• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Придбання пально-мастильних матеріалів (талонів), а саме дизельне паливо та бензин А-95 за кодом ЄЗС ДК 021:2015: 09130000-9 ”Нафта та дистиляти”

Призупинено

4 028 280.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 20 141.40 UAH
Період оскарження: 05.05.2025 12:11 - 10.05.2025 00:00
Скарга
Задоволена, очікує виконання
КЕП

Скарга на неправомірні умови тендерної документації

Номер: 09e85fc2d74646f7998484a191d7654e
Ідентифікатор запиту: UA-2025-05-05-005614-a.a1
Назва: Скарга на неправомірні умови тендерної документації
Скарга:
У тендерній документації щодо закупівлі UA-2025-05-05-005614-a, затвердженій рішенням уповноваженої особи замовника (Комунальне підприємство «Міські дороги»), протокол від 05.05.2025 № 23, (далі – Тендерна документація), встановлено умови, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та є неправомірними, і як наслідок, унеможливлюють результативну участь у закупівлі окремих учасників (в т.ч., ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ»). В наслідок таких дій замовника порушене право ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» на участь у процедурі закупівлі на недискримінаційних засадах, право на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, право на відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель. В наслідок таких дій замовника, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» незаконно позбавлене можливості перемогти у процедурі закупівлі, а також порушено інтереси ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», пов’язані з можливістю отримання законної вигоди в наслідок виконання договору про закупівлю, укладеного за результатами процедури закупівлі.
Дата розгляду скарги: 19.05.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 12.05.2025 17:21
Дата прийняття рішення по скарзі: 22.05.2025 12:59
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УКРНАФТА-ПОСТАЧ", Дудник Євген 380978546494 fat-32-2@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 3f9bfbfa5a98448a854371701636a956
Заголовок пункту скарги: Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-05-05-005614-a містить умови, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та є дискримінаційними, оскільки унеможливлюють результативну участь у закупівлі ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Тип порушення: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Опис суті пункту скарги: Товариство з обмеженою відповідальністю «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» (04053, м. Київ, провулок Несторівський, 3-5; тел. +38 044 239 1480) має намір взяти участь у закупівлі UA-2025-05-05-005614-a, оголошеній Комунальним підприємством «Міські дороги» (далі – Замовник). Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-05-05-005614-a містить умови, згідно з якими:
1. Учасник повинен забезпечити додаткові технічні вимоги щодо предмету закупівлі, які не передбачені законодавством.
2. Встановлені додаткові вимоги (щодо торгових марок), не передбачені законодавством.
З цього приводу слід зауважити наступне.

1. Щодо додаткових технічних вимог щодо предмету закупівлі.
Відповідно до умов Додатку 3 «Технічна специфікація та інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета» до Тендерної документації, «Відпуск товару здійснюється за талонами та/або смарт – картками та /або паливними картками та/або штрих картками (далі – талони)».
При цьому, у Додатку 3 зазначено, що «Талон - спеціальний талон, придбаний за умовами та відпускною ціною ОБУМОВЛЕНОГО НОМІНАЛУ, що підтверджує право його власника на отримання на АЗС ФІКСОВАНОЇ КІЛЬКОСТІ нафтопродукту певного найменування і марки, ЯКІ ПОЗНАЧЕНІ НА НЬОМУ».
Зі змісту зазначених умов вбачається, що Замовник НЕ ПЕРЕДБАЧАЄ можливості запропонувати паливні картки, оскільки паливні карти є універсальним технічним засобом, який дозволяє отримати на АСЗ будь-який вид палива та у будь якій кількості, що відповідає лімітам, заздалегідь встановленим споживачем на карті, у зв’язку з чим на них НЕ ЗАЗНАЧАЄТЬСЯ їх номінал та вид (найменування, марка) палива.
Разом з цим, у Додатку 3 також зазначено, що «Учасник повинен забезпечити Замовника онлайн системою WEB додатку (Особистим кабінетом) з режимом роботи 24/7, який надає доступ Замовнику до об’ємів палива за який був здійснений розрахунок з Постачальником. Даний додаток дозволяє формувати статистичні звіти по витратам, КАРТИ АЗС УЧАСНИКА, тощо. Особистий кабінет повинен мати окремий розділ який містить елементи керування ТАЛОНАМИ, блокування та розблокування доступу».
З цього приводу слід зауважити, що згідно з Тендерною документацією, предметом закупівлі є «Придбання пально-мастильних матеріалів (талонів), а саме дизельне паливо та бензин А-95 за кодом ЄЗС ДК 021:2015: 09130000-9 «Нафта та дистиляти». Кількість: «Дизельне паливо – 70 000 літрів. Бензин А-95 – 6 000 літрів».
При цьому, вимоги до бензину А-95 та дизельного палива, які є предметом закупівлі, встановлені Технічним регламентом щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927 (далі - Технічний регламент).
Зазначений Технічний регламент взагалі НЕ МІСТИТЬ вимог, які б зобов’язували розповсюджувачів палива (в т.ч. ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ»), мати онлайн систему WEB додатку (особистий кабінет).
Звертаємо увагу, що не зважаючи на зазначене, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», для забезпечення зручності використання покупцями паливних карток, впроваджено та здійснюється підтримка особистого (електронного) кабінету, який розміщений в мережі Інтернет за адресою: https://naftacards.ukrnafta.com/, доступ до якого надається покупцям (замовникам). Інструкцію користувача особового кабінету розміщено у вільному доступі на інтернет-сторінці ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» (https://sites.google.com/view/ukrnafta-postach/, у рубриці «Кабінет клієнта».
При цьому, функціонал електронного кабінету клієнта, у якому покупець (замовник) може адмініструвати паливні картки «UKRNAFTA», емітентом яких є ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», дозволяє повною мірою використовувати весь функціонал паливних карток, необхідний для здійснення заправлення автомобілів замовника паливом, а також здійснювати адміністрування паливних карток, їх блокування, розблокування тощо.
Однак, функціонал електронного кабінету клієнта, у якому обслуговуються паливні картки «UKRNAFTA», не містить карти (мапи) АЗС «UKRNAFTA» та не поширюється саме на паливні талони.
Натомість, функціонал, який дозволяє проглянути карту (мапу) АЗС, прокласти автомобільний маршрут до обраної АЗС тощо, наявний у мобільному застосунку «UKRNAFTA».
При цьому, особистий кабінет, доступ до якого надає ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», містить елементи керування ПАЛИВНИМИ КАРТАМИ, дозволяє блокувати та розблокувати доступ до ПАЛИВНИХ КАРТ.
Технічна реалізація надання споживачеві інформаційно-довідкових послуг та функціоналу обслуговування паливних карток, реалізована не у єдиному «Особистому кабінеті», а із додатковим залученням мобільного застосунку, жодним чином не впливає технічні характеристики та споживчі якості предмета закупівлі. Використання паливних карток (замість паливних талонів) дозволяє повною мірою скористатися функціоналом електронного кабінету.
Разом з цим, за таких умов, тендерна пропозиція, яка буде подана ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», буде відхилена Замовником, як така, що не відповідає умовам Тендерної документації.
Отже, встановлення замовником таких вимог може призвести до порушення вимог частини 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», відповідно до якої тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.

2. Щодо додаткових вимог (стосовно торгових марок).
Згідно з умовами Додатку 3 «Технічна специфікація та інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета» до Тендерної документації, Замовник вимагає надати «Документ, що підтверджує право використання Учасником найменувань (торгових марок) зазначених на відповідних талонах та АЗС відповідно до чинного законодавства України».
З цього приводу слід зазначити, що ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» є емітентом паливних талонів та карток. Під час емісії талонів та карток, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» використовує торговельну марку «UKRNAFTA», відповідно до умов Ліцензійного договору від 04.04.2023 № 16/05/524-ІН.
При цьому, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» здійснює продаж палива не лише через мережу АЗС «UKRNAFTA», а й АЗС інших торговельних марок, зокрема, через АЗС, які працюють під торговою маркою «АМІС Energy» (відповідно до Договору від 01.12.2024 № 24/1701, укладеного з Підприємством з іноземними інвестиціями «АМІК УКРАЇНА»). При цьому, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» не здійснює зазначення найменувань (торгових марок) на партнерських АЗС, в т.ч., на АЗС «АМІС Energy». Отже, законодавство не передбачає для ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» наявності документу, що підтверджує право використання ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» найменувань (торгових марок) партнерських АЗС, власником/управителем яких не є ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».
Крім того, законодавство, яке регулює обіг палива на ринку, не встановлює вимог, згідно з якими розповсюджувачі палива (в т.ч., «УКРНАФТА-ПОСТАЧ») мали б підтверджувати право використання найменувань (торгових марок), під якими працюють партнерські АЗС, через які здійснюється реалізація палива.

Перелік доказів:
1. Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-05-05-005614-a.
2. Додаток 3 до Тендерної документації.
3. Інструкція користувача особового кабінету.
4. Знімок екрана мобільного застосунку.
5. Зразок паливних карток, емітентом яких є ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».
6. Ліцензійний договір.
7. Договір з ПІІ «АМIК УКРАЇНА».
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації