-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
09130000-9 Нафта і дистиляти ( Бензин А-95 (талони ), дизельне паливо Євро (талони)
Торги відмінено
2 027 086.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 10 135.43 UAH
мін. крок: 0.5% або 10 135.43 UAH
Період оскарження:
05.05.2025 11:59 - 14.06.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на неправомірні умови тендерної документації
Номер:
93e1a82a9af74338877569af81c40b31
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-05-05-005297-a.a2
Назва:
Скарга на неправомірні умови тендерної документації
Скарга:
У тендерній документації щодо закупівлі UA-2025-05-05-005297-a, затвердженій рішенням уповноваженої особи замовника (Комунальне підприємство «Парк культури і відпочинку імені Богдана Хмельницького» Криворізької міської ради) від 05.05.2025 № 33, з урахуванням внесених змін, опублікованих в електронній системі закупівель 27.05.2025 (далі – Тендерна документація), встановлено умови, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та є неправомірними, і як наслідок, унеможливлюють результативну участь у закупівлі окремих учасників (в т.ч., ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ»).
В наслідок таких дій замовника порушене право ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» на участь у процедурі закупівлі на недискримінаційних засадах, право на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, право на відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель.
В наслідок таких дій замовника, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» незаконно позбавлене можливості перемогти у процедурі закупівлі, а також порушено інтереси ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», пов’язані з можливістю отримання законної вигоди в наслідок виконання договору про закупівлю, укладеного за результатами процедури закупівлі.
Пов'язані документи:
Учасник
- Додаток 1 нова редакція 2.doc 28.05.2025 11:17
- Контакти.pdf 28.05.2025 11:17
- Лист ЗдТД 2.docx 28.05.2025 11:17
- ТД.doc 28.05.2025 11:17
- sign.p7s 28.05.2025 11:17
- Щодо пояснень КП Парк культури Б.Хмельницького.docx 04.06.2025 14:00
- Щодо пояснень КП Парк культури Б.Хмельницького.pdf.p7s.zip 04.06.2025 14:00
- рішення від 30.05.2025 № 8632.pdf 30.05.2025 16:29
- Інформація про резолютивну частину рішення від 06.06.2025 № 9069.pdf 09.06.2025 12:30
- рішення від 06.06.2025 № 9069.pdf 11.06.2025 11:07
- пояснення (1).pdf 03.06.2025 16:45
- !!!!!АКМУ оскарження бензин (повторна).docx 03.06.2025 16:45
- Додаток 2 нова редакція 2.docx 03.06.2025 16:45
- !!!!АКМУ оскарження бензин (доповнення) (4) (2).docx 03.06.2025 16:45
- відповідь АКМУ 0306.pdf 03.06.2025 16:45
- Додаток 1 нова редакція 2.doc 03.06.2025 16:45
- доповнення.pdf 05.06.2025 16:09
- Доповнення до пояснення на повторну скаргу.docx 05.06.2025 16:09
Дата прийняття скарги до розгляду:
28.05.2025 15:14
Дата розгляду скарги:
06.06.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
30.05.2025 16:29
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
11.06.2025 11:08
Дата виконання рішення Замовником:
12.06.2025 11:47
Коментар замовника щодо усунення порушень:
КП Парк КіВ ім.Б. Хмельницького КМР на підставі рішення АМКУ №9069-р/пк-пз від 06.06.2025 року по закупівлі товару 09130000-9 Нафта та дистиляти (Бензин А-95 (талони), дизельне паливо Євро (талони) було внесено відповідні зміни до закупівлі
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
2dab9bcc12b04759b15897fd43082207
Заголовок пункту скарги:
Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-05-05-005297-a містить умови, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та є дискримінаційними, оскільки унеможливлюють результативну участь у закупівлі ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Тип порушення:
Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Товариство з обмеженою відповідальністю «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» (04053, м. Київ, провулок Несторівський, 3-5; тел. +38 044 239 1480) має намір взяти участь у закупівлі UA-2025-05-05-005297-a, оголошеній Комунальним підприємством «Парк культури і відпочинку імені Богдана Хмельницького» Криворізької міської ради (далі – Замовник). Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-05-05-005297-a містить умови, згідно з якими:
1. Встановлено додаткові вимоги до учасників, які є безпідставними.
Зазначені умови є такими, що не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, є дискримінаційними, та унеможливлюють результативну участь у закупівлі ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».
З цього приводу слід зауважити наступне.
1. Щодо додаткових вимог до учасників.
Відповідно до умов пункту 10 Технічного завдання, наведеного у Додатку 1 до Тендерної документації, «З метою оперативного отримання талонів/скретч-карток на паливо учасник повинен мати офіс або представництво на обслуговування клієнтів в межах м. Кривий Ріг або Криворізькому районі. На виконання цієї вимоги учасник повинен надати гарантійний лист від власника/представника мережі АЗС про місцезнаходження його офісу або представництва в межах м. Кривий Ріг або Криворізького району».
Зі змісту зазначених умов вбачається, що Замовник допускає до участі у закупівлі лише тих учасників, які мають офіс або представництво, розташовані в межах м. Кривий Ріг або Криворізькому районі. Також вбачається, що тендерні пропозиції учасників, які не мають офісу або представництва, розташованих в межах м. Кривий Ріг або Криворізькому районі, будуть відхилені Замовником.
З цього приводу слід зазначити, що відповідно до умов пункту 4.1 Розділу 1 Тендерної документації, предметом закупівлі є «09130000-9 Нафта і дистиляти (Бензин А-95 (талони), дизельне паливо Євро (талони)».
Вимоги до Бензину А-95 та Дизельного палива, які є предметом закупівлі, встановлені Технічним регламентом щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927 (далі – Технічний регламент).
ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» здійснює продаж нафтопродуктів, в т.ч., Бензину А-95 та Дизельного палива, з неухильним дотриманням вимог законодавства, яке діє у цій сфері, зокрема, вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 20.12.1997 № 1442 «Про затвердження Правил роздрібної торгівлі нафтопродуктами»; наказу Міністерства палива та енергетики України, Міністерства економіки України, Міністерства транспорту та зв’язку України, Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 20.05.2008 № 281/171/578/155, «Про затвердження Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 2 вересня 2008 р. за № 805/15496 тощо.
Зазначені нормативні акти НЕ ВСТАНОВЛЮЮТЬ вимог до розповсюджувачів нафтопродуктів (в т.ч., ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ»), відповідно до яких вони були б зобов’язані мати офіс або представництво, які розташовані на території певного населеного пункту або адміністративно-територіальної одиниці.
Більше того, факт наявності або відсутності в учасника (постачальника) офісу або представництва, розташованих саме на території м. Кривий Ріг або Криворізького району, жодним чином не впливає на якісні, технічні характеристики та споживчі якості товару, який є предметом закупівлі (Бензин А-95, Дизельне паливо).
ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» має розгалужену мережу представництв (15 одиниць), розташованих по всій території України. Їх перелік, адреси та контактну інформацію можна знайти у відкритому доступі в мережі Інтернет за адресою: https://sites.google.com/view/ukrnafta-postach/.
Разом з цим, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» не має офісу або філії, розташованої саме на території м. Кривий Ріг або Криворізького району.
Також у пункті 10 Технічного завдання зазначено, що «Вимоги щодо наявності офісу або представництва в межах м. Кривий Ріг або Криворізького району, встановлені виключно з метою забезпечення:
- оперативного, зручного (з урахуванням умов безпеки) та якісного отримання товару — талонів або скретч-карток на пальне — у найкоротші строки (день в день),
- у разі необхідності термінового поповнення або заміни талонів або скретч-карток на пальне, що є критично важливим для безперервного функціонування транспорту Замовника, особливо в умовах виконання невідкладних та соціально значущих завдань.
- забезпечення належної комунікації у разі технічних або логістичних збоїв;
- уникнення витрат Замовника на доставку або логістику».
З цього приводу слід зауважити, що усі перелічені цілі успішно досягаються під час співробітництва з ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», завдяки:
- закріпленню за кожним споживачем (замовником) відповідального менеджера ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», який супроводжує виконання договору та допомагає оперативно розв’язати будь-які питання, пов’язані з його виконанням;
- функціонуванню гарячої телефонної лінії (0 800 404 000);
- залученню до процесу пересилання паливних талонів послуг сучасних поштових сервісів, завдяки яким їх пересилка територією України зазвичай становить 1, максимум 2 дні (до віддалених регіонів).
Крім того, витрати на доставку паливних талонів здійснює ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».
Слід також звернути увагу, що частиною 3 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Слід звернути увагу на те, що зазначена вимога Закону дозволяє замовнику включати до тендерної документації не будь-яку інформацію, яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації, а лише ту, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством.
При цьому, законодавство (зокрема, Закон, Технічний регламент, Правила роздрібної торгівлі нафтопродуктами, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 20.12.1997 № 1442 тощо) не передбачає вимог до розповсюджувачів палива (в т.ч., ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ»), відповідно до яких вони повинні були б мати офіс або представництво в межах конкретного населеного пункту або адміністративно-територіальної одиниці.
Отже, встановлення Замовником таких вимог суперечить вимогам статті 22 Закону та може призвести до порушення вимог частини 1 статті 5 Закону, зокрема, в частині об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі.
За таких умов, тендерна пропозиція, яка буде подана ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», буде відхилена Замовником, як така, що не відповідає умовам Тендерної документації.
Також звертаємо увагу на те, що ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» вже оскаржувало умову тендерної документації у закупівлі UA-2025-05-05-005297-a, яка передбачала обов’язкову наявність в учасників офісу або представництва на обслуговування клієнтів в межах м. Кривий Ріг або Криворізькому районі.
За результатами розгляду скарги UA-2025-05-05-005297-a.c1, Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, рішенням від 19.05.2025 № 7961-р/пк-пз було зобов’язано Замовника внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі - "09130000-9 Нафта і дистиляти ( Бензин А-95 (талони ), дизельне паливо Євро (талони)", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-05-05-005297-a, з метою усунення порушень, зазначених у мотивувальній частині цього рішення.
27.05.2025, об 11:39, Замовник опублікував в електронній системі закупівель інформацію про усунення зазначеного порушення шляхом внесення відповідних змін до умов закупівлі.
Разом з цим, зміст оновленого тексту тендерної документації (а саме, Додатку 1 до неї), свідчить про те, що оскаржувану умову не було виключено з тендерної документації, що може свідчити про факт невиконання Замовником зазначеного рішення органу оскарження.
Перелік доказів:
1. Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-05-05-005297-a.
2. Перелік змін до тендерної документації.
3. Додаток 1 до Тендерної документації (нова редакція).
4. Перелік представництв ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».
1. Встановлено додаткові вимоги до учасників, які є безпідставними.
Зазначені умови є такими, що не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, є дискримінаційними, та унеможливлюють результативну участь у закупівлі ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».
З цього приводу слід зауважити наступне.
1. Щодо додаткових вимог до учасників.
Відповідно до умов пункту 10 Технічного завдання, наведеного у Додатку 1 до Тендерної документації, «З метою оперативного отримання талонів/скретч-карток на паливо учасник повинен мати офіс або представництво на обслуговування клієнтів в межах м. Кривий Ріг або Криворізькому районі. На виконання цієї вимоги учасник повинен надати гарантійний лист від власника/представника мережі АЗС про місцезнаходження його офісу або представництва в межах м. Кривий Ріг або Криворізького району».
Зі змісту зазначених умов вбачається, що Замовник допускає до участі у закупівлі лише тих учасників, які мають офіс або представництво, розташовані в межах м. Кривий Ріг або Криворізькому районі. Також вбачається, що тендерні пропозиції учасників, які не мають офісу або представництва, розташованих в межах м. Кривий Ріг або Криворізькому районі, будуть відхилені Замовником.
З цього приводу слід зазначити, що відповідно до умов пункту 4.1 Розділу 1 Тендерної документації, предметом закупівлі є «09130000-9 Нафта і дистиляти (Бензин А-95 (талони), дизельне паливо Євро (талони)».
Вимоги до Бензину А-95 та Дизельного палива, які є предметом закупівлі, встановлені Технічним регламентом щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927 (далі – Технічний регламент).
ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» здійснює продаж нафтопродуктів, в т.ч., Бензину А-95 та Дизельного палива, з неухильним дотриманням вимог законодавства, яке діє у цій сфері, зокрема, вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 20.12.1997 № 1442 «Про затвердження Правил роздрібної торгівлі нафтопродуктами»; наказу Міністерства палива та енергетики України, Міністерства економіки України, Міністерства транспорту та зв’язку України, Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 20.05.2008 № 281/171/578/155, «Про затвердження Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 2 вересня 2008 р. за № 805/15496 тощо.
Зазначені нормативні акти НЕ ВСТАНОВЛЮЮТЬ вимог до розповсюджувачів нафтопродуктів (в т.ч., ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ»), відповідно до яких вони були б зобов’язані мати офіс або представництво, які розташовані на території певного населеного пункту або адміністративно-територіальної одиниці.
Більше того, факт наявності або відсутності в учасника (постачальника) офісу або представництва, розташованих саме на території м. Кривий Ріг або Криворізького району, жодним чином не впливає на якісні, технічні характеристики та споживчі якості товару, який є предметом закупівлі (Бензин А-95, Дизельне паливо).
ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» має розгалужену мережу представництв (15 одиниць), розташованих по всій території України. Їх перелік, адреси та контактну інформацію можна знайти у відкритому доступі в мережі Інтернет за адресою: https://sites.google.com/view/ukrnafta-postach/.
Разом з цим, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» не має офісу або філії, розташованої саме на території м. Кривий Ріг або Криворізького району.
Також у пункті 10 Технічного завдання зазначено, що «Вимоги щодо наявності офісу або представництва в межах м. Кривий Ріг або Криворізького району, встановлені виключно з метою забезпечення:
- оперативного, зручного (з урахуванням умов безпеки) та якісного отримання товару — талонів або скретч-карток на пальне — у найкоротші строки (день в день),
- у разі необхідності термінового поповнення або заміни талонів або скретч-карток на пальне, що є критично важливим для безперервного функціонування транспорту Замовника, особливо в умовах виконання невідкладних та соціально значущих завдань.
- забезпечення належної комунікації у разі технічних або логістичних збоїв;
- уникнення витрат Замовника на доставку або логістику».
З цього приводу слід зауважити, що усі перелічені цілі успішно досягаються під час співробітництва з ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», завдяки:
- закріпленню за кожним споживачем (замовником) відповідального менеджера ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», який супроводжує виконання договору та допомагає оперативно розв’язати будь-які питання, пов’язані з його виконанням;
- функціонуванню гарячої телефонної лінії (0 800 404 000);
- залученню до процесу пересилання паливних талонів послуг сучасних поштових сервісів, завдяки яким їх пересилка територією України зазвичай становить 1, максимум 2 дні (до віддалених регіонів).
Крім того, витрати на доставку паливних талонів здійснює ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».
Слід також звернути увагу, що частиною 3 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Слід звернути увагу на те, що зазначена вимога Закону дозволяє замовнику включати до тендерної документації не будь-яку інформацію, яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації, а лише ту, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством.
При цьому, законодавство (зокрема, Закон, Технічний регламент, Правила роздрібної торгівлі нафтопродуктами, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 20.12.1997 № 1442 тощо) не передбачає вимог до розповсюджувачів палива (в т.ч., ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ»), відповідно до яких вони повинні були б мати офіс або представництво в межах конкретного населеного пункту або адміністративно-територіальної одиниці.
Отже, встановлення Замовником таких вимог суперечить вимогам статті 22 Закону та може призвести до порушення вимог частини 1 статті 5 Закону, зокрема, в частині об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі.
За таких умов, тендерна пропозиція, яка буде подана ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», буде відхилена Замовником, як така, що не відповідає умовам Тендерної документації.
Також звертаємо увагу на те, що ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» вже оскаржувало умову тендерної документації у закупівлі UA-2025-05-05-005297-a, яка передбачала обов’язкову наявність в учасників офісу або представництва на обслуговування клієнтів в межах м. Кривий Ріг або Криворізькому районі.
За результатами розгляду скарги UA-2025-05-05-005297-a.c1, Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, рішенням від 19.05.2025 № 7961-р/пк-пз було зобов’язано Замовника внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі - "09130000-9 Нафта і дистиляти ( Бензин А-95 (талони ), дизельне паливо Євро (талони)", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-05-05-005297-a, з метою усунення порушень, зазначених у мотивувальній частині цього рішення.
27.05.2025, об 11:39, Замовник опублікував в електронній системі закупівель інформацію про усунення зазначеного порушення шляхом внесення відповідних змін до умов закупівлі.
Разом з цим, зміст оновленого тексту тендерної документації (а саме, Додатку 1 до неї), свідчить про те, що оскаржувану умову не було виключено з тендерної документації, що може свідчити про факт невиконання Замовником зазначеного рішення органу оскарження.
Перелік доказів:
1. Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-05-05-005297-a.
2. Перелік змін до тендерної документації.
3. Додаток 1 до Тендерної документації (нова редакція).
4. Перелік представництв ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».
×
-
Назва доказу:
Перелік представництв ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».
-
Повʼязаний документ:
Контакти.pdf
-
-
Назва доказу:
Додаток 1 до Тендерної документації (нова редакція).
-
Повʼязаний документ:
Додаток 1 нова редакція 2.doc
-
-
Назва доказу:
Перелік змін до тендерної документації.
-
Повʼязаний документ:
Лист ЗдТД 2.docx
-
-
Назва доказу:
Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-05-05-005297-a.
-
Повʼязаний документ:
ТД.doc
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати замовника внести зміни до Тендерної документації щодо закупівлі UA-2025-05-05-005297-a а саме, усунути зазначені вище умови, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та є дискримінаційними. Виконання зазначеної вимоги призведе до усунення умов Тендерної документації, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та є дискримінаційними, а також створить підстави для поновлення порушених під час здійснення Процедури закупівлі прав та інтересів ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», наведених вище.
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на неправомірні умови тендерної документації
Номер:
7e7c1db07ab34c1f947a8ee9bf88e7f0
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-05-05-005297-a.c1
Назва:
Скарга на неправомірні умови тендерної документації
Скарга:
У тендерній документації щодо закупівлі UA-2025-05-05-005297-a, затвердженій рішенням уповноваженої особи замовника (Комунальне підприємство «Парк культури і відпочинку імені Богдана Хмельницького» Криворізької міської ради) від 05.05.2025 № 33 (далі – Тендерна документація), встановлено умови, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та є неправомірними, і як наслідок, унеможливлюють результативну участь у закупівлі окремих учасників (в т.ч., ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ»).
В наслідок таких дій замовника порушене право ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» на участь у процедурі закупівлі на недискримінаційних засадах, право на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, право на відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель.
В наслідок таких дій замовника, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» незаконно позбавлене можливості перемогти у процедурі закупівлі, а також порушено інтереси ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», пов’язані з можливістю отримання законної вигоди в наслідок виконання договору про закупівлю, укладеного за результатами процедури закупівлі.
Пов'язані документи:
Учасник
- Контакти.pdf 08.05.2025 09:48
- Документи якості А-95.pdf 08.05.2025 09:48
- Додаток 1.doc 08.05.2025 09:48
- ТД.doc 08.05.2025 09:48
- sign.p7s 08.05.2025 09:48
- До скарги КП Парк культури Б.Хмельницького (2,0).docx 16.05.2025 15:41
- Щодо пояснень КП Парк культури Б.Хмельницького.pdf.p7s.zip 16.05.2025 15:41
- Щодо пояснень КП Парк культури Б.Хмельницького.docx 16.05.2025 15:44
- рішення від 12.05.2025 № 7518.pdf 12.05.2025 16:59
- Інформація про резолютивну частину рішення від 19.05.2025 №7961.pdf 20.05.2025 15:52
- рішення від 19.05.2025 №7961.pdf 22.05.2025 15:14
- пояснення.pdf 14.05.2025 15:48
- Відповідь АКМУ.docx 14.05.2025 15:48
- Додаток 1 нова редакція.doc 14.05.2025 15:48
- Додаток 2 нова редакція.docx 14.05.2025 15:48
- !!!!АКМУ оскарження бензин (доповнення) (4).docx 18.05.2025 16:41
Дата прийняття скарги до розгляду:
08.05.2025 17:31
Дата розгляду скарги:
19.05.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
12.05.2025 17:00
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
22.05.2025 15:14
Дата виконання рішення Замовником:
27.05.2025 11:39
Коментар замовника щодо усунення порушень:
КП Парк КіВ ім.Б. Хмельницького КМР на підставі рішення АМКУ №7961-р/пк-пз від 19.05.2025 року по закупівлі товару 09130000-9 Нафта та дистиляти (Бензин А-95 (талони), дизельне паливо Євро (талони) було внесено відповідні зміни до закупівлі
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
8d53ee3251af4eaa939c5a2f98f3bbc4
Заголовок пункту скарги:
Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-05-05-005297-a містить умови, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та є дискримінаційними, оскільки унеможливлюють результативну участь у закупівлі ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Тип порушення:
Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Товариство з обмеженою відповідальністю «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» (04053, м. Київ, провулок Несторівський, 3-5; тел. +38 044 239 1480) має намір взяти участь у закупівлі UA-2025-05-05-005297-a, оголошеній Комунальним підприємством «Парк культури і відпочинку імені Богдана Хмельницького» Криворізької міської ради (далі – Замовник). Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-05-05-005297-a містить умови, згідно з якими:
1. Встановлено технічні вимоги до предмета закупівлі, які не передбачені законодавством.
2. Встановлено додаткові вимоги до учасників, які є безпідставними.
Зазначені умови є такими, що не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, є дискримінаційними, та унеможливлюють результативну участь у закупівлі ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».
З цього приводу слід зауважити наступне.
1. Щодо технічних вимог до предмета закупівлі.
Відповідно до умов Технічного завдання, наведеного у Додатку 1 до Тендерної документації, щодо Бензину А-95 встановлені такі вимоги до якості: «Якість повинна відповідати діючим стандартам в України, відповідність ДСТУ 7688:2015».
З цього приводу слід зазначити, що вимоги до автомобільного бензину А-95 встановлені Технічним регламентом щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927 (далі – Технічний регламент), а також розробленим з метою забезпечення впровадження та застосування зазначеного Технічного регламенту, ДСТУ 7687:2015 «Бензини автомобільні Євро. Технічні умови».
При цьому, зазначений Замовником ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови» – поширюється на дизельне паливо Євро, яке використовують у дизельних двигунах, та НЕ поширюється на бензин А-95.
Таким чином, умову Замовника, відповідно до якої якість Бензину А-95 повинна відповідати ДСТУ 7688:2015, не можливо виконати з об’єктивних причин.
ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» реалізує, в т.ч. бензин автомобільний А-95-Євро5-Е5, якість якого відповідає вимогам, встановленим Технічним регламентом та ДСТУ 7687:2015, що підтверджується відповідними Сертифікатом відповідності, Паспортом якості та Декларацією про відповідність.
Не зважаючи на це, тендерна пропозиція, яка буде подана ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», буде відхилена Замовником як така, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі.
2. Щодо додаткових вимог до учасників.
Відповідно до умов пункту 10 Технічного завдання, наведеного у Додатку 1 до Тендерної документації, «З метою оперативного отримання талонів/скретч-карток на паливо учасник повинен мати офіс або представництво на обслуговування клієнтів в межах м. Кривий Ріг або Криворізькому районі. На виконання цієї вимоги учасник повинен надати гарантійний лист від власника/представника мережі АЗС про місцезнаходження його офісу або представництва в межах м. Кривий Ріг або Криворізького району».
Зі змісту зазначених умов вбачається, що Замовник допускає до участі у закупівлі лише тих учасників, які мають офіс або представництво, розташовані в межах м. Кривий Ріг або Криворізькому районі. Також вбачається, що тендерні пропозиції учасників, які не мають офісу або представництва, розташованих в межах м. Кривий Ріг або Криворізькому районі, будуть відхилені Замовником.
З цього приводу слід зазначити, що відповідно до умов пункту 4.1 Розділу 1 Тендерної документації, предметом закупівлі є «09130000-9 Нафта і дистиляти (Бензин А-95 (талони), дизельне паливо Євро (талони)».
Вимоги до Бензину А-95 та Дизельного палива, які є предметом закупівлі, встановлені Технічним регламентом.
ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» здійснює продаж нафтопродуктів, в т.ч., Бензину А-95 та Дизельного палива, з неухильним дотриманням вимог законодавства, яке діє у цій сфері, зокрема, вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 20.12.1997 № 1442 «Про затвердження Правил роздрібної торгівлі нафтопродуктами»; наказу Міністерства палива та енергетики України, Міністерства економіки України, Міністерства транспорту та зв’язку України, Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 20.05.2008 № 281/171/578/155, «Про затвердження Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 2 вересня 2008 р. за № 805/15496 тощо.
Зазначені нормативні акти НЕ ВСТАНОВЛЮЮТЬ вимог до розповсюджувачів нафтопродуктів (в т.ч., ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ»), відповідно до яких вони були б зобов’язані мати офіс або представництво, які розташовані на території певного населеного пункту або адміністративно-територіальної одиниці.
Більше того, факт наявності або відсутності в учасника (постачальника) офісу або представництва, розташованих саме на території м. Кривий Ріг або Криворізького району, жодним чином не впливає на якісні, технічні характеристики та споживчі якості товару, який є предметом закупівлі (Бензин А-95, Дизельне паливо).
ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» має розгалужену мережу представництв (15 одиниць), розташованих по всій території України. Їх перелік, адреси та контактну інформацію можна знайти у відкритому доступі в мережі Інтернет за адресою: https://sites.google.com/view/ukrnafta-postach/.
Разом з цим, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» не має офісу або філії, розташованої саме на території м. Кривий Ріг або Криворізького району.
За таких умов, тендерна пропозиція, яка буде подана ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», буде відхилена Замовником, як така, що не відповідає умовам Тендерної документації.
Перелік доказів:
1. Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-05-05-005297-a.
2. Додаток 1 до Тендерної документації.
3. Документи якості на бензин автомобільний А-95.
4. Перелік представництв ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».
1. Встановлено технічні вимоги до предмета закупівлі, які не передбачені законодавством.
2. Встановлено додаткові вимоги до учасників, які є безпідставними.
Зазначені умови є такими, що не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, є дискримінаційними, та унеможливлюють результативну участь у закупівлі ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».
З цього приводу слід зауважити наступне.
1. Щодо технічних вимог до предмета закупівлі.
Відповідно до умов Технічного завдання, наведеного у Додатку 1 до Тендерної документації, щодо Бензину А-95 встановлені такі вимоги до якості: «Якість повинна відповідати діючим стандартам в України, відповідність ДСТУ 7688:2015».
З цього приводу слід зазначити, що вимоги до автомобільного бензину А-95 встановлені Технічним регламентом щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927 (далі – Технічний регламент), а також розробленим з метою забезпечення впровадження та застосування зазначеного Технічного регламенту, ДСТУ 7687:2015 «Бензини автомобільні Євро. Технічні умови».
При цьому, зазначений Замовником ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови» – поширюється на дизельне паливо Євро, яке використовують у дизельних двигунах, та НЕ поширюється на бензин А-95.
Таким чином, умову Замовника, відповідно до якої якість Бензину А-95 повинна відповідати ДСТУ 7688:2015, не можливо виконати з об’єктивних причин.
ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» реалізує, в т.ч. бензин автомобільний А-95-Євро5-Е5, якість якого відповідає вимогам, встановленим Технічним регламентом та ДСТУ 7687:2015, що підтверджується відповідними Сертифікатом відповідності, Паспортом якості та Декларацією про відповідність.
Не зважаючи на це, тендерна пропозиція, яка буде подана ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», буде відхилена Замовником як така, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі.
2. Щодо додаткових вимог до учасників.
Відповідно до умов пункту 10 Технічного завдання, наведеного у Додатку 1 до Тендерної документації, «З метою оперативного отримання талонів/скретч-карток на паливо учасник повинен мати офіс або представництво на обслуговування клієнтів в межах м. Кривий Ріг або Криворізькому районі. На виконання цієї вимоги учасник повинен надати гарантійний лист від власника/представника мережі АЗС про місцезнаходження його офісу або представництва в межах м. Кривий Ріг або Криворізького району».
Зі змісту зазначених умов вбачається, що Замовник допускає до участі у закупівлі лише тих учасників, які мають офіс або представництво, розташовані в межах м. Кривий Ріг або Криворізькому районі. Також вбачається, що тендерні пропозиції учасників, які не мають офісу або представництва, розташованих в межах м. Кривий Ріг або Криворізькому районі, будуть відхилені Замовником.
З цього приводу слід зазначити, що відповідно до умов пункту 4.1 Розділу 1 Тендерної документації, предметом закупівлі є «09130000-9 Нафта і дистиляти (Бензин А-95 (талони), дизельне паливо Євро (талони)».
Вимоги до Бензину А-95 та Дизельного палива, які є предметом закупівлі, встановлені Технічним регламентом.
ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» здійснює продаж нафтопродуктів, в т.ч., Бензину А-95 та Дизельного палива, з неухильним дотриманням вимог законодавства, яке діє у цій сфері, зокрема, вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 20.12.1997 № 1442 «Про затвердження Правил роздрібної торгівлі нафтопродуктами»; наказу Міністерства палива та енергетики України, Міністерства економіки України, Міністерства транспорту та зв’язку України, Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 20.05.2008 № 281/171/578/155, «Про затвердження Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 2 вересня 2008 р. за № 805/15496 тощо.
Зазначені нормативні акти НЕ ВСТАНОВЛЮЮТЬ вимог до розповсюджувачів нафтопродуктів (в т.ч., ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ»), відповідно до яких вони були б зобов’язані мати офіс або представництво, які розташовані на території певного населеного пункту або адміністративно-територіальної одиниці.
Більше того, факт наявності або відсутності в учасника (постачальника) офісу або представництва, розташованих саме на території м. Кривий Ріг або Криворізького району, жодним чином не впливає на якісні, технічні характеристики та споживчі якості товару, який є предметом закупівлі (Бензин А-95, Дизельне паливо).
ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» має розгалужену мережу представництв (15 одиниць), розташованих по всій території України. Їх перелік, адреси та контактну інформацію можна знайти у відкритому доступі в мережі Інтернет за адресою: https://sites.google.com/view/ukrnafta-postach/.
Разом з цим, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» не має офісу або філії, розташованої саме на території м. Кривий Ріг або Криворізького району.
За таких умов, тендерна пропозиція, яка буде подана ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», буде відхилена Замовником, як така, що не відповідає умовам Тендерної документації.
Перелік доказів:
1. Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-05-05-005297-a.
2. Додаток 1 до Тендерної документації.
3. Документи якості на бензин автомобільний А-95.
4. Перелік представництв ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».
×
-
Назва доказу:
Перелік представництв ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».
-
Повʼязаний документ:
Контакти.pdf
-
-
Назва доказу:
Документи якості на бензин автомобільний А-95.
-
Повʼязаний документ:
Документи якості А-95.pdf
-
-
Назва доказу:
Додаток 1 до Тендерної документації.
-
Повʼязаний документ:
Додаток 1.doc
-
-
Назва доказу:
Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-05-05-005297-a.
-
Повʼязаний документ:
ТД.doc
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати замовника внести зміни до Тендерної документації щодо закупівлі UA-2025-05-05-005297-a а саме, усунути зазначені вище умови, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та є дискримінаційними. Виконання зазначеної вимоги призведе до усунення умов Тендерної документації, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та є дискримінаційними, а також створить підстави для поновлення порушених під час здійснення Процедури закупівлі прав та інтересів ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», наведених вище.