• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з управління (збирання, перевезення, оброблення )небезпечними відходами за кодами : 18 01 03* Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції

Завершена

49 920.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 249.60 UAH
Період оскарження: 05.05.2025 11:31 - 10.05.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга

Номер: abd021f5dd7f47c18ff1227379c8c92c
Ідентифікатор запиту: UA-2025-05-05-004287-a.b2
Назва: Скарга
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 05.06.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 28.05.2025 15:01
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 10.06.2025 15:12
Автор: ТОВ "ЕКОЛОГІЧНІ ПЕРЕРОБНІ ТЕХНОЛОГІЇ", Богдан Захарченко +380671933515 tender@er-tec.com.ua http://er-tec.com.ua/

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 2eb44d7933794ff9aaa6b763d5f20b38
Заголовок пункту скарги: Скарга на протокольне рішення замовника № 227 від 21.05.2025 про визначення переможця закупівлі учасника – ТОВ "НВК "УКРЕКОПРОМ"
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Через електронну систему публічних закупівель «ProZorro» 05 травня 2025 Замовником - Комунальне некомерційне підприємство Миколаївської міської ради "Міська лікарня № 4 було оголошено процедуру закупівлі відкритих торгів з особливостями «Код згідно ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник" – 90520000-8 - Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами Послуги з управління (збирання, перевезення, оброблення )небезпечними відходами за кодами : 18 01 03* Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції за № UA-2025-05-05-004287-a.
.Пропозиції до участі у даній закупівлі були подані від:
- ТОВ "ЕКОЛОГІЧНІ ПЕРЕРОБНІ ТЕХНОЛОГІЇ" з ціною 37 700,00 грн. з ПДВ;
- ТОВ "НВК "УКРЕКОПРОМ" з ціною 49 530,00 грн. з ПДВ.
Протоколом уповноваженої особи № 227 від 21.05.2025 Замовника, було прийняте рішення про визначення переможця закупівлі учасника – ТОВ "НВК "УКРЕКОПРОМ".
Вважаємо його без підставним, незаконним та таким, що порушує права та законні інтереси Скаржника (суб’єкта оскарження) на перемогу даній закупівлі, пропозиція якого є найбільш економічно вигідною.
Скаржник вбачає у діях Замовника порушення базових принципів закупівлі, адже Замовник зобов’язаний дотримуватися відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій.
Відповідно до положень абз. 2 ч. 8 ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» скарги, що стосуються прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом десяти днів з дня, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю.

ДЕТАЛЬНИЙ ОПИС СКАРГИ ПО СУТІ:

Замовник у пункті 1.5 Додатку 3 та 6 тендерної документації вимагав від учасника:
- Гарантійний лист Учасника, що підтверджує наявність на балансі власної сміттєспалювальної печі (інсенераторного комплексу), а також додатками до листа:
- копія технічного паспорту печі, копія сертифікату відповідності стандртам (температура спалювання в камері горіння не менше 1100 °C);
- на підтвердження права власності на піч учасник також має надати повний пакет документів, який підтверджує таке право власності;
- копію атестату виробництва, який підтверджує, що стан виробництва з оброблення (відновлення, видалення включаючи підготовку відходів до таких операцій) вилученої з обігу неякісної продукції (види продукції згідно додатку) , забезпечує стабільність процесу видалення відповідно до вимог ЗУ «Про управління з відходами» (Відповідно до ст.55 ЗУ ««Про охорону навколишнього середовища»).

Замовник протокольним рішення № 226 від 21.05.2025 відхилив пропозицію скаржника, на його думку технічний паспорт та сертифікат відповідності на піч не відповідає вимозі наявності в учасника печі (інсенераторного комплексу) з температура спалювання в камері горіння не менше 1100 °C.
Просимо також Комісію звернути на факти викладені у даній закупівлі за скаргою № ID UA-2025-05-05-004287-a.c1 та на противагу зазначеному Замовник протокольним рішення № 227 від 21.05.2025 визначив переможцем закупівлі ТОВ "НВК "УКРЕКОПРОМ" з дорожчою пропозицією, та з аналогічними характеристиками печі – утилізатор УТ 3000 ДП. До уваги, обладнання переможця також має назви камер спалювання та допалювання відповідно до пункту 1.4. технічного паспорту утилізатор УТ 3000 ДП. Що свідчить про фактичне прийняття аналогічних характеристик обладнання скаржника у відповідності до вимог визначених у пункті 1.5 Додатку 3 та 6 тендерної документації.



Так, якщо враховувати позицію Замовника викладену у протокольному рішенні № 226 від 21.05.2025 про відхилення пропозиції скаржника, то пропозиція переможця закупівлі ТОВ "НВК "УКРЕКОПРОМ" теж об’єктивно повинна бути відхилена за аналогічною підставою.
Така позиція відкрито вказує на порушення закону та базових принципів проведення публічних закупівель, зокрема за пунктами ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі»:
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
Також у пропозиції переможця наявний сертифікат відповідності № UA.024.C.0125-24 в якому взагалі відсутня інформація щодо температури спалювання відходів, зокрема за вимогою пункту 1.5 Додатку 3 та 6 тендерної документації відповідності стандарту температура спалювання в камері горіння не менше 1100 °C.
Пропозиція переможця закупівлі ТОВ "НВК "УКРЕКОПРОМ" не відповідає вимогам передбаченим пунктом 1.5 Додатку 3 та 6 тендерної документації.
Виходячи з огляду зазначеного Замовник відкрито вибірково ставиться до вимог та до документів учасників, зокрема технічного паспорту на піч та сертифікату відповідності, що не припустимо у порядку проведення процедури закупівлі, відкритих торгів.




З огляду на вищезазначене, Замовник неправомірно відхилив тендерну пропозицію Скаржника, та визначив переможцем закупівлі учасника – ТОВ "НВК "УКРЕКОПРОМ" чим порушив п.44 Особливостей та право Скаржника на об’єктивну оцінку його тендерної пропозиції, та право бути переможцем Процедури закупівлі.
Метою Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Згідно абз.3 ст.18 Закону скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом 10 днів з дня, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю.
Відповідно до ст. 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
З огляду на вищевказане, керуючись вимогами Особливостей та Закону, з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, що суперечить законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок якого порушено права та законні інтереси Скаржника,

ПРОСИМО:
1. Прийняти дану скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати Замовника – Комунальне некомерційне підприємство Миколаївської міської ради "Міська лікарня № 4" скасувати протокольне рішення № 227 від 21.05.2025 про визначення переможцем закупівлі учасника – ТОВ "НВК "УКРЕКОПРОМ" у відкритих торгах з особливостями по процедурі закупівлі UA-2025-05-05-004287-a.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга

Номер: 5a5f99d60d914645b54100c3fdc48ea2
Ідентифікатор запиту: UA-2025-05-05-004287-a.c1
Назва: Скарга
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 05.06.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 28.05.2025 16:11
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 10.06.2025 14:16
Дата виконання рішення Замовником: 08.07.2025 17:38
Коментар замовника щодо усунення порушень: виконано
Автор: ТОВ "ЕКОЛОГІЧНІ ПЕРЕРОБНІ ТЕХНОЛОГІЇ", Богдан Захарченко +380671933515 tender@er-tec.com.ua http://er-tec.com.ua/

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 99f9870d7324463e90d51df403a7f4f3
Заголовок пункту скарги: Скарга на протокольне рішення замовника № 226 від 21.05.2025 про відхилення пропозиції учасника – ТОВ "Екологічні переробні технології".
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Через електронну систему публічних закупівель «ProZorro» 05 травня 2025 Замовником - Комунальне некомерційне підприємство Миколаївської міської ради "Міська лікарня № 4 було оголошено процедуру закупівлі відкритих торгів з особливостями «Код згідно ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник" – 90520000-8 - Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами Послуги з управління (збирання, перевезення, оброблення )небезпечними відходами за кодами : 18 01 03* Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції за № UA-2025-05-05-004287-a.
.Пропозиції до участі у даній закупівлі були подані від:
- ТОВ "ЕКОЛОГІЧНІ ПЕРЕРОБНІ ТЕХНОЛОГІЇ" з ціною 37 700,00 грн. з ПДВ;
- ТОВ " НВК "УКРЕКОПРОМ" з ціною 49 530,00 грн. з ПДВ.
Протоколом уповноваженої особи № 226 від 21.05.2025 Замовника, було прийняте рішення про відхилення пропозиції учасника – ТОВ "Екологічні переробні технології".
Вважаємо його без підставним, незаконним та таким, що порушує права та законні інтереси Скаржника (суб’єкта оскарження) на перемогу даній закупівлі, пропозиція якого є найбільш економічно вигідною.
Скаржник вбачає у діях Замовника порушення базових принципів закупівлі, адже Замовник зобов’язаний дотримуватися відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій.
Відповідно до положень абз. 2 ч. 8 ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» скарги, що стосуються прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом десяти днів з дня, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю.

ДЕТАЛЬНИЙ ОПИС СКАРГИ ПО СУТІ:

Замовник у пункті 1.5 Додатку 3 та 6 тендерної документації вимагав від учасника:
- Гарантійний лист Учасника, що підтверджує наявність на балансі власної сміттєспалювальної печі (інсенераторного комплексу), а також додатками до листа:
- копія технічного паспорту печі, копія сертифікату відповідності стандртам (температура спалювання в камері горіння не менше 1100 °C);
- на підтвердження права власності на піч учасник також має надати повний пакет документів, який підтверджує таке право власності;
- копію атестату виробництва, який підтверджує, що стан виробництва з оброблення (відновлення, видалення включаючи підготовку відходів до таких операцій) вилученої з обігу неякісної продукції (види продукції згідно додатку) , забезпечує стабільність процесу видалення відповідно до вимог ЗУ «Про управління з відходами» (Відповідно до ст.55 ЗУ ««Про охорону навколишнього середовища»).

Замовник не встановлював кількості в учасника наявності на балансі власної сміттєспалювальної печі (інсенераторного комплексу), а виходячи зазначеної вимоги вона повинна бути одна. З цього формулювання є відповідна практика прийнятого рішень Комісією АМКУ.
На дату відхилення пропозиції скаржника 21.05.2025 у його пропозиції міститься:
- лист гарантія Вих. № 05/2025-22 від 12 травня 2025 року де учасник підтверджує наявність на балансі власної сміттєспалювальної печі (інсенераторного комплексу). Звертаємо увагу саме печі – однина 1 шт.

Щодо вимоги - копія технічного паспорту печі, копія сертифікату відповідності стандартам (температура спалювання в камері горіння не менше 1100 °C); скаржник вважає, що замовник не встановлював вимогу наявності саме в печі камери горіння, а зазначена вимога стосувалася саме стандарту температури спалювання не менше 1100 °C. Тобто основною умовою даної вимоги було, щоб температура спалювання була не менше 1100 °C на остаточному етапі горіння (камері де безпосередньо спалюються відходи). Замовник не вимагав наявності в печі камери горіння, або особливого порядку роботи печі, а лише підкреслив зазначеним остаточний етап спалювання відходів.
У пропозиції скаржника міститься: копія технічного паспорту на піч EXCE OS 100 з перекладом з наступними технічними характеристиками, сторінка 14:


Робоча температура в камері допалювання «> 1.100 °C» саме за Цельсієм! Тобто допустимо більше 1100 градусів за Цельсієм відповідно до вимог тендерної документацію, що повністю відповідає вимогам, а саме стандарту температури спалювання не менше 1100 °C.
Наявне обладнання в учасника є іноземного виробництва, зі своїми особливостями та стандартами, але на рахунок опису та характеристик саме процесу горіння в камері горіння , зазначено на зазначеній вище сторінці наступне: опис камери допалювання – камера доплавлювання з контрольований згоранням. Тобто в зазначеній камері проходить процес згорання – горіння за певною температурою, та є остаточною повторною процедурою спалювання відходів. Поняття горіння та згорання є тотожними поняттями, та синонімом.
Горіння - це загальний термін для будь-якого процесу окислення речовини, що супроводжується виділенням тепла і світла. Згоряння, в свою чергу, більш конкретний термін, який часто використовується для опису процесу, коли речовина повністю окислюється, утворюючи основні продукти горіння, такі як вода та вуглекислий газ
Отже у зазначеній печі проходить процес горіння – згорання відходів при температурі спалювання «> 1.100 °C», що повністю відповідає вимогам тендерної документації.
Також на зазначену вище вимогу учасником надано Сертифікат відповідності де зазначено відповідність стандарту спалювання температури відходів:


Температура спалювання становить більше 1200 °C саме за Цельсієм! Тобто допустимо більше 1100 градусів за Цельсієм відповідно вимог тендерної документацію, що повністю відповідає вимогам.
Повідомляємо також, що температура термічного оброблення відходів зазначеного обладнання для спалювання відповідає вимогам визначеним у Пункті 25 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затвердженими Постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 року № 1278 та становить більше 850°C. Також зазначене додатково було підтверджено актами перевірки уповноваженого органу з ліцензування.
Також часником надано Договір_установка для спалювання № 102.19_11/03/2019 та копію Атестату виробництва.
Скаржник повністю виконав вимоги Замовника та відповідає вимогам визначених у пункті 1.5 Додатку 3 та 6 тендерної документації.
Просимо також Комісію звернути на факти викладені у даній закупівлі за скаргою №, що при відхиленні пропозиції скаржника Замовник прийняв рішення протокол № 227 від 21.05.2025 та визначив переможця закупівлі ТОВ "НВК "УКРЕКОПРОМ" з дорожчою пропозицією, та з аналогічними характеристиками печі – утилізатор УТ 3000 ДП. До уваги, обладнання переможця також має назви камер спалювання та допалювання відповідно до пункту 1.4. технічного паспорту. Що свідчить про фактичне прийняття аналогічних характеристик обладнання скаржника у відповідності до вимог визначених у пункті 1.5 Додатку 3 та 6 тендерної документації.
Також звертаємо увагу, у наданому сертифікаті відповідності переможця UA.024.C.0125-24 взагалі відсутня інформація про відповідності обладнання - утилізатор стандартам (температура спалювання в камері горіння не менше 1100 °C).
Так позиція Замовника свідчить про відкрите порушення базових принципів публічних закупівель, зокрема за пунктами ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі»:
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
З огляду на вищезазначене, Замовник неправомірно відхилив тендерну пропозицію Скаржника, чим порушив п.44 Особливостей та право Скаржника бути переможцем Процедури закупівлі.
Метою Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Згідно абз.3 ст.18 Закону скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом 10 днів з дня, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю.
Відповідно до ст. 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
З огляду на вищевказане, керуючись вимогами Особливостей та Закону, з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, що суперечить законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок якого порушено права та законні інтереси Скаржника,

ПРОСИМО:
1. Прийняти дану скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати Замовника – Комунальне некомерційне підприємство Миколаївської міської ради "Міська лікарня № 4" скасувати протокольне рішення № 226 від 21.05.2025 про відхилення тендерної пропозиції учасника – ТОВ "Екологічні переробні технології" у відкритих торгах з особливостями по процедурі закупівлі UA-2025-05-05-004287-a.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника