• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Послуги з фізичної охорони майна та приміщень філії "Поліського лісового офісу", Камінь-Каширського, Ківерцівського, Ратнівського та Висоцького надлісництв

Завершена

2 941 520.40 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 14 707.60 UAH
Період оскарження: 02.05.2025 17:49 - 30.05.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга на неправомірне визначення переможця

Номер: b3c369b2e2d14464974d69b9d0ea4f14
Ідентифікатор запиту: UA-2025-05-02-012753-a.c2
Назва: Скарга на неправомірне визначення переможця
Скарга:
Приватне підприємство “Явір-2000” не погоджується з рішенням Замовника про визначення Переможця Процедури закупівлі та, керуючись частиною 8 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон), пунктами 55, 59 Постанови Кабінету Міністрів України №1178 від 12 жовтня 2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (зі змінами) (надалі – Особливості): • скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю, використовує своє право на оскарження рішення про визначення переможця процедури закупівлі, що порушує законні права Скаржника.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 09.07.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 02.07.2025 15:46
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 11.07.2025 14:59
Автор: ПП "Явір-2000", Крицький Володимир 380532563650 vladimir.kritsky@org.yavir2000.com http://yavir2000.com/

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: c5bd6d4454bc454c89ca62f1d8475337
Заголовок пункту скарги: Скарга на неправомірне визначення переможця
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Зазначаємо, що у складі Тендерної пропозиції ТОВ «СБ «Кольчуга-4» не було надано інформації про документи щодо страхування працівників.
Замовником 20.06.2025 в електронній системі закупівель було опубліковано Вимогу про усунення порушення, яка містить наступну інформацію:
3) Перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей, ЗОКРЕМА:
3.5. Привести у відповідність Довідку щодо наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для надання послуг, що є предметом закупівлі № ТД 57-06/25 від 01 червня 2025 року в пунктах 20, 23, 28 вірно вказати дату народження працівника, вірно вказати в пункт 21 по-батькові Євгенович (Євгенійович), вірно вказати дату народження працівників Дуботовка Миколи Петровича; Жука Валерія Андрійовича; Косарука Івана Ростиславовича; Лінника Дмитра Леонідовича; Манчука Михайла Миколайовича, зазначити інформацію щодо страхування працівників.
Учасником ТОВ «СБ «Кольчуга-4» на виправлення зазначених порушень було надано Довідку №ТД 09-06/25 від 21.06.2025, яка містить інформацію про наявність в учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід та, зокрема, Договір страхування працівників №172/522С/001676 від 20.06.2025.
Проаналізувавши зазначений Договір страхування, було виявлено, що у пункті 31 Додатку 1(Перелік Застрахованих осіб) до Договору страхування зазначено, що застрахованою особою є Ліннік Дмитро Леонідович, у той час як відповідно до наданих у складі пропозиції документів (документи, що вимагались Замовником для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям) працівником ТОВ «СБ «Кольчуга-4» є Лінник Дмитро Леонідович.
Таким чином, наданий у складі пропозиції Договір страхування працівників №172/522С/001676 від 20.06.2025 на підтвердження інформації, зазначеної у Довідці №ТД 09-06/25 від 21.06.2025, не містить всі актуальні дані працівника учасника ТОВ «СБ «Кольчуга-4», а саме - ПІБ охоронника, який Учасник має намір залучити для надання послуг за предметом закупівлі
Враховуючи зазначене, учасник ТОВ «СБ «Кольчуга-4» не надав актуальну інформацію про страхування працівника Лінника Дмитра Леонідовича, що свідчить про невиконання вимоги про усунення порушень у цій частині. (Аналогічна до даної ситуації позиція органу оскарження викладена у Рішенні АМКУ від 22.07.2024 № 12507).
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 343a8b43b66b4c089660618881d0697f
Заголовок пункту скарги: Скарга на неправомірне визначення переможця
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: У складі Тендерної пропозиції ТОВ «СБ «Кольчуга-4» була надана інформація про працівників Учасника Столярчука Віктора Вікторовича, Кузнєцова Валентина Михайловича, однак не було надано належних документів на виконання вимог п.1.3.1. Додатку 3 до Тендерної документації, а саме: Свідоцтва про присвоєння (підвищення) робітничої кваліфікації на зазначених працівників.
Замовником 20.06.2025 в електронній системі закупівель було опубліковано Вимогу про усунення порушення, яка містить наступну інформацію:
3) Перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей, ЗОКРЕМА:
3.3. Привести у відповідність до вимог тендерної документації Свідоцтва про присвоєння (підвищення) робітничої кваліфікації працівника в реєстрі ЄДЕБО Столярчука Віктора Вікторовича, Кузнєцова Валентина Михайловича.
Учасником ТОВ «СБ «Кольчуга-4» на виправлення зазначених порушень було надано, зокрема:
• Лист-пояснення №ТД 06-06/25 від 21.06.2025 щодо виправлення недоліка у свідоцтві Столярчук В.В., в якому Учасник зазначив, що на виконання зазначеного недоліка Учасник повідомляє про заміну охоронника Столярчука Віктора Вікторовича на Папежука Віктора Олександровича та надає відповідні документи;
• Лист-пояснення №ТД 07-06/25 від 21.06.2025 щодо виправлення недоліка щодо відсутності в ЄДЕБО документа про освіту працівника Кузнєцова В.М., в якому Учасник зазначив, що на виконання зазначеного недоліка Учасник повідомляє про заміну охоронника Кузнєцова Валентина Михайловича на Троценка Станіслава Станіславовича та надає відповідні документи;
• Довідку від субпідрядника №09/04-25 від 20.06.2025 , в якому зазначено що працівники Папежук В.О. та Троценко С.С. є працівниками ДП «Арсенал СТ-4» ТзОВ «Арсенал СТ» та субпідрядник надає на таких працівників всі необхідні документи, визначені п.1.3. Додатку 3 до Тендерної документації;
• Довідку від субпідрядника №13/4-25 від 20.06.2025, яка містить інформацію про наявність в учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід (у відповідності до п. 1.3.6. додатку 3 до Тендерної документації);
• Гарантійний лист №11/4-25 від 20.06.2025 субпідрядника ДП «Арсенал СТ-4» ТзОВ «Арсенал СТ», яким він гарантує наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
• документи від субпідрядника ДП «Арсенал СТ-4» ТзОВ «Арсенал СТ» на працівників Папежука В.О. та Троценка С.С (визначені п. 1.3. Додатку 3 до Тендерної документації).
Проаналізувавши зазначені документи, було виявлено, що у пункті 2 в колонці 4 Довідки від субпідрядника №13/4-25 від 20.06.2025, яка містить інформацію про наявність в учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, зазначено, що документом, що підтверджує працевлаштування працівника Папежука Віктора Олександровича, є Повідомлення про прийняття працівника (домашнього працівника) на роботу / укладення гіг-контракту від 18.06.2019 та Наказ про переведення на іншу посаду №23/4 від 29.05.2025 року, у той час як відповідно до наданих у складі пропозиції документів (документи, що вимагались Замовником для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям) документом, що підтверджує працевлаштування працівника, а саме переведення на посаду охоронника, є Наказ про переведення на іншу посаду №22/4 від 29.05.2025 року.
Таким чином, надана у складі пропозиції інформація стосовно працевлаштування працівника Папежука Віктора Олександровича, зазначена у Довідці від субпідрядника №13/4-25 від 20.06.2025, не відповідає наданим у складі пропозиції документам від субпідрядника на цього працівника.
Враховуючи зазначене, учасник ТОВ «СБ «Кольчуга-4» не надав актуальну інформацію про працевлаштування працівника субпідрядника Папежука Віктора Олександровича, (необхідність подання якої визначена у п. 1 Розділу ІІІ Тендерної документації та п. 1.3.6. Додатку 3 до Тендерної документації) що свідчить про невиконання вимоги про усунення порушень у цій частині.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель

Номер: 8328336a1b5545ceb6b4fa6f9bc2dd40
Ідентифікатор запиту: UA-2025-05-02-012753-a.b1
Назва: Скарга щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 16.05.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 08.05.2025 15:07
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 21.05.2025 16:05
Дата виконання рішення Замовником: 26.05.2025 20:25
Коментар замовника щодо усунення порушень: Коментар замовника щодо усунення порушення: Замовником прийнято рішення про виконання рішення Антимонопольного комітету, а саме рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 16.05.2025р № 7870-р/пк-пз та внесення змін до тендерної документації за процедурою закупівлі - Послуги з фізичної охорони майна та приміщень філії "Поліського лісового офісу", Камінь-Каширського, Ківерцівського, Ратнівського та Висоцького надлісництв, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за ідентифікатором UA-2025-05-02-012753-a.
Автор: ТОВ "СЛУЖБА БЕЗПЕКИ "КОЛЬЧУГА-6", Кольчуга-6 ТОВ СБ +380957552677 010823k@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: d6f8d01064504a4c9a35f651d098f35c
Заголовок пункту скарги: Щодо дискримінаційних вимог, та вимог, що не узгоджуються між собою, предметом закупівлі або із законодавством
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 1. За пунктом 1.3. розділу 1 Додатку 3 до Тендерної документації учасник повинен підтвердити свою відповідність кваліфікаційному критерію – наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Відповідно до підпункту 1.3.1. учасник повинен надати довідку в довільній формі про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для надання послуг, що є предметом закупівлі (повинна містити наступну інформацію: ПІБ працівників, що повинні бути задіяні до надання послуг; рік народження; посада), а саме:
- не менше 3 операторів для здійснення цілодобового режиму чергування, які відповідають за контроль прийняття сигналів, що надходять на пульт центрального спостереження;
- не менше 18 охоронників;
- працівників груп швидкого реагування не менше 30 осіб (5 екіпажів *2 людини *3 зміни).
Для підтвердження наявності мінімальної кількості працівників та їх кваліфікації, Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати:
- копії з трудових книжок (перша сторінка на якій зазначено ПІБ працівника та сторінка з відміткою учасника про прийняття на роботу), або
- копії повідомлень про прийняття на роботу з копіями квитанцій про отримання органами ДФС;
охоронники та працівники груп швидкого реагування повинні мати кваліфікацію охоронника не нижче 3 розряду. На підтвердження надати скановані копії з свідоцтв охоронників не нижче 3 розряду. Свідоцтва охоронників повинні міститись в реєстрі єдиної державної електронної бази з питань освіти (далі – ЄДЕБО) з можливістю перевірки на відповідному сайті або підтверджуватись сканованими копіями оригіналів архівних довідок з інформацією про здобуття освіти та отримання відповідного свідоцтва, якщо вони видані ліцензійними навчальними закладами України до 22.09.2015 (дата набуття чинності Постанови Кабінету Міністрів України від 22 липня 2015 року №645 «Про документи про професійну (професійно-технічну) освіту державного зразка і додатки до них»). Довідка повинна бути оформлена на фірмовому бланку (за наявності), мати вихідний номер та дату, повинна бути завірена уповноваженою на це особою та завірена печаткою відповідного освітнього закладу (у разі наявності). Інформація в довідці має містити: ПІБ здобувача освіти, період навчання, здобуту професію та кваліфікацію, номер та дату видачі свідоцтва;
- копії посвідчень на працівників, вказаних в довідці про наявність працівників (відповідно до вимог, які визначені статтею 11 Закону України «Про охоронну діяльність»);
- копії, чинних на час розкриття тендерних пропозицій, сертифікатів про проходження працівниками, вказаними у довідці згідно пункту 1.3.1., профілактичного наркологічного огляду та медичних довідок про проходження обов’язкових попереднього та періодичного психіатричних оглядів та/або довідки про проходження попереднього, періодичного та позачергового психіатричних оглядів, у тому числі на предмет вживання психоактивних речовин, відповідно до вимог статті 11 Закону України «Про охоронну діяльність»;
- копії, чинних на час розкриття тендерних пропозицій, документів, які підтверджують проходження працівниками медичного огляду та відсутності обмежень для роботи в охороні (відповідно до Додатку 8 до п.2.16. Порядку затвердженого наказом Міністерства охорони здоров’я України від 21.05.2007 року №246);
- копії витягів з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявність судимостей» МВС про відсутність незнятої/непогашеної судимості за скоєння кримінальних правопорушень для працівників вказаних у довідці згідно пункту 1.3.1.;
- копії документів, щодо проходження персоналом охорони навчання та перевірки знань із загального курсу «Охорона праці», «Правил з охорони праці», Законодавства України про охорону праці, а саме:
- протоколу перевірки знань з охорони праці (законодавство з охорони праці, електробезпеки, гігієни праці, виробничої санітарії);
- наказу роботодавця на створення комісії з перевірки знань з питань охорони праці (для підтвердження правомірності перевірки знань персоналу).
Для підтвердження наявності груп швидкого реагування надати у складі тендерної пропозиції гарантійний лист, в якому повинно бути зазначена кількість та склад груп швидкого реагування.
Водночас незрозумілою та безглуздою є вимога пункту 1.3. розділу 1 Додатку 3 до Тендерної документації щодо витребування такої кількості документів, наприклад усіх документів не менш ніж по 51 працівнику.
По-перше: Згідно з оголошенням про проведення Процедури закупівлі кінцевий строк подання тендерної пропозиції 10.05.2025 до 0:00 годин.
Згідно з пунктом 1 розділу IV Тендерної документації кінцевий строк подання тендерної пропозиції 12.05.2025 до 0:00 годин.
Вимога щодо витребування такої кількості документів враховуючи кількість працівників, стосовно яких потрібно надати документи, в сукупності з умовою щодо надто короткого строку для підготовки документів тендерної пропозиції учасників, в тому числі Скаржника, є такими, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, оскільки виконати їх зможуть лише ті учасники, які зберуть та підготують повністю усі документи, що вимагаються пунктом 1.3. розділу 1 Додатку 3 до Тендерної документації до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
По-друге: за оскаржуваною вимогою охоронники та працівники груп швидкого реагування повинні мати кваліфікацію охоронника не нижче 3 розряду, що підтверджується свідоцтвом, яке також повинне бути розміщено в ЄДЕБО.
Замовником здійснюється закупівля послуг з фізичної охорони майна та приміщень Замовника.
За Додатком 1 до Тендерної документації Послуги з охорони об’єктів Замовника повинні відповідати наступним параметрам:
1. Забезпечення цілісності майнового комплексу, що передається під охорону Виконавцю, від розкрадань, несанкціонованих сторонніх втручань, виконання інших завдань (посилення охорони об’єкта, у тому числі виклику групи посилення постів на автотранспорті; для виявлення: проникнень (спроб проникнень) на об’єкти, що охороняються; осіб, які незаконно перебувають на об’єктах, що охороняються, залучати за негайною потребою групи швидкого реагування), пов’язаних із виникненням прямої загрози безпеці об’єкта охорони, порушенням нормальних умов життєдіяльності на об’єкті охорони або негайним усуненням наслідків його пошкодження з дотриманням вимог Закону України «Про охоронну діяльність» від 22.03.2012 № 4616-VI (далі – Закон 4616).
Організаційні, кадрові і технологічні вимоги до матеріально-технічної бази суб’єктів охоронної діяльності для провадження їх охоронної діяльності визначаються зокрема Ліцензійними умовами провадження охоронної діяльності, затвердженими Постановою Кабінету Міністрів України від 18.07.2015 № 960, (далі – Ліцензійні умови).
Поряд з цим Ліцензійні умови не передбачають для працівників робітничої кваліфікації «охоронник» 3-го кваліфікаційного розряду обов`язкового знаходження інформації про присвоєння вказаної кваліфікації в ЄДЕБО з подальшим наданням виписки з Реєстру документів про освіту з ЄДЕБО.
Також Наказом Міністерства освіти і науки України від 08.06.2018 № 620 затверджено положення про ЄДЕБО (далі – Положення 620).
Відповідно до пункту 3 розділу І Положення 620 ЄДЕБО є інтегрованою інформаційно-телекомунікаційною системою, технічні засоби якої перебувають в межах території України, яка складається з комплексу автоматизованих робочих місць, об’єднаних в єдину інформаційну систему захищеними каналами зв’язку з використанням технології віддаленого доступу, має підключення до мереж зв’язку загального користування з розмежуванням прав доступу, забезпечує захист від порушень цілісності інформації, забезпечує різні види доступності (блокування) відкритої інформації та інформації з обмеженим доступом, вимогу щодо захисту якої встановлено законами. Захист інформації в ЄДЕБО забезпечується шляхом створення комплексної системи захисту інформації з підтвердженою відповідністю.
Згідно пункту 4 розділу І Положення 620 в ЄДЕБО міститься зокрема Реєстр документів про освіту.
За підпунктом 3 пункту 6 розділу ІІІ Положення 620 в ЄДЕБО вносяться такі дані про фізичних осіб, а саме щодо власників документів про освіту (наукові ступені та вчені звання) - прізвище, ім’я, по батькові (за наявності); серія, номер, ким і коли виданий документ про освіту (науковий ступінь) особи з інформацією про здобуті нею рівень (освітньо-кваліфікаційний (кваліфікаційний) рівень), ступінь освіти, професію, спеціальність та спеціалізацію (у деяких випадках зазначаються напрям підготовки, освітня програма, професійна кваліфікація).
Своєю чергою за підпунктом 6 пункту 2 розділу ІІ Положення 620 ЄДЕБО функціонує з метою забезпечення перевірки достовірності документів про освіту (наукові ступені і вчені звання), студентських (учнівських) квитків державного зразка, факту навчання для здобуття професійної (професійно-технічної) освіти за освітньо-кваліфікаційними рівнями «кваліфікований робітник» та «молодший спеціаліст» (починаючи з 2014 року), фахової передвищої освіти, а також вищої освіти (починаючи з 2012 року), сертифікатів, виданих педагогічним працівникам, які успішно пройшли сертифікацію.
Відповідно до пункту 17 Ліцензійних умов персоналом охорони можуть бути дієздатні громадяни України, які досягли 18-річного віку, пройшли відповідне навчання або професійну підготовку, уклали трудовий договір із суб’єктом охоронної діяльності (входять до штату суб’єкта охоронної діяльності).
Під час прийняття на роботу ліцензіат зобов’язаний отримати від зазначених осіб документи, необхідні для прийняття на роботу до суб’єкта охоронної діяльності, а саме:
документ, що підтверджує набуття кваліфікації.
Тим самим Ліцензійні умови самі по собі передбачають під час прийняття на роботу охоронника наявність відповідного документу про кваліфікацію. Тому і щодо працівників учасника/співвиконавця фактом підтвердження наявності такого працівника учасник підтвердить і наявність в нього кваліфікації.
Таким чином оскаржувана вимога абзацу 8 підпункту 1.3.1. пункту 1.3. Додатку 3 до Тендерної документації є такою, що не узгоджується з приписами чинного законодавства, в тому числі з приписами Ліцензійних умов, і такою, що обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації учасників, адже виконати її зможуть лише учасники, які нададуть саме свідоцтва охоронників 3го розряду, які містяться в ЄДЕБО, або з наданням архівних довідок.
Схожа позиція викладена в рішенні Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Комісія) від 27.02.2025 № 3072-р/пк-пз (далі – Рішення 3072).
По-третє: відповідно до абзаців 13-15 підпункту 1.3.1. пункту 1.3. Додатку 3 до Тендерної документації учасник повинен надати копії документів, щодо проходження персоналом охорони навчання та перевірки знань із загального курсу «Охорона праці», «Правил з охорони праці», Законодавства України про охорону праці, а саме:
- протоколу перевірки знань з охорони праці (законодавство з охорони праці, електробезпеки, гігієни праці, виробничої санітарії);
- наказу роботодавця на створення комісії з перевірки знань з питань охорони праці (для підтвердження правомірності перевірки знань персоналу).
Відповідно до статті 16 Закону України «Про охорону праці» від 14.10.1992 № 2694-XII (далі – Закон 2694) на підприємстві з метою забезпечення пропорційної участі працівників у вирішенні будь-яких питань безпеки, гігієни праці та виробничого середовища за рішенням трудового колективу може створюватися комісія з питань охорони праці.
Комісія складається з представників роботодавця та професійної спілки, а також уповноваженої найманими працівниками особи, спеціалістів з безпеки, гігієни праці та інших служб підприємства відповідно до типового положення, що затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони праці.
Рішення комісії мають рекомендаційний характер.
Скаржником постійно проводиться інструктаж з питань охорони праці, що підтверджується відповідним журналом. Проте Скаржник не створював комісії з питань охорони праці, оскільки таке створення не визначається обов’язковим згідно Закону 2694. Також не визначається здійснення навчання чи інструктажу обов’язково саме з формуванням протоколу перевірки знань.
Зокрема і Ліцензійними умовами не визначається обов’язковість проходження навчання з перевірки знань із загального курсу «Охорона праці», «Правил з охорони праці» та Законодавства України про охорону праці з обов’язковим формуванням протоколу перевірки знань з охорони праці та створенням комісії з перевірки знань з питань охорони праці.
Таким чином оскаржувана вимога абзаців 13-15 підпункту 1.3.1. пункту 1.3. Додатку 3 до Тендерної документації є такими, що не узгоджуються з приписами чинного законодавства, в тому числі з приписами Ліцензійних умов, і такими, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, адже виконати їх зможуть лише учасники, які нададуть саме протоколу перевірки знань з охорони праці та мають створену комісію з перевірки знань з питань охорони праці.
По-четверте: Скаржник не в змозі виконати вимоги підпункту 1.3.1. пункту 1.3. Додатку 3 до Тендерної документації власними спроможностями. Проте має можливість залучити до надання послуг інших суб’єктів господарювання як співвиконавців, наприклад в частині залучення груп швидкого реагування Дочірнього підприємства «Арсенал СТ-9» Товариства з обмеженою відповідальністю «Арсенал-СТ» (далі – Співвиконавець) згідно з договором про надання послуг з виїзду групи реагування на об’єкт за тривожним викликом від 20.08.2024 № 276/24-ГР (далі – Договір 276/24-ГР).
Відповідно до абзацу 2 частини 3 статті 16 Закону 922 якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.
Водночас Тендерна документація, в тому числі Додаток 3 до Тендерної документації не містять умов щодо можливості залучення спроможностей інших суб’єктів господарювання для підтвердження відповідності учасника поточному кваліфікаційному критерію.
Тобто вимога підпункту 1.3.1. пункту 1.3. Додатку 3 до Тендерної документації суперечить приписам абзацу 2 частини 3 статті 16 Закону 922.
По-п’яте: знову ж таки щодо працівників груп швидкого реагування за абзацом 4 підпункту 1.3.1. пункту 1.3. Додатку 3 до Тендерної документації вимагається наявність працівників груп швидкого реагування не менше 30 осіб (5 екіпажів *2 людини *3 зміни).
Така кількість працівників, що вимагається замовником, є надмірною та необґрунтованою.
Відповідно до статті 1 Закону 4616 транспорт реагування призначений для забезпечення негайного реагування персоналу охорони на протиправні дії щодо об'єкта охорони або на події та обставини, що завдають (можуть завдати) майнової шкоди або створюють можливу загрозу особистій безпеці громадян чи персоналу охорони на об'єктах охорони.
Згідно з пунктом 19 Ліцензійних умов наявність транспорту реагування є обов’язковим при використання пункту централізованого спостереження.
Тобто, головне завдання групи швидкого реагування — виявити причину тривоги. При цьому, співробітники ГШР не мають права входити в приміщення до приїзду господаря, навіть якщо знають, що зловмисник там. Це прямо передбачено пунктом 9 статті 10 Закону 4616, яка встановлює обмеження щодо здійснення заходів, що належать до оперативно-розшукових відповідно до Закону України «Про оперативно-розшукову діяльність».
Водночас ні Законом 4616, ні Ліцензійними умовами не встановлено вимог до чисельності працівників таких груп. Враховуючи специфіку охоронної сфери діяльності, а також усталену практику та досвід роботи охоронних компаній, група швидкого реагування повинна складатися з трьох осіб: водія, охоронця та керівника групи, але в деяких компаніях може бути лише дві особи.
Як вже зазначено вище Скаржник має намір залучити групу швидкого реагування Співвиконавця. Проте Співвиконавець не має наміру надавати усі документи, що вимагаються за підпунктом 1.3.1. пункту 1.3. Додатку 3 до Тендерної документації, тим більше на 30 осіб.
Таким чином таку вимогу зможуть виконати лише ті учасники, які мають не менше 24 працівників групи швидкого реагування, та нададуть усі документи щодо кожного з таких працівників, які вимагаються підпунктом 1.3.1. пункту 1.3. Додатку 3 до Тендерної документації.
Схожа позиція викладена в рішенні Комісії від 24.02.2025 № 2783-р/пк-пз (далі – Рішення 2783).

Враховуючи викладене, з метою усунення вимог, що суперечать вимогам законодавства у сфері публічних закупівель, а також обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, замовник повинен внести зміни до Тендерної документації, а саме виключити наведені вимоги підпункту 1.3.1. пункту 1.3. Додатку 3 до Тендерної документації.

2. Відповідно до пункту 3 та абзацу 1 і останнього рядка таблиці пункту 4 Додатку 1 до Тендерної документації виконавець зобов’язаний за власний рахунок (у місячний термін із дня укладення договору) здійснити встановлення засобів систем охоронної сигналізації на об’єктах Замовника; встановлення засобів відеоспостереження на кожному з постів, зазначених у п.2 цього Додатку, з можливістю забезпечення передачі відеопотоку до апаратно-програмного комплексу, що дозволяє здійснювати віддалений відеоконтроль за постами охорони в режимі реального часу через мережу Інтернет, безперервного запису та зберігання відеоматеріалів на електронні носії даних, кнопок тривожного виклику та підключити їх до центрального пульта нагляду, забезпечити їх подальше технічне обслуговування (ремонт) та реагування на тривожні виклики мобільними групами.
Послуги повинні виконуватися за умови дотримання вимог законів та інших нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки та мати наступні технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції:
Забезпечення постів охорони системою охоронної сигналізації, засобами відеоспостереження та кнопкою виклику групи швидкого реагування:
Учасник, протягом місяця з моменту укладення договору на охорону, за власні кошти повинен встановити системи охоронної сигналізації, підключити їх та кнопку тривожного виклику на постах охорони до власного централізованого пульта охорони (моніторингової станції), здійснювати технічне обслуговування; встановити засоби відеоспостереження на кожному з постів, зазначених у п.2 цього Додатку, з можливістю забезпечення передачі відеопотоку до апаратно-програмного комплексу, що дозволяє здійснювати відділений відеоконтроль за постами охорони в режимі реального часу через мережу Інтернет, безперервного запису та зберігання відеоматеріалів на електронні носії даних, реагування на тривожні виклики мобільними групами.
Для підтвердження надати:
- гарантійний лист щодо зобов’язання встановлення систем охоронної сигналізації, підключення їх та кнопки тривожного виклику на постах охорони до власного централізованого пульта охорони (моніторингової станції), здійснення технічного обслуговування, встановлення засобів відеоспостереження на кожному з постів, зазначених у п.2 цього Додатку, з можливістю забезпечення передачі відеопотоку до апаратно-програмного комплексу, що дозволяє здійснювати віддалений відеоконтроль за постами охорони в режимі реального часу через мережу Інтернет, безперервного запису та зберігання відеоматеріалів на електронні носії даних та реагування на тривожні виклики мобільними групами;
Для працівника, що виконуватиме роботи по встановленню системи охоронної сигналізації, підключенню їх та кнопок тривожного виклику на постах охорони до централізованого пульта охорони (моніторингової станції), здійснюватиме технічне обслуговування:
- копію з трудової книжки (перша сторінка на якій зазначено ПІБ працівника та сторінка з відміткою учасника про прийняття на роботу) або копію повідомлення про прийняття на роботу з копією квитанції про отримання органами ДФС;
- копію посвідчення електромонтера 4 групи з електробезпеки;
- копію посвідчення про проходженням навчання та перевірки знань з правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів НПАОП 40.1.-1.21-98;
- копію посвідчення про проходженням навчання та перевірки знань з правил експлуатації електрозахисних засобів НПАОП 40.1-1.07-01(ДНАОП 1.1.10-1.07-01) «Правила експлуатації електрозахисних засобів»;
- копію посвідчення про проходженням навчання та перевірки знань з правил будови електроустановок НПАОП 40.1-1.32-01 (ДНАОП 0.00-1.32-01) «Правила будови електроустановок. Електрообладнання спеціальних установок»;
- в разі залучення до робіт на підставі договорів ЦПХ – копію діючого договору.
Згідно з підпунктом 1.3.4. пункту 1.3. Додатку 3 до Тендерної документації для підтвердження відповідності працівника, що виконуватиме роботи по встановленню системи охоронної сигналізації (за необхідності), підключенню їх та кнопок тривожного виклику на постах охорони до централізованого пульта охорони (моніторингової станції), здійснюватиме технічне обслуговування, надати:
- копію з трудової книжки (перша сторінка на якій зазначено ПІБ працівника та сторінка з відміткою учасника про прийняття на роботу) або копію повідомлення про прийняття на роботу з копією квитанції про отримання органами ДФС;
- копію посвідчення електромонтера 4 групи з електробезпеки;
- копію посвідчення про проходженням навчання та перевірки знань з правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів НПАОП 40.1.-1.21-98;
- копію посвідчення про проходженням навчання та перевірки знань з правил експлуатації електрозахисних засобів НПАОП 40.1-1.07-01;
- копію посвідчення про проходженням навчання та перевірки знань з правил будови електроустановок НПАОП 40.1-1.32-01;
в разі залучення до робіт на підставі договорів ЦПХ – копію діючого договору.
За абзацами 3-5 Додатку 1 до проєкту договору за Додатком 4 до Тендерної документації виконавець зобов’язаний за власний рахунок (у місячний термін із дня укладення договору) здійснити встановлення:
- засобів систем охоронної сигналізації на об’єктах Замовника;
- засобів відеоспостереження на кожному з постів, зазначених у цьому Додатку, з можливістю забезпечення передачі відеопотоку до апаратно-програмного комплексу, що дозволяє здійснювати віддалений відеоконтроль за постами охорони в режимі реального часу через мережу Інтернет, безперервного запису та зберігання відеоматеріалів на електронні носії даних, кнопок тривожного виклику та підключити їх до центрального пульта нагляду, забезпечити їх подальше технічне обслуговування (ремонт) та реагування на тривожні виклики мобільними групами.
Пунктом 12 розділу 7 «Інша інформація» Додатку 3 до Тендерної документації передбачено, що для підтвердження, що Учасник протягом місяця з моменту укладення договору, за власні кошти, здійснить встановлення систем охоронної сигналізації (за необхідності), підключення їх та кнопок тривожного виклику на постах охорони до власного централізованого пульта охорони (моніторингової станції); здійснюватиме технічне обслуговування; встановить засоби відеоспостереження (за необхідності) на кожному з постів з можливістю забезпечення передачі відеопотоку до апаратно-програмного комплексу, що дозволятиме здійснювати віддалений відеоконтроль за постами охорони в режимі реального часу через мережу Інтернет, безперервний запис та зберігання відеоматеріалів на електронні носії даних, реагувати на тривожні виклики мобільним групам, надати гарантійний лист щодо зобов’язання, протягом місяця з моменту укладення договору, за власні кошти, здійснити встановлення систем охоронної сигналізації (за необхідності), підключення їх та кнопок тривожного виклику на постах охорони до власного централізованого пульта охорони (моніторингової станції); здійснювати технічне обслуговування; встановити засоби відеоспостереження (за необхідності) на кожному з постів з можливістю забезпечення передачі відеопотоку до апаратно-програмного комплексу, що дозволятиме здійснювати віддалений відеоконтроль за постами охорони в режимі реального часу через мережу Інтернет, безперервний запис та зберігання відеоматеріалів на електронні носії даних, реагувати на тривожні виклики мобільним групам.
Достовірна інформація у вигляді довідки довільної форми, у якій зазначити дані про наявність чинної ліцензії або документа дозвільного характеру на провадження виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом. Замість довідки довільної форми учасник може надати чинну ліцензію або документ дозвільного характеру. (Надається лише у разі, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду господарської діяльності передбачено законом).
Відповідно до пункту 3 розділу І Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від15.04.2020 № 708, що зареєстрований в Міністерстві юстиції України 09.06.2020 за № 500/34783, предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно пунктами 21 і 34 частини 1 статті 1 Закону 922 та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника.
Варто зазначити, що предметом закупівлі є послуги з фізичної охорони майна та приміщень за ДК 021-2015:79710000-4 Охоронні послуги.
Послуги/роботи з встановлення систем охоронної сигналізації відносяться до предметів закупівлі за кодом ДК 021-2015:45310000-3 – електромонтажні роботи, а саме 45312200-9 – встановлення систем охоронної сигналізації.
Послуги зі встановлення засобів відеоспостереження відносяться до предметів закупівлі за ДК 021-2015:51310000-1 – послуги зі встановлення радіо-, телевізійної, аудіо- та відеоапаратури.
Тобто наведені послуги зі встановлення засобів систем охоронної сигналізації та засобів відеоспостереження не відносяться до предмету закупівлі послуги з фізичної охорони.
Тому вимоги Замовника за пунктом 3 та абзацом 1 і останнім рядком таблиці пункту 4 Додатку 1 до Тендерної документації, підпунктом 1.3.4. пункту 1.3. розділу 1 та пункту 12 розділу 7 Додатку 3 до Тендерної документації та абзацами 3-5 Додатку 1 до проєкту договору за Додатком 4 до Тендерної документації, що стосуються додаткових послуг послуги зі встановлення засобів систем охоронної сигналізації та засобів відеоспостереження, а також наявності працівників щодо надання таких послуг, не узгоджуються з предметом Процедури закупівлі.
Відповідно і виконати такі умови зможуть лише ті учасники, які мають в тому числі і наведених працівників.
Схожа позиція викладена в рішенні Комісії від 28.08.2024 № 14461-р/пк-пз (далі – Рішення 14461) та від 18.11.2024 № 18485-р/пк-пз (далі – Рішення 18485).
Враховуючи викладене, з метою усунення вимог, що суперечать предмету закупівлі, а також обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, замовник повинен внести зміни до Тендерної документації, а саме виключити пункт 3 та абзац 1 і останній рядок таблиці пункту 4 Додатку 1 до Тендерної документації, підпункт 1.3.4. пункту 1.3. розділу 1 та пункту 12 розділу 7 Додатку 3 до Тендерної документації та абзаци 3-5 Додатку 1 до проєкту договору за Додатком 4 до Тендерної документації.

3. За пунктом 1.2. розділу 1 Додатку 3 до Тендерної документації учасник повинен підтвердити свою відповідність кваліфікаційному критерію – наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
Відповідно до підпункту 1.2.2. пункту 1.2. розділу 1 Додатку 3 до Тендерної документації учасник повинен надати у складі пропозиції копії та/або оригінали відгуків, наданих Учаснику, із зазначенням дати укладення і номеру договору, на який надано відгук, а також стану належного виконання договору стосовно якості і строків повного виконання зобов’язань за договором. Відгуки надаються щодо договорів копії яких надані Учасником у складі тендерної пропозиції. Оригінали відгуків повинні містити кваліфікований електронний підпис або удосконалений електронний підпис, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, особи яка його підписала, з урахуванням вимог Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» та Закону України «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги».
Згідно з абзацом 2 підпункту 1.2.1. пункту 1.2. розділу 1 Додатку 3 до Тендерної документації аналогічним договором у розумінні цієї тендерної документації, є договір предметом якого є надання послуг з охорони об’єктів.
Скаржник має достатній досвід виконання аналогічного за предметом закупівлі договору, в тому числі за Договором про надання послуг з охорони від 20.08.2024 № 169, укладеного між Скаржником та Комунальним некомерційним підприємством «Обласна психіатрична лікарня с. Орлівка» Рівненської обласної ради (далі – Підприємство) за предметом послуги з охорони об’єкту, ДК 021:2015 79710000-4 Охоронні послуги.
Підприємство щодо належного виконання наведеного Договору надало Скаржнику лист-відгук від 27.11.2024 № 1857 (далі – Лист-відгук), складений в письмовій (не електронній формі) з накладанням фізичного підпису та печатки, проте ніяк аж не електронних підписів.
Щодо інших аналогічних за предметом закупівлі договорів Скаржник також немає листів відгуків, сформованих в електронній формі, що містять кваліфікований електронний підпис або удосконалений електронний підпис, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, особи яка його підписала, з урахуванням вимог Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» та Закону України «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги».
Таким чином вимога підпункту 1.2.2. пункту 1.2. розділу 1 Додатку 3 до Тендерної документації є такою, що обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації учасників, оскільки виконати її зможуть лише ті учасники, які нададуть лист-відгук саме в електронній формі, що містить кваліфікований електронний підпис або удосконалений електронний підпис, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, особи яка його підписала, з урахуванням вимог Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» та Закону України «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги».
Враховуючи викладене, з метою усунення вимог, що суперечать предмету закупівлі, а також обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, замовник повинен внести зміни до Тендерної документації, а саме виключити в підпункті 1.2.2. пункту 1.2. розділу 1 Додатку 3 до Тендерної документації останнє речення зі словами «Оригінали відгуків повинні містити кваліфікований електронний підпис або удосконалений електронний підпис, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, особи яка його підписала, з урахуванням вимог Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» та Закону України «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги».».

4. За пунктом 1.1. розділу 1 Додатку 3 до Тендерної документації учасник повинен підтвердити свою відповідність кваліфікаційному критерію – наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій.
Підпунктом 1.1.3. пункту 1.1. розділу 1 Додатку 3 до Тендерної документації визначається перелік мінімальної кількості обладнання та матеріально-технічної бази наявність якого є обов’язковою для учасника:
- спеціальних засобів (гумові кийки, газові балончики з аерозолями сльозоточивої та дратівливої дії, ліхтарі – не менше 1 одиниці кожного виду спеціального засобу для кожного посту (не менше 18 комплектів)), які будуть використовуватися при охороні об’єкта, виходячи з вимог діючого законодавства України.
Пунктом 2 Додатку 1 до Тендерної документації визначено 6 пунктів об’єктів охорони Замовника, по яким надаватимуться послуги за предметом закупівлі.
Зміст вимоги підпункту 1.1.3. пункту 1.1. розділу 1 Додатку 3 до Тендерної документації не узгоджується між собою, адже в одній частині вимагається обсяг спеціальних засобів не менше 1 одиниці кожного виду спеціального засобу для кожного посту, тобто виходячи з пункту 2 Додатку 1 до Тендерної документації достатньо 6 одиниць, проте в душках виділено «не менше 18 комплектів».
Для надання послуг за предметом закупівлі для одного посту дійсно достатньо одного комплекту спеціальних засобів.
Враховуючи викладене, з метою усунення вимог, що не узгоджуються між собою, замовник повинен внести зміни до Тендерної документації, а саме в абзаці 3 підпункту 1.1.3. пункту 1.1. розділу 1 Додатку 3 до Тендерної документації виключити слова та цифри у душках «(не менше 18 комплектів)».

5. Підпунктом 1.1.2. пункту 1.1. розділу 1 Додатку 3 до Тендерної документації визначено Перелік мінімальної кількості транспортних засобів наявність яких є обов’язковою для учасника:
Наявність транспорту реагування відповідно до статті 1 Закону 4616 в кількості не менше 5 автомобілів, зареєстрованих як спеціальний (спеціалізований), які відповідають вимогам пункту 5 статті 6 Закону 4616, обладнані кольорографічними схемами та написами, відповідними світловими та звуковими сигналами у порядку, визначеному Міністерством внутрішніх справ України.
Якщо транспортні засоби не є власністю Учасника, а залучені на інших правових підставах, то Учасником подаються:
- копії чинних договорів оренди або суборенди або лізингу. Якщо орендодавець, лізингодавець, чи інша особа, яка зазначена у відповідному договорі, не є власником транспортних засобів, додатково надаються копії договорів, укладених з власником таких транспортних засобів;
- копії свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів,
- акти приймання-передавання транспортних засобів до використання
Зі змісту підпункту 1.1.2. пункту 1.3. Додатку 3 до Тендерної документації вбачається, що транспортні засоби можуть бути залучені лише власні учасника або за договором оренди/суборенди/лизингу.
Скаржник не в змозі виконати вимоги підпункту 1.1.2. пункту 1.1. Додатку 3 до Тендерної документації власними спроможностями, оскільки немає такої кількості одиниць автомобілів. Проте має можливість залучити до надання послуг інших суб’єктів господарювання як співвиконавців, а саме Співвиконавця згідно з Договором 276/24-ГР.
Відповідно до абзацу 2 частини 3 статті 16 Закону 922 якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.
Водночас Тендерна документація, в тому числі Додаток 3 до Тендерної документації не містять умов щодо можливості залучення спроможностей інших суб’єктів господарювання для підтвердження відповідності учасника поточному кваліфікаційному критерію.
Тобто вимога підпункту 1.1.2. пункту 1.3. Додатку 3 до Тендерної документації суперечить приписам абзацу 2 частини 3 статті 16 Закону 922.
Варто зазначити, що за своєю природою Договір 276/24-ГР є договором про надання послуг.
Відповідно також Скаржник не в змозі виконати вимоги підпункту 1.1.2. пункту 1.1. Додатку 3 до Тендерної документації просто за допомогою Договору 276/24-ГР.
Таким чином вимога підпункту 1.1.2. пункту 1.1. розділу 1 Додатку 3 до Тендерної документації є такою, що обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації учасників, оскільки виконати її зможуть лише ті учасники, які мають власні автомобілі або залучені за договором оренди, суборенди чи лізингу.
Враховуючи викладене, з метою усунення вимог, що суперечать приписам закупівельного законодавства, а також обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, замовник повинен внести зміни до Тендерної документації, а саме виключити в підпункту 1.1.2. пункту 1.1. Додатку 3 до Тендерної документації шляхом встановлення вимог щодо можливості залучення спроможностей інших суб’єктів господарювання як співвиконавців для підтвердження відповідності наведеному кваліфікаційному критерію.

6. Відповідно до оголошення про проведення Процедури закупівлі кінцевий строк подання тендерної пропозиції 10.05.2025 до 0:00 годин.
Згідно з пунктом 1 розділу IV Тендерної документації кінцевий строк подання тендерної пропозиції 12.05.2025 до 0:00 годин.
Тим самим вбачається розбіжність між інформацією про кінцевий строк подання тендерної пропозиції оголошення про проведення Процедури закупівлі та Тендерної документації. Тобто явна неузгодженість між умовами закупівлі.
Враховуючи викладене, з метою усунення вимог, що не узгоджуються між собою, замовник повинен внести зміни до Тендерної документації, а саме до пунктом 1 розділу IV Тендерної документації шляхом узгодження інформації про кінцевий строк подання тендерної пропозиції з оголошенням про проведення Процедури закупівлі.
Схожа позиція викладена в рішенні Комісії від 22.12.2023 № 20715-р/пк-пз (далі – Рішення 20715).

Відповідно до частини 1 статті 5 Закону 922 закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Скаржник у відповідності до виду своєї діяльності та досвіду надання послуг, що відповідає предмету закупівлі, має на меті взяти участь в процедурі закупівлі. Встановлені поточною редакцією Тендерної документації умови обмежують можливість участі, як Скаржника, так і інших учасників, в Процедурі закупівлі, а також обмежують право Скаржника в участі в прозорих та чесних торгах, які здійснюються з дотриманням принципів здійснення закупівель, оскільки умови Процедури закупівлі викладені в Тендерній документації такими, що суперечать нормам законодавства України у сфері публічних закупівель, в тому числі Закону 922, Особливостям та іншим нормативно-правовим актам, зазначеним вище, що унеможливлює належну підготовку тендерної пропозиції Скаржника, та в свою чергу є такими, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, порушують принципи здійснення закупівель, як описано вище. Захист прав та законних інтересів Скаржника можливий за допомогою подання цієї скарги до органу оскарження.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у Скаржника порушених прав та охоронюваних законом інтересів, що пов’язані з його участю в Процедурі закупівлі, які відповідно є додатками до цієї скарги:
- Рішення 3072;
- Договір 274/24-ГР;
- Рішення 2783;
- Рішення 14461;
- Рішення 18485;
- Лист відгук;
- Рішення 20715.

Згідно з частини 6 статті 10 Закону 922 доступ до інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель, є безоплатним та вільним. Інформація про закупівлю, визначена цим Законом, розміщується в електронній системі закупівель безоплатно через авторизовані електронні майданчики. Інформація про закупівлі, зазначена у частині першій цієї статті, оприлюднюється відповідно до вимог Закону 2939, у тому числі у формі відкритих даних. В електронній системі закупівлі, крім інформації, зазначеної у частині першій цієї статті, може оприлюднюватися інша інформація.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації