• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Фотокопіювальне та поліграфічне обладнання для офсетного друку

Торги не відбулися

798 600.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 993.00 UAH
Період оскарження: 02.05.2025 17:19 - 07.05.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на рішення замовника про відхилення тендерної пропозиції ФОП Збадинська О.В., подана у порядку та строки, визначених статтею 18 Закону та пунктом 59 Особливостей.

Номер: 8040993dc1a346b8b5f081b92d328399
Ідентифікатор запиту: UA-2025-05-02-012616-a.c1
Назва: Скарга на рішення замовника про відхилення тендерної пропозиції ФОП Збадинська О.В., подана у порядку та строки, визначених статтею 18 Закону та пунктом 59 Особливостей.
Скарга:
Вважаємо, що незаконними та такими, що порушують права та законні інтереси суб’єкта оскарження, є рішення Замовника щодо відхилення тендерної пропозиції ФОП Збадинська Ольга Володимирівна. Прийнятим рішенням та діями Замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, зокрема вимог ст. 5 Закону.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 26.05.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 19.05.2025 15:51
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 28.05.2025 17:43
Дата виконання рішення Замовником: 29.05.2025 10:10
Коментар замовника щодо усунення порушень: Усі вимоги виконано. Відповідно до рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №8324-р/пк-пз від 26.05.2025, Головним управлінням справами Міністерства оборони України (код ЄДРПОУ: 24978319) було скасовано рішення про відхилення тендерної пропозиції ФОП Збадинської Ольги Володимирівни (код ЄДРПОУ: 3224405446), а також скасовано переможця закупівлі ФОП "ШЕБУНІН ВОЛОДИМИР ВАДИМОВИЧ (код ЄДРПОУ: 3070115656).
Автор: ФОП ЗБАДИНСЬКА ОЛЬГА ВОЛОДИМИРІВНА, Ольга Збадинська 380970679243 olgazbadinska949@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: f4ba9c0e50f246aeaf33c8f923b1e569
Заголовок пункту скарги: Замовник неправомірно відхилив тендерну пропозицію Скаржника, а саме безпідставно застосував пп. 1 п. 44 Особливостей, вказуючи, що Скаржником не надано письмове обґрунтування аномально низької ціни.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Головним управлінням справами Міністерства оборони України було оголошено процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями), ідентифікатор процедури закупівлі UA-2025-05-02-012616-a.
ФОП Збадинська Ольга Володимирівна подала тендерну пропозицію та взяла участь у вищевказаній процедурі, оголошеній Замовником.
При цьому, Замовником були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, у зв’язку з чим, користуючись своїми правами, ФОП Збадинська О.В. подає цю скаргу на наступні дії, бездіяльність, рішення Замовника.
Вважаємо, що незаконними та такими, що порушують права та законні інтереси суб’єкта оскарження, є рішення Замовника щодо відхилення тендерної пропозиції ФОП Збадинська Ольга Володимирівна.

ФОП Збадинська Ольга Володимирівна вбачає у діях Замовника порушення норм Закону в частині відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій учасників.

Фактичні обставини

ПРОТОКОЛЬНИМ РІШЕННЯМ Уповноваженої особи №43 від 14.05.2025 (далі – Протокол відхилення) було прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника закупівлі ФОП Збадинська Ольга Володимирівна через не надання обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції.

Вважаємо, що такими прийнятими рішеннями та діями Замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, зокрема вимог ст. 5 Закону:
«Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням».
Щодо неправомірного відхилення
ФОП Збадинська Ольга Володимирівна

I. В Протоколі відхилення №43 від 14.05.2025 Замовник обґрунтовував відхилення тендерної пропозиції ФОП Збадинська О.В. наступним чином:

«Учасник надав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, що є аномально низькою.
Тендерна пропозиція Учасника визначена найбільш економічно вигідною 12.05.2025.
Учасник протягом одного робочого дня з цього дня не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції.
Таким чином Учасник не відповідає абзацу дев’ятому пункту 37 Особливостей.

Згідно з підпунктом 1 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного абзацом першим частини чотирнадцятої статті 29 Закону/абзацом дев’ятим пункту 37 цих особливостей.
Таким чином, тендерна пропозиція Учасника підлягає відхиленню на підставі зазначеної норми.»

Таким чином, виходячи із змісту даного обґрунтування підставами відхилення є те, що учасником ФОП Збадинська О.В. не надано обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного абзацом першим частини чотирнадцятої статті 29 Закону/абзацом дев’ятим пункту 37 цих особливостей.

Однак, ФОП Збадинська О.В. повністю дотрималась вимоги закону та надала письмове обґрунтування аномально низької ціни протягом одного робочого дня.

Таким чином, Замовник неправомірно відхилив тендерну пропозицію Скаржника, а саме безпідставно застосував пп. 1 п. 44 Особливостей.

Електронна система закупівель (далі –ЕСЗ) визначила нашу цінову пропозицію, як аномально низьку.

Так, ЕСЗ з 12.05.2025 об 13:39 год. до 14.05.2025 до 00:00 год. розміщено вимогу обґрунтувати аномально низьку ціну.

І майже одночасно, разом із цим Замовник розмістив в електронній системі вимогу про усунення невідповідностей з 12.05.2025 об 15:01 год. до 13.05.2025 до 15:01 год. де вказав:
«Шановний учаснику! Просимо обґрунтувати наявну аномальну низьку ціну впродовж 24 годин.».

Таким чином, виходячи із зазначеної інформації:

- Обґрунтування аномально низької ціни надається до 14 травня 2025 00:00 год.
- Вимога Замовника про усунення невідповідностей до 13.05.2025 до 15:01 год.

Відповідно до зазначених вимог ФОП Збадинська О.В. завантажила 12 травня 2025 р. об 15:20 год. письмове ОБГРУНТУВАННЯ АНОМАЛЬНО НИЗЬКОЇ ЦІНИ.

Отже, ФОП Збадинська О.В. повністю дотрималась вимоги замовника та обґрунтування аномально низької ціни висунутою ЕСЗ. Скаржником завантажено обґрунтування АНЦ у зазначені терміни. Більше того, обґрунтування АНЦ було завантажено майже за добу до кінцевого терміну надання.

Відповідно до ч. 14 ст. 29 Закону: «Учасник, який надав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, що є аномально низькою, повинен надати протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції обгрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції.».

Також, згідно останнього абз. п. 37 Особливостей:
«Учасник процедури закупівлі, який надав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, що є аномально низькою (у цьому пункті під терміном “аномально низька ціна тендерної пропозиції” розуміється ціна/приведена ціна найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції, яка є меншою на 40 або більше відсотків середньоарифметичного значення ціни/приведеної ціни тендерних пропозицій інших учасників процедури закупівлі, та/або є меншою на 30 або більше відсотків наступної ціни/приведеної ціни тендерної пропозиції; аномально низька ціна визначається електронною системою закупівель автоматично за умови наявності не менше двох учасників, які подали свої тендерні пропозиції щодо предмета закупівлі або його частини (лота), повинен надати протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції обґрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції.»

Відповідно до п. 1 Розділу V. Оцінка тендерної пропозиції Тендерної документації Замовником встановлено наступні вимоги щодо обґрунтування АНЦ:

«Учасник процедури закупівлі, який надав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, що є аномально низькою, повинен надати протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції обґрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції.
Замовник може відхилити аномально низьку тендерну пропозицію, якщо учасник не надав належного обґрунтування зазначеної в ній ціни або вартості, та відхиляє аномально низьку тендерну пропозицію в разі ненадходження такого обґрунтування протягом строку, визначеного абзацом п’ятим цього пункту.
Обґрунтування аномально низької тендерної пропозиції може містити інформацію про:
- досягнення економії завдяки застосованому технологічному процесу виробництва товарів, порядку надання послуг чи технології будівництва;
- сприятливі умови, за яких учасник процедури закупівлі може поставити товари, надати послуги чи виконати роботи, зокрема спеціальну цінову пропозицію (знижку) учасника процедури закупівлі;
- отримання учасником процедури закупівлі державної допомоги згідно із законодавством.»

Отже, виходячи із вимог тендерної документації Замовником допускається можливість надання обґрунтування аномально низької ціни у довільній формі. Адже, чітких вимог у ТД, що ПОВИННА містити АНЦ не має.

12 травня 2025 об 15:20 год. ФОП Збадинська О.В. надає «Обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції».
В даному Обґрунтуванні аномально низької ціни (далі –АНЦ) ФОП Збадинська О.В. будує свою позицію виходячи з того, що:

«Завдяки застосуванню інноваційного підходу до діяльності, а саме: використання стратегічного, тактичного, оперативного планування роботи та високій ефективності роботи відповідно до предмету закупівлі я змогла якісно організувати поточну роботу та досягти значної економії.
Додатково я отримала спеціальну знижку від постачальників товару, що і дозволило запропонувати вказану ціну. Крім того, націнка на зазначений товар є невеликою.
Враховуючи вищезазначене, підтверджую можливість постачання товару відповідно до умов Закупівлі, визначених Замовником, згідно своєї остаточної цінової пропозиції 343 990,00 (триста сорок три тисячі дев’ятсот дев’яносто) грн 00 коп. без ПДВ.
Гарантую своєчасність та якість поставленого товару за вказаною ціною.»

На думку Скаржника, дане Обґрунтування повністю підтверджує зазначену вартість та є достатньо повним та інформативним. Адже, Замовником у тендерній документації не встановлювалось окремих вимог до змісту обґрунтування аномально низької ціни. Якщо замовник не встановив у тендерній документації вимог до змісту обґрунтування, учасник має право подати його у будь-якій формі.

АМКУ у рішенні № 15916-р/пк-пз від 26.09.2024 року зазначив, що замовник неправомірно відхилив тендерну пропозицію учасника через неналежне обґрунтування аномально низької ціни, оскільки тендерна документація не містила вимог до порядку оформлення та змісту такого обґрунтування.

Отже, підсумовуючи все попередньо зазначене Скаржник надав Обґрунтування аномально низької ціни вчасно та з дотриманням вимог тендерної документації. Замовник не довів та документально не підтвердив, що обґрунтування було неналежно оформлено.

Дії Замовника, щодо мого відхилення є повністю незаконним та порушує гарантовані законом права учасника закупівлі, а також грубо порушує принципи проведення публічних закупівель, згідно ст. 5 Закону. Замовник, незаконно застосував пп. 1 п. 44 Особливостей, як підставу відхилення. Відхилення пропозиції на підставі "ненадання обґрунтування" є безпідставним і таким, що суперечить вимогам частини 14 статті 29 Закону.

Просимо Орган оскарження, відновити порушені права Скаржника, шляхом скасування незаконного Протоколу про відхилення №43 від 14.05.2025 тендерної пропозиції Скаржника.

Відповідно до ст. 5 Закону, публічні закупівлі мають здійснюватися на засадах недискримінації та рівного доступу до участі у закупівлях. Відхилення пропозиції без законних підстав фактично позбавляє учасника рівних умов для участі в тендері, що є порушенням зазначених принципів.

Замовник порушив порядок застосування підстави відхилення, згідно пп.1 п. 44 Особливостей – «не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного абзацом першим частини чотирнадцятої статті 29 Закону/абзацом дев’ятим пункту 37 цих особливостей», а тому рішення щодо відхилення тендерної пропозиції ФОП Збадинська О.В. викладене в Протоколі №43 від 14.05.2025 є повністю незаконним та необґрунтованим. ФОП Збадинська О.В. просить Орган оскарження відновити порушені Замовником права та скасувати рішення викладене в Протоколі №43 від 14.05.2025.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга на рішення замовника щодо відміни закупівлі, подана у порядку та строки, визначених статтею 18 Закону та пунктом 59 Особливостей.

Номер: 3a7ca619a3574f0eaf22d8ef95aa93a1
Ідентифікатор запиту: UA-2025-05-02-012616-a.b2
Назва: Скарга на рішення замовника щодо відміни закупівлі, подана у порядку та строки, визначених статтею 18 Закону та пунктом 59 Особливостей.
Скарга:
Протокольним рішенням №52 від 30.05.2025 р. Замовник відмінив процедуру закупівлі. Вважаємо, що незаконними та такими, що порушують права та законні інтереси суб’єкта оскарження, є рішення Замовника щодо відміни процедури закупівлі. ФОП Збадинська Ольга Володимирівна вбачає у діях Замовника порушення принципів здійснення публічних закупівель.
Дата розгляду скарги: 18.06.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 10.06.2025 15:38
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 25.06.2025 17:21
Автор: ФОП ЗБАДИНСЬКА ОЛЬГА ВОЛОДИМИРІВНА, Ольга Збадинська 380970679243 olgazbadinska949@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: a869a7cd91b342048c4c5440ef384e9b
Заголовок пункту скарги: Щодо неправомірної відміни процедури закупівлі
Тип пов'язаного елемента: Скарга на відміну
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Відміна процедури закупівлі
Тип порушення: Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги: Головним управлінням справами Міністерства оборони України було оголошено процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями), ідентифікатор процедури закупівлі UA-2025-05-02-012616-a.
ФОП Збадинська Ольга Володимирівна подала тендерну пропозицію та взяла участь у вищевказаній процедурі, оголошеній Замовником. Однак, Замовник незаконно відхилив тендерну пропозицію Скаржника, але Рішенням №8324-р/пк-пз від 26.05.2025 Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель Замовника зобов’язано скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ФОП Збадинської О.В., а отже поновлено порушене Замовником право.

Однак, Протокольним рішенням №52 від 30.05.2025 р. Замовник відмінив процедуру закупівлі. Вважаємо, що незаконними та такими, що порушують права та законні інтереси суб’єкта оскарження, є рішення Замовника щодо відміни процедури закупівлі.

ФОП Збадинська Ольга Володимирівна вбачає у діях Замовника порушення принципів здійснення публічних закупівель.

Фактичні обставини. ПРОТОКОЛЬНИМ РІШЕННЯМ (ПРОТОКОЛ) №52 від 30.05.2025 р. (далі – Протокол №52 від 30.05.2025 р. або Протокол відміни закупівлі) було прийнято рішення про відміну процедури закупівлі «Фотокопіювальне та поліграфічне обладнання для офсетного друку 30120000-6 за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника» (далі – Закупівля, ), на підставі підпункту 3 пункту 50 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості).

Вважаємо, що такими прийнятими рішеннями та діями Замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, зокрема вимог ст. 5 Закону:
«Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням».

Щодо неправомірної відміни процедури закупівлі

В Протоколі №52 від 30.05.2025 р. Замовник обґрунтовував підставу відміни процедури закупівлі наступним чином:

«У процесі проведення процедури Закупівлі було встановлено, що рішенням уповноваженого органу до кошторису та плану асигнувань на 2025 рік були внесені зміни, відповідно до яких було скорочено обсяг бюджетних видатків на закупівлі, у тому числі на фінансування цієї Закупівлі.
Зазначене скорочення фінансування призвело до фактичної відсутності коштів на здійснення Закупівлі станом на дату прийняття рішення про її відміну. Крім того, відсутність забезпеченого фінансування Закупівлі суперечить вимогам законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема принципам:
- ефективного використання бюджетних коштів;
- результативності здійснення закупівель;
- також прозорості та відповідальності під час прийняття управлінських рішень у межах бюджетного процесу.
Таким чином, склалася ситуація, за якої існує об’єктивна неможливість виконати умови процедури Закупівлі, а саме — подальшого проведення процедури Закупівлі через відсутність необхідного фінансування.
Відповідно до пункту 50 Особливостей, замовник має право скасувати відкриті торги у разі скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг.
Враховуючи викладене, Закупівля підлягає відміні.»

Скаржник не може погодитись з таким рішенням та вважає його безпідставним, протиправним, прийнятим із порушенням принципів закупівель, визначених ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» та з порушенням вимог п. 50 Особливостей з огляду на наступне.

Пунктом 50 Постанови Кабінету Міністрів України про затвердження Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування від 12 жовтня 2022 року № 1178 визначено:

«Замовник відміняє відкриті торги у разі:
1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг;
2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень;
3) скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг;
4) коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили.

У разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення.»

Додатком до Протоколу №52 від 30.05.2025 р. Замовник не надав жодного з документів, що свідчить про відсутність належного обґрунтування для відміни закупівлі.

Замовником у Оскаржуваному рішенні (Протоколі) зазначає, що «склалася ситуація, за якої існує об’єктивна неможливість виконати умови процедури Закупівлі, а саме — подальшого проведення процедури Закупівлі через відсутність необхідного фінансування». Замовник, відміняючи закупівлю у зв’язку із скороченням обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг, повинен документально підтвердити таке скорочення, а Замовником не надано жодних доказів щодо документального підтвердження факту скорочення видатків на закупівлі товарів, робіт чи послуг, зокрема щодо Товару.

Відсутність належного документального підтвердження скорочення видатків на закупівлю, як того вимагають Особливості та бюджетне законодавство, свідчить про порушення Замовником встановленого порядку відміни процедури закупівлі. Крім того, таке рішення суперечить принципам публічних закупівель, визначеним Законом України «Про публічні закупівлі». Отже, рішення про відміну закупівлі за Протоколом №52 від 30.05.2025 р. є безпідставним та незаконним.

Згідно зі статтею 23 Бюджетного кодексу України, зміни до бюджетних призначень здійснюються у порядку, встановленому для складання проекту бюджету, і набирають чинності лише після внесення відповідних змін до закону про Державний бюджет України або рішення про місцевий бюджет. Таким чином, скорочення видатків повинно бути підтверджене відповідними нормативними актами, яких у даному випадку не було надано.

З-боку Замовника відбулось недотримання внутрішньовідомчих нормативних актів Міністерства оборони України.

Головне управління справами Міністерства оборони України, як замовник у сфері публічних закупівель, зобов'язане дотримуватися не лише загального законодавства, а й внутрішніх нормативних актів, що регулюють процедури закупівель в умовах воєнного стану.

Зокрема, Наказ Міністерства оборони України № 471/нм від 12.07.2024 року «Про деякі питання організації діяльності уповноваженої особи, іншої особи державного замовника та колегіального органу при здійсненні оборонних і публічних закупівель для забезпечення потреб Збройних Сил України на період дії правового режиму воєнного стану» встановлює обов'язки та процедури для уповноважених осіб і колегіальних органів, відповідальних за проведення закупівель.
Основні порушення, допущені замовником:
1. Відсутність належного документального підтвердження скорочення видатків:
У Протоколі №52 від 30.05.2025 р. замовник посилається на скорочення обсягу бюджетних видатків як підставу для відміни закупівлі. Проте, відповідно до вимог Наказу № 471/нм, будь-яке рішення про відміну закупівлі повинно бути обґрунтоване та підтверджене відповідними документами, такими як:
o рішення про внесення змін до кошторису;
o довідки про зміни до плану асигнувань;
o рішення відповідного органу про зменшення бюджетних призначень.
Відсутність таких документів свідчить про порушення встановленого порядку прийняття рішень щодо відміни закупівель.
2. Недотримання процедурних вимог при прийнятті рішення:
Наказ № 471/нм передбачає, що рішення про відміну закупівлі повинно прийматися уповноваженою особою або колегіальним органом на підставі детального аналізу та з урахуванням всіх обставин. У випадку з Протоколом №52 від 30.05.2025 р., відсутні докази того, що таке рішення було прийнято відповідно до встановлених процедур, що може свідчити про порушення внутрішніх нормативних актів.
3. Порушення принципів прозорості та обґрунтованості:
Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», закупівлі повинні здійснюватися за принципами відкритості та прозорості на всіх стадіях. Відміна закупівлі без належного обґрунтування та документального підтвердження порушує ці принципи, що також суперечить вимогам Наказу № 471/нм.
Дії Головного управління справами Міністерства оборони України щодо відміни процедури закупівлі за Протоколом №52 від 30.05.2025 р. не відповідають вимогам внутрішньовідомчих нормативних актів, зокрема Наказу № 471/нм від 12.07.2024 року. Відсутність належного обґрунтування та документального підтвердження скорочення видатків, а також недотримання процедурних вимог при прийнятті рішення свідчать про порушення встановленого порядку здійснення публічних закупівель в умовах воєнного стану.
Підсумовуючи все вище перераховане, відсутність належного документального підтвердження скорочення видатків на закупівлю, як того вимагають Особливості та бюджетне законодавство, свідчить про порушення Замовником встановленого порядку відміни процедури закупівлі. Крім того, таке рішення суперечить принципам публічних закупівель, визначеним Законом України «Про публічні закупівлі», та внутрішньовідомчим нормативним актам Міністерства оборони України. Отже, рішення про відміну закупівлі за Протоколом №52 від 30.05.2025 р. є безпідставним та повинно бути скасовано.
Також, звертаємо увагу Органу оскарження, що дії Замовника, Головного управління справами Міністерства оборони України, з відміни процедури закупівлі після зобов’язання Антимонопольного комітету України скасувати незаконне відхилення тендерної пропозиції учасника, мають ознаки зловживання правом і можуть бути кваліфіковані як умисне уникнення визнання переможцем учасника — ФОП Збадинської О.В.
Рішенням №8324-р/пк-пз від 26.05.2025 р. АМКУ зобов’язало Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ФОП Збадинської О.В., тобто поновлено право учасника на участь та об’єктивний розгляд тендерної пропозиції Скаржника.
Згідно зі статтею 3 Цивільного кодексу України, суб’єкти публічного права зобов’язані діяти добросовісно. Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», усі учасники повинні мати рівні умови участі, а дії замовника не повинні мати дискримінаційного характеру.
Замовник, відмінивши процедуру після відновлення прав одного з учасників (ФОП Збадинської О.В.), фактично позбавив його можливості бути визнаним переможцем, що можна розцінювати як приховану форму дискримінації.
Як зазначено у постанові Великої Палати Верховного Суду від 03.07.2019 р. у справі №910/14312/17, зловживання правом має місце, коли сторона, формально діючи в межах наданих їй законом повноважень, досягає неправомірної мети, зокрема — запобігання визнанню переможця.
У даному випадку, дії Замовника з відміни процедури без належного обґрунтування після втрати можливості незаконно дискваліфікувати учасника через рішення АМКУ мають ознаки умисного уникнення результатів процедури, що є зловживанням правом.
Відповідно до преамбули Закону «Про публічні закупівлі», одним із завдань законодавства є забезпечення ефективного та прозорого використання публічних коштів. Відміна закупівлі на етапі фактичного визначення переможця суперечить цілям процедури та завдає шкоди публічному інтересу.
Просимо Орган оскарження, відновити порушені права Скаржника, шляхом скасування незаконного Протоколу №52 від 30.05.2025 р. про відміну процедури закупівлі.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати інші рішення