• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Послуги з нанесення горизонтальної розмітки автомобільних доріг в м. Біляївка.

Торги відмінено

700 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 500.00 UAH
Період оскарження: 02.05.2025 16:19 - 10.05.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА на незаконні рішення, дії та бездіяльність Замовника в порядку ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (надалі – Особливості)

Номер: d3f9a69b0a49400b8ea2f24c1bf54975
Ідентифікатор запиту: UA-2025-05-02-012055-a.c1
Назва: СКАРГА на незаконні рішення, дії та бездіяльність Замовника в порядку ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (надалі – Особливості)
Скарга:
Пов'язані документи: Орган оскарження Замовник Учасник
Дата розгляду скарги: 05.06.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 29.05.2025 16:59
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 10.06.2025 12:45
Дата виконання рішення Замовником: 13.06.2025 15:08
Коментар замовника щодо усунення порушень: УПРАВЛІННЯ РОЗВИТКУ ТА ЕКСПЛУАТАЦІЇ ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА БІЛЯЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (УПРАВЛІННЯ ЖКГ БІЛЯЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ) ПРОТОКОЛ щодо прийняття рішення уповноваженою особою __________2025 року м. Біляївка Порядок денний: 1. Про розгляд питання щодо виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (надалі – Комісія) про скасування рішення уповноваженої особи щодо відміни процедури закупівлі у відкритих торгах на закупівлю: «Послуги з нанесення горизонтальної розмітки автомобільних доріг в м. Біляївка», за кодом ДК 021:2015 – 45230000-8: Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь, № UA-2025-05-02-012055-a. 2. Про оприлюднення в електронній системі закупівель інформації про скасування рішення уповноваженої особи щодо відміни процедури закупівлі у відкритих торгах на закупівлю: «Послуги з нанесення горизонтальної розмітки автомобільних доріг в м. Біляївка», за кодом ДК 021:2015 – 45230000-8: Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь, № UA-2025-05-02-012055-a відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12 жовтня 2022 року № 1178 (зі змінами) (далі – Особливості). Під час розгляду першого питання порядку денного: 10 червня 2025 року в електронній системі закупівель оприлюднено рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 05 червня 2025 року № 9022-р/пк-пз, згідно з яким за результатами розгляду скарги товариства з обмеженою відповідальністю «НАПРЯМ УКРАЇНА» (код ЄДРПОУ: 44676415) від 27 травня 2025 № UA-2025-05-02-012055-a.c1, Комісія постановила зобов'язати Управління розвитку та експлуатації житлово-комунального господарства Біляївської міської ради (код ЄДРПОУ: 41828540) скасувати рішення про відміну процедури закупівлі: «Послуги з нанесення горизонтальної розмітки автомобільних доріг в м. Біляївка», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-05-02-012055-a. Відповідно до частини 22 статті 18 Закону рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються. Якщо рішення органу оскарження, прийняте за результатами розгляду органу оскарження, не було оскаржене до суду, таке рішення має бути виконано не пізніше 30 днів з дня його прийняття органом оскарження. Під час розгляду другого питання порядку денного: Відповідно до частини 22 статті 18 Закону якщо рішення органу оскарження, прийняте за результатами розгляду органу оскарження, не було оскаржене до суду, таке рішення має бути виконано не пізніше 30 днів з дня його прийняття органом оскарження. З огляду на зазначене замовнику необхідно в строк не пізніше 30 днів з дня прийняття органом оскарження рішення виконати його шляхом оприлюднення відповідної інформації в електронній системі закупівель на закупівлю: «Послуги з нанесення горизонтальної розмітки автомобільних доріг в м. Біляївка», за кодом ДК 021:2015 – 45230000-8: Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь, № UA-2025-05-02-012055-a. ВИРІШИЛА: 1. Виконати рішення Комісії про скасування рішення уповноваженої щодо відміни процедури закупівлі на закупівлю: «Послуги з нанесення горизонтальної розмітки автомобільних доріг в м. Біляївка», за кодом ДК 021:2015 – 45230000-8: Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь, № UA-2025-05-02-012055-a. 2. Оприлюднити інформацію про скасування рішення уповноваженої особи щодо відміни процедури закупівлі щодо проведення відкритих торгів на закупівлю: «Послуги з нанесення горизонтальної розмітки автомобільних доріг в м. Біляївка», за кодом ДК 021:2015 – 45230000-8: Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь, № UA-2025-05-02-012055-a. Уповноважена особа управління розвитку та експлуатації житлово-комунального господарства Біляївської міської ради Інна РОГАЧКО
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "НАПРЯМ УКРАЇНА", ДУЮН ЯНА 380506044052 napryamukraine22@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 9b423a53371949aabb2cb0afbf3e0eb6
Заголовок пункту скарги: Неправомірна відміна процедури закупівлі
Тип пов'язаного елемента: Скарга на відміну
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Відміна процедури закупівлі
Тип порушення: Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги: 02 травня 2025 року Управлінням розвитку та експлуатації житлово-комунального господарства Біляївської міської ради (далі-Замовник) було опубліковано оголошення про проведення процедури відкритих торгів з особливостями за предметом: «Послуги з нанесення горизонтальної розмітки автомобільних доріг в м. Біляївка» з очікуваною вартістю 700 000,00 грн. з ПДВ (далі- Процедура закупівлі).
У Процедурі закупівлі взяло участь 4 учасника: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "НАПРЯМ УКРАЇНА" (далі-Скаржник), ФОП "Рябокінь Сергій Сергійович", ТОВ "Трафік Менеджмент Груп", ФОП КОСИНСЬКИЙ ОЛЕКСАНДР ІВАНОВИЧ.
За результатами аукціону 14.05.2025 року в Процедурі закупівлі найбільш економічно вигідною пропозицією визнано пропозицію Скаржника.
20 травня 2025 року Замовник скасував Процедуру закупівлі у зв’язку з неможливістю усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель, оприлюднив Протокол від 20.05.2025 року, та в електронній системі закупівель зазначив наступне: «Замовник встановив у Закупівлі порушення законодавства з питань публічних закупівель, а саме: В Додатку № 1 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції (в тому числі відомості, які має містити тендерна документація згідно статті 22 Закону з урахуванням Особливостей)» в «Інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі» в «Обсягах надання послуг» Замовником встановлена наступна вимога, а саме: «Шумові смуги нанесення двокомпонентним холодним пластиком, ширина полоси 10 см». Згідно пункту 4.1 розділу 4 Національного стандарту Україні ДСТУ 8732:2017 «Безпека дорожнього руху. Смуги шумові. Загальні технічні вимоги. Правила застосування» (далі - ДСТУ 8732:2017) у залежності від розташування відносно осі проїзної частини шумові смуги поділяються на типи:
– поперечні шумові смуги, розташовані перпендикулярно відносно осі дороги по смугах руху одного напрямку перед небезпечною ділянкою;
– поздовжні крайові шумові смуги, розташовані вздовж краю проїзної частини.
Відповідно до вимог пункту 4.10 розділу 4 ДСТУ 8732:2017, колір шумових смуг, виконаних із пластику холодного чи гарячого нанесення, згідно з вимогами ДСТУ 2587:2021 «Безпека дорожнього руху. Розмітка дорожня. Загальні технічні умови» до горизонтальної дорожньої розмітки повинен бути: для поздовжніх – білий (для тимчасових шумових смуг – помаранчевий); для поперечних – червоний.
У технічній специфікації Замовником не було передбачено вимогу а саме: «поперечні шумові смуги, нанесення холодним пластиком, ширина полоси 10 см, колір - червоний».
Отже замовник на стадії підготовки тендерної документації в Додатку № 1 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції (в тому числі відомості, які має містити тендерна документація згідно статті 22 Закону з урахуванням Особливостей)» в «Інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі» в «Обсягах надання послуг» щодо технічних характеристик предмета закупівлі чітко не прописав тип та колір шумової смуги.
Так як внести зміни до тендерної документації не має можливості, Замовник змушений відмінити відкриті торги. Виходячи з наведеного вище та враховуючи порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, які неможливо усунути, керуючись підпунктом 2 пункту 50 Особливостей, Замовник приймає рішення про відміну відкритих торгів.».


Разом з цим відповідно до розділу «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі» тендерної документації було встановлено наступне:
«Послуги повинні відповідати вимогам Законів України «Про дорожній рух», «Про охорону навколишнього природного середовища», «Про охорону атмосферного повітря», наказу Державного комітету України з питань житлово – комунального господарства від 23.09.2003 № 154 «Про затвердження Порядку проведення ремонту та утримання об'єктів благоустрою населених пунктів» (із змінами), наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 14.02.2012 № 54 «Про затвердження Технічних правил ремонту і утримання вулиць та доріг населених пунктів» (зі змінами), ДСТУ 2587:2021 «Безпека дорожнього руху. Розмітка дорожня. Загальні технічні умови», ДСТУ 8732:2017 «Безпека дорожнього руху. Смуги шумові. Загальні технічні вимоги».
При наданні послуг з нанесення горизонтальної розмітки автомобільних доріг виконавець повинен дотримуватись вимог слідуючих стандартів: СОУ 42.1-37641918-095:2012 Норми витрат матеріалів для виконання робіт по дорожній горизонтальній розмітці автомобільних доріг та СОУ 42.1-37641918-116:2014 Фарба для горизонтальної розмітки автомобільних доріг. Технічні вимоги та методи випробування; СОУ 42.1-37641918-089:2012 Мікрокульки скляні світлоповертальні для горизонтальної розмітки автомобільних доріг. Технічні вимоги та методи випробовування та СОУ 42.1-37641918-090:2012 Пластики, спрей пластики холодного та гарячого нанесення для горизонтальної розмітки автомобільних доріг. Технічні вимоги та методи випробовування.
Функціональна довговічність постійної дорожньої розмітки має відповідати ДСТУ 2587:2021 «Безпека дорожнього руху. Розмітка дорожня. Загальні технічні умови» і бути не менше 6 (шість) місяців на фарбу для розмітки автомобільних доріг та 36 (тридцять шість) місяців на пластик холодного нанесення для розмітки автомобільних доріг).
Термін зносостійкості дорожньої розмітки, що нанесена фарбою, повинен відповідати ДСТУ 2587:2021 «Безпека дорожнього руху. Розмітка дорожня. Загальні технічні умови»».

Тобто у технічних вимогах у тендерній документації Замовник встановив, що послуги повинні надаватися відповідно до ДСТУ 8732:2017 та ДСТУ 2587:2021. Разом з цим у тендерній документації не було встановлено, що послуги надаються лише згідно з якимись окремими вимогами цих ДСТУ, чи без врахування певних вимог цих ДСТУ.
Відтак, встановивши у тендерній документації вимогу про те, що послуги повинні надаватися відповідно до ДСТУ 8732:2017 та ДСТУ 2587:2021 Замовник автоматично встановив вимогу цих же ДСТУ, а саме «поперечні шумові смуги, нанесення холодним пластиком, ширина полоси 10 см, колір - червоний» незалежно від факту додаткового зазначення чи незазначення цього формулювання із ДСТУ. А Учасники, в тому числі і Скаржник, підтвердивши відповідність тендерної пропозиції умовам тендерної документації та технічної специфікації погодилися і врахували дану вимогу, а саме «поперечні шумові смуги, нанесення холодним пластиком, ширина полоси 10 см, колір - червоний», оскільки ця вимога встановлена у ДСТУ 8732:2017 та ДСТУ 2587:2021, що в свою чергу були зазначені у технічній специфікації як такі, що повинні бути застосовані при наданні послуг.
Більше того, умови тендерній документації не містять вимог, які б суперечили вимогам цих ДСТУ стосовно «поперечні шумові смуги, нанесення холодним пластиком, ширина полоси 10 см, колір - червоний», які б якраз свідчили про невідповідність чи неспівставність з вимогами ДСТУ 8732:2017 та ДСТУ 2587:2021 і які б потрібно було усувати.
З огляду на це, незрозуміло, про яке порушення законодавства у сфері публічних закупівель взагалі зазначає Замовник і які порушення потрібно усувати. Оскільки такі порушення відсутні, що фактично підтверджує і сам Замовник у своєму протоколі. В світлі вищевказаного незазначення повного тексту ДСТУ 8732:2017 та ДСТУ 2587:2021 у тендерній пропозиції не може свідчити про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.


Метою Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Згідно абз.3 ст.18 Закону скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом 10 днів з дня, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю.
Скаржник не погоджується з рішенням Замовника стосовно відміни Процедури закупівлі та звертається до Органу оскарження з огляду на наступне.
Згідно ч.50 Особливостей Замовник відміняє відкриті торги у разі: 1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг; 2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень; 3) скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг; 4) коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили; 5) подання для участі у відкритих торгах, передбачених абзацом другим пункту 25 цих особливостей, менше двох тендерних пропозицій. У разі відміни відкритих торгів Замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення.
Разом з цим відповідно до п. 50 Особливостей, Замовник відмінив відкриті торги у разі, зокрема неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень. Оскільки в даному випадку протягом двадцяти робочих днів Замовником не прийнято рішення щодо кваліфікації тендерної пропозиції учасника закупівлі, та відсутня можливість виправити порушення терміну розгляду тендерної пропозиції учасника, і у чому полягає порушенням законодавства у сфері публічних закупівель.

Скаржник вважає, що Замовник не довів правомірність та обґрунтованість відміни Процедури закупівлі та те, що причини відміни є такими, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель. Більше того, Замовник взагалі не довів наявність порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель.
За таких обставин, які наведені вище:
1. Відповідно до ч.50 Особливостей Замовник не зазначив і не обґрунтував підстав відміни Процедури закупівлі.
2. Не надано документального підтвердження необхідності відміни Процедури закупівлі у зв’язку з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель, як і підтвердження наявності самих таких порушень.

За таких обставин, Замовником було безпідставно відмінено Процедуру закупівлі. Зокрема Замовник не довів правомірність відміни Процедури закупівлі та те, що причини відміни є такими, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель.
За Процедурою закупівлі Скаржник запропонував найбільш економічно вигідну пропозицію. В силу вимог ст.5 Закону публічні закупівлі здійснюються за такими принципами, як відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Вказане може містити ознаки того, що Замовником було допущено порушення принципів здійснення публічних закупівель та здійснена дискримінація пропозиції Скаржника. При тому, що Скаржник надав цінову пропозицію в розмірі 305 020,82,00 грн, яка більше ніж вдвічі є меншою ніж очікувана вартість предмета закупівлі. Що є економією річного бюджету та суттєвим зниженням ціни одиниці послуги для Замовника.
Враховуючи інформацію викладену цій скарзі, виниклі порушення Замовником вимог Закону та Особливостей, можна виправити шляхом зобов'язання Замовника скасувати рішення про відміну Процедури закупівлі.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)