-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021:2015 – 44220000-8 – Столярні вироби (Дверний блок – 44221200-7)
Завершена
213 200.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 066.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 066.00 UAH
Період оскарження:
02.05.2025 16:01 - 07.05.2025 00:00
Вимога
Є відповідь
Скасування рішення
Номер:
b2a0424e453848e8baca039b4addf4d4
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-05-02-011860-a.a1
Назва:
Скасування рішення
Вимога:
Вимога щодо скасування рішення про визначення переможця процедури закупівлі та порушення замовником вимог пункту 43 Особливостей
Шановні представники Національного університету «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка»,
Звертаємо вашу увагу на порушення, яке мало місце під час проведення процедури закупівлі за кодом ДК 021:2015 – 44220000-8 «Столярні вироби (Дверний блок – 44221200-7)», оголошеної 2 травня 2025 року з очікуваною вартістю 213 200,00 грн з ПДВ.
Згідно з тендерною документацією, учасники повинні були надати підписане технічне завдання, що підтверджує відповідність пропонованої продукції встановленим технічним, якісним та кількісним характеристикам. Однак учасником ТОВ «БАСКО» не було надано такого підписаного технічного завдання, що свідчить про відсутність підтвердження відповідності його пропозиції вимогам тендерної документації.
Відповідно до пункту 43 Особливостей, Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження
Відповідно до пункту 16 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей повинно містити таку інформацію:
1) перелік виявлених невідповідностей;
2) посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності;
3) перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей.
Замовник не може розміщувати щодо одного й того ж учасника процедури закупівлі більш ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження.
Відповідно до частини 16 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі», якщо під час розгляду тендерної пропозиції замовник виявляє невідповідності в документах, які стосуються відповідності учасника кваліфікаційним критеріям (у тому числі матеріально-технічної бази), він зобов’язаний надати учаснику 24 години на усунення таких невідповідностей.
Відповідно до вимог пункту 43 Особливостей здійснення публічних закупівель, якщо замовник під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником, замовник має зобов'язання розмістити повідомлення про усунення таких невідповідностей у електронній системі закупівель не пізніше ніж за два робочі дні до завершення строку розгляду тендерних пропозицій. Водночас, згідно з цією нормою, невідповідності в інформації та/або документах, що не призводять до зміни суті пропозиції, а саме — предмета закупівлі, найменування товару, марки, моделі тощо, можуть бути усунені без внесення змін до змісту самої пропозиції.
У даному випадку, якщо замовник надає учаснику 24 години на усунення невідповідностей шляхом додаткового надання підписаного технічного завдання або довідки про відповідність екологічним вимогам, такі дії суперечать вимогам пункту 43 Особливостей, затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 № 1178 (зі змінами).
У тендерній документації замовником було передбачено обов’язкову вимогу щодо надання учасником довідки, яка підтверджує, що технічні та якісні характеристики предмета закупівлі передбачають необхідність застосування заходів із захисту довкілля. Така довідка є частиною підтвердження відповідності товару екологічним критеріям, встановленим технічним завданням. Вона має бути надана у складі тендерної пропозиції та підтверджує погодження учасника з вимогами замовника щодо екологічної відповідальності.
ТОВ «БАСКО» не надало відповідну довідку у складі тендерної пропозиції, що свідчить про невиконання вимоги тендерної документації. Згідно з положеннями пункту 43 Особливостей, не підлягає виправленню відсутність документів, подання яких прямо передбачається тендерною документацією, за винятком двох випадків: якщо йдеться про відсутність забезпечення тендерної пропозиції або документів про технічні характеристики, які подаються у довільній формі.
Довідка про дотримання екологічних вимог не належить до жодного з цих винятків, оскільки її подання є окремо прописаним обов’язком, а не елементом довільної інформації. Вона не може бути подана з використанням механізму 24 годин, передбаченого для виправлення незначних формальних помилок. Відсутність цього документа у складі пропозиції означає, що тендерна пропозиція не відповідає встановленим умовам та має бути відхилена без можливості доопрацювання.
Враховуючи це, надання учаснику додаткового строку для подання довідки про екологічність суперечить вимогам чинного законодавства та порушує принцип рівного ставлення до всіх учасників.
Відповідно, у такому випадку замовник був зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника без надання строку на виправлення, у зв’язку з невідповідністю вимогам тендерної документації, що не підлягає виправленню відповідно до пункту 43 Особливостей.
Пункт 2. Невиконання вимоги щодо довідки про досвід (Додаток 1, пункт 1.1)
Учасник не виконав вимогу пункту 1.1 Додатку 1 ТД, яка вимагає подати довідку у довільній формі, підписану та завірену печаткою (за наявності), що містить наступну інформацію:
дату та номер договору,
відомості про замовника: назва, код ЄДРПОУ, юридична адреса,
предмет договору,
суму договору та строк його дії.
У наданій довідці ТОВ «БАСКО» від 05.05.2025 №1236:
відсутня сума договору,
відсутній строк дії договору,
не зазначено код ЄДРПОУ та юридичну адресу замовника.
Таким чином, наданий документ не містить повного переліку відомостей, обов’язкових відповідно до тендерної документації, що є підставою для відхилення.
Пункт 3. Відсутність зазначення конкретної назви товару у технічному завданні
У складі пропозиції ТОВ «БАСКО» не зазначено конкретну назву товару, що пропонується, під час заповнення технічного завдання. Це не дозволяє:
однозначно ідентифікувати товар,
перевірити відповідність запропонованої продукції до вимог технічної специфікації.
Таке недотримання вимог суперечить базовим принципам прозорості та підтвердження відповідності тендерної пропозиції, що прямо суперечить умовам тендерної документації.
Згідно підпункту 2, пункту 44 Особливостей, - замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Відповідно до п. 43 Особливостей, - під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Таким чином відсутність вищенаведеного документа (документів), який є інформацією про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі (технічний паспорт та/або технічні умови тощо) унеможливлює надання вимоги замовником про усунення невідповідностей.
Таким чином, визначення ТОВ «Баско» переможцем торгів за наявності такої невідповідності є неправомірним, а рішення Замовника підлягає скасуванню як таке, що ухвалене з порушенням вимог тендерної документації та законодавства у сфері публічних закупівель.
Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються із дотримання встановлених принципів та недискримінація учасників, а саме закупівлі повинні здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3)відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
У зв’язку з вищезазначеним, вимагаємо:
1. Скасувати рішення про визначення ТОВ «БАСКО» переможцем процедури закупівлі.
2. Відхилити тендерну пропозицію ТОВ «БАСКО» на підставі її невідповідності вимогам тендерної документації.
3. Забезпечити дотримання вимог пункту 43 Особливостей щодо неможливості виправлення невідповідностей, що стосуються предмета закупівлі.
4. Прийняти нове рішення з урахуванням вимог чинного законодавства та тендерної документації.
У разі невиконання вимог, викладених у цьому зверненні, та залишення в силі рішення про визначення переможцем ТОВ «БАСКО», учасником буде вжито відповідних заходів правового захисту.
Зокрема, наступного робочого дня після отримання відповіді (або її відсутності), буде подано офіційну скаргу до Антимонопольного комітету України (постійно діючої адміністративної колегії АМКУ з розгляду скарг у сфері публічних закупівель).
Розгляд такої скарги відповідно до законодавства України призведе до призупинення процедури закупівлі на строк до завершення розгляду скарги, що створить додаткове навантаження на замовника, затягне строки укладання договору та може негативно вплинути на реалізацію запланованих заходів.
Крім того, на підставі аналізу судової та практики АМКУ, за результатами розгляду скарги колегія буде зобов'язана в обов’язковому порядку скасувати незаконне рішення замовника про визначення переможця та вимагати відхилення пропозиції учасника, що не підтвердив відповідність технічним вимогам тендерної документації.
У зв’язку з цим пропонуємо самостійно, без додаткових юридичних та часових втрат, скасувати рішення про визначення переможця, керуючись нормами пункту 44 Особливостей та положеннями Закону України «Про публічні закупівлі» та на підставі встановлених обставин за результатами розгляду цієї вимоги.
Звертаємо увагу, існує усталена практика Антимонопольного комітету України (АМКУ), яка підтверджує, що ненадання учасником тендерної пропозиції підписаного технічного завдання або документів, що підтверджують відповідність технічним вимогам замовника, є підставою для відхилення такої пропозиції.
1. Рішення № 4050-р/пк-пз від 03.04.2023 (оголошення № UA-2023-03-13-011736-a):
У цьому рішенні Колегія АМКУ зазначила, що відсутність у складі тендерної пропозиції інформаційної довідки з описом запропонованого предмета закупівлі та відповідності технічним, якісним, кількісним та іншим характеристикам, наведеним у тендерній документації, є підставою для відхилення такої пропозиції.
2. Рішення № 1120-р/пк-пз від 01.02.2023 (оголошення № UA-2022-12-29-001956-a):
Учасник надав гарантійний строк на товар, який не відповідав вимогам тендерної документації (18 місяців замість мінімально необхідних 36 місяців). Колегія АМКУ визнала таку невідповідність підставою для відхилення тендерної пропозиції.
3. Рішення № 5003-р/пк-пз від 18.04.2023 (оголошення № UA-2023-03-14-005876-a):
Учасник не надав технічні, кількісні та якісні характеристики у стверджувальній формі, як того вимагала тендерна документація. Колегія АМКУ визнала це порушенням і підтвердила правомірність відхилення пропозиції.
Ці рішення демонструють, що відсутність належного підтвердження відповідності технічним вимогам замовника є суттєвим порушенням, яке не підлягає виправленню та є підставою для відхилення тендерної пропозиції.
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога на рішення замовника 2.DOCX 20.05.2025 09:38
- Протокол №УО1-502В.pdf 23.05.2025 15:17
Дата подачі:
20.05.2025 09:38
Вирішення:
Шановний Учаснику!
Стосовно Вашого звернення від 20 травня 2025 року уповноважена особа Національного університету «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка» повідомляє наступне. Щодо технічного завдання. Підписане технічне завдання не є документом, що вимагався для підтвердження технічних характеристик товару. Відповідно до тендерної документації, а саме розділу «Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі», учасники мали надати завірені копії документів, що підтверджують якість товару: сертифікати відповідності та/або паспорти якості та/або посвідчення на профіль. Отже, підписане технічне завдання не може бути прирівняне до вказаних документів і не є належним підтвердженням. Щодо довідки про відповідність екологічним нормам. ТОВ "БАСКО" надало відповідну довідку одразу у складі тендерної пропозиції (файл «гарантія (3).pdf»). Повідомлення про усунення недоліків було направлено через формальну помилку, яка не вплинула на зміст та повноту поданої інформації. Тобто вимогу Замовника було виконано належним чином. Щодо довідки про наявність аналогічного договору. Відповідно до п. 1.1 тендерної документації, на підтвердження інформації, зазначеної у довідці, учасник мав надати копію договору та лист-відгук у довільній формі. Учасником було надано довідку із зазначенням номера та дати договору, копію відповідного договору (№ 117/11МТП-23 від 07 листопада 2023 року), а також лист-відгук. Таким чином, вимоги документації дотримано. Щодо зазначення конкретного найменування товару. Тендерна документація не містила вимоги щодо зазначення конкретного найменування товару. Отже, доводи скаржника з цього приводу є безпідставними.
Статус вимоги:
Відхилено