-
Відкриті торги з особливостями
-
Мультилотова
-
КЕП
- 1
Оперативно-піротехнічні машини (ОПМ)
Торги не відбулися
202 970 000.40
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.2% або 507 425.00 UAH
мін. крок: 0.2% або 507 425.00 UAH
Період оскарження:
02.05.2025 14:59 - 14.05.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга
Номер:
199226ecfc144e90acaaf31b56d90064
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-05-02-010226-a.b3
Назва:
Скарга
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- ЛОТ2_Скарга ТГІ.pdf.p7s.zip 10.06.2025 19:25
- sign.p7s 10.06.2025 19:25
- рішення від 12.06.2025 № 9349.pdf 12.06.2025 14:14
- Інформація про резолютивну частину рішення від 19.06.2025 № 9828.pdf 20.06.2025 14:20
- рішення від 19.06.2025 № 9828.pdf 24.06.2025 17:18
- Витяг.pdf 16.06.2025 18:12
- Відповідь на скаргу АМКУ ОПМ ЛОТ-2 (визначення переможця).PDF 16.06.2025 18:12
- Лист щодо аналогічного договору.pdf 16.06.2025 18:12
- Лист-відгук.pdf 16.06.2025 18:12
- Відповідь на скаргу АМКУ ОПМ ЛОТ-2 (визначення переможця).docx 16.06.2025 18:12
- Технічні вимоги затверджені ДСНС.pdf 16.06.2025 18:13
- Довідка аналогічного договору.pdf 16.06.2025 18:13
- Детальний опис ЛОТ2.pdf 16.06.2025 18:13
- Потреба.pdf 16.06.2025 18:13
- Технічні вимоги ОПМ.docx 16.06.2025 18:13
- Протокол № 172 виконання рішення АМКУ ОПМ (30 од.) Лот-2.PDF 24.06.2025 18:52
Дата прийняття скарги до розгляду:
10.06.2025 19:35
Дата розгляду скарги:
19.06.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
12.06.2025 14:14
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
24.06.2025 17:18
Дата виконання рішення Замовником:
24.06.2025 18:52
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 19.06.2025 № 9828-р/пк-пз виконано.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
3e0d0a79808c4758b2369bd6b7487082
Заголовок пункту скарги:
Щодо невідповідності тендерної пропозиції тендерної документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Товариство з обмеженою відповідальністю «ТРЕЙД ГРАНІТ ІНВЕСТ» прийняло участь у процедурі закупівлі за ідентифікатором UA-2025-05-02-010226-a, назва предмета закупівлі «Оперативно-піротехнічні машини (ОПМ), згідно з ДК 021:2015 34130000-7 Мототранспортні вантажні засоби» Лот 2 – Оперативно-піротехнічні машини (ОПМ).
Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 05.06.2025 № 157 Управління забезпечення Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту Державної служби України з надзвичайних ситуацій (надалі – Замовник) вирішено визначити переможцем ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «УКР АРМО ТЕХ» учасника відкритих торгів на закупівлю Оперативно-піротехнічні машини (ОПМ), Лот-2 – Оперативно-піротехнічні машини (ОПМ) UA-2025-05-02-010226-a, та прийняти рішення про намір укласти договір про закупівлю.
Відповідно до абз. 3 п. 59 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування постанови Кабінету міністрів України, що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 12 травня 2023 р. № 471) (надалі - Особливості) скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю.
ТОВ «ТРЕЙД ГРАНІТ ІНВЕСТ» вважає рішення Замовника, що викладене в протоколі від 05.06.2025 № 157 відповідно таким, що порушує чинне законодавство в сфері публічних закупівель з огляду на наступне.
1. Тендерна пропозиція учасника ТОВ «УКР АРМО ТЕХ» не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації з огляду на наступне.
Відповідно до вимог пункту 1 Розділу 3 Додатку № 1 до Тендерної документації передбачено надання: Детальний опис предмета закупівлі за всіма пунктами технічних вимог оперативно-піротехнічної машини (ОПМ), у тому числі обладнання (комплектації) та додаткового обладнання, що буде постачатись, його технічних та якісних характеристик із обов'язковим зазначенням марок, моделей, модифікацій, не допускається застосування висловів: «не менше», «не більше», «або», «аналог», «еквівалент», тощо.
В складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «УКР АРМО ТЕХ» надано файл з найменуванням «1.3.1. ДЕТАЛЬНИЙ ОПИС ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ_ ЛОТ 2.pdf» від 16 травня 2025.
В даному описі учасник ТОВ «УКР АРМО ТЕХ»:
у розділі «лебідка» в описі передбачено розміщення вологозахищеної розетки для підключення пульта управління лебідки відносно якої не вказано марки, моделі, модифікації;
у розділі «Система подачі сигналів пріорітету» в описі системи управління вказано мікропроцесор без марки й моделі, блок керування без марки й моделі;
у розділі «Попереджувальний звуковий пристрій із низкою тонів різної частоти» в описі комплектації не вказано марку, модель кожної окремо взятої складової частини комплекту;
Тобто, наданий учасником ТОВ «УКР АРМО ТЕХ» Детальний опис предмета закупівлі не відповідає вимогам Тендерної документації.
Враховуючи викладене, тендерна пропозиція учасника ТОВ «УКР АРМО ТЕХ» не відповідає вимогам Тендерної документації на підставі вимог пункту 44 Особливостей, у зв'язку з чим підлягає відхиленню.
2. Тендерна пропозиція учасника ТОВ «УКР АРМО ТЕХ» не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації з огляду на наступне.
Відповідно до вимог пункту 3 Розділу 2 Додатку № 1 до Тендерної документації передбачено надання Довідки про наявність в учасника досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору.
Для підтвердження зазначеної в Довідці інформації учасник повинен надати:
- сканований(і) з оригіналу аналогічний(і) договір(ори), які повністю виконані, інформацію щодо яких вказано у Довідці про виконання аналогічних договорів. У разі якщо аналогічний(і) договір(ори), або додатки до нього, які є невід’ємною частиною договору, мають статус документів з обмеженим доступом, або на які накладено гриф “ДСК”, “Таємно”, “Цілком таємно”, то учасником надається тільки належно оформлений лист відгук від замовника , який повинен мати посилання на договір, предмет закупівлі, містити вихідний номер та дату видачі такого документу.
- документи, що засвідчують факт постачання товару за аналогічними договорами, які вказані учасником в Довідці;
- скановані з оригіналу лист(и) - відгук(и) (не менше 1-го) від замовника про належне виконання договору (що вказаний(і) в Довідці). Відгук(и) повинен(нні) мати посилання на договір, який виконаний та бути належно оформлений, містити вихідний номер та дату видачі такого документу
На вимогу цього пункту учасник надав файл («1.2.3. Скан листа відгука, що засвідчують факт наявності за аналогічним договором.PDF» від 16 травня 2025 ) яким учасник надає підтвердження наявності аналогічного договору, який виконано.
Проте, з даного листа-відгука не можливо встановити точний предмет закупівлі, який би вказував на конкретну кількість товару, що був предметом аналогічного договору, та відсутня інформація, що підтверджує повне належне виконання цього договору.
Тобто інформація що зазначена у листі-відгуку не релевантна вимогам тендерної документації, що вимагає посилання на предмет закупівлі, належне повне виконання договору. Тому не може бути прийнятою Замовником.
Окрім цього, учасник подає файл («1.2.3. Документ, що засвідчують факт поставки товару за аналогічним договором.pdf» від 16 травня 2025).
Проте, з даного документу випливають явні невідповідності, які дозволяють нам стверджувати наступне. По-перше витяг оформлено з порушенням форми й змісту визначену в п. 12 гл.11 Розділу 2 Наказу Міністерства юстиції України «Про затвердження Правил організації діловодства та архівного зберігання документів у державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в [...]» від 18.06.2015 № 1000/5, що передбачає наступне:
«12.Витяг зі службового документа виготовляється, якщо немає необхідності виготовляти копію. Витяг оформлюється на загальному бланку установи із дотриманням таких вимог:
у назві виду документа зазначається: «витяг з наказу», «витяг з протоколу»;
відтворюється повністю вступна частина (якщо вона є) службового документа;
з основної частини тексту документа виписується той пункт, інформація якого необхідна;
відтворюється реквізит «Підпис» (без особистого підпису);
проставляються відмітка про засвідчення копії та відбиток печатки служби діловодства.
Витяги з протоколів засвідчує секретар, який складає протоколи і здійснює їх зберігання, з наказів - керівник служби діловодства (кадрової служби) або посадова особа, яка відповідає за їх зберігання.»
По-друге, витяг містить визначення «спецмайно», що не відповідає предмету закупівлі згідно контракту (Оперативно-піротехнічні машини (ОПМ), згідно з ДК 021:2015 34130000-7 Мототранспортні вантажні засоби»).
З огляду на вище зазначене, неможливо встановити пряме відношення даного предмету закупівлі до контракту з огляду на відсутність відтворюваного реквізиту «Підпис», проставленої відмітки про засвідчення копії. В тому числі, витяг оформлено не на загальному бланку установи. Це в свою чергу дає підстави оцінювати такий витяг, як невідповідний доказ фактів постачання товару за аналогічними договорами, як вимагається у тендерній документації.
Таким чином за фактом даних порушень не має жодних юридичних фактів, які б засвідчували відповідність договору на який посилається учасник до аналогічного договору за цим контрактом, а також відсутні підстави, що засвідчують факти постачання товару за аналогічними договорами.
З огляду на вищезазначене, лист-відгук та витяг не відповідає встановленим вимогам тендерної документації та не може бути прийнятим замовником, як відповідний.
Враховуючи викладене, у тендерній пропозиції учасника ТОВ «УКР АРМО ТЕХ» мало б бути виявлено невідповідність Тендерній документації на підставі вимог пункту 43 Особливостей.
Не виявивщи цього у тендерній пропозиції учасника ТОВ «УКР АРМО ТЕХ», Замовник порушив вимоги пункту 43 Особливостей, згідно з яким замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції.
Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 05.06.2025 № 157 Управління забезпечення Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту Державної служби України з надзвичайних ситуацій (надалі – Замовник) вирішено визначити переможцем ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «УКР АРМО ТЕХ» учасника відкритих торгів на закупівлю Оперативно-піротехнічні машини (ОПМ), Лот-2 – Оперативно-піротехнічні машини (ОПМ) UA-2025-05-02-010226-a, та прийняти рішення про намір укласти договір про закупівлю.
Відповідно до абз. 3 п. 59 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування постанови Кабінету міністрів України, що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 12 травня 2023 р. № 471) (надалі - Особливості) скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю.
ТОВ «ТРЕЙД ГРАНІТ ІНВЕСТ» вважає рішення Замовника, що викладене в протоколі від 05.06.2025 № 157 відповідно таким, що порушує чинне законодавство в сфері публічних закупівель з огляду на наступне.
1. Тендерна пропозиція учасника ТОВ «УКР АРМО ТЕХ» не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації з огляду на наступне.
Відповідно до вимог пункту 1 Розділу 3 Додатку № 1 до Тендерної документації передбачено надання: Детальний опис предмета закупівлі за всіма пунктами технічних вимог оперативно-піротехнічної машини (ОПМ), у тому числі обладнання (комплектації) та додаткового обладнання, що буде постачатись, його технічних та якісних характеристик із обов'язковим зазначенням марок, моделей, модифікацій, не допускається застосування висловів: «не менше», «не більше», «або», «аналог», «еквівалент», тощо.
В складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «УКР АРМО ТЕХ» надано файл з найменуванням «1.3.1. ДЕТАЛЬНИЙ ОПИС ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ_ ЛОТ 2.pdf» від 16 травня 2025.
В даному описі учасник ТОВ «УКР АРМО ТЕХ»:
у розділі «лебідка» в описі передбачено розміщення вологозахищеної розетки для підключення пульта управління лебідки відносно якої не вказано марки, моделі, модифікації;
у розділі «Система подачі сигналів пріорітету» в описі системи управління вказано мікропроцесор без марки й моделі, блок керування без марки й моделі;
у розділі «Попереджувальний звуковий пристрій із низкою тонів різної частоти» в описі комплектації не вказано марку, модель кожної окремо взятої складової частини комплекту;
Тобто, наданий учасником ТОВ «УКР АРМО ТЕХ» Детальний опис предмета закупівлі не відповідає вимогам Тендерної документації.
Враховуючи викладене, тендерна пропозиція учасника ТОВ «УКР АРМО ТЕХ» не відповідає вимогам Тендерної документації на підставі вимог пункту 44 Особливостей, у зв'язку з чим підлягає відхиленню.
2. Тендерна пропозиція учасника ТОВ «УКР АРМО ТЕХ» не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації з огляду на наступне.
Відповідно до вимог пункту 3 Розділу 2 Додатку № 1 до Тендерної документації передбачено надання Довідки про наявність в учасника досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору.
Для підтвердження зазначеної в Довідці інформації учасник повинен надати:
- сканований(і) з оригіналу аналогічний(і) договір(ори), які повністю виконані, інформацію щодо яких вказано у Довідці про виконання аналогічних договорів. У разі якщо аналогічний(і) договір(ори), або додатки до нього, які є невід’ємною частиною договору, мають статус документів з обмеженим доступом, або на які накладено гриф “ДСК”, “Таємно”, “Цілком таємно”, то учасником надається тільки належно оформлений лист відгук від замовника , який повинен мати посилання на договір, предмет закупівлі, містити вихідний номер та дату видачі такого документу.
- документи, що засвідчують факт постачання товару за аналогічними договорами, які вказані учасником в Довідці;
- скановані з оригіналу лист(и) - відгук(и) (не менше 1-го) від замовника про належне виконання договору (що вказаний(і) в Довідці). Відгук(и) повинен(нні) мати посилання на договір, який виконаний та бути належно оформлений, містити вихідний номер та дату видачі такого документу
На вимогу цього пункту учасник надав файл («1.2.3. Скан листа відгука, що засвідчують факт наявності за аналогічним договором.PDF» від 16 травня 2025 ) яким учасник надає підтвердження наявності аналогічного договору, який виконано.
Проте, з даного листа-відгука не можливо встановити точний предмет закупівлі, який би вказував на конкретну кількість товару, що був предметом аналогічного договору, та відсутня інформація, що підтверджує повне належне виконання цього договору.
Тобто інформація що зазначена у листі-відгуку не релевантна вимогам тендерної документації, що вимагає посилання на предмет закупівлі, належне повне виконання договору. Тому не може бути прийнятою Замовником.
Окрім цього, учасник подає файл («1.2.3. Документ, що засвідчують факт поставки товару за аналогічним договором.pdf» від 16 травня 2025).
Проте, з даного документу випливають явні невідповідності, які дозволяють нам стверджувати наступне. По-перше витяг оформлено з порушенням форми й змісту визначену в п. 12 гл.11 Розділу 2 Наказу Міністерства юстиції України «Про затвердження Правил організації діловодства та архівного зберігання документів у державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в [...]» від 18.06.2015 № 1000/5, що передбачає наступне:
«12.Витяг зі службового документа виготовляється, якщо немає необхідності виготовляти копію. Витяг оформлюється на загальному бланку установи із дотриманням таких вимог:
у назві виду документа зазначається: «витяг з наказу», «витяг з протоколу»;
відтворюється повністю вступна частина (якщо вона є) службового документа;
з основної частини тексту документа виписується той пункт, інформація якого необхідна;
відтворюється реквізит «Підпис» (без особистого підпису);
проставляються відмітка про засвідчення копії та відбиток печатки служби діловодства.
Витяги з протоколів засвідчує секретар, який складає протоколи і здійснює їх зберігання, з наказів - керівник служби діловодства (кадрової служби) або посадова особа, яка відповідає за їх зберігання.»
По-друге, витяг містить визначення «спецмайно», що не відповідає предмету закупівлі згідно контракту (Оперативно-піротехнічні машини (ОПМ), згідно з ДК 021:2015 34130000-7 Мототранспортні вантажні засоби»).
З огляду на вище зазначене, неможливо встановити пряме відношення даного предмету закупівлі до контракту з огляду на відсутність відтворюваного реквізиту «Підпис», проставленої відмітки про засвідчення копії. В тому числі, витяг оформлено не на загальному бланку установи. Це в свою чергу дає підстави оцінювати такий витяг, як невідповідний доказ фактів постачання товару за аналогічними договорами, як вимагається у тендерній документації.
Таким чином за фактом даних порушень не має жодних юридичних фактів, які б засвідчували відповідність договору на який посилається учасник до аналогічного договору за цим контрактом, а також відсутні підстави, що засвідчують факти постачання товару за аналогічними договорами.
З огляду на вищезазначене, лист-відгук та витяг не відповідає встановленим вимогам тендерної документації та не може бути прийнятим замовником, як відповідний.
Враховуючи викладене, у тендерній пропозиції учасника ТОВ «УКР АРМО ТЕХ» мало б бути виявлено невідповідність Тендерній документації на підставі вимог пункту 43 Особливостей.
Не виявивщи цього у тендерній пропозиції учасника ТОВ «УКР АРМО ТЕХ», Замовник порушив вимоги пункту 43 Особливостей, згідно з яким замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції.
×
-
Назва доказу:
скарга
-
Повʼязаний документ:
ЛОТ2_Скарга ТГІ.pdf.p7s.zip
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
Тендерна пропозиція учасника ТОВ «УКР АРМО ТЕХ» не відповідає вимогам Тендерної документації на підставі вимог пункту 44 Особливостей, у зв'язку з чим підлягає відхиленню. Зобов'язати Замовника скасувати рішення про визначення переможцем учасника ТОВ «УКР АРМО ТЕХ», що викладене в протоколі від 05.06.2025 № 156 та повідомлення про намір укласти договір
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга
Номер:
06527d94e7c546f1bf683fa32b825ed4
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-05-02-010226-a.c2
Назва:
Скарга
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- ЛОТ1_Скарга ТГІ.pdf.p7s.zip 10.06.2025 19:16
- sign.p7s 10.06.2025 19:16
- рішення від 12.06.2025 №9376.pdf 12.06.2025 16:13
- Інформація про резолютивну частину рішення від 19.06.2025 № 9829.pdf 20.06.2025 12:27
- рішення від 19.06.2025 №9829.pdf 24.06.2025 17:01
- Відповідь на скаргу АМКУ ОПМ ЛОТ-1 (визначення переможця).docx 16.06.2025 18:10
- Технічні вимоги ОПМ.docx 16.06.2025 18:11
- Потреба.pdf 16.06.2025 18:11
- Відповідь на скаргу АМКУ ОПМ ЛОТ-1 (визначення переможця).PDF 16.06.2025 18:11
- Витяг.pdf 16.06.2025 18:11
- Довідка аналогічного договору.pdf 16.06.2025 18:11
- Лист-відгук.pdf 16.06.2025 18:11
- Детальний опис ЛОТ1.pdf 16.06.2025 18:11
- Лист щодо аналогічного договору.pdf 16.06.2025 18:11
- Технічні вимоги затверджені ДСНС.pdf 16.06.2025 18:11
- Протокол № 171 виконання рішення АМКУ ОПМ (30 од.) Лот-1.PDF 24.06.2025 18:51
Дата прийняття скарги до розгляду:
10.06.2025 19:35
Дата розгляду скарги:
19.06.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
12.06.2025 16:13
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
24.06.2025 17:02
Дата виконання рішення Замовником:
24.06.2025 18:51
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 19.06.2025 № 9829-р/пк-пз виконано.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
ef3e05a0b75947678c6a3a18e916c904
Заголовок пункту скарги:
Щодо невідповідності тендерної пропозиції тендерної документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Товариство з обмеженою відповідальністю «ТРЕЙД ГРАНІТ ІНВЕСТ» прийняло участь у процедурі закупівлі за ідентифікатором UA-2025-05-02-010226-a, назва предмета закупівлі «Оперативно-піротехнічні машини (ОПМ), згідно з ДК 021:2015 34130000-7 Мототранспортні вантажні засоби» Лот 1 – Оперативно-піротехнічні машини (ОПМ).
Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 05.06.2025 № 156 Управління забезпечення Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту Державної служби України з надзвичайних ситуацій (надалі – Замовник) вирішено визначити переможцем ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «УКР АРМО ТЕХ» учасника відкритих торгів на закупівлю Оперативно-піротехнічні машини (ОПМ), Лот-1– Оперативно-піротехнічні машини (ОПМ) UA-2025-05-02-010226-a, та прийняти рішення про намір укласти договір про закупівлю.
Відповідно до абз. 3 п. 59 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування постанови Кабінету міністрів України, що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 12 травня 2023 р. № 471) (надалі - Особливості) скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю.
ТОВ «ТРЕЙД ГРАНІТ ІНВЕСТ» вважає рішення Замовника, що викладене в протоколі від 05.06.2025 № 156 відповідно таким, що порушує чинне законодавство в сфері публічних закупівель з огляду на наступне.
1. Тендерна пропозиція учасника ТОВ «УКР АРМО ТЕХ» не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації з огляду на наступне.
Відповідно до вимог пункту 1 Розділу 3 Додатку № 1 до Тендерної документації передбачено надання: Детальний опис предмета закупівлі за всіма пунктами технічних вимог оперативно-піротехнічної машини (ОПМ), у тому числі обладнання (комплектації) та додаткового обладнання, що буде постачатись, його технічних та якісних характеристик із обов'язковим зазначенням марок, моделей, модифікацій, не допускається застосування висловів: «не менше», «не більше», «або», «аналог», «еквівалент», тощо.
В складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «УКР АРМО ТЕХ» надано файл з найменуванням «1.3.1. ДЕТАЛЬНИЙ ОПИС ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ_ ЛОТ 2.pdf» від 16 травня 2025.
В даному описі учасник ТОВ «УКР АРМО ТЕХ»:
у розділі «лебідка» в описі передбачено розміщення вологозахищеної розетки для підключення пульта управління лебідки відносно якої не вказано марки, моделі, модифікації;
у розділі «Система подачі сигналів пріорітету» в описі системи управління вказано мікропроцесор без марки й моделі, блок керування без марки й моделі;
у розділі «Попереджувальний звуковий пристрій із низкою тонів різної частоти» в описі комплектації не вказано марку, модель кожної окремо взятої складової частини комплекту;
Тобто, наданий учасником ТОВ «УКР АРМО ТЕХ» Детальний опис предмета закупівлі не відповідає вимогам Тендерної документації.
Враховуючи викладене, тендерна пропозиція учасника ТОВ «УКР АРМО ТЕХ» не відповідає вимогам Тендерної документації на підставі вимог пункту 44 Особливостей, у зв'язку з чим підлягає відхиленню.
2. Тендерна пропозиція учасника ТОВ «УКР АРМО ТЕХ» не відповідає іншим умовам Тендерної документації з огляду на наступне.
Відповідно до вимог пункту 3 Розділу 2 Додатку № 1 до Тендерної документації передбачено надання Довідки про наявність в учасника досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору.
Для підтвердження зазначеної в Довідці інформації учасник повинен надати:
- сканований(і) з оригіналу аналогічний(і) договір(ори), які повністю виконані, інформацію щодо яких вказано у Довідці про виконання аналогічних договорів. У разі якщо аналогічний(і) договір(ори), або додатки до нього, які є невід’ємною частиною договору, мають статус документів з обмеженим доступом, або на які накладено гриф “ДСК”, “Таємно”, “Цілком таємно”, то учасником надається тільки належно оформлений лист відгук від замовника , який повинен мати посилання на договір, предмет закупівлі, містити вихідний номер та дату видачі такого документу.
- документи, що засвідчують факт постачання товару за аналогічними договорами, які вказані учасником в Довідці;
- скановані з оригіналу лист(и) - відгук(и) (не менше 1-го) від замовника про належне виконання договору (що вказаний(і) в Довідці). Відгук(и) повинен(нні) мати посилання на договір, який виконаний та бути належно оформлений, містити вихідний номер та дату видачі такого документу
На вимогу цього пункту учасник надав файл («1.2.3. Скан листа відгука, що засвідчують факт наявності за аналогічним договором.PDF» від 16 травня 2025 ) яким учасник надає підтвердження наявності аналогічного договору, який виконано.
Проте, з даного листа-відгука не можливо встановити точний предмет закупівлі, який би вказував на конкретну кількість товару, що був предметом аналогічного договору, та відсутня інформація, що підтверджує повне належне виконання цього договору.
Тобто інформація що зазначена у листі-відгуку не релевантна вимогам тендерної документації, що вимагає посилання на предмет закупівлі, належне повне виконання договору. Тому не може бути прийнятою Замовником.
Окрім цього, учасник подає файл («1.2.3. Документ, що засвідчують факт поставки товару за аналогічним договором.pdf» від 16 травня 2025).
Проте, з даного документу випливають явні невідповідності, які дозволяють нам стверджувати наступне. По-перше витяг оформлено з порушенням форми й змісту визначену в п. 12 гл.11 Розділу 2 Наказу Міністерства юстиції України «Про затвердження Правил організації діловодства та архівного зберігання документів у державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в [...]» від 18.06.2015 № 1000/5, що передбачає наступне:
«12.Витяг зі службового документа виготовляється, якщо немає необхідності виготовляти копію. Витяг оформлюється на загальному бланку установи із дотриманням таких вимог:
у назві виду документа зазначається: «витяг з наказу», «витяг з протоколу»;
відтворюється повністю вступна частина (якщо вона є) службового документа;
з основної частини тексту документа виписується той пункт, інформація якого необхідна;
відтворюється реквізит «Підпис» (без особистого підпису);
проставляються відмітка про засвідчення копії та відбиток печатки служби діловодства.
Витяги з протоколів засвідчує секретар, який складає протоколи і здійснює їх зберігання, з наказів - керівник служби діловодства (кадрової служби) або посадова особа, яка відповідає за їх зберігання.»
По-друге, витяг містить визначення «спецмайно», що не відповідає предмету закупівлі згідно контракту (Оперативно-піротехнічні машини (ОПМ), згідно з ДК 021:2015 34130000-7 Мототранспортні вантажні засоби»).
З огляду на вище зазначене, неможливо встановити пряме відношення даного предмету закупівлі до контракту з огляду на відсутність відтворюваного реквізиту «Підпис», проставленої відмітки про засвідчення копії. В тому числі, витяг оформлено не на загальному бланку установи. Це в свою чергу дає підстави оцінювати такий витяг, як невідповідний доказ фактів постачання товару за аналогічними договорами, як вимагається у тендерній документації.
Таким чином за фактом даних порушень не має жодних юридичних фактів, які б засвідчували відповідність договору на який посилається учасник до аналогічного договору за цим контрактом, а також відсутні підстави, що засвідчують факти постачання товару за аналогічними договорами.
З огляду на вищезазначене, лист-відгук та витяг не відповідає встановленим вимогам тендерної документації та не може бути прийнятим замовником, як відповідний.
Враховуючи викладене, у тендерній пропозиції учасника ТОВ «УКР АРМО ТЕХ» мало б бути виявлено невідповідність Тендерній документації на підставі вимог пункту 43 Особливостей.
Не виявивщи цього у тендерній пропозиції учасника ТОВ «УКР АРМО ТЕХ», Замовник порушив вимоги пункту 43 Особливостей, згідно з яким замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції.
Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 05.06.2025 № 156 Управління забезпечення Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту Державної служби України з надзвичайних ситуацій (надалі – Замовник) вирішено визначити переможцем ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «УКР АРМО ТЕХ» учасника відкритих торгів на закупівлю Оперативно-піротехнічні машини (ОПМ), Лот-1– Оперативно-піротехнічні машини (ОПМ) UA-2025-05-02-010226-a, та прийняти рішення про намір укласти договір про закупівлю.
Відповідно до абз. 3 п. 59 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування постанови Кабінету міністрів України, що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 12 травня 2023 р. № 471) (надалі - Особливості) скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю.
ТОВ «ТРЕЙД ГРАНІТ ІНВЕСТ» вважає рішення Замовника, що викладене в протоколі від 05.06.2025 № 156 відповідно таким, що порушує чинне законодавство в сфері публічних закупівель з огляду на наступне.
1. Тендерна пропозиція учасника ТОВ «УКР АРМО ТЕХ» не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації з огляду на наступне.
Відповідно до вимог пункту 1 Розділу 3 Додатку № 1 до Тендерної документації передбачено надання: Детальний опис предмета закупівлі за всіма пунктами технічних вимог оперативно-піротехнічної машини (ОПМ), у тому числі обладнання (комплектації) та додаткового обладнання, що буде постачатись, його технічних та якісних характеристик із обов'язковим зазначенням марок, моделей, модифікацій, не допускається застосування висловів: «не менше», «не більше», «або», «аналог», «еквівалент», тощо.
В складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «УКР АРМО ТЕХ» надано файл з найменуванням «1.3.1. ДЕТАЛЬНИЙ ОПИС ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ_ ЛОТ 2.pdf» від 16 травня 2025.
В даному описі учасник ТОВ «УКР АРМО ТЕХ»:
у розділі «лебідка» в описі передбачено розміщення вологозахищеної розетки для підключення пульта управління лебідки відносно якої не вказано марки, моделі, модифікації;
у розділі «Система подачі сигналів пріорітету» в описі системи управління вказано мікропроцесор без марки й моделі, блок керування без марки й моделі;
у розділі «Попереджувальний звуковий пристрій із низкою тонів різної частоти» в описі комплектації не вказано марку, модель кожної окремо взятої складової частини комплекту;
Тобто, наданий учасником ТОВ «УКР АРМО ТЕХ» Детальний опис предмета закупівлі не відповідає вимогам Тендерної документації.
Враховуючи викладене, тендерна пропозиція учасника ТОВ «УКР АРМО ТЕХ» не відповідає вимогам Тендерної документації на підставі вимог пункту 44 Особливостей, у зв'язку з чим підлягає відхиленню.
2. Тендерна пропозиція учасника ТОВ «УКР АРМО ТЕХ» не відповідає іншим умовам Тендерної документації з огляду на наступне.
Відповідно до вимог пункту 3 Розділу 2 Додатку № 1 до Тендерної документації передбачено надання Довідки про наявність в учасника досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору.
Для підтвердження зазначеної в Довідці інформації учасник повинен надати:
- сканований(і) з оригіналу аналогічний(і) договір(ори), які повністю виконані, інформацію щодо яких вказано у Довідці про виконання аналогічних договорів. У разі якщо аналогічний(і) договір(ори), або додатки до нього, які є невід’ємною частиною договору, мають статус документів з обмеженим доступом, або на які накладено гриф “ДСК”, “Таємно”, “Цілком таємно”, то учасником надається тільки належно оформлений лист відгук від замовника , який повинен мати посилання на договір, предмет закупівлі, містити вихідний номер та дату видачі такого документу.
- документи, що засвідчують факт постачання товару за аналогічними договорами, які вказані учасником в Довідці;
- скановані з оригіналу лист(и) - відгук(и) (не менше 1-го) від замовника про належне виконання договору (що вказаний(і) в Довідці). Відгук(и) повинен(нні) мати посилання на договір, який виконаний та бути належно оформлений, містити вихідний номер та дату видачі такого документу
На вимогу цього пункту учасник надав файл («1.2.3. Скан листа відгука, що засвідчують факт наявності за аналогічним договором.PDF» від 16 травня 2025 ) яким учасник надає підтвердження наявності аналогічного договору, який виконано.
Проте, з даного листа-відгука не можливо встановити точний предмет закупівлі, який би вказував на конкретну кількість товару, що був предметом аналогічного договору, та відсутня інформація, що підтверджує повне належне виконання цього договору.
Тобто інформація що зазначена у листі-відгуку не релевантна вимогам тендерної документації, що вимагає посилання на предмет закупівлі, належне повне виконання договору. Тому не може бути прийнятою Замовником.
Окрім цього, учасник подає файл («1.2.3. Документ, що засвідчують факт поставки товару за аналогічним договором.pdf» від 16 травня 2025).
Проте, з даного документу випливають явні невідповідності, які дозволяють нам стверджувати наступне. По-перше витяг оформлено з порушенням форми й змісту визначену в п. 12 гл.11 Розділу 2 Наказу Міністерства юстиції України «Про затвердження Правил організації діловодства та архівного зберігання документів у державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в [...]» від 18.06.2015 № 1000/5, що передбачає наступне:
«12.Витяг зі службового документа виготовляється, якщо немає необхідності виготовляти копію. Витяг оформлюється на загальному бланку установи із дотриманням таких вимог:
у назві виду документа зазначається: «витяг з наказу», «витяг з протоколу»;
відтворюється повністю вступна частина (якщо вона є) службового документа;
з основної частини тексту документа виписується той пункт, інформація якого необхідна;
відтворюється реквізит «Підпис» (без особистого підпису);
проставляються відмітка про засвідчення копії та відбиток печатки служби діловодства.
Витяги з протоколів засвідчує секретар, який складає протоколи і здійснює їх зберігання, з наказів - керівник служби діловодства (кадрової служби) або посадова особа, яка відповідає за їх зберігання.»
По-друге, витяг містить визначення «спецмайно», що не відповідає предмету закупівлі згідно контракту (Оперативно-піротехнічні машини (ОПМ), згідно з ДК 021:2015 34130000-7 Мототранспортні вантажні засоби»).
З огляду на вище зазначене, неможливо встановити пряме відношення даного предмету закупівлі до контракту з огляду на відсутність відтворюваного реквізиту «Підпис», проставленої відмітки про засвідчення копії. В тому числі, витяг оформлено не на загальному бланку установи. Це в свою чергу дає підстави оцінювати такий витяг, як невідповідний доказ фактів постачання товару за аналогічними договорами, як вимагається у тендерній документації.
Таким чином за фактом даних порушень не має жодних юридичних фактів, які б засвідчували відповідність договору на який посилається учасник до аналогічного договору за цим контрактом, а також відсутні підстави, що засвідчують факти постачання товару за аналогічними договорами.
З огляду на вищезазначене, лист-відгук та витяг не відповідає встановленим вимогам тендерної документації та не може бути прийнятим замовником, як відповідний.
Враховуючи викладене, у тендерній пропозиції учасника ТОВ «УКР АРМО ТЕХ» мало б бути виявлено невідповідність Тендерній документації на підставі вимог пункту 43 Особливостей.
Не виявивщи цього у тендерній пропозиції учасника ТОВ «УКР АРМО ТЕХ», Замовник порушив вимоги пункту 43 Особливостей, згідно з яким замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції.
×
-
Назва доказу:
скарга
-
Повʼязаний документ:
ЛОТ1_Скарга ТГІ.pdf.p7s.zip
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
Тендерна пропозиція учасника ТОВ «УКР АРМО ТЕХ» не відповідає вимогам Тендерної документації на підставі вимог пункту 44 Особливостей, у зв'язку з чим підлягає відхиленню. Зобов'язати Замовника скасувати рішення про визначення переможцем учасника ТОВ «УКР АРМО ТЕХ», що викладене в протоколі від 05.06.2025 № 156 та повідомлення про намір укласти договір
Скарга
Відхилено
КЕП
Скарга на умови тендерної документації
Номер:
d9f5b5c665b140d0816d1d2f82b72cf5
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-05-02-010226-a.b1
Назва:
Скарга на умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- скарга ДК 09.05.2025 .pdf.p7s.zip 09.05.2025 17:52
- f135737n278.docx 09.05.2025 17:52
- Ballistic Glass B6 40mm_5.56x45_Test Certificate_Beschussamt_Kratos (з перекладом).pdf 09.05.2025 17:52
- sign.p7s 09.05.2025 17:53
- рішення від 13.05.2025 № 7622.pdf 13.05.2025 17:17
- Інформація про резолютивну частину рішення від 21.05.2025 № 8138.pdf 22.05.2025 12:01
- рішення від 21.05.2025 № 8138.pdf 26.05.2025 12:34
- Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристикиОПМ.docx 15.05.2025 18:10
- Відповідь на скаргу АМКУ ОПМ.PDF 15.05.2025 18:10
- Про затвердження Положення про ви... _ від 06.02.2020 № 99 (Текст для друку).pdf 15.05.2025 18:10
- Потреба.pdf 15.05.2025 18:10
- Технічні вимоги затверджені ДСНС.pdf 15.05.2025 18:10
- Список товарів.docx 15.05.2025 18:10
- Відповідь на скаргу АМКУ ОПМ.docx 15.05.2025 18:10
Дата прийняття скарги до розгляду:
09.05.2025 18:22
Дата розгляду скарги:
21.05.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
13.05.2025 17:17
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
26.05.2025 12:34
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
d3ce9f4464284885a191e46cbfb87cbf
Заголовок пункту скарги:
Щодо визначення Замовником предмету закупівлі.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
1. Щодо визначення Замовником предмету закупівлі.
Пунктом 22 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» унормовано, що предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку.
Порядок визначення предмета закупівлі регламентується наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 15.04.2020 № 708 «Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі» (надалі - Порядок).
Пунктами 1 та 3 Порядку зазначено, що цей Порядок встановлює правила визначення замовником предмета закупівлі відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) із застосуванням показників цифр основного словника національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 (далі - Єдиний закупівельний словник), а також особливості визначення предмета закупівлі для окремих товарів, робіт і послуг. Предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника.
Єдиний закупівельний словник – це система кодів із ієрархічною структурою, які складаються із дев’яти знаків. Цифри відповідають найменуванню та характеристиці предмету закупівель.
При оголошенні даної процедур закупівль Замовником обрано ДК 021:2015: 34130000-7 Мототранспортні вантажні засоби.
Зауважимо, що код ДК 021:2015: 34130000-7 Мототранспортні вантажні засоби. Містить наступні товари:
34130000-7 Мототранспортні вантажні засоби
34131000-4 Пікапи
34132000-1 Мотосани
34133000-8 Автопоїзди
34133100-9 Автоцистерни
34133110-2 Автоцистерни для перевезення паливно-мастильних матеріалів
34134000-5 Евакуатори та самоскиди
34134100-6 Евакуатори
34134200-7 Самоскиди
34136000-9 Фургони
34136100-0 Мініфургони
34136200-1 Фургони з цільнометалевим кузовом
34137000-6 Вантажні транспортні засоби, що були у використанні
34138000-3 Автотягачі
34139000-0 Шасі
34139100-1 Шасі для кабіни
34139200-2 Шасі для кузова
34139300-3 Суцільні шасі
Натомість, технічні вимоги до предмета закупівлі, що є додатком 1.4. до Тендерної документації містять додаткові, не притаманні Мототранспортним вантажним засобам характеристики, а притаманні транспортним засобам військового призначення.
Так, єдиними нормативними актами, які регламентують визначення та ознаки, що є товаром військового призначення міститься в Законі України «Про державний контроль за міжнародними передачами товарів військового призначення та подвійного використання» та Списку товарів військового призначення, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 20 листопада 2003 р. № 1807 «Про затвердження Порядку здійснення державного контролю за міжнародними передачами товарів військового призначення».
Так, відповідно до статті 1 Закону України «Про державний контроль за міжнародними передачами товарів військового призначення та подвійного використання» товари військового призначення в сукупності чи окремо – це вироби військового призначення - озброєння, боєприпаси, військова та спеціальна техніка, спеціальні комплектуючі вироби для їх виробництва, вибухові речовини, а також матеріали та обладнання, спеціально призначені для розроблення, виробництва або використання зазначених виробів.
Відповідно до Списку товарів військового призначення, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 20 листопада 2003 р. № 1807 «Про затвердження Порядку здійснення державного контролю за міжнародними передачами товарів військового призначення» (надалі - Список) товаром військового призначення є:
ML6.a наземні транспортні засоби та компоненти для них, спеціально розроблені або модифіковані для військового використання;
Примітка 1.
Примітка 2. Згідно з позицією ML6.а контролю підлягають:
а) танки та інші бойові машини з озброєнням, а також військові машини, оснащені кріпленням для установки зброї або обладнанням для дистанційного мінування, або запуску засобів ураження, які підлягають контролю згідно з позицією ML4;
b) броньовані машини;
c) машини-амфібії та машини, здатні долати глибокі броди;
d) аварійно-рятувальні машини і машини для буксирування чи перевезення боєприпасів або систем озброєння, а також відповідного обладнання для здійснення вантажно-розвантажувальних робіт;
e) трейлери.
Модифікація наземного транспортного засобу для військового використання, зазначеного в позиції ML6.a, має наслідком структурні, електричні чи механічні зміни в одному чи більше компонентах, спеціально розроблених для військового використання. До таких компонентів належать:
а) спеціально розроблені “куленепробивні” покришки пневматичних шин;
b) броньований захист критично важливих частин (наприклад, паливних баків або кабін машини);
с) спеціально зміцнені елементи конструкції або кріплення для установки зброї;
d) аварійне освітлення.
ML6.b інші наземні транспортні засоби та компоненти для них, як наведено нижче:
1) транспортні засоби, які мають усі такі характеристики:
a) виготовлені або оснащені матеріалами чи компонентами для забезпечення балістичного захисту, еквівалентного або вищого, ніж рівень III за стандартом NIJ 0108.01,
1985, або за “еквівалентними стандартами”;
b) мають трансмісію, яка забезпечує одночасний рух передніх і задніх коліс, у тому числі на транспортних засобах, які мають додаткові колеса для транспортування навантаження незалежно від того, чи підключені останні до трансмісії, чи ні;
c) мають загальну вагу (GVWR) більше ніж 4500 кг; та
d) розроблені або модифіковані для використання в умовах бездоріжжя;
Тобто, транспортний засіб, який має усі характеристики, що зазначені у Списку під позицією ML6.b визнається товаром військового призначення.
Характеристика зі Списку Характеристика із Технічних вимог Додатку 1.4. Тендерної документації
a) виготовлені або оснащені матеріалами чи компонентами для забезпечення балістичного захисту, еквівалентного або вищого, ніж рівень III за стандартом NIJ 0108.01,
1985, або за “еквівалентними стандартами”; Аркуш 4 Додатку 1.4. Тендерної документації містить наступні вимоги Оперативно-піротехнічна машина повинна мати:
броньовану кабіну для перевезення особового складу згідно з ДСТУ 3975-2000 «Захист панцеровий спеціалізованих автомобілів. Загальні технічні вимоги», клас захисту – не нижче ПЗСА-4, з наданням відповідного сертифіката, виданого органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації, що містить інформацію про відповідність вимогам зазначеного ДСТУ, або з рівнем захисту 1 згідно з ВСТ 01.055.002-2021 (01) «Захист та забезпечення безпеки озброєння та військової техніки. Процедури оцінювання рівня захисту броньованих транспортних засобів. Мінна загроза (STANAG 4569 Edition 3 / АЕР-55 Volume 2 Edition C, Procedures for Evaluating the Protection Levels of Armoured Vehicles – Mine Threat, IDT)», з наданням відповідного сертифіката, виданого органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації, що містить інформацію про відповідність вимогам;
протимінний захист днища з рівнем захисту не нижче ПЗСА-4, з наданням відповідного сертифіката, виданого органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації, що містить інформацію про відповідність вимогам зазначеного ДСТУ, або рівнем захисту 1 згідно з ВСТ 01.055.002-2021 (01) «Захист та забезпечення безпеки озброєння та військової техніки. Процедури оцінювання рівня захисту броньованих транспортних засобів. Мінна загроза (STANAG 4569 Edition 3 / АЕР-55 Volume 2 Edition C, Procedures for Evaluating the Protection Levels of Armoured Vehicles – Mine Threat, IDT)», з наданням відповідного сертифіката, виданого органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації, що містить інформацію про відповідність вимогам;
протимінний захист колісних арок не нижче ПЗСА-4, з наданням відповідного сертифіката, виданого органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації, що містить інформацію про відповідність вимогам зазначеного ДСТУ, або рівнем захисту 1 згідно з ВСТ 01.055.002-2021 (01) «Захист та забезпечення безпеки озброєння та військової техніки. Процедури оцінювання рівня захисту броньованих транспортних засобів. Мінна загроза (STANAG 4569 Edition 3 / АЕР-55 Volume 2 Edition C, Procedures for Evaluating the Protection Levels of Armoured Vehicles – Mine Threat, IDT)», з наданням відповідного сертифіката, виданого органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації, що містить інформацію про відповідність вимогам.
скло, що встановлюється на вікна кабіни, повинно відповідати класу не нижче СК 4 «БО», з наданням відповідного сертифіката, виданого органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації, що містить інформацію про відповідність вимогам ДСТУ 4546:2006 щодо класу тривкості, з підігрівом, з підключенням до бортової мережі.
b) мають трансмісію, яка забезпечує одночасний рух передніх і задніх коліс, у тому числі на транспортних засобах, які мають додаткові колеса для транспортування навантаження незалежно від того, чи підключені останні до трансмісії, чи ні В розділі І Технічних вимог Додатку 1.4. Тендерної документації містить вимогу: колісна формула 4х4
c) мають загальну вагу (GVWR) більше ніж 4500 кг; та В розділі І Технічних вимог Додатку 1.4. Тендерної документації містить вимогу: допустима повна маса ОПМ не більше ніж 10000 кг
d) розроблені або модифіковані для використання в умовах бездоріжжя В розділі І Технічних вимог Додатку 1.4. Тендерної документації містить вимогу: колеса одноколісні, універсальні, з позашляховими властивостями ошинування, шини з технологією типу RunFlat або еквівалент; колісна формула 4х4
Враховуючи те, що технічні характеристики транспортного засобу, що є предметом даної процедури закупівлі, підпадають під характеристики товару військового призначення, Замовник зобов’язаний внести зміни до тендерної документації шляхом заміни предмету закупівлі з Оперативно-піротехнічні машини (ОПМ)» згідно ДК 021:2015: 34130000-7 Мототранспортні вантажні засоби на Оперативно-піротехнічні машини (ОПМ)» згідно ДК 021:2015: 35410000-1 Броньовані військові автомобілі.
Зміна коду ДК процедури закупівлі розширить коло учасників та сприятиме збільшенню конкуренції.
Пунктом 22 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» унормовано, що предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку.
Порядок визначення предмета закупівлі регламентується наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 15.04.2020 № 708 «Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі» (надалі - Порядок).
Пунктами 1 та 3 Порядку зазначено, що цей Порядок встановлює правила визначення замовником предмета закупівлі відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) із застосуванням показників цифр основного словника національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 (далі - Єдиний закупівельний словник), а також особливості визначення предмета закупівлі для окремих товарів, робіт і послуг. Предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника.
Єдиний закупівельний словник – це система кодів із ієрархічною структурою, які складаються із дев’яти знаків. Цифри відповідають найменуванню та характеристиці предмету закупівель.
При оголошенні даної процедур закупівль Замовником обрано ДК 021:2015: 34130000-7 Мототранспортні вантажні засоби.
Зауважимо, що код ДК 021:2015: 34130000-7 Мототранспортні вантажні засоби. Містить наступні товари:
34130000-7 Мототранспортні вантажні засоби
34131000-4 Пікапи
34132000-1 Мотосани
34133000-8 Автопоїзди
34133100-9 Автоцистерни
34133110-2 Автоцистерни для перевезення паливно-мастильних матеріалів
34134000-5 Евакуатори та самоскиди
34134100-6 Евакуатори
34134200-7 Самоскиди
34136000-9 Фургони
34136100-0 Мініфургони
34136200-1 Фургони з цільнометалевим кузовом
34137000-6 Вантажні транспортні засоби, що були у використанні
34138000-3 Автотягачі
34139000-0 Шасі
34139100-1 Шасі для кабіни
34139200-2 Шасі для кузова
34139300-3 Суцільні шасі
Натомість, технічні вимоги до предмета закупівлі, що є додатком 1.4. до Тендерної документації містять додаткові, не притаманні Мототранспортним вантажним засобам характеристики, а притаманні транспортним засобам військового призначення.
Так, єдиними нормативними актами, які регламентують визначення та ознаки, що є товаром військового призначення міститься в Законі України «Про державний контроль за міжнародними передачами товарів військового призначення та подвійного використання» та Списку товарів військового призначення, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 20 листопада 2003 р. № 1807 «Про затвердження Порядку здійснення державного контролю за міжнародними передачами товарів військового призначення».
Так, відповідно до статті 1 Закону України «Про державний контроль за міжнародними передачами товарів військового призначення та подвійного використання» товари військового призначення в сукупності чи окремо – це вироби військового призначення - озброєння, боєприпаси, військова та спеціальна техніка, спеціальні комплектуючі вироби для їх виробництва, вибухові речовини, а також матеріали та обладнання, спеціально призначені для розроблення, виробництва або використання зазначених виробів.
Відповідно до Списку товарів військового призначення, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 20 листопада 2003 р. № 1807 «Про затвердження Порядку здійснення державного контролю за міжнародними передачами товарів військового призначення» (надалі - Список) товаром військового призначення є:
ML6.a наземні транспортні засоби та компоненти для них, спеціально розроблені або модифіковані для військового використання;
Примітка 1.
Примітка 2. Згідно з позицією ML6.а контролю підлягають:
а) танки та інші бойові машини з озброєнням, а також військові машини, оснащені кріпленням для установки зброї або обладнанням для дистанційного мінування, або запуску засобів ураження, які підлягають контролю згідно з позицією ML4;
b) броньовані машини;
c) машини-амфібії та машини, здатні долати глибокі броди;
d) аварійно-рятувальні машини і машини для буксирування чи перевезення боєприпасів або систем озброєння, а також відповідного обладнання для здійснення вантажно-розвантажувальних робіт;
e) трейлери.
Модифікація наземного транспортного засобу для військового використання, зазначеного в позиції ML6.a, має наслідком структурні, електричні чи механічні зміни в одному чи більше компонентах, спеціально розроблених для військового використання. До таких компонентів належать:
а) спеціально розроблені “куленепробивні” покришки пневматичних шин;
b) броньований захист критично важливих частин (наприклад, паливних баків або кабін машини);
с) спеціально зміцнені елементи конструкції або кріплення для установки зброї;
d) аварійне освітлення.
ML6.b інші наземні транспортні засоби та компоненти для них, як наведено нижче:
1) транспортні засоби, які мають усі такі характеристики:
a) виготовлені або оснащені матеріалами чи компонентами для забезпечення балістичного захисту, еквівалентного або вищого, ніж рівень III за стандартом NIJ 0108.01,
1985, або за “еквівалентними стандартами”;
b) мають трансмісію, яка забезпечує одночасний рух передніх і задніх коліс, у тому числі на транспортних засобах, які мають додаткові колеса для транспортування навантаження незалежно від того, чи підключені останні до трансмісії, чи ні;
c) мають загальну вагу (GVWR) більше ніж 4500 кг; та
d) розроблені або модифіковані для використання в умовах бездоріжжя;
Тобто, транспортний засіб, який має усі характеристики, що зазначені у Списку під позицією ML6.b визнається товаром військового призначення.
Характеристика зі Списку Характеристика із Технічних вимог Додатку 1.4. Тендерної документації
a) виготовлені або оснащені матеріалами чи компонентами для забезпечення балістичного захисту, еквівалентного або вищого, ніж рівень III за стандартом NIJ 0108.01,
1985, або за “еквівалентними стандартами”; Аркуш 4 Додатку 1.4. Тендерної документації містить наступні вимоги Оперативно-піротехнічна машина повинна мати:
броньовану кабіну для перевезення особового складу згідно з ДСТУ 3975-2000 «Захист панцеровий спеціалізованих автомобілів. Загальні технічні вимоги», клас захисту – не нижче ПЗСА-4, з наданням відповідного сертифіката, виданого органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації, що містить інформацію про відповідність вимогам зазначеного ДСТУ, або з рівнем захисту 1 згідно з ВСТ 01.055.002-2021 (01) «Захист та забезпечення безпеки озброєння та військової техніки. Процедури оцінювання рівня захисту броньованих транспортних засобів. Мінна загроза (STANAG 4569 Edition 3 / АЕР-55 Volume 2 Edition C, Procedures for Evaluating the Protection Levels of Armoured Vehicles – Mine Threat, IDT)», з наданням відповідного сертифіката, виданого органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації, що містить інформацію про відповідність вимогам;
протимінний захист днища з рівнем захисту не нижче ПЗСА-4, з наданням відповідного сертифіката, виданого органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації, що містить інформацію про відповідність вимогам зазначеного ДСТУ, або рівнем захисту 1 згідно з ВСТ 01.055.002-2021 (01) «Захист та забезпечення безпеки озброєння та військової техніки. Процедури оцінювання рівня захисту броньованих транспортних засобів. Мінна загроза (STANAG 4569 Edition 3 / АЕР-55 Volume 2 Edition C, Procedures for Evaluating the Protection Levels of Armoured Vehicles – Mine Threat, IDT)», з наданням відповідного сертифіката, виданого органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації, що містить інформацію про відповідність вимогам;
протимінний захист колісних арок не нижче ПЗСА-4, з наданням відповідного сертифіката, виданого органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації, що містить інформацію про відповідність вимогам зазначеного ДСТУ, або рівнем захисту 1 згідно з ВСТ 01.055.002-2021 (01) «Захист та забезпечення безпеки озброєння та військової техніки. Процедури оцінювання рівня захисту броньованих транспортних засобів. Мінна загроза (STANAG 4569 Edition 3 / АЕР-55 Volume 2 Edition C, Procedures for Evaluating the Protection Levels of Armoured Vehicles – Mine Threat, IDT)», з наданням відповідного сертифіката, виданого органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації, що містить інформацію про відповідність вимогам.
скло, що встановлюється на вікна кабіни, повинно відповідати класу не нижче СК 4 «БО», з наданням відповідного сертифіката, виданого органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації, що містить інформацію про відповідність вимогам ДСТУ 4546:2006 щодо класу тривкості, з підігрівом, з підключенням до бортової мережі.
b) мають трансмісію, яка забезпечує одночасний рух передніх і задніх коліс, у тому числі на транспортних засобах, які мають додаткові колеса для транспортування навантаження незалежно від того, чи підключені останні до трансмісії, чи ні В розділі І Технічних вимог Додатку 1.4. Тендерної документації містить вимогу: колісна формула 4х4
c) мають загальну вагу (GVWR) більше ніж 4500 кг; та В розділі І Технічних вимог Додатку 1.4. Тендерної документації містить вимогу: допустима повна маса ОПМ не більше ніж 10000 кг
d) розроблені або модифіковані для використання в умовах бездоріжжя В розділі І Технічних вимог Додатку 1.4. Тендерної документації містить вимогу: колеса одноколісні, універсальні, з позашляховими властивостями ошинування, шини з технологією типу RunFlat або еквівалент; колісна формула 4х4
Враховуючи те, що технічні характеристики транспортного засобу, що є предметом даної процедури закупівлі, підпадають під характеристики товару військового призначення, Замовник зобов’язаний внести зміни до тендерної документації шляхом заміни предмету закупівлі з Оперативно-піротехнічні машини (ОПМ)» згідно ДК 021:2015: 34130000-7 Мототранспортні вантажні засоби на Оперативно-піротехнічні машини (ОПМ)» згідно ДК 021:2015: 35410000-1 Броньовані військові автомобілі.
Зміна коду ДК процедури закупівлі розширить коло учасників та сприятиме збільшенню конкуренції.
×
-
Назва доказу:
Список товарів військового призначення
-
Повʼязаний документ:
f135737n278.docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов`язати Замовника внести зміни до Тендерної документації
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
2a19b8ad1dc8431a95695af97272eb10
Заголовок пункту скарги:
Наявність в Тендерній документації Замовника дискримінаційних вимог
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до ч. 4 ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі» технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
Всупереч зазначеному, пункт 4 Розділу 3 Додатку 1 до Тендерної документації міститься вимога надання:
«Сертифікати видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації, що містять інформацію про відповідність: броньованої кабіни для перевезення особового складу згідно з ДСТУ 3975-2000 «Захист панцеровий спеціалізованих автомобілів. Загальні технічні вимоги», клас захисту – не нижче ПЗСА-4, або з рівнем захисту 1 згідно з ВСТ 01.055.002-2021 (01) «Захист та забезпечення безпеки озброєння та військової техніки. Процедури оцінювання рівня захисту броньованих транспортних засобів. Мінна загроза (STANAG 4569 Edition 3 / АЕР-55 Volume 2 Edition C, Procedures for Evaluating the Protection Levels of Armoured Vehicles – Mine Threat, IDT)»; протимінний захист днища з рівнем захисту не нижче ПЗСА-4, або рівнем захисту 1 згідно з ВСТ 01.055.002-2021 (01) «Захист та забезпечення безпеки озброєння та військової техніки. Процедури оцінювання рівня захисту броньованих транспортних засобів. Мінна загроза (STANAG 4569 Edition 3 / АЕР-55 Volume 2 Edition C, Procedures for Evaluating the Protection Levels of Armoured Vehicles – Mine Threat, IDT)»; протимінний захист колісних арок не нижче ПЗСА-4, або рівнем захисту 1 згідно з ВСТ 01.055.002-2021 (01) «Захист та забезпечення безпеки озброєння та військової техніки. Процедури оцінювання рівня захисту броньованих транспортних засобів. Мінна загроза (STANAG 4569 Edition 3 / АЕР-55 Volume 2 Edition C, Procedures for Evaluating the Protection Levels of Armoured Vehicles – Mine Threat, IDT)»; скло, що встановлюється на вікна кабіни, повинно відповідати класу не нижче СК 4 «БО» та вимогам ДСТУ 4546:2006 щодо класу тривкості.»
Зазначена вимога не містить положення про можливість надання сертифікатів відповідності стандартам, що еквівалентні тим, що вказані у вимозі, що значним чином звужує коло учасників процедури закупівель.
Всупереч зазначеному, пункт 4 Розділу 3 Додатку 1 до Тендерної документації міститься вимога надання:
«Сертифікати видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації, що містять інформацію про відповідність: броньованої кабіни для перевезення особового складу згідно з ДСТУ 3975-2000 «Захист панцеровий спеціалізованих автомобілів. Загальні технічні вимоги», клас захисту – не нижче ПЗСА-4, або з рівнем захисту 1 згідно з ВСТ 01.055.002-2021 (01) «Захист та забезпечення безпеки озброєння та військової техніки. Процедури оцінювання рівня захисту броньованих транспортних засобів. Мінна загроза (STANAG 4569 Edition 3 / АЕР-55 Volume 2 Edition C, Procedures for Evaluating the Protection Levels of Armoured Vehicles – Mine Threat, IDT)»; протимінний захист днища з рівнем захисту не нижче ПЗСА-4, або рівнем захисту 1 згідно з ВСТ 01.055.002-2021 (01) «Захист та забезпечення безпеки озброєння та військової техніки. Процедури оцінювання рівня захисту броньованих транспортних засобів. Мінна загроза (STANAG 4569 Edition 3 / АЕР-55 Volume 2 Edition C, Procedures for Evaluating the Protection Levels of Armoured Vehicles – Mine Threat, IDT)»; протимінний захист колісних арок не нижче ПЗСА-4, або рівнем захисту 1 згідно з ВСТ 01.055.002-2021 (01) «Захист та забезпечення безпеки озброєння та військової техніки. Процедури оцінювання рівня захисту броньованих транспортних засобів. Мінна загроза (STANAG 4569 Edition 3 / АЕР-55 Volume 2 Edition C, Procedures for Evaluating the Protection Levels of Armoured Vehicles – Mine Threat, IDT)»; скло, що встановлюється на вікна кабіни, повинно відповідати класу не нижче СК 4 «БО» та вимогам ДСТУ 4546:2006 щодо класу тривкості.»
Зазначена вимога не містить положення про можливість надання сертифікатів відповідності стандартам, що еквівалентні тим, що вказані у вимозі, що значним чином звужує коло учасників процедури закупівель.
×
-
Назва доказу:
Сертифікат
-
Повʼязаний документ:
Ballistic Glass B6 40mm_5.56x45_Test Certificate_Beschussamt_Kratos (з перекладом).pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов`язати Замовника внести зміни до Тендерної документації