-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
«ДК 021:2015 код 45310000-3 — Електромонтажні роботи (Монтаж та налаштування обладнання для захисту від потрапляння блискавки в Початковій школі І ступеня №310 "Творчість" за адресою: м. Київ, бульвар Вацлава Гавела, 77А)»
Завершена
503 840.20
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 519.20 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 519.20 UAH
Період оскарження:
02.05.2025 13:52 - 05.07.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації
Номер:
f484ad02c53c4abfbf51323244238ace
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-05-02-008332-a.a1
Назва:
Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Звернення 272.pdf 06.05.2025 13:57
- КУП Електромонтери.pdf 06.05.2025 13:57
- Рішення 18485.pdf 06.05.2025 13:57
- Скарга.docx 06.05.2025 13:57
- КУП Електрозварник.pdf 06.05.2025 13:57
- Рішення 14461.pdf 06.05.2025 13:57
- Рішення 2036.pdf 06.05.2025 13:57
- Протоколи досліджень від 11.03.2024.pdf 06.05.2025 13:57
- Протокол 2.pdf 06.05.2025 13:57
- Квитанція від 25.04.2024.pdf 06.05.2025 13:57
- Звернення 352.pdf 06.05.2025 13:57
- Рішення 14674.pdf 06.05.2025 13:57
- Звернення 341.pdf 06.05.2025 13:57
- Квитанція від 02.05.2025.pdf 06.05.2025 13:57
- КУП гол.інженер.pdf 06.05.2025 13:57
- Скарга.pdf 06.05.2025 13:57
- Наказ 07.pdf 06.05.2025 13:57
- Рішення 5706.pdf 06.05.2025 13:57
- Рішення 12986.pdf 06.05.2025 13:57
- Скріншот екрану звернення до виробника 341.pdf 06.05.2025 13:57
- Рішення 12227.pdf 06.05.2025 13:57
- Скриншот екрану звернення до виробника 351.pdf 06.05.2025 13:57
- КУП інж.проектувальник.pdf 06.05.2025 13:57
- Звернення 271.pdf 06.05.2025 13:57
- Кватанція від 06.05.2025.pdf 06.05.2025 13:57
- sign.p7s 06.05.2025 13:59
- Рішення від 08.05.2025 №7343.pdf 08.05.2025 15:39
- Інформація про резолютивну частину рішення від 14.05.2025 №7724.pdf 15.05.2025 13:17
- Рішення від 14.05.2025 №7724.pdf 19.05.2025 15:15
- Пояснення АМКУ на Скарга 310 - UA-2025-05-02-008332-a.pdf 09.05.2025 13:54
Дата прийняття скарги до розгляду:
06.05.2025 14:21
Дата розгляду скарги:
14.05.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
08.05.2025 15:40
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
19.05.2025 15:15
Дата виконання рішення Замовником:
02.06.2025 15:55
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення Постійно діючої колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 7724-р/пк-пз від 14.05.2025 щодо внесення змін до тендерної документації в процедурі закупівлі «ДК 021:2015 код 45310000-3 — Електромонтажні роботи (Монтаж та налаштування обладнання для захисту від потрапляння блискавки в Початковій школі І ступеня №310 "Творчість" за адресою: м. Київ, бульвар Вацлава Гавела, 77А)»
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
83b7c2deb330449881968f974d3ebc9e
Заголовок пункту скарги:
Вимоги тендерної документації не узгоджуються з предметом закупівлі та являються дискримінаційними
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
1. За умовами розділу 4 Додатку 2 та Додатку 3 до Тендерної документації для підтвердження якості послуг Учасник повинен надати завірені належним чином копії власних або залучених у субпідрядної організації наступних сертифікатів відповідності:
4) сертифікат, який підтверджує впровадження системи енергетичного менеджменту, яка забезпечує постійне покращення у сфері якості, безпеки та охорони навколишнього середовища, а саме сертифікат ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018,IDT) «Системи енергетичного менеджменту або інший аналогічний сертифікат, виданий органом сертифікації;
5) сертифікат ДСТУ CEN/TS 54-14:2021. CEN/TS 54-14:2018, IDT «Системи пожежної сигналізації та оповіщення. Частина 14. Настанови щодо побудови, проектування, монтування, пусконалагоджування, введення в експлуатацію, експлуатування та технічного обслуговування», виданий органом сертифікації чи інший аналогічний сертифікат, виданий органом сертифікації;
Варто зазначити, що предметом закупівлі є послуги з монтажу та налаштування обладнання для захисту від потрапляння блискавки.
Національний стандарт ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018,IDT) стосується підтвердження можливості організації створити системи і процеси, необхідні для постійного поліпшення енергетичної результативності, охоплюючи енергетичну ефективність, використання енергії та споживання енергії.
Національний стандарт ДСТУ CEN/TS 54-14:2021 (CEN/TS 54-14:2018, IDT) стосується послу/робіт щодо побудови, проектування, монтування, пусконалагоджування, введення в експлуатацію, експлуатування та технічного обслуговування системи пожежної сигналізації.
Додатком 3 до Тендерної документації визначено об’єми робіт щодо надання послуг за предметом закупівлі у вигляді дефектних актів. Поряд з цим наведені об’єми не передбачають роботи/послуги щодо енергетичного менеджменту та/або пов’язані з енергетичним менеджментом, чи щодо побудови, проектування, монтування, пусконалагоджування, введення в експлуатацію, експлуатування та технічного обслуговування системи пожежної сигналізації.
Тобто наведена вимога розділу 4 Додатку 2 та Додатку 3 до Тендерної документації не узгоджується з предметом закупівлі.
Крім того у Скаржника відсутній сертифікат, що вимагається за оскаржуваною вимогою. Тому вимога розділу 4 Додатку 2 та Додатку 3 до Тендерної документації є також такою, що обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації учасників. Виконати таку вимогу зможуть лише учасники, які нададуть:
- сертифікат, який підтверджує впровадження системи енергетичного менеджменту, яка забезпечує постійне покращення у сфері якості, безпеки та охорони навколишнього середовища, а саме сертифікат ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018,IDT) «Системи енергетичного менеджменту або інший аналогічний сертифікат, виданий органом сертифікації;
- сертифікат ДСТУ CEN/TS 54-14:2021. CEN/TS 54-14:2018, IDT «Системи пожежної сигналізації та оповіщення. Частина 14. Настанови щодо побудови, проектування, монтування, пусконалагоджування, введення в експлуатацію, експлуатування та технічного обслуговування», виданий органом сертифікації чи інший аналогічний сертифікат, виданий органом сертифікації.
4) сертифікат, який підтверджує впровадження системи енергетичного менеджменту, яка забезпечує постійне покращення у сфері якості, безпеки та охорони навколишнього середовища, а саме сертифікат ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018,IDT) «Системи енергетичного менеджменту або інший аналогічний сертифікат, виданий органом сертифікації;
5) сертифікат ДСТУ CEN/TS 54-14:2021. CEN/TS 54-14:2018, IDT «Системи пожежної сигналізації та оповіщення. Частина 14. Настанови щодо побудови, проектування, монтування, пусконалагоджування, введення в експлуатацію, експлуатування та технічного обслуговування», виданий органом сертифікації чи інший аналогічний сертифікат, виданий органом сертифікації;
Варто зазначити, що предметом закупівлі є послуги з монтажу та налаштування обладнання для захисту від потрапляння блискавки.
Національний стандарт ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018,IDT) стосується підтвердження можливості організації створити системи і процеси, необхідні для постійного поліпшення енергетичної результативності, охоплюючи енергетичну ефективність, використання енергії та споживання енергії.
Національний стандарт ДСТУ CEN/TS 54-14:2021 (CEN/TS 54-14:2018, IDT) стосується послу/робіт щодо побудови, проектування, монтування, пусконалагоджування, введення в експлуатацію, експлуатування та технічного обслуговування системи пожежної сигналізації.
Додатком 3 до Тендерної документації визначено об’єми робіт щодо надання послуг за предметом закупівлі у вигляді дефектних актів. Поряд з цим наведені об’єми не передбачають роботи/послуги щодо енергетичного менеджменту та/або пов’язані з енергетичним менеджментом, чи щодо побудови, проектування, монтування, пусконалагоджування, введення в експлуатацію, експлуатування та технічного обслуговування системи пожежної сигналізації.
Тобто наведена вимога розділу 4 Додатку 2 та Додатку 3 до Тендерної документації не узгоджується з предметом закупівлі.
Крім того у Скаржника відсутній сертифікат, що вимагається за оскаржуваною вимогою. Тому вимога розділу 4 Додатку 2 та Додатку 3 до Тендерної документації є також такою, що обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації учасників. Виконати таку вимогу зможуть лише учасники, які нададуть:
- сертифікат, який підтверджує впровадження системи енергетичного менеджменту, яка забезпечує постійне покращення у сфері якості, безпеки та охорони навколишнього середовища, а саме сертифікат ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018,IDT) «Системи енергетичного менеджменту або інший аналогічний сертифікат, виданий органом сертифікації;
- сертифікат ДСТУ CEN/TS 54-14:2021. CEN/TS 54-14:2018, IDT «Системи пожежної сигналізації та оповіщення. Частина 14. Настанови щодо побудови, проектування, монтування, пусконалагоджування, введення в експлуатацію, експлуатування та технічного обслуговування», виданий органом сертифікації чи інший аналогічний сертифікат, виданий органом сертифікації.
×
-
Назва доказу:
Рішення 18485
-
Повʼязаний документ:
Рішення 18485.pdf
-
-
Назва доказу:
Рішення 12986
-
Повʼязаний документ:
Рішення 12986.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Враховуючи викладене, з метою усунення вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також що неузгоджуються із предметом закупівлі замовник повинен внести зміни до Тендерної документації, а саме в умовах розділу 4 Додатку 2 та Додатку 3 до Тендерної документації виключити слова та цифри: «4) сертифікат, який підтверджує впровадження системи енергетичного менеджменту, яка забезпечує постійне покращення у сфері якості, безпеки та охорони навколишнього середовища, а саме сертифікат ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018,IDT) «Системи енергетичного менеджменту або інший аналогічний сертифікат, виданий органом сертифікації; 5) сертифікат ДСТУ CEN/TS 54-14:2021. CEN/TS 54-14:2018, IDT «Системи пожежної сигналізації та оповіщення. Частина 14. Настанови щодо побудови, проектування, монтування, пусконалагоджування, введення в експлуатацію, експлуатування та технічного обслуговування», виданий органом сертифікації чи інший аналогічний сертифікат, виданий органом сертифікації;». Схожа позиція викладена в рішенні Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Комісія) від 17.08.2023 № 12986-р/пк-пз (далі – Рішення 12986) та від 18.11.2024 № 18485-р/пк-пз (далі – Рішення 18485).
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
cf06f68c2254461395e4de47a4a6905d
Заголовок пункту скарги:
Вимоги тендерної документації не узгоджуються з предметом закупівлі та являються дискримінаційними
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
2. За умовами розділу 4 Додатку 2 та Додатку 3 до Тендерної документації для підтвердження якості послуг Учасник повинен надати завірені належним чином копії власних або залучених у субпідрядної організації наступних сертифікатів відповідності:
7) гарантійний (-і) лист (-и) від виробника (-ів) обладнання, що буде монтуватися учасником (блискавкоприймачі, стержні, наконечники), (або представництва (-в) чи філії виробника (-ів) – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України або імпортера (-ів)) або офіційного представника виробника, в якому виробник (-и) (або представництво (-а) чи філія виробника (-ів) – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України або імпортер (-ри)) або офіційний представник виробника в якому гарантуватиме учаснику поставку обладнання для належного монтажу та у встановлені строки із зазначенням номеру даної закупівлі, з наданням сертифікату ISO 9001:2015, виданий органом сертифікації, разом із звітом аудиту або інший аналогічний сертифікат, виданий органом сертифікації, разом із звітом аудиту щодо виробництва, постачання систем блискавкозахисту та сертифікату ISO 45001:2018, виданий органом сертифікації, разом із звітом аудиту або інший аналогічний сертифікат, виданий органом сертифікації, разом із звітом аудиту щодо виробництва, постачання систем блискавкозахисту, при цьому, такі сертифікати повинні бути видані на ім`я виробника (або представництва (-в) чи філії виробника (-ів) – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію або імпортера (-ів)) або офіційного представника виробника від яких буде надаватися гарантійний лист . Якщо гарантійний лист надається не від виробника, Замовник просить учасників надати у пропозиції документ від представництва чи філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України або від імпортера, або від офіційного представника виробника, з інформацією про його офіційний статус та надане йому від виробника право здійснювати гарантійне та сервісне обслуговування всього необхідного обладнання, зазначеного з тендерній документації (перелік такого обладнання потрібно зазначити у листі), та можливість поставки такого обладнання для належного монтажу та у встановлені строки, із зазначенням номеру даної закупівлі.
Знову ж таки предметом закупівлі є послуги з монтажу та налаштування обладнання для захисту від потрапляння блискавки.
Скаржник не є виробником обладнання, що буде монтуватися (блискавкоприймачі, стержні, наконечники) враховуючи умови Дефектних актів Додатку 3 до Тендерної документації. Також Скаржник не є постачальником подібних товарів, а лише виконавцем робіт/надавачем послуг, частиною яких є монтування подібного обладнання. Відповідно Скаржник немає гарантійного листа та сертифікатів, що вимагаються згідно з оскаржуваною вимогою розділу 4 Додатку 2 та Додатку 3 до Тендерної документації.
Скаржник неодноразово звертався в минулому до Товариства з обмеженою відповідальністю «Лео лайтмен Україна», що є представником компанії LEO LIGHTMAN, яка виготовляє блискавкоприймачі, стержні та наконечники, із запитом щодо отримання подібного гарантійного листа та сертифікатів, що вимагається за оскаржуваною вимогою розділу 4 Додатку 2 та Додатку 3 до Тендерної документації. Наприклад із Зверненням від 25.04.2024 № 272 (далі – Звернення 272), Зверненням від 25.04.2024 № 271 (далі – Звернення 271), Звернення від 30.04.2025 № 341, які відправлено засобами поштового зв’язку ТОВ «Нова Пошта» згідно квитанції від 25.04.2024 та від 02.05.2025 відповідно (що додається). Проте відповіді на жодне звернення Скаржник не отримав.
Також Скаржник направив Звернення від 05.05.2025 № 352 (далі – Звернення 352) щодо надання подібного гарантійного листа та сертифікатів, яке відправлено засобами поштового зв’язку ТОВ «Нова Пошта» згідно квитанції від 06.05.2025 (що додається) та засобами електронної пошти в адресу зазначену на офіційній сторінці виробника (далі – Скріншот екрану звернення до виробника 352). Скаржник не в змозі отримати від постачальника гарантійний лист та сертифікати від обставин, які незалежні від нього. Скаржник також невзмозі вплинути на виробника (-ів) обладнання, що буде монтуватися учасником (блискавкоприймачі, стержні, наконечники), (або представництва (-в) чи філії виробника (-ів) – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України або імпортера (-ів)) або офіційного представника виробника, в якому виробник (-и) (або представництво (-а) чи філія виробника (-ів) – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України або імпортер (-ри)) або офіційний представник виробника, щодо надання вказаного гарантійного листа та сертифікатів.
Таким чином виконати оскаржувану вимогу зможуть лише учасники які нададуть усі документи, що вимагається цією вимогою.
Витребування таких документів жодним чином не впливатиме на якість надання послуг за предметом закупівлі.
Варто наголосити, що сертифікати, які вимагаються за оскаржуваною вимогою розділу 4 Додатку 2 та Додатку 3 до Тендерної документації повинні бути видані на види діяльності з постачання. Водночас предметом закупівлі є послуга, а не товар.
Тим самим оскаржувана вимога розділу 4 Додатку 2 та Додатку 3 до Тендерної документації не узгоджується і з предметом закупівлі.
Схожа позиція викладена в рішенні Комісії від 16.07.2024 № 12227-р/пк-пз (далі – Рішення 12227).
7) гарантійний (-і) лист (-и) від виробника (-ів) обладнання, що буде монтуватися учасником (блискавкоприймачі, стержні, наконечники), (або представництва (-в) чи філії виробника (-ів) – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України або імпортера (-ів)) або офіційного представника виробника, в якому виробник (-и) (або представництво (-а) чи філія виробника (-ів) – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України або імпортер (-ри)) або офіційний представник виробника в якому гарантуватиме учаснику поставку обладнання для належного монтажу та у встановлені строки із зазначенням номеру даної закупівлі, з наданням сертифікату ISO 9001:2015, виданий органом сертифікації, разом із звітом аудиту або інший аналогічний сертифікат, виданий органом сертифікації, разом із звітом аудиту щодо виробництва, постачання систем блискавкозахисту та сертифікату ISO 45001:2018, виданий органом сертифікації, разом із звітом аудиту або інший аналогічний сертифікат, виданий органом сертифікації, разом із звітом аудиту щодо виробництва, постачання систем блискавкозахисту, при цьому, такі сертифікати повинні бути видані на ім`я виробника (або представництва (-в) чи філії виробника (-ів) – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію або імпортера (-ів)) або офіційного представника виробника від яких буде надаватися гарантійний лист . Якщо гарантійний лист надається не від виробника, Замовник просить учасників надати у пропозиції документ від представництва чи філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України або від імпортера, або від офіційного представника виробника, з інформацією про його офіційний статус та надане йому від виробника право здійснювати гарантійне та сервісне обслуговування всього необхідного обладнання, зазначеного з тендерній документації (перелік такого обладнання потрібно зазначити у листі), та можливість поставки такого обладнання для належного монтажу та у встановлені строки, із зазначенням номеру даної закупівлі.
Знову ж таки предметом закупівлі є послуги з монтажу та налаштування обладнання для захисту від потрапляння блискавки.
Скаржник не є виробником обладнання, що буде монтуватися (блискавкоприймачі, стержні, наконечники) враховуючи умови Дефектних актів Додатку 3 до Тендерної документації. Також Скаржник не є постачальником подібних товарів, а лише виконавцем робіт/надавачем послуг, частиною яких є монтування подібного обладнання. Відповідно Скаржник немає гарантійного листа та сертифікатів, що вимагаються згідно з оскаржуваною вимогою розділу 4 Додатку 2 та Додатку 3 до Тендерної документації.
Скаржник неодноразово звертався в минулому до Товариства з обмеженою відповідальністю «Лео лайтмен Україна», що є представником компанії LEO LIGHTMAN, яка виготовляє блискавкоприймачі, стержні та наконечники, із запитом щодо отримання подібного гарантійного листа та сертифікатів, що вимагається за оскаржуваною вимогою розділу 4 Додатку 2 та Додатку 3 до Тендерної документації. Наприклад із Зверненням від 25.04.2024 № 272 (далі – Звернення 272), Зверненням від 25.04.2024 № 271 (далі – Звернення 271), Звернення від 30.04.2025 № 341, які відправлено засобами поштового зв’язку ТОВ «Нова Пошта» згідно квитанції від 25.04.2024 та від 02.05.2025 відповідно (що додається). Проте відповіді на жодне звернення Скаржник не отримав.
Також Скаржник направив Звернення від 05.05.2025 № 352 (далі – Звернення 352) щодо надання подібного гарантійного листа та сертифікатів, яке відправлено засобами поштового зв’язку ТОВ «Нова Пошта» згідно квитанції від 06.05.2025 (що додається) та засобами електронної пошти в адресу зазначену на офіційній сторінці виробника (далі – Скріншот екрану звернення до виробника 352). Скаржник не в змозі отримати від постачальника гарантійний лист та сертифікати від обставин, які незалежні від нього. Скаржник також невзмозі вплинути на виробника (-ів) обладнання, що буде монтуватися учасником (блискавкоприймачі, стержні, наконечники), (або представництва (-в) чи філії виробника (-ів) – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України або імпортера (-ів)) або офіційного представника виробника, в якому виробник (-и) (або представництво (-а) чи філія виробника (-ів) – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України або імпортер (-ри)) або офіційний представник виробника, щодо надання вказаного гарантійного листа та сертифікатів.
Таким чином виконати оскаржувану вимогу зможуть лише учасники які нададуть усі документи, що вимагається цією вимогою.
Витребування таких документів жодним чином не впливатиме на якість надання послуг за предметом закупівлі.
Варто наголосити, що сертифікати, які вимагаються за оскаржуваною вимогою розділу 4 Додатку 2 та Додатку 3 до Тендерної документації повинні бути видані на види діяльності з постачання. Водночас предметом закупівлі є послуга, а не товар.
Тим самим оскаржувана вимога розділу 4 Додатку 2 та Додатку 3 до Тендерної документації не узгоджується і з предметом закупівлі.
Схожа позиція викладена в рішенні Комісії від 16.07.2024 № 12227-р/пк-пз (далі – Рішення 12227).
×
-
Назва доказу:
Скриншот екрану звернення до виробника 351
-
Повʼязаний документ:
Скриншот екрану звернення до виробника 351.pdf
-
-
Назва доказу:
Скріншот екрану звернення до виробника 341
-
Повʼязаний документ:
Скріншот екрану звернення до виробника 341.pdf
-
-
Назва доказу:
Квітанція від 06.05.2025
-
Повʼязаний документ:
Кватанція від 06.05.2025.pdf
-
-
Назва доказу:
Квитанція від 02.05.2025
-
Повʼязаний документ:
Квитанція від 02.05.2025.pdf
-
-
Назва доказу:
Квитанція від 25.04.2024
-
Повʼязаний документ:
Квитанція від 25.04.2024.pdf
-
-
Назва доказу:
Звернення 352
-
Повʼязаний документ:
Звернення 352.pdf
-
-
Назва доказу:
Звернення 341
-
Повʼязаний документ:
Звернення 341.pdf
-
-
Назва доказу:
Звернення 272
-
Повʼязаний документ:
Звернення 272.pdf
-
-
Назва доказу:
Звернення 271
-
Повʼязаний документ:
Звернення 271.pdf
-
-
Назва доказу:
Рішення 12227
-
Повʼязаний документ:
Рішення 12227.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Враховуючи викладене, з метою усунення вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також що неузгоджуються із предметом закупівлі замовник повинен внести зміни до Тендерної документації, а саме в умовах розділу 4 Додатку 2 та Додатку 3 до Тендерної документації виключити абзац: «7) гарантійний (-і) лист (-и) від виробника (-ів) обладнання, що буде монтуватися учасником (блискавкоприймачі, стержні, наконечники), (або представництва (-в) чи філії виробника (-ів) – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України або імпортера (-ів)) або офіційного представника виробника, в якому виробник (-и) (або представництво (-а) чи філія виробника (-ів) – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України або імпортер (-ри)) або офіційний представник виробника в якому гарантуватиме учаснику поставку обладнання для належного монтажу та у встановлені строки із зазначенням номеру даної закупівлі, з наданням сертифікату ISO 9001:2015, виданий органом сертифікації, разом із звітом аудиту або інший аналогічний сертифікат, виданий органом сертифікації, разом із звітом аудиту щодо виробництва, постачання систем блискавкозахисту та сертифікату ISO 45001:2018, виданий органом сертифікації, разом із звітом аудиту або інший аналогічний сертифікат, виданий органом сертифікації, разом із звітом аудиту щодо виробництва, постачання систем блискавкозахисту, при цьому, такі сертифікати повинні бути видані на ім`я виробника (або представництва (-в) чи філії виробника (-ів) – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію або імпортера (-ів)) або офіційного представника виробника від яких буде надаватися гарантійний лист . Якщо гарантійний лист надається не від виробника, Замовник просить учасників надати у пропозиції документ від представництва чи філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України або від імпортера, або від офіційного представника виробника, з інформацією про його офіційний статус та надане йому від виробника право здійснювати гарантійне та сервісне обслуговування всього необхідного обладнання, зазначеного з тендерній документації (перелік такого обладнання потрібно зазначити у листі), та можливість поставки такого обладнання для належного монтажу та у встановлені строки, із зазначенням номеру даної закупівлі.».
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
481fb7d84de343b5830cd911f9fa7a13
Заголовок пункту скарги:
Вимоги тендерної документації не узгоджуються з предметом закупівлі та являються дискримінаційними
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
3. За умовами розділу 4 Додатку 2 та Додатку 3 до Тендерної документації у разі запропонування Учасником заміни устаткування на аналогічне та (або) зміни технічних рішень, відмінних від передбачених проектом, наявним у Замовника, Учасник у складі пропозиції повинен надати проект із запропонованим обладнанням, складений відповідно до норм чинного законодавства України, та за власний рахунок провести коригування, погодження та експертизу проектно-кошторисної документації у відповідності до чинного законодавства України (експертний висновок також повинен міститися у складі пропозиції).
Відповідно до пункту 3 розділу І Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від15.04.2020 № 708, що зареєстрований в Міністерстві юстиції України 09.06.2020 за № 500/34783, предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно пунктами 21 і 34 частини 1 статті 1 Закону 922 та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника.
Як вже згадувалось вище, предметом закупівлі є послуги з монтажу та налаштування обладнання для захисту від потрапляння блискавки, що визначено за ДК 021:2015: 45310000-3 — Електромонтажні роботи.
Закупівля послуги з коригування проектно-кошторисної документації здійснюється за кодом ДК 021:2015:71320000-7 — Послуги з інженерного проектування.
Закупівля послуги погодження та експертизу проектно-кошторисної документації здійснюється за кодом ДК 021:2015 – 71319000-7 Експертні послуги.
Коригування, погодження та експертизу проектно-кошторисної документації у відповідності до чинного законодавства України (експертний висновок також повинен міститися у складі пропозиції) не є та не може бути частиною предмета закупівлі.
Тому оскаржувана умова закупівлі в частині здійснення коригування, погодження та експертизу проектно-кошторисної документації не узгоджується з предметом закупівлі, що не дає можливості учасникам належним чином сформувати свої пропозиції та є дискримінаційним по відношенню до них.
Схожа позиція викладена в рішенні Комісії від 28.08.2024 № 14461-р/пк-пз (далі – Рішення 14461) та від 18.11.2024 № 18485-р/пк-пз (далі – Рішення 18485).
Варто також зауважити, що оскаржувана умова розділу 4 Додатку 2 та Додатку 3 до Тендерної документації передбачає можливість заміни устаткування на аналогічне та (або) зміни технічних рішень, відмінних від передбачених проектом, що зокрема передбачено обсягами робіт Дефектних актів за Додатком 3 До тендерної документації.
Згідно з пунктом 33 частини 1 статті 1 Закону 922 технічна специфікація до предмета закупівлі - встановлена замовником сукупність технічних умов, що визначають характеристики товару (товарів), послуги (послуг) або необхідні для виконання робіт щодо об’єкта будівництва, що можуть включати показники впливу на довкілля й клімат, особливості проектування (у тому числі щодо придатності для осіб із обмеженими фізичними можливостями), відповідності, продуктивності, ресурсоефективності, безпечності, процедури забезпечення якості, вимоги щодо найменування продукції, під яким вона продається, термінологію, символи, методику випробувань і тестування, вимоги до пакування, маркування й етикетування, інструкції для користувачів, технологічні процеси й технології виробництва на будь-яких етапах життєвого циклу робіт, товару чи послуги.
За частиною 1 статті 23 Закону 922 технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг).
Частиною 4 статті 23 Закону 922 встановлено, що технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
Приміткою до Дефектних актів Додатку 3 до Тендерної документації визначено, що будь-які посилання в технічних вимогах на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, передбачає надання еквіваленту (технічні характеристики еквіваленту не повинні бути гіршими).
Варто зазначити заміни устаткування на аналогічне та (або) зміни технічних рішень, відмінних від передбачених проектом не може визначатися як еквівалент вже встановленим вимогам.
Тим самим оскаржувана вимога розділу 4 Додатку 2 та Додатку 3 до Тендерної документації не узгоджується із вимогами чинного законодавства України, в тому числі законодавства у сфері публічних закупівель, та з іншими вимогами Тендерної документації.
Відповідно до пункту 3 розділу І Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від15.04.2020 № 708, що зареєстрований в Міністерстві юстиції України 09.06.2020 за № 500/34783, предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно пунктами 21 і 34 частини 1 статті 1 Закону 922 та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника.
Як вже згадувалось вище, предметом закупівлі є послуги з монтажу та налаштування обладнання для захисту від потрапляння блискавки, що визначено за ДК 021:2015: 45310000-3 — Електромонтажні роботи.
Закупівля послуги з коригування проектно-кошторисної документації здійснюється за кодом ДК 021:2015:71320000-7 — Послуги з інженерного проектування.
Закупівля послуги погодження та експертизу проектно-кошторисної документації здійснюється за кодом ДК 021:2015 – 71319000-7 Експертні послуги.
Коригування, погодження та експертизу проектно-кошторисної документації у відповідності до чинного законодавства України (експертний висновок також повинен міститися у складі пропозиції) не є та не може бути частиною предмета закупівлі.
Тому оскаржувана умова закупівлі в частині здійснення коригування, погодження та експертизу проектно-кошторисної документації не узгоджується з предметом закупівлі, що не дає можливості учасникам належним чином сформувати свої пропозиції та є дискримінаційним по відношенню до них.
Схожа позиція викладена в рішенні Комісії від 28.08.2024 № 14461-р/пк-пз (далі – Рішення 14461) та від 18.11.2024 № 18485-р/пк-пз (далі – Рішення 18485).
Варто також зауважити, що оскаржувана умова розділу 4 Додатку 2 та Додатку 3 до Тендерної документації передбачає можливість заміни устаткування на аналогічне та (або) зміни технічних рішень, відмінних від передбачених проектом, що зокрема передбачено обсягами робіт Дефектних актів за Додатком 3 До тендерної документації.
Згідно з пунктом 33 частини 1 статті 1 Закону 922 технічна специфікація до предмета закупівлі - встановлена замовником сукупність технічних умов, що визначають характеристики товару (товарів), послуги (послуг) або необхідні для виконання робіт щодо об’єкта будівництва, що можуть включати показники впливу на довкілля й клімат, особливості проектування (у тому числі щодо придатності для осіб із обмеженими фізичними можливостями), відповідності, продуктивності, ресурсоефективності, безпечності, процедури забезпечення якості, вимоги щодо найменування продукції, під яким вона продається, термінологію, символи, методику випробувань і тестування, вимоги до пакування, маркування й етикетування, інструкції для користувачів, технологічні процеси й технології виробництва на будь-яких етапах життєвого циклу робіт, товару чи послуги.
За частиною 1 статті 23 Закону 922 технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг).
Частиною 4 статті 23 Закону 922 встановлено, що технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
Приміткою до Дефектних актів Додатку 3 до Тендерної документації визначено, що будь-які посилання в технічних вимогах на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, передбачає надання еквіваленту (технічні характеристики еквіваленту не повинні бути гіршими).
Варто зазначити заміни устаткування на аналогічне та (або) зміни технічних рішень, відмінних від передбачених проектом не може визначатися як еквівалент вже встановленим вимогам.
Тим самим оскаржувана вимога розділу 4 Додатку 2 та Додатку 3 до Тендерної документації не узгоджується із вимогами чинного законодавства України, в тому числі законодавства у сфері публічних закупівель, та з іншими вимогами Тендерної документації.
×
-
Назва доказу:
Рішення 18485
-
Повʼязаний документ:
Рішення 18485.pdf
-
-
Назва доказу:
Рішення 12986
-
Повʼязаний документ:
Рішення 12986.pdf
-
-
Назва доказу:
Рішення 14461
-
Повʼязаний документ:
Рішення 14461.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Враховуючи викладене, з метою усунення вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також що неузгоджуються із чинним законодавством, предметом закупівлі та іншими вимогами Тендерної документації, замовник повинен внести зміни до Тендерної документації, а смае в умовах розділу 4 Додатку 2 та Додатку 3 до Тендерної документації виключити абзац: «У разі запропонування Учасником заміни устаткування на аналогічне та (або) зміни технічних рішень, відмінних від передбачених проектом, наявним у Замовника, Учасник у складі пропозиції повинен надати проект із запропонованим обладнанням, складений відповідно до норм чинного законодавства України, та за власний рахунок провести коригування, погодження та експертизу проектно-кошторисної документації у відповідності до чинного законодавства України (експертний висновок також повинен міститися у складі пропозиції).».
Порядковий номер пункту скарги:
4
Номер:
fb0e1912ce1d41199d636f1e362c2258
Заголовок пункту скарги:
Вимоги тендерної документації не узгоджуються з приписом чинного Законодавства України, предметом закупівлі та являються дискримінаційними
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
4. За умовами пункту 2 розділу 1 Додатку 2 до Тендерної документації учасник повинен підтвердити свою відповідність кваліфікаційному критерію – наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Відповідно до підпункту 2.3. пункту 2 розділу 1 Додатку 2 до Тендерної документації учасник повинен надати в складі пропозиції довідку щодо вивчення матеріалів атестації робочих місць за умовами праці, видану щодо Учасника або субпідрядної організації територіальним органом управлінням Держпраці (відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 01.08.1992 № 442). Така інформаційна довідка повинна містити інформацію про рівні потенційно небезпечних виробничих факторів на робочих місцях.
Постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.1992 № 442 затверджено Порядок проведення атестації робочих місць за умовами правці (далі – Порядок 442).
Згідно з пунктами 1 і 2 Порядку 442 Атестація робочих місць за умовами праці (надалі - атестація) проводиться на підприємствах і організаціях незалежно від форм власності й господарювання, де технологічний процес, використовуване обладнання, сировина та матеріали є потенційними джерелами шкідливих і небезпечних виробничих факторів, що можуть несприятливо впливати на стан здоров'я працюючих, а також на їхніх нащадків як тепер, так і в майбутньому. Основна мета атестації полягає у регулюванні відносин між роботодавцем і працівниками у галузі реалізації прав на здорові й безпечні умови праці, пільгове пенсійне забезпечення, пільги та компенсації за роботу у несприятливих умовах.
Тобто така атестація не здійснюється в імперативно обов’язковому порядку і стосується взаємовідносин між Скаржником та його працівниками, та жодним чином не стосується якості надання послуг за предметом закупівлі зі сторони Скаржника.
Суть кваліфікаційного критерію «наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» полягає в наявності в учасників працівників. Атестація робочих місць жодним чином не впливає на досвід/компетентність працівників, робоче місце якого проатестовано чи не проатестовано.
Крім того положеннями Порядку 442 не передбачено надання територіальним органом управлінням Держпраці інформаційних довідок щодо результатів атестації. А також не визначено, що підприємства мають надавати/подавати чи реєструвати проведену атестацію робочих місць до територільних органів управління Держпраці, чи що повноваження чи обов’язок Державної служби з питань охорони праці (Держпраці) вивчати матеріали атестації робочих місць за умовами праці.
Скаржником здійснювалась атестація робочих місць з врахуванням вимог Порядку 442, що підтверджується наприклад Наказом Скаржника від 25.03.2024 № 07-ОП «Про результати атестації робочих місць за умовами праці для визначення права працівників на пільги та компетенції, передбачені чинним законодавством» (далі – Наказ 07), Протоколом засідання комісії по проведенню атестації робочих місць за умовами праці Скаржника від 25.03.2024 № 2 (далі – Протокол 2), Картами умов праці професії (посади) електрозварний ручного зварювання, головний інженер, інженер-проектувальник і електромонтер, Протоколами досліджень шкідливих впливів від 11.03.2024.
Водночас Скаржник немає та не зможе отримати довідку щодо вивчення матеріалів атестації робочих місць за умовами праці, видану щодо Учасника або субпідрядної організації територіальним органом управлінням Держпраці, зокрема яка повинна містити інформацію про рівні потенційно небезпечних виробничих факторів на робочих місцях.
Варто також наголосити, що виходячи з припису підпункту 2.4. пункту 2 розділу 1 Додатку 2 до Тендерної документації допускається залучення працівників за договорами ЦПХ. Проте атестація за Порядком 442 не може проводитися щодо професії за договором цивільно-правового характеру.
Виходячи з викладено вбачається наступний висновок, що оскаржувана вимога підпункту 2.3. пункту 2 розділу 1 Додатку 2 до Тендерної документації:
- Не узгоджується із приписами чинного законодавства України, в тому числі закупівельного законодавства, адже не узгоджується з цільовим призначенням наведеного кваліфікаційного критерію;
- Не узгоджується із іншими вимогами Тендерної документації, зокрема за підпунктом 2.4. пункту 2 розділу 1 Додатку 2 до Тендерної документації;
- Є такою, що обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації учасників, оскільки виконати її зможуть лише учасники, які нададуть довідку щодо вивчення матеріалів атестації робочих місць за умовами праці, видану щодо Учасника або субпідрядної організації територіальним органом управлінням Держпраці, що буде містити інформацію про рівні потенційно небезпечних виробничих факторів на робочих місцях.
Відповідно до підпункту 2.3. пункту 2 розділу 1 Додатку 2 до Тендерної документації учасник повинен надати в складі пропозиції довідку щодо вивчення матеріалів атестації робочих місць за умовами праці, видану щодо Учасника або субпідрядної організації територіальним органом управлінням Держпраці (відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 01.08.1992 № 442). Така інформаційна довідка повинна містити інформацію про рівні потенційно небезпечних виробничих факторів на робочих місцях.
Постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.1992 № 442 затверджено Порядок проведення атестації робочих місць за умовами правці (далі – Порядок 442).
Згідно з пунктами 1 і 2 Порядку 442 Атестація робочих місць за умовами праці (надалі - атестація) проводиться на підприємствах і організаціях незалежно від форм власності й господарювання, де технологічний процес, використовуване обладнання, сировина та матеріали є потенційними джерелами шкідливих і небезпечних виробничих факторів, що можуть несприятливо впливати на стан здоров'я працюючих, а також на їхніх нащадків як тепер, так і в майбутньому. Основна мета атестації полягає у регулюванні відносин між роботодавцем і працівниками у галузі реалізації прав на здорові й безпечні умови праці, пільгове пенсійне забезпечення, пільги та компенсації за роботу у несприятливих умовах.
Тобто така атестація не здійснюється в імперативно обов’язковому порядку і стосується взаємовідносин між Скаржником та його працівниками, та жодним чином не стосується якості надання послуг за предметом закупівлі зі сторони Скаржника.
Суть кваліфікаційного критерію «наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» полягає в наявності в учасників працівників. Атестація робочих місць жодним чином не впливає на досвід/компетентність працівників, робоче місце якого проатестовано чи не проатестовано.
Крім того положеннями Порядку 442 не передбачено надання територіальним органом управлінням Держпраці інформаційних довідок щодо результатів атестації. А також не визначено, що підприємства мають надавати/подавати чи реєструвати проведену атестацію робочих місць до територільних органів управління Держпраці, чи що повноваження чи обов’язок Державної служби з питань охорони праці (Держпраці) вивчати матеріали атестації робочих місць за умовами праці.
Скаржником здійснювалась атестація робочих місць з врахуванням вимог Порядку 442, що підтверджується наприклад Наказом Скаржника від 25.03.2024 № 07-ОП «Про результати атестації робочих місць за умовами праці для визначення права працівників на пільги та компетенції, передбачені чинним законодавством» (далі – Наказ 07), Протоколом засідання комісії по проведенню атестації робочих місць за умовами праці Скаржника від 25.03.2024 № 2 (далі – Протокол 2), Картами умов праці професії (посади) електрозварний ручного зварювання, головний інженер, інженер-проектувальник і електромонтер, Протоколами досліджень шкідливих впливів від 11.03.2024.
Водночас Скаржник немає та не зможе отримати довідку щодо вивчення матеріалів атестації робочих місць за умовами праці, видану щодо Учасника або субпідрядної організації територіальним органом управлінням Держпраці, зокрема яка повинна містити інформацію про рівні потенційно небезпечних виробничих факторів на робочих місцях.
Варто також наголосити, що виходячи з припису підпункту 2.4. пункту 2 розділу 1 Додатку 2 до Тендерної документації допускається залучення працівників за договорами ЦПХ. Проте атестація за Порядком 442 не може проводитися щодо професії за договором цивільно-правового характеру.
Виходячи з викладено вбачається наступний висновок, що оскаржувана вимога підпункту 2.3. пункту 2 розділу 1 Додатку 2 до Тендерної документації:
- Не узгоджується із приписами чинного законодавства України, в тому числі закупівельного законодавства, адже не узгоджується з цільовим призначенням наведеного кваліфікаційного критерію;
- Не узгоджується із іншими вимогами Тендерної документації, зокрема за підпунктом 2.4. пункту 2 розділу 1 Додатку 2 до Тендерної документації;
- Є такою, що обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації учасників, оскільки виконати її зможуть лише учасники, які нададуть довідку щодо вивчення матеріалів атестації робочих місць за умовами праці, видану щодо Учасника або субпідрядної організації територіальним органом управлінням Держпраці, що буде містити інформацію про рівні потенційно небезпечних виробничих факторів на робочих місцях.
×
-
Назва доказу:
Протоколи досліджень від 11.03.2024
-
Повʼязаний документ:
Протоколи досліджень від 11.03.2024.pdf
-
-
Назва доказу:
Протокол 2
-
Повʼязаний документ:
Протокол 2.pdf
-
-
Назва доказу:
Наказ 07
-
Повʼязаний документ:
Наказ 07.pdf
-
-
Назва доказу:
КУП інж.проектувальник
-
Повʼязаний документ:
КУП інж.проектувальник.pdf
-
-
Назва доказу:
КУП Електромонтери
-
Повʼязаний документ:
КУП Електромонтери.pdf
-
-
Назва доказу:
КУП Електрозварник
-
Повʼязаний документ:
КУП Електрозварник.pdf
-
-
Назва доказу:
КУП гол.інженер
-
Повʼязаний документ:
КУП гол.інженер.pdf
-
-
Назва доказу:
Рішення 2036
-
Повʼязаний документ:
Рішення 2036.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Враховуючи викладене, з метою усунення вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також що неузгоджуються із чинним законодавством та іншими вимогами Тендерної документації, замовник повинен внести зміни до Тендерної документації, а саме виключити з пункту 2 розділу 1 Додатку 2 до Тендерної документації підпункт 2.3. Схожа позиція викладена в рішенні Комісії від 01.02.2024 № 2036-р/пк-пз (далі – Рішення 2036).
Порядковий номер пункту скарги:
5
Номер:
c245eb09f50e44aabf82a7ea785727b6
Заголовок пункту скарги:
Невідповідність тендерної документації вимогам законодавства та предмету закупівлі
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Умови проекту договору
Тип порушення:
Умови проекту договору
Опис суті пункту скарги:
5. Відповідно до підпункту 3.1. пункту 3 розділу VI Тендерної документації проект договору складається замовником з урахуванням особливостей предмету закупівлі відповідно до Додатку № 4 до Тендерної документації.
За умовами пункту 4 розділу VI Тендерної документації істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпунктів 13 та 15 пункту 13) цих особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків:
2) погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення;
7) зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS, регульованих цін (тарифів), нормативів, середньозважених цін на електроенергію на ринку “на добу наперед”, що застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни;
9) зменшення обсягів закупівлі та/або ціни згідно з договорами про закупівлю робіт з будівництва об’єктів нерухомого майна відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 25 квітня 2023 р. № 382 “Про реалізацію експериментального проекту щодо відновлення населених пунктів, які постраждали внаслідок збройної агресії Російської Федерації” (Офіційний вісник України, 2023 р., № 46, ст. 2466), якщо розроблення проектної документації покладено на підрядника, після проведення експертизи та затвердження проектної документації в установленому законодавством порядку.
Пунктом 7.2. Проєкту договору за Додатком 4 до Тендерної документації передбачено, що Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків:
Істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпунктів 13 та 15 пункту 13) цих особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків:
2) погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення;
7) зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS, регульованих цін (тарифів), нормативів, середньозважених цін на електроенергію на ринку “на добу наперед”, що застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни;
9) зменшення обсягів закупівлі та/або ціни згідно з договорами про закупівлю робіт з будівництва об’єктів нерухомого майна відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 25 квітня 2023 р. № 382 “Про реалізацію експериментального проекту щодо відновлення населених пунктів, які постраждали внаслідок збройної агресії Російської Федерації” (Офіційний вісник України, 2023 р., № 46, ст. 2466), якщо розроблення проектної документації покладено на підрядника, після проведення експертизи та затвердження проектної документації в установленому законодавством порядку.
Наведені умови проєкту договору визначено з редакції випадків можливості внесення змін до істотних умов договору за підпунктами 2, 7 і 9 пункту 19 Особливостей.
Своєю чергою, як вже зазначено вище, предметом Процедури закупівлі є послуги, а не товар, в тому числі не товар – електрична енергія, чи навіть роботи з будівництва. Тим самим наведені умови підпунктів 2, 7 і 9 пункту 7.2. Проєкту договору Додатку 4 до Тендерної документації не можуть бути застосовані до закупівлі послуг за предметом Процедури закупівлі. Тобто наведені умови підпунктів 2, 7 і 9 пункту 7.2. Проєкту договору Додатку 4 до Тендерної документації не узгоджуються з видом предмету Процедури закупівлі. Наявність такої неузгодженості призведе до неможливості виконання сторонами договору належним чином.
За умовами пункту 4 розділу VI Тендерної документації істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпунктів 13 та 15 пункту 13) цих особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків:
2) погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення;
7) зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS, регульованих цін (тарифів), нормативів, середньозважених цін на електроенергію на ринку “на добу наперед”, що застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни;
9) зменшення обсягів закупівлі та/або ціни згідно з договорами про закупівлю робіт з будівництва об’єктів нерухомого майна відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 25 квітня 2023 р. № 382 “Про реалізацію експериментального проекту щодо відновлення населених пунктів, які постраждали внаслідок збройної агресії Російської Федерації” (Офіційний вісник України, 2023 р., № 46, ст. 2466), якщо розроблення проектної документації покладено на підрядника, після проведення експертизи та затвердження проектної документації в установленому законодавством порядку.
Пунктом 7.2. Проєкту договору за Додатком 4 до Тендерної документації передбачено, що Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків:
Істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпунктів 13 та 15 пункту 13) цих особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків:
2) погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення;
7) зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS, регульованих цін (тарифів), нормативів, середньозважених цін на електроенергію на ринку “на добу наперед”, що застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни;
9) зменшення обсягів закупівлі та/або ціни згідно з договорами про закупівлю робіт з будівництва об’єктів нерухомого майна відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 25 квітня 2023 р. № 382 “Про реалізацію експериментального проекту щодо відновлення населених пунктів, які постраждали внаслідок збройної агресії Російської Федерації” (Офіційний вісник України, 2023 р., № 46, ст. 2466), якщо розроблення проектної документації покладено на підрядника, після проведення експертизи та затвердження проектної документації в установленому законодавством порядку.
Наведені умови проєкту договору визначено з редакції випадків можливості внесення змін до істотних умов договору за підпунктами 2, 7 і 9 пункту 19 Особливостей.
Своєю чергою, як вже зазначено вище, предметом Процедури закупівлі є послуги, а не товар, в тому числі не товар – електрична енергія, чи навіть роботи з будівництва. Тим самим наведені умови підпунктів 2, 7 і 9 пункту 7.2. Проєкту договору Додатку 4 до Тендерної документації не можуть бути застосовані до закупівлі послуг за предметом Процедури закупівлі. Тобто наведені умови підпунктів 2, 7 і 9 пункту 7.2. Проєкту договору Додатку 4 до Тендерної документації не узгоджуються з видом предмету Процедури закупівлі. Наявність такої неузгодженості призведе до неможливості виконання сторонами договору належним чином.
×
-
Назва доказу:
Рішення 14674
-
Повʼязаний документ:
Рішення 14674.pdf
-
-
Назва доказу:
Рішення 5706
-
Повʼязаний документ:
Рішення 5706.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Враховуючи викладене, з метою усунення вимог, що не узгоджуються із предметом закупівлі, Замовник повинен внести зміни до Тендерної документації шляхом внесення змін до підпункту 7 пункту 7.2. Проєкту договору Додатку 4 до Тендерної документації, а саме виключення слів «середньозважених цін на електроенергію на ринку «на добу наперед», а також виключення підпункту 2 і 9 пункту 7.2. Проєкту договору Додатку 4 до Тендерної документації. Схожа позиція викладена в рішенні Комісії від 02.09.2024 № 14674-р/пк-пз (далі – Рішення 14674) і від 10.04.2025 № 5706-р/пк-пз (далі – Рішення 5706.
Скарга
Виконана замовником
КЕП
СКАРГА на неправомірне рішення Замовника
Номер:
af1a5b2b26cf4894a74090c170386d3c
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-05-02-008332-a.a2
Назва:
СКАРГА на неправомірне рішення Замовника
Скарга:
Пов'язані документи:
Орган оскарження
- Інформація про резолютивну частину рішення від 25.06.2025 №10090.pdf 26.06.2025 12:50
- рішення від 18.06.2025 № 9685.pdf 18.06.2025 17:13
- рішення від 25.06.2025 № 10090.pdf 27.06.2025 13:46
- протокол 310.pdf 20.06.2025 15:22
- SCAN_20250703_135117123.pdf 03.07.2025 13:53
- Пояснення АМКУ 310.pdf 20.06.2025 15:22
- Лист_Бочковський_310.pdf 20.06.2025 15:22
- Пояснення АМКУ 310.docx 20.06.2025 15:22
- Скарга амку 16.06..2025 UA-2025-05-02-008332-a.docx.asice.zip 16.06.2025 16:31
- sign.p7s 16.06.2025 16:31
Дата прийняття скарги до розгляду:
16.06.2025 16:57
Дата розгляду скарги:
25.06.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
18.06.2025 17:13
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
27.06.2025 13:46
Дата виконання рішення Замовником:
03.07.2025 13:53
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 10090-р/пк-пз від 25.06.2025 щодо скасування рішення про відміну процедури закупівлі «ДК 021:2015 код 45310000-3 — Електромонтажні роботи (Монтаж та налаштування обладнання для захисту від потрапляння блискавки в Початковій школі І ступеня №310 "Творчість" за адресою: м. Київ, бульвар Вацлава Гавела, 77А)» виконано
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
e04ae84b38ad46e6aa6b3e82e6ef67a6
Заголовок пункту скарги:
СКАРГА на неправомірне рішення Замовника
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на відміну
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Відміна процедури закупівлі
Тип порушення:
Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Управління освіти Солом'янської районної в місті Києві державної адміністрації (надалі – Замовник) 29-04-2025 оприлюднено процедуру закупівлю за предметом: «ДК 021:2015 код 45310000-3 — Електромонтажні роботи (Монтаж та налаштування обладнання для захисту від потрапляння блискавки в Початковій школі І ступеня №310 "Творчість" за адресою: м. Київ, бульвар Вацлава Гавела, 77А)».
Згідно Протоколу щодо прийняття рішення Уповноваженою особою № 152 від 06.06.2025 року (надалі - Протокол), прийнято рішення про відміну процедури закупівлі через неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель.
Скаржник не погоджується з рішенням Замовника. З урахуванням наступного.
Вважаємо, що Замовником порушено основні принципи здійснення закупівель, що встановлені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема такі як «добросовісна конкуренція серед учасників»; «відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель», а тому порушено право Скаржника, який претендує на перемогу в даній процедурі закупівель.
Підставою подання даної скарги є порушення Замовником норм законодавства у сфері публічних закупівель під час проведення процедури закупівлі.
Керуючись пунктом 59 постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р.
№ 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості), зазначаємо, що скарги, що стосується прийнятого замовником рішення щодо відміни відкритих торгів відповідно до пункту 50 цих особливостей, подається протягом 10 днів з дати оприлюднення замовником рішення про відміну відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом).
ТОВ «ФАЙМІТЕК БУДГАРАНТ» реалізує своє право на подання скарги у встановлені законом строки. Свою позицію обґрунтовуємо наступним.
Скаржник не погоджується з відміною процедури закупівлі.
Відповідно до Протоколу № 152 від 06.06.2025 року зазначено:
«Водночас, 06.06.2025 управлінням освіти Солом’янської районної в місті Києві державної адміністрації було отримано лист від ФОП БОЧКОВСЬКИЙ ОЛЕКСІЙ ОЛЕКСІЙОВИЧ щодо прохання не враховувати надану розроблену проектно-кошторисну для проведення зазначеної закупівлі, у зв’язку з коригуванням розміру кошторисної заробітної плати в ПКД (вхідний № 108/31-959 від 06.06.2025). Оскільки період подачі пропозицій спливає 07-06-2025, 00:00 відкоригувати та затвердити нові розрахунки ПКД до зазначеного терміну неможливо. Так, для ефективного проведення закупівель, врахування коригування та з метою запобігання допущення порушень в сфері публічних закупівель та керуючись статтями 32, 10, Закону України "Про публічні закупівлі", пунктом 50 ОСОБЛИВОСТЕЙ Положенням про уповноважену особу, що затверджене рішенням Управління освіти Солом’янської районної в місті Києві державної адміністрації від 31.12.2021, № 244. ВИРІШИВ (ВИРІШИЛА): 1. Відмінити закупівлю відкриті торги з особливостями….»
Замовником було замовлено та оплачено послуги з розробки проектно-кошторисної документації на монтаж та налаштування обладнання для захисту від потрапляння блискавки з проходженням експертизи кошторисної документації та отриманням експертної оцінки (номер закупівлі - UA-2025-03-14-002058-a). В результаті даного замовлення, Замовник отримав проектно-кошторисну документацію з позитивними висновками експертизи.
Саме на підставі наявного проекту (підтвердженого експертизою) розроблялось технічне завдання, передбачене тендерною документацією.
Таким чином, визнано, що затверджена проектно-кошторисна документація не мала порушень відповідно до вимог чинного законодавства України, на дату її затвердження, та, відповідно, отримала позитивний висновок експертизи.
Звертаємо Вашу увагу, що згідно ст.878 Цивільного Кодексу України: Замовник має право вносити зміни до проектно-кошторисної документації до початку робіт або під час їх виконання за умови, що додаткові роботи, викликані такими змінами, за вартістю не перевищують десяти відсотків визначеної у кошторисі ціни і не змінюють характеру робіт, визначених договором.
Також, згідно п.19. Особливостей, Істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпунктів 13 та 15 пункту 13) цих особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім певних випадків, до переліку яких не входить «коригуванням розміру кошторисної заробітної плати в ПКД».
Таким чином, необхідність коригування проекту сама по собі не є підставою для відміни торгів.
Отже, «прохання не враховувати надану розроблену проектно-кошторисну для проведення зазначеної закупівлі, у зв’язку з коригуванням розміру кошторисної заробітної плати в ПКД» не належить до порушень у сфері публічних закупівель, які неможливо усунути.
Враховуючи зазначене , Замовник мав та має можливість внести зміни до тендерної документації в цій частині.
ТОВ «ФАЙМІТЕК БУДГАРАНТ» вважає, що Замовник неправомірно відмінив процедуру закупівлі, оскільки підстава для відміни не узгоджується з підставами для відміни відкритих торгів, передбачених Особливостями.
Замовник не довів правомірність відміни Процедури закупівлі та те, що причини відміни є такими, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель не внаслідок дій/бездіяльності Замовника.
Враховуючи викладене, прийняте рішення Замовника порушує право Скаржника на чесні та прозорі торги, які здійснюються з дотриманням законодавства у сфері публічних закупівель, у т. ч. принципів здійснення закупівель.
Вважаємо, що Замовник неправомірно розпочавши відміну закупівлі, продемонстрував дискримінаційний підхід до розгляду тендерних пропозицій та порушив принципи здійснення публічних закупівель, передбачені ст. 5 Закону, зокрема, щодо об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, чим було грубо порушено наші законні права й інтереси, як учасника процедури закупівлі; проявив упереджене ставлення, а також необ’єктивний розгляд тендерних пропозицій.
Згідно Протоколу щодо прийняття рішення Уповноваженою особою № 152 від 06.06.2025 року (надалі - Протокол), прийнято рішення про відміну процедури закупівлі через неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель.
Скаржник не погоджується з рішенням Замовника. З урахуванням наступного.
Вважаємо, що Замовником порушено основні принципи здійснення закупівель, що встановлені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема такі як «добросовісна конкуренція серед учасників»; «відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель», а тому порушено право Скаржника, який претендує на перемогу в даній процедурі закупівель.
Підставою подання даної скарги є порушення Замовником норм законодавства у сфері публічних закупівель під час проведення процедури закупівлі.
Керуючись пунктом 59 постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р.
№ 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості), зазначаємо, що скарги, що стосується прийнятого замовником рішення щодо відміни відкритих торгів відповідно до пункту 50 цих особливостей, подається протягом 10 днів з дати оприлюднення замовником рішення про відміну відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом).
ТОВ «ФАЙМІТЕК БУДГАРАНТ» реалізує своє право на подання скарги у встановлені законом строки. Свою позицію обґрунтовуємо наступним.
Скаржник не погоджується з відміною процедури закупівлі.
Відповідно до Протоколу № 152 від 06.06.2025 року зазначено:
«Водночас, 06.06.2025 управлінням освіти Солом’янської районної в місті Києві державної адміністрації було отримано лист від ФОП БОЧКОВСЬКИЙ ОЛЕКСІЙ ОЛЕКСІЙОВИЧ щодо прохання не враховувати надану розроблену проектно-кошторисну для проведення зазначеної закупівлі, у зв’язку з коригуванням розміру кошторисної заробітної плати в ПКД (вхідний № 108/31-959 від 06.06.2025). Оскільки період подачі пропозицій спливає 07-06-2025, 00:00 відкоригувати та затвердити нові розрахунки ПКД до зазначеного терміну неможливо. Так, для ефективного проведення закупівель, врахування коригування та з метою запобігання допущення порушень в сфері публічних закупівель та керуючись статтями 32, 10, Закону України "Про публічні закупівлі", пунктом 50 ОСОБЛИВОСТЕЙ Положенням про уповноважену особу, що затверджене рішенням Управління освіти Солом’янської районної в місті Києві державної адміністрації від 31.12.2021, № 244. ВИРІШИВ (ВИРІШИЛА): 1. Відмінити закупівлю відкриті торги з особливостями….»
Замовником було замовлено та оплачено послуги з розробки проектно-кошторисної документації на монтаж та налаштування обладнання для захисту від потрапляння блискавки з проходженням експертизи кошторисної документації та отриманням експертної оцінки (номер закупівлі - UA-2025-03-14-002058-a). В результаті даного замовлення, Замовник отримав проектно-кошторисну документацію з позитивними висновками експертизи.
Саме на підставі наявного проекту (підтвердженого експертизою) розроблялось технічне завдання, передбачене тендерною документацією.
Таким чином, визнано, що затверджена проектно-кошторисна документація не мала порушень відповідно до вимог чинного законодавства України, на дату її затвердження, та, відповідно, отримала позитивний висновок експертизи.
Звертаємо Вашу увагу, що згідно ст.878 Цивільного Кодексу України: Замовник має право вносити зміни до проектно-кошторисної документації до початку робіт або під час їх виконання за умови, що додаткові роботи, викликані такими змінами, за вартістю не перевищують десяти відсотків визначеної у кошторисі ціни і не змінюють характеру робіт, визначених договором.
Також, згідно п.19. Особливостей, Істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпунктів 13 та 15 пункту 13) цих особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім певних випадків, до переліку яких не входить «коригуванням розміру кошторисної заробітної плати в ПКД».
Таким чином, необхідність коригування проекту сама по собі не є підставою для відміни торгів.
Отже, «прохання не враховувати надану розроблену проектно-кошторисну для проведення зазначеної закупівлі, у зв’язку з коригуванням розміру кошторисної заробітної плати в ПКД» не належить до порушень у сфері публічних закупівель, які неможливо усунути.
Враховуючи зазначене , Замовник мав та має можливість внести зміни до тендерної документації в цій частині.
ТОВ «ФАЙМІТЕК БУДГАРАНТ» вважає, що Замовник неправомірно відмінив процедуру закупівлі, оскільки підстава для відміни не узгоджується з підставами для відміни відкритих торгів, передбачених Особливостями.
Замовник не довів правомірність відміни Процедури закупівлі та те, що причини відміни є такими, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель не внаслідок дій/бездіяльності Замовника.
Враховуючи викладене, прийняте рішення Замовника порушує право Скаржника на чесні та прозорі торги, які здійснюються з дотриманням законодавства у сфері публічних закупівель, у т. ч. принципів здійснення закупівель.
Вважаємо, що Замовник неправомірно розпочавши відміну закупівлі, продемонстрував дискримінаційний підхід до розгляду тендерних пропозицій та порушив принципи здійснення публічних закупівель, передбачені ст. 5 Закону, зокрема, щодо об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, чим було грубо порушено наші законні права й інтереси, як учасника процедури закупівлі; проявив упереджене ставлення, а також необ’єктивний розгляд тендерних пропозицій.
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати інші рішення
×
-
ПРОСИМО: 1. Прийняти Скаргу до розгляду. 2. Зобов’язати Замовника скасувати рішення про відміну процедури закупівлі.