• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

ДК 021:2015 38430000-8 Детектори та аналізатори (Придбання обладнання)

Детальна інформація стосовно предмету закупівлі зазначена в документації, яка додається до закупівлі.

Завершена

29 166 000.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.1% або 29 166.00 UAH
Період оскарження: 22.08.2018 21:46 - 01.10.2018 00:00
Вимога
Вирішена

Схема расстановки

Номер: 623222ece0a043498081fc1f3949ac1e
Ідентифікатор запиту: UA-2018-08-22-000785-b.c2
Назва: Схема расстановки
Вимога:
Добрый день. Предоставьте, пожалуйста, предполагаемый план расстановки оборудования в помещении, схему электроподключений в здании, точки входа-выхода канализации и водопровода
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Дане питання на розгляді та у найкоротші строки будуть внесені відповідні зміни до тенденої документації
Статус вимоги: Задоволено
Вимога
Вирішена

Требование к ТД

Номер: 812115d2dd174b5d9485fbc2d8a52b0b
Ідентифікатор запиту: UA-2018-08-22-000785-b.a1
Назва: Требование к ТД
Вимога:
Некоторые методы испытаний, указанных в техническом задании, предусматривают подключение к газам, а именно: аргону, кислороду, гелию и пр. Просим предоставить информацию касательно наличия проведенных газовых линий и соответствующих баллонов с газами, а также паспорта на такие линии.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Дане питання на розгляді та у найкоротші строки будуть внесені відповідні зміни до тенденої доументації
Статус вимоги: Задоволено
Скарга
Відхилено

СКАРГА щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі

Номер: c869b28e18e94002bcb6c6738a8971b1
Ідентифікатор запиту: UA-2018-08-22-000785-b.c3
Назва: СКАРГА щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі
Скарга:
СКАРГА щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі 22 серпня 2018 року ДП «НАУКОВО-ДОСЛІДНИЙ ІНСТИТУТ НАФТОПЕРЕРОБНОЇ ТА НАФТОХІМІЧНОЇ ПРОМИСЛОВОСТІ «МАСМА» (далі – Замовник) було оголошено проведення відкритих торгів (з публікацією англійською мовою) на закупівлю «ДК 021:2015 38430000-8 Детектори та аналізатори (Придбання обладнання)» (ідентифікатор закупівлі - UA-2018-08-22-000785-b). У зв'язку із тим, що ТОВ «ХІМЛАБОРРЕАКТИВ» спеціалізується на реалізації високоточного лабораторного обладнання, має досвід постачання обладнання аналогічного, тому що закуповується та є офіційним дилером продукції відомих виробників дослідницького обладнання, було прийнято рішення про участь у вказаних торгах. Проте, ознайомившись з тендерною документацією торгів, ТОВ «ХІМЛАБОРРЕАКТИВ» дійшло висновку, що умови закупівлі порушують такі принципи здійснення закупівель, визначених статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) як максимальна економія та ефективність, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників та запобігання корупційним діям і зловживанням. Фактичними обставинами, що підтверджують порушення Замовником процедури закупівлі, є наступні факти. 1. Замовником оголошено проведення відкритих торгів на придбання обладнання, кількість та обсяг поставки якого згідно з п.4.3 Розділу 1 Тендерної документації зазначені в Додатку №6. Згідно з положеннями п.6 Розділу 3 Тендерної документації інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та документи, які Учасник повинен надати для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам предмета закупівлі наведенні у Додатку № 6. Разом з тим, Додаток №6 до Тендерної документації не містить ні переліку обладнання, що є предметом закупівлі, ні його кількості, ні вимог до самого обладнання. Додаток №6 до Тендерної документації містить лише методи випробування (Методи випробовування неетильованого бензину з максимальним вмістом кисню 2,7% (м / м) відповідно до EN 228:2012+A1:2017 (E), Методи випробовування неетильованого бензину з максимальним вмістом кисню 3,7% (м / м) відповідно до EN 228:2012+A1:2017, Методи випробовування газів нафтових скраплених відповідно до EN 589:2008+A1:2012, Методи випробування автомобільного дизельного палива відповідно до EN 590:2013+A1:2017). Тобто, замовником, як ми розуміємо, в тендерній документації наведені методи випробування, а учасник повинен самостійно запропонувати обладнання в достатній кількості для вказаних методів випробування. Хоча на запитання одного з учасників, оприлюднене на веб-порталі з питань публічних закупівель, зокрема щодо відсутності кількісних показників предмету закупівлі та необхідності внесення змін до тендерної документації, замовником було надано відповідь, що «Тендерною документацією передбачено кількісні показники предмету закупівлі, а саме: 1. Методи випробовування неетильованого бензину з максимальним вмістом кисню 2,7% (м / м) відповідно до EN 228:2012+A1:2017 (E). 2. Методи випробовування неетильованого бензину з максимальним вмістом кисню 3,7% (м / м) відповідно до EN 228:2012+A1:2017. 3. Методи випробовування газів нафтових скраплених відповідно до EN 589:2008+A1:2012. 4 . Методи випробування автомобільного дизельного палива відповідно до EN 590:2013+A1:2017.». З п.3.3 проекту договору, викладеного у Додатку 5 до Тендерної документації, можна зробити ще один висновок, а саме: окрім обладнання для створення 3-х арбітражних випробувальних лабораторій тендерна пропозиція повинна також містити інші супутні послуги, які необхідні для постачання обладнання для створення 3-х арбітражних випробувальних лабораторій. Перелік послуг (або робіт), які повинні бути надані/виконані учасником, в тендерній документації не вказаний. У подальшому неврахування в тендерній пропозиції окремих супутніх послуг/робіт, але які повинні мати місце на думку Замовника, призведе до відхилення поданої тендерної пропозиції. Такий механізм написання вимог до предмету закупівлі не відповідає вимогам п.3 та п.4 частини 2 статті 22 Закону, відповідно до яких тендерна документація повинна містити: - інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз "або еквівалент". Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні передбачати необхідність застосування заходів із захисту довкілля; - кількість товару. Враховуючи вимоги тендерної документації, а правильніше їх відсутність, учасник повинен правильно «вгадати» яке обладнання має намір придбати замовник, щоб у подальшому це не призвело до відхилення поданої тендерної пропозиції. ТОВ «ХІМЛАБОРРЕАКТИВ», як потенційний учасник торгів, може спробувати «вгадати» наміри замовника щодо обладнання, яке повинно бути закуплене, але при цьому виникає ряд запитань до замовника: 1) на території України на даний момент діють наступні стандарти, які регламентують визначення якості палива і пропонують арбітражні методи випробувань, - ДСТУ 7687:2015, ДСТУ 7688:2015, ДСТУ EN 589:2017. У тендерній документації за основу для вимог були взяті зовсім інші стандарти - EN 228:2012+A1:2017 (E), EN 228:2012+A1:2017, EN 589:2008+A1:2012, EN 590:2013+A1:2017. Виникає питання: яким чином можлива закупівля і оснащення арбітражної лабораторії відповідно до стандартів, які не діють на території України? 2) у таблиці з необхідним до контролювання показника є перелік стандарту відповідно до якого необхідно робити визначення. За деякими показниками є кілька методів. Відповідно до якого методу необхідно пропонувати обладнання в тендерній документації не вказано. Можна припустити, що в першу чергу повинен пропонуватися арбітражний метод, але тоді виникає інше питання: навіщо було додано перелік стандартів? 3) Додаток 6 до тендерної документації містить певні протиріччя. Згідно діючих технічних регламентів на палива автомобільні, бензин і дизельне паливо, деякі параметри перетинаються і для їх визначення в якості арбітражного методу використовується один і той же прилад. Так, наприклад, визначення вмісту сірки на даний момент арбітражним методом для обох палив є хвиледисперсійний рентгенофлуоресцентний метод відповідно до ДСТУ EN ISO 20884. У технічному завданні ж на бензин першим фігурує метод EN ISO 13032, а на дизельне паливо EN ISO 20846; 4) методів випробувань для визначення переліку обладнання, яке необхідно закупити, недостатньо, т.я. відсутні деталізовані технічні вимоги щодо кожного методу, у відповідності з якими можливо підібрати необхідне обладнання. Відсутнє розуміння, що саме потрібно поставити у результаті даної закупівлі - обладнання, яке дозволяє проводити вимірювання у відповідності із вказаним методом чи повний набір з урахуванням всього додаткового лабораторного обладнання для реалізації методу, який включає реактиви, посуд, додаткові прилади та апарати. В період з 30 серпня по 05 вересня 2018 року на веб-порталі з питань публічних закупівель prozorro.gov.ua до замовника щодо тендерної документації на вказану закупівлю у зв’язку з відсутністю вимог до предмету закупівлі було висунуто ряд запитань та вимог, на які в переважній більшості випадків було отримано відповідь «Дане питання на розгляді та у найкоротші строки будуть внесені відповідні зміни до тендерної документації». З огляду на викладене, просимо Постійно діючу адміністративну колегію Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель зобов’язати Замовника внести наступні зміни до тендерної документації: - визначити перелік обладнання, у т.ч. супутніх послуг/робіт, що підлягають закупівлі; - вказати необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі), яка повинна містити: детальний опис обладнання, що закуповується, у тому числі його технічні та якісні характеристики; - вказати кількість обладнання. Враховуючи викладені порушення, допущені ДП «НАУКОВО-ДОСЛІДНИЙ ІНСТИТУТ НАФТОПЕРЕРОБНОЇ ТА НАФТОХІМІЧНОЇ ПРОМИСЛОВОСТІ «МАСМА» при підготовці тендерної документації щодо проведення відкритих торгів на закупівлю «ДК 021:2015 38430000-8 Детектори та аналізатори (Придбання обладнання)», які внаслідок відсутності вимог до предмету закупівлі мають своїм наслідком неможливість підготовки конкурентоздатної тендерної пропозиції та, як наслідок, неможливість прийняти участь у вказаних торгах, а при поданні пропозиції на участь у закупівлі ймовірніше призведуть у подальшому до відхилення поданої тендерної пропозиції, ТОВ «ХІМЛАБОРРЕАКТИВ», скориставшись свої правом на оскарження, визначеним у статті 18 Закону, П Р О С И Т Ь 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Зобов’язати ДП «НАУКОВО-ДОСЛІДНИЙ ІНСТИТУТ НАФТОПЕРЕРОБНОЇ ТА НАФТОХІМІЧНОЇ ПРОМИСЛОВОСТІ «МАСМА» внести зміни до тендерної документації згідно пропозиції, викладених по текст скарги, та привести тендерну документацію у відповідність з вимогами Закону та підзаконних актів, що регулюють сферу публічних закупівель. 3. У разі неможливості привести тендерну документацію у відповідність з вимогами Закону та підзаконних актів, що регулюють сферу публічних закупівель, зобов'язати ДП «НАУКОВО-ДОСЛІДНИЙ ІНСТИТУТ НАФТОПЕРЕРОБНОЇ ТА НАФТОХІМІЧНОЇ ПРОМИСЛОВОСТІ «МАСМА» відмінити закупівлю «ДК 021:2015 38430000-8 Детектори та аналізатори (Придбання обладнання)» згідно оголошення № UA-2018-08-22-000785-b. Додатки: Платіжне доручення на перерахування плати за подання скарги – 1 арк.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 04.10.2018 19:04
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ХІМЛАБОРРЕАКТИВ", Валерія Паршикова +380672311068 parshikova@hlr.ua