• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з монтажу зовнішньої системи блискавкозахисту будівлі Криворізької гімназії № 68 Криворізької міської ради, за адресою: 50057, Дніпропетровська область, місто Кривий Ріг, мкрн. Гірницький, 3

Місцезнаходження замовника - 50071, Дніпропетровська обл., місто Кривий Ріг, вул. Володимира Великого, будинок 32. Категорія замовника - підприємства, установи, організації, зазначені у пункті 3 частини першої статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі». Закупівля здійснюється у відповідності до положень Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування».

Завершена

300 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 500.00 UAH
Період оскарження: 02.05.2025 10:15 - 07.05.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на рішення про відхилення тендерної пропозиції

Номер: b60b7958afda47b8928e6cbd7d62ca1b
Ідентифікатор запиту: UA-2025-05-02-002516-a.b1
Назва: Скарга на рішення про відхилення тендерної пропозиції
Скарга:
Дата розгляду скарги: 28.05.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 21.05.2025 14:38
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 30.05.2025 17:59
Дата виконання рішення Замовником: 10.06.2025 12:03
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення виконано
Автор: ТОВ "ПБВ-ЕЛЕКТРО", Іван Мадяр +380675060118 pbv-mii@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 71eb50d4be774eb493feff140b8120c2
Заголовок пункту скарги: СКАРГА на рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 02.05.2025 Управління освіти виконкому Саксаганської районної у місті ради (далі – Замовник) оголосило процедуру закупівлі відкриті торги (з врахуванням Особливостей) в електронній системі закупівель за предметом закупівлі: Послуги з монтажу зовнішньої системи блискавкозахисту будівлі Криворізької гімназії № 68 Криворізької міської ради, за адресою: 50057, Дніпропетровська область, місто Кривий Ріг, мкрн. Гірницький, 3, (далі – Процедура закупівлі).
Процедура закупівлі здійснюється відповідно до тендерної документації, затвердженої рішенням уповноваженої особи Замовника від 02.05.2025 № 697 (далі – Тендерна документація), Закону 922, Особливостей та інших нормативно правових актів, передбачених Тендерною документацією.
Пунктом 3⁷ «Прикінцевих та перехідних положень» Закону 922 установлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт та послуг для замовників, передбачених Законом 922, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз та з дотриманням вимог, встановлених пунктом 3⁸ цього розділу.
Відповідно до абзацу 1 пункту 3 Особливостей замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону 922, проводять закупівлі з урахуванням Особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом 922.
Згідно абзаців 1 пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону 922 з урахуванням Особливостей.
За абзацом 1 частини 3 та частини 4 статті 22 Закону 922 тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» від 13.01.2011 № 2939-VI (далі – Закон 2939) та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
12.05.2025 року в електронній системі публічних закупівель Prozorro відбувся аукціон, за результатами якого Товариство з обмеженою відповідальністю «ПБВ-ЕЛЕКТРО» (далі- Скаржник) запропонувало найнижчу ціну.

14.05.2025 року Замовник опублікував Протокол № 706 в якому прийнято рішення уповноваженою особою про відхилення тендерної пропозиції Скаржника (далі Протокол 706.
Скаржник, вважає, що зазначене рішення замовника, яке відбулося після оцінки тендерних пропозицій учасників, призвели до порушення норм законодавства України у сфері публічних закупівель, зокрема Закону та Особливостей, у зв’язку з чим, керуючись статтею 18 Закону та у строк, абзацом 3 пункту 56 Особливостей (протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю), звертаємось до Постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Колегія) зі скаргою з огляду на таке:
В описовій частині Протоколу 706, щодо рішення про дискваліфікації Скаржника зазначено:
«За результатами розгляду тендерної пропозиції учасника Закупівлі ТОВ «ПБВ-ЕЛЕКТРО», замовник виявив, що відповідно п. 9 додатку № 3 до тендерної документації учасником не надано акт огляду об’єкту згідно закупівлі. З огляду на це, замовник має відхилити тендерну пропозицію учасника на підставі п. 41 Особливостей».

Товариство з обмеженою відповідальністю «ПБВ-ЕЛЕКТРО» категорично не погоджується з рішенням замовника щодо дискваліфікації Скаржника та вважає їх упередженими і такими, що не відповідають вимогам тендерної документації Замовника на підставі наступного:

- за умовами п. 6 Розділу ІІІ Тендерної документації визначено: Вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики) згідно з пунктом третім частини другої статті 22 Закону зазначено в Додатку 3 до цієї тендерної документації;
- за умовами п. 9 додатку 3 Тендерної документації визначено: До подачі тендерної пропозиції учасник повинен здійснити вихід на об`єкт та ознайомитися з фактичними обсягами робіт.
- в вимогах щодо виходу на об’єкт та ознайомлення з фактичними обсягами робіт відсутні будь-які вимоги щодо надання звітних документів за даним діянням (надання акту огляду об’єкту згідно закупівлі, в тому числі його форма з можливою відміткою представника власника об’єкту майбутніх послуг або Замовника).
- Скаржник виконав умови тендерної документації і здійснив вихід на об’єкт та ознайомився з фактичним обсягом робіт, про що є відповідний звітний матеріал (далі - Фото об’єкту 1, 2). Разом з цим, Скаржник вкотре наголошує, що окремих вимог щодо подачі акту огляду об’єкту Замовником встановлено не було.
Відхиливши Пропозицію Скаржника, Замовник порушив вимоги пункту 44 Особливостей, згідно з якими замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, зокрема, якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, але підстави для такого відхилення відсутні на підставі наведеного вище.
Застосувавши дискримінаційний підхід під час розгляду Пропозицій Скаржника, а саме – безпідставно відхиливши Пропозицію Скаржника, Замовник порушив право Скаржника на об'єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі. Зазначені дії Замовника є порушенням одного з основних принципів здійснення закупівель, визначеного статтею 5 Закону, а саме – недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей. Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або не оприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.

Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відхилення його пропозиції.
Враховуючи наведену вище інформацію, Скаржник вважає, що наявні підстави для задоволення його скарги в повному обсязі з метою захисту його порушених інтересів в зазначеній закупівлі.
Враховуючи викладене, прийняті рішення замовника порушують права Скаржника на чесні та прозорі торги, які здійснюються з дотриманням законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема принципів здійснення закупівель. Скаржник вважає, що його права можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення щодо відхилення тендерної пропозиції Скаржника, яке зазначено в Протоколі 706.
Схожа позиція викладена в рішенні Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Комісія) від 11.09.2023 № 14423-р/пк-пз (далі – Рішення 14423) та 12.03.2024 № 4563-р/пк-пз (далі – Рішення 4563).
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга стосується прийнятого замовником рішення щодо відміни відкритих торгів

Номер: 5387cf2ba46249b4bebdfb218d876343
Ідентифікатор запиту: UA-2025-05-02-002516-a.c2
Назва: Скарга стосується прийнятого замовником рішення щодо відміни відкритих торгів
Скарга:
Дата розгляду скарги: 08.07.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 01.07.2025 17:16
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 10.07.2025 17:21
Дата виконання рішення Замовником: 18.07.2025 10:57
Коментар замовника щодо усунення порушень: Відмінено рішення про скасування закупівлі
Автор: ТОВ "ПБВ-ЕЛЕКТРО", Іван Мадяр +380675060118 pbv-mii@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: c7e5cd5916f9432ab813fe3444c9f31a
Заголовок пункту скарги: Рішення щодо відміни відкритих торгів
Тип пов'язаного елемента: Скарга на відміну
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Відміна процедури закупівлі
Тип порушення: Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги: УПРАВЛІННЯМ ОСВІТИ ВИКОНКОМУ САКСАГАНСЬКОЇ РАЙОННОЇ У МІСТІ РАДИ (далі — Замовник) 02.05.2025 відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), було оголошено відкриті торги у порядку, визначеному Особливостями № UA-2025-05-02-002516-a на закупівлю за предметом Послуги з монтажу зовнішньої системи блискавкозахисту будівлі Криворізької гімназії № 68 Криворізької міської ради, за адресою: 50057, Дніпропетровська область, місто Кривий Ріг, мкрн. Гірницький, 3 (далі – Закупівля).

Розкриття тендерних пропозицій відбулось 12.05.2025. Згідно з реєстром отриманих тендерних пропозицій участь у Закупівлі взяли два учасника, а саме:
1) ТОВ “ПБВ-ЕЛЕКТРО” із остаточною ціновою пропозицією 287 984, 40 грн (далі - Скаржник);
2) фізична особа-підприємець Колібабчук Світлана Володимирівна із остаточною ціновою пропозицією 296 479, 20 грн.

Згідно протокольного рішення уповноваженої особи № 735 від 13.06.2025 тендерну пропозицію Скаржника було визначено переможцем Закупівлі та прийнято рішення про намір укласти договір про закупівлю із Скаржником. Проте, 19.06.2025 Замовником прийнято рішення про відміну процедури Закупівлі (протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 741 від 19.06.2025).

Скаржник не погоджується з даним рішенням та вважає його таким, що порушує законодавство з публічних закупівель з огляду на наступне.

Опис обґрунтування: Пункт 50 Особливостей визначає, що замовник відміняє відкриті торги у разі:
1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг;
2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень;
3) скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг;
4) коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили;
5) подання для участі у відкритих торгах, передбачених абзацом другим пункту 25 цих особливостей, менше двох тендерних пропозицій.
У разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення.
Відповідно до інформації, що розміщена в електронній системі закупівель щодо Закупівлі причину відміни Замовник зазначає як “неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель”, та коментар щодо відміни “некоректно надано технічне завдання”.
Відповідно до протокольного рішення уповноваженої особи №741 від 19.06.2025 вказано наступне: “..У зв'язку із тим, що на офіційних майданчиках державних закупівель PUBLIC BID та Prozorro не має можливості виправити зазначену помилку шляхом коригування помилково опублікованої інформації на сторінці закупівлі UA-2025-05-02-002516-a, та з метою дотримання принципів здійснення публічних закупівель, необхідно прийняти рішення про визнання технічної помилки вищезазначеної закупівлі та скасувати вказану закупівлю, у зв'язку із не коректно зазначеною технічною характеристикою щодо закупівлі.”

Скаржник не погоджується із наведеним з огляду на наступне.

Законодавство дозволяє замовнику відмінити закупівлю відкритих торгів у певних випадках, які визначено пунктом 50 Особливостей, зокрема такою підставою для відміни відкритих торгів є неможливість усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, що визначено підпунктом 2 пункту 50 Особливостей.
Отже, відмінити відкриті торги за наведеної підстави замовник може, якщо ним буде дотримано наступних умов:
- замовник не може усунути порушення, які ним виявлені на певному етапі закупівлі;
- виявлено порушення;
- порушення повинні бути вимог законодавства у сфері публічних закупівель;
- потрібно описати такі порушення.
Проте, жодна із зазначених умов підпункту 2 пункту 50 Особливостей не була належним чином дотримана або обґрунтована Замовником. А ні при зазначені підстави для відміни Закупівлі в електронній системі закупівлі, а ні в протокольному рішенні уповноваженої особи №741 від 19.06.2025 Замовник не вказує в чому полягає порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, не описує саме порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, а також не обґрунтовує чому не міг усунути виявлені порушення, наприклад на етапі подання тендерних пропозицій чи під час укладення договору про закупівлю.
Так, в протокольному рішенні уповноваженої особи №741 від 19.06.2025 зазначено про допущення лише технічної помилки. Тобто, визначивши Скаржника переможця процедури закупівлі Замовник міг би відкоригувати таку технічну помилку під час укладення договору про закупівлю.
У постанові від 04.05.2022 року у справі № 160/6513/21 Верховний Суд зазначив “...Умови проєкту можуть піддаватися редагуванню вже під час укладення договору про закупівлю, коли в проєкті наявні суто технічні помилки.”
З урахуванням зазначеного, Замовник не довів, що ним допущено порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель та таке порушенням не є наслідком дій або бездіяльності самого Замовника. А також не обгрунтував, що допущена технічна помилка в технічному завданні не може бути усунута іншим шляхом, аніж шляхом відміни процедури Закупівлі.

Крім того, варто зауважити, що Замовник прийняв рішення про відміну торгів на етапі, коли був визначений переможець закупівлі згідно протокольного рішення уповноваженої особи № 735 від 13.06.2025, більше того - в перший день можливого укладення договору про закупівлю - 19.06.2025. Тоді як Замовник мав усі законні інструменти для продовження процедури та укладення договору із Скаржником. Проте, фактично, з метою уникнення обов'язку укласти договір про закупівлю, Замовник скористався неправомірним скасуванням процедури, без належного правового обґрунтування.

Скаржник вважає, що необґрунтовані дії Замовника щодо відміни Закупівлі є порушенням одного з основних принципів здійснення закупівель, визначеного статтею 5 Закону, а саме – недискримінація учасників та рівне ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.

Адже, в межах Закупівлі Замовником вже було прийняте неправомірне рішення щодо відхилення тендерної пропозиції Скаржника (протокольне рішення уповноваженої особи від 14.05.2025 № 706). У своєму рішенні № 8512-р/пк-пз від 28.05.2025 Орган оскарження зобов'язав замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника.

У Постанові Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного господарського суду по справі № 922/2987/20 від 15.06.2021 суд висновує, що з моменту визначення переможця торгів та встановлення відповідності пропозиції позивача вимогам тендерної документації та вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» неможливо відмінити процедуру закупівлі, у порядку, передбаченому ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі», оскільки це нівелює принципи та основні положення Закону України «Про публічні закупівлі».

Позиція Скаржника щодо неправомірності відміни процедури Закупівлі за підпунктом 2 пункту 50 Особливостей узгоджується із позицією Органу оскарження, що викладена у рішеннях: №9902-р/пк-пз від 23.06.2025, №9746-р/пк-пз від 18.06.2025, №9761-р/пк-пз від 18.06.2025, № 9022-р/пк-пз від 05.06.2025


ДОКАЗ:
1) протокольне рішення уповноваженої особи №741 від 19.06.2025;
2) рішення Органу оскарження №9902-р/пк-пз від 23.06.2025;
3) рішення Органу оскарження №9746-р/пк-пз від 18.06.2025;
4) рішення Органу оскарження №9761-р/пк-пз від 18.06.2025;
5) рішення Органу оскарження № 9022-р/пк-пз від 05.06.2025.


Опис доказів: 1) протокольне рішення уповноваженої особи №741 від 19.06.2025; - містить інформацію про неправомірну відміну процедури Закупівлі; 2) рішення Органу оскарження №9902-р/пк-пз від 23.06.2025; 3) рішення Органу оскарження №9746-р/пк-пз від 18.06.2025; 4) рішення Органу оскарження №9761-р/пк-пз від 18.06.2025; 5) рішення Органу оскарження № 9022-р/пк-пз від 05.06.2025. - підтверджують позицію Скаржника щодо неправомірності відміни процедури закупівлі відповідно до підпункту 2 пункту 50 Особливостей.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)