• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Теплообмінники, кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої

Торги не відбулися

159 500.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 1 595.00 UAH
Період оскарження: 01.05.2025 21:39 - 06.05.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

СКАРГА ЩОДО ВИЯВЛЕНИХ ПОРУШЕНЬ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ

Номер: 2d94efa0244046cd9a2c3134b849244b
Ідентифікатор запиту: UA-2025-05-01-013884-a.a2
Назва: СКАРГА ЩОДО ВИЯВЛЕНИХ ПОРУШЕНЬ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ
Скарга:
Дата розгляду скарги: 30.06.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 24.06.2025 14:51
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 03.07.2025 14:37
Автор: Товариство з обмеженою відповідальністю «CЕЛТОН», Васюр Костянтин Борисович 380677127142 st@selton.com.ua http://selton.com.ua/uk/

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 370f00ada14a4c3ca6ed6d0710b6b0d6
Заголовок пункту скарги: СКАРГА ЩОДО ВИЯВЛЕНИХ ПОРУШЕНЬ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги: ТОВ «СЕЛТОН» (надалі – Скаржник) звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель у зв'язку з порушенням своїх прав та охоронюваних інтересів Головне управління справами Міністерства оборони України Теплообмінники, кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої за ідентифікатором UA-2025-05-01-013884-a.

16.06.2025 Замовником на веб-порталі Уповноваженого органу було розміщено протокол № 119 Уповноваженої особи Замовника (далі - Протокол), яким вирішено відхилити тендерну пропозицію Учасника.

Скаржник не погоджується з вищевказаним рішенням Замовника та вважає його протиправним та таким, що порушує норми Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), виходячи з наступного.

1. Щодо ненадання паспортів та сертифікатів якості на кожен тип фільтрів, які планує закупити Замовник.
Учасником в тендерній пропозиції запропоновано один тип фільтрів, які повністю відповідають вимогам Замовника, а саме «Фільтроелемент повітряний панельний ФПП G4». На цей тип фільтрів і було надано зразок паспорту виробу і зразок сертифіката якості. Решта запропонованих фільтрів відрізняються тільки габаритними розмірами.

Комісією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель було розглянуто скаргу з аналогічного питання у закупівлі № UA-2025-02-14-008387-a та прийнято рішення № 3942-р/пк-пз від 13.03.2025, в якому визнано, що Учасником не порушено вимоги тендерної Документації в частині надання зразків паспортів на кожен тип фільтрів.

2. Щодо зазначення в паспорті фільтра характеристик відносно рами фільтра.
В тендерній документації Замовника відсутні вимоги щодо зазначення саме в паспорті фільтра характеристик щодо рами фільтра (калібрований металевий пруток).

Підтвердження дотримання цієї вимоги Учасником міститься в документах «Технічна специфікація» (файл: 4.1. Технічна специфікація.pdf) та «Порівняльна таблиця основних технічних та якісних характеристик товару» (файл: 4.2. Порівняльна таблиця технічних характеристик.pdf), де вказано «Рама – калібрований металевий пруток».

Відповідно до п.2 ч.1 ст. 31 Закону Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.

Відповідно до ст. 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами:
- добросовісна конкуренція серед учасників;
- максимальна економія, ефективність та пропорційність;
- відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
- недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
- об’єктивна та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/ спрощеної закупівлі;
- запобігання корупційним діям і зловживанням.

Крім того, відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей.
Вважаємо, що Замовник необ’єктивно та упереджено оцінив пропозицію Скаржника, адже пропозиція ТОВ «СЕЛТОН» повністю відповідає вимогам Замовника, що підтверджується поданими документами у складі тендерної пропозиції.
Всі вищенаведені незаконні дії Замовника призвели до неправомірного відхилення пропозиції Скаржника, що в свою чергу призвело до порушення його майнових прав, чия пропозиція повністю відповідає вимогам тендерної документації закупівлі.

З огляду на вищевикладене вбачається, що Замовником при прийнятті рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника було порушено вимоги Закону України «Про публічні закупівлі» та постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178, а тому рішення Замовника є таким, що підлягає скасуванню.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА ЩОДО ВИЯВЛЕНИХ ПОРУШЕНЬ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ

Номер: d806a100ab444ea29b0b5df8c04f384b
Ідентифікатор запиту: UA-2025-05-01-013884-a.b1
Назва: СКАРГА ЩОДО ВИЯВЛЕНИХ ПОРУШЕНЬ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 29.05.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 22.05.2025 16:13
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 02.06.2025 15:32
Дата виконання рішення Замовником: 12.06.2025 13:46
Коментар замовника щодо усунення порушень: Під час проведення Закупівлі було прийнято рішення від 16.05.2022 №95 (далі – Рішення), згідно з яким переможцем відкритих торгів з особливостями було визначено ТОВ "АЕРОФІЛЬТР" (далі – Переможець) та ухвалено рішення про намір укласти договір про закупівлю з Переможцем. Рішенням Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 29.05.2025 № 8603-р/пк-пз зобов’язано Головне управління справами Міністерства оборони України скасувати Рішення. Відповідно до частини 22 статті 18 Закону рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються. Уповноважена особа вирішила скасувати Рішення від 16.05.2022 № 95.
Автор: Товариство з обмеженою відповідальністю «CЕЛТОН», Васюр Костянтин Борисович 380677127142 st@selton.com.ua http://selton.com.ua/uk/

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 128ef48997d246b994ed7f459f25fb21
Заголовок пункту скарги: СКАРГА ЩОДО ВИЯВЛЕНИХ ПОРУШЕНЬ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги: ТОВ «СЕЛТОН» (надалі – Скаржник) звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель у зв'язку з порушенням своїх прав та охоронюваних інтересів Головне управління справами Міністерства оборони України Теплообмінники, кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої за ідентифікатором UA-2025-05-01-013884-a.
16.05.2025 Замовником на веб-порталі Уповноваженого органу було розміщено протокол № 95 Уповноваженої особи Замовника (далі - Протокол), яким вирішено Визначити переможцем відкритих торгів з особливостями UA-2025-05-01-013884-a згідно з предметом закупівлі, код національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» – код ДК 021:2015 42510000-4 - Теплообмінники, кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої, ТОВ «АЕРОФІЛЬТР» (далі – переможець). Пропозиція є найбільш економічно вигідною та відповідає умовам тендерної документації та ухвалено рішення про намір укласти договір про закупівлю з переможцем відкритих торгів з особливостями.


Скаржник не погоджується з вищевказаним рішенням Замовника та вважає його протиправним та таким, що порушує норми Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), виходячи з наступного.

Щодо відповідності тендерної пропозиції ТОВ «АЕРОФІЛЬТР» вимогам тендерної документації
В п. 6 розділу «Технічні вимоги» Додатку 2 до тендерної документації Замовником встановлена вимога щодо надання Учасниками в складі тендерної пропозиції сертифікату якості на запропоновані фільтри. Також розділ «Технічні вимоги» містить примітку, що тендерна пропозиція, яка не містить передбачених документів, вважається такою, що не відповідає умовам тендерної документації.
В складі тендерної пропозиції ТОВ «АЕРОФІЛЬТР» відсутній документ «Сертифікат якості» на запропоновані фільтри, який вимагався тендерною документацією Замовника. Сертифікат якості — це документ, який видається виробником товару для підтвердження відповідності виробленого ним товару вимогам, які висуваються до якості такого товару.
Натомість ТОВ «Аерофільтр» надано в складі тендерної документації документ «Сертифікат відповідності» (файл: «9.2. Сертифікат 2025.pdf»), виданий ТОВ «НПП МІЖНАРОДНІ СТАНДАРТИ І СИСТЕМИ», який не є аналогом та не може бути заміною сертифікату якості від виробника товару.
Таким чином, пропозиція ТОВ «АЕРОФІЛЬТР» не відповідає технічним вимогам тендерної документації у закупівлі UA-2025-05-01-013884-a.
Відповідно до п.2 ч.1 ст. 31 Закону Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Відповідно до ст. 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами:
- добросовісна конкуренція серед учасників;
- максимальна економія, ефективність та пропорційність;
- відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
- недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
- об’єктивна та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/ спрощеної закупівлі;
- запобігання корупційним діям і зловживанням.
Крім того, відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи наведене, у Замовника наявні підстави для відхилення Пропозиції ТОВ «АЕРОФІЛЬТР», визначені абзацом другим підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
Враховуючи вищевикладені Скаржником обставини тендерна пропозиція ТОВ «АЕРОФІЛЬТР» мала бути відхилена на підставі вимог пункту 44 Особливостей.
Не відхиливши Пропозицію ТОВ «АЕРОФІЛЬТР», Замовник порушив вимоги пункту 44 Особливостей, згідно з якими замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, зокрема, якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей.
З огляду на вищевикладене вбачається, що Замовником при прийнятті рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника було порушено вимоги Закону України «Про публічні закупівлі» та постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178, а тому рішення Замовника є таким, що підлягає скасуванню.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір