• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015 код 31160000-5 Частини електродвигунів, генераторів і трансформаторів (Закупівля щіткотримачів електродвигуна для філії "Середньодніпровська ГЕС" ПрАТ "Укргідроенерго")

Завершена

239 547.73 UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 2 395.48 UAH
Період оскарження: 01.05.2025 10:52 - 09.05.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга про порушення законодавства у сфері публічних закупівель

Номер: 561e99d96ac24ed7bdcc58f0baa064f3
Ідентифікатор запиту: UA-2025-05-01-003111-a.c1
Назва: Скарга про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Скарга:
Приватне акціонерне товариство «Укргідроенерго»в особі Філії «Середньодніпровська ГЕС» ПрАТ «Укргідроенерго»(далі за текстом – Замовник) порушило законодавство України у сфері публічних закупівель шляхом визнання ТОВ «НОВЕК-УКРАЇНА» (ідентифікаційнийкод 41551574) переможцем конкурсних торгів, зареєстрованих за ідентифікатором UA-2025-05-01-003111-a, тендерна пропозиція якого не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 30.05.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 23.05.2025 15:06
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 03.06.2025 18:10
Дата виконання рішення Замовником: 05.06.2025 10:05
Коментар замовника щодо усунення порушень: Протоколом 213 від 05.06.2025р. на виконання рішення, Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 30.05.2025 № 8658-р/пк-пз зобов’язано Приватне акціонерне товариство «Укргідроенерго» скасувати рішення про визначення товариство з обмеженою відповідальністю «НОВЕК-УКРАЇНА» (код ЄДРПОУ: 41551574) переможцем процедури закупівлі – «ДК 021:2015 код 31160000-5 Частини електродвигунів, генераторів і трансформаторів (Закупівля щіткотримачів електродвигуна для філії "Середньодніпровська ГЕС" ПрАТ "Укргідроенерго")», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-05-01-003111-a, було скасовано рішення від 18.05.2025 №182.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЛЕГ ПЛЮС", Олександр Калиниченко 380504461717 olexandr.legplus@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 28f19f7c0b184dadba8eaf98e80b40c1
Заголовок пункту скарги: Скарга на неправомірне визначення переможця
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Як вбачається зі змісту мотивувальної частини Протоколу, рішення Замовника щодо визнання ТОВ "НОВЕК-УКРАЇНА" переможцем закупівлі обґрунтовується тим, що згідно з проведеним розглядом тендерної пропозиції Учасника на відповідність її вимогам тендерної документації у Замовника відсутні будь-які підстави для відхилення його тендерної пропозиції, з врахуванням цього, тендерна пропозиція Учасника повністю відповідає вимогам тендерної документації та додаткам до неї, в т.ч. щодо предмета закупівлі, та потребам Замовника.
Натомість, Скаржник вважає таку позицію Замовника хибною, а ухвалене рішення таким, що не відповідає вимогам діючого законодавства та Документації з огляду на таке.
Відповідно до положень пункту 2 частини 1 статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 44 Особливостей однією з підстав відхилення тендерної пропозиції учасника є невідповідність такої пропозиції умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Так, Замовник в пункті 7 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Документації, зокрема, встановив, що необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі зазначені у додатку 1 цієї тендерної документації.
Відповідно до додатку 1 «Технічна специфікація» Замовником були встановлені наступні вимоги до предмету закупівлі: Матеріал: латунь. Тип пружини: рулонна. Розмір щіток, мм: 20х32x64. Згідно з кресленням: АСВН.687426.011.000-02 (колонка 2 рядок 2 таблиці «Якісні та технічні вимоги до предмету закупівлі та опис товару, що пропонується до постачання»).
Як вбачається з наданого у додатку 1 креслення АСВН.687426.011.000-02, ним встановлені вимоги до таких необхідних технічних характеристик, як розміри товару та величина сили тиску пружини.
На підтвердження відповідності запропонованого ТОВ "НОВЕК-УКРАЇНА" товару, вимогам Документації щодо технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі, ТОВ "НОВЕК-УКРАЇНА" у складі його тендерної пропозиції було надано електронний документ з назвою «Технічна специфікація», в якій, зокрема, міститься посилання на креслення ЧЖДН 1.2032.0905.001 СК.
Також, у складі тендерної пропозиції ТОВ "НОВЕК-УКРАЇНА" надано три електронних документи з назвою «Креслення РТ.20х32», один від 10.05.2025 та два інших – від 19.05.2025, у яких міститься креслення ЧЖДН 1.2032.0905.001 СК.
З порівняльного аналізу креслення АСВН.687426.011.000-02 та креслення ЧЖДН 1.2032.0905.001 СК від 10.05.2025 вбачається, що у останньому взагалі не визначені деякі розміри, а також взагалі відсутня величина сили тиску пружини, які встановлені у кресленні до Документації АСВН.687426.011.000-02.
Зокрема, у кресленні ЧЖДН 1.2032.0905.001 СК від 10.05.2025 не визначено наступні розміри:
- висоту від низу до вигину пружини - розміром 105,5 мм;
- висоту від низу до нижньої полки - розміром 9,5 мм;
- висоту від нижньої полки до верхньої полки - розміром 78 мм;
- ширину від зовнішнього краю до початку нижньої полки - розміром 31 мм.
Отже, креслення ЧЖДН 1.2032.0905.001 СК від 10.05.2025 чітко доводить, що запропонований ТОВ "НОВЕК-УКРАЇНА" товар не відповідає технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, встановленим Замовником у його Документації.
У кресленнях ЧЖДН 1.2032.0905.001 СК від 19.05.2025 визначені всі необхідні розміри, які встановлені у кресленні до Документації АСВН.687426.011.000-02, однак відсутня величина сили тиску пружини.
Водночас, слід зазначити, що креслення ЧЖДН 1.2032.0905.001 СК від 19.05.2025 взагалі не підлягають розгляду Замовником, оскільки вони подані після строку на внесення змін до тендерної пропозиції, не підпадають під ознаки документів, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей, а також не є результатом усуненням невідповідності в інформації та/або документах, на підставі наступного.
Так, відповідно до пункту 10 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Документації учасник процедури закупівлі має право внести зміни до своєї тендерної пропозиції або відкликати її до закінчення кінцевого строку її подання без втрати свого забезпечення тендерної пропозиції. Такі зміни або заява про відкликання тендерної пропозиції враховуються, якщо вони отримані електронною системою закупівель до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Пунктом 1 Розділу ІV «Подання та розкриття тендерної пропозиції» Документації встановлено кінцевий строк подання тендерних пропозицій, а саме - о 00.00 годині за Київським часом « 12 » травня 2025 р.
Згідно з положеннями пункту 1 Розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» Документації Замовник та учасники процедури закупівлі не можуть ініціювати будь-які переговори з питань внесення змін до змісту або ціни поданої тендерної пропозиції.
У пункті 4 цього ж розділу Документації встановлено, що якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Слід зазначити, що відповідне повідомлення Замовника в електронній системі закупівель за данню закупівлею відсутнє.
Згідно з пунктом 6 Розділу ІІІ Документації переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей.
Разом з тим, підстави, зазначені у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей, не мають жодного відношення до документів, що підтверджують відповідність запропонованого учасником товару технічним, якісним та кількісним вимогам до предмету закупівлі.
Отже, дії ТОВ "НОВЕК-УКРАЇНА" з подання 19.05.2025 у складі документів, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей, креслення ЧЖДН 1.2032.0905.001 СК від 19.05.2025 носять неправомірний характер, оскільки фактично представляють собою зміну тендерної пропозиції з порушенням строків для такої зміни, встановлених Документацією та діючим законодавством.
Таким чином, з огляду на викладене вбачається, що продукція, яка пропонується до постачання ТОВ "НОВЕК-УКРАЇНА", не відповідає технічним вимогам, що викладені Замовником у складі вимог тендерної документації для предмета закупівлі, а Технічна специфікація ТОВ "НОВЕК-УКРАЇНА" містить недостовірну інформацію щодо технічних характеристик запропонованого товару.
За таких обставин, рішення Замовника, оформлене Протоколом №182 уповноваженої особи філії "Середньодніпровська ГЕС" ПрАТ "Укргідроенерго" від 16.05.2025 щодо визначення ТОВ "НОВЕК-УКРАЇНА" переможцем закупівлі за ідентифікатором закупівлі UA-2025-05-01-003111-a, підлягає скасуванню, як таке, що прямо суперечить вимогам пункту 32 частини 1 статті 1 та вимогам статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі», грубо порушує положення власної тендерної документації Замовника, які,в свою чергу,дублюють положення пункту 2 частини 1 статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпункту 2 пункту 44 Особливостей, а також порушує права Скаржника на об’єктивний та неупереджений розгляд тендерних пропозицій учасників закупівлі.
Слід також підкреслити, що правомірність даної позиції Скаржника щодо визнання зазначених вище обставин необхідною та достатньою підставою для скасування рішення уповноваженої особи щодо визначення переможця торгів, підтверджується висновком, зробленим АМКУ у своєму рішенні № 19988- р/пк-пз від 12.12.2023 у аналогічній справі.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)