• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Бензин А-95 та Дизельне паливо Євро5 (талони)

Замовник підтверджує, що є суб’єктом, на якого поширюється дія Постанови Кабінету Міністрів України № 178 від 02 березня 2022 року «Про деякі питання обкладення податком на додану вартість за нульовою ставкою у період воєнного стану» (надалі - Постанова) та підтверджує, що постачання товарів за цим Договором необхідне Покупцю з метою виконання ним відповідних мобілізаційних завдань в умовах воєнного стану, а також те, що до припинення чи скасування воєнного стану операції з постачання товарів для заправки (дозаправки) або забезпечення транспорту Покупця нафтопродуктами у рамках виконання умов цього Договору обкладаються податком на додану вартість за нульовою ставкою.

Завершена

3 000 000.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 15 000.00 UAH
Період оскарження: 01.05.2025 10:44 - 06.05.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга на неправомірні умови тендерної документації

Номер: d8df928c911d4a10994e7ad129b0b259
Ідентифікатор запиту: UA-2025-05-01-002938-a.a1
Назва: Скарга на неправомірні умови тендерної документації
Скарга:
У тендерній документації щодо закупівлі UA-2025-05-01-002938-a, затвердженій Рішенням уповноваженої особи замовника (Головного управління Національної поліції в Рівненській області), (далі – Тендерна документація), встановлено умови, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та є неправомірними. В наслідок таких дій замовника порушене право ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» на участь у процедурі закупівлі на недискримінаційних засадах, право на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, право на відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель. В наслідок таких дій замовника, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» незаконно позбавлене можливості перемогти у процедурі закупівлі, а також порушено інтереси ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», пов’язані з можливістю отримання законної вигоди в наслідок виконання договору про закупівлю, укладеного за результатами процедури закупівлі.
Дата розгляду скарги: 16.05.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 07.05.2025 16:23
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 21.05.2025 15:54
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УКРНАФТА-ПОСТАЧ", Дудник Євген 380978546494 fat-32-2@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 8e43a7afc4a34974af127f675ee8e8d9
Заголовок пункту скарги: Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-05-01-002938-a містить умови, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та є неправомірними.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Тип порушення: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Опис суті пункту скарги: Товариство з обмеженою відповідальністю «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» (04053, м. Київ, провулок Несторівський, 3-5; тел. +38 044 239 1480) має намір взяти участь у закупівлі UA-2025-05-01-002938-a, оголошеній Головним управлінням Національної поліції в Рівненській області (далі – Замовник). Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-05-01-002938-a містить умови, згідно з якими:
1. Встановлено вимоги до партнерських договорів учасників.
Зазначені умови є такими, що не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, є протиправними, та унеможливлюють результативну участь у закупівлі ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».
З цього приводу слід зазначити наступне.

1. Щодо вимог до партнерських договорів учасників.
Відповідно до умов пункту 10 Переліку документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, наведеного у Додатку 4 до Тендерної документації, «Якщо Учасник пропонує партнерські АЗС то надати скановану копію партнерського договору/договорів. Копії документів мають бути складені відповідно правил діловодства. Партнерський договір/договори за своїм змістом МАЄ ПЕРЕДБАЧАТИ ОТОВАРЮВАННЯ ТАЛОНІВ УЧАСНИКА В НЕЗАЛЕЖНОСТІ ВІД СТАНУ ВЗАЄМОРОЗРАХУНКІВ СТОРІН ПАРТНЕРСЬКОГО ДОГОВОРУ/ДОГОВОРІВ, ПРОТЯГОМ НЕ МЕНШЕ 3 МІСЯЦІВ ВІД ДАТИ ВИДАЧІ ТАЛОНІВ НА ПАЛЬНЕ ПАРТНЕРОМ-УЧАСНИКОМ ТОРГІВ».
Відповідно до умов пункту 15 цього ж переліку, «ПОЛОЖЕННЯ ПАРТНЕРСЬКОГО ДОГОВОРУ НЕ ПОВИННІ МІСТИТИ УМОВ ОБМЕЖЕННЯ ЗУПИНКИ ВІДПУСКУ ПАЛЬНОГО ЧЕРЕЗ ВІЙСЬКОВИЙ СТАН ТА ОБОВ’ЯЗКОВО ПОВИНЕН МІСТИТИ УМОВУ, ЩО ВІЙСЬКОВИЙ СТАН НЕ МОЖЕ БУТИ ФОРС-МАЖОРНОЮ ОБСТАВИНОЮ ЩОДО ЗУПИНКИ ВІДПУСКУ ПАЛЬНОГО».
Зі змісту зазначених умов вбачається, що тендерні пропозиції, подані учасниками, які пропонуватимуть партнерські АЗС, та відповідні партнерські договори яких НЕ міститимуть зазначених умов, будуть відхилені Замовником як такі, що не відповідають умовам Тендерної документації.
З цього приводу слід зауважити, що вимоги до підготовки тендерної документації та її змісту встановлені у статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).
Відповідно до вимог частини 2 статті 22 Закону, у тендерній документації зазначаються такі відомості:
1) інструкція з підготовки тендерних пропозицій;
2) один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством;
3) інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі;
4) інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби);
5) кількість товару та місце його поставки;
6) місце, де повинні бути виконані роботи чи надані послуги, їх обсяги;
7) строки поставки товарів, виконання робіт, надання послуг;
8) проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов;
9) опис окремої частини або частин предмета закупівлі (лота);
10) перелік критеріїв оцінки та методика оцінки тендерних пропозицій із зазначенням питомої ваги кожного критерію.
11) строк дії тендерної пропозиції;
12) валюта, у якій повинна бути зазначена ціна тендерної пропозиції;
13) мова (мови), якою (якими) повинні бути складені тендерні пропозиції;
14) кінцевий строк подання тендерних пропозицій;
15) розмір та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати);
16) розмір, вид, строк та умови надання, повернення та неповернення забезпечення виконання договору про закупівлю (якщо замовник вимагає таке забезпечення надати);
17) прізвище, ім’я та по батькові, посада та електронна адреса однієї чи кількох посадових осіб замовника, уповноважених здійснювати зв’язок з учасниками;
18) вимога про зазначення учасником у тендерній пропозиції інформації (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю - у разі закупівлі робіт або послуг;
19) опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок.

Отже, Закон, в т.ч. стаття 22, не передбачає зазначення у тендерній документації таких відомостей, як вимоги до партнерських договорів, які укладають учасники, в т.ч. ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», зі своїми партнерами (контрагентами).

Частиною 3 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Слід звернути увагу на те, що зазначена вимога Закону дозволяє замовнику включати до тендерної документації не будь-яку інформацію, яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації, а лише ту, ВИМОГИ ЩОДО НАЯВНОСТІ ЯКОЇ ПЕРЕДБАЧЕНІ ЗАКОНОДАВСТВОМ.
При цьому, законодавство (зокрема, Закон, Технічний регламент щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927, Правила роздрібної торгівлі нафтопродуктами, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 20.12.1997 № 1442 тощо) НЕ ПЕРЕДБАЧАЄ необхідності включення до партнерських договорів, які укладають розповсюджувачі палива (в т.ч., ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ»), відповідно до яких отоварювання талонів учасника має здійснюватися в незалежності від стану взаєморозрахунків сторін партнерського договору/договорів, протягом не менше 3 місяців від дати видачі талонів на пальне партнером-учасником торгів; НЕ ЗАБОРОНЯЄ включати до таких договорів умови щодо обмеження зупинки відпуску пального через військовий стан; а також НЕ ЗОБОВ’ЯЗУЄ включати до таких договорів умови, відповідно до яких військовий стан не може бути форс-мажорною обставиною щодо зупинки відпуску пального.
Встановлення Замовником таких вимог суперечитиме вимогам статті 22 Закону та може призвести до порушення вимог частини 1 статті 5 Закону, зокрема, в частині об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі.
При цьому, особливі умови, пов’язані з дією військово стану, та спрямовані на забезпечення додаткового захисту інтересів Замовника, можуть бути включені за згодою сторін, безпосередньо до договору про закупівлю, який буде укладений за результатами здійснення закупівлі UA-2025-05-01-002938-a.
Разом з цим, під час участі у закупівлі UA-2025-05-01-002938-a, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» має намір запропонувати, зокрема, партнерські АЗС «UKRNAFTA». Використання таких АЗС здійснюється на підставі Договору від 01.04.2025 № 24/02/1578-МТР, укладеного з ПАТ «УКРНАФТА».
Відповідно до умов пункту 1.3. зазначеного Договору, «Бланк-дозволу (талон) – паперовий бланки, який є документом встановленого зразку та форми, одноразового використання, містять обов’язкові реквізити та мають визначені ступені захисту, вказані в Додатку №2, що посвідчують право ПОКУПЦЯ та/або пред’явника бланку-дозволу на одержання певної кількості та певної марки товару на АЗС […]».
Згідно з умовами пункту 4.1.1. зазначеного Договору, Постачальник зобов’язаний «Поставляти Товари через АЗС по факту пред’явлення ПОКУПЦЕМ (фактичним держателем) бланків-дозволу в разі виконання ПОКУПЦЕМ зобов’язань, визначених даним Договором».
Відповідно до пункту 11.1. зазначеного Договору, «Договір набуває чинності з 01 лютого 2025 року та діє до 31 грудня 2025 року включно, а в частині розрахунків – до повного виконання».
Зазначений Договір складений з урахуванням вимог чинного законодавства та регулює відносини ПАТ «УКРНАФТА» (як постачальника) з ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» (як покупця). Дія зазначеного Договору не поширюється на господарські відносини, які виникають між ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» та третіми особами (замовниками), які регулюються іншими договорами, які укладаються між ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» та такими третіми особами.
Разом з цим, зазначений Договір не містить умов, які передбачають отоварювання талонів учасника в незалежності від стану взаєморозрахунків сторін партнерського договору/договорів, протягом не менше 3 місяців від дати видачі талонів на пальне партнером-учасником торгів, а також умов щодо обмеження зупинки відпуску пального через військовий стан; умов про те, що військовий стан не може бути форс-мажорною обставиною щодо зупинки відпуску пального.

За таких умов, тендерна пропозиція, подана ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», буде відхилена Замовником як така, що відповідає умовам Тендерної документації.
Отже, зазначені умови тендерної документації суперечать принципам здійснення закупівель, встановленим частиною 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема, принципу недискримінації учасників та рівного ставлення до них, об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі. Такі вимоги є безпідставними та протиправними.

Перелік доказів:
1. Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-05-01-002938-a.
2. Додаток 4 до тендерної документації.
6. Договір з ПАТ «УКРНАФТА».
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації