• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Поточний ремонт системи автоматичної пожежної сигналізації та оповіщення про пожежу Миколаївського ліцею №41 м. Миколаєва (код ДК 021:2015 50410000-2 – Послуги з ремонту і технічного обслуговування вимірювальних, випробувальних і контрольних приладів).

Торги не відбулися

1 189 144.80 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 945.72 UAH
Період оскарження: 30.04.2025 16:32 - 31.05.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на переможця

Номер: ac65d6e487e64b70ac536904d0890b55
Ідентифікатор запиту: UA-2025-04-30-010009-a.b2
Назва: Скарга на переможця
Скарга:
Дата розгляду скарги: 02.07.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 25.06.2025 15:36
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 04.07.2025 16:14
Дата виконання рішення Замовником: 23.07.2025 11:00
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення АМКУ виконано.
Автор: ТОВ "СПАС", Юлія Димитрова +380975686464 spas.odesa@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 831f4629194c4dbdac77e679dbf1ad33
Заголовок пункту скарги: Відповідно до додатку 3 до тендерної документації: Ціна пропозиції надається у паперовому вигляді, а також у електронному вигляді, складеного за допомогою програмного комплексу АВК-5, або іншого програмного продукту що синхронізовано з названим та ліцензовано в Україні.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 1. Відповідно до додатку 3 до тендерної документації: Ціна пропозиції надається у паперовому вигляді, а також у електронному вигляді, складеного за допомогою програмного комплексу АВК-5, або іншого програмного продукту що синхронізовано з названим та ліцензовано в Україні. Учасники у складі пропозиції надають Ліцензію на використання програмного комплексу, який використовуватимуть для розробки кошторисної документації, без права передачі третім особам, дійсну на момент подання пропозиції або інший документ, який підтверджує законні підстави використання зазначеного програмного забезпечення.

В складі тендерної пропозиції ТОВ "ФЕНІКС ЮГ" надано договір №01/05/2025 від 01.05.2025 року (файл: 37.Договір №01 05 2025 від 01 травня 2025 року оренди АВК-5) та ліцензію № 9/10279 з дійсним супроводом до 30.04.2026 року.
В договорі №01/05/2025 від 01.05.2025 вказано, що предметом є передача в оренду (користування) робоче місце з персональним компʼютером, на якому встановлено програмний комплекс АВК-5 («Автоматизований випуск на ПЕОМ кошторисно-ресурсної документації») для робочого місця (з підсистемою «Підрядник»).
Відповідно до пункту 1.3. договору вказано, що програмний комплекс АВК-5 встановлений на персональному компʼютері Орендодавця, тобто у ТОВ «ОХРАНА».

В наданій ліцензії зазначено, що ліцензія № 9/10279 на використання ПК АВК-5 у власному виробництві, без передачі третім особам. Замовником є ТОВ «ОХРАНА».
Виняткові майнові права на комп'ютерну програму "Програмний комплекс АВК-5 " належать ТОВ "НВФ "АВК Созидатель".
Тобто ТОВ "НВФ "АВК Созидатель" надає право на користування вищезазначеним ПК для суб’єктів господарювання шляхом надання їм Ліцензії на користування АВК-5. ТОВ «ОХРАНА» не має права передачі зазначеної ліцензії третім особам.
Враховуючи вищенаведене, учасник надав Ліцензію, яка була передана йому від третіх осіб, що прямо заборонено як вимогами тендерної документації так і самою ліцензією.
Таким чином, тендерна пропозиція ТОВ "ФЕНІКС ЮГ" містить невідповідності передбачені пунктом 43 Особливостей.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 850ffb01a7014407a872d6661c2164cf
Заголовок пункту скарги: Відповідно до додатку 3 до тендерної документації: З урахуванням умов цієї тендерної документації Учасник визначає ціну на послуги, які він пропонує виконати за Договором, з урахуванням вартості самих послуг, усіх своїх витрат...
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 2. Відповідно до додатку 3 до тендерної документації: З урахуванням умов цієї тендерної документації Учасник визначає ціну на послуги, які він пропонує виконати за Договором, з урахуванням вартості самих послуг, усіх своїх витрат, вартості необхідних матеріальних ресурсів, транспортних витрат, податків і зборів, що сплачуються або мають бути сплачені та усіх своїх витрат, пов’язаних з виконанням послуг та отримання свідоцтва про повірку законодавчого регульованого засобу вимірювальної техніки.
Не врахована Учасником вартість окремих послуг не сплачується Замовником окремо, а витрати на їх виконання вважаються врахованими у загальній ціні пропозиції Учасника і відшкодуванню не підлягають.
Ціна пропозиції визначається Учасником відповідно до вимог національних стандартів, але не виключно, а саме: НАСТАНОВА з визначення вартості будівництва, з урахуванням змін (Наказ Міністерства розвитку громад та територій України від 01 листопада 2021 року № 281).
Кошторисна документація, розрахунки ціни пропозиції мають бути підтверджені наступними документами у складі тендерної пропозиції (електронні файли формату pdf та imd) сформованими за допомогою програмного комплексу АВК-5, або іншого програмного продукту що синхронізований з названим та ліцензований в Україні, (переможцем процедури закупівлі кошторисна документація надається на паперових носіях). Ціна пропозиції повинна містити інформацію про відповідність запропонованих учасником послуг встановленим кількісним, якісним та іншим вимогам відповідно до інформації, розміщеної в Додатках №№ 3, 3.1., 3.2. до тендерної документації. Кошторисна документація пропозиції повинна містити наступні документи:
- Договірна ціна (Додаток 30 до Настанови (пункт 5.2);
- Пояснювальна записка до Договірної ціни;
- Дефектні акти (Додаток 29 до Настанови (пункт 5.1);
- Локальні кошториси (Додаток 1 до Настанови (пункт 3.11), Додаток 2 до Настанови (пункт 3.11), Додаток 3 до Настанови (пункти 3.11, 7.1.);
- Відомості ресурсів до локальних кошторисів на будівельні роботи (Додаток 4 до Настанови (пункт 3.21);
- Підсумкова відомість ресурсів.
Кошторисна документація надана в форматі pdf має бути підписана уповноваженою особою учасника, з проставлянням печатки, а також містити підпис та печатку сертифікованого інженера-проектувальника. Учасники повинні надати діючий сертифікат інженера-проектувальника в частині кошторисної документації, а також, в разі якщо це передбачено чинним законодавством, свідоцтво про підвищення кваліфікації.
Ціна пропозиції надається у паперовому вигляді, а також у електронному вигляді, складеного за допомогою програмного комплексу АВК-5, або іншого програмного продукту що синхронізовано з названим та ліцензовано в Україні. Учасники у складі пропозиції надають Ліцензію на використання програмного комплексу, який використовуватимуть для розробки кошторисної документації, без права передачі третім особам, дійсну на момент подання пропозиції або інший документ, який підтверджує законні підстави використання зазначеного програмного забезпечення.
Ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) формується на підставі вартості будівельних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об’єкта, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів.
Кошти на покриття ризиків у випадках, передбачених у пункті 4.40 цієї Настанови, кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами Замовником не сплачуються.
Відповідно до відомості ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку, яка опублікована замовником у файлі «Додаток 3.2» зазначено:
2 – Середній розряд робіт, що виконуються робітниками-будівельниками – розряд – 3,2;
4 – Середній розряд робіт, що виконуються робітниками-монтажниками – розряд – 3,5;
6 – Середній розряд ланки робітників, зайнятих керуванням та обслуговуванням машин – розряд – 3,5.


В складі пропозиції надано кошторисні розрахунки (файл: 35.Кошторисні розрахунки - ліцей №41), в якій наявний зокрема:
1. Відомість ресурсів до локального кошторису № 02-01-01(файл: 51_ДЦ_ВРЛК_02-01-01)в якому зазначено:
2 – Середній розряд робіт, що виконуються робітниками-будівельниками – розряд – 3,1;
4 – Середній розряд робіт, що виконуються робітниками-монтажниками – розряд – 3,5;
6 – Середній розряд ланки робітників, зайнятих керуванням та обслуговуванням машин – розряд – 4,2.
2. Відомість ресурсів до локального кошторису № 02-01-2 (файл: 51_ДЦ_ВРЛК_02-01-01) в якому зазначено:
2 – Середній розряд робіт, що виконуються робітниками-будівельниками – розряд – 3,4;
4 – Середній розряд робіт, що виконуються робітниками-монтажниками – розряд – 3,5;
6 – Середній розряд ланки робітників, зайнятих керуванням та обслуговуванням машин – розряд – 4,2.
3. Підсумкова відомість ресурсів (файл: 51_ДЦ_ПВР) в якому зазначено:
2 – Середній розряд робіт, що виконуються робітниками-будівельниками – розряд – 3,2;
4 – Середній розряд робіт, що виконуються робітниками-монтажниками – розряд – 3,5;
6 – Середній розряд ланки робітників, зайнятих керуванням та обслуговуванням машин – розряд – 4,2.
Враховуючи вищенаведене, відомості про середній розряд робіт, що виконуються робітниками-будівельниками не узгоджуються між кошторисними документами учасника та тендерною документацією.
Аналогічної позиції дотримується орган оскарження в рішенні №16187-р/пк-пз від 02.10.2024.
Таким чином, тендерна пропозиція ТОВ "ФЕНІКС ЮГ" не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.

Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
1. Протокол № 18/06/6-вс від 18.06.2025.

Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.

Вважаємо, що Замовник порушив наступні принципи здійснення закупівель встановлених ч.1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»:
1. добросовісна конкуренція серед учасників;
2. об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Вважаємо, що Замовник необ’єктивно та упереджено оцінив і розглянув пропозицію ТОВ "ФЕНІКС ЮГ", не звернув увагу на відсутність необхідних документів та в супереч власних вимог визначив переможцем ТОВ "ФЕНІКС ЮГ", хоча мав відхилити таку пропозицію відповідно ЗУ «Про публічні закупівлі», але не зробивши цього порушив наше право на добросовісну та справедливу конкуренцію.
Вищенаведені незаконні дії Замовника призвели до неправомірного визначення переможцем ТОВ "ФЕНІКС ЮГ", що в свою чергу призвело до порушення майнових прав Скаржника. Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник є Учасником відповідної процедури, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку, що підтверджується документами з його пропозиції.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга про порушення законодавства в сфері публічних закупівель

Номер: e52175ef8de34360913e0e9009768370
Ідентифікатор запиту: UA-2025-04-30-010009-a.a1
Назва: Скарга про порушення законодавства в сфері публічних закупівель
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 14.05.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 06.05.2025 16:56
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 19.05.2025 12:55
Дата виконання рішення Замовником: 29.05.2025 16:28
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення АМКУ №7747-р/пк-пз від 14.05.2025 виконано
Автор: ТОВ "СПАС", Юлія Димитрова +380975686464 spas.odesa@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: d10e464b347c4fc28d9b6d817590e8be
Заголовок пункту скарги: пункт 1 розділу 5 тендерної документації. Щодо обґрунтування аномально низької тендерної пропозиції
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Відповідно до пункту 1 розділу 5 тендерної документації: Електронна система закупівель автоматично розраховує аномально низькі ціни/приведені ціни тендерних пропозицій на всіх етапах електронного аукціону та інформує про це учасника процедури закупівлі та замовника.
Аномально низька ціна тендерної пропозиції (далі — аномально низька ціна) розуміється ціна/приведена ціна найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції, яка є меншою на 40 або більше відсотків середньоарифметичного значення ціни/приведеної ціни тендерних пропозицій інших учасників процедури закупівлі, та/або є меншою на 30 або більше відсотків наступної ціни/приведеної ціни тендерної пропозиції; аномально низька ціна визначається електронною системою закупівель автоматично за умови наявності не менше двох учасників, які подали свої тендерні пропозиції щодо предмета закупівлі або його частини (лота).
Учасник процедури закупівлі, який надав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, що є аномально низькою, повинен надати протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції обґрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції. Замовник може відхилити аномально низьку тендерну пропозицію, у разі якщо учасник не надав належного обґрунтування вказаної у ній ціни або вартості, та відхиляє аномально низьку тендерну пропозицію у разі ненадходження такого обґрунтування протягом строку, визначеного абзацом першим частини 14 статті 29 Закону. Обґрунтування аномально низької тендерної пропозиції може містити інформацію про:
● досягнення економії завдяки застосованому технологічному процесу виробництва товарів, порядку надання послуг чи технології будівництва;
● сприятливі умови, за яких учасник процедури закупівлі може поставити товари, надати послуги чи виконати роботи, зокрема спеціальну цінову пропозицію (знижку) учасника процедури закупівлі;
● отримання учасником процедури закупівлі державної допомоги згідно із законодавством.
У разі надання обґрунтування аномально низької тендерної пропозиції Замовник вимагає надання таким Учасником додаткового підтвердження вартості та умов надання послуг, що є предметом закупівлі. Обґрунтування аномально низької ціни пропозиції Учасника повинно містити наступні кошторисні розрахунки: договірна ціна, розрахована відповідно до кошторисних норм України «Настанови з визначення вартості будівництва», затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281; розрахунок загальновиробничих витрат; зведений кошторисний розрахунок; локальний кошторис; розрахунок загальновиробничих витрат до зведеного кошторису; відомість ресурсів. На підтвердження вартісних показників обладнання, зазначених у наданих кошторисних розрахунках учасник має надати прайс-листи (документи які містять інформацію про вартість обладнання та матеріалів) тощо не менше ніж від трьох окремих постачальників(виробників, дилерів тощо) щодо кожної позиції такого обладнання та матеріалів, які мають бути завірені належним чином (підпис повноважної особи відповідного постачальника (виробника, дилера, тощо) та печатка (у разі використання). Разом з тим, надані кошторисні розрахунки мають підтверджувати рівень заробітної плати працівників учасника (яких буде залучено), не нижче за мінімальний, який визначено відповідно до діючого законодавства з урахуванням розряду, умов та характеру виконуваних робіт. В разі ненадання учасником торгів необхідних документів, або якщо документи (розрахунки) не відповідають вимогам тендерної документації, щодо обґрунтування аномально низької ціни, таке обґрунтування вважається неналежним, що є підставою для відхилення пропозиції такого учасника відповідно до Закону з урахуванням Особливостей.
З метою надання належного обґрунтування аномально низької тендерної пропозиції учасник повинен надати інформацію та/або документ(и) з урахуванням однієї із наступних умов:
1) У разі застосування фактору економії із використанням відмінних в звичайній практиці особливостей технологічного процесу або порядку надання послуги, із застосуванням складових зі зниженою вартістю, необхідно надати інформацію із описом окремих показників (або складників), які вплинули на зменшення загальної вартості пропозиції та документи, які підтверджують рівень цін складників (в т.ч. товарів, які використовуються при розрахунку вартості), що зазначаються у описі. Якщо учасником застосовується фактор економії через застосування порядку надання послуг, яким передбачено оптимізацію технологічного процесу, такий учасник повинен надати калькуляцію усіх етапів (найменувань послуги) та складників, що включені ним для надання повного обсягу послуги, що є предметом даної закупівлі, із порівнянням найменувань послуги, що визначені у Додатках №№ 3, 3.1. та 3.2. тендерної документації.
2) У разі наявності та застосування сприятливих умов, за яких учасник процедури закупівлі може надати послугу, для належного обґрунтування надається детальний опис умов із посиланням на документально підтверджені зобов’язання (факти), які встановлюють можливість зменшення вартості послуги та складників ціни, на які впливають обставини застосування таких сприятливих умов. При цьому, додатково, надається документ(и), якими об’єктивно підтверджується можливість застосування умов, які стали(нуть) виключними у звичних умовах надання послуги. Документи, які підтверджують наявності сприятливих умов повинні відображати вартість складників, які учасником зазнаються в детальному описі умов.
3) У разі отримання учасником процедури закупівлі державної допомоги згідно із законодавством, що визначає можливість застосування преференцій з боку держав(и), в тому числі з боку оподаткування, компенсації видатків, в процесах реалізації державних або недержавних програм (або ініціатив) та/або проектів т.ін., надається опис умов, які застосовуються в обох випадках розрахунку вартості тендерної пропозиції (1- ий - при розрахунку вартості з аномально низькою ціною тендерної пропозиції та 2-ий - при розрахунку вартості ціни тендерної пропозиції, без застосування умови отримання державної допомоги). Учасник повинен надати порівняльний опис із окремими калькуляціями вартості тендерної пропозиції із зазначенням цінових складників загальних вартостей пропозиції в обох випадках. В разі отримання учасником процедури закупівлі державної допомоги згідно із законодавством України, то такий Учасник має надати у складі пропозиції відповідні підтверджуючі документи видані уповноваженими органами.
Відповідно до п. 39 Постанови КМУ №1178 від 12.10.2022 року (надалі - Постанова): Учасник процедури закупівлі, який надав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, що є аномально низькою (у цьому пункті під терміном “аномально низька ціна тендерної пропозиції” розуміється ціна/приведена ціна найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції, яка є меншою на 40 або більше відсотків середньоарифметичного значення ціни/приведеної ціни тендерних пропозицій інших учасників процедури закупівлі, та/або є меншою на 30 або більше відсотків наступної ціни/приведеної ціни тендерної пропозиції; аномально низька ціна визначається електронною системою закупівель автоматично за умови наявності не менше двох учасників, які подали свої тендерні пропозиції щодо предмета закупівлі або його частини (лота), повинен надати протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції обґрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції.
Відповідно до пункту 44 Постанови: Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі, зокрема: не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного абзацом першим частини чотирнадцятої статті 29 Закону/абзацом дев’ятим пункту 37 цих особливостей.
Відповідно до статті 29 розгляд та оцінка тендерних пропозицій/пропозицій Закону Учасник, який надав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, що є аномально низькою, повинен надати протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції обґрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції.
Замовник може відхилити аномально низьку тендерну пропозицію, у разі якщо учасник не надав належного обґрунтування вказаної у ній ціни або вартості, та відхиляє аномально низьку тендерну пропозицію у разі ненадходження такого обґрунтування протягом строку, визначеного абзацом першим цієї частини.
Обґрунтування аномально низької тендерної пропозиції може містити інформацію про:
1) досягнення економії завдяки застосованому технологічному процесу виробництва товарів, порядку надання послуг чи технології будівництва;
2) сприятливі умови, за яких учасник може поставити товари, надати послуги чи виконати роботи, зокрема спеціальна цінова пропозиція (знижка) учасника;
3) отримання учасником державної допомоги згідно із законодавством.
Враховуючи наведене, вищезазначені умови Документації містять надмірні вимоги підтвердження аномально низької ціни, які не узгоджуються з положеннями Закону та Постанови в цій частині. На підтвердження надаємо копію Постанови та Закону.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 93847167133e42cbbcdc5e1910fa3d67
Заголовок пункту скарги: пункт 1.1. додатку 1 до тендерної документації, пункт 1.1. додатку 5 до тендерної документації. Щодо надання свідоцтва про повірку або свідоцтва про калібрування засобів вимірювальної техніки або контрольно – вимірювальних приладів (мегаомметр), видане компетентним та повноважним суб’єктом, який має право видавати такі документи відповідно до діючого законодавства
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до пункту 1.1. додатку 1 до тендерної документації: Довідка в довільній формі про наявність обладнання, матеріально-технічної бази, необхідних для надання послуг, із зазначенням найменування, кількості та підстави користування (власне/залучене).
На підтвердження інформації стосовно наявності обладнання й матеріально-технічної бази, зазначеної в довідці, учасник має надати документи/документ на підтвердження права власності/ володіння/користування тощо відповідним майном. При цьому договір найму будівлі або іншої капітальної споруди (їхньої окремої частини) строком на три роки і більше, а також договір найму (оренди) транспортного засобу за участі фізичної особи у разі їх надання учасником, мають бути засвідчені нотаріально. Матеріально-технічна база має відповідати умовам, визначеним в п. 16 Постанови Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 р. № 852. Замовником допускається надання учасниками приладів, що повною мірою виконують функції зазначених у п.16 Постанови Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 р. № 852. Учасник повинен надати у складі пропозиції чинне свідоцтво про повірку або свідоцтво про калібрування засобів вимірювальної техніки або контрольно – вимірювальних приладів (мегаомметр), видане компетентним та повноважним суб’єктом, який має право видавати такі документи відповідно до діючого законодавства.
Відповідно до пункту 1.1. додатку 5 до тендерної документації: Довідка в довільній формі про наявність обладнання, матеріально-технічної бази, необхідних для надання послуг, із зазначенням найменування, кількості та підстави користування (власне/залучене).
На підтвердження інформації стосовно наявності обладнання й матеріально-технічної бази, зазначеної в довідці, учасник має надати документи/документ на підтвердження права власності/ володіння/користування тощо відповідним майном. При цьому договір найму будівлі або іншої капітальної споруди (їхньої окремої частини) строком на три роки і більше, а також договір найму (оренди) транспортного засобу за участі фізичної особи у разі їх надання учасником, мають бути засвідчені нотаріально. Матеріально-технічна база має відповідати умовам, визначеним в п. 16 Постанови Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 р. № 852. Замовником допускається надання учасниками приладів, що повною мірою виконують функції зазначених у п.16 Постанови Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 р. № 852. Учасник повинен надати у складі пропозиції чинне свідоцтво про повірку або свідоцтво про калібрування засобів вимірювальної техніки або контрольно – вимірювальних приладів (мегаомметр), видане компетентним та повноважним суб’єктом, який має право видавати такі документи відповідно до діючого законодавства.

Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 р. № 852 (надалі – Ліцензійні умови) не передбачено обов’язкової наявності в суб’єктів господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення свідоцтва про повірку або свідоцтва про калібрування засобів вимірювальної техніки або контрольно – вимірювальних приладів (мегаомметр), видане компетентним та повноважним суб’єктом, який має право видавати такі документи відповідно до діючого законодавства. На підтверджена надаємо копію Ліцензійних умов.
Вказана вимога розрахована на учасників торгів, в яких є вказані документи, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Вимоги замовника не узгоджуються з вимогами чинного законодавства.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: cbd088884faa4cc0af1eaf2a4661a43c
Заголовок пункту скарги: пункт 1.2. додатку 1 до тендерної документації, пункт 1.2. додатку 5 до тендерної документації. Щодо надання метрологічного підтвердження придатності вимірювального обладнання для здійснення вимірювань акумуляторних батарей та електроустановок, апаратів, вторинних кіл та електропроводки на напругу до 1кВ
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до пункту 1.2. додатку 1 до тендерної документації: Для виконання робіт згідно технічного завдання, а саме проведення учасником комплексу електровимірювальних робіт (перевірка опору ізоляції, вимірювання акумуляторних батарей та електроустановок, апаратів, вторинних кіл та електропроводки на напругу до 1кВ) учасники повинні надати метрологічне підтвердження придатності вимірювального обладнання для здійснення вимірювань акумуляторних батарей та електроустановок, апаратів, вторинних кіл та електропроводки на напругу до 1кВ (надати свідоцтво (сертифікат або інший аналогічний документ) про відповідність системи вимірювань вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 Системи керування вимірюванням з додаванням переліку або сфери об’єктів та процесів системи вимірювань видане уповноваженим органом).
Відповідно до пункту 1.2. додатку 5 до тендерної документації: Для виконання робіт згідно технічного завдання, а саме проведення учасником комплексу електровимірювальних робіт (перевірка опору ізоляції, вимірювання акумуляторних батарей та електроустановок, апаратів, вторинних кіл та електропроводки на напругу до 1кВ) учасники повинні надати метрологічне підтвердження придатності вимірювального обладнання для здійснення вимірювань акумуляторних батарей та електроустановок, апаратів, вторинних кіл та електропроводки на напругу до 1кВ (надати свідоцтво (сертифікат або інший аналогічний документ) про відповідність системи вимірювань вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 Системи керування вимірюванням з додаванням переліку або сфери об’єктів та процесів системи вимірювань видане уповноваженим органом).

Ліцензійними умовами не передбачено обов’язкової наявності в суб’єктів господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення метрологічного підтвердження придатності вимірювального обладнання для здійснення вимірювань акумуляторних батарей та електроустановок, апаратів, вторинних кіл та електропроводки на напругу до 1кВ (свідоцтво (сертифікат або інший аналогічний документ) про відповідність системи вимірювань вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 Системи керування вимірюванням з додаванням переліку або сфери об’єктів та процесів системи вимірювань видане уповноваженим органом). На підтверджена надаємо копію Ліцензійних умов.
Вказана вимога розрахована на учасників торгів, в яких є вказані документи, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Вимоги замовника не узгоджуються з вимогами чинного законодавства.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: dbf65c651ad94410b202c3516b66dac4
Заголовок пункту скарги: пункт 1.3. додатку 1 до тендерної документації, пункту 1.3. додатку 5 до тендерної документації. Щодо обов’язкової наявності в суб’єктів господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення власного або залученого автотранспорту.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до пункту 1.3. додатку 1 до тендерної документації: З метою підтвердження наявності автотранспорту для доставки обладнання на об’єкт надання послуг учасники підтверджують наявність власного або залученого автотранспорту копіями підтверджуючих документів (копія свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу, копії договорів оренди, купівлі/продажу тощо). У разі якщо автотранспорт орендується, або використовується на інших договірних засадах, для підтвердження права власності орендодавця надати копію свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу, при цьому дані щодо власника повинні співпадати з даними орендодавця.
Відповідно до пункту 1.3. додатку 5 до тендерної документації: З метою підтвердження наявності автотранспорту для доставки обладнання на об’єкт надання послуг учасники підтверджують наявність власного або залученого автотранспорту копіями підтверджуючих документів (копія свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу, копії договорів оренди, купівлі/продажу тощо). У разі якщо автотранспорт орендується, або використовується на інших договірних засадах, для підтвердження права власності орендодавця надати копію свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу, при цьому дані щодо власника повинні співпадати з даними орендодавця.

Ліцензійними умовами не передбачено обов’язкової наявності в суб’єктів господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення власного або залученого автотранспорту. На підтверджена надаємо копію Ліцензійних умов.
Вказана вимога розрахована на учасників торгів, в яких є в наявності автотранспорт, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Вимоги замовника не узгоджуються з вимогами чинного законодавства.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 5
Номер: 0ac7c1390c024e34848f0c5ec0438b12
Заголовок пункту скарги: п. 2.1 додатку 1 до тендерної документації, п. 2.1 додатку 5 до тендерної документації. Щодо надання документів на працівників.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до п. 2.1 додатку 1 до тендерної документації: Серед працівників, яких буде залучено учасником, обов’язково підтвердити наявність:
- Керівник робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устаткування для передачі тривожних сповіщень повинен мати: вищу освіту за однією із спеціальностей у галузях знань “Архітектура та будівництво”, “Цивільна безпека” (за спеціальностями “Цивільна безпека”, “Пожежна безпека”), “Автоматизація та приладобудування”, “Електроніка та телекомунікації”, “Електрична інженерія”; стаж роботи за цим видом робіт не менше трьох років або в органах та підрозділах цивільного захисту (за спеціальністю “Пожежна безпека”) не менше п’яти років (надати скан-копію дипломів/посвідчень, трудової книжки/послужного списку тощо).
- Електромонтер охоронно-пожежної сигналізації (або електромонтер з ремонту та обслуговування електроустаткування, або електромонтер з ремонту та обслуговування апаратури та пристроїв зв'язку, або монтажник радіоелектронної апаратури та приладів) – не нижче 3-го розряду (надати диплом/посвідчення/свідоцтво про присвоєння (підвищення) кваліфікації тощо, яке підтверджує кваліфікацію та розряд).
- Налагоджувальник приладів апаратури та систем автоматичного контролю, регулювання та керування (або налагоджувальник контрольно-вимірювальних приладів та автоматики) – не нижче 4-го розряду (надати диплом/посвідчення/свідоцтво про присвоєння (підвищення) кваліфікації тощо, яке підтверджує кваліфікацію та розряд).
Задля підтвердження кваліфікації та досвіду вищезазначених працівників, учасник має надати наступні документи:
- посвідчення та протокол про перевірку знань Закону України «Про охорону праці», гігієни праці, надання домедичної допомоги потерпілим, електробезпеки, пожежної безпеки, розслідування та облік нещасних випадків, професійних захворювань та аварій на виробництві, Типового положення «Про порядок проведення навчання та перевірки знань з питань охорони праці» (НПАОП 0.00-4.12-05);
- посвідчення та протокол про перевірку знань з НПАОП 0.00-1.71-13; НПАОП 0.00-1.15-07;
- підтверджуючі документи щодо навчання з питань електробезпеки (ПБЕЕС, ПЕЕЗ, ПУЕ, ППБУ) та щодо групи з електробезпеки не нижче ІV (надати посвідчення або протокол або витяг з журналу протоколів перевірки знань або довідка тощо);
- скан-копію медичної довідки (Додаток 8 Наказу МОЗ № 246 від 21.05.2007) про проходження попереднього (періодичного) медичного огляду працівників задля підтвердження спроможності учасника якісно та вчасно виконати роботи (документ має бути чинним);
- зважаючи на те, що ряд робіт згідно з Додатками №№ 3, 3.1., 3.2. до тендерної документації буде виконуватися на висоті (в розумінні законодавства про охорону праці), Учасник має надати висновок психофізіологічної експертизи (відповідно до Наказу МОЗ №263/121 від 23.09.94 р. «Перелік робіт, де є потреба у професійному доборі») щодо відповідності працівників професійним вимогам до виконання робіт на висоті;
- скан-копію медичної довідки про проходження обов’язкових попереднього та періодичного психіатричних оглядів (форма первинної облікової документації № 122-2/о затверджено Наказом МОЗ України 08.07.2013 р. № 583) або скан-копію довідки про проходження попереднього, періодичного та позачергового психіатричних оглядів, у тому числі на предмет вживання психоактивних речовин (форма первинної облікової документації № 100-2/о затверджено Наказом МОЗ України 18.04.2022 р. № 651)), які видані в установленому порядку.
Мінімальна кількість виконавців робіт, які будуть залучатися до виконання робіт, інформація про яких зазначається учасником у довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації та на яких надаються документи, згідно з цим пунктом, має складати дві особи.
Примітка. Документи вимагаються для підтвердження фактичної наявності у компанії-учасника кваліфікованих спеціалістів, необхідних для якісного проведення робіт (ст. Закону) та правильних і швидких дій у разі виникнення небезпеки. З огляду на специфіку робіт, а саме роботи з підвищеною небезпекою на діючому об’єкті, з перебуванням людей.
Учасник має право заретушувати (замалювати) інформацію про стан здоров’я своїх працівників у разі відсутності їх дозволу на оприлюднення).
Зазначені вище документи щодо проходження працівниками навчання мають бути видані відповідними учбовими центрами, які повноважні проводити такі навчання.
У разі надання документів про навчання та перевірку знань з питань пожежної безпеки на підприємстві Учасника, Учасник повинен надати лист ДСНС про розгляд та погодження розроблених учасником програм навчання з питань пожежної безпеки посадових осіб підприємств, установ та організацій та програми проведення спеціального навчання (пожежно-технічний мінімум) для працівників, зайнятих на роботах з підвищеною пожежною небезпекою з терміном дії кожної не менше ніж до кінця строку виконання робіт/послуг по закупівлі.
Відповідно до п. 2.1 додатку 5 до тендерної документації: Серед працівників, яких буде залучено учасником, обов’язково підтвердити наявність:
- Керівник робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устаткування для передачі тривожних сповіщень повинен мати: вищу освіту за однією із спеціальностей у галузях знань “Архітектура та будівництво”, “Цивільна безпека” (за спеціальностями “Цивільна безпека”, “Пожежна безпека”), “Автоматизація та приладобудування”, “Електроніка та телекомунікації”, “Електрична інженерія”; стаж роботи за цим видом робіт не менше трьох років або в органах та підрозділах цивільного захисту (за спеціальністю “Пожежна безпека”) не менше п’яти років (надати скан-копію дипломів/посвідчень, трудової книжки/послужного списку тощо).
- Електромонтер охоронно-пожежної сигналізації (або електромонтер з ремонту та обслуговування електроустаткування, або електромонтер з ремонту та обслуговування апаратури та пристроїв зв'язку, або монтажник радіоелектронної апаратури та приладів) – не нижче 3-го розряду (надати диплом/посвідчення/свідоцтво про присвоєння (підвищення) кваліфікації тощо, яке підтверджує кваліфікацію та розряд).
- Налагоджувальник приладів апаратури та систем автоматичного контролю, регулювання та керування (або налагоджувальник контрольно-вимірювальних приладів та автоматики) – не нижче 4-го розряду (надати диплом/посвідчення/свідоцтво про присвоєння (підвищення) кваліфікації тощо, яке підтверджує кваліфікацію та розряд).
Задля підтвердження кваліфікації та досвіду вищезазначених працівників, учасник має надати наступні документи:
- посвідчення та протокол про перевірку знань Закону України «Про охорону праці», гігієни праці, надання домедичної допомоги потерпілим, електробезпеки, пожежної безпеки, розслідування та облік нещасних випадків, професійних захворювань та аварій на виробництві, Типового положення «Про порядок проведення навчання та перевірки знань з питань охорони праці» (НПАОП 0.00-4.12-05);
- посвідчення та протокол про перевірку знань з НПАОП 0.00-1.71-13; НПАОП 0.00-1.15-07;
- підтверджуючі документи щодо навчання з питань електробезпеки (ПБЕЕС, ПЕЕЗ, ПУЕ, ППБУ) та щодо групи з електробезпеки не нижче ІV (надати посвідчення або протокол або витяг з журналу протоколів перевірки знань або довідка тощо);
- скан-копію медичної довідки (Додаток 8 Наказу МОЗ № 246 від 21.05.2007) про проходження попереднього (періодичного) медичного огляду працівників задля підтвердження спроможності учасника якісно та вчасно виконати роботи (документ має бути чинним);
- зважаючи на те, що ряд робіт згідно з Додатками №№ 3, 3.1., 3.2. до тендерної документації буде виконуватися на висоті (в розумінні законодавства про охорону праці), Учасник має надати висновок психофізіологічної експертизи (відповідно до Наказу МОЗ №263/121 від 23.09.94 р. «Перелік робіт, де є потреба у професійному доборі») щодо відповідності працівників професійним вимогам до виконання робіт на висоті;
- скан-копію медичної довідки про проходження обов’язкових попереднього та періодичного психіатричних оглядів (форма первинної облікової документації № 122-2/о затверджено Наказом МОЗ України 08.07.2013 р. № 583) або скан-копію довідки про проходження попереднього, періодичного та позачергового психіатричних оглядів, у тому числі на предмет вживання психоактивних речовин (форма первинної облікової документації № 100-2/о затверджено Наказом МОЗ України 18.04.2022 р. № 651)), які видані в установленому порядку.
Мінімальна кількість виконавців робіт, які будуть залучатися до виконання робіт, інформація про яких зазначається учасником у довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації та на яких надаються документи, згідно з цим пунктом, має складати дві особи.
Примітка. Документи вимагаються для підтвердження фактичної наявності у компанії-учасника кваліфікованих спеціалістів, необхідних для якісного проведення робіт (ст. Закону) та правильних і швидких дій у разі виникнення небезпеки. З огляду на специфіку робіт, а саме роботи з підвищеною небезпекою на діючому об’єкті, з перебуванням людей.
Учасник має право заретушувати (замалювати) інформацію про стан здоров’я своїх працівників у разі відсутності їх дозволу на оприлюднення).
Зазначені вище документи щодо проходження працівниками навчання мають бути видані відповідними учбовими центрами, які повноважні проводити такі навчання.
У разі надання документів про навчання та перевірку знань з питань пожежної безпеки на підприємстві Учасника, Учасник повинен надати лист ДСНС про розгляд та погодження розроблених учасником програм навчання з питань пожежної безпеки посадових осіб підприємств, установ та організацій та програми проведення спеціального навчання (пожежно-технічний мінімум) для працівників, зайнятих на роботах з підвищеною пожежною небезпекою з терміном дії кожної не менше ніж до кінця строку виконання робіт/послуг по закупівлі.

Ліцензійними умовами не передбачено обов’язкової наявності в працівників суб’єктів господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення:
- посвідчення та протоколу про перевірку знань Закону України «Про охорону праці», гігієни праці, надання домедичної допомоги потерпілим, електробезпеки, пожежної безпеки, розслідування та облік нещасних випадків, професійних захворювань та аварій на виробництві, Типового положення «Про порядок проведення навчання та перевірки знань з питань охорони праці» (НПАОП 0.00-4.12-05);
- посвідчення та протокол про перевірку знань з НПАОП 0.00-1.71-13; НПАОП 0.00-1.15-07;
- підтверджуючі документи щодо навчання з питань електробезпеки (ПБЕЕС, ПЕЕЗ, ПУЕ, ППБУ) та щодо групи з електробезпеки не нижче ІV (надати посвідчення або протокол або витяг з журналу протоколів перевірки знань або довідка тощо);
- медичної довідки (Додаток 8 Наказу МОЗ № 246 від 21.05.2007) про проходження попереднього (періодичного) медичного огляду працівників задля підтвердження спроможності учасника якісно та вчасно виконати роботи (документ має бути чинним);
- висновку психофізіологічної експертизи (відповідно до Наказу МОЗ №263/121 від 23.09.94 р. «Перелік робіт, де є потреба у професійному доборі») щодо відповідності працівників професійним вимогам до виконання робіт на висоті;
- медичної довідки про проходження обов’язкових попереднього та періодичного психіатричних оглядів (форма первинної облікової документації № 122-2/о затверджено Наказом МОЗ України 08.07.2013 р. № 583) або скан-копії довідки про проходження попереднього, періодичного та позачергового психіатричних оглядів, у тому числі на предмет вживання психоактивних речовин (форма первинної облікової документації № 100-2/о затверджено Наказом МОЗ України 18.04.2022 р. № 651)), які видані в установленому порядку.
Крім того, Ліцензійні умови не передбачають, що зазначені вище документи щодо проходження працівниками навчання повинні бути видані відповідними учбовими центрами, які повноважні проводити такі навчання.
Разом з тим, Ліцензійні умови не передбачають, що Учасник повинен мати лист ДСНС про розгляд та погодження розроблених учасником програм навчання з питань пожежної безпеки посадових осіб підприємств, установ та організацій та програми проведення спеціального навчання (пожежно-технічний мінімум) для працівників, зайнятих на роботах з підвищеною пожежною небезпекою з терміном дії кожної не менше ніж до кінця строку виконання робіт/послуг по закупівлі.. На підтверджена надаємо копію Ліцензійних умов.
Вказана вимога розрахована на учасників торгів, в яких є в наявності вказані посвідчення, протоколи, висновки, медичні довідки, документи про навчання, лист ДСНС та інші наведені документи в цьому пункті, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Вимоги замовника не узгоджуються з вимогами чинного законодавства.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 6
Номер: 60018e2b5b214dfbbe42dd04acef7bfc
Заголовок пункту скарги: додаток 3 до тендерної документації, пункт 9.2.1. додатку 5 до тендерної документації. Щодо надання завіреної копії/оригіналу Ліцензії із провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів не нижче класу наслідків СС2
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Відповідно до додатку 3 до тендерної документації: Згідно вимог чинного законодавства України Учасники мають надати належним чином завірену копію/оригінал Ліцензії із провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів не нижче класу наслідків СС2 на такі види будівельних робіт: будівельні та монтажні роботи загального призначення (зведення металевих конструкцій), виконання пусконалагоджувальних робіт (електротехнічних пристроїв), монтаж внутрішніх інженерних мереж, систем, приладів і засобів вимірювання, іншого обладнання (засобів автоматизації і контрольно – вимірювальних приладів, зв’язку, сигналізації, радіо, телебачення, інформаційних мереж) та монтаж зовнішніх інженерних мереж, систем, приладів і засобів вимірювання, іншого обладнання (зв’язку, сигналізації, радіо, телебачення, інформаційних мереж), видану на Учасника або шляхом залучення субпідрядника(-ів)/співвиконавця(-ів). У разі відсутності зазначеної Ліцензії, Учасник має право надати документ, який дозволяє виконання будівельних робіт на об’єктах будівництва, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з класом наслідків СС2, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 18 березня 2022 року № 314 «Деякі питання забезпечення провадження господарської діяльності в умовах воєнного стану».
Відповідно до пункту 9.2.1. додатку 5 до тендерної документації: Згідно вимог чинного законодавства України Учасники мають надати належним чином завірену копію/оригінал Ліцензії із провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів не нижче класу наслідків СС2 на такі види будівельних робіт: будівельні та монтажні роботи загального призначення (зведення металевих конструкцій), виконання пусконалагоджувальних робіт (електротехнічних пристроїв), монтаж внутрішніх інженерних мереж, систем, приладів і засобів вимірювання, іншого обладнання (засобів автоматизації і контрольно – вимірювальних приладів, зв’язку, сигналізації, радіо, телебачення, інформаційних мереж) та монтаж зовнішніх інженерних мереж, систем, приладів і засобів вимірювання, іншого обладнання (зв’язку, сигналізації, радіо, телебачення, інформаційних мереж), видану на Учасника або шляхом залучення субпідрядника(-ів)/співвиконавця(-ів). У разі відсутності зазначеної Ліцензії, Учасник має право надати документ, який дозволяє виконання будівельних робіт на об’єктах будівництва, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з класом наслідків СС2, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 18 березня 2022 року № 314 «Деякі питання забезпечення провадження господарської діяльності в умовах воєнного стану».

Тендерна документація не передбачає надання послуг, які передбачають отримання вищевказаної ліцензії або іншого документу який дозволяє виконання будівельних робіт на об’єктах будівництва, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з класом наслідків СС2, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 18 березня 2022 року № 314 «Деякі питання забезпечення провадження господарської діяльності в умовах воєнного стану». На підтвердження надаємо копію тендерної документації.
Вказана вимога розрахована на учасників торгів, в яких є в наявності вказані документи, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Вимоги замовника не узгоджуються з вимогами технічного завдання (додаємо до скарги).
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 7
Номер: 826d46f51d374179a34801d3cfefd2bd
Заголовок пункту скарги: пункт 6 додатку 3 до тендерної документації, пункт 9.2.6 додатку 5 до тендерної документації. Щодо надання документів на підтвердження того, що обладнання щодо даної закупівлі буде поставлено
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Відповідно до пункту 6 додатку 3 до тендерної документації: На підтвердження того, що обладнання щодо даної закупівлі буде поставлено, Учасник має надати гарантійний (-і) лист (-и) від виробника (-ів) протипожежного обладнання, що буде монтуватися учасником (прилад приймально-контрольний пожежний), або представництва (-в) чи філії виробника (-ів) – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України або імпортера (-ів), або дилера (-ів), або дистриб’ютора (-ів), в якому виробник (-и), або представництво (-а) чи філія виробника (-ів) – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України або імпортер (-ри), або дилер (-ри) або дистриб’ютор (-ри), гарантуватиме учаснику поставку обладнання для належного монтажу та у встановлені строки із зазначенням номеру цієї закупівлі. У випадку, якщо гарантійний лист надається не від виробника, Замовник просить учасників вказати в листі від представництва чи філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію або від імпортера, або від дилера або дистриб’ютора, інформацію про його офіційний статус (вказавши в листі назву виробника, дилером, представником, філією, імпортером, дистриб’ютором якого він є), за підписом уповноваженої особи та печаткою (у разі наявності), та із зазначенням переліку обладнання (прилад приймально-контрольний пожежний), згідно даної закупівлі, поставку якого останній гарантує, з посиланням на номер цієї закупівлі.
Відповідно до пункту 9.2.6 додатку 5 до тендерної документації: На підтвердження того, що обладнання щодо даної закупівлі буде поставлено, Учасник має надати гарантійний (-і) лист (-и) від виробника (-ів) протипожежного обладнання, що буде монтуватися учасником (прилад приймально-контрольний пожежний), або представництва (-в) чи філії виробника (-ів) – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України або імпортера (-ів), або дилера (-ів), або дистриб’ютора (-ів), в якому виробник (-и), або представництво (-а) чи філія виробника (-ів) – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України або імпортер (-ри), або дилер (-ри) або дистриб’ютор (-ри), гарантуватиме учаснику поставку обладнання для належного монтажу та у встановлені строки із зазначенням номеру цієї закупівлі. У випадку, якщо гарантійний лист надається не від виробника, Замовник просить учасників вказати в листі від представництва чи філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію або від імпортера, або від дилера або дистриб’ютора, інформацію про його офіційний статус (вказавши в листі назву виробника, дилером, представником, філією, імпортером, дистриб’ютором якого він є), за підписом уповноваженої особи та печаткою (у разі наявності), та із зазначенням переліку обладнання (прилад приймально-контрольний пожежний), згідно даної закупівлі, поставку якого останній гарантує, з посиланням на номер цієї закупівлі.

Для виконання вказаної вимоги Скаржник відправив лист-запит (додаємо на підтвердження до скарги) до всіх субʼєктів зазначених у вимозі тендерної документації, проте відповідь та документи не отримав.
Вказана вимога розрахована на учасників торгів, в яких є в наявності вказані документи, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Окремо варто зазначити, що Ліцензійними умовами не передбачено обов’язкового отримання вказаних документів для суб’єктів господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення. Надаємо копію Ліцензійних умов.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 8
Номер: ee76c875dba1408284e0a895a029e34c
Заголовок пункту скарги: пункт 2.1. додатку 1 до тендерної документації, пункт 2.1. додатку 5 до тендерної документації. Щодо підтвердження сплати внесків шляхом надання звіту 4ДФ у разі надання договору цивільно-правового характеру
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Відповідно до пункту 2.1. додатку 1 до тендерної документації: для працівників залучених на підставі цивільно-правових угод – відповідний договір цивільно-правового характеру тощо. У разі надання договору цивільно-правового характеру – підтвердити сплату внесків за дану особу шляхом надання звіту 4ДФ за найближчий можливий місяць відносно кінцевої дати подання пропозицій.
Відповідно до пункту 2.1. додатку 5 до тендерної документації: для працівників залучених на підставі цивільно-правових угод – відповідний договір цивільно-правового характеру тощо. У разі надання договору цивільно-правового характеру – підтвердити сплату внесків за дану особу шляхом надання звіту 4ДФ за найближчий можливий місяць відносно кінцевої дати подання пропозицій.

Скаржник планує залучити працівників, за якими ще не подавався звіт 4ДФ за найближчий можливий місяць відносно кінцевої дати подання пропозицій, а саме Сімонову О.А. на підставі договору від 01.05.2025 року, який додаємо до документів скарги на підтвердження.
Відповідно до п.1 розділу 2 Наказу МІНІСТЕРСТВА ФІНАНСІВ УКРАЇНИ №4 від 13.01.2015 (надалі - Наказ): Розрахунок подається окремо за кожний квартал (податковий період) з розбивкою по місяцях звітного кварталу протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного кварталу. Окремий Розрахунок за календарний рік не подається
Отже, працівники, яких залучено з 01.05.2025 року будуть відображені у звіті 4ДФ лише протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного кварталу.
Вказана вимога розрахована на учасників торгів, які мають працівників, з якими такі учасники почали співпрацю набагато раніше, ніж Скаржник, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Скаржник в змозі повністю та якісно виконати договір про закупівлю, проте позбавлений можливості взяти участь у торгах.
Вимоги тендерної документації в цій частині суперечать нормам чинного законодавства.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище дискримінаційні вимоги шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.

Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може прийняти участь у закупівлі.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації