• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Двері (ДК 021:2015: 44220000-8 - Столярні вироби)

Торги не відбулися

21 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 105.00 UAH
Період оскарження: 30.04.2025 13:02 - 05.05.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга

Номер: 6ced003db09e4d1ca4866934087b4594
Ідентифікатор запиту: UA-2025-04-30-005204-a.a1
Назва: Скарга
Скарга:
Дата розгляду скарги: 20.06.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 13.06.2025 16:09
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 25.06.2025 11:38
Автор: ТОВ "БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "ПІРАМІД КОРП", Мар'ян Кішик +380935144401, +380962956430, +380965413228 123-456-789a@ukr.net https://piramid-corp1.jimdo.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 458a8d9f12c04b5489b9101dcd3e1f45
Заголовок пункту скарги: докази підтверджують що в діях замовника вбачаються порушення вимог Закону і Особливостей, а саме зловживання своїми правами і обов’язками
Тип пов'язаного елемента: Скарга на відміну
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Відміна процедури закупівлі
Тип порушення: Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги: 30.04.2025 року Комунальне підприємство "Вододар" Бориславської міської ради (далі - Замовник) в системі електронних торгів оприлюднив оголошення № UA-2025-04-30-005204-a про проведення процедури відкриті торги з особливостями на закупівлю: «Двері (ДК 021:2015: 44220000-8 - Столярні вироби)» з загальною очікуваною вартістю 21 400 грн з ПДВ.
У вказаній процедурі закупівлі прийняли участь:
 Товариство з обмеженою відповідальністю «Будівельна компанія «Пірамід Корп» (код ЄДРПОУ 39484237) (далі - Скаржник)
 товариство з обмеженою відповідальністю "Українське міжрегіональне будівництво"
08.05.2025 року Замовник почав проводити кваліфікацію Скаржника.
Однак 05.06.2025 року через електронну систему закупівель Замовник повідомив, що відміняє процедуру закупівлі.
Своє рішення Замовник мотивував наступним.
Закупівля здійснюється за рахунок власного бюджету Замовника (кошти від господарської діяльності підприємства).
Під час проведення Закупівлі було внесено зміни до плану закупівель, згідно з яким скорочено видатки на закупівлю наступного товару: Двері (ДК 021:2015: 44220000-8 - Столярні вироби, який є предметом закупівлі за ідентифікатором: № UA -2025-04-30-005204-a.
Відповідно до підпункту 3 пункту 47 Особливостей замовник відміняє відкриті торги у разі скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг.
Враховуючи викладене, Закупівля підлягає відміні.
Вважаємо вказане рішення Замовника передчасним та таким, що порушує вимоги Закону України «Про публічні закупівлі» з наступних підстав.

Так, 30.04.2025 року Замовник через систему електронних торгів оголосив закупівлю UA-2025-04-30-005204-a і розмістив тендерну документацію.

06.05.2025 року Скаржник завантажив тендерну пропозицію в закупівлю, яка складалась з 23 документів, при цьому лише два документа з 23 відносились до технічної специфікації товару.
Аукціон у вказаній закупівлі не проводився, оскільки Скаржник єдиний хто подав тендерну пропозицію.
08.05.2025 Замовник почав проводити кваліфікацію Скаржника.
14.05.2025 Замовник продовжив строк розгляду тендерної пропозиції Скаржника, у зв'язку з необхідністю більш детально розглянути тендерну пропозицію Учасника ТОВ "БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "ПІРАМІД КОРП" на відповідність вимогам тендерної документації.
Відповідно до відомостей системи електронних торгів, кваліфікація пропозиції Скаржника мала продовжуватись до 05.06.2025, 23:59 год.
однак вказаного строку – 20 робочих днів (29 календарних днів) Замовнику не вистачило щоб більш детально розглянути 23 документа Скаржника.
05.06.2025 о 23:27 год. Замовник скасував закупівлю через нібито скорочення видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг.
Таким чином «ідея» щодо відміни закупівлі у Замовника з’явилась в останній день майже за півгодини до спливу строку і так продовженої кваліфікації Скаржника.
Тобто уповноважена особа, в неробочий час, в ночі, майже за декілька хвилин до закінчення строку кваліфікації тендерної пропозиції Скаржника, виносить рішення щодо відміни закупівлі, через скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів. При цьому будь-яких документів щодо підтвердження внесення змін до плану закупівель, та скорочення видатки на закупівлю товару, Замовник не надав.
Складається враження, що Замовник просто тягнув час невідомо для чого.
Скаржник вважає, що Замовник мав надати до рішення про відміну тендерної закупівлі всі наявні у нього достатні докази щодо відміни такої закупівлі. Іншими словами Скаржник має надати докази, які були покладені в основу оскаржуваного рішення.
Зокрема відповідно до підп. 3 п. 50 Особливостей, Замовник відміняє відкриті торги у разі скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг.
Відповідно до абз. 2 п. 50 Особливостей, у разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення.
Натомість Замовник не довів та документально не підтвердив правомірність відміни закупівлі, й навіть логічно не зміг пояснити, зазначити, на підставі яких документів, та доказів було скорочення видатків, яким документом Замовник документально доводить скорочення видатків, якщо вони в дійсності були.
За таких обставин Скаржник вважає що Замовник необгрунтовано і неправомірно відмінив процедуру закупівлі. Аналогічний висновок наведений у рішенні Комісії АМКУ від 04.09.2024 № 14799-р/пк-пз.
Відповідно до ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням. Замовники, учасники процедур закупівлі, суб’єкт оскарження, а також їхні представники повинні добросовісно користуватися своїми правами, визначеними цим Законом. Забороняється зловживання правами, у тому числі правом на оскарження рішень, дії чи бездіяльності замовника.
Вважаємо, що Замовник порушив Конституцію України, а також вищевказані принципи здійснення публічних закупівель, визначених в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі»,
Таким чином, відмінивши процедуру закупівлі, Замовник порушив права та охоронювані законом інтереси суб’єкта оскарження, зокрема право бути визнаним переможцем вказаної закупівлі і укласти договір, право як суб’єкт господарювання отримати замовлення за бюджетні кошти і надати послуги, право отримання прибутку, доходів, які особа могла б реально одержати за звичайних обставин, якби її право не було порушене, право на підприємницьку діяльність, передбачене ст. 42 Конституції України, право на працю, передбачене ст. 43 Конституції України (кожен має право на працю, що включає можливість заробляти собі на життя працею, яку він вільно обирає або на яку вільно погоджується.)
Скаржник є потенційним продавцем товару, що є предметом закупівлі. Відомості щодо участі і перемог ТОВ «Будівельна компанія «Пірамід Корп» у закупівлях містяться в електронній системі закупівель.
Скаржник вважає, що його права можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника у процедурі закупівлі № UA-2025-04-30-005204-a відмінити рішення оформлене протоколом від 05.06.2025 року.
Керуючись статтями 5, 18 Закону України «Про публічні закупівлі», Порядком оскарження відкритих торгів Особливостей,
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)