• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 2

Благоустрій населеного пункту Зимна Вода (капітальний ремонт) вул.Наливайка Львівського району Львівської області

Торги не відбулися

8 363 076.80 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 41 815.38 UAH
Період оскарження: 30.04.2025 12:07 - 12.05.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА, що стосується прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників

Номер: 59c93bb754b947ceac4df6c17c84ca4c
Ідентифікатор запиту: UA-2025-04-30-004387-a.a1
Назва: СКАРГА, що стосується прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників
Скарга:
Замовником були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, у зв’язку з чим, користуючись своїми правами, ТЗОВ "БК"ВІАКОМ" подає цю скаргу на наступні дії, бездіяльність, рішення Замовника. Вважаємо, що незаконними та такими, що порушують права та законні інтереси суб’єкта оскарження, є рішення Замовника щодо визначення переможцем процедури Товариства з обмеженою відповідальністю "АВАКС ПРОФ".
Дата розгляду скарги: 10.06.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 03.06.2025 16:54
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 13.06.2025 13:25
Дата виконання рішення Замовником: 17.06.2025 09:03
Коментар замовника щодо усунення порушень: Відповідно до резолютивної частини рішення від 10 червня 2025 року №9249-р/пк-пз Комісії АМКУ пропозиція Переможця не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. 16.06.2025 року замовником виконано рішення Комісії АМКУ та дискваліфіковано учасника Товариства з обмеженою відповідальністю "АВАКС ПРОФ" (код ЄДРПОУ: 37306789), Протокол УО № 81 від 16.06.2025 року.
Автор: ТЗОВ "БК"ВІАКОМ", Смілка Орест Петрович 380630415505 BKVIAKOM@GMAIL.COM

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: b24032c495be4e778e691b9f7f40f495
Заголовок пункту скарги: незаконними та такими, що порушують права та законні інтереси суб’єкта оскарження, є рішення Замовника щодо визначення переможцем процедури Товариства з обмеженою відповідальністю "АВАКС ПРОФ". ТЗОВ "БК"ВІАКОМ" вбачає у діях Замовника порушення норм Закону в частині відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Щодо неправомірного визначення переможцем
1. Відповідно до п. 2 Додатку 4 Тендерної документації «Технічна специфікація до предмету закупівлі» учасники закупівлі повинні підтвердити спроможність виконати роботи з використанням якісних матеріалів шляхом надання копій сертифікатів відповідності на наступні матеріали:
- суміші асфальтобетонні гарячі та теплі,
- бітуми нафтові дорожні, люк чавунний з гратами для дощоприймального колодязя,
- люк чавунний для колодязя важкий, камені бетонні бортові,
- плити бетонні тротуарні 6 см (ФЕМ),
- труби Е2-К двошарові гофровані безнапірні для зовнішніх каналізаційних мереж діам. 250мм,
- кільця опорні, щебінь із природнього каменю;
- знаки дорожні

У разі якщо учасник не має відповідних маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів, і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій із причин, від нього не залежних, учасник подає лист-обґрунтування таких причин, а також повинен подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям. Замовник зобов’язаний розглянути технічний паспорт і визначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення. Замовник залишає за собою право залучити відповідних спеціалістів для перевірки та визначення технічного паспорту на предмет його відповідності.


ТОВ «АВАКС ПРОФ», до закінчення терміну для подачі пропозицій, надало в складі тендерної пропозиції файли – «8.1 Сертифікати, атестати, технічні паспорти», «8.1 Лист-обґрунтування сертифікація суміш асф, кільця опорні»

Серед іншого, у зазначених файлах, містилася наступна інформація:
- лист-обґрунтування не надання ТОВ «АВАКС ПРОФ» сертифікату відповідності на матеріал «КІЛЬЦЯ ОПОРНІ» та «сумішей асфальтобетонні гарячі та теплі»
- Технічний паспорт на матеріал «КІЛЬЦЯ ОПОРНІ»

Однак Замовником 22.05.2025 року було оприлюднено повідомлення про усунення невідповідностей, згідно з яким, Замовник визначив, що: «Учасником подані сертифікати які не в повному обсязі підтверджують відповідність таких позицій як: - камені бетонні бортові; - плити бетонні тротуарні 6 см (ФЕМ) - кільця опорні; Просимо Учасника надати роз’яснення щодо вище перелічених сертифікатів відповідності».
Тобто, враховуючи вимоги тендерної документації, а саме абз.2 п. 2 Додатку 4 Тендерної документації «Технічна специфікація до предмету закупівлі», зазначений вище, Замовник розглянув і визначив недостатнім підтвердження відповідності установленим вимогам, поданий Переможцем «Технічний паспорт» на матеріал «КІЛЬЦЯ ОПОРНІ».

Крім того, невідповідність зазначеної інформації, є невідповідністю умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, отже, пропозиція учасника ТОВ «АВАКС ПРОФ» не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі і повинна була бути відхилена з підстав зазначених у абз.2 пп.2 п.44 Особливостей.

ТАКОЖ, у складі пропозиції Переможця, відсутні наступні документи:
- Технічний паспорт на матеріал суміші асфальтобетонні гарячі та теплі
- Сертифікат відповідності, або лист-обґрунтування та технічний паспорт на матеріал люк чавунний для колодязя важкий
- Сертифікат відповідності або лист-обґрунтування та технічний паспорт на матеріал плити бетонні тротуарні 6 см (ФЕМ).
Замовником 22.05.2025 року було оприлюднено повідомлення про усунення невідповідностей, згідно з яким, Замовник визначив, що: «Учасником подані сертифікати які не в повному обсязі підтверджують відповідність таких позицій як: - камені бетонні бортові; - плити бетонні тротуарні 6 см (ФЕМ) - кільця опорні; Просимо Учасника надати роз’яснення щодо вище перелічених сертифікатів відповідності»

Варто зазначити, що відповідно до п. 41 Особливостей розгляд та оцінка тендерних пропозицій відбуваються відповідно до статті 29 Закону (положення частин другої, дванадцятої та шістнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 цих особливостей.
Відповідно до ч. 9 ст. 26 Закону, учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Відповідно до п. 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.

За таких умов, враховуючи п. 43 Особливостей, учасник процедури закупівлі протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей може виправити невідповідності в будь-якій інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією (в тому числі відсутність таких інформації та/або документів), крім випадків:
1) відсутності забезпечення тендерної пропозиції;
2) відсутності інформації та/або документів про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі;
3) коли виправлення помилок в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо

З огляду на викладене, враховуючи саме відсутність інформації та документів про вищенаведені технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, вказані вище невідповідності, на думку Скаржника, не підлягають усуненню згідно п. 43 Особливостей.

Невідповідність зазначеної інформації, є невідповідністю умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації в частині вимоги встановленої у тендерній документації. А отже пропозиція учасника ТОВ «АВАКС ПРОФ» не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі і повинна була бути відхилена з підстав зазначених у абз.2 пп.2 п.44 Особливостей.

З огляду на викладене, тендерна пропозиція ТОВ «АВАКС ПРОФ» не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, а рішення щодо визначення даного учасника переможцем є неправомірним, необґрунтованим та підлягає скасуванню.


2. Відповідно до Додатку 4.1. до Тендерної документації «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, яку надають учасники торгів», зокрема:
«- договір підряду із усіма додатками у машинозчитувальному форматі»
Відповідно до п.13.4 проекту договору (Додаток 5 до тендерної документації):
«Додатками до цього Договору є:
1. Договірна ціна
2. Календарний графік виконання робіт
3. Кошторисний розрахунок
4. Графік фінансування робіт, що є невід’ємною частиною договору
5. Договірна ціна на 2025 рік
6. Кошторисний розрахунок на 2025 рік .»


ТОВ «АВАКС ПРОФ», у складі тендерної пропозиції не було надано договір підряду із усіма додатками у машинозчитувальному форматі. Переможцем дану вимогу виконано лише частково. У тендерній пропозиції відсутні додатки до договору у машинозчитувальному форматі.

Враховуючи наступне:
- Додатками до цього Договору є:
1. Договірна ціна
2. Календарний графік виконання робіт
3. Кошторисний розрахунок
4. Графік фінансування робіт, що є невід’ємною частиною договору
5. Договірна ціна на 2025 рік
6. Кошторисний розрахунок на 2025 рік .»

Згідно, з сталою практикою АМКУ, у закупівлях, предметом яких є будівництво, Договірна ціна, Календарний графік виконання робіт, Кошторисний розрахунок, Графік фінансування робіт, є документами, що підтверджують відповідність пропозиції учасників умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.

ТАКОЖ, враховуючи, що замовником, вимогу надати «договір підряду із усіма додатками у машинозчитувальному форматі» було віднесено до «Додатку 4.1. до Тендерної документації «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, яку надають учасники торгів»», ВВАЖАЄМО, що зазначені документи у складі тендерних пропозицій учасників підтверджують саме технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а тому, у випадку наявності невідповідностей у документах учасника, в цій частині, його пропозиція має бути відхилена.

ОДНАК, Замовником 22.05.2025 року було оприлюднено повідомлення про усунення невідповідностей, згідно з яким, Замовник визначив, що «У тендерній пропозиції відсутні додатки до договору у машинозчитувальному форматі.» та надав Переможцю можливість виправити вказані невідповідності.»

З огляду на викладене, враховуючи саме відсутність інформації та документів про вищенаведені технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, вказані вище невідповідності, на думку Скаржника, не підлягають усуненню згідно п. 43 Особливостей.

Невідповідність зазначеної інформації є невідповідністю умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації в частині вимоги встановленої у тендерній документації. А, отже, пропозиція учасника ТОВ «АВАКС ПРОФ» не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі і повинна була бути відхилена з підстав зазначених у абз.2 пп.2 п.44 Особливостей.

А тому, вважаємо, що тендерна пропозиція ТОВ «АВАКС ПРОФ» не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, а рішення щодо визначення даного учасника переможцем є неправомірним, необґрунтованим та підлягає скасуванню.



3. Відповідно до п. 3 «Дотримання заходів із захисту довкілля, охорона об’єкту» переліку «Інші документи» Додатку 2 до Тендерної документації: «Учасники при підготовці пропозиції повинні враховувати заходи щодо захисту довкілля та дотримуватися положень чинних нормативно-правових актів у галузі охорони навколишнього середовища та екологічної безпеки. Інформація подається у формі довідки за підписом уповноваженої особи учасника.»

Переможцем у складі тендерної пропозиції не було надано довідки за підписом уповноваженої особи учасника, з інформацією, про враховування заходів щодо захисту довкілля та дотримуватися положень чинних нормативно-правових актів у галузі охорони навколишнього середовища та екологічної безпеки.

Відповідно до ч.5 ст.23 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації.

Отже, законодавець відніс інформацію про екологічні характеристики до таких критеріїв як «Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності».

Враховуючи зазначене, встановлення Замовником вимоги щодо надання довідки з інформацією про врахування заходів щодо захисту довкілля та дотримуватися положень чинних нормативно-правових актів у галузі охорони навколишнього середовища та екологічної безпеки, відноситься до технічних характеристик предмета закупівлі.

ОДНАК, незважаючи на це, Замовником 22.05.2025 року було оприлюднено повідомлення про усунення невідповідностей, згідно з яким, Замовник визначив, що «Учасником не виконано вимогу щодо підтвердження дотримання заходів із захисту довкілля, охорона об’єкту Учасники при підготовці пропозиції повинні враховувати заходи щодо захисту довкілля та дотримуватися положень чинних нормативно-правових актів у галузі охорони навколишнього середовища та екологічної безпеки. Інформація подається у формі довідки за підписом уповноваженої особи учасника.»

З огляду на викладене, враховуючи саме відсутність інформації та документів про вищенаведені технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, вказані вище невідповідності, на думку Скаржника, не підлягають усуненню згідно п. 43 Особливостей.

Невідповідність зазначеної інформації, є невідповідністю умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації в частині вимоги встановленої у тендерній документації. А, отже, пропозиція учасника ТОВ «АВАКС ПРОФ» не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі і повинна була бути відхилена з підстав зазначених у абз.2 пп.2 п.44 Особливостей.

А тому, вважаємо, що тендерна пропозиція ТОВ «АВАКС ПРОФ» не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, а рішення щодо визначення даного учасника переможцем є неправомірним, необґрунтованим та підлягає скасуванню.

4. Відповідно до п. 3.2 переліку «Кваліфікаційні критерії до учасника відповідно до статті 16 Закону та спосіб їх документального підтвердження» Додатку 2 до Тендерної документації Учасники надають «сертифікат, що засвідчує відповідність закінченого будівництвом об’єкта проектній документації та підтверджує його готовність до експлуатації.» на підтвердження наявності аналогічного досвіду.

ТОВ «АВАКС ПРОФ», у складі тендерної пропозиції не було надано «сертифікат, що засвідчує відповідність закінченого будівництвом об’єкта проектній документації та підтверджує його готовність до експлуатації.» відносно поданого ним аналогічного договору.

ЗВЕРТАЄМО УВАГУ, що Закон України "Про регулювання містобудівної діяльності" є основоположним у сфері містобудівної діяльності. Він визначає поняття "об'єкти будівництва", "капітальний ремонт", встановлює вимоги до проєктної документації, проведення будівельних робіт, державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду, а також процедуру прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів. Зокрема, стаття 39 "Прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів" прямо вказує на необхідність прийняття об'єктів у експлуатацію шляхом видачі сертифіката або реєстрації декларації.

Постанова Кабінету Міністрів України "Питання прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів" затверджує Порядок прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, який детально регламентує процедуру отримання сертифіката або реєстрації декларації готовності об'єкта до експлуатації. Вона визначає перелік необхідних документів, терміни розгляду та відповідальність.
Учасник, подаючи пропозицію, автоматично погоджується з усіма вимогами тендерної документації. Якщо він не погоджувався з вимогою надати сертифікат, він мав право звернутися до замовника за роз'ясненнями або з скаргою до АМКУ на умови тендерної документації.

Наданий ТОВ «АВАКС ПРОФ», витяг з електронного кабінету ЄДССБ, не є сертифікатом що засвідчує відповідність закінченого будівництвом об’єкта проектній документації та підтверджує його готовність до експлуатації, у розумінні чинного законодавства, а тому не може вважатися документом, що підтверджує виконання зазначеної вище вимоги.
Таким чином, тендерна пропозиція Переможця містить невідповідності вимогам тендерної документації Замовника.
Проте, Замовник не встановив вищевказані невідповідності у пропозиції Переможця, чим порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини дев'ятої статті 26 Закону. Зазначені дії Замовника є незаконними по відношенню до Скаржника та порушують норми ст.ст. 5, 11 Закону, які зобов’язують Замовника забезпечити рівні умови для усіх учасників процедури, здійснити об’єктивний та чесний вибір переможця.


5. Відповідно до п. 6 переліку «Документи, які подає Учасник у складі тендерної пропозиції» Додатку 1 до Тендерної документації учасники мають надати «проект договору, підготовлений у відповідності з Додатком 5 до тендерної документації, який повинен бути заповнений для сторони учасника (виключення можуть складати додатки до договору), підписаний уповноваженою особою учасника і містити печатку учасника»


ТОВ «АВАКС ПРОФ», у складі тендерної пропозиції надав проект договору, підготовлений у відповідності з Додатком 5 до тендерної документації, АЛЕ не заповнив поле термін дії договору, термін виконання, сума договору, що є істотними умовами договору.

Замовником 22.05.2025 року було оприлюднено повідомлення про усунення невідповідностей, однак серед вимог про усунення невідповідностей не було вимоги надання проекту договору, підготовленого у відповідності з Додатком 5 до тендерної документації, який повинен бути заповнений для сторони учасника (виключення можуть складати додатки до договору), підписаний уповноваженою особою учасника і містити печатку учасника.
Таким чином, тендерна пропозиція Переможця містить невідповідності вимогам тендерної документації Замовника.
Проте, Замовник не встановив вищевказані невідповідності у пропозиції Переможця, чим порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини дев'ятої статті 26 Закону.
Враховуючи що Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження, вважаємо, що пропозиція ТОВ «АВАКС ПРОФ» не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, а рішення щодо визначення даного учасника переможцем є неправомірним, необґрунтованим та підлягає скасуванню.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір