• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015: код 39110000-6 «Сидіння, стільці та супутні вироби і частини до них» (лави зі спинкою для укомплектування найпростіших укриттів та захисних споруд цивільного захисту закладів освіти Дарницького району м. Києва)

Завершена

3 401 800.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 17 009.00 UAH
Період оскарження: 30.04.2025 11:16 - 11.05.2025 00:00
Скарга
Скасована
КЕП

Скарга на дискримінаційні умови тендрно доккументаціії

Номер: ed067cf206424a54b678ba901b99555a
Ідентифікатор запиту: UA-2025-04-30-002976-a.c3
Назва: Скарга на дискримінаційні умови тендрно доккументаціії
Скарга:
СКАРГА на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації 30.04.2025р. Замовник оприлюднив закупівлю за ідентифікатором UA-2025-04-30-002976-a на придбання ДК 021:2015: код 39110000-6 «Сидіння, стільці та супутні вироби і частини до них» (лави зі спинкою для укомплектування найпростіших укриттів та захисних споруд цивільного захисту закладів освіти Дарницького району м. Києва). 09.05.2025 р. Замовник вніс зміни до Додатку 3 Тендерної документації. Кінцевий строк подання тендерних пропозицій до 14.05.2025 00:00 ТОВ «РОКО ГРУП» має намір взяти участь у відповідному тендері та має можливість поставити необхідний товар. Проте, ознайомившись з тендерною документацією в новій редакції, нами виявлено в ній вимогу, яка не відповідає чинному законодавству та позбавляє можливості взяти участь у відповідній закупівлі . Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі, обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів: Відповідно до Додатку 3 до Тендерної документації для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати копію протоколу випробувань штучної шкіри/екошкіри на відповідність ДСТУ EN 71-3:2019, виданий компетентною випробувальною лабораторією/центром акредитованою Національним агентством з акредитації України на відповідність ДСТУ ISO/IEC 17025. Звертаємо увагу на те, що, відповідно до Наказу ДП «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» № 262 від 23.2.2022 року, з 01.01.2024 року скасовано чинність ДСТУ EN 71-3:2019 Безпечність іграшок. Частина 3. Міграція певних елементів. Тому отримати і надати даний протокол немає змоги та можливості ні в одного учасника, крім тих, хто вже має даний протокол, і отримали його ще до втрати чинності ДСТУ. Крім того зазначаємо, що дані ДСТУ EN 71-3:2019 Безпечність іграшок. Частина 3. Міграція певних елементів, не відносяться до матеріалу «штучна шкіра/екошкіра», а отже і протоколу випробувань штучної шкіри/екошкіри на відповідність ДСТУ EN 71-3:2019 не можливо отримати. Отже, дана вимога є незаконною, дискримінаційною та має бути усунена Замовником шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині. Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Доказами порушення наших прав є: тендерна документація на закупівлю (https:// https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2025-04-30-002976-a) (додається) та інші документи додані до цієї скарги. Заявляємо про бажання бути присутніми на засіданні Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель. Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст.18 ЗУ «Про публічні закупівлі», Особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування та Конституцією України, ПРОШУ: 1. Прийняти Скаргу до розгляду 2. Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови, зазначені вище та привести вимоги Тендерної документації у відповідність до вимог законодавства. Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі: 1. Копія Додаток 3 (нова редакція від 09.05.2025 року.) 2. Копія Наказу № 262 Директор ТОВ «РОКО ГРУП» ______________________ Віталій КОЗАК
Причина: Період оскарження закінчився
Дата скасування: 11.05.2025 00:00
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "РОКО ГРУП", Віталій Козак 380982476466 roko.grp0906@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 4ea2fbb443014872b9bf8dc3f14553ea
Заголовок пункту скарги: Скарга на дискримінаційні умови тендрно доккументаціії
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до Додатку 3 до Тендерної документації для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати
копію протоколу випробувань штучної шкіри/екошкіри на відповідність ДСТУ EN 71-3:2019, виданий компетентною випробувальною лабораторією/центром акредитованою Національним агентством з акредитації України на відповідність ДСТУ ISO/IEC 17025.

Звертаємо увагу на те, що, відповідно до Наказу ДП «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» № 262 від 23.2.2022 року, з 01.01.2024 року скасовано чинність ДСТУ EN 71-3:2019 Безпечність іграшок. Частина 3. Міграція певних елементів. Тому отримати і надати даний протокол немає змоги та можливості ні в одного учасника, крім тих, хто вже має даний протокол, і отримали його ще до втрати чинності ДСТУ.

Крім того зазначаємо, що дані ДСТУ EN 71-3:2019 Безпечність іграшок. Частина 3. Міграція певних елементів, не відносяться до матеріалу «штучна шкіра/екошкіра», а отже і протоколу випробувань штучної шкіри/екошкіри на відповідність ДСТУ EN 71-3:2019 не можливо отримати.

Отже, дана вимога є незаконною, дискримінаційною та має бути усунена Замовником шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Скарга
Залишено без розгляду
КЕП

Скарга на дискриміінаційні умови тендерної документації

Номер: 7b94b34e70a8492aab81482f3247dab8
Ідентифікатор запиту: UA-2025-04-30-002976-a.b2
Назва: Скарга на дискриміінаційні умови тендерної документації
Скарга:
СКАРГА на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації 30.04.2025р. Замовник оприлюднив закупівлю за ідентифікатором UA-2025-04-30-002976-a на придбання ДК 021:2015: код 39110000-6 «Сидіння, стільці та супутні вироби і частини до них» (лави зі спинкою для укомплектування найпростіших укриттів та захисних споруд цивільного захисту закладів освіти Дарницького району м. Києва). 09.05.2025 р. Замовник вніс зміни до Додатку 3 Тендерної документації. Кінцевий строк подання тендерних пропозицій до 14.05.2025 00:00 ТОВ «РОКО ГРУП» має намір взяти участь у відповідному тендері та має можливість поставити необхідний товар. Проте, ознайомившись з тендерною документацією в новій редакції, нами виявлено в ній вимогу, яка не відповідає чинному законодавству та позбавляє можливості взяти участь у відповідній закупівлі . Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі, обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів: Відповідно до Додатку 3 до Тендерної документації для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати копію протоколу випробувань штучної шкіри/екошкіри на відповідність ДСТУ EN 71-3:2019, виданий компетентною випробувальною лабораторією/центром акредитованою Національним агентством з акредитації України на відповідність ДСТУ ISO/IEC 17025. Звертаємо увагу на те, що, відповідно до Наказу ДП «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» № 262 від 23.2.2022 року, з 01.01.2024 року скасовано чинність ДСТУ EN 71-3:2019 Безпечність іграшок. Частина 3. Міграція певних елементів. Тому отримати і надати даний протокол немає змоги та можливості ні в одного учасника, крім тих, хто вже має даний протокол, і отримали його ще до втрати чинності ДСТУ. Крім того зазначаємо, що дані ДСТУ EN 71-3:2019 Безпечність іграшок. Частина 3. Міграція певних елементів, не відносяться до матеріалу «штучна шкіра/екошкіра», а отже і протоколу випробувань штучної шкіри/екошкіри на відповідність ДСТУ EN 71-3:2019 не можливо отримати. Отже, дана вимога є незаконною, дискримінаційною та має бути усунена Замовником шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині. Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Доказами порушення наших прав є: тендерна документація на закупівлю (https:// https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2025-04-30-002976-a) (додається) та інші документи додані до цієї скарги. Заявляємо про бажання бути присутніми на засіданні Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель. Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст.18 ЗУ «Про публічні закупівлі», Особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування та Конституцією України, ПРОШУ: 1. Прийняти Скаргу до розгляду 2. Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови, зазначені вище та привести вимоги Тендерної документації у відповідність до вимог законодавства. Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі: 1. Копія Додаток 3 (нова редакція від 09.05.2025 року.) 2. Копія Наказу № 262 Директор ТОВ «РОКО ГРУП» ______________________ Віталій КОЗАК
Причина: Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 13.05.2025 17:38
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ФОРМАКС ГРУП", Ходаковська Наталія Олександрівна 380684843749 tender.formax@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 877485c7f83e421dac89748c26ab4e1a
Заголовок пункту скарги: Скарга на дискриміінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до Додатку 3 до Тендерної документації для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати
копію протоколу випробувань штучної шкіри/екошкіри на відповідність ДСТУ EN 71-3:2019, виданий компетентною випробувальною лабораторією/центром акредитованою Національним агентством з акредитації України на відповідність ДСТУ ISO/IEC 17025.

Звертаємо увагу на те, що, відповідно до Наказу ДП «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» № 262 від 23.2.2022 року, з 01.01.2024 року скасовано чинність ДСТУ EN 71-3:2019 Безпечність іграшок. Частина 3. Міграція певних елементів. Тому отримати і надати даний протокол немає змоги та можливості ні в одного учасника, крім тих, хто вже має даний протокол, і отримали його ще до втрати чинності ДСТУ.

Крім того зазначаємо, що дані ДСТУ EN 71-3:2019 Безпечність іграшок. Частина 3. Міграція певних елементів, не відносяться до матеріалу «штучна шкіра/екошкіра», а отже і протоколу випробувань штучної шкіри/екошкіри на відповідність ДСТУ EN 71-3:2019 не можливо отримати.

Отже, дана вимога є незаконною, дискримінаційною та має бути усунена Замовником шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації

Номер: 35ed6d94ad954f41a3e6794b61ea6421
Ідентифікатор запиту: UA-2025-04-30-002976-a.b1
Назва: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
СКАРГА на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації 30.04.2025 р. Замовник оприлюднив закупівлю за ідентифікатором UA-2025-04-30-002976-a на придбання ДК 021:2015: код 39110000-6 «Сидіння, стільці та супутні вироби і частини до них» (лави зі спинкою для укомплектування найпростіших укриттів та захисних споруд цивільного захисту закладів освіти Дарницького району м. Києва). Кінцевий строк подання тендерних пропозицій до 08.05.2025 00:00 ТОВ «РОКО ГРУП» має намір взяти участь у відповідному тендері та має можливість поставити необхідний товар. Проте, ознайомившись з тендерною документацією, нами виявлено в ній вимоги, яка не відповідають чинному законодавству, обмежують конкуренцію, та позбавляють можливості взяти участь у відповідній закупівлі . Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі, обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів: 1. Відповідно до Додатку 3 до Тендерної документації для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати сертифікати ДСТУ EN ISO 9001:2018, ДСТУ ISO 14001:2015 видані на учасника або виробника щодо виробництва меблів для укриттів або реалізації меблів для укриттів. Якщо учасник не є виробником товару, він повинен надати дозвіл від виробника на використання його сертифікатів ISO Повідомляю, що Скаржник не є виробником товару. А отримує товар у інших виробників та реалізовує його через процедури закупівель. ДСТУ EN ISO 9001:2018 - це система управління якістю, сертифікація за якою гарантує, що підприємство може випускати продукцію на стабільному рівні якості та постійно його підвищувати. ДСТУ ISO 14001:2015 - це міжнародний стандарт, який встановлює вимоги до системи екологічного менеджменту. Дані стандарти є загальними для всіх товарів, зокрема і для меблів. Тому, вважаємо, що вимога таких сертифікатів щодо виробництва меблів саме для укриттів є дискримінаційною. Виробники меблів отримують такі сертифікати на всі меблі, що виготовляють, не розмежовуючи на категорії місць застосування, адже виготовляються меблі за загальними стандартами та вимогами щодо виробництва такого типу меблевої продукції. Звернувшись до виробника, Скаржник отримав відповідь про те, що в нього наявні сертифікати ДСТУ EN ISO 9001:2018, ДСТУ ISO 14001:2015 щодо виробництва меблів, але не деталізовано «для укриттів». Виробництво меблів для укриттів не відрізняється технічним та якісними характеристиками від інших меблів для закладів освіти. Таким чином зазначена вимога тендерної документації позбавляє Скаржника можливості взяти участь в процедурі закупівлі, оскільки він не є виробником і не має відповідних сертифікатів, а від виробника може отримати Сертифікат на систему екологічного управління стосовно виробництва меблів для шкільних та дошкільних закладів ДСТУ ISO 14001:2015 та Сертифікат на систему управління якістю стосовно виробництва меблів для шкільних та дошкільних закладів ДСТУ EN ISO 9001:2018. Таким чином, ми можемо надати Сертифікат на систему екологічного управління стосовно виробництва меблів для шкільних та дошкільних закладів ДСТУ ISO 14001:2015 та Сертифікат на систему управління якістю стосовно виробництва меблів для шкільних та дошкільних закладів ДСТУ EN ISO 9001:2018 . За таких умов взяти участь у процедурі закупівлі можуть лише ті учасники, які мають видані на себе чи на виробника сертифікати ДСТУ EN ISO 9001:2018, ДСТУ ISO 14001:2015 щодо виробництва меблів для укриттів або реалізації меблів для укриттів, що є дискримінаційним по відношенню до Скаржника. Наказ ДП «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» про прийняття та скасування національних стандартів від 26.12.2019 № 502, підтверджує застосування одного сертифіката ISO на заміну іншому. Відповідна практика викладена у Рішенні Колегії АМКУ № 8809-р/пк-пз від 22.04.2021 Отже, положення тендерної документації є дискримінаційними, не узгоджуються з чинним законодавством в цій частині та повинні бути приведені у відповідність до вимог Особливостей та ЗУ «Про публічні закупівлі». 2. Відповідно до Додатку 3 до Тендерної документації для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати звіт з екологічного аудиту виробника меблів або учасника, виданий сертифікований екологічним аудитором, на підтвердження чого надати сертифікат екологічного аудитора, виданий Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України Звіт з екологічного аудиту – це аналіз впливу компанії на довкілля, оцінку використання природних ресурсів, а також перевірку дотримання законодавства у сфері екології. В Додатку 3 вимагається Сертифікат на систему екологічного управління стосовно виробництва меблів для укриттів або реалізації меблів для укриттів ДСТУ ISO 14001:2015, що підтверджує рівень екологічної безпеки підприємства з урахуванням існуючих можливостей. Тобто, Замовником вимагається два документи, які підтверджують один і той же факт. Крім того, отримання Звіту з екологічного аудиту досить довга процедура, що вимагає великих фінансових витрат підприємства. Отже, взяти участь в закупівлі зможуть лише ті учасники, які мають відповідний звіт. Дане положення тендерної документації є дискримінаційними, не узгоджуються з чинним законодавством в цій частині та повинні бути приведені у відповідність до вимог Особливостей та ЗУ «Про публічні закупівлі». 3. Відповідно до Додатку 3 до Тендерної документації для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати чинні на момент подання пропозиції і протягом дії Договору про закупівлю сертифікати ДСТУ EN ISO 9001:2018, ДСТУ ISO 14001:2015, які було видано на підприємство Учасника або виробника органом сертифікації, акредитованим Національним агентством з акредитації України у відповідній сфері акредитації. Для підтвердження наявності акредитації та відповідної сфери акредитації Учасник зобов’язаний надати у складі тендерної пропозиції копію Атестату акредитації Органу з сертифікації в повному обсязі з усіма невід’ємними частинами Звертаємо увагу, що Замовником в цьому ж Додатку 3 вимагаються сертифікати ДСТУ EN ISO 9001:2018, ДСТУ ISO 14001:2015, видані на учасника або виробника щодо виробництва меблів для укриттів або реалізації меблів для укриттів. Тобто, Замовник ставить вимогу надати Сертифікати, які по суті є ідентичними. Крім того, сертифікація ISO не є обов’язковою на території України, а вартість отримання такого сертифіката може становити 30 000 грн та більше. У разі відсутності сертифіката ISO, якого вимагає Замовник, учасникам потрібно нести додаткові витрати для оформлення документа. Дана вимога дискримінаційна, оскільки умовами тендерної документації передбачено одночасно надати документи, які є ідентичними, дублюючими та взаємозамінними. Дії замовника в частині встановлення наведених вимог порушують вимоги статті 5 та частини 4 статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників. Замовник повинен усунути наведені невідповідності шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації. 4. Відповідно до Додатку 3 до Тендерної документації для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати сертифікати внутрішнього аудитора навченого по програмі «ДСТУ ISO 19011:2019 «Внутрішній аудитор системи управління якістю у відповідності стандарту ДСТУ ISO 9001:2015» та по програмі «ДСТУ ISO 19011:2019 «Внутрішній аудитор системи управління якістю у відповідності до стандарту ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування». Такі сертифікати можуть бути видані на штатного працівника учасника (або виробника), на підтвердження надається наказ про призначення працівника. Або такі сертифікати можуть бути видані на особу, залучену на інших підставах, передбачених чинним законодавством, у такому випадку учасник має надати договір, на підставі якого залучено таку особу. Сертифікат внутрішнього аудитора системи менеджменту якості ISO 9001:2015/2018 – це документ який засвідчує проходження співробітником підприємства навчання з проведення аудиту системи менеджменту. В той же час, Сертифікат ISO 9001:2015/2018 містить вимоги до систем управління якістю підприємств, для отримання даного сертифікату на підприємстві проводиться комплекс заходів з навчання персоналу основам систем менеджменту ISO 9001. Сертифікат ДСТУ ISO 14001:2015- це міжнародний стандарт, який встановлює вимоги до системи екологічного менеджменту. Для отримання даного Сертифікату на підприємстві проводиться комплекс заходів з навчання персоналу щодо екологічного менеджменту. ДСТУ ISO 19011:2019 - настанови щодо проведення аудитів систем управління. На запит Скаржника до виробника меблів, ТОВ «АНШАР ГРУП» надано відповідь про те, що маючи Сертифікати ДСТУ ISO 9001:2015 та ДСТУ ISO 14001:2015 , відповідно до вимог чинного законодавства 1 раз на рік проводиться аудит сертифікаційним центром, що видав вказані сертифікати. На підтвердження даної інформації було надано Рішення та Звіт про аудит. Отже, сертифікат ДСТУ ISO 19011:2019 є ідентичними по своїй суті з Рішенням та Звітом про аудит, що проводиться в обов’язковому порядку на підприємстві органом, що видав дані сертифікати. Таким чином, Скаржник може надати Рішення та Звіт про аудит, що підтверджує проходження аудиту та підтвердження чинності Сертифікатів ДСТУ ISO 9001:2015 та ДСТУ ISO 14001:2015. В іншому випадку Скаржник позбавлений можливості взяти участь у процедурі закупівлі, в той час як учасниками можуть стати лише ті, хто має сертифікати внутрішнього аудитора навченого по програмі «ДСТУ ISO 19011:2019 «Внутрішній аудитор системи управління якістю у відповідності стандарту ДСТУ ISO 9001:2015» та по програмі «ДСТУ ISO 19011:2019 «Внутрішній аудитор системи управління якістю у відповідності до стандарту ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування». Вважаємо, що положення тендерної документації є дискримінаційними, не узгоджуються з чинним законодавством в цій частині та повинні бути приведені у відповідність до вимог Особливостей та ЗУ «Про публічні закупівлі». 5. Відповідно до Додатку 3 до Тендерної документації для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати копію протоколів випробувань лави зі спинкою та лавку односторонню з вішалкою та гачками вимогам ДСТУ ГОСТ 19917:2016, виданий випробувальною лабораторією акредитованою НААУ на випробування товару згідно з ДСТУ ГОСТ 19917:2016 (на підтвердження надати копію атестату про акредитацію лабораторії та додатку/витягу з додатку до нього). Протоколи повинні підтверджувати відповідність товару вимогам ДСТУ ГОСТ 19917:2016 в частині показників міцності та містити опис лав з зазначенням їх габаритних розмірів. Повідомляємо, що Скаржник не є виробником товару. А отримує товар у інших виробників (зокрема, ТОВ «АНШАР ГРУП», офіційним дилером якого є Скаржник) та реалізовує його через процедури закупівель. Скаржник не є виробником товару, вказаного в закупівлі, а купує його у виробника. Звернувшись до виробника, ТОВ «РОКО ГРУП» отримав відповідь № 52 від 02.05.2025 р. «ТОВ «АНШАР ГРУП» на Ваш запит повідомляє, що може та має можливість виготовити меблі згідно Додатку № 3 (ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ (ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ)) до тендерної документації про проведення процедури закупівлі за ідентифікатором: UA-2025-04-30-002976-a. Також повідомляємо Вам, що наша компанія працює за принципом індивідуального виробництва, тому зазначені вироби не зберігаються на складі у готовому вигляді, відповідно ми не можемо надати Вам запитувані протоколи випробувань. Виготовлення продукції здійснюється за фактом отримання замовлення відповідно до специфікації замовника тендеру. На даному етапі ми можемо надати Вам сертифікат відповідності виданий випробувальною лабораторією акредитованою НААУ, який підтверджує відповідність товару ДСТУ ГОСТ 19917:2016 (1. Назва товару згідно сертифікату відповідності ТОВ «АНШАР ГРУП» - Лава зі спинкою, яка відповідає товару згідно технічних та якісних вимог замовника до товару - лава зі спинкою; 2. Назва товару згідно сертифікату відповідності ТОВ «АНШАР ГРУП» - Лава для укриттів, яка відповідає товару згідно технічних та якісних вимог замовника - Лавка одностороння з вішалкою та гачками). Ці матеріали є достатніми для підготовки тендерної пропозиції та підтвердження відповідності вимогам. У разі Вашої перемоги у тендері ми забезпечимо виробництво та поставку необхідних меблів у визначені строки відповідно до договірних зобов’язань.» Отже, взяти участь в закупівлі зможе обмежене коло учасників – ті, що завчасно мають вказані протоколи. Дана вимога є дискримінаційною та має бути усунена Замовником шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині. Вище зазначені вимоги Тендерної документації є неправомірними та такими, що порушують положення Закону України «Про публічні закупівлі» та права Скаржника. Вищенаведені дискримінаційні вимоги можуть бути усунені шляхом видалення із тендерної документації або їх зміни. Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дії Замовника в частині встановлення в Тендерній документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону. Доказами порушення наших прав є: тендерна документація на закупівлю (https:// https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2025-04-30-002976-a) (додається) та інші документи додані до цієї скарги. Заявляємо про бажання бути присутніми на засіданні Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель. Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст.18 ЗУ «Про публічні закупівлі», Особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування та Конституцією України, ПРОСИМО: 1. Прийняти Скаргу до розгляду 2. Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести вимоги Тендерної документації у відповідність до вимог законодавства. Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі: 1. Копія тендерної документації 2. Копія відповіді на запит щодо ISO ТОВ «АНШАР ГРУП» 3. Копія відповіді на запит щодо внутр. аудитора ТОВ «АНШАР ГРУП» 4. Копія відповіді на запит щодо протоколів випробувань на лавки ТОВ «АНШАР ГРУП» 5. Копія Рішення про аудит 6. Копія Звіту про аудит 7. Копія сертифікатів ДСТУ EN ISO 9001:2018, ДСТУ ISO 14001:2015 8. Дилерський договір між ТОВ РОКО ГРУП та ТОВ АНШАР ГРУП 9. Сертифікат відповідності НААУ Директор ТОВ «РОКО ГРУП» ___________________ Віталій КОЗАК
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 14.05.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 06.05.2025 18:04
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 19.05.2025 13:23
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "РОКО ГРУП", Віталій Козак 380982476466 roko.grp0906@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: ed5782cbfb3549719c5f1ad32e26b7a3
Заголовок пункту скарги: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 1. Відповідно до Додатку 3 до Тендерної документації для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати
сертифікати ДСТУ EN ISO 9001:2018, ДСТУ ISO 14001:2015 видані на учасника або виробника щодо виробництва меблів для укриттів або реалізації меблів для укриттів. Якщо учасник не є виробником товару, він повинен надати дозвіл від виробника на використання його сертифікатів ISO

Повідомляю, що Скаржник не є виробником товару. А отримує товар у інших виробників та реалізовує його через процедури закупівель.
ДСТУ EN ISO 9001:2018 - це система управління якістю, сертифікація за якою гарантує, що підприємство може випускати продукцію на стабільному рівні якості та постійно його підвищувати.
ДСТУ ISO 14001:2015 - це міжнародний стандарт, який встановлює вимоги до системи екологічного менеджменту.
Дані стандарти є загальними для всіх товарів, зокрема і для меблів. Тому, вважаємо, що вимога таких сертифікатів щодо виробництва меблів саме для укриттів є дискримінаційною. Виробники меблів отримують такі сертифікати на всі меблі, що виготовляють, не розмежовуючи на категорії місць застосування, адже виготовляються меблі за загальними стандартами та вимогами щодо виробництва такого типу меблевої продукції.
Звернувшись до виробника, Скаржник отримав відповідь про те, що в нього наявні сертифікати ДСТУ EN ISO 9001:2018, ДСТУ ISO 14001:2015 щодо виробництва меблів, але не деталізовано «для укриттів». Виробництво меблів для укриттів не відрізняється технічним та якісними характеристиками від інших меблів для закладів освіти.
Таким чином зазначена вимога тендерної документації позбавляє Скаржника можливості взяти участь в процедурі закупівлі, оскільки він не є виробником і не має відповідних сертифікатів, а від виробника може отримати Сертифікат на систему екологічного управління стосовно виробництва меблів для шкільних та дошкільних закладів ДСТУ ISO 14001:2015 та Сертифікат на систему управління якістю стосовно виробництва меблів для шкільних та дошкільних закладів ДСТУ EN ISO 9001:2018.
Таким чином, ми можемо надати Сертифікат на систему екологічного управління стосовно виробництва меблів для шкільних та дошкільних закладів ДСТУ ISO 14001:2015 та Сертифікат на систему управління якістю стосовно виробництва меблів для шкільних та дошкільних закладів ДСТУ EN ISO 9001:2018 .
За таких умов взяти участь у процедурі закупівлі можуть лише ті учасники, які мають видані на себе чи на виробника сертифікати ДСТУ EN ISO 9001:2018, ДСТУ ISO 14001:2015 щодо виробництва меблів для укриттів або реалізації меблів для укриттів, що є дискримінаційним по відношенню до Скаржника.
Наказ ДП «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» про прийняття та скасування національних стандартів від 26.12.2019 № 502, підтверджує застосування одного сертифіката ISO на заміну іншому.
Відповідна практика викладена у Рішенні Колегії АМКУ № 8809-р/пк-пз від 22.04.2021
Отже, положення тендерної документації є дискримінаційними, не узгоджуються з чинним законодавством в цій частині та повинні бути приведені у відповідність до вимог Особливостей та ЗУ «Про публічні закупівлі».
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: a11f08d2248a4e96a7f1af2e49d8ba1e
Заголовок пункту скарги: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 2. Відповідно до Додатку 3 до Тендерної документації для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати
звіт з екологічного аудиту виробника меблів або учасника, виданий сертифікований екологічним аудитором, на підтвердження чого надати сертифікат екологічного аудитора, виданий Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України
Звіт з екологічного аудиту – це аналіз впливу компанії на довкілля, оцінку використання природних ресурсів, а також перевірку дотримання законодавства у сфері екології.
В Додатку 3 вимагається Сертифікат на систему екологічного управління стосовно виробництва меблів для укриттів або реалізації меблів для укриттів ДСТУ ISO 14001:2015, що підтверджує рівень екологічної безпеки підприємства з урахуванням існуючих можливостей.
Тобто, Замовником вимагається два документи, які підтверджують один і той же факт.
Крім того, отримання Звіту з екологічного аудиту досить довга процедура, що вимагає великих фінансових витрат підприємства.
Отже, взяти участь в закупівлі зможуть лише ті учасники, які мають відповідний звіт.
Дане положення тендерної документації є дискримінаційними, не узгоджуються з чинним законодавством в цій частині та повинні бути приведені у відповідність до вимог Особливостей та ЗУ «Про публічні закупівлі».
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 467c2396c8c1418f93faf89174517cfb
Заголовок пункту скарги: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 3. Відповідно до Додатку 3 до Тендерної документації для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати чинні на момент подання пропозиції і протягом дії Договору про закупівлю сертифікати ДСТУ EN ISO 9001:2018, ДСТУ ISO 14001:2015, які було видано на підприємство Учасника або виробника органом сертифікації, акредитованим Національним агентством з акредитації України у відповідній сфері акредитації. Для підтвердження наявності акредитації та відповідної сфери акредитації Учасник зобов’язаний надати у складі тендерної пропозиції копію Атестату акредитації Органу з сертифікації в повному обсязі з усіма невід’ємними частинами
Звертаємо увагу, що Замовником в цьому ж Додатку 3 вимагаються сертифікати ДСТУ EN ISO 9001:2018, ДСТУ ISO 14001:2015, видані на учасника або виробника щодо виробництва меблів для укриттів або реалізації меблів для укриттів. Тобто, Замовник ставить вимогу надати Сертифікати, які по суті є ідентичними.
Крім того, сертифікація ISO не є обов’язковою на території України, а вартість отримання такого сертифіката може становити 30 000 грн та більше. У разі відсутності сертифіката ISO, якого вимагає Замовник, учасникам потрібно нести додаткові витрати для оформлення документа.
Дана вимога дискримінаційна, оскільки умовами тендерної документації передбачено одночасно надати документи, які є ідентичними, дублюючими та взаємозамінними.
Дії замовника в частині встановлення наведених вимог порушують вимоги статті 5 та частини 4 статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників. Замовник повинен усунути наведені невідповідності шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: 8bcaa158bd9d4bab97a36860fe51e1d0
Заголовок пункту скарги: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 4. Відповідно до Додатку 3 до Тендерної документації для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати
сертифікати внутрішнього аудитора навченого по програмі «ДСТУ ISO 19011:2019 «Внутрішній аудитор системи управління якістю у відповідності стандарту ДСТУ ISO 9001:2015» та по програмі «ДСТУ ISO 19011:2019 «Внутрішній аудитор системи управління якістю у відповідності до стандарту ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування». Такі сертифікати можуть бути видані на штатного працівника учасника (або виробника), на підтвердження надається наказ про призначення працівника. Або такі сертифікати можуть бути видані на особу, залучену на інших підставах, передбачених чинним законодавством, у такому випадку учасник має надати договір, на підставі якого залучено таку особу.
Сертифікат внутрішнього аудитора системи менеджменту якості ISO 9001:2015/2018 – це документ який засвідчує проходження співробітником підприємства навчання з проведення аудиту системи менеджменту. В той же час, Сертифікат ISO 9001:2015/2018 містить вимоги до систем управління якістю підприємств, для отримання даного сертифікату на підприємстві проводиться комплекс заходів з навчання персоналу основам систем менеджменту ISO 9001.
Сертифікат ДСТУ ISO 14001:2015- це міжнародний стандарт, який встановлює вимоги до системи екологічного менеджменту. Для отримання даного Сертифікату на підприємстві проводиться комплекс заходів з навчання персоналу щодо екологічного менеджменту.
ДСТУ ISO 19011:2019 - настанови щодо проведення аудитів систем управління.
На запит Скаржника до виробника меблів, ТОВ «АНШАР ГРУП» надано відповідь про те, що маючи Сертифікати ДСТУ ISO 9001:2015 та ДСТУ ISO 14001:2015 , відповідно до вимог чинного законодавства 1 раз на рік проводиться аудит сертифікаційним центром, що видав вказані сертифікати. На підтвердження даної інформації було надано Рішення та Звіт про аудит.
Отже, сертифікат ДСТУ ISO 19011:2019 є ідентичними по своїй суті з Рішенням та Звітом про аудит, що проводиться в обов’язковому порядку на підприємстві органом, що видав дані сертифікати.
Таким чином, Скаржник може надати Рішення та Звіт про аудит, що підтверджує проходження аудиту та підтвердження чинності Сертифікатів ДСТУ ISO 9001:2015 та ДСТУ ISO 14001:2015.
В іншому випадку Скаржник позбавлений можливості взяти участь у процедурі закупівлі, в той час як учасниками можуть стати лише ті, хто має сертифікати внутрішнього аудитора навченого по програмі «ДСТУ ISO 19011:2019 «Внутрішній аудитор системи управління якістю у відповідності стандарту ДСТУ ISO 9001:2015» та по програмі «ДСТУ ISO 19011:2019 «Внутрішній аудитор системи управління якістю у відповідності до стандарту ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування».
Вважаємо, що положення тендерної документації є дискримінаційними, не узгоджуються з чинним законодавством в цій частині та повинні бути приведені у відповідність до вимог Особливостей та ЗУ «Про публічні закупівлі».
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 5
Номер: ec218bdf7e3e4005ac5e61e48e7bb626
Заголовок пункту скарги: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 5. Відповідно до Додатку 3 до Тендерної документації для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати
копію протоколів випробувань лави зі спинкою та лавку односторонню з вішалкою та гачками вимогам ДСТУ ГОСТ 19917:2016, виданий випробувальною лабораторією акредитованою НААУ на випробування товару згідно з ДСТУ ГОСТ 19917:2016 (на підтвердження надати копію атестату про акредитацію лабораторії та додатку/витягу з додатку до нього). Протоколи повинні підтверджувати відповідність товару вимогам ДСТУ ГОСТ 19917:2016 в частині показників міцності та містити опис лав з зазначенням їх габаритних розмірів.
Повідомляємо, що Скаржник не є виробником товару. А отримує товар у інших виробників (зокрема, ТОВ «АНШАР ГРУП», офіційним дилером якого є Скаржник) та реалізовує його через процедури закупівель. Скаржник не є виробником товару, вказаного в закупівлі, а купує його у виробника. Звернувшись до виробника, ТОВ «РОКО ГРУП» отримав відповідь № 52 від 02.05.2025 р.
«ТОВ «АНШАР ГРУП» на Ваш запит повідомляє, що може та має можливість виготовити меблі згідно Додатку № 3 (ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ (ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ)) до тендерної документації про проведення процедури закупівлі за ідентифікатором: UA-2025-04-30-002976-a. Також повідомляємо Вам, що наша компанія працює за принципом індивідуального виробництва, тому зазначені вироби не зберігаються на складі у готовому вигляді, відповідно ми не можемо надати Вам запитувані протоколи випробувань. Виготовлення продукції здійснюється за фактом отримання замовлення відповідно до специфікації замовника тендеру.
На даному етапі ми можемо надати Вам сертифікат відповідності виданий випробувальною лабораторією акредитованою НААУ, який підтверджує відповідність товару ДСТУ ГОСТ 19917:2016 (1. Назва товару згідно сертифікату відповідності ТОВ «АНШАР ГРУП» - Лава зі спинкою, яка відповідає товару згідно технічних та якісних вимог замовника до товару - лава зі спинкою; 2. Назва товару згідно сертифікату відповідності ТОВ «АНШАР ГРУП» - Лава для укриттів, яка відповідає товару згідно технічних та якісних вимог замовника - Лавка одностороння з вішалкою та гачками). Ці матеріали є достатніми для підготовки тендерної пропозиції та підтвердження відповідності вимогам.
У разі Вашої перемоги у тендері ми забезпечимо виробництво та поставку необхідних меблів у визначені строки відповідно до договірних зобов’язань.»

Отже, взяти участь в закупівлі зможе обмежене коло учасників – ті, що завчасно мають вказані протоколи.
Дана вимога є дискримінаційною та має бути усунена Замовником шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації