• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з вогнезахисного оброблення дерев’яних конструкцій

Завершена

310 818.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 554.09 UAH
Період оскарження: 29.04.2025 17:03 - 09.05.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга

Номер: 74c8c387db304627bded9dfad26bb0d6
Ідентифікатор запиту: UA-2025-04-29-011311-a.b2
Назва: Скарга
Скарга:
Дата розгляду скарги: 20.06.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 13.06.2025 15:47
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 24.06.2025 17:39
Автор: ТОВ "РАДАР-ПІВДЕНЬ", Пасісніченко Борис +380686048880 radar.tender@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 994dd6fd0124465ba6052512a2306adf
Заголовок пункту скарги: Оскарження рішення Замовника про відхилення пропозиції
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Замовник порушив наступні принципи здійснення закупівель встановлених ч.1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»:
1. добросовісна конкуренція серед учасників;
2. об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга, що стосується тендерної документації, прийнятих рішень, дії та бездіяльності Замовника

Номер: d0de96d1246843f08996b9b81bb1ab91
Ідентифікатор запиту: UA-2025-04-29-011311-a.b1
Назва: Скарга, що стосується тендерної документації, прийнятих рішень, дії та бездіяльності Замовника
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 15.05.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 06.05.2025 18:49
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 20.05.2025 13:03
Автор: ПП "ЛИТВИНЮК", Сергій Литвинюк +380503747022 pplao@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 18010983a9154080a0e269e5551a4a92
Заголовок пункту скарги: Підпункт 2.1.4. пункту 2.1 підрозділу 2 розділу І Додатку 1 до тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до підпункту 3.1.1. пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації зазначено, що тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в цій тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у цій тендерній документації, зокрема:
• інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям (частина 5 розділу ІІІ та Додаток №1 тендерної документації).

Пунктом 5 розділу ІІІ тендерної документації визначено, зокрема, кваліфікаційні критерії до учасників.
3.5.1. Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційному критерію (кваліфікаційним критеріям) відповідно до статті 16 Закону.
Замовником торгів встановлено наступні кваліфікаційні критерії до учасників процедури закупівлі:
1) Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій
2) Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід
3) Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
4) Наявність фінансової спроможності
3.5.2. Для підтвердження відповідності кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції наступні документи:
Кваліфікаційний
критерій Документальне підтвердження
1. Наявність в учасника процедури закупівлі
обладнання, матеріально- технічної бази та
технологій 1.1. Спосіб документального підтвердження відповідності Учасника кваліфікаційному критерію «Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» визначається у Додатку № 1 тендерної документації
2. Наявність в учасника процедури закупівлі
працівників відповідної
кваліфікації, які мають необхідні знання та
досвід 2.1. Спосіб документального підтвердження відповідності
Учасника кваліфікаційному критерію «Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які
мають необхідні знання та досвід» визначається у Додатку №1 тендерної документації
3. Наявність документально
підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за
предметом закупівлі договору (договорів). 3.1. Спосіб документального підтвердження відповідності Учасника кваліфікаційному критерію «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)» визначається у Додатку №1 тендерної документації
4. Наявність фінансової спроможності, яка
підтверджується фінансовою звітністю 4.1. Спосіб документального підтвердження відповідності Учасника кваліфікаційному критерію «Наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю»
визначається у Додатку №1 тендерної документації

Абзацом 10 пункту 28 Особливостей визначено, що тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.

Додатком 1 до тендерної документації визначено перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції.
І. ІНФОРМАЦІЯ ТА СПОСІБ ДОКУМЕНТАЛЬНОГО ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ УЧАСНИКА КВАЛІФІКАЦІЙНИМ КРИТЕРІЯМ
2. Спосіб документального підтвердження відповідності Учасника кваліфікаційному критерію «Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід»
2.1.4. Учасник у складі тендерної пропозиції надає чинний(і) документ(и) (посвідчення встановленого зразка), що підтверджує проходження працівниками, які вказані Учасником в довідці, яка виконана за формою Таблиці 3, навчання з питань пожежної безпеки (пожежно-технічний мінімум).
Відповідно до підпункту 4.1. пункту 4 розділу І тендерної документації назва предмета закупівлі код ДК 021:2015 - 77220000-8 «Послуги з просочування деревини» (Послуги з вогнезахисного оброблення дерев’яних конструкцій).

Відповідно до пункту 13 частини 1 статті 7 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» від 02.03.2015 р. № 222-VIII (зі змінами та доповненнями) (далі – Закон № 222-VIII) визначено, що ліцензуванню підлягає такий вид господарської діяльності як надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення за переліком, що визначається Кабінетом Міністрів України.
Вогнезахист (вогнезахисне просочування глибоке чи поверхневе, вогнезахисне обробляння (фарбування, штукатурення, обмотування, облицювання), вогнезахисне заповнення) входить до пункту 6 Переліку послуг і робіт протипожежного призначення, що підлягають ліцензуванню, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2016 р. № 852 (далі – Перелік).
Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2016 р. № 852 (далі – Ліцензійні умови), передбачено вимоги щодо виконання робіт з вогнезахисту (вогнезахисного просочування глибокого чи поверхневого, вогнезахисного обробляння (фарбування, штукатурення, обмотування, облицювання), вогнезахисного заповнення).
Кадрові вимоги
29. Керівник робіт з вогнезахисту (вогнезахисного просочування глибокого чи поверхневого, вогнезахисного обробляння (фарбування, штукатурення, обмотування, облицювання), вогнезахисного заповнення) повинен мати:
вищу освіту за однією із спеціальностей у галузях знань “Архітектура та будівництво”, “Цивільна безпека” (за спеціальностями “Цивільна безпека”, “Пожежна безпека”);
стаж роботи за цим видом робіт не менше трьох років або в органах та підрозділах цивільного захисту (за спеціальністю “Пожежна безпека”) не менше п’яти років.
30. Виконавці робіт з вогнезахисту (вогнезахисного просочування глибокого чи поверхневого, вогнезахисного обробляння (фарбування, штукатурення, обмотування, облицювання), вогнезахисного заповнення) повинні мати:
для виконання робіт з вогнезахисного просочування глибокого чи поверхневого, вогнезахисного обробляння (фарбування, штукатурення) - маляра (штукатура) не нижче 3-го розряду;
для виконання робіт з вогнезахисного обробляння (обмотування, облицювання), вогнезахисного заповнення - робітника не нижче 3-го розряду.
Кількість виконавців таких робіт визначається згідно з відповідним регламентом робіт з вогнезахисту і повинна становити не менше двох осіб.

Ліцензійні умови не передбачають наявність у суб’єкта господарювання, у тому числі Скаржника, які здійснюють господарську діяльність з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, документу(ів) (посвідчення встановленого зразка), що підтверджує проходження працівниками навчання з питань пожежної безпеки (пожежно- технічний мінімум).
Враховуючи наведене, зазначена вище вимога тендерної документації не узгоджується
з Ліцензійними умовами.

На підставі викладеного можна зробити висновок, що Замовником при підготовці тендерної документації не враховано норми чинного законодавства України, умови якої містять дискримінаційний підхід, що обмежує конкуренцію серед учасників, зокрема Скаржника.
Відсутність у суб'єктів господарювання, у тому числі Скаржника, які здійснюють господарську діяльність з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення щодо виконання робіт з вогнезахисту (вогнезахисного просочування глибокого чи поверхневого, вогнезахисного обробляння (фарбування, штукатурення, обмотування, облицювання), вогнезахисного заповнення) документу(ів) (посвідчення встановленого зразка), що підтверджує проходження працівниками навчання з питань пожежної безпеки (пожежно-технічний мінімум), обмежує їх право на участь у даній Процедурі закупівлі. При цьому, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які зможуть підтвердити наявність документу(ів) (посвідчення встановленого зразка), що підтверджує проходження працівниками навчання з питань пожежної безпеки (пожежно- технічний мінімум), що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, в тому числі і по відношенню до Скаржника.

Дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації наведеної вище вимоги порушують вимоги пунктів 1 та 4 частини 1, частини 4 та 5 статті 5 та частини 4 статті 22 Закону № 922-VIII з урахуванням Особливостей, якими забороняється будь-яка дискримінація та обмеження права на участь у публічних закупівлях щодо учасників, в тому числі щодо Скаржника.

Просимо Комісію розглянути питання щодо внесення змін до тендерної документації шляхом зобов’язання Замовника видалити підпункт 2.1.4. пункту 2.1 підрозділу 2 розділу І Додатку 1 до тендерної документації.

Як доказ порушення права Скаржника на участь у Процедурі закупівлі надаємо:
- Закон України «Про ліцензування видів господарської діяльності» від 02 березня 2015 року № 222-VIII;
- Постанову Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 р. № 852 «Деякі питання ліцензування господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення».
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 9bcddea53bb147f5b696554d5e72e9f3
Заголовок пункту скарги: Пункт 3.1 підрозділу 3 розділу І Додатку 1 до тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до підпункту 3.1.1. пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації зазначено, що тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в цій тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у цій тендерній документації, зокрема:
• інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям (частина 5 розділу ІІІ та Додаток №1 тендерної документації).

Пунктом 5 розділу ІІІ тендерної документації визначено, зокрема, кваліфікаційні критерії до учасників.
3.5.1. Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційному критерію (кваліфікаційним критеріям) відповідно до статті 16 Закону.
Замовником торгів встановлено наступні кваліфікаційні критерії до учасників процедури закупівлі:
1) Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій
2) Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід
3) Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
4) Наявність фінансової спроможності
3.5.2. Для підтвердження відповідності кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції наступні документи:
Кваліфікаційний
критерій Документальне підтвердження
1. Наявність в учасника процедури закупівлі
обладнання, матеріально- технічної бази та
технологій 1.1. Спосіб документального підтвердження відповідності Учасника кваліфікаційному критерію «Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» визначається у Додатку № 1 тендерної документації
2. Наявність в учасника процедури закупівлі
працівників відповідної
кваліфікації, які мають необхідні знання та
досвід 2.1. Спосіб документального підтвердження відповідності
Учасника кваліфікаційному критерію «Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які
мають необхідні знання та досвід» визначається у Додатку №1 тендерної документації
3. Наявність документально
підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за
предметом закупівлі договору (договорів). 3.1. Спосіб документального підтвердження відповідності Учасника кваліфікаційному критерію «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)» визначається у Додатку №1 тендерної документації
4. Наявність фінансової спроможності, яка
підтверджується фінансовою звітністю 4.1. Спосіб документального підтвердження відповідності Учасника кваліфікаційному критерію «Наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю»
визначається у Додатку №1 тендерної документації

Абзацом 10 пункту 28 Особливостей визначено, що тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.

Додатком 1 до тендерної документації визначено перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції.
І. ІНФОРМАЦІЯ ТА СПОСІБ ДОКУМЕНТАЛЬНОГО ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ УЧАСНИКА КВАЛІФІКАЦІЙНИМ КРИТЕРІЯМ
3. Спосіб документального підтвердження відповідності Учасника кваліфікаційному критерію «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)»
3.1) Учасник в складі пропозиції повинен подати довідку, що підтверджує наявність в учасника процедури закупівлі досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) за формою, яка наведена нижче (таблиця 4):

Довідка,
що підтверджує наявність в учасника процедури закупівлі досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)
Таблиця 4
№ п/п Контрагент,
місцезнаходження,
№ телефону,
код ЄДРПОУ Аналогічний договір: Найменування робіт (послуг)/одиниця виміру відповідно до переліку основних (ключових) робіт (послуг) та кількість виконаних робіт (наданих послуг) Номер, дата підписання акту приймання виконаних робіт (послуг), яким підтверджується відповідний обсяг
1. № договору
2. Дата укладання договору
3. Предмет договору
4. Строк дії договору 1.Ціна договору, грн.
2. Сума виконання договору, грн.
3. Відсоток виконання договору
1 2 3.1 3.2 4 5

3.1.1. У таблиці 4 «Довідка, що підтверджує наявність в учасника процедури закупівлі досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)» Учасник повинен зазначити наявність досвіду виконання аналогічного договору* (не менше 1-го договору), який укладено не раніше ніж 2023 року, із обов’язковим наданням документального підтвердження виконання таких договорів, а саме:
- копії аналогічних договорів з усіма укладеними додатковими угодами, та додатками до них;
- акт(-ти) приймання виконаних будівельних робіт (форми КБ-2в) та довідка (-ки) про вартість виконаних будівельних робіт та витрати (форми КБ-3), або акт(-ти) здачі - приймання наданих послуг або інші документи, які підтверджують приймання - передавання наданих послуг (виконаних робіт);
3.1.2. Учасник має підтвердити наявність досвіду виконання аналогічного
(аналогічних) договору (договорів) одним аналогічним договором або сумарно (декількома аналогічними договорами) з наступних видів основних (ключових) робіт (послуг), що є предметом закупівлі:
- Нанесення механізованим способом в один шар вогнезахисного покриття на горизонтальні i вертикальні поверхні дерев'яних конструкцій*** – не менше 5579,9 м2
* - аналогічним договором відповідно до умов цієї тендерної документації є договір, який підтверджує наявність в учасника досвіду щодо надання послуг, які відноситься до того ж самого класу ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», що є предметом закупівлі цих торгів.
** - надання Учасником діючого договору допускається лише у випадках, коли Учасником за таким договором надано послуги на суму не менше ніж 90% від загальної суми такого договору про що, надається відповідний підтверджуючий документ та/або інформаційний лист від контрагента за таким договором
*** - Найменування послуг (робіт) може стилістично відрізнятись відповідно до Правил з вогнезахисту, що затверджені Наказом Міністерства внутрішніх справ України 26 грудня 2018 року № 1064.

Пунктом 3 частини 2 статті 16 Закону № 922-VIII чітко визначено, що одним із кваліфікаційних критеріїв, які замовник може встановлювати по відношенню до учасників процедури закупівлі, є наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
Ключовим в даному випадку є поняття «за предметом закупівлі».

Відповідно до підпункту 4.1. пункту 4 розділу І тендерної документації назва предмета закупівлі код ДК 021:2015 - 77220000-8 «Послуги з просочування деревини» (Послуги з вогнезахисного оброблення дерев’яних конструкцій).

Підпунктом 3.1.2. пункту 3.1 підрозділу 3 розділу І Додатку 1 до тендерної документації визначено «* - аналогічним договором відповідно до умов цієї тендерної документації є договір, який підтверджує наявність в учасника досвіду щодо надання послуг, які відноситься до того ж самого класу ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», що є предметом закупівлі цих торгів». Можна вважати, що дана вимога відповідає чинному законодавству та не дискримінує учасників процедури закупівлі, у тому числі Скаржника.

Інші нижче перелічені вимоги пункту 3.1 підрозділу 3 розділу І Додатку 1 до тендерної документації суттєво дискримінують Скаржника та обмежують його право на участь у Процедурі закупівлі, зокрема, виходячи з наступного:
- вимога щодо підтвердження нанесення механізованим способом в один шар вогнезахисного покриття на горизонтальні i вертикальні поверхні дерев'яних конструкцій*** – не менше 5579,9 м2 є дискримінаційною, оскільки при здійсненні господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення щодо виконання робіт з вогнезахисту (вогнезахисного просочування глибокого чи поверхневого, вогнезахисного обробляння (фарбування, штукатурення, обмотування, облицювання), вогнезахисного заповнення) суб’єктами господарювання укладаються договори, які в більшості випадків за своїм змістом не містять інформації про способи та методи нанесення вогнезахисного покриття, а також відрізняються за об’ємам та площами їх нанесення. Так, при визначенні способів та методів нанесення вогнезахисного покриття сторони по договору керуються Правилами з вогнезахисту, затвердженими Наказом Міністерства внутрішніх справ України 26 грудня 2018 року № 1064 (далі – Правила з вогнезахисту).

Скаржник в складі своєї тендерної пропозиції має можливість надати:
1) Договір про надання послуг № 46/2023-ЮВ від 20.09.2023р., укладений з Акціонерним товариством «Українська залізниця» щодо надання послуг згідно коду ДК ЄЗС 021:2015 – 77220000-8 Послуги з просочування деревини (Вогнезахисне оброблення дерев’яних конструкцій горищ, будівлі заводоуправління, будівлі складу №18, будівлі їдальні).
Даний договір «підтверджує наявність в учасника досвіду щодо надання послуг, які відноситься до того ж самого класу ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», що є предметом закупівлі цих торгів».
Даний договір за своїм змістом не підтверджує нанесення вогнезахисного покриття саме на горизонтальні i вертикальні поверхні дерев'яних конструкцій механізованим способом в один шар на площу не менше 5579,9 м2, проте підтверджує нанесення вогнезахисного покриття на дерев’яні конструкції в рамках Закону № 222-VIII та Правил з вогнезахисту, на площу 2 664 м2.
2) Договір № 37 від 18.10.2023р., укладений з Ліцеєм № 11 Звягельської міської ради щодо надання послуг з «Обробки дерев’яних конструкцій приміщень вогнезахисним розчином (проведення вогнезахисної обробки (просочення) дерев’яних конструкцій горища Ліцею № 11 Звягельської міської ради по вул. Співдружності, будинок 3/8, місто Звягель, Звягельський район, Житомирська область» за кодом ДК 021:2015 код 77220000-8 (Послуги з просочування деревини).
Даний договір «підтверджує наявність в учасника досвіду щодо надання послуг, які відноситься до того ж самого класу ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», що є предметом закупівлі цих торгів».
Даний договір за своїм змістом не підтверджує нанесення вогнезахисного покриття саме на горизонтальні i вертикальні поверхні дерев'яних конструкцій механізованим способом в один шар на площу не менше 5579,9 м2, проте підтверджує нанесення вогнезахисного покриття на дерев’яні конструкції в рамках Закону № 222-VIII та Правил з вогнезахисту, на площу 4 400,5 м2.
3) Договір № 49 від 24.10.2023р., укладений з Гімназією № 5 Звягельської міської ради щодо виконання «Послуг з вогнезахисної обробки (просочування) дерев’яних конструкцій горища Гімназії № 5 Звягельської міської ради , вул. Франка Івана, буд. 30, м. Звягель, Звягельський район, Житомирська область» ДК 021:2015: 77220000-8 Послуги з просочування деревини.
Даний договір «підтверджує наявність в учасника досвіду щодо надання послуг, які відноситься до того ж самого класу ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», що є предметом закупівлі цих торгів».
Даний договір за своїм змістом не підтверджує нанесення вогнезахисного покриття саме на горизонтальні i вертикальні поверхні дерев'яних конструкцій механізованим способом в один шар на площу не менше 5579,9 м2, проте підтверджує нанесення вогнезахисного покриття на дерев’яні конструкції в рамках Закону № 222-VIII та Правил з вогнезахисту, на площу 3 339 м2.
4) Договір № 44 від 30.10.2023р., укладений з Ліцеєм № 1 імені Лесі Українки Звягельської міської ради щодо виконання «Послуг з вогнезахисної обробки (просочування) дерев’яних конструкцій горища Ліцею № 1 імені Лесі Українки Звягельської міської ради, вул. Косачів Родини, буд. 5, м. Звягель, Звягельський район, Житомирська область», ДК 021:2015: 77220000-8 Послуги з просочування деревини.
Даний договір «підтверджує наявність в учасника досвіду щодо надання послуг, які відноситься до того ж самого класу ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», що є предметом закупівлі цих торгів».
Даний договір за своїм змістом не підтверджує нанесення вогнезахисного покриття саме на горизонтальні i вертикальні поверхні дерев'яних конструкцій механізованим способом в один шар на площу не менше 5579,9 м2, проте підтверджує нанесення вогнезахисного покриття на дерев’яні конструкції в рамках Закону № 222-VIII та Правил з вогнезахисту, на площу 3 580 м2.
5) Договір № 3-Т від 31.10.2023р., укладений з Пилиповицьким ліцеєм Звягельської міської ради щодо виконання послуг з «Обробки дерев’яних конструкцій приміщень вогнезахисним розчином (Проведення вогнезахисної обробки (просочення) дерев’яних конструкцій горища Пилиповицького ліцею Звягельської міської ради по вул. Шкільна, будинок 1, с.Пилиповичі, Звягельський район, Житомирська область» за кодом ДК 021:2015 код 77220000-8 (Послуги з просочування деревини).
Даний договір «підтверджує наявність в учасника досвіду щодо надання послуг, які відноситься до того ж самого класу ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», що є предметом закупівлі цих торгів».
Даний договір за своїм змістом не підтверджує нанесення вогнезахисного покриття саме на горизонтальні i вертикальні поверхні дерев'яних конструкцій механізованим способом в один шар на площу не менше 5579,9 м2, проте підтверджує нанесення вогнезахисного покриття на дерев’яні конструкції в рамках Закону № 222-VIII та Правил з вогнезахисту, на площу 3 319,20 м2.
6) Договір № 54 від 10.11.2023р., укладений з Гімназією № 3 Звягельської міської ради щодо виконання «Послуг з просочування дерев’яних конструкцій горища (поверхнева обробка вогнезахисною сумішшю дерев’яних конструкцій даху будівель) Гімназії № 3Звягельської міської ради, вул. Соборності,54, м. Звягель, Звягельський район, Житомирська область», код ДК 021:2015 – 77220000-8 «Послуги з просочування деревини».
Даний договір «підтверджує наявність в учасника досвіду щодо надання послуг, які відноситься до того ж самого класу ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», що є предметом закупівлі цих торгів».
Даний договір за своїм змістом не підтверджує нанесення вогнезахисного покриття саме на горизонтальні i вертикальні поверхні дерев'яних конструкцій механізованим способом в один шар на площу не менше 5579,9 м2, проте підтверджує просочування (поверхневу обробку) дерев’яних конструкцій вогнезахисного сумішшю в рамках Закону № 222-VIII та Правил з вогнезахисту, на площу 3 207 м2.
7) Договір № 160 від 17.11.2023р., укладений з Новомиргородським психоневрологічним інтернатом щодо надання послуг: (код за ДК 021:2015 - 77220000-8 - Послуги з просочування деревини (Послуги з обробки вогнезахисними сполуками дерев’яних конструкцій приміщень будівель за адресою: м. Новомиргород, вул. Соборності, 163).
Даний договір «підтверджує наявність в учасника досвіду щодо надання послуг, які відноситься до того ж самого класу ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», що є предметом закупівлі цих торгів».
Даний договір за своїм змістом не підтверджує нанесення вогнезахисного покриття саме на горизонтальні i вертикальні поверхні дерев'яних конструкцій механізованим способом в один шар на площу не менше 5579,9 м2, проте підтверджує обробку дерев’яних конструкцій вогнезахисними сполуками в рамках Закону № 222-VIII та Правил з вогнезахисту, на площу 4 191,5 м2.
8) Договір № 73 від 27.11.2023р., укладений з Державним навчальним закладом «Олександрійський професійний ліцей» щодо надання послуг з вогнезахисної обробки (просочення) дерев’яних конструкцій , за кодом (ДК 021:2015 – 77220000-8 – Послуги з просочування деревини.
Даний договір «підтверджує наявність в учасника досвіду щодо надання послуг, які відноситься до того ж самого класу ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», що є предметом закупівлі цих торгів».
Даний договір за своїм змістом не підтверджує нанесення вогнезахисного покриття саме на горизонтальні i вертикальні поверхні дерев'яних конструкцій механізованим способом в один шар на площу не менше 5579,9 м2, проте підтверджує вогнезахисну обробку (просочення) дерев’яних конструкцій в рамках Закону № 222-VIII та Правил з вогнезахисту, на площу 3 250 м2.
9) Договір № 1 від 04.12.2023р., укладений з Виконавчим комітетом Будищенської сільської ради за предметом закупівлі: ДК 021:2015: 77220000-8 – Послуги з просочування деревини (Послуги з вогнезахисної обробки конструкцій покрівель).
Даний договір «підтверджує наявність в учасника досвіду щодо надання послуг, які відноситься до того ж самого класу ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», що є предметом закупівлі цих торгів».
Даний договір за своїм змістом не підтверджує нанесення вогнезахисного покриття саме механізованим способом в один шар на площу не менше 5579,9 м2, проте підтверджує проведення поверхневого просочування засобами вогнезахисту горизонтальних i вертикальних поверхонь дерев'яних конструкцій в рамках Закону № 222-VIII та Правил з вогнезахисту, на площу 3 870,94 м2.
Виходячи з наведених вище договорів, Скаржник має можливість виконати вимоги тендерної документації лише в частині «підтвердження наявності в учасника досвіду щодо надання послуг, які відноситься до того ж самого класу ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», що є предметом закупівлі цих торгів».

Враховуючи наведене, зазначені вище вимоги тендерної документації
не узгоджуються з чинним законодавством, у тому числі в сфері публічних закупівель та в сфері надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення щодо виконання робіт з вогнезахисту (вогнезахисного просочування глибокого чи поверхневого, вогнезахисного обробляння (фарбування, штукатурення, обмотування, облицювання), вогнезахисного заповнення).

На підставі викладеного можна зробити висновок, що Замовником при підготовці тендерної документації не враховано норми чинного законодавства України, умови якої містять дискримінаційний підхід, що обмежує конкуренцію серед учасників, зокрема Скаржника.

Відсутність у суб'єктів господарювання, у тому числі Скаржника, які здійснюють господарську діяльність з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення щодо виконання робіт з вогнезахисту (вогнезахисного просочування глибокого чи поверхневого, вогнезахисного обробляння (фарбування, штукатурення, обмотування, облицювання), вогнезахисного заповнення) аналогічного(-их) договору(-ів) з підтвердженням нанесення механізованим способом в один шар вогнезахисного покриття на горизонтальні i вертикальні поверхні дерев'яних конструкцій – не менше 5579,9 м2, обмежує їх право на участь у даній Процедурі закупівлі. При цьому, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які зможуть підтвердити наявність аналогічного(- их) договору(-ів) з усіма укладеними додатковими угодами, та додатками до нього (них) з підтвердженням нанесення саме механізованим способом в один шар вогнезахисного покриття на горизонтальні i вертикальні поверхні дерев'яних конструкцій – не менше 5579,9 м2, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, в тому числі і по відношенню до Скаржника.
Дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації наведеної вище вимоги порушують вимоги пунктів 1 та 4 частини 1, частини 4 та 5 статті 5 та частини 4 статті 22 Закону № 922-VIII з урахуванням Особливостей, якими забороняється будь-яка дискримінація та обмеження права на участь у публічних закупівлях щодо учасників, в тому числі щодо Скаржника.

Просимо Комісію розглянути питання щодо внесення змін до тендерної документації шляхом зобов’язання Замовника привести у відповідність до норм чинного законодавства пункт 3.1 підрозділу 3 розділу І Додатку 1 до тендерної документації.

Як доказ порушення права Скаржника на участь у Процедурі закупівлі надаємо:
- Правила з вогнезахисту, затверджених Наказом Міністерства внутрішніх справ України 26 грудня 2018 року № 1064 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 14 березня 2019 р. за № 259/33230;
- Договір про надання послуг № 46/2023-ЮВ від 20.09.2023р. з додатками;
- Договір № 37 від 18.10.2023р. з додатками;
- Договір № 49 від 24.10.2023р. з додатками;
- Договір № 44 від 30.10.2023р. з додатками;
- Договір № 3-Т від 31.10.2023р. з додатками
- Договір № 54 від 10.11.2023р. з додатками;
- Договір № 160 від 17.11.2023р. з додатками;
- Договір № 73 від 27.11.2023р. з додатками;
- Договір № 1 від 04.12.2023р. з додатками;
- Закон України «Про ліцензування видів господарської діяльності» від 02 березня 2015 року № 222-VIII.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: ed0c5c5512fb476abb82380e26e31cbb
Заголовок пункту скарги: Розділ V Додатку 1 до тендерної документації.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до підпункту 3.1.1. пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації зазначено, що тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в цій тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у цій тендерній документації, зокрема:
• інформацією про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (частина 6 розділу ІІІ та Додатки №1, 3 тендерної документації).

Пунктом 6 розділу ІІІ тендерної документації визначено інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі.
3.6.1. Учасник процедури закупівлі повинен надати у складі тендерної пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником у Додатках №1 та 3 до тендерної документації.
3.6.2. Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні передбачати необхідність застосування заходів із захисту довкілля.
3.6.3. У цій документації всі посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва вживаються у значенні «…. «або еквівалент»».

Абзацом 10 пункту 28 Особливостей визначено, що тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.

Додатком 1 до тендерної документації визначено перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції.
V. ІНФОРМАЦІЯ ТА СПОСІБ ДОКУМЕНТАЛЬНОГО ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ УЧАСНИКА ТЕХНІЧНИМ, ЯКІСНИМ, КІЛЬКІСНИМ ТА ІНШИМ ВИМОГАМ ЩОДО ПРЕДМЕТУ ЗАКУПІВЛІ
1. При визначенні ціни пропозиції або її складових визначається ціна з урахуванням ПДВ. Якщо учасник не є платником ПДВ, зазначаються інші обов’язкові податки та збори згідно з чинним законодавством України.
2. Ціна пропозиції (договірна ціна) учасника повинна бути розрахована у відповідності до Кошторисних норм України, затверджених наказом Мінрегіонбуду України від 01.11.2021 №281, та має бути сформована у програмному комплексі ABK5 (не старіше 3.9 версії) і надається у складі пропозиції. Вид договірної ціни – тверда.
3. Договірна ціна у складі тендерної пропозиції надається з її складовими, розроблених за формами Додатків 1, 4, 30, встановленими Настановою з визначення вартості будівництва, та у форматі «.pdf», а саме: договірна ціна; локальний кошторис та відомість ресурсів до нього.
4. Учасник при розрахунку ціни пропозиції (договірної ціни) не має права включати в ціну пропозиції будь-які витрати, понесені ним у процесі підготовки пропозиції.
5. Ціна, за яку учасник згоден виконати замовлення, розраховується виходячи з обсягів послуг на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для виконання послуг та поточних цін на них.

Відповідно до Наказу Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» затвердити кошторисні норми України у будівництві, що додаються.
Кошторисні норми України у будівництві:
1. Настанова з визначення вартості будівництва;
2. Настанова з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво.
Відповідно до пункту 1.1 Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» (далі – Настанова), ця Настанова визначає основні правила застосування кошторисних норм та нормативів з ціноутворення у будівництві для визначення вартості нового будівництва, реконструкції, капітального ремонту будинків, будівель і споруд будь-якого призначення, їх комплексів та частин, лінійних об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури, а також реставрації пам’яток архітектури та містобудування (далі – будівництво).
1.2. У цій Настанові терміни вживаються у такому значенні, зокрема, будівельні роботи – будівельні, монтажні, ремонтно-будівельні, реставраційно-відновлювальні та пусконалагоджувальні роботи.
Ця Настанова є обов’язковою для визначення вартості будівництва об’єктів, що споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії (далі – державні кошти). Застосування цієї Настанови при будівництві об’єктів із залученням інших джерел фінансування обумовлюється договором.
Відповідно до підпункту 4.1. пункту 4 розділу І тендерної документації назва предмета закупівлі код ДК 021:2015 - 77220000-8 «Послуги з просочування деревини» (Послуги з вогнезахисного оброблення дерев’яних конструкцій).

Слід зазначити, що Наказ Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» не поширюється на надання послуг, в тому числі, на код ДК 021:2015 - 77220000-8 «Послуги з просочування деревини» (Послуги з вогнезахисного оброблення дерев’яних конструкцій), що є предметом даної Процедури закупівлі.

На підставі викладеного можна зробити висновок, що Замовником при підготовці тендерної документації не враховано норми чинного законодавства України, умови якої містять дискримінаційний підхід, що обмежує конкуренцію серед учасників, зокрема Скаржника.

Дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації наведеної вище вимоги порушують вимоги пунктів 1 та 4 частини 1, частини 4 та 5 статті 5 та частини 4 статті 22 Закону № 922-VIII з урахуванням Особливостей, якими забороняється будь-яка дискримінація та обмеження права на участь у публічних закупівлях щодо учасників, в тому числі щодо Скаржника.

Просимо Комісію розглянути питання щодо внесення змін до тендерної документації шляхом зобов’язання Замовника видалити пункти 1, 2, 3, 4 та 5 розділу V Додатку 1 до тендерної документації.

Як доказ порушення права Скаржника на участь у Процедурі закупівлі надаємо:
- Наказ Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві».
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: 6806218db78b40ddb73c1db9947e451c
Заголовок пункту скарги: Пункт 9 та абзац четвертий пункту 11 розділу ІІ Додатку № 3 до тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до підпункту 3.1.1. пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації зазначено, що тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в цій тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у цій тендерній документації, зокрема:
• інформацією про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (частина 6 розділу ІІІ та Додатки №1, 3 тендерної документації).

Пунктом 6 розділу ІІІ тендерної документації визначено інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі.
3.6.1. Учасник процедури закупівлі повинен надати у складі тендерної пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником у Додатках №1 та 3 до тендерної документації.
3.6.2. Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні передбачати необхідність застосування заходів із захисту довкілля.
3.6.3. У цій документації всі посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва вживаються у значенні «…. «або еквівалент»».

Абзацом 10 пункту 28 Особливостей визначено, що тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.

Додатком 1 до тендерної документації визначено перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції.
V. ІНФОРМАЦІЯ ТА СПОСІБ ДОКУМЕНТАЛЬНОГО ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ УЧАСНИКА ТЕХНІЧНИМ, ЯКІСНИМ, КІЛЬКІСНИМ ТА ІНШИМ ВИМОГАМ ЩОДО ПРЕДМЕТУ ЗАКУПІВЛІ
7. Учасник повинен надати послуги, якість яких відповідає умовам чинного законодавства, нормативно-правовим актам з питань дотримання вимог санітарних норм та охорони навколишнього природного середовища (захисту довкілля), про що в складі пропозиції Учасником надається гарантійний лист, складений у довільній формі.
Додатком № 3 до тендерної документації визначено технічні, якісні, кількісні та інші вимоги щодо предмету закупівлі на закупівлю послуг код ДК 021:2015 - 77220000-8 «Послуги з просочування деревини» (Послуги з вогнезахисного оброблення дерев’яних конструкцій)
9. Після закінчення проведення вогнезахисної обробки Учасник здійснює експертизу зразків оброблених поверхонь та надає Замовнику протокол експрес-методу визначення якості проведеного вогнезахисту дерев’яних конструкцій згідно додатку 3 «Правил з вогнезахисту», затверджених наказом МВС України № 1064 від 26.12.2018 р. та оформляє акт перевірки відповідності вогнезахисту, відповідно пункту 4 розділу ІХ Правил з вогнезахисту
11. Контроль якості надання послуги буде здійснюватися представником Замовника протягом усього строку надання послуг.
Учасник (Виконавець) відповідно до пункту 2 розділу ІХ Правил з вогнезахисту після завершення надання послуг письмово повідомляє Замовника про закінчення надання послуг.
Замовник протягом 5 днів після одержання повідомлення створює комісію з перевірки відповідності вогнезахисту, до складу якої включає Учасника (Виконавця) та представника територіального органу ДСНС.
Учасник (Виконавець) після отримання від представника дослідно-випробувальної лабораторії територіального органу ДСНС протоколу випробувань, відповідно до пункту 4 розділу ІХ Правил з вогнезахисту оформляє Акт перевірки відповідності вогнезахисту, згідно форми визначеної додатком 3 Правил з вогнезахисту, та забезпечує його підписання у членів комісії і подає його на підпис Замовнику.
Правилами з вогнезахисту, затверджених Наказом Міністерства внутрішніх справ України 26 грудня 2018 року № 1064 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 14 березня 2019 р. за № 259/33230 (далі – Правила з вогнезахисту), передбачено, зокрема:
I. Загальні положення
4. Вогнезахист забезпечується послідовним виконанням таких етапів робіт:
проектування робіт з вогнезахисного обробляння, що здійснюється відповідно до чинного законодавства;
виконання робіт з вогнезахисного обробляння;
перевірка відповідності вогнезахисту;
забезпечення експлуатаційної придатності вогнезахисних покривів (просочувань, облицювань, проходок, екранів);
відновлення (ремонт), заміна ВЗ, повторний вогнезахист (обробляння).
IХ. Перевірка відповідності вогнезахисту
1. Перевірка відповідності вогнезахисту здійснюється згідно з вимогами чинного законодавства на таких етапах:
під час виконання робіт з вогнезахисного обробляння (до закриття конструкцій);
після завершення виконання робіт з вогнезахисного обробляння;
упродовж експлуатації вогнезахисного покриву (просочування, облицювання) та виробу;
після закінчення строку експлуатації вогнезахисного покриву (просочення, облицювання) та виробу.
2. Для перевірки відповідності вогнезахисту замовник робіт створює комісію та визначає її склад. До складу комісії входять представники замовника (голова комісії) та виконавця робіт, а також можуть залучатися (за згодою) представники проектної організації; виробника або уповноваженого представника; центрального органу виконавчої влади, який реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки; органу з оцінки відповідності, який має атестат акредитації, виданий Національним агентством з акредитації України (далі - орган з оцінки відповідності).
На об’єктах, де відповідно до частини сьомої статті 61 Кодексу цивільного захисту України створено служби пожежної безпеки, до складу комісії залучаються представники цих служб.
Комісія створюється у строк протягом п’яти робочих днів після одержання замовником повідомлення від виконавця робіт про закінчення робіт. Процедура та тривалість роботи комісії визначаються замовником робіт.
3. Під час проведення перевірки відповідності вогнезахисту перевіряються відповідність вогнезахисту вимогам проектної документації, Регламенту, нормативно- технічним документам та якість виконаних робіт.
Якість виконаних робіт перевіряється шляхом:
проведення зовнішнього огляду вогнезахисного покриву (просочування, облицювання) на відсутність пропусків, рівномірність покриву (просочування, облицювання), систем кріплення або клейових з’єднань на їх надійність;
проведення вимірювання товщини вогнезахисного покриву (облицювання) через кожні 15-20 метрів довжини об’єкта вогнезахисту, але не менше ніж у 10 рівновіддалених точках;
застосування експрес-методу для вогнезахисного просочення.
За рішенням замовника робіт проводяться лабораторні випробування вогнезахисту (коефіцієнт спучення для вогнезахисних фарб (лаків)).
4. Результати роботи комісії за відсутності порушень оформлюються актом перевірки відповідності вогнезахисту (додаток 3), який готується виконавцем робіт (суб’єктом господарювання, який виконував роботи з вогнезахисного обробляння).
Після завершення роботи комісії акт перевірки відповідності вогнезахисту підписується членами комісії. До акта додаються копія проектної документації, копія Регламенту, акт визначення вологості деревини (для вогнезахисту дерев’яних конструкцій та виробів)
Слід зазначити, що Правилами з вогнезахисту не передбачено, що Учасник після закінчення проведення вогнезахисної обробки здійснює експертизу зразків оброблених поверхонь. Правилами з вогнезахисту чітко визначено, що якість виконаних робіт перевіряється шляхом проведення зовнішнього огляду вогнезахисного покриву (просочування, облицювання) на відсутність пропусків, рівномірність покриву (просочування, облицювання), систем кріплення або клейових з’єднань на їх надійність; проведення вимірювання товщини вогнезахисного покриву (облицювання) через кожні 15-20 метрів довжини об’єкта вогнезахисту, але не менше ніж у 10 рівновіддалених точках; застосування експрес-методу для вогнезахисного просочення.

Слід зазначити, що Правилами з вогнезахисту не передбачено, що Учасник надає Замовнику протокол експрес-методу визначення якості проведеного вогнезахисту дерев’яних конструкцій згідно додатку 3 «Правил з вогнезахисту».
Правилами з вогнезахисту чітко визначено, що якість виконаних робіт перевіряється комісією, де обов’язковими учасниками якої є: замовник робіт (голова комісії) та виконавець робіт, шляхом застосування експрес-методу для вогнезахисного просочення. Учасник/Виконавець робіт не може та не має права одноособово застосовувати експрес- метод для вогнезахисного просочення наданим ним же послуга.
Правилами з вогнезахисту також чітко визначено, що саме результати роботи комісії за відсутності порушень оформлюються актом перевірки відповідності вогнезахисту згідно форми, встановленої Додатком 3 до Правил, який готується виконавцем робіт (суб’єктом господарювання, який виконував роботи з вогнезахисного обробляння), однак ніяк не «протокол експрес-методу визначення якості проведеного вогнезахисту дерев’яних конструкцій згідно додатку 3 «Правил з вогнезахисту»», як то трактує Замовник у вимогах тендерної документації.

Враховуючи наведене, зазначені вище вимоги тендерної документації не узгоджуються з Правилами з вогнезахисту.

На підставі викладеного можна зробити висновок, що Замовником при підготовці тендерної документації не враховано норми чинного законодавства України, умови якої містять дискримінаційний підхід, що обмежує конкуренцію серед учасників, зокрема Скаржника.

Дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації наведеної вище вимоги порушують вимоги пунктів 1 та 4 частини 1, частини 4 та 5 статті 5 та частини 4 статті 22 Закону № 922-VIII з урахуванням Особливостей, якими забороняється будь-яка дискримінація та обмеження права на участь у публічних закупівлях щодо учасників, в тому числі щодо Скаржника.

Просимо Комісію розглянути питання щодо внесення змін до тендерної документації шляхом зобов’язання Замовника видалити пункт 9 та абзац четвертий пункту 11 розділу ІІ Додатку № 3 до тендерної документації.

Як доказ порушення права Скаржника на участь у Процедурі закупівлі надаємо:
- Правила з вогнезахисту, затверджених Наказом Міністерства внутрішніх справ України 26 грудня 2018 року № 1064 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 14 березня 2019 р. за № 259/33230.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації