• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з розроблення технічної документацій з нормативної грошової оцінки земель Сквирської міської територіальної громади Білоцерківського району Київської області із розміщенням в геоінформаційній системі

Тендерну документацію розроблено відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 (із змінами й доповненнями) (далі — Особливості / Постанова № 1178).

Завершена

1 650 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 16 500.00 UAH
Період оскарження: 29.04.2025 16:55 - 11.05.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА в порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», з урахуванням Особливостей, які затверджені Постановою КМУ 1178 від 12.10.2022

Номер: 6d1107e414ed440ebb5d350599513404
Ідентифікатор запиту: UA-2025-04-29-010353-a.c2
Назва: СКАРГА в порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», з урахуванням Особливостей, які затверджені Постановою КМУ 1178 від 12.10.2022
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 11.06.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 03.06.2025 14:52
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 16.06.2025 12:28
Дата виконання рішення Замовником: 16.06.2025 15:34
Коментар замовника щодо усунення порушень: Відмінено Рішення від 26.05.2025 №44 про визнання КП «КИЇВСЬКИЙ ІНСТИТУТ ЗЕМЕЛЬНИХ ВІДНОСИН»(ЄДРПОУ 32348604) переможцем Закупівлі на підставі пункту 44 Особливостей та у зв'язку з прийняттям рішення Комісії АМКУ від 11.06.2025року щодо необхідності відхилення тендерної пропозиції переможця. Детальна інформація щодо підстави відхилення тендерної пропозиції учасника- переможця описана в рішенні Комісії АМКУ від 11.06.2025 за №9310-р/пк-пз
Автор: КОНСОРЦІУМ "ПЛАНУВАЛЬНА АРХІТЕКТУРА", Іванченко Олексій 380983739698 Ukrgrup.project@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 59b337e07e00434b85738fc8a6853e5e
Заголовок пункту скарги: СКАРГА в порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», з урахуванням Особливостей, які затверджені Постановою КМУ 1178 від 12.10.2022
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Неправомірне обрання та застосування процедури закупівлі
Тип порушення: Неправомірне обрання та застосування процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги: Сквирська міська рада (далі – Замовник) проводить процедуру закупівлі «Відкриті торги», згідно Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, які затверджені Постановою КМУ 1178 від 12.10.2022 (далі – Особливості) - Послуги з розроблення технічної документацій з нормативної грошової оцінки земель Сквирської міської територіальної громади Білоцерківського району Київської області із розміщенням в геоінформаційній системі (ДК 021:2015: 71340000-3 «Комплексні інженерні послуги»).
До участі у процедурі закупівлі подано 2 (дві) тендерні пропозицій:
- КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО «КИЇВСЬКИЙ ІНСТИТУТ ЗЕМЕЛЬНИХ ВІДНОСИН»
- КОНСОРЦІУМ "ПЛАНУВАЛЬНА АРХІТЕКТУРА"
Протокольним рішенням (протокол) уповноваженої особи №44 від 26 травня 2025 року прийнято рішення про визначення переможцем Закупівлі - КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО «КИЇВСЬКИЙ ІНСТИТУТ ЗЕМЕЛЬНИХ ВІДНОСИН» (32348604) (далі – «Учасник» або «Переможець»)- Додаток №1 до скарги..

Скаржник не погоджується із рішенням про обрання переможцем процедури закупівлі Учасника, з наступних підстав.

1. Пунктом 2 Додатку 3 до тендерної документації (далі – ТД) - Додаток №2 до скарги, передбачено, що :
«2) Замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям:
2-1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, а саме: обладнання, матеріально-технічної бази та технологій (за наявності), необхідних для надання послуг, що є предметом даної закупівлі та які будуть безпосередньо залучені учасником при виконанні умов договору про закупівлю: Для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, останній повинен у складі тендерної пропозиції надати документи згідно переліку, вказаного нижче, а саме:
…….Для підтвердження наявності обладнання, матеріально-технічної бази та технологій учасник процедури закупівлі має надати довідку (Таблиця 1) про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, необхідних для надання послуг, визначених відповідно до технічного завдання із зазначенням найменування, кількості та правової підстави володіння / користування.
Для підтвердження правових підстав використання обладнання, машин та механізмів, Учасник процедури закупівлі зазначає правові підстави, згідно яких він його залучає з наданням у складі тендерної пропозиції відповідних документів:
- скановані копії у кольоровому вигляді з оригіналів документів або належно завірені копії документа/-ів, що підтверджує/-ють право використання Учасником процедури закупівлі щодо власного та/або залученого всього обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, які зазначені в довідці про наявність в Учасника процедури закупівлі власного та/або залученого обладнання, матеріально-технічної бази та технологій.
У випадку використання власного обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, які зазначені в довідці, Учасник має надати документи, що підтверджують право володіння власника, а саме: скан-копії з оригіналів або належним чином засвідчені копії видаткових накладних та ( або) договору (договорів) купівлі-продажу із відповідним актом (актами) передачі-приймання обладнання або рахунками (рахунками-фактури) з підтвердженням факту оплати.
… Для участі в процедурі закупівлі, для виконання робіт/послуг Учасник повинен мати в користуванні:
- програмного забезпечення GIS 6 (або «еквівалент») із наданням копій відповідних ліцензій або інших документів, що підтверджують наявність діючого такого програмного забезпечення».

Згідно ОГОЛОШЕННЯ про проведення відкритих торгів UA-2025-04-29-010353-a кінцевим строком подання тендерних пропозицій встановлено до 14.05.2025 - 00:00 год.

Учасником в складі тендерної пропозиції надана довідка №03-ТП/1 від 23.05.2025 року про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій учасника, яка завантажена в електронну систему закупівель 23 травня 2025 року о 18.59 год. (файл – 2_1_0_довідка МТБ нова.pdf) під час усунення невідповідностей, відповідно до повідомлення Замовника з вимогою про усунення невідповідностей від 23.05.2025 року, в якій зазначена інформація про наявність програмного забезпечення GIS 6 та в стовпці «Інформація про право володіння або підстава користування або договір про надання послуг» зазначено – «ВЛАСНІ» у кількості 7 шт. - Додаток №3 до скарги.

Також Учасник надає лист-роз’яснення № 03-ТП/09 від 06.05.2025 року (файл - 2_1_6_ gis6_Лист-розяснення ПЗ.pdf), в якому зазначає, що працівники комунального підприємства «Київський інститут земельних відносин» , а саме сертифіковані інженери землевпорядники використовують у своїй діяльності програмне забезпечення GIS 6, що підтверджується ліцензією, доданою до тендерної пропозиції - Додаток №5 до скарги.

Однак, на виконання вимог п. 2 розділу 1 додатку 3 до ТД, Учасником у складі пропозиції 06.05.2025 року, завантажений файл «2_1_6_gis6.pdf» , який містить лист за №2025/0502 від 02 травня 2025 року з інформацію, наданою ФОП Шелковниковим С.І. (розробником програмного продукту), що власником ліцензійного програмного забезпечення програми «Геодезична Інформаційна Система 6» (GIS 6) в кількості 7 шт. є Близнюк Павло Михайлович , а не Учасник. А також, в складі документів тендерної пропозиції Учасника копія ліцензії на програмне забезпечення GIS 6, на яку посилається Учасник у листі -роз’ясненні - не надана.- Додаток №4 до скарги.

Таким чином, тендерна пропозиція Учасника не відповідає вимогам п. 2 розділу 1 додатку 3 до ТД, оскільки в складі документів тендерної пропозиції Учасника не надана ліцензія та не надані документи, які підтверджують Інформацію зазначену Учасником в Довідці №03-ТП/1 від 23.05.2025 року, щодо права володіння програмним забезпеченням програми «Геодезична Інформаційна Система 6» (GIS 6) в кількості 7 шт – власні.

2. Пунктом 6 Додатку 3 до тендерної документації передбачено:
«6) для підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником, учасник повинен надати в складі тендерної пропозиції наступні документи та/або інформацію:
- копію чинного сертифіката відповідності системи управління якістю вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT), виданого органом сертифікації, акредитованим НААУ. У випадку, якщо станом на кінцеву дату подання пропозиції Сертифікат діє більше року, він має бути наданий разом з документом, що підтверджує дотримання вимог щодо проведення щорічного наглядового аудиту відповідності системи.»

На виконання вище вказаної вимогі, Учасником у складі документів тендерної пропозиції 06.05.2025 року о 17.53 год. (файл – 6_2_ISO 9001.pdf) надана скан-копія Cертифікату відповідності системи управління якістю вимогам ISO 9001:2015 «Системи менеджменту якості. Вимоги», виданий Органом сертифікації «СЕРТСИСТЕМС», який не відповідає вимогам встановлених Замовником у ТД. - Додаток №6 до скарги.

Під час усунення невідповідностей, на виконання повідомлення Замовника з вимогою про усунення невідповідностей від 23.05.2025 року, Учасником 23.05.2025 року о 18.59 год був наданий лист-роз’яснення (файл – 6_2_Лист_розʼяснення_щодо_ISO.pdf) стосовно наданого Учасником Cертифікату відповідності системи управління якістю вимогам ISO 9001:2015 «Системи менеджменту якості. Вимоги», виданий Органом сертифікації «СЕРТСИСТЕМ», який не акредитований НААУ- Додаток №7 до скарги.

Тобто, учасником не була надана копія чинного сертифіката відповідності системи управління якістю вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT), виданого органом сертифікації, акредитованим НААУ.

07.03.2024 року Антимонопольним комітетом України, було затверджено «Узагальнення практики розгляду органом оскарження скарг щодо закупівель офісного паперу», відповідно до якої: «Також учасники процедур закупівель повинні розуміти, що у випадку, якщо умови тендерної документації не оскаржувались у встановленому законодавством порядку, вони мають бути виконані та відповідні документи мають бути надані у складі тендерної пропозиції.» Таке твердження також зазначається у висновках інших Узагальненнях практики Комісії АМКУ за 2024 рік.

Відповідно, тендерна пропозиція Учасника не відповідає вимогам п. 6 Додатку 3 до тендерної документації, а саме учасником не надана копія чинного сертифіката відповідності системи управління якістю вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT), виданого органом сертифікації, акредитованим НААУ.

13.02.2025 року Антимонопольний комітет України затвердив «Узагальнення практики розгляду органом оскарження скарг щодо застосування замовниками положень пунктів 43 та 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», відповідно до якої: «Замовник розглядає подані тендерні пропозиції з урахуванням виправлення або невиправлення учасниками виявлених невідповідностей».

Отже, під час розгляду тендерних пропозицій Учасника, Замовником торгів було допущено порушення Закону «Про публічні закупівлі» та Особливостей, які затверджені Постановою КМУ 1178 від 12.10.2022, не забезпечено всебічний та об’єктивний розгляд таких пропозицій.
Пунктом 5 частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», закупівлі здійснюються за такими принципами: об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій.
Неправомірне обрання переможця процедури закупівлі Учасника порушує права Скаржника у тому, що Замовником не дотримано принципів публічних закупівель, які визначені статтею 5 Закону.
Не здійснення об’єктивного розгляду пропозицій призвело до порушено прав Скаржника.
Підставою для подання скарги являються неправомірне рішення Замовника торгів, а саме щодо обрання переможця процедури закупівлі Учасника.
Порядок оскарження процедур закупівлі визначений пунктах 55 – 67 Особливостей та ст. 18 Закону.

Окремо слід зазначити, що документальне підтвердження (докази), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі, міститься у електронній системі закупівель за посиланням – https://prozorro.gov.ua/uk/tender/UA-2025-04-29-010353-a

Враховуючи вищевказане, керуючись Особливостями та ст.18 Закону
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Скарга
Відхилено
КЕП

СКАРГА в порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», з урахуванням Особливостей, які затверджені Постановою КМУ 1178 від 12.10.2022

Номер: ec1db820145d483fa7c8357427dc0b9a
Ідентифікатор запиту: UA-2025-04-29-010353-a.b1
Назва: СКАРГА в порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», з урахуванням Особливостей, які затверджені Постановою КМУ 1178 від 12.10.2022
Скарга:
Сквирська міська рада (далі – Замовник торгів) проводить процедуру закупівлі послуг: «ДК 021:2015 - 71340000-3 «Комплексні інженерні послуги» (Послуги з розроблення технічної документацій з нормативної грошової оцінки земель Сквирської міської територіальної громади Білоцерківського району Київської області із розміщенням в геоінформаційній системі)». Відповідно до пункту 4 частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) Закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Окрім того, частиною 4 статті 5 Закону передбачено, що Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Замовником торгів у тендерній документації встановлено дискримінаційні вимоги, які унеможливлюють участь ПЕВП «ЗЕМПРОЕКТ» (далі – Скаржник) у процедурі закупівлі послуг UA-2025-04-29-010353-a. Скаржник не має можливості взяти участь процедури закупівлі у зв’язку із наявними наступними дискримінаційними вимогами у тендерній документації, які суперечать положенням Закону. ЗМІСТ СКАРГИ: 1. Відповідно до пункту 2 розділу 1 Додатку №3 тендерної документації (далі – ТД), Замовником встановлено наступні вимоги до учасників щодо подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційному критерію «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів): «- для підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів, учасник надає в складі тендерної пропозиції довідку за формою відповідно до Таблиці 3 нижче. Аналогічними договорами в розумінні цієї тендерної документації є договори: - повністю виконаний аналогічний договір за предметом: розроблення технічної документації з нормативної грошової оцінки земель населених пунктів (або територіальної громади). Крім того за таким аналогічним договором учасник має надати у складі тендерної пропозиції відомості про нормативно грошову оцінку земель населених пунктів (або громади), що внесені до Державного земельного кадастру та отримані витяги з Державного земельного кадастру про землі в межах території адміністративно-територіальних одиниць (не менше ніж 1 договір). Для підтвердження виконання Учасник процедури закупівлі повинен надати скан-копії у кольоровому вигляді з оригіналів документів або належно завірених копій виконаного(их) договору(-ів) (включно з його Додатками, невід’ємними частинами; актом(ами) наданих послуг; листи-відгуки від Замовників, до кожного договору, що вказані у довідці; - повністю виконаний аналогічний договір за предметом: виготовлення геоінформаційних інструментів для систематизації та управління даними та/або виготовлення баз геопросторових даних геоінформаційної системи та/або створення компонентів геоінформаційної системи або (не менше ніж 1 договір). Замовниками послуг за аналогічними договорами повинні бути органи місцевого самоврядування.» Згідно пункту 22 частини 1 статті 1 Закону, предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку Пунктом 3 розділу І Порядку визначення предмета закупівлі, що затверджено Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 15 квітня 2020 року № 708, визначено, що Предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника. Предметом закупівлі є «Послуги з розроблення технічної документацій з нормативної грошової оцінки земель Сквирської міської територіальної громади Білоцерківського району Київської області із розміщенням в геоінформаційній системі» Згідно пункту 7 Додатку №1 до ТД, за результатами послуг Виконавець зобов’язаний передати для замовника документи і матеріали: - технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель Сквирської міської територіальної громади Білоцерківського району Київської області: у паперовому вигляді; в електронній формі (формат зображення - кольоровий; роздільна здатність - 300 точок на дюйм: глибина кольору - не менше ніж 4 біти; формат готового файла - РDF) - технічна документація з нормативної грошової оцінки земель Сквирської міської територіальної громади Білоцерківського району Київської області із розміщенням в геоінформаційній системі – у електронному вигляді, відповідно до вимог Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2012 року № 1051 - графічні матеріали технічної документації з нормативної грошової оцінки земель - геопросторові дані технічної документації з нормативної грошової оцінки земель передаються Замовнику у вигляді електронних файлів Скаржник, як виконавець послуг, що є предметом закупівлі, має наступний досвід із розробки технічної документації з нормативно грошової оцінки земель: - Договір №292 від 07.06.2024 року, який укладено із Теофіпольською селищною радою щодо предмету «Розробка технічної документації з нормативної грошової оцінки земель Теофіпольської селищної ради: село Великий Лазучин, село Малий Лазучин, село Михнівка» (Додаток 1 до Скарги) Пункту 7 Технічне завдання, що є Додатком до Договору №292 від 07.06.2024 року передбачено, що документи і матеріали, що повинні бути представлені за результатами виконаних послуг - Технічні документації нормативної грошової оцінки земель. Отже під час виконання умов договору №292 від 07.06.2024 року Скаржник фактично виконував ідентичні послуги, що є предметом закупівлі Однак, Замовником встановлено дискримінаційну умов за якою учасники також повинні підтвердити досвід виконання договору щодо виготовлення геоінформаційних інструментів для систематизації та управління даними та/або виготовлення баз геопросторових даних геоінформаційної системи та/або створення компонентів геоінформаційної системи (не менше ніж 1 договір)*, а саме: 1.1. Послуги щодо виготовлення геоінформаційних інструментів для систематизації та управління даними та/або виготовлення баз геопросторових даних геоінформаційної системи та/або створення компонентів геоінформаційної системи не є ПРЕДМЕТОМ ЗАКУПІВЛІ та такі послуги не передбачені Додатком №1 до ТД. Передбачення вимог щодо підтвердження досвіду виконання тих послугів, які не стосуються предмету закупівлі є нічим іншим, як дискримінацією учасників, які мають виконані договори щодо надання послуг, які закуповуються Замовником торгів. 1.2. Згідно статті 6 ЗУ «Про оцінку земель», суб'єктами оціночної діяльності у сфері оцінки земель є фізичні та юридичні особи - розробники документації із землеустрою згідно із Законом України "Про землеустрій" (у частині виконання робіт з бонітування ґрунтів та нормативної грошової оцінки земельних ділянок) Відповідно до ст. 26 Закону України «Про землеустрій», розробниками документації із землеустрою є: -юридичні особи, що володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та у складі яких працює за основним місцем роботи сертифікований інженер-землевпорядник, який є відповідальним за якість робіт із землеустрою; -фізичні особи - підприємці, які володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та є сертифікованими інженерами-землевпорядниками, відповідальними за якість робіт із землеустрою Тобто участь у закупівлі зможуть взяти лише «спеціалізовані» суб’єкти господарювання, які відповідають вимогам ст. 26 Закону України «Про землеустрій» У свою чергу, такі послуги як виготовлення геоінформаційних інструментів для систематизації та управління даними та/або виготовлення баз геопросторових даних геоінформаційної системи та/або створення компонентів геоінформаційної системи, не передбачені Законом України «Про землеустрій» Участь у такій закупівлі зможуть взяти лише ті суб’єкти господарювання, які є розробники документації із землеустрою, у розумінні ст. 26 Закону України «Про землеустрій», та які виконували не притаманні таким суб’єктам господарювання послуги, а саме із виготовлення геоінформаційних інструментів для систематизації та управління даними та/або виготовлення баз геопросторових даних геоінформаційної системи та/або створення компонентів геоінформаційної системи 1.3. Як те вказувалося вище, підпунктом 7.5. пункту 7 Додатку №1 до ТД, за результатами послуг Виконавець зобов’язаний передати для замовника документи і матеріали: «7.5. Геопросторові дані технічної документації з нормативної грошової оцінки земель передаються Замовнику у вигляді електронних файлів: • у векторному поданні у файловій базі даних ArcGIS– цифрові векторні набори геопросторових даних у форматі *.gbd у місцевій системі координат МСК-32,з документами карт (креслень) у форматі *.mxd; • у векторному поданні у файловій базі даних ArcGIS– цифрові векторні набори геопросторових даних у форматі *.gbd у місцевій системі координат УСК-2000, з документами карт (креслень) у форматі *.mxd: • у векторному форматі *.shp у місцевій системі координат МСК-32; • у векторному форматі *.shp у державній системі координат УСК-2000.» Згідно пункту 8 «Додаткові умови» Додатку №1 до ТД, у підпункті «Вимоги до документації» передбачено: «Матеріали технічної документації нормативної грошової оцінки земель Сквирської міської територіальної громади Білоцерківського району Київської області розробити із застосуванням геоінформаційних технологій у вигляді електронних файлів із розміщенням в геоінформаційній системі, із врахуванням Закону України «Про землеустрій”, “Про Державний земельний кадастр”, “Про оцінку земель”, «Про національну інфраструктуру геопросторових даних», постанов Кабінету міністрів України «Про затвердження Методики нормативної грошової оцінки земельних ділянок» від 3 листопада 2021 року, №1147, “Про затвердження порядку ведення Державного земельного кадастру” від 17.10.2012 №1051, «Порядку функціонування національної інфраструктури геопросторових даних» від 26 травня №532, інших підзаконних нормативних актів та технічних норм» Тобто, за результатами розробники документації із землеустрою, а саме Геопросторові дані технічної документації з нормативної грошової оцінки земель, мають бути розміщені в геоінформаційній системі Слід акцентувати увагу, що умовами тендерної документації НЕ ПЕРЕДБАЧАНО – хто ж саме має розмістити Геопросторові дані технічної документації з нормативної грошової оцінки земель в геоінформаційній системі Пунктом 5 частини 1 статті 1 Закону України «Про національну інфраструктуру геопросторових даних» передбачено, що геопросторові дані - сукупність даних про геопросторовий об’єкт Пунктами 12 та 13 частини 2 статті 5 Закону України «Про національну інфраструктуру геопросторових даних» передбачено, що Базовими геопросторовими даними є відомості про: 12) земний покрив та ґрунти; 13) земельні ділянки; Частиною 5 статті 6 Закону України «Про національну інфраструктуру геопросторових даних» визначено, що Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, юридичні особи публічного права, суб’єкти природних монополій зобов’язані оприлюднювати у мережі Інтернет геопросторові дані та метадані, передбачені статтею 5 та додатком до цього Закону, на своїх офіційних веб-сайтах та/або геопорталах і відображати їх за допомогою сервісів доступу на національному геопорталі. Тобто, згідно вимог Додатку №1 до тендерної документації, Учасник – переможець (Виконавець) зобов’язаний розробити та передати Замовнику торгів документацію із землеустрою, а саме технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель, разом із Геопросторовими даними такої технічної документацію, які відповідно до частини 5 статті 6 Закону України «Про національну інфраструктуру геопросторових даних», у подальшому мають бути розміщені Замовником торгів (органом місцевого самоврядування) на офіційному веб-сайті та/або геопорталі і відображені за допомогою сервісів доступу на національному геопорталі. Скаржник не вбачає у технічному завдані, яке передбачено Додатком №1 до тендерної документації, вимог або умов щодо виготовлення геоінформаційних інструментів для систематизації та управління даними та/або виготовлення баз геопросторових даних геоінформаційної системи та/або створення компонентів геоінформаційної системи 1.4. Аналогічна позиція вказана у рішенні №5696-р/пк-пз від 10.04.2025 Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель під час розгляду скарги UA-2025-03-27-009280-a.a1 Скаржника (ПЕВП "ЗЕМПРОЕКТ") по закупівлі, яка проводилася Сквирською міською радою (Додаток 2 до Скарги) Наявність вищенаведеної дискримінаційної та незаконної вимоги не дає можливість Скаржнику, як виконавцю послуг (розробнику документації із землеустрою), взяти участь у такій закупівлі, за умови повної відповідності його документів щодо спроможності надання послуг із розробки технічної документацій з нормативної грошової оцінки, який є предметом закупівлі. Скаржник просить зобов’язати Замовника торгів виключити дискримінаційну умову, яка зазначена у пункту 2 розділу 1 Додатку №3, а саме щодо підтвердження досвіду із виготовлення геоінформаційних інструментів для систематизації та управління даними та/або виготовлення баз геопросторових даних геоінформаційної системи та/або створення компонентів геоінформаційної системи або (не менше ніж 1 договір). 2. Відповідно до пункту 2 розділу 1 Додатку №3 ТД, Замовником встановлено наступні вимоги до учасників щодо подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційному критерію «Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій»: «- наявність автомобільних транспортних засобів.; - наявність не менше 1 (одного) транспортного засобу для надання послуг. На підтвердження даної вимоги Учасник надає свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу (технічний паспорт) та правовстановлюючі документи згідно законодавства про майнові права (згідно Господарського кодексу України, Цивільного кодексу України тощо). У разі якщо договір найму (оренди) транспортного засобу укладений за участі фізичної особи, договір має бути засвідчений нотаріально (згідно Цивільного кодексу України).» Згідно частини 1 статті 177 Цивільного Кодексу України (далі – ЦКУ), Об’єктами цивільних прав є речі, гроші, цінні папери, цифрові речі, майнові права, роботи та послуги, результати інтелектуальної, творчої діяльності, інформація, а також інші матеріальні та нематеріальні блага. Частиною 2 ст. 656 ЦКУ передбачено, що предметом договору купівлі-продажу можуть бути майнові права. До договору купівлі-продажу майнових прав застосовуються загальні положення про купівлю-продаж, якщо інше не випливає із змісту або характеру цих прав Частиною 1 статті 145 Господарського Кодексу України, Майновий стан суб'єкта господарювання визначається сукупністю належних йому майнових прав та майнових зобов'язань, що відображається у бухгалтерському обліку його господарської діяльності відповідно до вимог закону. Отже встановивши умову щодо надання «правовстановлюючі документи, згідно законодавства про майнові права (згідно Господарського кодексу України, Цивільного кодексу України тощо)» Замовник торгів вимагає від учасників надання підтвердження наявності у власності учасника автомобільного транспортного засобу, тобто учасник повинен мати майнові права на такий автомобільний транспортний засіб. Скаржник має можливість залучити до надання послуг, що є предметом закупівлі, автомобільний транспортний засіб «автомобіль (транспортний засіб) марки VOLKSWAGEN, модель – TOUAREG». Такий автомобільний транспортний засіб використовується Скаржником на підставі договору оренди № 4353-2 від «06» січня 2025 року (Додаток №3 до скарги) Встановивши вимогу, що такий автомобільний транспортний засіб повинен виключно належати на праві власності Учаснику, Замовник повністю нехтує положеннями чинного законодавства, а саме можливістю залучення учасниками майна на підставі правочинів по користуванню майном (оренда, позика, тощо) Участь у такій закупівлі можуть взяти лише ті суб’єкти господарювання, які мають у власності автомобільний транспортний засіб, що є дискримінаційним по відношенню до тих Учасників, які використовують таке обладнання на підставі договорів оренди/позички/тощо. Аналогічна позиція вказана у рішенні №5696-р/пк-пз від 10.04.2025 Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель під час розгляду скарги UA-2025-03-27-009280-a.a1 Скаржника (ПЕВП "ЗЕМПРОЕКТ") по закупівлі, яка проводилася Сквирською міською радою (Додаток 2 до Скарги) Скаржник просить зобов’язати Замовника торгів виключити дискримінаційну умову, яка зазначена у пункту 2 розділу 1 Додатку №3, та/або привести положення тендерної документації у відповідність до чинного законодавства в частині правових підстав залучення автомобільного транспортного засобу (на підставі права власності або користування). 3. Відповідно до пункту 2 розділу 1 Додатку №3 ТД, Замовником встановлено наступні вимоги до учасників щодо подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційному критерію «Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій»: «Для участі в процедурі закупівлі, для виконання робіт/послуг Учасник повинен мати в користуванні: - широкоформатний принтер (плотер) формат А0+ для друку та відображення картографічних матеріалів на папері – не менше 1 одиниці; - сканер формату А0+ – не менше 1 одиниці; - принтер формату А-3 – не менше 1 одиниці; - комп’ютери (ноутбуки) – не менше 3 одиниць; - програмне забезпечення Digitals (або «еквівалент») – не менше 3 робочих місць із наданням копій відповідних ліцензій або інших документів, що підтверджують наявність діючого такого програмного забезпечення; - програмного забезпечення GIS 6 (або «еквівалент») із наданням копій відповідних ліцензій або інших документів, що підтверджують наявність діючого такого програмного забезпечення; - програмного забезпечення «ArcGis» (або «еквівалент») або інше програмне забезпечення («еквівалент»), придатне для переведення даних, отриманих за результатами робіт у форматі *.gdb, з документами карт (креслень) у форматі *mxd з наданням відповідної ліцензії або іншого документу, що підтверджують наявність такого програмного забезпечення; ….» Скаржник планував залучити до надання послуг наступне обладнання (Додаток 4 до Скарги): - Плоттер HP Designjet T520 36, який перейшов у власності Скаржника на підставі Видаткової накладної №02 від 20.02.2021 року; - ПК (Процесор AMD Ryzen 3 3200G), який перейшов у власності Скаржника на підставі Видаткової накладної №76 від 06.11.2023 року; - Сканер HP Scanjet PRO 2000 s2, який перейшов у власності Скаржника на підставі Усного договору із ТОВ «Розетка.УА» та оплачений на підставі рахунку №СФ-00097938 від 14.02.2024 року, Замовлення 802521696; Як вбачається із вищенаведеного, Скаржник має на праві власності: широкоформатний принтер (плотер) формат А0+ для друку та відображення картографічних матеріалів на папері; сканер формату А0+; комп’ютери. Однак, у пункті 2 розділу 1 Додатку №3 ТД передбачено, що у випадку використання власного обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, які зазначені в довідці, Учасник має надати документи, що підтверджують право володіння власника, а саме: договір купівлі-продажу, акт прийому-передачі, видаткову накладну. Тобто, Замовником торгів встановлено імперативну норму, що щодо власного обладнання, матеріально-технічної бази та технологій Учасники повинні надати: договір купівлі-продажу, акт прийому-передачі та видаткову накладну до такого договору купівлі-продажу. Така вимога суперечить чинному законодавству, зокрема цивільному та господарському. Жоден нормативний документ не визначає конкретного переліку первинних документів на підставі яких суб’єкти господарювання зобов’язані набувати право власності на індивідуально визначене майно!!!! Встановивши таку вимогу, замовник обмежує участь у закупівлі тих Учасників, які мають майно у власності, але не можуть надати документальне підтвердження щодо права ним володіння у формі: договіру купівлі-продажу, акту прийому-передачі та видаткової накладної до такого договору купівлі-продажу. Скаржник просить зобов’язати Замовника торгів виключити дискримінаційну умову, яка зазначена у пункту 2 розділу 1 Додатку №3, та/або привести положення тендерної документації у відповідність до чинного законодавства в частині документального підтвердження наявності в Учасника у власності обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, які зазначені ним у довідці. 4. Відповідно до пункту 2 розділу 1 Додатку №3 ТД, Замовником встановлено наступні вимоги до учасників щодо подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційному критерію «Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій»: Учасник обов’язково повинен мати власний або орендований генератор для забезпечення безперебійного функціонування та надання повного спектру послуг протягом всього робочого дня. На підтвердження надати копію договору купівлі-продажу генератора з документом, що посвідчує факт його повної оплати власником (виписка з банку, платіжне доручення) або договору оренди генератора та документа, що підтверджує факт передачі генератора Учаснику Скаржник має орендоване приміщення за адресою: 03113, м. Київ, вул. Дегтярівська 53-А, кабінет 423 (четвертий поверх), що орендується згідно Договору оренди нерухомого майна №04/01-2025Інф-Пр від 01.02.2025 року у ТОВ «Інформ-Проект» (Додаток №5 до Скарги). Обов’язок забезпечення електричного постачання чи то централізоване чи то із генеруючих джерел (генератор, накопичувач енергії, тощо) покладається на Орендодавця. Під час військової агресії Російської федерації проти України, та посиленням обстрілів по території України, під час пошкодження енергетичної інфраструктури, Орендодавцем встановлено генеруюче джерело енергії (генератор), яке під’єднано до офісного приміщення за адресою 03113, м. Київ, вул. Дегтярівська 53-А, кабінет 423 (четвертий поверх), що орендується Скаржником. Однак таке генеруюче джерело енергії (генератор) не належить на праві власності Скаржнику, а також не перебуває у його користуванні. Скаржник здійснює оплату електричної енергії, яке виробляється генеруючим джерелом енергії (генератором) для Орендодавця. Так як Орендодавець є власником встановленого генератора, який під’єднаний до мережі приміщення за адресою 03113, м. Київ, вул. Дегтярівська 53-А, то за таких умов Скаржник має надати копію договору купівлі-продажу генератора з документом, що посвідчує факт його повної оплати власником (виписка з банку, платіжне доручення), що не є можливим, оскільки Скаржник не володіє такими документами та не має до них доступ. Окрім того обладнання «Генератор» не має жодного відношення до предмету закупівлі (Послуги з розроблення технічної документацій з нормативної грошової оцінки земель Сквирської міської територіальної громади Білоцерківського району Київської області із розміщенням в геоінформаційній системі) та не впливає на спроможність Учасників виконати умови договору. Участь у такій закупівлі зможуть взяти лише ті Учасники, які мають обладнання «Генератор», та можуть надати копію договору купівлі-продажу генератора з документом, що посвідчує факт його повної оплати власником (виписка з банку, платіжне доручення) або договору оренди генератора та документа, що підтверджує факт передачі генератора Учаснику Скаржник просить зобов’язати Замовника торгів виключити дискримінаційну умову, яка зазначена у пункту 2 розділу 1 Додатку №3, а саме щодо наявності власного або орендованого генератора для забезпечення безперебійного функціонування та надання повного спектру послуг протягом всього робочого дня. ОБГРУНТУВАННЯ ПОРУШЕНИХ ПРАВ СКАРЖНИКА ТА ПІДСТАВ ДЛЯ ПОДАННЯ СКАРГИ Права Скаржника порушені тим, що Замовником торгів було допущено Закону та Особливостей в частині встановлення дискримінаційних вимог у ТД, які суперечать принципам публічних закупівель. Пунктом 4 частини 1 статті 5 Закону передбачено, що Закупівлі здійснюються за такими принципом - недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Не усунення таких дискримінаційних положень не дає можливості взяти участь у процедурі закупівлі Скаржника за умови повної відповідності останнього вимоги щодо можливості поставки товару, який є предметом закупівлі. Підставою для подання скарги являється порушення прав на участь у процедурі закупівлі Скаржника Замовником торгів, в частині встановлення дискримінаційних вимог. Документальне підтвердження (докази), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі, містяться у додатку до Скарги. Порядок оскарження процедур закупівлі визначений пунктах 55 – 67 Особливостей та ст. 18 Закону. Враховуючи вищевказане, керуючись Особливостями та ст.18 Закону ПРОСИМО: 1. Прийняти цю скаргу до розгляду. 2. Зобов’язати Сквирська міська рада внести зміни до тендерної документації у частині усунення дискримінаційних положень, які наведені у даній Скарзі. Додатки: 1) Договір №292 від 07.06.2024 року 2) Рішення №5696-р/пк-пз від 10.04.2025 3) Договір оренди № 4353-2 від «06» січня 2025 року 4) Видаткові накладні на обладнання 5) Договір оренди нерухомого майна №04/01-2025Інф-Пр від 01.02.2025 року
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 12.05.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 05.05.2025 13:25
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 19.05.2025 17:06
Автор: ПРИВАТНЕ ЕКСПЕРТНО-ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЗЕМПРОЕКТ", Олексій Олефіренко 380970155096 tender.zemproekt@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: fd826e2089ae49edb9e8edff56c981cc
Заголовок пункту скарги: Оскарження кваліфікаційному критерію «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 1. Відповідно до пункту 2 розділу 1 Додатку №3 тендерної документації (далі – ТД), Замовником встановлено наступні вимоги до учасників щодо подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційному критерію «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів):
«- для підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів, учасник надає в складі тендерної пропозиції довідку за формою відповідно до Таблиці 3 нижче. Аналогічними договорами в розумінні цієї тендерної документації є договори:
- повністю виконаний аналогічний договір за предметом: розроблення технічної документації з нормативної грошової оцінки земель населених пунктів (або територіальної громади). Крім того за таким аналогічним договором учасник має надати у складі тендерної пропозиції відомості про нормативно грошову оцінку земель населених пунктів (або громади), що внесені до Державного земельного кадастру та отримані витяги з Державного земельного кадастру про землі в межах території адміністративно-територіальних одиниць (не менше ніж 1 договір). Для підтвердження виконання Учасник процедури закупівлі повинен надати скан-копії у кольоровому вигляді з оригіналів документів або належно завірених копій виконаного(их) договору(-ів) (включно з його Додатками, невід’ємними частинами; актом(ами) наданих послуг; листи-відгуки від Замовників, до кожного договору, що вказані у довідці;
- повністю виконаний аналогічний договір за предметом: виготовлення геоінформаційних інструментів для систематизації та управління даними та/або виготовлення баз геопросторових даних геоінформаційної системи та/або створення компонентів геоінформаційної системи або (не менше ніж 1 договір).
Замовниками послуг за аналогічними договорами повинні бути органи місцевого самоврядування.»

Згідно пункту 22 частини 1 статті 1 Закону, предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку
Пунктом 3 розділу І Порядку визначення предмета закупівлі, що затверджено Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 15 квітня 2020 року № 708, визначено, що Предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника.
Предметом закупівлі є «Послуги з розроблення технічної документацій з нормативної грошової оцінки земель Сквирської міської територіальної громади Білоцерківського району Київської області із розміщенням в геоінформаційній системі»
Згідно пункту 7 Додатку №1 до ТД, за результатами послуг Виконавець зобов’язаний передати для замовника документи і матеріали:
- технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель Сквирської міської територіальної громади Білоцерківського району Київської області: у паперовому вигляді; в електронній формі (формат зображення - кольоровий; роздільна здатність - 300 точок на дюйм: глибина кольору - не менше ніж 4 біти; формат готового файла - РDF)
- технічна документація з нормативної грошової оцінки земель Сквирської міської територіальної громади Білоцерківського району Київської області із розміщенням в геоінформаційній системі – у електронному вигляді, відповідно до вимог Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2012 року № 1051
- графічні матеріали технічної документації з нормативної грошової оцінки земель
- геопросторові дані технічної документації з нормативної грошової оцінки земель передаються Замовнику у вигляді електронних файлів
Скаржник, як виконавець послуг, що є предметом закупівлі, має наступний досвід із розробки технічної документації з нормативно грошової оцінки земель:
- Договір №292 від 07.06.2024 року, який укладено із
Теофіпольською селищною радою щодо предмету «Розробка технічної документації з нормативної грошової оцінки земель Теофіпольської селищної ради: село Великий Лазучин, село Малий Лазучин, село Михнівка» (Додаток 1 до Скарги)
Пункту 7 Технічне завдання, що є Додатком до Договору №292 від 07.06.2024 року передбачено, що документи і матеріали, що повинні бути представлені за результатами виконаних послуг - Технічні документації нормативної грошової оцінки земель.
Отже під час виконання умов договору №292 від 07.06.2024 року Скаржник фактично виконував ідентичні послуги, що є предметом закупівлі
Однак, Замовником встановлено дискримінаційну умов за якою учасники також повинні підтвердити досвід виконання договору щодо виготовлення геоінформаційних інструментів для систематизації та управління даними та/або виготовлення баз геопросторових даних геоінформаційної системи та/або створення компонентів геоінформаційної системи (не менше ніж 1 договір)*, а саме:
1.1. Послуги щодо виготовлення геоінформаційних інструментів для систематизації та управління даними та/або виготовлення баз геопросторових даних геоінформаційної системи та/або створення компонентів геоінформаційної системи не є ПРЕДМЕТОМ ЗАКУПІВЛІ та такі послуги не передбачені Додатком №1 до ТД.
Передбачення вимог щодо підтвердження досвіду виконання тих послугів, які не стосуються предмету закупівлі є нічим іншим, як дискримінацією учасників, які мають виконані договори щодо надання послуг, які закуповуються Замовником торгів.

1.2. Згідно статті 6 ЗУ «Про оцінку земель», суб'єктами оціночної діяльності у сфері оцінки земель є фізичні та юридичні особи - розробники документації із землеустрою згідно із Законом України "Про землеустрій" (у частині виконання робіт з бонітування ґрунтів та нормативної грошової оцінки земельних ділянок)
Відповідно до ст. 26 Закону України «Про землеустрій», розробниками документації із землеустрою є:
-юридичні особи, що володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та у складі яких працює за основним місцем роботи сертифікований інженер-землевпорядник, який є відповідальним за якість робіт із землеустрою;
-фізичні особи - підприємці, які володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та є сертифікованими інженерами-землевпорядниками, відповідальними за якість робіт із землеустрою
Тобто участь у закупівлі зможуть взяти лише «спеціалізовані» суб’єкти господарювання, які відповідають вимогам ст. 26 Закону України «Про землеустрій»
У свою чергу, такі послуги як виготовлення геоінформаційних інструментів для систематизації та управління даними та/або виготовлення баз геопросторових даних геоінформаційної системи та/або створення компонентів геоінформаційної системи, не передбачені Законом України «Про землеустрій»
Участь у такій закупівлі зможуть взяти лише ті суб’єкти господарювання, які є розробники документації із землеустрою, у розумінні ст. 26 Закону України «Про землеустрій», та які виконували не притаманні таким суб’єктам господарювання послуги, а саме із виготовлення геоінформаційних інструментів для систематизації та управління даними та/або виготовлення баз геопросторових даних геоінформаційної системи та/або створення компонентів геоінформаційної системи

1.3. Як те вказувалося вище, підпунктом 7.5. пункту 7 Додатку №1 до ТД, за результатами послуг Виконавець зобов’язаний передати для замовника документи і матеріали:
«7.5. Геопросторові дані технічної документації з нормативної грошової оцінки земель передаються Замовнику у вигляді електронних файлів:
• у векторному поданні у файловій базі даних ArcGIS– цифрові векторні набори геопросторових даних у форматі *.gbd у місцевій системі координат МСК-32,з документами карт (креслень) у форматі *.mxd;
• у векторному поданні у файловій базі даних ArcGIS– цифрові векторні набори геопросторових даних у форматі *.gbd у місцевій системі координат УСК-2000, з документами карт (креслень) у форматі *.mxd:
• у векторному форматі *.shp у місцевій системі координат МСК-32;
• у векторному форматі *.shp у державній системі координат УСК-2000.»

Згідно пункту 8 «Додаткові умови» Додатку №1 до ТД, у підпункті «Вимоги до документації» передбачено:
«Матеріали технічної документації нормативної грошової оцінки земель Сквирської міської територіальної громади Білоцерківського району Київської області розробити із застосуванням геоінформаційних технологій у вигляді електронних файлів із розміщенням в геоінформаційній системі, із врахуванням Закону України «Про землеустрій”, “Про Державний земельний кадастр”, “Про оцінку земель”, «Про національну інфраструктуру геопросторових даних», постанов Кабінету міністрів України «Про затвердження Методики нормативної грошової оцінки земельних ділянок» від 3 листопада 2021 року, №1147, “Про затвердження порядку ведення Державного земельного кадастру” від 17.10.2012 №1051, «Порядку функціонування національної інфраструктури геопросторових даних» від 26 травня №532, інших підзаконних нормативних актів та технічних норм»
Тобто, за результатами розробники документації із землеустрою, а саме Геопросторові дані технічної документації з нормативної грошової оцінки земель, мають бути розміщені в геоінформаційній системі
Слід акцентувати увагу, що умовами тендерної документації НЕ ПЕРЕДБАЧАНО – хто ж саме має розмістити Геопросторові дані технічної документації з нормативної грошової оцінки земель в геоінформаційній системі
Пунктом 5 частини 1 статті 1 Закону України «Про національну інфраструктуру геопросторових даних» передбачено, що геопросторові дані - сукупність даних про геопросторовий об’єкт
Пунктами 12 та 13 частини 2 статті 5 Закону України «Про національну інфраструктуру геопросторових даних» передбачено, що Базовими геопросторовими даними є відомості про:
12) земний покрив та ґрунти;
13) земельні ділянки;
Частиною 5 статті 6 Закону України «Про національну інфраструктуру геопросторових даних» визначено, що Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, юридичні особи публічного права, суб’єкти природних монополій зобов’язані оприлюднювати у мережі Інтернет геопросторові дані та метадані, передбачені статтею 5 та додатком до цього Закону, на своїх офіційних веб-сайтах та/або геопорталах і відображати їх за допомогою сервісів доступу на національному геопорталі.

Тобто, згідно вимог Додатку №1 до тендерної документації, Учасник – переможець (Виконавець) зобов’язаний розробити та передати Замовнику торгів документацію із землеустрою, а саме технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель, разом із Геопросторовими даними такої технічної документацію, які відповідно до частини 5 статті 6 Закону України «Про національну інфраструктуру геопросторових даних», у подальшому мають бути розміщені Замовником торгів (органом місцевого самоврядування) на офіційному веб-сайті та/або геопорталі і відображені за допомогою сервісів доступу на національному геопорталі.
Скаржник не вбачає у технічному завдані, яке передбачено Додатком №1 до тендерної документації, вимог або умов щодо виготовлення геоінформаційних інструментів для систематизації та управління даними та/або виготовлення баз геопросторових даних геоінформаційної системи та/або створення компонентів геоінформаційної системи

1.4. Аналогічна позиція вказана у рішенні №5696-р/пк-пз від 10.04.2025 Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель під час розгляду скарги UA-2025-03-27-009280-a.a1 Скаржника (ПЕВП "ЗЕМПРОЕКТ") по закупівлі, яка проводилася Сквирською міською радою (Додаток 2 до Скарги)

Наявність вищенаведеної дискримінаційної та незаконної вимоги не дає можливість Скаржнику, як виконавцю послуг (розробнику документації із землеустрою), взяти участь у такій закупівлі, за умови повної відповідності його документів щодо спроможності надання послуг із розробки технічної документацій з нормативної грошової оцінки, який є предметом закупівлі.

Скаржник просить зобов’язати Замовника торгів виключити дискримінаційну умову, яка зазначена у пункту 2 розділу 1 Додатку №3, а саме щодо підтвердження досвіду із виготовлення геоінформаційних інструментів для систематизації та управління даними та/або виготовлення баз геопросторових даних геоінформаційної системи та/або створення компонентів геоінформаційної системи або (не менше ніж 1 договір).
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: d6a516548cc249f9ba26a0684801b417
Заголовок пункту скарги: Оскарження кваліфікаційному критерію «Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 2. Відповідно до пункту 2 розділу 1 Додатку №3 ТД, Замовником встановлено наступні вимоги до учасників щодо подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційному критерію «Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій»:
«- наявність автомобільних транспортних засобів.;
- наявність не менше 1 (одного) транспортного засобу для надання послуг. На підтвердження даної вимоги Учасник надає свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу (технічний паспорт) та правовстановлюючі документи згідно законодавства про майнові права (згідно Господарського кодексу України, Цивільного кодексу України тощо). У разі якщо договір найму (оренди) транспортного засобу укладений за участі фізичної особи, договір має бути засвідчений нотаріально (згідно Цивільного кодексу України).»

Згідно частини 1 статті 177 Цивільного Кодексу України (далі – ЦКУ), Об’єктами цивільних прав є речі, гроші, цінні папери, цифрові речі, майнові права, роботи та послуги, результати інтелектуальної, творчої діяльності, інформація, а також інші матеріальні та нематеріальні блага.
Частиною 2 ст. 656 ЦКУ передбачено, що предметом договору купівлі-продажу можуть бути майнові права. До договору купівлі-продажу майнових прав застосовуються загальні положення про купівлю-продаж, якщо інше не випливає із змісту або характеру цих прав
Частиною 1 статті 145 Господарського Кодексу України, Майновий стан суб'єкта господарювання визначається сукупністю належних йому майнових прав та майнових зобов'язань, що відображається у бухгалтерському обліку його господарської діяльності відповідно до вимог закону.
Отже встановивши умову щодо надання «правовстановлюючі документи, згідно законодавства про майнові права (згідно Господарського кодексу України, Цивільного кодексу України тощо)» Замовник торгів вимагає від учасників надання підтвердження наявності у власності учасника автомобільного транспортного засобу, тобто учасник повинен мати майнові права на такий автомобільний транспортний засіб.
Скаржник має можливість залучити до надання послуг, що є предметом закупівлі, автомобільний транспортний засіб «автомобіль (транспортний засіб) марки VOLKSWAGEN, модель – TOUAREG».
Такий автомобільний транспортний засіб використовується Скаржником на підставі договору оренди № 4353-2 від «06» січня 2025 року (Додаток №3 до скарги)
Встановивши вимогу, що такий автомобільний транспортний засіб повинен виключно належати на праві власності Учаснику, Замовник повністю нехтує положеннями чинного законодавства, а саме можливістю залучення учасниками майна на підставі правочинів по користуванню майном (оренда, позика, тощо)
Участь у такій закупівлі можуть взяти лише ті суб’єкти господарювання, які мають у власності автомобільний транспортний засіб, що є дискримінаційним по відношенню до тих Учасників, які використовують таке обладнання на підставі договорів оренди/позички/тощо.

Аналогічна позиція вказана у рішенні №5696-р/пк-пз від 10.04.2025 Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель під час розгляду скарги UA-2025-03-27-009280-a.a1 Скаржника (ПЕВП "ЗЕМПРОЕКТ") по закупівлі, яка проводилася Сквирською міською радою (Додаток 2 до Скарги)

Скаржник просить зобов’язати Замовника торгів виключити дискримінаційну умову, яка зазначена у пункту 2 розділу 1 Додатку №3, та/або привести положення тендерної документації у відповідність до чинного законодавства в частині правових підстав залучення автомобільного транспортного засобу (на підставі права власності або користування).
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: fe8b6b0a6d1e450b84345f8844d9758b
Заголовок пункту скарги: Оскарження кваліфікаційному критерію «Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 3. Відповідно до пункту 2 розділу 1 Додатку №3 ТД, Замовником встановлено наступні вимоги до учасників щодо подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційному критерію «Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій»:
«Для участі в процедурі закупівлі, для виконання робіт/послуг Учасник повинен мати в користуванні:
- широкоформатний принтер (плотер) формат А0+ для друку та відображення картографічних матеріалів на папері – не менше 1 одиниці;
- сканер формату А0+ – не менше 1 одиниці;
- принтер формату А-3 – не менше 1 одиниці;
- комп’ютери (ноутбуки) – не менше 3 одиниць;
- програмне забезпечення Digitals (або «еквівалент») – не менше 3 робочих місць із наданням копій відповідних ліцензій або інших документів, що підтверджують наявність діючого такого програмного забезпечення;
- програмного забезпечення GIS 6 (або «еквівалент») із наданням копій відповідних ліцензій або інших документів, що підтверджують наявність діючого такого програмного забезпечення;
- програмного забезпечення «ArcGis» (або «еквівалент») або інше програмне забезпечення («еквівалент»), придатне для переведення даних, отриманих за результатами робіт у форматі *.gdb, з документами карт (креслень) у форматі *mxd з наданням відповідної ліцензії або іншого документу, що підтверджують наявність такого програмного забезпечення;
….»

Скаржник планував залучити до надання послуг наступне обладнання (Додаток 4 до Скарги):
- Плоттер HP Designjet T520 36, який перейшов у власності Скаржника на підставі Видаткової накладної №02 від 20.02.2021 року;
- ПК (Процесор AMD Ryzen 3 3200G), який перейшов у власності Скаржника на підставі Видаткової накладної №76 від 06.11.2023 року;
- Сканер HP Scanjet PRO 2000 s2, який перейшов у власності Скаржника на підставі Усного договору із ТОВ «Розетка.УА» та оплачений на підставі рахунку №СФ-00097938 від 14.02.2024 року, Замовлення 802521696;
Як вбачається із вищенаведеного, Скаржник має на праві власності: широкоформатний принтер (плотер) формат А0+ для друку та відображення картографічних матеріалів на папері; сканер формату А0+; комп’ютери.

Однак, у пункті 2 розділу 1 Додатку №3 ТД передбачено, що у випадку використання власного обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, які зазначені в довідці, Учасник має надати документи, що підтверджують право володіння власника, а саме: договір купівлі-продажу, акт прийому-передачі, видаткову накладну.
Тобто, Замовником торгів встановлено імперативну норму, що щодо власного обладнання, матеріально-технічної бази та технологій Учасники повинні надати: договір купівлі-продажу, акт прийому-передачі та видаткову накладну до такого договору купівлі-продажу.
Така вимога суперечить чинному законодавству, зокрема цивільному та господарському.
Жоден нормативний документ не визначає конкретного переліку первинних документів на підставі яких суб’єкти господарювання зобов’язані набувати право власності на індивідуально визначене майно!!!!
Встановивши таку вимогу, замовник обмежує участь у закупівлі тих Учасників, які мають майно у власності, але не можуть надати документальне підтвердження щодо права ним володіння у формі: договіру купівлі-продажу, акту прийому-передачі та видаткової накладної до такого договору купівлі-продажу.

Скаржник просить зобов’язати Замовника торгів виключити дискримінаційну умову, яка зазначена у пункту 2 розділу 1 Додатку №3, та/або привести положення тендерної документації у відповідність до чинного законодавства в частині документального підтвердження наявності в Учасника у власності обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, які зазначені ним у довідці.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: 39c9f56eeb8b48e29ad3c21707b0fe18
Заголовок пункту скарги: Оскарження кваліфікаційному критерію «Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 4. Відповідно до пункту 2 розділу 1 Додатку №3 ТД, Замовником встановлено наступні вимоги до учасників щодо подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційному критерію «Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій»:
Учасник обов’язково повинен мати власний або орендований генератор для забезпечення безперебійного функціонування та надання повного спектру послуг протягом всього робочого дня. На підтвердження надати копію договору купівлі-продажу генератора з документом, що посвідчує факт його повної оплати власником (виписка з банку, платіжне доручення) або договору оренди генератора та документа, що підтверджує факт передачі генератора Учаснику

Скаржник має орендоване приміщення за адресою: 03113, м. Київ, вул. Дегтярівська 53-А, кабінет 423 (четвертий поверх), що орендується згідно Договору оренди нерухомого майна №04/01-2025Інф-Пр від 01.02.2025 року у ТОВ «Інформ-Проект» (Додаток №5 до Скарги).
Обов’язок забезпечення електричного постачання чи то централізоване чи то із генеруючих джерел (генератор, накопичувач енергії, тощо) покладається на Орендодавця.
Під час військової агресії Російської федерації проти України, та посиленням обстрілів по території України, під час пошкодження енергетичної інфраструктури, Орендодавцем встановлено генеруюче джерело енергії (генератор), яке під’єднано до офісного приміщення за адресою 03113, м. Київ, вул. Дегтярівська 53-А, кабінет 423 (четвертий поверх), що орендується Скаржником.
Однак таке генеруюче джерело енергії (генератор) не належить на праві власності Скаржнику, а також не перебуває у його користуванні. Скаржник здійснює оплату електричної енергії, яке виробляється генеруючим джерелом енергії (генератором) для Орендодавця.
Так як Орендодавець є власником встановленого генератора, який під’єднаний до мережі приміщення за адресою 03113, м. Київ, вул. Дегтярівська 53-А, то за таких умов Скаржник має надати копію договору купівлі-продажу генератора з документом, що посвідчує факт його повної оплати власником (виписка з банку, платіжне доручення), що не є можливим, оскільки Скаржник не володіє такими документами та не має до них доступ.

Окрім того обладнання «Генератор» не має жодного відношення до предмету закупівлі (Послуги з розроблення технічної документацій з нормативної грошової оцінки земель Сквирської міської територіальної громади Білоцерківського району Київської області із розміщенням в геоінформаційній системі) та не впливає на спроможність Учасників виконати умови договору.

Участь у такій закупівлі зможуть взяти лише ті Учасники, які мають обладнання «Генератор», та можуть надати копію договору купівлі-продажу генератора з документом, що посвідчує факт його повної оплати власником (виписка з банку, платіжне доручення) або договору оренди генератора та документа, що підтверджує факт передачі генератора Учаснику

Скаржник просить зобов’язати Замовника торгів виключити дискримінаційну умову, яка зазначена у пункту 2 розділу 1 Додатку №3, а саме щодо наявності власного або орендованого генератора для забезпечення безперебійного функціонування та надання повного спектру послуг протягом всього робочого дня.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації