• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Бензин А-92 , бензин А-95, дизельне паливо (талони), газ пропан – бутан (талони)

Завершена

4 389 202.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 43 892.02 UAH
Період оскарження: 29.04.2025 16:06 - 04.05.2025 00:00
Скарга
Скасована
КЕП

Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції, поданої ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ»

Номер: 2395f823e1b54243ab7e52e29ad5cf46
Ідентифікатор запиту: UA-2025-04-29-010347-a.c1
Назва: Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції, поданої ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ»
Скарга:
Під час здійснення процедури закупівлі замовник допустив прийняття неправомірного рішення про відхилення тендерної пропозиції, поданої ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ». Таке рішення не відповідає вимогам пункту 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), а також вимогам статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).
Причина: Період оскарження закінчився
Дата скасування: 20.05.2025 00:00
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УКРНАФТА-ПОСТАЧ", Дудник Євген 380978546494 fat-32-2@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: e83e6541cc7941308a6221cc3498aa31
Заголовок пункту скарги: Рішення замовника про відхилення тендерної пропозиції, поданої ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», є неправомірним.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Тип порушення: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Опис суті пункту скарги: ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» (04053, м. Київ, провулок Несторівський, 3-5; тел. +38 044 239 1480) бере участь у процедурі закупівлі UA-2025-04-29-010347-a, оголошеній Комунальним підприємством Білоцерківської міської ради «Білоцерківтепломережа» (далі – Замовник). Тендерну пропозицію ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» подано 07.05.2025. За результатами аукціону, який відбувся 08.05.2025, пропозиція, подана ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», була визначена найбільш економічно вигідною.
14.05.2025 Замовник опублікував в електронній системі закупівель Протокол від 14.05.2025 № 49, у якому, зокрема, зазначив: «відповідно до наданих учасником партнерських договорів № 35-Д-2604 від 20.06.24 та № 35-Д-2605 від 20.06.24, зокрема Переліку автозаправних станцій, - у вказаному переліку відсутня АЗС учасника за адресою м. Біла Церква, вул. Київська, 43 а. Тому документи учасника містять очевидну невідповідність».
На підставі зазначеного, Замовник прийняв рішення про відхилення тендерної пропозиції, поданої ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», а також про оприлюднення в електронній системі закупівель відповідної інформації.

З цього приводу слід зазначити наступне.
Відповідно до умов пункту 4.3. Додатку 1 «Технічна специфікація» до тендерної документації щодо закупівлі UA-2025-04-29-010347-a, затвердженої Рішенням уповноваженої особи Замовника (дата не вказана) (далі – Тендерна документація), у складі тендерної пропозиції Учасник повинен надати документи:
- що підтверджують право власності (або право користування на підставі договору оренди чи партнерського договору) «Учасника» на мережу АЗС в кількості не менше 3 штук в межах м. Біла Церква;
- документальне підтвердження (документ має містити перелік АЗС та види палива які відпускаються) підтверджує наявність усіх зазначених видів пального на АЗС в межах міста, та можливість їх відпускати 24/7(цілодобові/щоденно)на АЗС Учасника, в кількості не менше 3шт в межах міста Біла Церква, розташування однієї з них (АЗС) в радіусі 3 км. від виробничої бази КП БМР «БЦТМ», яка розташована по вул.Мережна, буд.3, м.Біла Церква та мережа АЗС Учасника по Україні. Вказати адреси місця розташування.
Разом з цим, Перелік документів та інформації, які повинен надати учасник процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, який наведений у Додатку 7 до Тендерної документації, НЕ МІСТИТЬ умов про необхідність надання учасниками:
- документів, що підтверджують право власності (або право користування на підставі договору оренди чи партнерського договору) «Учасника» на мережу АЗС в кількості не менше 3 штук в межах м. Біла Церква;
- документального підтвердження (документ має містити перелік АЗС та види палива які відпускаються) підтверджує наявність усіх зазначених видів пального на АЗС в межах міста, та можливість їх відпускати 24/7(цілодобові/щоденно)на АЗС Учасника, в кількості не менше 3шт в межах міста Біла Церква, розташування однієї з них (АЗС) в радіусі 3 км. від виробничої бази КП БМР «БЦТМ», яка розташована по вул.Мережна, буд.3, м.Біла Церква та мережа АЗС Учасника по Україні. Вказати адреси місця розташування.
Натомість, у Додатку 7 до Тендерної документації заначено:
«4) інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, підготовлені у відповідності тендерної документації та Додатку 1 до тендерної документації:
5) для учасників — юридичних осіб — копію статуту зі змінами та доповненнями […];
6) копію або оригінал документа, який підтверджує статус та повноваження особи учасника на підписання документів тендерної пропозиції та договору за результатами торгів […];
7) у разі якщо тендерна пропозиція подається об’єднанням учасників, учасник у складі тендерної пропозиції надає документ про створення такого об’єднання;
8) проєкт договору […];
9) інформації (довідка у довільній формі) про те, що учасник не відноситься до осіб, пов’язаних з державою-агресором […];
10)У складі тендерної пропозиції надається гарантійний лист стосовно того, що вся надана у складі тендерної пропозиції інформація є достовірною;
11) Учасники подають у складі пропозиції довідку в довільній формі в якій гарантовано розуміння, що єдиний критерій оцінки в даному тендері є ціна».

Відповідно до вимог абзацу десятого пункту 28 Особливостей, тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.
При цьому, згідно з вимогами абзацу шостого підпункту 3 пункту 44 Особливостей, відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому пункту 28 цих особливостей, не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту.

У складі тендерної пропозиції, поданої ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» надано, зокрема:
- Лист про мережу АЗС (файл «Лист про АЗС.pdf»), у якому наведено інформацію про АЗС, розташовані за адресами: Київська обл., м. Біла Церква, вул. Київська, 43а; Київська обл., м. Біла Церква, вул. Таращанська, 199; Київська обл., м. Біла Церква, бул. Олександрійський, 96а;
- Договір про партнерство та поставку від 20.06.2024 № 35-Д-2604, укладений з ТОВ «ГЛУСКО РІТЕЙЛ» (файл «Договір з ТОВ ГЛУСКО РІТЕЙЛ (картки).pdf»), у якому наведено інформацію зокрема про АЗС, розташовані за адресами: Київська обл., м. Біла Церква, вул. Таращанська, 199; Київська обл., м. Біла Церква, бул. Олександрійський, 96а; Київська обл., м. Біла Церква, вул. Павліченко, 49-А;
- Договір про партнерство та поставку від 20.06.2024 № 35-Д-2605, укладений з ТОВ «ГЛУСКО РІТЕЙЛ» (файл «Договір з ТОВ ГЛУСКО РІТЕЙЛ (талони).pdf»), у якому наведено інформацію зокрема про АЗС, розташовані за адресами: Київська обл., м. Біла Церква, вул. Таращанська, 199; Київська обл., м. Біла Церква, бул. Олександрійський, 96а; Київська обл., м. Біла Церква, вул. Павліченко, 49-А.
При цьому, у складі тендерної пропозиції, поданої ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» не було надано Договір про партнерство та поставку від 20.06.2024 № МИ-Д-341, у якому наведено інформацію зокрема про АЗС, розташовану за адресою: Київська обл., м. Біла Церква, вул. Київська, 43а.

Разом з цим, у разі, якщо Замовник вважав, що тендерна пропозиція, подана ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», містить невідповідності у цій частині, зокрема, у вигляді не надання документів, що підтверджують право власності (або право користування на підставі договору оренди чи партнерського договору) «Учасника» саме на АЗС, розташовану за адресою: Київська обл., м. Біла Церква, вул. Київська, 43а, Замовник повинен був застосувати вимоги пункту 43 Особливостей та розмістити в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Адже, згідно з вимогами абзацу другого пункту 43 Особливостей, «Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо».
Звертаємо увагу на те, що виявлені Замовником невідповідності не стосуються «відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником». Так, зазначена інформація міститься, зокрема, у наданих у складі тендерної пропозиції, поданої ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» документах щодо якості запропонованого товару, а саме:
- документах якості бензину А-92 (файл «Сертифікат, паспорт А-92-Євро5-Е5.pdf»);
- документах якості бензину А-95 (файл «Сертифікат, паспорт А-95-Е5 завірені.pdf»);
- документах якості дизельного палива (файл «Сертифікат, паспорт ДП З+Л.pdf»);
- документах якості газу скрапленого (файл «Сертифікат, паспорт Газ.pdf»).
Слід звернути увагу на те, що надання документів, що підтверджують право власності (або право користування на підставі договору оренди чи партнерського договору) «Учасника» саме на АЗС, розташовану за адресою: Київська обл., м. Біла Церква, вул. Київська, 43а, жодним чином не призведе до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Адже згідно з пунктом 4.1 Розділу І Тендерної документації, предметом закупівлі є товар «ДК 021:2015 – 09130000-9 Нафта і дистилянти Бензин А-92 , бензин А-95, дизельне паливо (талони), газ пропан – бутан (талони)».
Назва товару, запропонованого ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марка, характеристики - підтверджені відповідними документами щодо якості, наданими у складі тендерної пропозиції, зазначеними вище, не пов’язані з документами що підтверджують право власності (або право користування на підставі договору оренди чи партнерського договору) на АЗС.
Таким чином, у разі якщо все таки й існувала невідповідність в інформації та/або документах, що подані ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» у тендерній пропозиції, яка полягає у відсутності документів, що підтверджують право власності (або право користування на підставі договору оренди чи партнерського договору) «Учасника» саме на АЗС, розташовану за адресою: Київська обл., м. Біла Церква, вул. Київська, 43а, то вона підлягала усуненню у порядку, встановленому пунктом 43 Особливостей.
Не зважаючи на це, Замовник не застосував вимоги пункту 43 Особливостей та не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення виявлених невідповідностей. Натомість, Замовник прийняв та оприлюднив рішення про відхилення тендерної пропозиції, поданої ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».
Враховуючи наведене, вважаємо, що рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції, поданої ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», є безпідставним та неправомірним.
В наслідок таких дій Замовника порушене право ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, право на відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель.
В наслідок таких дій Замовника, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» неправомірно позбавлене можливості перемогти у Процедурі закупівлі, а також порушено інтереси ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», пов’язані з можливістю отримання законної вигоди в наслідок виконання договору про закупівлю, укладеного за результатами цієї закупівлі.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника