• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 2

Індустріальні оливи, код 09210000-4 за ДК 021:2015 «Мастильні засоби»

Завершена

8 046 535.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 40 232.68 UAH
Період оскарження: 29.04.2025 11:10 - 04.05.2025 00:00
Скарга
Скасована
КЕП

скарга на неправомірне визначення переможця

Номер: d449d4adf3854363bbec73526d90a794
Ідентифікатор запиту: UA-2025-04-29-003453-a.c1
Назва: скарга на неправомірне визначення переможця
Скарга:
Детальний опис у вкладених файлах
Причина: Період оскарження закінчився
Дата скасування: 19.05.2025 00:00
Автор: ТОВ "СП ЮКОЙЛ", Чипіжко Ганна Сергіївна 380955213506 chipizko@yukoil.com https://yuko.ua/company

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 05417fad1cb847b1a48f8b24d80f4460
Заголовок пункту скарги: скарга на неправомірне визначення переможця
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги: 13.05.2025 року Замовником на веб-порталі Уповноваженого органу - prozorro.gov.ua було розміщено ПРОТОКОЛ № 181 ПРО ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ УПОВНОВАЖЕНОЮ ОСОБОЮ КП «КИЇВПАСТРАНС» від 13.05.2025 року (надалі – Протокол), відповідно до якого, Замовник прийняв рішення щодо визначення Учасника – Товариства з обмеженою відповідальністю ТОВ "ВИРОБНИЧА КОМПАНІЯ "АВЕКС" (ЄДРПОУ 44274405) переможцем щодо Закупівлі. Прийнято рішення про намір укласти договір з переможцем закупівлі.
Таким прийнятим рішенням та діями Замовника були порушені права та законні інтереси Скаржника, що призвело до порушення норм та принципів законодавства про публічні закупівлі, як добросовісна конкуренція серед учасників; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Скаржник не погоджується з таким рішенням, а дії Замовника вважає такими, що порушують норми чинного законодавства, законні права та інтереси Скаржника, виходячи з наступного:

Пропозиція ТОВ "ВИРОБНИЧА КОМПАНІЯ "АВЕКС" не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації відповідно до підпункту 2 пункту 44 Особливостей та також не відповідає установленим у тендерній документації вимогам, відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
Відповідно до пункту 6 розділу ІІІ тендерної документації, затвердженої Рішенням уповноваженої особи у формі Протоколу № 165 від «29» квітня 2025 р., Замовник визначив: Вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики) згідно з пунктом третім частиною другою статті 22 Закону зазначено в Додатку 6 до тендерної документації.
Так, згідно додатку 6 до тендерної документації Замовник чітко встановив перелік показників, за якими здійснюється дослідження, а саме:

В’язкість кінематична при 100ºС ДСТУ ГОСТ 33 або ASTM D445
В’язкість кінематична при 40ºС ДСТУ ГОСТ 33 або ASTM D445
Індекс в’язкості ДСТУ 25371 або ASTM D2270 або ISO 2909
Температура спалаху у відкритому тиглі ГОСТ 4333 або ISO 2592 або ASTM D92
Визначення кольору на колориметрі ГОСТ 20284 або ASTM D1500
Лужне/кислотне число ДСТУ 5094 або ISO 3771 або ГОСТ 11362
Коксованість ГОСТ 19932
Зольність ДСТУ EN ISO 6245 або ASTM D482 або ASTM D874
Температура застигання ГОСТ 20287 або ISO 3013 або ASTM D 97 або ASTM D 5950
Масова частка води ГОСТ 2477 або ASTM D95
Масова частка механічних домішок ГОСТ 6370:2021
Масова частка активних елементів ГОСТ 13538 або ASTM D1091
Густина (Щільність) ГОСТ 3900 або ДСТУ ГОСТ 31072 або ASTM D 4052


Пунктом 1 Додатку № 6 до тендерної документації передбачено: Учасник торгів, у складі пропозиції має : підтвердити якість товару одним з документів, що містить дані для ідентифікації та фактичні значення показників якості товару, отриманих в результаті лабораторних випробувань (технічний паспорт, паспорт якості, паспорт безпеки, тощо).Таким чином, Учасник повинен був надати документи, які підтверджують відповідність товару вимогам закупівлі, в тому числі паспорти якості з зазначенням всіх необхідних характеристик.
Учасник - ТОВ "ВИРОБНИЧА КОМПАНІЯ "АВЕКС" у складі своєї тендерної пропозиції надав файл - паспорта .pdf.
Вимоги Замовника та порівняння з паспортами Учасника:
Показник Метод, що вимагаэ Замовник Застосовані методи у паспортах Відповідність
В’язкість кінематична при 100ºС и 40ºС ДСТУ ГОСТ 33 або ASTM D445 ДСТУ ГОСТ 33 Так
Індекс в’язкості ДСТУ 25371 або ASTM D2270 або ISO 2909 ДСТУ ГОСТ 25371 Так
Температура спалаху ГОСТ 4333 або ISO 2592 або ASTM D92 ДСТУ ГОСТ 4333 Так
Колір на колориметрі ГОСТ 20284 або ASTM D1500 ГОСТ 20284 Так
Лужне/кислотне число ДСТУ 5094 або ISO 3771 або ГОСТ 11362 ГОСТ 11362 Так
Коксованість ГОСТ 19932 ГОСТ 19932 Так
Зольність ДСТУ EN ISO 6245 або ASTM D482 або ASTM D874 ГОСТ 11362, ISO 3987 Не відповідає
Температура застигання ГОСТ 20287 або ISO 3013 або ASTM D97 або ASTM D5950 ГОСТ 20287 Так
Масова частка води ГОСТ 2477 або ASTM D95 ГОСТ 2477 Так
Масова частка мех. домішок ГОСТ 6370:2021 ГОСТ 6370 Так
Масова частка активних елементів ГОСТ 13538 або ASTM D1091 ГОСТ 13538 Так
Густина (щільність) ГОСТ 3900 або ДСТУ ГОСТ 31072 або ASTM D4052 ГОСТ 3900 Так

Як вбачається, в паспортах, наданих учасником, показник зольність досліджувався відповідно до ДСТУ ISO 3987 , проте Замовник чітко встановив вимоги до всіх показників, до показника зольність метод дослідження відповідно до ДСТУ EN ISO 6245 або ASTM D482 або ASTM D874, що учасник не виконав та порушив вимоги тендерної документації та технічної специфікації.

Виходячи з наведеного, надані учасником паспорти якості не відповідають вимогам нормативно-технічної документації та вимогам тендерної документації Замовника, так як в них інформація щодо показника зольність, не відповідає умовам технічної специфікації.

Даний факт є порушенням вимог тендерної документації та вказує на те, що Учасник не підтвердив інформацію щодо технічних та якісних характеристик товару, які вимагались Замовником в технічній специфікації.

Тендерна пропозиція, що не відповідає зазначеним вище вимогам, буде відхилена відповідно до вимог Закону з урахуванням абз. 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей та п. 3 розділу V тендерної документації Замовника., а саме: «2) тендерна пропозиція: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих Особливостей;…»

Враховуючи наведене, Замовник повинен був відхилити пропозицію ТОВ "ВИРОБНИЧА КОМПАНІЯ "АВЕКС", проте він ухвалив рішення про визнання останнього переможцем торгів, чим порушив принципи прозорості та чесної конкуренції, встановлених ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі».

Відповідно до статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», з урахуванням правової норми абзацу третього пункту 56 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт та послуг для замовників, передбачених Законом України «Про Публічні закупівлі» на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п'яти днів з дня, коли суб'єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дій чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю.
Пунктом 55 Особливостей визначено, що оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей.
Пунктом 17 частини 1 статті 1 Закону передбачено, що «орган оскарження — це Антимонопольний комітет України».
Згідно пункту 30 частини 1 статті 1 Закону суб'єкт оскарження в органі оскарження це фізична чи юридична особа, яка звернулася до органу оскарження з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дій чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель i внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи.
Згідно з ч. 1 п.56 Особливостей скарга до органу оскарження подається суб'єктом оскарження у формі електронного документа через електронну систему закупівель.
Враховуючи викладене вище, вважаємо, що Замовником під час проведення даної процедури закупівлі грубо порушуються принципи недискримінації учасників та рівного ставлення до них, принцип добросовісної конкуренції серед учасників, принцип максимальної економії, ефективності та пропорційності при здійсненні процедур закупівель, принцип об'єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, принцип відкритості та прозорості на всix стадіях закупівель, які встановлені ст. 5 Закону.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір