• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015 79710000-4 «Охоронні послуги» (надання охоронних послуг)

Завершена

4 713 812.31 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 47 138.12 UAH
Період оскарження: 29.04.2025 10:01 - 09.05.2025 00:00
Скарга
Розгляд припинено
КЕП

СКАРГА на дискримінаційні умови тендерної документації у процедурі відкритих торгів з особливостями на закупівлю UA-2025-04-29-001662-a , предмет: ДК 021:2015 79710000-4 «Охоронні послуги» (надання охоронних послуг)

Номер: 83808ec8c0914770a817a6341768f35a
Ідентифікатор запиту: UA-2025-04-29-001662-a.a1
Назва: СКАРГА на дискримінаційні умови тендерної документації у процедурі відкритих торгів з особливостями на закупівлю UA-2025-04-29-001662-a , предмет: ДК 021:2015 79710000-4 «Охоронні послуги» (надання охоронних послуг)
Скарга:
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «Агенція безпеки «Центр-97» (далі – Скаржник) ознайомившись в вимогами тендерної документації, затвердженої рішенням Уповноваженої особи від «29» квітня 2025 року(протокол від 29.04.2025 № б/н) (далі – тендерна документація, документація) вважає, що згадана документація містить вимоги, що є дискримінаційними та такими, що порушують вимоги чинного законодавства та обмежують можливість Скаржника прийняти участь у цій закупівлі
Дата розгляду скарги: 15.05.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 06.05.2025 17:14
Причина: Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 20.05.2025 14:54
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 20.05.2025 14:54
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "АГЕНЦІЯ БЕЗПЕКИ "ЦЕНТР-97", Ольга Данильченко 380482365161 o.danylchenko@centr.od.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: f1cd96abb8a4400093b18f518c8f7458
Заголовок пункту скарги: 1. Дискримінаційна вимога щодо надання копії: наказу (витягу з наказу) та/або трудового договору та/або трудової книжки (всі заповнені сторінки), разом з сканкопією документу, що містить повідомлення ДПС про прийняття працівника ГШР на роботу
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до розділу ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ (Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі) розроблені закладом охорони здоров’я, а саме КНП «Одеська обласна клінічна лікарня» Додатку 2 до тендерної документації для забезпечення потреби в послугах охорони Учасник у складі пропозиції повинен надати гарантійний лист, який підтверджує наявність груп швидкого реагування в м. Одеса**** (із урахування наявності транспорту реагування відповідно до кількості місць постів охорони) з зазначенням ПІБ, кваліфікації, посади охоронників, які входять до груп швидкого реагування, та додатково на кожну зазначену в гарантійному листі особу надати копії: наказу (витягу з наказу) та/або трудового договору та/або трудової книжки (всі заповнені сторінки), разом з сканкопією документу, що містить повідомлення ДПС про прийняття працівника на роботу (зазначена вимога наведена в абзаці 2 на сторінці 5 Додатку 2).

Скаржник має працівників для забезпечення надання послуг з охорони об’єктів, відповідно до договорів які укладені та виконуються. Також скаржник має можливість та зобов’язується у випадку перемоги та визначення переможцем по даній закупівлі залучити працівників для виконання даного договору після підписання договору про надання послуг.

Вимога про надання вищевказаних документів розрахована на учасників торгів, які їх можуть надати з урахуванням того, що дата повідомлення про прийняття на роботу працівників не буде пізнішою, ніж дата оголошення та до дати закінчення прийому пропозицій по даній процедури закупівлі, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників, в тому числі Скаржника.

Вважаємо, що дані вимоги до охоронців необґрунтовано звужують коло потенційних учасників та наявність таких вимог призводить до ситуації, коли компетентний і здатний надати послуги, що є предметом Закупівлі Скаржник, не може взяти участь у Закупівлі, що порушує його законні права та інтереси.

Дані вимоги розраховані на учасників торгів, в яких вже є у наявності дані документи та зазначена вище кількість охоронців що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників, в тому числі Скаржника.
Скаржник в змозі повністю та якісно виконати договір про закупівлю, проте позбавлений можливості взяти участь у закупівлі.

З приводу аналогічного питання є Рішення Комісії Антимонопольного комітету від 19.02.2025 №2562 пункт 4. (надається до скарги)

Враховуючи вище викладене Скаржник вважає, що дані вимоги необхідно виключити з тексту тендерної документації, оскільки вони суперечить встановленим Законом України «Про публічні закупівлі» принципам: недискримінація учасників та рівне ставлення до них; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 23894fd8877d4883bcf7aec4d414d605
Заголовок пункту скарги: Щодо надання копії чинного на час розкриття тендерних пропозицій дозволу та/або витягу з функціональної підсистеми «Єдиний реєстр зброї» єдиної інформаційної системи МВС про наявність дозволу на зберігання, носінні зброї, боєприпасів до неї, основних частин зброї, пристроїв, патронів до них на право зберігання, носіння зброї
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до розділу ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ (Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі) розроблені закладом охорони здоров’я, а саме КНП «Одеська обласна клінічна лікарня» та розділу ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ (інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі) розроблені закладом охорони здоров’я, а саме КНП «Одеська обласна дитяча клінічна лікарня», для забезпечення потреби в послугах охорони Додатку 2 до тендерної документації Учасник у складі пропозиції повинен надати копію чинного на час розкриття тендерних пропозицій дозволу, виданого МВС України та/або витягу з функціональної підсистеми «Єдиний реєстр зброї» єдиної інформаційної системи МВС про наявність дозволу на зберігання, носінні зброї, боєприпасів до неї, основних частин зброї, пристроїв, патронів до них на право зберігання, носіння зброї; довідки про проходження курсу вивчення матеріальної частини зброї, спеціальних засобів, правил поводження з ними та застосування і складання відповідного заліку; (зазначена вимога наведена в абзаці 2 на сторінці 5 та на сторінці 10 Додатку 2)

Зазначена вимога є дискримінаційною та надмірною виходячи з того, що відповідно до додатку 1.1 до Додатку 3 Тендерної документації наявність зброї, боєприпасів до неї, основних частин зброї, пристроїв, патронів до них не вимагається. Так, пункт 1.1.1. додатку 1.1 до Додатку 3 Тендерної документації містить вичерпний перелік матеріально-технічної бази яка має бути у Учасників закупівлі На підтвердження відповідності встановленому критерію Учасник надає довідку, що містить інформацію про наявність відповідного обладнання та матеріально-технічної бази, необхідної для надання послуг згідно предмету закупівлі за формою (надається на фірмовому бланку Учасника у разі наявності):
№з/п Найменування та/або марка обладнання та/або матеріально-технічної бази Кількість Зазначити право: власність, оренда, користування тощо

Зазначена довідка повинна підтверджувати наявність:
- форменого одягу (костюмів охоронця зимових, костюмів охоронця демісезонних, костюмів охоронця літніх);
- газових балонів;
- бронежилетів;
- захисних касок (або шоломів);
- засобів освітлення (ліхтарів);
- обладнання передавання тривожних сповіщень та/або пульту централізованого спостереження та/або пульту централізованого управління охоронною сигналізацією та відеоспостереженням;
- засобів радіотехнічного зв’язку (радіостанцій);
- спеціалізованого транспорту реагування.

Оскільки зазначений перелік не мітить вимоги щодо наявності у Учасника зброї вимога наведена в абзаці 2 на сторінці 5 Додатку 2 є дискримінаційною, надмірною та необґрунтованою.
Крім, того у Ліцензійних умовах (надаються до скарги) відсутні вимоги до суб’єктів господарювання, які передбачають обов’язкову наявність права (дозволу) на зберігання, носіння та/або використання травматичної та/або вогнепальної зброї.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведену вище невідповідність шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині, зокрема, виключити її з тексту тендерної документації, оскільки вона суперечить встановленим Законом України «Про публічні закупівлі» принципам: недискримінація учасників та рівне ставлення до них; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 03c743c936594f95814984f1625865c0
Заголовок пункту скарги: 3. Щодо підтвердження наявності електромонтера та/або електромонтера більш вузької спеціальності з наданням посвідчень та протоколів
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до розділу ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ (інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі) розроблені закладом охорони здоров’я, а саме КНП «Одеська обласна дитяча клінічна лікарня», для забезпечення потреби в послугах охорони Учасник у складі своєї тендерної пропозиції повинен надати підтвердження наявності електромонтера та/або електромонтера більш вузької спеціальності з наданням посвідчень та протоколів (витягів з протоколів) зазначеного працівника (кожного з працівників), що мають бути видані спеціалізованим навчальним центром та/або організацією та/або установою, про навчання та/або перевірку знань з питань: загальний курс з ОП; Правила охорони праці під час роботи з інструментом та пристроями (НПАОП 0.00-1.71-13); Правила охорони праці під час виконання робіт на висоті (НПАОП 0.00-1.15-07); Правила безпечної експлуатації електроустановок споживачів; Правила технічної експлуатації електроустановок споживачів; пожежної безпеки та/або пожежно-технічного мінімуму. Додатково на підтвердження інформації щодо працевлаштування зазначеного працівника (кожного з працівників), необхідно надати копію наказу про призначення працівника, або копію трудової угоди, або копію цивільно-правової угоди, або копії інших документів, які підтверджують факт працевлаштування в учасника або субпідрядника та знаходження в трудових відносинах на момент подання пропозиції, згідно із чинним законодавством України. У випадку надання сканкопії трудового книжки із записами про прийом на роботу достатньо першої, передостанньої та останньої заповненої сторінки (сторінка 10 Додатку 2).

Зазначена вимога є дискримінаційною та такою, що суперечить Ліцензійним умовам провадження охоронної діяльності, оскільки Ліцензійні умови не зобов’язують суб’єкта охоронної діяльності мати в штаті електромонтера та/або електромонтера більш вузької спеціальності.

Крім того, предметом зазначеної закупівлі є охоронні послуги, а не послуги з монтажу, відтак вимога щодо наявності електромонтера є надмірною та такою що не стосується предмета даної закупівлі.
Враховуючи вищевикладене, Замовник повинен усунути наведену вище невідповідність шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині, зокрема, виключити її з тексту тендерної документації, оскільки вона суперечить встановленим Законом України «Про публічні закупівлі» принципам: недискримінація учасників та рівне ставлення до них; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: ddfe265618b442a8a3554b4d1313694b
Заголовок пункту скарги: 4. Кваліфікаційні критерії в технічному завданні
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до розділу ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ (Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі) розроблені закладом охорони здоров’я, а саме КНП «Одеська обласна клінічна лікарня» та розділу ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ (інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі) розроблені закладом охорони здоров’я, а саме КНП «Одеська обласна дитяча клінічна лікарня», для забезпечення потреби в послугах охорони Додатку 2 до тендерної документації зазначений додаток містить кваліфікаційні критерії відповідно до статті 16 Закону, а саме:

ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ (Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі) розроблені закладом охорони здоров’я, а саме КНП «Одеська обласна клінічна лікарня»:
3. Учасник повинен мати у штаті фахівця з організації заходів охорони*, охоронників** та працівників, задіяних до роботи на пункті централізованого спостереження**, які повинні відповідати вимогам частини першої статті 11 Закону України «Про охоронну діяльність», Ліцензійним умовам провадження охоронної діяльності, затвердженими Постановою КМУ від 18 листопада 2015 р. № 960, у кількості, достатній для надання послуг за даною закупівлею. На підтвердження Учасник у складі пропозиції повинен надати гарантійний лист з зазначенням ПІБ, посади працівників та копії документів, що підтверджують наявність працівників у штаті суб’єкта охоронної діяльності (наказів (витягів з наказів) та/або трудового договору та/або трудової книжки з усіма заповненими сторінками). Додатково на кожного охоронника надати документ про освіту, а саме: сканкопію свідоцтва (з додатком) про присвоєння (підвищення) робітничої кваліфікації за професією «Охоронник», не нижче 3-го розряду, що підтверджує проходження відповідного фахового навчання. Замовник залишає за собою право перевірки дійсності/чинності наданих в складі пропозиції учасників свідоцтв охоронників в реєстрі документів про освіту.
4. Учасник повинен мати цілодобову чергову службу (пункт приймання тривожних сповіщень) із зазначенням адреси її розташування, до якої надходить інформація від охоронників щодо стану охорони об’єктів та тривожних викликів. На підтвердження її наявності Учасник у складі пропозиції повинен надати гарантійний лист.
5. Учасник у складі пропозиції повинен надати гарантійний лист у довільній формі, що підтверджує наявність транспортних засобів (транспорту реагування)***. У гарантійному листі необхідно зазначити інформацію щодо кожного транспортного засобу (транспорту реагування), зареєстрованого відповідно до умов ЗУ «Про автомобільний транспорт»: назва та/або марка, реєстраційний номер, найменування власника, серія та номер дозволу МВС на встановлення та використання на транспортному засобі реагування суб’єкта охоронної діяльності спеціальних світлових сигнальних пристроїв автожовтого (оранжевого) кольору. Учасник повинен забезпечити наявність достатньої матеріальної бази на працівників і транспорт реагування для можливості направлення мінімум по одній групі швидкого реагування на кожну локацію (місце) розташування постів, у випадку, якщо надійдуть тривожні виклики з постів охорони поодиноко та/або одночасно, для забезпечення правопорядку на об’єкті, а в разі потреби – нейтралізації загрози та припинення порушень громадського порядку на Об'єкті до прибуття правоохоронних органів.
«Учасник у складі пропозиції повинен надати гарантійний лист, який підтверджує наявність груп швидкого реагування в м. Одеса**** (із урахування наявності транспорту реагування відповідно до кількості місць постів охорони) з зазначенням ПІБ, кваліфікації, посади охоронників, які входять до груп швидкого реагування, та додатково на кожну зазначену в гарантійному листі особу надати копії: наказу (витягу з наказу) та/або трудового договору та/або трудової книжки (всі заповнені сторінки), разом з сканкопією документу, що містить повідомлення ДПС про прийняття працівника на роботу; чинного на час розкриття тендерних пропозицій дозволу, виданого МВС України та/або витягу з функціональної підсистеми «Єдиний реєстр зброї» єдиної інформаційної системи МВС про наявність дозволу на зберігання, носінні зброї, боєприпасів до неї, основних частин зброї, пристроїв, патронів до них на право зберігання, носіння зброї; довідки про проходження курсу вивчення матеріальної частини зброї, спеціальних засобів, правил поводження з ними та застосування і складання відповідного заліку; копію свідоцтва про освіту, з додатком, про присвоєння (підвищення) робітничої кваліфікації за професією «Охоронник», не нижче 3-го розряду; чинні станом на кінцеву дату подання пропозиції довідки про проходження попереднього, періодичного та позачергового психіатричного оглядів, у тому числі на предмет вживання психоактивних речовин; витягу з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості».
«Учасник у складі своєї тендерної пропозиції повинен надати підтвердження наявності в Учасника засобів радіотехнічного зв’язку (радіостанцій) – переносні та/або на базі транспортного засобу (транспорту реагування), в кількості не менше зазначеної Учасником кількості транспорту реагування. Надати відомості/інформацію з реєстру присвоєнь радіочастот загальних користувачів та/або з автоматизованої інформаційної системи управління радіочастотним спектром щодо присвоєнь радіочастот для абонентського радіообладнання аналогового транкінгового та/або безпосереднього ультракороткохвильового радіозв’язку від Українського державного центру»

ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ (інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі) розроблені закладом охорони здоров’я, а саме КНП «Одеська обласна дитяча клінічна лікарня»,

3. Учасник в складі пропозиції повинен підтвердити наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, для можливості виконання технічних вимог, передбачених Замовником у цьому додатку до тендерної документації.
4. Учасник повинен мати у штаті фахівця з організації заходів охорони*, охоронників** та працівників, задіяних до роботи на пункті централізованого спостереження**, які повинні відповідати вимогам частини першої статті 11 Закону України «Про охоронну діяльність», Ліцензійним умовам провадження охоронної діяльності, затвердженими Постановою КМУ від 18 листопада 2015 р. № 960, у кількості, достатній для надання послуг за даною закупівлею. На підтвердження Учасник у складі пропозиції повинен надати гарантійний лист з зазначенням ПІБ, посади працівників та копії документів, що підтверджують наявність працівників у штаті суб’єкта охоронної діяльності (наказів (витягів з наказів) та/або трудового договору та/або трудової книжки з усіма заповненими сторінками). Додатково на кожного охоронника надати копію свідоцтва (з додатком) про присвоєння (підвищення) робітничої кваліфікації за професією «Охоронник», не нижче 3-го розряду.
5. Учасник повинен мати цілодобову чергову службу із зазначенням адреси її розташування, до якої надходить інформація від охоронників щодо стану охорони об’єктів. На підтвердження Учасник у складі пропозиції повинен надати гарантійний лист.
6. Учасник у складі пропозиції повинен надати гарантійний лист у довільній формі, що підтверджує наявність транспортних засобів (транспорту реагування)***. У гарантійному листі необхідно зазначити інформацію щодо кожного транспортного засобу (транспорту реагування): назва та/або марка, реєстраційний номер, найменування власника, серія та номер дозволу МВС на встановлення та використання на транспортному засобі реагування суб’єкта охоронної діяльності спеціальних світлових сигнальних пристроїв автожовтого (оранжевого) кольору

«Учасник у складі пропозиції повинен надати гарантійний лист, який підтверджує наявність груп швидкого реагування в м. Одеса**** (не менше 2 груп) з зазначенням ПІБ, кваліфікації, посади не менше 4-х охоронників, які входять до груп швидкого реагування, та додатково на кожну зазначену в гарантійному листі особу надати копії: наказу (витягу з наказу) та/або трудового договору та/або трудової книжки (всі заповнені сторінки); чинного на час розкриття тендерних пропозицій дозволу, виданого МВС України та/або витягу з функціональної підсистеми «Єдиний реєстр зброї» єдиної інформаційної системи МВС про наявність дозволу на зберігання, носінні зброї, боєприпасів до неї, основних частин зброї, пристроїв, патронів до них на право зберігання, носіння зброї; довідки про проходження курсу вивчення матеріальної частини зброї, спеціальних засобів, правил поводження з ними та застосування і складання відповідного заліку; копію свідоцтва, з додатком, про присвоєння (підвищення) робітничої кваліфікації за професією «Охоронник», не нижче 3-го розряду; довідки про проходження попереднього, періодичного та позачергового психіатричного оглядів, у тому числі на предмет вживання психоактивних речовин, АБО медичної довідки про проходження обов’язкових попереднього та періодичного психіатричних оглядів разом з сертифікатом про проходження профілактичного наркологічного огляду; витягу з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості».
Учасник у складі своєї тендерної пропозиції повинен надати підтвердження наявності електромонтера та/або електромонтера більш вузької спеціальності з наданням посвідчень та протоколів (витягів з протоколів) зазначеного працівника (кожного з працівників), що мають бути видані спеціалізованим навчальним центром та/або організацією та/або установою, про навчання та/або перевірку знань з питань: загальний курс з ОП; Правила охорони праці під час роботи з інструментом та пристроями (НПАОП 0.00-1.71-13); Правила охорони праці під час виконання робіт на висоті (НПАОП 0.00-1.15-07); Правила безпечної експлуатації електроустановок споживачів; Правила технічної експлуатації електроустановок споживачів; пожежної безпеки та/або пожежно-технічного мінімуму. Додатково на підтвердження інформації щодо працевлаштування зазначеного працівника (кожного з працівників), необхідно надати копію наказу про призначення працівника, або копію трудової угоди, або копію цивільно-правової угоди, або копії інших документів, які підтверджують факт працевлаштування в учасника або субпідрядника та знаходження в трудових відносинах на момент подання пропозиції, згідно із чинним законодавством України. У випадку надання сканкопії трудового книжки із записами про прийом на роботу достатньо першої, передостанньої та останньої заповненої сторінки.
Послуги повинні надаватись із забезпеченням вимог законодавства щодо охорони довкілля, на підтвердження у складі пропозиції надається довідка, складена у довільній формі про те, що Учасник дотримується вимог природоохоронного законодавства (в тому числі державних стандартів, технічних умов, тощо), які передбачають застосування заходів із захисту довкілля.
Учасник у складі своєї тендерної пропозиції повинен надати підтвердження наявності в Учасника засобів радіотехнічного зв’язку (радіостанцій) – переносні та/або на базі транспортного засобу (транспорту реагування), в кількості не менше зазначеної Учасником кількості транспорту реагування. Надати відомості/інформацію з реєстру присвоєнь радіочастот загальних користувачів та/або з автоматизованої інформаційної системи управління радіочастотним спектром щодо присвоєнь радіочастот для абонентського радіообладнання аналогового транкінгового та/або безпосереднього ультракороткохвильового радіозв’язку від Українського державного центру радіочастот або його територіальних підрозділів/філій/організацій».
Відповідно до пункту 33 частини 1 статті 22 Закону України «про публічні закупівлі»
технічна специфікація до предмета закупівлі - встановлена замовником сукупність технічних умов, що визначають характеристики товару (товарів), послуги (послуг) або необхідні для виконання робіт щодо об’єкта будівництва, що можуть включати показники впливу на довкілля й клімат, особливості проектування (у тому числі щодо придатності для осіб із обмеженими фізичними можливостями), відповідності, продуктивності, ресурсоефективності, безпечності, процедури забезпечення якості, вимоги щодо найменування продукції, під яким вона продається, термінологію, символи, методику випробувань і тестування, вимоги до пакування, маркування й етикетування, інструкції для користувачів, технологічні процеси й технології виробництва на будь-яких етапах життєвого циклу робіт, товару чи послуги;
Відповідно до статті 16 Закону наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід належить саме до кваліфікаційних критеріїв, а не до технічної специфікації.
На нашу думку, Замовник свідомо склав тендерну ждокументації не у відповідності до закону аби в подальшому позбавити потенційних учасників права на вимправлення невідповідносатей у інформації та докумиентах протягом 24 годин.
Враховуючи вищевикладене, Замовник повинен усунути наведену вище невідповідність шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині, зокрема, виключити з Додатку 2 зазначені вище кваліфікаційні критерії за статтею 16 Закону, оскільки такий підхід до формування тендерної документації суперечить встановленим Законом України «Про публічні закупівлі» принципам: недискримінація учасників та рівне ставлення до них; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель

Зважаючи на вищезазначене Скаржник вважає, що Замовник не обґрунтував і не підтвердив документально необхідність включення жодної з оскаржуваних вимог в тендерну документацію.
Дії замовника, На думку Скаржника, свідчать про навмисне вчинення дій під час підготовки публічної закупівлі з метою усунення інших учасників.
Зазначаємо, що замовник самостійно приймає відповідні рішення та виконує або не виконує дії, необхідні для реалізації своїх функцій, при цьому поважаючи принципи закупівель і мету Закону, яка полягає в забезпеченні ефективного і прозорого процесу закупівель, створенні конкурентного середовища в сфері публічних закупівель, запобіганні корупції та розвитку добросовісної конкуренції.
Замовнику слід дотримуватись принципів закупівель, щоб не обмежувати штучно чи формально коло потенційних учасників.
Таким чином, неправомірні дії замовника полягають у дискримінаційному визначенні умов тендерної документації, що може спотворити результати аукціону і призвести до дискримінації учасників.
Вважаємо, що замовник порушив такі принципи закупівель, визначені ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі»:
• принцип добросовісної конкуренції;
• принцип недискримінації учасників та рівного ставлення до них.
Скаржник висловлює бажання бути присутнім на засіданні щодо розгляду скарги про порушення законодавства в сфері публічних закупівель і надати додаткові пояснення.
Виходячи з положень ст. 5, ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», скаржник, як суб’єкт оскарження, звертається до органу оскарження з метою захисту своїх прав та законних інтересів.
У зв'язку з викладеним, на підставі Закону України «Про публічні закупівлі», скаржник звертається до Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з проханням:
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації