-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Комплект маскувальний індивідуальний
Завершена
755 040.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 775.20 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 775.20 UAH
Період оскарження:
28.04.2025 15:52 - 30.05.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на умови тендерної документації, у порядку та строки, визначених статтею 18 Закону та пунктом 59 Особливостей.
Номер:
1636bd86ecf845f9bed3361a6f35db7d
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-04-28-009500-a.a1
Назва:
Скарга на умови тендерної документації, у порядку та строки, визначених статтею 18 Закону та пунктом 59 Особливостей.
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга умови UA-2025-04-28-009500-a___.pdf 02.05.2025 14:08
- Порівняльна таблиця товару .pdf 02.05.2025 14:08
- Скарга умови UA-2025-04-28-009500-a___.docx 02.05.2025 14:08
- Лист від виробника.pdf 02.05.2025 14:08
- Паспорт КМІ.pdf 02.05.2025 14:08
- рішення від 27.06.2023 №9445.pdf 02.05.2025 14:08
- sign.p7s 02.05.2025 14:17
- Повідомлення про усунення вимог викладених в скарзі 1.pdf 03.05.2025 12:15
- Протокол 50.pdf 03.05.2025 12:15
- Нова редакція зі змінами Додаток 2 до тендерної документації (технічні вимоги до предмета закупівлі). .docx 03.05.2025 12:15
- Заперечення на скаргу Скарга UA-2025-04-28-009500-a.a1.pdf 08.05.2025 14:01
- Заперечення на скаргу Скарга UA-2025-04-28-009500-a.a1 ФОП МИРОШНИК РОДІОН АНДРІЙОВИЧ.DOCX 08.05.2025 14:01
- Додаток 1 Повідомлення про усунення порушень зазначених у скарзі ФОП МИРОШНИКА РОДІОНА АНДРІЙОВИЧА від 03.05.2025 №09.18145-25-Вих.pdf 08.05.2025 14:01
- Додаток 2 Паспорт на комплект маскувальний індивідуальний ПП «УКРШЕЛТЕР».pdf 08.05.2025 14:01
- Додаток 3 Паспорт на комплект маскувальний індивідуальний ФОП МИРОШНИКА РОДІОНА АНДРІЙОВИЧА.pdf 08.05.2025 14:01
- Протокол 54.pdf 26.05.2025 15:59
- рішення від 06.05.2025 № 7145.pdf 06.05.2025 17:03
- Інформація про резолютивну частину рішення від 13.05.2025 № 7650.pdf 14.05.2025 14:24
- рішення від 13.05.2025 № 7650.pdf 15.05.2025 17:46
Дата прийняття скарги до розгляду:
02.05.2025 14:18
Дата розгляду скарги:
13.05.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
06.05.2025 17:03
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
15.05.2025 17:46
Дата виконання рішення Замовником:
26.05.2025 15:59
Коментар замовника щодо усунення порушень:
1. Внести зміни до Тендерної документації шляхом затвердження нової редакції Тендерної документації та Додатку 2 тендерної документації в новій редакції, та перелік змін, що вносяться.
2. Оприлюднити нову редакцію Тендерної документації та Додатку 2 тендерної документації в новій редакції, та перелік змін, що вносяться, в електронній системі закупівель
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
361b0d4a17e24102b0a851b395bd32e8
Заголовок пункту скарги:
Дискримінаційні вимоги, що містяться в Додатку 2 до тендерної документації.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Замовником було оголошено процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями), ідентифікатор процедури закупівлі:UA-2025-04-28-009500-a.
Фізична особа-підприємець Мирошник Родіон Андрійович має намір прийняти участь у даній процедурі закупівлі.
Відповідно до абзацу 1 пункту 59 Особливостей скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації.
ФОП Мирошник Р.А. вбачає у діях Замовника порушення норм Закону в частині відкритості та прозорості, в тому числі встановлення дискримінаційних вимог до потенційних учасників процедури закупівлі з огляду на наступне.
Фактичні обставини
Згідно з пунктом 3 Особливостей, Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Відповідно до частини 4 статті 5 Закону, Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Разом з тим, 28 квітня 2025 року було оприлюднено закупівлю № UA-2025-04-28-009500-a за предметом: «Комплект маскувальний індивідуальний», тендерну документацію та додатки до неї, що містить умови, що є дискримінаційними щодо учасників та які неможливо виконати, а також містить вимоги, які суперечать нормам чинного законодавства та обмежують участь в процедурі закупівлі.
Звертаємо увагу Комісії, скарга на умови тендерної документації подана у відповідний строк, встановлений пунктом 59 Особливостей, підстави для залишення скарги без розгляду згідно пункту 63 Особливостей – відсутні.
Вважаємо, що такими діями замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, зокрема вимог ст. 5 Закону:
Вважаємо, що такими прийнятими рішеннями та діями замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, зокрема вимог ст. 5 Закону:
«Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням».
Щодо дискримінаційних вимог тендерної документації
Уважно вивчивши документацію, яку замовник долучив до оголошення, вважаємо, що вона містить вимоги та положення, які є протиправними і дискримінаційними та суперечать нормам чинного законодавства, а також вважаємо, що документація складена не у відповідності до вимог законодавства:
Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону, Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону, Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Уважно вивчивши Тендерну документацію, скаржник вважає, що вона містить вимоги та положення, які є дискримінаційними та/або суперечать нормам чинного законодавства у зв'язку з наступним.
Відповідно до вимог Додатку 2 до тендерної документації Замовником надано наступну інформацію:
"Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі
ДК 021:2015: 39520000-3 готові текстильні
№ Найменування
товару. Якісні характеристики товару Од.
вим. К-ть
1 Комплект маскувальний індивідуальний типу
КМІ-С ТУУ 13.9-39948114-023:2023 Індивідуальний маскувальний комплект (для використання на фоні степової рослинності та степу) за наступними характеристиками:
Відповідати вимогам ТУУ 13.9-39948114-023:2023
Оптична густина заповнення маскувального покриття, не менше 85 %,
Площа маскувального покриття у розгорнутому вигляді, не менше 3,8 м2,
Габаритні розміри маскувального покриття у розгорнутому вигляді, м, не менше
- Довжина 3,2
- Ширина1,6
Габаритні розміри виробу в сумці, м, не більше
- Довжина 0,35
- Ширина 0,25
- Висота 0,16
Вага комплекту, не більше – 3,5 кг,
Блиск маскувального матеріалу, не більше – 3 GU (одиниць блиску),
Зусилля на розрив маскувального матеріалу, Н, не менше
- Основа 450
- Уток 200
Зусилля на розрив сіткового матеріалу, Н, не менше
- Основа 400
- Уток 400
Зусилля на розрив периметрових стрічок, не менше 4000 Н,
Зусилля на розрив шнурів, не менше 1300 Н,
Гарантійний термін експлуатації, 1 років
Гарантійний термін зберігання, 5 років
Діапазон робочих температур, °С від -40 до + 40,
Водопоглинання маскувального матеріалу за 24 години перебування у воді, не більше 10 %,
Стійкість до нафтопродуктів, не менше 90%,
Дальність виявлення оптичними засобами розвідки об’єкта під маскувальним покриттям, не більше 500 м.
Комплектність:
Маскувальне покриття 3,2 х 1,6 м – 1 шт.
Транспортувально-захисне полотно 2,45 х 1,6 м – 1 шт.
Сумка переносна 0,35 х 0,25 м – 1 шт.
Кілок металевий КМІ 0,18 м – 5 шт.
Секція алюмінієвих каркасних дуг КМІ 1 шт.
Шнур фіксуючий 10 м – 1 шт.
Ланка фіксації каркасу – 1 шт.
Чохол для комплектуючих – 1 шт.
Настанова щодо експлуатування – 1 шт.
Паспорт виробу – 1 шт. комплект 55
Комплект маскувальний індивідуальний типу
КМІ-Л ТУУ 13.9-39948114-023:2023 Індивідуальний маскувальний комплект (для використання на фоні літньої рослинності та лісу) за наступними характеристиками:
Відповідати вимогам ТУУ 13.9-39948114-023:2023
Оптична густина заповнення маскувального покриття, не менше 85 %,
Площа маскувального покриття у розгорнутому вигляді, не менше 3,8 м2,
Габаритні розміри маскувального покриття у розгорнутому вигляді, м, не менше
- Довжина 3,2
- Ширина1,6
Габаритні розміри виробу в сумці, м, не більше
- Довжина 0,35
- Ширина 0,25
- Висота 0,16
Вага комплекту, не більше – 3,5 кг,
Блиск маскувального матеріалу, не більше – 3 GU (одиниць блиску),
Зусилля на розрив маскувального матеріалу, Н, не менше
- Основа 450
- Уток 200
Зусилля на розрив сіткового матеріалу, Н, не менше
- Основа 400
- Уток 400
Зусилля на розрив периметрових стрічок, не менше 4000 Н,
Зусилля на розрив шнурів, не менше 1300 Н,
Гарантійний термін експлуатації, 1 років
Гарантійний термін зберігання, 5 років
Діапазон робочих температур, °С від -40 до + 40,
Водопоглинання маскувального матеріалу за 24 години перебування у воді, не більше 10 %,
Стійкість до нафтопродуктів, не менше 90%,
Дальність виявлення оптичними засобами розвідки об’єкта під маскувальним покриттям, не більше 500 м.
Комплектність:
Маскувальне покриття 3,2 х 1,6 м – 1 шт.
Транспортувально-захисне полотно 2,45 х 1,6 м – 1 шт.
Сумка переносна 0,35 х 0,25 м – 1 шт.
Кілок металевий КМІ 0,18 м – 5 шт.
Секція алюмінієвих каркасних дуг КМІ 1 шт.
Шнур фіксуючий 10 м – 1 шт.
Ланка фіксації каркасу – 1 шт.
Чохол для комплектуючих – 1 шт.
Настанова щодо експлуатування – 1 шт.
Паспорт виробу – 1 шт. комплект 55"
Вважаємо, що зазначені вище вимоги, а саме:
Найменування
товару Якісні характеристики товару
Комплект маскувальний індивідуальний типу КМІ-С ТУУ 13.9-39948114-023:2023 Індивідуальний маскувальний комплект (для використання на фоні степової рослинності та степу) за наступними характеристиками:
Відповідати вимогам ТУУ 13.9-39948114-023:2023
Комплект маскувальний індивідуальний типу
КМІ-Л ТУУ 13.9-39948114-023:2023 Індивідуальний маскувальний комплект (для використання на фоні літньої рослинності та лісу) за наступними характеристиками:
Відповідати вимогам ТУУ 13.9-39948114-023:2023
є дискримінаційним та такими, що обмежують конкуренцію.
Наголошуємо на тому, що Замовником при формуванні вимоги про відповідності конкретним технічним умовам - ТУУ 13.9-39948114-023:2023 грубо порушує законодавство у сфері публічних закупівель з наступних підстав:
- Технічні умови - ТУУ 13.9-39948114-023:2023 відсутні у вільному доступі, адже вони належать конкретному виробнику - ПП «УКРШЕЛТЕР».
- Дані технічні умови є інтелектуальною власністю конкретного виробника.
- Встановлення вимоги про відповідність вимогам ТУУ 13.9-39948114-023:2023 є рівноцінною вимозі поставити продукцію продукцію виробника ПП «УКРШЕЛТЕР», що в свою чергу підтверджує дискримінаційність даної вимоги.
Технічні умови є інтелектуальною власністю організації або підприємства, яке їх розробило. Це прямо передбачено статтями 420, 433 Цивільного кодексу України, де вказано, що нормативно-технічна документація є об'єктом авторського права, якщо вона є результатом творчої діяльності.
Тобто використовувати ТУ без дозволу розробника не можна, а розробити продукцію згідно з цими ТУ — можливо лише при наявності: відповідної ліцензії (дозволу), партнерства з правовласником, що повністю обмежує конкуренцію інших учасників.
Частина 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» забороняє включення до тендерної документації вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Вимога щодо відповідності ТУ У 13.9-39948114-023:2023, які є власністю конкретного виробника, обмежує коло учасників, які можуть подати пропозиції, та фактично унеможливлює участь інших виробників, що не мають доступу до цих технічних умов.
На думку Скаржника, недопустимим є посилання на технічні умови конкретного виробника, адже цим самим замовник фактично не передбачає надання еквіваленту товару в складі пропозицій інших учасників. Адже, відповідно до законодавчих норм, технічна специфікація не повинні містити посилання на конкретні торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва, за винятком випадків, коли таке посилання є обґрунтованим і супроводжується словами «або еквівалент».
Звертаємо увагу, що існує відповідна судова практика. Так, у справі №640/20841/21 Верховний Суд визнав дискримінаційною вимогу щодо способу виготовлення складових предмету закупівлі, який відповідав запатентованому методу, що не міг бути виконаний жодним підприємством, окрім того, в якого наявне право на відтворення відповідної корисної моделі.
Отже, якщо замовник у тендерній документації вимагає продукцію тільки згідно з ТУ, які належать конкретному виробнику, а це:
- Фактично обмежує коло учасників закупівлі, адже лише правовласник ТУ або підприємства з відповідними дозволами можуть їх використовувати.
- Унеможливлює участь інших виробників, навіть якщо їх продукція є ідентичною або кращою за технічними характеристиками.
- Є прихованим посиланням на конкретного виробника (через його унікальні ТУ), що прямо заборонено ч. 4 ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі».
Така вимога перетворює відкриту конкурентну процедуру закупівлі на квазізакриту закупівлю під одного учасника, що суперечить принципу рівної конкуренції.
Відповідно, до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі»:
• закупівлі здійснюються за принципами, серед яких — недискримінація учасників і рівне ставлення до них.
• забороняється встановлення умов, що обмежують конкуренцію або дискримінують учасників.
Згідно до ч. 4 ст.22 Закону: « замовник не має права встановлювати вимоги, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.»
Також, згідно ч. 4 ст. 23 Закону: « забороняється зазначати торгові марки, назви, патенти, конкретні джерела походження чи спосіб виробництва, якщо це призводить до обмеження конкуренції, крім випадків, коли це необхідно, і з обов’язковим додаванням слів «або еквівалент».
Замовник, повністю порушив всі зазначені вимоги Закону та встановив повністю дискримінаційні вимоги в частині відповідності предмету закупівлі вимогам ТУУ 13.9-39948114-023:2023.
Також, тендерна документація не містить копії технічних умов ТУУ 13.9-39948114-023:2023. Відсутність копії технічних умов не дає змоги учасникам належним чином сформувати свої Пропозиції, зокрема, запропонувати еквівалент.
Скаржник інформує Замовника та Орган оскарження, що має в наявності та має намір запропонувати товар, який за своїми технічними характеристиками є рівноцінним того, що вимагає Замовник у Додатку 2 до ТД. Саме для цього нами додатком до цієї скарги в якості доказу надається «Паспорт на «Комплект маскувальний індивідуальний типу КМІ».
Закону України "Про публічні закупівлі" встановлює, що технічні специфікації... не повинні створювати штучних бар'єрів для участі у процедурі закупівлі. Встановлення надто вузьких рамок без об'єктивного технічного обґрунтування призводить до необґрунтованого обмеження ринку.
У зв’язку із всім вищезазначеним, Скаржник просить Орган оскарження зобов’язати замовника внести зміни до вимог Додатку 2 до тендерної документації, а саме:
Таблиця 1
Вимога Замовника Пропозиція Скаржника Коментар Скаржника
У категорії «Найменування
Товару» по п. 1 - Комплект маскувальний індивідуальний типу КМІ-С ТУУ 13.9-39948114-023:2023 У категорії «Найменування
Товару» п. 1 - Комплект маскувальний індивідуальний типу КМІ Пропозиція Скаржника відповідає вимогам Закону, адже не містить посилання на технічні умови конкретного виробника.
У категорії «Якісні характеристики товару» по п. 1 – «Відповідати вимогам ТУУ 13.9-39948114-023:2023» У категорії «Якісні характеристики товару» по п. 1 – повністю вилучити зазначену вимогу. Пропозиція Скаржника відповідає вимогам Закону, адже посилання на технічні умови конкретного виробника є порушенням.
У категорії «Найменування
Товару» по п. 2 – «Комплект маскувальний індивідуальний типу
КМІ-Л ТУУ 13.9-39948114-023:2023» У категорії «Найменування
Товару» по п. 2 - «Комплект маскувальний індивідуальний типу
КМІ» Пропозиція Скаржника відповідає вимогам Закону, адже не містить посилання на технічні умови конкретного виробника
У категорії «Якісні характеристики товару» по п. 2 – «Відповідати вимогам ТУУ 13.9-39948114-023:2023» У категорії «Якісні характеристики товару» по п. 2 - повністю вилучити зазначену вимогу.
Пропозиція Скаржника відповідає вимогам Закону, адже посилання на технічні умови конкретного виробника є порушенням.
Також, просимо замовника надати документи, які підтверджують наявність щонайменше двох виробників, продукція яких відповідає усім в сукупності умовам Документації, в тому числі ТУУ 13.9-39948114-023:2023.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведених вище вимог тендерної документації у вказаній редакції. Виходячи з наведеного, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які запропонують продукцію конкретного виробника, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
Звертаємо увагу, що існує аналогічна практика. Так, Рішенням Комісії АМКУ № 9445-р/пк-пз від 27.06.2023 вже було встановлено, що аналогічні вимоги до встановлення конкретних технічних умов окремого виробника є дискримінаційними. Орган оскарження вказує, що Замовник не зміг підтвердити необхідність встановлення у тендерній документації відповідність вимогам - ТУ 19.3-31237631-001-2002, а тому Замовника рішенням АМКУ було зобов’язано внести зміни до тендерної документації в цій частині.
Узагальнюючи вищенаведене, просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації в частині перерахованих вимог щодо Додатку 2 до тендерної документації:
«Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі. ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ».
Назва предмета закупівлі: «Комплект маскувальний індивідуальний
( Код ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» 39520000-3 готові текстильні вироби)» - з урахуванням вимог, які викладено в таблиці №1 Скаржника.
Файли/документи, які можуть підтвердити все вищезазначене, знаходяться у вільному доступі в електронній системі закупівель, зокрема, на сайті prozorro.gov.ua).
Фізична особа-підприємець Мирошник Родіон Андрійович має намір прийняти участь у даній процедурі закупівлі.
Відповідно до абзацу 1 пункту 59 Особливостей скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації.
ФОП Мирошник Р.А. вбачає у діях Замовника порушення норм Закону в частині відкритості та прозорості, в тому числі встановлення дискримінаційних вимог до потенційних учасників процедури закупівлі з огляду на наступне.
Фактичні обставини
Згідно з пунктом 3 Особливостей, Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Відповідно до частини 4 статті 5 Закону, Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Разом з тим, 28 квітня 2025 року було оприлюднено закупівлю № UA-2025-04-28-009500-a за предметом: «Комплект маскувальний індивідуальний», тендерну документацію та додатки до неї, що містить умови, що є дискримінаційними щодо учасників та які неможливо виконати, а також містить вимоги, які суперечать нормам чинного законодавства та обмежують участь в процедурі закупівлі.
Звертаємо увагу Комісії, скарга на умови тендерної документації подана у відповідний строк, встановлений пунктом 59 Особливостей, підстави для залишення скарги без розгляду згідно пункту 63 Особливостей – відсутні.
Вважаємо, що такими діями замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, зокрема вимог ст. 5 Закону:
Вважаємо, що такими прийнятими рішеннями та діями замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, зокрема вимог ст. 5 Закону:
«Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням».
Щодо дискримінаційних вимог тендерної документації
Уважно вивчивши документацію, яку замовник долучив до оголошення, вважаємо, що вона містить вимоги та положення, які є протиправними і дискримінаційними та суперечать нормам чинного законодавства, а також вважаємо, що документація складена не у відповідності до вимог законодавства:
Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону, Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону, Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Уважно вивчивши Тендерну документацію, скаржник вважає, що вона містить вимоги та положення, які є дискримінаційними та/або суперечать нормам чинного законодавства у зв'язку з наступним.
Відповідно до вимог Додатку 2 до тендерної документації Замовником надано наступну інформацію:
"Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі
ДК 021:2015: 39520000-3 готові текстильні
№ Найменування
товару. Якісні характеристики товару Од.
вим. К-ть
1 Комплект маскувальний індивідуальний типу
КМІ-С ТУУ 13.9-39948114-023:2023 Індивідуальний маскувальний комплект (для використання на фоні степової рослинності та степу) за наступними характеристиками:
Відповідати вимогам ТУУ 13.9-39948114-023:2023
Оптична густина заповнення маскувального покриття, не менше 85 %,
Площа маскувального покриття у розгорнутому вигляді, не менше 3,8 м2,
Габаритні розміри маскувального покриття у розгорнутому вигляді, м, не менше
- Довжина 3,2
- Ширина1,6
Габаритні розміри виробу в сумці, м, не більше
- Довжина 0,35
- Ширина 0,25
- Висота 0,16
Вага комплекту, не більше – 3,5 кг,
Блиск маскувального матеріалу, не більше – 3 GU (одиниць блиску),
Зусилля на розрив маскувального матеріалу, Н, не менше
- Основа 450
- Уток 200
Зусилля на розрив сіткового матеріалу, Н, не менше
- Основа 400
- Уток 400
Зусилля на розрив периметрових стрічок, не менше 4000 Н,
Зусилля на розрив шнурів, не менше 1300 Н,
Гарантійний термін експлуатації, 1 років
Гарантійний термін зберігання, 5 років
Діапазон робочих температур, °С від -40 до + 40,
Водопоглинання маскувального матеріалу за 24 години перебування у воді, не більше 10 %,
Стійкість до нафтопродуктів, не менше 90%,
Дальність виявлення оптичними засобами розвідки об’єкта під маскувальним покриттям, не більше 500 м.
Комплектність:
Маскувальне покриття 3,2 х 1,6 м – 1 шт.
Транспортувально-захисне полотно 2,45 х 1,6 м – 1 шт.
Сумка переносна 0,35 х 0,25 м – 1 шт.
Кілок металевий КМІ 0,18 м – 5 шт.
Секція алюмінієвих каркасних дуг КМІ 1 шт.
Шнур фіксуючий 10 м – 1 шт.
Ланка фіксації каркасу – 1 шт.
Чохол для комплектуючих – 1 шт.
Настанова щодо експлуатування – 1 шт.
Паспорт виробу – 1 шт. комплект 55
Комплект маскувальний індивідуальний типу
КМІ-Л ТУУ 13.9-39948114-023:2023 Індивідуальний маскувальний комплект (для використання на фоні літньої рослинності та лісу) за наступними характеристиками:
Відповідати вимогам ТУУ 13.9-39948114-023:2023
Оптична густина заповнення маскувального покриття, не менше 85 %,
Площа маскувального покриття у розгорнутому вигляді, не менше 3,8 м2,
Габаритні розміри маскувального покриття у розгорнутому вигляді, м, не менше
- Довжина 3,2
- Ширина1,6
Габаритні розміри виробу в сумці, м, не більше
- Довжина 0,35
- Ширина 0,25
- Висота 0,16
Вага комплекту, не більше – 3,5 кг,
Блиск маскувального матеріалу, не більше – 3 GU (одиниць блиску),
Зусилля на розрив маскувального матеріалу, Н, не менше
- Основа 450
- Уток 200
Зусилля на розрив сіткового матеріалу, Н, не менше
- Основа 400
- Уток 400
Зусилля на розрив периметрових стрічок, не менше 4000 Н,
Зусилля на розрив шнурів, не менше 1300 Н,
Гарантійний термін експлуатації, 1 років
Гарантійний термін зберігання, 5 років
Діапазон робочих температур, °С від -40 до + 40,
Водопоглинання маскувального матеріалу за 24 години перебування у воді, не більше 10 %,
Стійкість до нафтопродуктів, не менше 90%,
Дальність виявлення оптичними засобами розвідки об’єкта під маскувальним покриттям, не більше 500 м.
Комплектність:
Маскувальне покриття 3,2 х 1,6 м – 1 шт.
Транспортувально-захисне полотно 2,45 х 1,6 м – 1 шт.
Сумка переносна 0,35 х 0,25 м – 1 шт.
Кілок металевий КМІ 0,18 м – 5 шт.
Секція алюмінієвих каркасних дуг КМІ 1 шт.
Шнур фіксуючий 10 м – 1 шт.
Ланка фіксації каркасу – 1 шт.
Чохол для комплектуючих – 1 шт.
Настанова щодо експлуатування – 1 шт.
Паспорт виробу – 1 шт. комплект 55"
Вважаємо, що зазначені вище вимоги, а саме:
Найменування
товару Якісні характеристики товару
Комплект маскувальний індивідуальний типу КМІ-С ТУУ 13.9-39948114-023:2023 Індивідуальний маскувальний комплект (для використання на фоні степової рослинності та степу) за наступними характеристиками:
Відповідати вимогам ТУУ 13.9-39948114-023:2023
Комплект маскувальний індивідуальний типу
КМІ-Л ТУУ 13.9-39948114-023:2023 Індивідуальний маскувальний комплект (для використання на фоні літньої рослинності та лісу) за наступними характеристиками:
Відповідати вимогам ТУУ 13.9-39948114-023:2023
є дискримінаційним та такими, що обмежують конкуренцію.
Наголошуємо на тому, що Замовником при формуванні вимоги про відповідності конкретним технічним умовам - ТУУ 13.9-39948114-023:2023 грубо порушує законодавство у сфері публічних закупівель з наступних підстав:
- Технічні умови - ТУУ 13.9-39948114-023:2023 відсутні у вільному доступі, адже вони належать конкретному виробнику - ПП «УКРШЕЛТЕР».
- Дані технічні умови є інтелектуальною власністю конкретного виробника.
- Встановлення вимоги про відповідність вимогам ТУУ 13.9-39948114-023:2023 є рівноцінною вимозі поставити продукцію продукцію виробника ПП «УКРШЕЛТЕР», що в свою чергу підтверджує дискримінаційність даної вимоги.
Технічні умови є інтелектуальною власністю організації або підприємства, яке їх розробило. Це прямо передбачено статтями 420, 433 Цивільного кодексу України, де вказано, що нормативно-технічна документація є об'єктом авторського права, якщо вона є результатом творчої діяльності.
Тобто використовувати ТУ без дозволу розробника не можна, а розробити продукцію згідно з цими ТУ — можливо лише при наявності: відповідної ліцензії (дозволу), партнерства з правовласником, що повністю обмежує конкуренцію інших учасників.
Частина 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» забороняє включення до тендерної документації вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Вимога щодо відповідності ТУ У 13.9-39948114-023:2023, які є власністю конкретного виробника, обмежує коло учасників, які можуть подати пропозиції, та фактично унеможливлює участь інших виробників, що не мають доступу до цих технічних умов.
На думку Скаржника, недопустимим є посилання на технічні умови конкретного виробника, адже цим самим замовник фактично не передбачає надання еквіваленту товару в складі пропозицій інших учасників. Адже, відповідно до законодавчих норм, технічна специфікація не повинні містити посилання на конкретні торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва, за винятком випадків, коли таке посилання є обґрунтованим і супроводжується словами «або еквівалент».
Звертаємо увагу, що існує відповідна судова практика. Так, у справі №640/20841/21 Верховний Суд визнав дискримінаційною вимогу щодо способу виготовлення складових предмету закупівлі, який відповідав запатентованому методу, що не міг бути виконаний жодним підприємством, окрім того, в якого наявне право на відтворення відповідної корисної моделі.
Отже, якщо замовник у тендерній документації вимагає продукцію тільки згідно з ТУ, які належать конкретному виробнику, а це:
- Фактично обмежує коло учасників закупівлі, адже лише правовласник ТУ або підприємства з відповідними дозволами можуть їх використовувати.
- Унеможливлює участь інших виробників, навіть якщо їх продукція є ідентичною або кращою за технічними характеристиками.
- Є прихованим посиланням на конкретного виробника (через його унікальні ТУ), що прямо заборонено ч. 4 ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі».
Така вимога перетворює відкриту конкурентну процедуру закупівлі на квазізакриту закупівлю під одного учасника, що суперечить принципу рівної конкуренції.
Відповідно, до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі»:
• закупівлі здійснюються за принципами, серед яких — недискримінація учасників і рівне ставлення до них.
• забороняється встановлення умов, що обмежують конкуренцію або дискримінують учасників.
Згідно до ч. 4 ст.22 Закону: « замовник не має права встановлювати вимоги, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.»
Також, згідно ч. 4 ст. 23 Закону: « забороняється зазначати торгові марки, назви, патенти, конкретні джерела походження чи спосіб виробництва, якщо це призводить до обмеження конкуренції, крім випадків, коли це необхідно, і з обов’язковим додаванням слів «або еквівалент».
Замовник, повністю порушив всі зазначені вимоги Закону та встановив повністю дискримінаційні вимоги в частині відповідності предмету закупівлі вимогам ТУУ 13.9-39948114-023:2023.
Також, тендерна документація не містить копії технічних умов ТУУ 13.9-39948114-023:2023. Відсутність копії технічних умов не дає змоги учасникам належним чином сформувати свої Пропозиції, зокрема, запропонувати еквівалент.
Скаржник інформує Замовника та Орган оскарження, що має в наявності та має намір запропонувати товар, який за своїми технічними характеристиками є рівноцінним того, що вимагає Замовник у Додатку 2 до ТД. Саме для цього нами додатком до цієї скарги в якості доказу надається «Паспорт на «Комплект маскувальний індивідуальний типу КМІ».
Закону України "Про публічні закупівлі" встановлює, що технічні специфікації... не повинні створювати штучних бар'єрів для участі у процедурі закупівлі. Встановлення надто вузьких рамок без об'єктивного технічного обґрунтування призводить до необґрунтованого обмеження ринку.
У зв’язку із всім вищезазначеним, Скаржник просить Орган оскарження зобов’язати замовника внести зміни до вимог Додатку 2 до тендерної документації, а саме:
Таблиця 1
Вимога Замовника Пропозиція Скаржника Коментар Скаржника
У категорії «Найменування
Товару» по п. 1 - Комплект маскувальний індивідуальний типу КМІ-С ТУУ 13.9-39948114-023:2023 У категорії «Найменування
Товару» п. 1 - Комплект маскувальний індивідуальний типу КМІ Пропозиція Скаржника відповідає вимогам Закону, адже не містить посилання на технічні умови конкретного виробника.
У категорії «Якісні характеристики товару» по п. 1 – «Відповідати вимогам ТУУ 13.9-39948114-023:2023» У категорії «Якісні характеристики товару» по п. 1 – повністю вилучити зазначену вимогу. Пропозиція Скаржника відповідає вимогам Закону, адже посилання на технічні умови конкретного виробника є порушенням.
У категорії «Найменування
Товару» по п. 2 – «Комплект маскувальний індивідуальний типу
КМІ-Л ТУУ 13.9-39948114-023:2023» У категорії «Найменування
Товару» по п. 2 - «Комплект маскувальний індивідуальний типу
КМІ» Пропозиція Скаржника відповідає вимогам Закону, адже не містить посилання на технічні умови конкретного виробника
У категорії «Якісні характеристики товару» по п. 2 – «Відповідати вимогам ТУУ 13.9-39948114-023:2023» У категорії «Якісні характеристики товару» по п. 2 - повністю вилучити зазначену вимогу.
Пропозиція Скаржника відповідає вимогам Закону, адже посилання на технічні умови конкретного виробника є порушенням.
Також, просимо замовника надати документи, які підтверджують наявність щонайменше двох виробників, продукція яких відповідає усім в сукупності умовам Документації, в тому числі ТУУ 13.9-39948114-023:2023.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведених вище вимог тендерної документації у вказаній редакції. Виходячи з наведеного, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які запропонують продукцію конкретного виробника, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
Звертаємо увагу, що існує аналогічна практика. Так, Рішенням Комісії АМКУ № 9445-р/пк-пз від 27.06.2023 вже було встановлено, що аналогічні вимоги до встановлення конкретних технічних умов окремого виробника є дискримінаційними. Орган оскарження вказує, що Замовник не зміг підтвердити необхідність встановлення у тендерній документації відповідність вимогам - ТУ 19.3-31237631-001-2002, а тому Замовника рішенням АМКУ було зобов’язано внести зміни до тендерної документації в цій частині.
Узагальнюючи вищенаведене, просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації в частині перерахованих вимог щодо Додатку 2 до тендерної документації:
«Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі. ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ».
Назва предмета закупівлі: «Комплект маскувальний індивідуальний
( Код ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» 39520000-3 готові текстильні вироби)» - з урахуванням вимог, які викладено в таблиці №1 Скаржника.
Файли/документи, які можуть підтвердити все вищезазначене, знаходяться у вільному доступі в електронній системі закупівель, зокрема, на сайті prozorro.gov.ua).
×
-
Назва доказу:
Рішення АМКУ №9445 від 27.06.2023
-
Повʼязаний документ:
рішення від 27.06.2023 №9445.pdf
-
-
Назва доказу:
Лист від виробника
-
Повʼязаний документ:
Лист від виробника.pdf
-
-
Назва доказу:
Порівняльна таблиця тех. характеристик товару
-
Повʼязаний документ:
Порівняльна таблиця товару .pdf
-
-
Назва доказу:
Паспорт на товар
-
Повʼязаний документ:
Паспорт КМІ.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ МИРОШНИК РОДІОН АНДРІЙОВИЧ просить: 1) Прийняти дану скаргу до розгляду; 2) Встановити органом оскарження порушень законодавства з боку Замовника під час здійснення процедури закупівлі «Комплект маскувальний індивідуальний ( Код ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» 39520000-3 готові текстильні вироби)», ідентифікатор процедури закупівлі: UA-2025-04-28-009500-a. 3) Зобов’язати Замовника – Військова частина 1551 – привести тендерну документацію у відповідність нормам чинного законодавства шляхом внесення відповідних зміни до тендерної документації.