• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Паливно-мастильні матеріали (Бензин А-95, дизельне паливо в талонах)

Завершена

305 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 3 050.00 UAH
Період оскарження: 28.04.2025 15:51 - 18.05.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА дискримінаційні умови

Номер: 7ad489a0893b4e08a6879fb212a45064
Ідентифікатор запиту: UA-2025-04-28-008950-a.a1
Назва: СКАРГА дискримінаційні умови
Скарга:
Дата розгляду скарги: 12.05.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 05.05.2025 16:24
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 15.05.2025 15:16
Дата виконання рішення Замовником: 16.05.2025 13:55
Коментар замовника щодо усунення порушень: Відповідно до Рішення органу оскарження від 12.05.2025р. № 7570-р/пк-пз замовником було здійснено внесення змін до тендерної документації (Протокол № 29 від 16.05.2025р.) , а саме: 1. Внести зміни до пункту 4 Додатку 2 до тендерної документації та виключити з цього пункту підпункт 4.2: 4.2. Учасник обов’язково повинен мати діючі АЗС на відстані не більше ніж 1,5 км від фактичного місця знаходження підприємства Замовника. 2. Внести зміни до пункту 4 Додатку 2 до тендерної документації та виключити з цього пункту підпункт 4.4: 4.4. Термін дії талонів не менше 12 місяців з дня підписання видаткової накладної. У разі зміни зовнішньої форми талонів Учасник здійснює їх обмін без додаткової на це оплати.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТОРГОВИЙ ДІМ "ДЕВОН-ІНВЕСТ", Фінченко Андрій Олександрович +380970701136 45880693devoninvest@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: bbef03ee357342978d8e6b9f16f7a900
Заголовок пункту скарги: ВИКЛЮЧИТИ Умову в частині наявності: - Бензин А-95 в талонах: Примітка - Паливо підвищеної якості, Дизельне паливо в талонах: Примітка - Паливо підвищеної якості.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:

№ пункту Скарги Частина та розділ тендерної документації Відомості тендерної документації, які містять дискримінаційні вимоги:
1 Додаток 2 до тендерної документації 1. Обсяги та предмет закупівлі:
Найменування ГОСТ/ДСТУ/
ТУ Од.
виміру Кіл-ть Примітка
Бензин А-95 в талонах 7687:2015
л 2700 Паливо підвищеної якості
Дизельне паливо в талонах 7688:2015 л 2500 Паливо підвищеної якості


Замовник визначає дискримінаційну обмежувальну та дискримінаційну умову щодо визначення предмету закупівлі: Бензин А-95 в талонах: Примітка - Паливо підвищеної якості, Дизельне паливо в талонах: Примітка - Паливо підвищеної якості.

Суб’єкт оскарження планує запропонувати Замовнику отримувати Товар на АЗС «БРСМ-Нафта» (Договір з партнерською мережею АЗС у Додатку № 1 до Скарги). Зазначена мережа АЗС має впроваджену форму здійснення відпуску ПММ (паливно-мастильних матеріалів) за талонами (Зразки талонів у Додатку № 1 до Скарги).
Відповідна мережа АЗС пропонує:
- Бензин А-95, який відповідає державним стандартам, встановленим ДСТУ 7687:2015 «Бензини автомобільні Євро. Технічні умови» та вимогам Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, підвищеної якості преміум класу затвердженому Постановою КМУ від 01.08.2013 № 927 (підтвердження відповідності палива стандартам надаємо у Додатку 3 Скарги);
- Дизельне паливо, який відповідає державним стандартам, встановленим ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови» та вимогам Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, підвищеної якості преміум класу затвердженому Постановою КМУ від 01.08.2013 № 927 (підтвердження відповідності палива стандартам надаємо у Додатку 3 Скарги).
Відповідно до назви предмету закупівлі, Замовник оголосив закупівлю на придбання Товару: Паливно-мастильні матеріали (Бензин А-95, дизельне паливо в талонах) код ДК 021:2015 – 09130000-9 – Нафта і дистиляти.

Місце поставки (згідно п. 4.3. Розділу І тендерної документації):
Кількість:
Бензин А-95 – 2700 л
Дизельне паливо – 2500 л
Вимоги до предмета закупівлі, у т. ч. обсягу закупівлі, більш детально визначені у додатку 2 до тендерної документації. (Додаток 2 до тендерної документації).

Оскільки Замовник визначає у Додатку 2 до тендерної документації, що Бензин А-95 повинен бути саме «підвищеної якості», як і Дизельне паливо – саме «підвищеної якості», - наявні дискримінаційні умови до Суб’єкта оскарження.

Згідно до п. 4 ст. 23 ЗУ «Про публічні закупівлі» Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
Всупереч статті 23 ЗУ «Про публічні закупівлі» - Замовником встановлено посилання вимогами Технічної специфікації до торгову марку та тип Товару.
Скаржник може запропонувати постачання Дизельного палива, який відповідає ДСТУ 7688:2015 «Бензини автомобільні Євро. Технічні умови» та Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженому Постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 року № 927, при цьому таке Дизельне паливо не містить показника «підвищеної якості», але при цьому ВІДПОВІДАЄ якісним характеристикам, які застосовуються до Дизельного палива у відповідності до ДСТУ 7688:2015 та Технічному регламенті.
Скаржник може запропонувати постачання Бензин А-95, який відповідає ДСТУ 7687:2015 «Бензини автомобільні Євро. Технічні умови» та Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженому Постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 року № 927, при цьому такий Бензин А-95 не містить показника «підвищеної якості», але при цьому ВІДПОВІДАЄ якісним характеристикам, які застосовуються до Бензину А-95 у відповідності до ДСТУ 7687:2015 та Технічному регламенті.

Відповідно до ДСТУ 7688:2015 "ПАЛИВО ДИЗЕЛЬНЕ ЄВРО Технічні умови" зазначено, зокрема:
3 КЛАСИФІКАЦІЯ
3.1 За кліматичними умовами використання встановлено такі марки дизельного
палива: л літнє, що використовують за температури повітря не нижче ніж 5 °С; 3 зимове,
що використовують за температури повітря від 5°С до мінус 20 °С; Арк арктичне, що
використовують за температури повітря нижче ніж мінус 20 °С.
3.2 За рівнем екологічної безпеки встановлено такі екологічні класи дизельного
палива: Євро3, Євро4, Євро5. Примітка. Кінцевий термін введення в обіг дизельного палива
певного екологічного класу згідно з Технічним регламентом.
4 ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ
4.3 Вимоги до сировини
4.3.1 Для виробництва дизельного палива використовують нафту згідно з ГОСТ 9965, конденсат газовий стабільний згідно з чинним нормативним документом або іншу вуглеводневу сировину первинних та вторинних процесів перероблення нафти і газового конденсату.
4.3.2 Дозволено додавання до дизельного палива біокомпонентів — метилових/етилових естерів жирних кислот. Метилові естери жирних кислот мають відповідати вимогам ДСТУ 6081, метод виділення та визначення їх складу наведено в ДСТУ ЕИ 14331. Етилові естери жирних кислот мають відповідати вимогам ДСТУ 7178.
За температури довкілля нижче ніж мінус 20 °С не рекомендовано використання в дизельному паливі метилових/етилових естерів жирних кислот.
У дизельне паливо, що містить метилові/етилові естери жирних кислот, треба додавати антиокиснювальні присадки згідно з чинними нормативними документами: 2,6-ди-трет-бутил-4- гідрокситолуол (ВНТ, Іонол, 2,6-ди-трет-бутил-п-крезол) у кількості від 0,1 до 0,2 % (мас.) від вмісту доданих естерів або інші, що забезпечують аналогічну окиснювальну стабільність.
4.3.3 Для покращення експлуатаційних показників якості дизельного палива дозволено додавання інших добавок (присадок), які не впливають негативно на екологічні, енергетичні та економічні показники двигунів, що підтверджено результатами випробувань, та допущені до застосування в установленому порядку.
4.3.4 Дизельне паливо може містити барвники та речовини-маркери.
Отже, вимогами ДСТУ 7688:2015 "ПАЛИВО ДИЗЕЛЬНЕ ЄВРО Технічні умови" до Дизельного палива - не передбачено паливо дизельне саме підвищеної якості.

Відповідно до ДСТУ 7687:2015 «Бензини автомобільні Євро. Технічні умови» зазначено, зокрема:
3 КЛАСИФІКАЦІЯ
3.1 Залежно від октанового числа за дослідним методом встановлено такі марки бензинів: А-98, А-95, А-92, А-80.
3.2 За рівнем екологічної безпеки встановлено такі екологічні класи бензинів: Євро5, Євро4, ЄвроЗ.
Примітка. Кінцевий термін введення в обіг бензинів певного екологічного класу — згідно з Технічним регламентом.
4 ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ
4.3 Вимоги до сировини
4.3.1 Для виробництва бензинів використовують нафту згідно з ГОСТ 9965, конденсат газовий
стабільний згідно з чинним нормативним документом або іншу вуглеводневу сировину первинних та вторинних процесів перероблення нафти і газового конденсату; біоетанол — згідно з ДСТУ 7166
та/або біокомпоненти на його основі — згідно з чинними нормативними документами.
4.3.2 Для покращення експлуатаційних показників бензинів дозволено введення добавок (присадок), які не впливають негативно на екологічні, енергетичні та економічні показники двигунів, що підтверджено результатами випробувань, та допущені до застосування в установленому порядку.
4.3.3 Заборонено використовувати в бензинах добавки (присадки), що мають у своєму складі
фосфор, свинець, залізо, ароматичні аміни (монометиланіліни, моноетиланіліни тощо).
4.3.4 Бензини можуть містити барвники та речовини-маркери.

Отже, вимогами ДСТУ 7687:2015 «Бензини автомобільні Євро. Технічні умови» до Бензину А-95 – не передбачено паливо дизельне саме підвищеної якості.

Суб’єкт оскарження може забезпечити Замовника заправкою автомобілів паливом, з урахуванням норм поставки Товару, встановлених законодавством та умовами тендерної документації, на підставі укладеного партнерського договору з мережею АЗС БРСМ-Нафта.

З ОГЛЯДУ НА ВИЩЕЗАЗНАЧЕНЕ, СУБ’ЄКТ ОСКАРЖЕННЯ ВИМАГАЄ ВИКЛЮЧИТИ НАСТУПНУ УМОВУ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ:
- Бензин А-95 в талонах: Примітка - Паливо підвищеної якості, Дизельне паливо в талонах: Примітка - Паливо підвищеної якості.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: f29d7c73b28246fb9f1c629550b1340c
Заголовок пункту скарги: ВИКЛЮЧИТИ Умову в частині наявності: АЗС саме на відстані не більше ніж 1,5 км від фактичного місця знаходження підприємства Замовника.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
№ пункту Скарги Частина та розділ тендерної документації Відомості тендерної документації, які містять дискримінаційні вимоги:
2 Додаток 2 до тендерної документації 4.2. Учасник обов’язково повинен мати діючі АЗС на відстані не більше ніж 1,5 км від фактичного місця знаходження підприємства Замовника .

Замовник визначає дискримінаційну обмежувальну умову щодо наявності: АЗС саме на відстані не більше ніж 1,5 км від фактичного місця знаходження підприємства Замовника.


Суб’єкт оскарження планує запропонувати Замовнику отримувати Товар на АЗС «БРСМ-Нафта» (Договір з партнерською мережею АЗС у Додатку № 1 до Скарги). Зазначена мережа АЗС має впроваджену форму здійснення відпуску ПММ (паливно-мастильних матеріалів) за талонами (Зразки талонів у Додатку № 2 до Скарги).
Мережа АЗС БРСМ-Нафта може задовільнити потребу Замовника в отриманні протягом 2025 року та відповідно до умов, зазначених в Проєкті Договорі (Додаток 3 тендерної документації), поставити і передати у власність Покупцеві (Замовнику) Паливно–мастильні матеріали (Бензин А-95, дизельне паливо в талонах) код ДК 021:2015 – 09130000-9 - Нафта і дистиляти (деталізований код ДК 021:2015 - 09132000-3 – Бензин, 09134200-9 - Дизельне паливо) (далі – Товар) належної якості, АЛЕ, ПРИ ЦЬОМУ об’єктів автозаправних станцій на відстані не більше ніж 1,5 км від фактичного місця знаходження підприємства Замовника - зазначена мереж АЗС не має у розпорядженні.
ДЕТАЛЬНІШЕ:
Адреса НАЙБЛИЖЧОЇ АЗС мережі БРСМ-Нафта до фактичного місця знаходження підприємства Замовника (04112, Україна, м. Київ, вул. Дорогожицька, 7):
АЗК БРСМ Нафта - Turbota Pro, вулиця Олени Теліги, 12Б, Київ, 02000

Зазначена АЗС знаходиться від фактичного місця знаходження підприємства Замовника на відстані 3,5 км, а отже на відстані більше 1,5 км, що свідчить про наявність дискримінаційної умови в тендерній документації для Суб’єкта оскарження в частині місцезнаходження АЗС.

Зазначена мережа АЗС БРСМ-Нафта, не має АЗС з місцерозташуванням саме на відстані не більше 1,5 км від фактичного місця знаходження підприємства Замовника, але має АЗС на відстані 3,5 км, а отже в безпосередній близькості до підприємства Замовника.
Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, оскільки встановивши вимогу щодо місцезнаходження АЗС в окремо визначеному місцерозташуванню, Замовник фактично встановлює умови, за якими прийняти участь у закупівлі зможе ВИКЛЮЧНО 1 МЕРЕЖА АЗС, а отже виконати таку умову зможе один ПОСТАЧАЛЬНИК. Такі умови дискримінують Суб’єкта оскарження та нівелюють принципи проведення публічних закупівель закріплених в ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», а саме: добросовісна конкуренція серед учасників; недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Відповідно до п. 28 Особливостей, тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) з урахуванням Особливостей. ч. 4 ст. 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Також, оскільки відпуск палива за талонами, емітованими мережею БРСМ-Нафта (Додаток № 2 до Скарги), здійснюється по всій території України, - можемо запропонувати Замовнику здійснення заправки у всій мережі АЗС БРСМ-нафта по всій території України (Карта розташування АЗС БРСМ-Нафта зображення на офіційному сайті мережі за посиланням https://brsm-nafta.com/map).
Суб’єкт оскарження може забезпечити Замовника заправкою автомобілів паливом, з урахуванням норм поставки Товару, встановлених законодавством та умовами тендерної документації, на підставі укладеного партнерського договору з мережею АЗС БРСМ-Нафта.
З ОГЛЯДУ НА ВИЩЕЗАЗНАЧЕНЕ, СКАРЖНИК ВИМАГАЄ ВИКЛЮЧИТИ НАСТУПНУ УМОВУ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ:
- АЗС саме на відстані не більше ніж 1,5 км від фактичного місця знаходження підприємства Замовника.

Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 046b15db44244e498c64332c0b0b5cb4
Заголовок пункту скарги: ВИКЛЮЧИТИ Умову в частині наявності: терміну дії талонів не менше 12 місяців з дня підписання видаткової накладної.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
№ пункту Скарги Частина та розділ тендерної документації Відомості тендерної документації, які містять дискримінаційні вимоги:
3 Додаток 2 до тендерної документації 4.5. Термін дії талонів не менше 12 місяців з дня підписання видаткової накладної. У разі зміни зовнішньої форми талонів Учасник здійснює їх обмін без додаткової на це оплати.
Додаток 3 Тендерної документації 4.5. Термін дії талонів на пальне становить не менше 12 місяців з моменту їх отримання Покупцем. У разі закінчення терміну дії талонів, які не були отоварені в строк, Постачальник обмінює їх на таку саму кількість (з новим терміном дії, того ж номіналу та марки пального) та забезпечує їх відпуск на АЗС.


Замовник визначає дискримінаційну умову щодо наявності терміну дії талонів не менше 12 місяців з дня підписання видаткової накладної.

Така умова тендерної документації Замовника щодо терміну дії талонів та строку поставки товару не узгоджуються між собою, в тому числі як і строк дії Договору.
Проєкт договору (згідно Додатку № 3 до ТД) містить наступні умови:
4.1. Поставка товару за даним Договором здійснюється за попередніми письмовими та/або усними заявками Покупця.
Строк поставки товару: з дати підписання договору до 06 червня 2025 року.
10.1. Цей Договір набирає чинності з моменту його підписання Сторонами і скріплення печатками Сторін та діє по 31 грудня 2025 року, а в частині виконання зобов’язань до повного їх виконання.

п. 4.4. Розділу І тендерної документації передбачає строк поставки товарів: З дати підписання договору до 06 червня 2025 року .

Форма оголошення Замовника передбачає строк поставки товарів: Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: від 12 травня 2025 до 06 червня 2025 року.

При цьому, умовами процедури передбачено термін дії талонів – терміну дії талонів не менше 12 місяців з дня підписання видаткової накладної.
Закупівлі оголошена Замовником та опублікована в електронній системі закупівель 28.04.2025 року, строк прийому пропозицій визначено до 06.05.2025 року, а з урахуванням строків підписання договор (згідно п. 49 Особливостей), отримання талонів на отримання (придбання) нафтопродуктів Замовником можливе не раніше травня 2025 року.
ТОБТО, з урахуванням вимоги Замовника в частині терміну дії талонів (не менше 12 місяців з дня підписання видаткової накладної), термін дії останніх повинен закінчуватись НЕ РАНІШЕ ТРАВНЯ 2026 РОКУ.
Умовами тендерної документації щодо терміну дії талонів не узгоджуються з Проєктом договору (в частині строку його дії – до 31.12.2025 року, строку поставки Товару – до 06 червня 2025 року) та строку дії талонів (з урахуванням вищезазначеного розрахунку – ДО ТРАВНЯ 2026 року).

Додатково варто зауважити, що згідно з Інструкцією про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України затвердженої Наказом від 20.05.2008 за № 281/171/578/155 (далі - Інструкція) – строк дії талонів – не передбачений як обов’язковий реквізит, встановлених емітентом на талоні.
Згідно з розділом І Інструкції ця Інструкція встановлює єдиний порядок організації та виконання робіт, пов'язаних з прийманням, транспортуванням, зберіганням, відпуском та обліком товарної нафти (далі - нафта) і нафтопродуктів.
Згідно пункту 10.3. "Порядок відпуску нафтопродуктів" Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України затвердженої Наказом Мінпаливенерго України, Мінтрансзв'язку України, Мінекономіки України, Держспоживстандарту України 20.05.2008 N 281/171/578/155 встановлює види порядку відпуску нафтопродуктів:
10.3.1 Відпуск нафтопродуктів за готівку
10.3.2 Відпуск нафтопродуктів за відомостями
10.3.3 Відпуск нафтопродуктів за талонами
10.3.4 Відпуск нафтопродуктів за платіжними картками.

Інструкція передбачає визначення Талон та норми здійснення відпуску за ним:
Талон (скретч-карта) - спеціальний талон, придбаний за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджує право його власника на отримання на АЗС фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки, які позначені на ньому.
10.3.3 Відпуск нафтопродуктів за талонами:
10.3.3.1 Форму, зміст та ступінь захисту бланків талонів установлює емітент талона. При цьому необхідними елементами змісту талона є його серійний та порядковий номери.
10.3.3.2 Заправлення за талонами відображається у змінному звіті АЗС за формою N 17-НП.
Оскільки законодавством встановлено виключну інструкцію, яка є нормативно-правовою базою для господарської діяльності АЗС, застосування норм відповідної інструкції є обов’язком автозаправної станції.
Інструкція не визначає НОРМУ СТРОКУ ДІЇ ТАЛОНІВ для емітента таких талонів/мережі АЗС, не встановлює обмежень щодо термін дії облікових документів на відпуск нафтопродуктів. Мережа АЗС, яку може запропонувати Суб’єкт оскарження – не має талонів строком дії 12 місяців, що визначає факт наявності дискримінаційної умови для Суб’єкта оскарження.
Замовник забезпечує свої права на отримання палива протягом строку дії Договору про закупівлі, який згідно Проєкту договору - закінчується 31.12.2025 року. Як і визначає обов’язок Постачальника поставити таке паливо до 31.12.2025 року.
Але, визначаючи термін дії талонів який є набагато більшим, ніж строк дії Проєкту договору та строк постачання Товару за ним (та згідно умов тендерної документації), Замовник встановлює умови, що не узгоджуються між собою. Більш того, порушують права учасників з огляду на встановлення обов’язку постачання палива ПІСЛЯ закінчення строку дії договору.
При тому, що згідно плану закупівлі, така відбувається відповідно до поточних бюджетних призначень на 2025 рік, а отже наявність права на отримання Товару у травні 2026 року (з урахуванням проведення закупівлі згідно поточного бюджетного призначення на 2025 рік) – не може передбачатись для Замовника згідно чинного Бюджетного кодексу України.

Суб’єкт оскарження планує запропонувати Замовнику отримувати Товар на АЗС «БРСМ-Нафта» (Договір з партнерською мережею АЗС у Додатку № 1 до Скарги). Зазначена мережа АЗС має впроваджену форму здійснення відпуску ПММ (паливно-мастильних матеріалів) за талонами (Зразки талонів у Додатку № 2 до Скарги).

З ОГЛЯДУ НА ВИЩЕЗАЗНАЧЕНЕ, СКАРЖНИК ВИМАГАЄ ВИКЛЮЧИТИ НАСТУПНУ УМОВУ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ:
- терміну дії талонів не менше 12 місяців з дня підписання видаткової накладної.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: 347a7d0348fd44e2be4a04c6ac0bd920
Заголовок пункту скарги: ВИКЛЮЧИТИ Умову в частині наявності: АЗС операторів, діяльність яких здійснюється на території України саме не менше 10 років.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
№ пункту Скарги Частина та розділ тендерної документації Відомості тендерної документації, які містять дискримінаційні вимоги:
4 Додаток 2 до тендерної документації 4.4. Учасник повинен надати пальне в талонах для заправки транспортних засобів та техніки Замовника на АЗС відповідних операторів, діяльність яких здійснювалась на території України не менше 10 років.

Замовник визначає дискримінаційну умову щодо наявності АЗС операторів, діяльність яких здійснюється на території України саме не менше 10 років.


Суб’єкт оскарження планує запропонувати Замовнику отримувати Товар на АЗС «БРСМ-Нафта» (Договір з партнерською мережею АЗС у Додатку № 1 до Скарги). Зазначена мережа АЗС має впроваджену форму здійснення відпуску ПММ (паливно-мастильних матеріалів) за талонами (Зразки талонів у Додатку № 2 до Скарги).
Мережа АЗС БРСМ-Нафта може задовільнити потребу Замовника в отриманні протягом 2025 року та відповідно до умов, зазначених в Проєкті Договорі (Додаток 3 тендерної документації), поставити і передати у власність Покупцеві (Замовнику) Паливно–мастильні матеріали (Бензин А-95, дизельне паливо в талонах) код ДК 021:2015 – 09130000-9 - Нафта і дистиляти (деталізований код ДК 021:2015 - 09132000-3 – Бензин, 09134200-9 - Дизельне паливо) (далі – Товар) належної якості.
АЛЕ, юридична особа, яка має у власності автозаправні станції та здійснює діяльність оператора мережі АЗС, здійснює свою діяльність на території України МЕНШЕ 10 років, - що свідчить про наявність дискримінаційної вимоги до скаржника.

Суб’єкт оскарження має партнерські відносини з мережею АЗС БРСМ-Нафта на підставі укладеного договору з власником відповідної мережі - ТОВ «ЄВРО СМАРТ ПАУЕР».
Юридична особа ТОВ «ЄВРО СМАРТ ПАУЕР» зареєстрована в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань 11.10.2018 року, а отже здійснює свою господарську діяльність, згідно зареєстрованих економічних видів, - на протязі 6 років 6 місяців. Зазначена інформація є публічною та опублікована у формі публічних даних (в тому числі за посиланням https://youcontrol.com.ua/catalog/company_details/42547705/ ).
Зазначений строк є меншим, ніж встановлений умовами тендерної документації Замовника вимога щодо Учасник повинен надати пальне в талонах для заправки транспортних засобів та техніки Замовника на АЗС відповідних операторів, діяльність яких здійснювалась на території України не менше 10 років.
При цьому, оператор мережі АЗС БРСМ-Нафта, здійснює діяльність у відповідності до Правил роздрібної торгівлі нафтопродуктами затверджених Постановою КМУ від 20 грудня 1997 р. N 1442, Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, біоетанолу, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального, відомості про якого внесені до Єдиного реєстру ліцензіатів та місць обігу пального та інших нормативно-правових актів.
Тож, Суб’єкт оскарження вбачає наявність обмеження для учасників в частині встанволення дискримінаційної вимоги щодо можливості запропонувати Замовнику для здійснення постачання Товару (Бензину А-95 та Дизельного палива) мережу АЗС, оператор якої здійснює діяльність саме не менше 10 років.
Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, оскільки встановивши вимогу щодо мінімального терміну діяльності оператора мережі АЗС, Замовник фактично встановлює умови, які не створюють конкурентного середовища під час проведення відповідної процедури закупівлі. Такі умови дискримінують Суб’єкта оскарження та нівелюють принципи проведення публічних закупівель закріплених в ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», а саме: добросовісна конкуренція серед учасників; недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Відповідно до п. 28 Особливостей, тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) з урахуванням Особливостей. ч. 4 ст. 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Суб’єкт оскарження може забезпечити Замовника заправкою автомобілів паливом, з урахуванням норм поставки Товару, встановлених законодавством та умовами тендерної документації, на підставі укладеного партнерського договору з мережею АЗС БРСМ-Нафта, юридичною особою власником якої є ТОВ «ЄВРО СМАРТ ПАУЕР», який здійснює діяльність як оператор автозаправних станції МЕНШЕ 6 років.
З ОГЛЯДУ НА ВИЩЕЗАЗНАЧЕНЕ, СКАРЖНИК ВИМАГАЄ ВИКЛЮЧИТИ НАСТУПНУ УМОВУ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ:
- АЗС операторів, діяльність яких здійснюється на території України саме не менше 10 років.


Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації