-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з виконання ремонту лопаті несучого гвинта вертольоту AS350 B3 (H-125)
Торги не відбулися
2 344 779.53
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 11 723.90 UAH
мін. крок: 0.5% або 11 723.90 UAH
Період оскарження:
28.04.2025 13:55 - 03.05.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції.
Номер:
0c05ede0aa084f64a3375b914ea2b0ef
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-04-28-006332-a.b1
Назва:
Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції.
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Аномально нізька ціна.pdf 16.05.2025 12:27
- sign.p7s 16.05.2025 12:28
- рішення від 19.05.2025 № 7899.pdf 19.05.2025 15:57
- Інформація про резолютивну частину рішення від 27.05.2025 № 8423.pdf 28.05.2025 13:42
- рішення від 27.05.2025 № 8423.pdf 30.05.2025 15:49
- Протокольне рішення 29.05.2025 16:41
- протокол 03.06.2025 17:40
Дата прийняття скарги до розгляду:
16.05.2025 12:31
Дата розгляду скарги:
27.05.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
19.05.2025 15:57
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
30.05.2025 15:49
Дата виконання рішення Замовником:
03.06.2025 17:43
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Прийняття рішення про скасування Протоколу №155 від 12.05.2025р.прийнятого під час проведення процедури закупівлі “Послуги з виконання ремонту лопаті несучого гвинта вертольоту AS350 B3 (H-125)”. Рішенням Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 27.05.2025р. №8423-р/пк-пз зобов’язано Кременчуцький льотний коледж Харківського національного університету внутрішніх справ (Код ЄДРПОУ: 43041752) скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю "АероТехПостач" (код ЄДРПОУ: 45898758) за процедурою закупівлі — "Послуги з виконання ремонту лопаті несучого гвинта вертольоту AS350 B3 (H-125)", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-04-28- 006332-a. Відповідно до частини 22 статті 18 Закону рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
cd4169eb3b234fabb1f03687e87c5817
Заголовок пункту скарги:
Протокольне рішення замовника від 12.05.2025 року №155 про відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «АЕРОТЕХПОСТАЧ»
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги:
Порушення процедури закупівлі полягає у відхиленні замовником тендерної пропозиції учасника ТОВ «АЕРОТЕХПОСТАЧ» без попереднього розміщення в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення учасником саме тих невідповідностей, через які було відхилено тендерну пропозицію скаржника.
Відповідно до інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель, розкриття пропозицій відбулось 06.05.2025 року.
Під час розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «АЕРОТЕХПОСТАЧ» замовником виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у складі тендерної пропозиції, у зв’язку з чим, замовником в електронній системі закупівель розміщено повідомлення з вимогою про усунення учасником невідповідностей шляхом надання обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції. Зазначене повідомлення замовника не містило відомостей щодо виявлення та/або усунення будь-яких інших невідповідностей у складі тендерної пропозиції учасника, окрім аномально низької ціни тендерної пропозиції. Зазначена обставина підтверджується відомостями (вимогою замовника про усунення невідповідностей), які є публічно доступними на сторінці закупівлі UA-2025-04-28-006332-a.
Учасник ТОВ «АЕРОТЕХПОСТАЧ» виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, шляхом розміщення в електронній системі закупівель обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції у вигляді pdf – документа «Обгрунтування аномально низької тендерної пропозиції» за вих. №09-05/1 від 09.05.2025 р..
Разом з тим, 12.05.2025 року замовником було прийнято протокольне рішення №155 про відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «АЕРОТЕХПОСТАЧ» з підстав, визначених підпунктом 2 п. 44 Особливостей у зв’язку з невідповідністю тендерної пропозиції учасника вимогам тендерної документації (абз. 1 ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме, через ненадання учасником у складі своєї тендерної пропозиції документів, подання яких вимагалося умовами тендерної документації: документів про наявність матеріально-технічної бази, довідки про наявність працівників відповідної кваліфікації, фінансової звітності за 2024 рік, сканованої копії з оригіналу документа сторінок паспорта уповноваженої особи (на підписання документів пропозиції та/або договору). Оскаржуване протокольне рішення замовника є публічно доступним та розміщено на сторінці закупівлі UA-2025-04-28-006332-a.
Прийняте замовником протокольне рішення від 12.05.2025 року №155 про відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «АЕРОТЕХПОСТАЧ» суперечить нормам п. п. 43, 44 Особливостей, виходячи з наступного.
Зокрема, підстави для відхилення замовником тендерної пропозиції учасника викладено в п. 44 Особливостей. Водночас, зазначена норма не містить посилань на те, що відхиленню підлягає тендерна пропозиція з усунутими у ній невідповідностями (за правилами 24 годин), або тендерна пропозиція з невідповідностями, щодо яких замовник повинен був розмістити повідомлення з вимогою про їх усунення в порядку п. 43 Особливостей, однак цього не зробив.
В свою чергу, в п. 43 Особливостей визначено, що під невідповідністю в інформації та/або документах розуміються в т. ч. відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачалося тендерною документацією, крім випадків забезпечення тендерної пропозиції (якщо воно вимагалося замовником), та відсутності інформації та/або документів про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником у його тендерній пропозиції.
Оскільки зазначені в оскаржуваному рішенні замовника документи не стосувалися забезпечення тендерної пропозиції, та/або технічних чи якісних характеристик предмета закупівлі, а по суті є документами для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям та права підпису уповноваженої особи, то у такому разі замовник повинен був виконати вимоги п. 43 Особливостей та розмістити в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення усіх виявлених ним невідповідностей (а не лише щодо надання обґрунтування аномальної низької ціни) тендерної пропозиції учасника ТОВ «АЕРОТЕХПОСТАЧ».
Проте, замовник зазначених вимог не виконав, у зв’язку з чим, внаслідок прийняття ним оскаржуваного рішення відбулася безпідставна дискваліфікація скаржника, якого у незаконний спосіб усунуто від подальшої участі у процедурі закупівлі, що і стало приводом для подання даної скарги.
Відповідно до інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель, розкриття пропозицій відбулось 06.05.2025 року.
Під час розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «АЕРОТЕХПОСТАЧ» замовником виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у складі тендерної пропозиції, у зв’язку з чим, замовником в електронній системі закупівель розміщено повідомлення з вимогою про усунення учасником невідповідностей шляхом надання обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції. Зазначене повідомлення замовника не містило відомостей щодо виявлення та/або усунення будь-яких інших невідповідностей у складі тендерної пропозиції учасника, окрім аномально низької ціни тендерної пропозиції. Зазначена обставина підтверджується відомостями (вимогою замовника про усунення невідповідностей), які є публічно доступними на сторінці закупівлі UA-2025-04-28-006332-a.
Учасник ТОВ «АЕРОТЕХПОСТАЧ» виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, шляхом розміщення в електронній системі закупівель обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції у вигляді pdf – документа «Обгрунтування аномально низької тендерної пропозиції» за вих. №09-05/1 від 09.05.2025 р..
Разом з тим, 12.05.2025 року замовником було прийнято протокольне рішення №155 про відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «АЕРОТЕХПОСТАЧ» з підстав, визначених підпунктом 2 п. 44 Особливостей у зв’язку з невідповідністю тендерної пропозиції учасника вимогам тендерної документації (абз. 1 ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме, через ненадання учасником у складі своєї тендерної пропозиції документів, подання яких вимагалося умовами тендерної документації: документів про наявність матеріально-технічної бази, довідки про наявність працівників відповідної кваліфікації, фінансової звітності за 2024 рік, сканованої копії з оригіналу документа сторінок паспорта уповноваженої особи (на підписання документів пропозиції та/або договору). Оскаржуване протокольне рішення замовника є публічно доступним та розміщено на сторінці закупівлі UA-2025-04-28-006332-a.
Прийняте замовником протокольне рішення від 12.05.2025 року №155 про відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «АЕРОТЕХПОСТАЧ» суперечить нормам п. п. 43, 44 Особливостей, виходячи з наступного.
Зокрема, підстави для відхилення замовником тендерної пропозиції учасника викладено в п. 44 Особливостей. Водночас, зазначена норма не містить посилань на те, що відхиленню підлягає тендерна пропозиція з усунутими у ній невідповідностями (за правилами 24 годин), або тендерна пропозиція з невідповідностями, щодо яких замовник повинен був розмістити повідомлення з вимогою про їх усунення в порядку п. 43 Особливостей, однак цього не зробив.
В свою чергу, в п. 43 Особливостей визначено, що під невідповідністю в інформації та/або документах розуміються в т. ч. відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачалося тендерною документацією, крім випадків забезпечення тендерної пропозиції (якщо воно вимагалося замовником), та відсутності інформації та/або документів про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником у його тендерній пропозиції.
Оскільки зазначені в оскаржуваному рішенні замовника документи не стосувалися забезпечення тендерної пропозиції, та/або технічних чи якісних характеристик предмета закупівлі, а по суті є документами для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям та права підпису уповноваженої особи, то у такому разі замовник повинен був виконати вимоги п. 43 Особливостей та розмістити в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення усіх виявлених ним невідповідностей (а не лише щодо надання обґрунтування аномальної низької ціни) тендерної пропозиції учасника ТОВ «АЕРОТЕХПОСТАЧ».
Проте, замовник зазначених вимог не виконав, у зв’язку з чим, внаслідок прийняття ним оскаржуваного рішення відбулася безпідставна дискваліфікація скаржника, якого у незаконний спосіб усунуто від подальшої участі у процедурі закупівлі, що і стало приводом для подання даної скарги.
×
-
Назва доказу:
Обгрунтування аномально низької тендерної пропозиції, вих. №09-05/1 від 09.05.2025 р.
-
Повʼязаний документ:
Аномально нізька ціна.pdf
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
Зобов’язання скасування замовником протокольного рішення від 12.05.2025 року №155 про відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «АЕРОТЕХПОСТАЧ»