• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Підшипники

Завершена

628 403.50 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 150.00 UAH
Період оскарження: 25.04.2025 14:16 - 02.05.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

СКАРГА на рішення та дії Замовника

Номер: ac825bd99daa4b5784e482078a4365a7
Ідентифікатор запиту: UA-2025-04-25-007613-a.c1
Назва: СКАРГА на рішення та дії Замовника
Скарга:
24.04.2025 замовником, Філією «Центр з ремонту та експлуатації колійних машин» ПАТ «Українська залізниця» (далі – Замовник), було оголошено відкриті торги з особливостям за предметом закупівлі Підшипники (узагальнена назва предмета закупівлі) код за ДК 021:2015 – 44440000-6 Вальниці, ідентифікатор закупівлі UA-2025-04-25-007613-a 05.05.2025 відбулося розкриття тендерних пропозицій, зокрема, було подано наступні пропозиції: Учасник Пропозиція ТОВ «ЕНЕРГОМЕХАНІКА» 406 250,00 грн ТОВ "ЕКСПОФЛАЙ" 596 800,00 грн 09.05.2024 Замовником було визначено переможцем ТОВ «ЕНЕРГОМЕХАНІКА» (Далі – Учасник/Переможець торгів) протокольним рішенням № 37/25-Д від 09.05.2024 Скаржник не погоджується з таким рішенням Замовника з огляду на наступне.
Дата розгляду скарги: 23.05.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 16.05.2025 16:19
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 28.05.2025 11:13
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЕКСПОФЛАЙ", Анаталій Жипов 380984905548 expoflay2016@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: cfc11cdf674c44d685db0a365f729b21
Заголовок пункту скарги: Порушення Замовником п. 44 Особливостей, а саме не відхилення переможця на підставі, що його тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Відповідно до п. 3.1. Розділу ІІІ тендерної документації передбачено, що Учасник повинен завантажити в електронну систему закупівель документи згідно з Додатком 2 до тендерної документації до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Відповідно до пп. 3 пункту ІІ Додатку 2 до тендерної документації передбачено, що Учасник надає цінову пропозицію за формою згідно з Додатком 4 до тендерної документації.
Відповідно до Додатку 4 до тендерної документації надано форму Цінової пропозиції, від якої Учасник/Переможець не має права відступати та зазначено інструкцію (роз’яснення) щодо заповнення окремих колонок цінової пропозиції.
Відповідно до такої інструкції передбачено, що у колонці 10 вказуються найменування всіх супровідних документів, що підтверджують якість та відповідність продукції (виробника та інших органів) та що надаються при поставці товару. Перелічені документи повинні відповідати документам, що вимагаються розділом ІІ Додатку 2 проєкту договору про закупівлю, викладеного у Додатку 6 тендерної документації
Відповідно до розділу ІІ Додатку 2 проєкту договору про закупівлю, викладеного у Додатку 6 тендерної документації, передбачено, що:
«Підтвердженням якості та відповідності ТОВАРУ з боку ПОСТАЧАЛЬНИКА є документи, визначені у Специфікації (-ях) №__(Додаток (-ки)__), Технічних та якісних характеристиках ТОВАРУ, документах з якості ТОВАРУ (Додаток (-ки) __) до цього договору, та які надаються ПОКУПЦЮ разом з ТОВАРОМ.
Якість ТОВАРУ, що постачається, повинна бути підтверджена відповідним документом виробника. У разі постачання різних партій ТОВАРУ, кожна поставлена партія повинна супроводжуватись окремим документом виробника, який засвідчує її якість. Документи, які надаються до договору, повинні бути викладені українською мовою, здійсненим перекладачем. Документи, викладені іншою мовою, повинні мати переклад українською мовою. Відповідальність за якість та достовірність несе ПОСТАЧАЛЬНИК.
Відповідність ТОВАРУ, який постачається по цьому Договору і підлягає добровільній оцінці відповідності, повинна бути підтверджена сертифікатом відповідності або декларацією про відповідність, складеною відповідно до вимог ДСТУ ISO/IEC 17050:2006 з посиланням на документи, складені за результатом проведеної оцінки відповідності ТОВАРУ із залученням органів з оцінки відповідності відповідно до статті 24 Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності». ПОСТАЧАЛЬНИК повинен також надати копії документів, складені за результатами проведеної оцінки відповідності, на які посилається в декларації про відповідність».
Відповідно до ст. 24 «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» передбачено, що добровільна оцінка відповідності здійснюється на добровільних засадах, в будь-яких формах, включаючи випробування, декларування відповідності, сертифікацію та інспектування, та на відповідність будь-яким заявленим вимогам. Орган з оцінки відповідності залучається до здійснення добровільної оцінки відповідності на умовах, визначених договором між заявником і таким органом.
Таким чином, окрім документа виробника про якість, Учасник повинен під час поставки підтвердити якість товару також сертифікатом відповідності або декларацією про відповідність, складеною відповідно до вимог ДСТУ ISO/IEC 17050:2006 із залученням органів з оцінки відповідності.
Однак, усупереч вимогам Замовника, Переможцем торгів у наданій Ціновій пропозиції (вих№ 006.05 від «02» травня 2025р.) у колонці 10 зазначено: «Паспорт (сертифікат якості) на кожний тип підшипника, на кожну тарну одиницю», тобто, підтвердженням лише документом виробника та не виконано вимогу Замовника щодо підтвердження якості товару також сертифікатом відповідності або декларацією про відповідність, складеною відповідно до вимог ДСТУ ISO/IEC 17050:2006 із залученням органів з оцінки відповідності.
Відповідно до п. 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Разом з тим, зазначені невідповідності не можуть бути усунуті у порядку, передбаченим п. 43 особливостей, так як призводять до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, а тому пропозиції Переможця торгів підлягає відхиленню згідно абзацу другого підпункту 3 пункту 44 Особливостей.
Також аналогічні помилки було допущено Учасником при додані документів для Переможця – 09.05.2025 було завантажено Цінову пропозицію № 008.05 від «09» травня 2025р.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір