• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Поточний ремонт дорожнього покриття вул. Шевченка с. Голубівка Самарівського району Дніпропетровської області

Торги відмінено

500 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 500.00 UAH
Період оскарження: 25.04.2025 14:02 - 04.05.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на рішення замовника

Номер: 71db2ce47ab045b1b7693b6582ef66e3
Ідентифікатор запиту: UA-2025-04-25-007441-a.b1
Назва: Скарга на рішення замовника
Скарга:
Дата розгляду скарги: 06.06.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 29.05.2025 15:50
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 11.06.2025 11:05
Дата виконання рішення Замовником: 12.06.2025 14:06
Коментар замовника щодо усунення порушень: Протоколом №6 від 12.06.2025 скасовано рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ "ФОРТСЕЙ" щодо проведення відкритих торгів на закупівлю "Поточний ремонт дорожнього покриття вул. Шевченка с. Голубівка Самарівського району Дніпропетровської області"ДК 021:2015: 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь № UA-2025-04-25-007441-a.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ФОРТСЕЙ", Михайлов Назар 380971002922 fortcet@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 98f31d3d019c489fa51498ec6808ef29
Заголовок пункту скарги: Скарга на рішення замовника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Скарга
на порушення Замовником процедури закупівлі
25.04.2025 Перещепинською міською радою (далі – Замовник) на веб-порталі Уповноваженого органу «PROZORRO» оголошено процедуру закупівлі «Поточний ремонт дорожнього покриття вул. Шевченка с. Голубівка Самарівського району Дніпропетровської області» Ідентифікатор закупівлі UA-2025-04-25-007441-a


За результатом аукціону 07.05.2025 у закупівлі взяли участь ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ФОРТСЕЙ"
(ЄДРПОУ 44925392) та ТОВ ВІНКАСТ (ЄДРПОУ 41486818).

Відповідно до Протоколу замовника №5 від 22.05.2025 Пропозицію ТОВ «ФОРТСЕЙ» було відхилено з наступних причин:
«Учасником зазначено рівень прибутку 5%, що не відповідає встановленому на рівні 7,65%, який підлягає застосуванню відповідно до діючих нормативних положень.
Крім того, у розрахунках Учасником вказано рівень заробітної плати - 23 000, 00 грн, що перевищує встановлений мінімальний рівень — 18 570,02 грн, передбачений для звичайних умов будівництва (розряд складності 3,8) на 2025 рік.»

ТОВ «ФОРТСЕЙ» не погоджується з рішенням замовника, та вважає відхилення пропозиції з вищевказаних причин неправомірним.

Щодо рівня прибутку:
Розділ 4 «Визначення окремих складових вартості об’єкта будівництва на етапі складання інвесторської кошторисної документації» Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України №281 від 01 листопада 2021 року (далі – Настанова з визначення вартості будівництва), а саме: п. 4.38 передбачає базою для обчислення прибутку є загальна кошторисна трудомісткість. Кошторисний прибуток в інвесторській кошторисній документації враховує економічно обґрунтовану величину прибутку підрядної організації від виконання будівельних робіт. Розмір кошторисного прибутку визначається на підставі показників, наведених у Додатку 25 цієї Настанови.
Тобто, показник прибутку 7,65 (а не 7,65%) від кошторисної трудомісткості передбачається використовувати лише при визначені прибутку при складанні інвесторської кошторисної документації, в залежності за класом наслідків (відповідальності) об’єкта та видами робіт.
Отже прибуток у розмірі 7,65 згідно Додатку 25 до Настанови з визначення вартості будівництва кошторисній документації і до договірних цін підрядних організацій ніякого відношення не мають.
В той же час, відповідно до п. 5.30 у пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) враховується економічно обґрунтований прибуток, який планується отримати від виконання робіт на об’єкті будівництва, який не може перевищувати 15 % від суми прямих і загальновиробничих витрат.
Так, ТОВ «ФОРТСЕЙ» був застосований прибуток у розмірі 5% від суми прямих і загальновиробничих витрат, що відповідає вимогам п. 5.30 Настанови з визначення вартості будівництва. Відповідно, тендерна пропозиція відповідає умовам тендерної документації в цій частині.


Щодо рівня заробітної плати:

Зазначаємо, що ТЕНДЕРНОЮ ДОКУМЕНТАЦІЄЮ (із змінами), затвердженою Протоколом Уповноваженої особи Перещепинської міської ради 01.05.2025 № 3, Замовником не зазначено який саме рівень заробітної плати мають врахувати учасники при складанні договірної ціни.

Окрім того, згідно з Порядком розрахунку розміру кошторисної заробітної плати, затвердженим наказом Мінрегіону від 20.10.2016 № 281 (далі — Порядок № 281), замовник самостійно визначає розмір кошторисної заробітної плати лише на стадії формування інвесторської кошторисної документації, що використовується для визначення очікуваної вартості предмета закупівлі. Такий показник має бути не нижчим за середньомісячну заробітну плату у будівництві за попередній рік, оприлюднену Державною службою статистики, з урахуванням прогнозного індексу споживчих цін на поточний рік.

Разом з тим, учасник процедури закупівлі самостійно визначає рівень заробітної плати в складі договірної ціни. Це передбачено пунктом 5 Порядку № 281, відповідно до якого учасник (підрядник) формує цінову пропозицію, виходячи з розрахунків щодо середньомісячної заробітної плати одного працівника, зайнятого на об’єкті, з урахуванням власної кадрової політики та структури витрат.

Таким чином, встановлення встановлення вимоги до учасника врахувати конкретний рівень кошторисної заробітної плати у складі договірної ціни є неправомірним, оскільки порушує принципи вільного ціноутворення і суперечить вимогам Порядку № 281.

Це підтверджується і висновками Державної аудиторської служби України, зокрема у прикладах процедур № UA-2024-11-09-000057-a, № UA-2024-08-29-009264-a, № UA-2024-09-11-005217-a, № UA-2024-10-16-014869-a. У них ДАСУ зазначила, що вимога до учасників дотримуватися конкретного розміру КЗП при формуванні цінової пропозиції є порушенням законодавства про публічні закупівлі.

(Джерело: https://radnuk.com.ua/faq/shchodo-rivnia-zarobitnoi-platy/?phone=audit)
Отже, виходячи з вищенаведеного, є абсурдними висновки, що вказаний рівень заробітної плати – 23000,00 грн, перевищує встановлений мінімальний рівень – 18 570,02 грн. (ким та коли встановлений?), передбачений для звичайних умов будівництва на 2025 рік.
Отже, ТОВ «ФОРТСЕЙ» при складанні та поданні пропозиції, керуючись затвердженим наказом Мінрегіону від 20.10.2016 № 281, врахував розмір кошторисної заробітної плати яку планує отримувати на даному об’єкті. Відповідно, тендерна пропозиція відповідає умовам тендерної документації в цій частині.


«

ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати Замовника - Перещепинську міську раду скасувати рішення про відхилення пропозиції ТОВ «ФОРТСЕЙ».

Директор
ТОВ «ФОРТСЕЙ» ____________________ Михайлов Н.Д.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)