• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Полікарбонат монолітний OSCAR-PR SOLID (2000мм*1000мм*8мм) (або еквівалент) та профіль з'єднувальний прозорий для полікарбонату за кодом ДК 021:2015 - 44170000-2 – «Плити, листи, стрічки та фольга, пов’язані з конструкційними матеріалами»

Торги не відбулися

466 001.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 330.01 UAH
Період оскарження: 25.04.2025 13:08 - 01.05.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

СКАРГА на рішення про відхилення тендерної пропозиції

Номер: 28b651d259fa450ca64258066aa3b3c2
Ідентифікатор запиту: UA-2025-04-25-006353-a.b1
Назва: СКАРГА на рішення про відхилення тендерної пропозиції
Скарга:
СКАРГА на рішення про відхилення тендерної пропозиції ( на підставі пункту 44 Постанова №1178 від 12.10.2022р.) Дана скарга сформована та подана у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості, Постанова №1178) на рішення замовника, у порядку та строки, визначених статтею 18 Закону та пунктом 59 Особливостей). КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЦЕНТРАЛІЗОВАНА ЗАКУПІВЕЛЬНА ОРГАНІЗАЦІЯ ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ" (код ЄДРПОУ 40600473) (далі – Замовник) від 25 квітня 2025 року було оголошено процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями), «Полікарбонат монолітний OSCAR-PR SOLID (2000мм*1000мм*8мм) (або еквівалент) та профіль з'єднувальний прозорий для полікарбонату за кодом ДК 021:2015 - 44170000-2 – «Плити, листи, стрічки та фольга, пов’язані з конструкційними матеріалами»» за кодом ДК 021:2015:44170000-2: Плити, листи, стрічки та фольга, пов’язані з конструкційними матеріалами. Фактичні обставини ТОВ «КАРБОСНАБ» (далі – Скаржник) подав тендерну пропозицію та взяв участь у вищевказаній процедурі, оголошеній Замовником, а також виграв аукціон за результатами закупівлі, і далі перебував на стадії кваліфікації із найнижчою ціною тендерної пропозиції. Розкриття тендерних пропозицій учасників відбулось 05 травня 2025 року. Згідно з реєстром отриманих тендерних пропозицій участь у закупівлі взяли наступні учасники: Учасник Первинна пропозиція Остаточна пропозиція Товариство з обмеженою відповідальністю "Карбоснаб"(далі –Скаржник) 312 750,00 UAH 284 995,00 UAH ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ОЛАНДІ" 345 825,00 UAH 285 000,00 UAH ТОВ "ТЕРНЕР ГРУП" 361 263,75 UAH 290 000,00 UAH ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ОСКАР ГРУП" 458 766,00 UAH 458 766,00 UAH Учасник - Скаржник запропонував найкращу ціну «284 995,00 грн.» під час аукціону для послуг за ДК 021:2015: 44170000-2 — Плити, листи, стрічки та фольга, пов’язані з конструкційними матеріалами, чим його пропозиція зберігає більше 100 000,00 грн. кошторису Замовника. 08 травня 2025 року Замовник ухвалив рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника, що було зафіксовано в протоколі відхилення тендерної пропозиції (Протокол № 14-01/04-25) (далі – Протокол). Замовник обґрунтував своє рішення відсутністю «фотографії/посилання на сайт». Також Замовник не надав вимогу про усунення невідповідностей в порядку 24 годин до Скаржника. Скаржник, ТОВ «КАРБОСНАБ» , вважає, що зазначені рішення, дії чи бездіяльність замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, призвели до порушення норм законодавства України у сфері публічних закупівель, зокрема Закону та Особливостей, у зв’язку з чим, керуючись статтею 18 Закону та у строк, абзацом 3 пункту 56 Особливостей (протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю), звертаємось до Постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Колегія) зі скаргою з огляду на таке: 1. Щодо неправомірного рішення ЗАМОВНИКА щодо відхилення тендерної пропозиції Скаржника: Протокол № 14-01/04-25 від 08 травня 2025 року про відхилення тендерної пропозиції Скаржника містить наступні підстави: «Відповідно до змісту п. 13 Загальних вимог Додатку № 3 до Тендерної документації, встановлено вимогу щодо надання Учасником, у складі тендерної пропозиції, документального підтвердження відповідності товару технічним, якісним та кількісним характеристикам, у вигляді порівняльної таблиці із зазначенням технічних характеристик товару, що пропонується учасником, а також зображенням товару або посиланням на офіційну сторінку товару на веб-сайті виробника (або дистриб’ютора). Учасником, у складі тендерної пропозиції, було надано документ «12 Порівняльна таблиця.pdf», проте, зміст зазначеного документу не відповідає змісту документу, який вимагається тендерною документацією, а саме – відсутнє зображення товару або посилання на офіційну сторінку товару на веб-сайті виробника (або дистриб’ютора), а також не зазначено найменування товару, що пропонується Учасником. З огляду на зазначене, Замовник вважає відсутніми інформацію та документи про технічні та якісні характеристики предмету закупівлі. Відповідно до пункту 43 Особливостей № 1178, невідповідністю не вважається «відсутність інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції». З огляду на вищезазначене, Замовник зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію Учасника на підставі абзацу другого пп. 2 п. 44 Особливостей № 1178, - «тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей». Відповідно до пункту 46 Особливостей № 1178, інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні положення цих особливостей та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дати ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику процедури закупівлі / переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель. Відповідно до абзацу шостого п. 49 Особливостей № 1178, у разі відхилення тендерної пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, замовник розглядає наступну тендерну пропозицію у списку тендерних пропозицій, розташованих за результатами їх оцінки, починаючи з найкращої, яка вважається в такому випадку найбільш економічно вигідною, у порядку та строки, визначені цими особливостями.» Скаржник із такими підставами відхилення не погоджується та повідомляє, що вони є незаконними на підставі наступного: У зв’язку з відхиленням тендерної пропозиції Скаржника за процедурою закупівлі UA-2025-04-02-011107-a, вважаємо за необхідне надати обґрунтовану відповідь, яка свідчить про незаконність такого рішення Замовника. По-перше, Скаржником було надано всі документи, передбачені п. 13 Додатку № 3 до тендерної документації. Зокрема, надано порівняльну таблицю, в якій зазначені технічні характеристики товару, що відповідають вимогам, встановленим у тендерній документації. Ці параметри були чітко заповнені та підтверджували відповідність запропонованого товару всім технічним, якісним і кількісним критеріям, встановленим Замовником. По-друге, твердження Замовника про те, що відсутнє найменування товару, не відповідає фактичним обставинам, оскільки з тексту порівняльної таблиці, її змісту та структури випливало, що запропонований товар є повним еквівалентом того, що вимагається технічним завданням. При цьому Учасником не зазначалось, що пропонується еквівалент або інша модель, а навпаки – заявлено ідентичність усіх технічних параметрів, передбачених у ТД. Фактично Замовником самовільно і безпідставно визначено, що учасник нібито пропонує еквівалент, попри відсутність такої заяви в тендерній пропозиції Скаржника. Це є суб’єктивним тлумаченням і суперечить принципу об’єктивної та неупередженої оцінки, передбаченому статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Крім того, відсутність посилання на сайт виробника або зображення товару, яка розцінена Замовником як підстава для відхилення, насправді не призвела до зміни предмета закупівлі, не змінила жодної технічної характеристики, не вплинула на найменування, марку, модель чи якість продукції. Така форма «невідповідності», навіть якщо визнати її наявність, не є суттєвою, а відповідно до п. 43 Особливостей № 1178 – не повинна вважатися підставою для відхилення пропозиції. Таким чином, рішення про відхилення пропозиції Скаржника на підставі абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей є юридично необґрунтованим, таким, що порушує норми статті 5 Закону, а також принципи добросовісної конкуренції та рівного доступу до публічних закупівель. Враховуючи, що Скаржник надав всю необхідну інформацію у складі пропозиції, підтвердив ідентичність технічних параметрів та не заявляв про пропозицію еквівалента, дії Замовника щодо відхилення такої пропозиції повинні бути визнані неправомірними, а рішення про відхилення — скасоване. Окремо слід звернути увагу на те, що Замовник у рішенні про відхилення вказує на відсутність у порівняльній таблиці найменування товару, що нібито є підставою для невідповідності. Водночас, у зразку технічного завдання, наведеному у тендерній документації, самим Замовником не передбачено окремого поля або графи для зазначення найменування товару, як обов’язкового елементу. Це свідчить про те, що вимога, яка фактично не була закріплена в структурі чи формі документа, не може вважатися порушеною. Учасник заповнив таблицю у точній відповідності до наданої форми, що підтверджує формальну і змістовну відповідність документації та виключає наявність реальної невідповідності. Крім того, твердження Замовника про необхідність надання зображення товару або посилання на офіційну сторінку виробника не може бути обґрунтованою підставою для відхилення тендерної пропозиції. Навіть у випадку відсутності такого зображення чи посилання, йдеться про формальну невідповідність, яка жодним чином не змінює предмет закупівлі, запропонований учасником. Відповідно до пункту 43 Особливостей № 1178, невідповідністю не вважається відсутність інформації або документів про технічні та якісні характеристики, якщо це не змінює суть предмета закупівлі. Фото товару або посилання на сайт, як і документи на кшталт сертифікатів чи паспортів якості, виконують лише підтверджувальну функцію. Вони не впливають на найменування, марку, модель чи технічні характеристики товару, якщо такі вже чітко зазначені у тендерній пропозиції та відповідають технічному завданню. Таким чином, навіть за наявності формальних зауважень, Замовник мав би надати 24 години для виправлення (доуточнення) такої інформації, оскільки це не є зміною предмета закупівлі, а лише способом додаткової перевірки відповідності вже запропонованого товару вимогам тендерної документації. 1.2 Щодо виконання вимог тендерної документації в частині Технічного завдання: Умови документації закупівлі: Відповідно до Додатку 3 «ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ ТА/АБО ІНФОРМАЦІЇ, ЯКІ ПОДАЮТЬСЯ УЧАСНИКОМ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ У СКЛАДІ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ» Тендерної документації встановлено, що учасник надає: ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ Північний центр професійної освіти Придбання: Полікарбонат монолітний OSCAR-PR SOLID (2000мм*1000мм*8мм) (або еквівалент) та профіль з'єднувальний прозорий для полікарбонату Код ДК 021:2015 – 44170000-2 – «Плити, листи, стрічки та фольга, пов’язані з конструкційними матеріалами» Кількість поставки товару: Згідно технічної специфікації поданої нижче Місце поставки товару: 66200, Україна, Одеська область, Подільський р-он, смт. Саврань, вул. Соборна, 28 Строк поставки товару до 31.12.2025 року (протягом 10 (десяти) календарних днів з дати направлення Постачальнику Заявки на кожну партію Товару (в усному або електронному вигляді)). Найменування товару або еквівалент* Одиниця вимірювання Кількість Технічні характеристики Полікарбонат монолітний OSCAR-PR SOLID (2000мм*1000мм*8мм) штук 75 ДСТУ EN 16153:2019 Товщина: 8мм Колір прозорий Світлопрозорість не менше 88% Вага – не менше 9,6 кг/м2 Захист від ультрафіолету – двосторонній не менше 50 мкм Гарантійний термін не менше 10 років Наявність захисної плівки з обох сторін Профіль з'єднувальний прозорий для полікарбонату метри 150 Профіль з’єднувальний прозорий для полікарбонату Soton HP (або еквівалент) Товщина: 8 мм Довжина профілю: 3 м. * посилання є необхідним та обґрунтованим ** технічні параметри та характеристики еквівалента повинні повністю задовольняти вимоги, зазначені в тендерній документації. *** всі параметри мають бути зазначені Учасником точно, без вживання «не менше, не більше» і підтверджені технічним паспортом, паспортом якості, сертифікатом якості в якому зазначені всі параметри. Обов’язкова умова – надання гарантійного сертифікату на зазначену продукцію. Умови поставки товару: поставка товару здійснюється на умовах DDP, склад Покупця, місто Покупця відповідно до «ІНКОТЕРМС» у редакції 2020 року. Рік/дата виготовлення: не раніше 01.12.2024 . ЗАГАЛЬНІ ВИМОГИ: • Товар, запропонований учасником, повинен відповідати технічним вимогам, встановленим в Технічній специфікації, викладеній у даному додатку до тендерної документації. • Надати документальне підтвердження відповідності товару технічним, якісним та кількісним характеристикам, у складі тендерної пропозиції, у вигляді підписаного Додатку № 3. • Товар повинний бути новим, без попередньої експлуатації. (надати гарантійний лист) • Запропонований товар повинен бути якісним. Якість товару повинна підтверджуватися сертифікатом якості/відповідності та/або декларацією відповідності та/або паспортом якості, тощо. Якщо Товар не підлягає сертифікації, надається довідка про те, що даний товар не підлягає обов’язковій сертифікації в Україні. • Товар повинний бути упакований відповідно до вимог нормативних документів, з урахуванням вимог ДСТУ ЕN 16153:2019, таким чином, щоб забезпечити його цілісність при транспортуванні, зберіганні та проведенні вантажно-розвантажувальних робіт. Товар повинен бути без зовнішніх пошкоджень, не брудний.. (надати гарантійний лист) • Маркування на упаковці повинно відповідати вимогам нормативних документів. • Учасник зобов’язаний отримати усі передбаченні законодавством дозволи, потрібні для забезпечення потреби Замовника. • Гарантійний термін на експлуатацію товару повинен становити не менше 10 років з дати виготовлення, про що учасник надає гарантійний лист. • Цінова пропозиція Учасника повинна розраховуватись з урахуванням технічних, якісних та кількісних характеристик предмету закупівлі, всіх умов виконання договору, вартості доставки. (надати гарантійний лист) • Учасник має надати гарантійний лист про готовність поставити товар на зазначену адресу замовника протягом 10 (десяти) календарних днів від дня отримання заявки від Замовника. • Учасник надає гарантійний лист, у якому підтверджує що він не пропонує в тендерній пропозиції товари походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран. • Для не виробників товару: Учасник має надати договір з виробником та/або сертифікат дистриб’ютора, представника, дилера та/або лист авторизації від виробника та/або інший аналогічний документ, що підтверджує правовий зв'язок між виробником та учасником. • У випадку надання еквіваленту товару: надати порівняльну таблицю із зазначенням технічних характеристик товару, що пропонується учасником, а також зображення товару або посилання на офіційну сторінку товару на веб-сайті виробника (або дистриб’ютора). Послуги з транспортування здійснюються силами та за рахунок постачальника, окремо не сплачуються та включаються до вартості товару. Придбання товарів за цією закупівлею здійснює виконавець проєкту МТД у платника ПДВ, операції з постачання таких товарів, відповідно до пункту 197.11 статті 197 Податкового кодексу України, - операції з постачання товарів та послуг у рамках проектів МТД, визначених міжнародними договорами України звільняються від оподаткування ПДВ, а в договорі на таке постачання ціну таких товарів/послуг має бути вказано "Без ПДВ". Додаткові умови: - Приймання Товару за кількістю і якістю здійснюється представником замовника. У разі невідповідності продукції в момент постачання або після виконання постачання умовам даної технічної документації Замовник має право припинити прийомку товару або вимагати заміни всієї партії товару яка не відповідає вимогам документації та в односторонньому порядку розірвати договір постачання. - дані у всіх наданих документах щодо виробника повинні співпадати; - розвантаження, доставка відбувається силами та за рахунок постачальника. Скаржник – ТОВ «КАРБОСНАБ» – у складі своєї тендерної пропозиції надав усі документи, передбачені Додатка 3 до Тендерної документації. Відповідно, відхилення його тендерної пропозиції є незаконним, оскільки відсутні обґрунтовані підстави для такого рішення на підставі абзацу два підпункту 2 пункту 44 Особливостей. Зокрема, Скаржник у складі тендерної пропозиції подав ряд документів на підтвердження відповідності технічному завданню закупіві(додаються): 1. «12 Підписане технічне завдання закупівлі Додаток 3.pdf»; 2. «12 Порівняльна таблиця.pdf»; 3. «12 Гарантійний лист про пакування.pdf»; 4. «12 Гарантійний лист про готовність поставки.pdf»; 5. «12 Гарантійний лист про терміни поставки.pdf»; 6. «12 Гарантійний лист про походження товару.pdf» 7. «Сертифікат відповідності.pdf» 8. «12 Гарантійний лист що товар новий.pdf» 9. «12 Гарантійний лист про виробника.pdf». Скаржником надано всі необхідні документи для підтвердження виконання вимог, зазначених у пунктах технічного завдання. Усі документи відповідають вимогам щодо підтвердження технічних і якісних характеристик товару, його походження, сертифікації якості, а також згідності технічним умовам і законодавчим вимогам. Замовник, створюючи додаткові умови та вимоги на стадії перевірки тендерної документації, порушує основні принципи публічних закупівель, зокрема принципи відкритості, прозорості та недискримінації. Замість того, щоб чітко визначити всі вимоги на етапі публікації тендерної документації, замовник ставить додаткові вимоги після подання тендерних пропозицій, що створює дискримінаційний підхід до учасників. Учасники не могли передбачити ці вимоги, оскільки вони не були зазначені в початковій документації, що порушує принцип рівності всіх учасників. Такі дії призводять до ситуації, коли учасники закупівлі не мали можливості підготувати свої пропозиції відповідно до нових, несподіваних вимог, що є порушенням принципів добросовісної конкуренції та прозорості, що в свою чергу ставить під сумнів законність та справедливість самого процесу закупівлі. Таким чином, у складі тендерної пропозиції Скаржника були надані всі документи, передбачені тендерною документацією. Відповідно до останнього абзацу пункту 44 Особливостей, відсутність будь-яких інших документів, що не передбачені додатками до тендерної документації, не є підставою для відхилення тендерної пропозиції. З огляду на викладене, рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції Скаржника є незаконним та підлягає скасуванню. Скаржник має всі правові підстави для звернення до Антимонопольного комітету України зі скаргою про неправомірне відхилення його тендерної пропозиції. Відхилення тендерної пропозиції Скаржника є безпідставним та незаконним, оскільки не відповідає вимогам Закону України "Про публічні закупівлі" та Особливостей. Враховуючи зазначене, рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції Скаржника підлягає скасуванню, а його пропозиція має бути повторно розглянута відповідно до вимог законодавства. 2. Щодо порушення порядку проведення процедури закупівлі – Замовник надав 24 години (із повідомленням, що не відповідає вимогам законодавства): Звертаємо увагу, що за наявних запитань до тендерної пропозиції учасника Замовника має можливість здійснити уточнення в період вивчення тендерної пропозиції або оприлюднити вимогу про усунення невідповідностей протягом 24 годин. Відповідно до пункту 43 Особливостей, Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження Відповідно до пункту 16 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей повинно містити таку інформацію: 1) перелік виявлених невідповідностей; 2) посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності; 3) перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей. Замовник не може розміщувати щодо одного й того ж учасника процедури закупівлі більш ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження. Відповідно до частини 16 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі», якщо під час розгляду тендерної пропозиції замовник виявляє невідповідності в документах, які стосуються відповідності учасника кваліфікаційним критеріям (у тому числі матеріально-технічної бази), він зобов’язаний надати учаснику 24 години на усунення таких невідповідностей. Відповідно до вимог пункту 43 Особливостей здійснення публічних закупівель, якщо замовник під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником, замовник має зобов'язання розмістити повідомлення про усунення таких невідповідностей у електронній системі закупівель не пізніше ніж за два робочі дні до завершення строку розгляду тендерних пропозицій. Водночас, згідно з цією нормою, невідповідності в інформації та/або документах, що не призводять до зміни суті пропозиції, а саме — предмета закупівлі, найменування товару, марки, моделі тощо, можуть бути усунені без внесення змін до змісту самої пропозиції. У даному випадку, тендерна пропозиція учасника ТОВ «КАРБОСНАБ» повністю відповідає вимогам технічного завдання, яке було надано в складі пропозиції, що містить чітке і повне визначення предмета закупівлі згідно вимог Замовника, відповідно до вимог тендерної документації. Усі документи, що стосуються технічних характеристик і відповідному сертифікату, були надані учасником у відповідності до умов тендерної документації. Отже, навіть за наявності відсутності «фото/посилання на сайт» надання 24 годин «не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури» закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо., таких як сертифікати або паспорти якості, не впливає на сам предмет закупівлі, який чітко визначено в технічному завданні та ціновій пропозиції. Ці документи є лише додатковими для підтвердження відповідності вимогам, але не змінюють ні найменування, ні характеристики товару, запропонованого учасником. Крім того, твердження Замовника про необхідність надання зображення товару або посилання на офіційну сторінку виробника не може бути обґрунтованою підставою для відхилення тендерної пропозиції. Навіть у випадку відсутності такого зображення чи посилання, йдеться про формальну невідповідність, яка жодним чином не змінює предмет закупівлі, запропонований учасником. Відповідно до пункту 43 Особливостей № 1178, невідповідністю не вважається відсутність інформації або документів про технічні та якісні характеристики, якщо це не змінює суть предмета закупівлі. Фото товару або посилання на сайт, як і документи на кшталт сертифікатів чи паспортів якості, виконують лише підтверджувальну функцію. Вони не впливають на найменування, марку, модель чи технічні характеристики товару, якщо такі вже чітко зазначені у тендерній пропозиції та відповідають технічному завданню. Таким чином, навіть за наявності формальних зауважень, Замовник мав би надати 24 години для виправлення (доуточнення) такої інформації, оскільки це не є зміною предмета закупівлі, а лише способом додаткової перевірки відповідності вже запропонованого товару вимогам тендерної документації. З огляду на це, замовник був зобов'язаний надати учаснику можливість усунути невідповідності протягом 24 годин, як це передбачено пунктом 43 Особливостей. Оскільки ці невідповідності не змінюють суті тендерної пропозиції і не стосуються зміни предмета закупівлі, надання 24 годин для усунення документальних недоліків не призводило б до зміни предмета закупівлі чи його характеристик, що повинно було бути враховано замовником при ухваленні рішення. Таким чином, відхилення тендерної пропозиції без надання можливості виправити документи протягом 24 годин є неправомірним, оскільки Скаржником надано належні документи на підтвердження відповідності технічного завдання, то по будь-яких інших недоліках Замовник повинен був надати 24 години, якщо встановив невідповідності. Тому Дії замовника є незаконними, оскільки вони суперечать положенням Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей, а також обмежують право учасника на добросовісну конкуренцію. 3. Щодо порушення принципів статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі»: Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються із дотримання встановлених принципів та недискримінація учасників, а саме закупівлі повинні здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3)відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Відхиливши Пропозицію Скаржника, Замовник порушив вимоги пункту 44 Особливостей, згідно з якими замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, зокрема, якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, але підстави для такого відхилення відсутні на підставі наведеного вище. Застосувавши дискримінаційний підхід під час розгляду Пропозицій Скаржника, а саме – безпідставно відхиливши Пропозицію Скаржника, Замовник порушив право Скаржника на об'єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі. Зазначені дії Замовника є порушенням одного з основних принципів здійснення закупівель, визначеного статтею 5 Закону, а саме – недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Також, учасник - Скаржник запропонував найкращу ціну «284 995,00 грн.» під час аукціону для послуг за ДК 021:2015: 44170000-2 — Плити, листи, стрічки та фольга, пов’язані з конструкційними матеріалами, чим його пропозиція зберігає більше 100 000,00 грн. кошторису Замовника, та при цьому безпідставно відхиливши її Замовник порушує принцип максимальної економії відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей. Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або не оприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі. Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відхилення його пропозиції. Враховуючи наведену вище інформацію, Скаржник вважає, що наявні підстави для задоволення його скарги в повному обсязі із метою захисту його порушених інтересів в зазначеній закупівлі. Враховуючи викладене, прийняті рішення, дії чи бездіяльність замовника порушують права Скаржника на чесні та прозорі торги, які здійснюються з дотриманням законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема принципів здійснення закупівель. Скаржник вважає, що його права можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника здійснити вищезазначені дії. Керуючись пунктом 56 Особливостей та статтями 5, 18, Закону та на підставі зазначеного вище, ПРОШУ: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Визнати рішення Замовника у вигляді протоколу № 14-01/04-25 від 08.05.2025 року про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «КАРБОСНАБ» неправомірним та необґрунтованим, прийнятим з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель із наступних підстав - Скаржником належним чином надано інформацію та документи на підтвердження технічного завдання закупівлі. 3. Зобов’язати Замовника скасувати рішення у вигляді протоколу № 14-01/04-25 від 08.05.2025 року про відхилення тендерної ТОВ «КАРБОСНАБ» через відсутність законних підстав для відхилення тендерної пропозиції Скаржника. 4. Зобов’язати Замовника скасувати рішення у вигляді протоколу № 14-01/04-25 від 08.05.2025 року про відхилення тендерної ТОВ «КАРБОСНАБ» через не надання 24 годин для усунення невідповідностей на підставі пункту 43 Особливостей. 5. Зобов’язати Замовника повернутися до розгляду пропозиції ТОВ «КАРБОСНАБ» в законному порядку (розглянути пропозицію із дотриманням вимог статті 5 Закону, виставити протокол, укласти договір за результатами закупівлі). Додатки: 1. Копія протоколу № 14-01/04-25 про відхилення пропозиції від 08.05.2025 р. 2. Копія Тендерної документації процедури закупівлі. 3. Належно надані документи Скаржником на підтвердження відповідності вимогам, що зазначені як підстава протоколу. Всі документи знаходяться у відкритому доступі за посиланням закупівлі https://prozorro.gov.ua/tender/ua-2025-04-25-006353-a З повагою, Директор ________
Дата розгляду скарги: 22.05.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 15.05.2025 16:22
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 27.05.2025 12:49
Автор: Товариство з обмеженою відповідальністю "Карбоснаб", Махиня Юлія 380674404335 julia@karbosnab.com http://karbosnab.com/

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 72c950ebbcd048949eba5b327fd0f418
Заголовок пункту скарги: «ПУНКТ 1. Щодо неправомірного рішення ЗАМОВНИКА щодо відхилення тендерної пропозиції Скаржника:»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Протокол № 14-01/04-25 від 08 травня 2025 року про відхилення тендерної пропозиції Скаржника містить наступні підстави:
«Відповідно до змісту п. 13 Загальних вимог Додатку № 3 до Тендерної документації, встановлено вимогу щодо надання Учасником, у складі тендерної пропозиції, документального підтвердження відповідності товару технічним, якісним та кількісним характеристикам, у вигляді порівняльної таблиці із зазначенням технічних характеристик товару, що пропонується учасником, а також зображенням товару або посиланням на офіційну сторінку товару на веб-сайті виробника (або дистриб’ютора).

Учасником, у складі тендерної пропозиції, було надано документ «12 Порівняльна таблиця.pdf», проте, зміст зазначеного документу не відповідає змісту документу, який вимагається тендерною документацією, а саме – відсутнє зображення товару або посилання на офіційну сторінку товару на веб-сайті виробника (або дистриб’ютора), а також не зазначено найменування товару, що пропонується Учасником.

З огляду на зазначене, Замовник вважає відсутніми інформацію та документи про технічні та якісні характеристики предмету закупівлі.

Відповідно до пункту 43 Особливостей № 1178, невідповідністю не вважається «відсутність інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції».

З огляду на вищезазначене, Замовник зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію Учасника на підставі абзацу другого пп. 2 п. 44 Особливостей № 1178, - «тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей».

Відповідно до пункту 46 Особливостей № 1178, інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні положення цих особливостей та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дати ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику процедури закупівлі / переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель.

Відповідно до абзацу шостого п. 49 Особливостей № 1178, у разі відхилення тендерної пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, замовник розглядає наступну тендерну пропозицію у списку тендерних пропозицій, розташованих за результатами їх оцінки, починаючи з найкращої, яка вважається в такому випадку найбільш економічно вигідною, у порядку та строки, визначені цими особливостями.»
Скаржник із такими підставами відхилення не погоджується та повідомляє, що вони є незаконними на підставі наступного:

У зв’язку з відхиленням тендерної пропозиції Скаржника за процедурою закупівлі UA-2025-04-02-011107-a, вважаємо за необхідне надати обґрунтовану відповідь, яка свідчить про незаконність такого рішення Замовника.

По-перше, Скаржником було надано всі документи, передбачені п. 13 Додатку № 3 до тендерної документації. Зокрема, надано порівняльну таблицю, в якій зазначені технічні характеристики товару, що відповідають вимогам, встановленим у тендерній документації. Ці параметри були чітко заповнені та підтверджували відповідність запропонованого товару всім технічним, якісним і кількісним критеріям, встановленим Замовником.

По-друге, твердження Замовника про те, що відсутнє найменування товару, не відповідає фактичним обставинам, оскільки з тексту порівняльної таблиці, її змісту та структури випливало, що запропонований товар є повним еквівалентом того, що вимагається технічним завданням. При цьому Учасником не зазначалось, що пропонується еквівалент або інша модель, а навпаки – заявлено ідентичність усіх технічних параметрів, передбачених у ТД.

Фактично Замовником самовільно і безпідставно визначено, що учасник нібито пропонує еквівалент, попри відсутність такої заяви в тендерній пропозиції Скаржника. Це є суб’єктивним тлумаченням і суперечить принципу об’єктивної та неупередженої оцінки, передбаченому статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі».

Крім того, відсутність посилання на сайт виробника або зображення товару, яка розцінена Замовником як підстава для відхилення, насправді не призвела до зміни предмета закупівлі, не змінила жодної технічної характеристики, не вплинула на найменування, марку, модель чи якість продукції. Така форма «невідповідності», навіть якщо визнати її наявність, не є суттєвою, а відповідно до п. 43 Особливостей № 1178 – не повинна вважатися підставою для відхилення пропозиції.

Таким чином, рішення про відхилення пропозиції Скаржника на підставі абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей є юридично необґрунтованим, таким, що порушує норми статті 5 Закону, а також принципи добросовісної конкуренції та рівного доступу до публічних закупівель.

Враховуючи, що Скаржник надав всю необхідну інформацію у складі пропозиції, підтвердив ідентичність технічних параметрів та не заявляв про пропозицію еквівалента, дії Замовника щодо відхилення такої пропозиції повинні бути визнані неправомірними, а рішення про відхилення — скасоване.


Окремо слід звернути увагу на те, що Замовник у рішенні про відхилення вказує на відсутність у порівняльній таблиці найменування товару, що нібито є підставою для невідповідності. Водночас, у зразку технічного завдання, наведеному у тендерній документації, самим Замовником не передбачено окремого поля або графи для зазначення найменування товару, як обов’язкового елементу. Це свідчить про те, що вимога, яка фактично не була закріплена в структурі чи формі документа, не може вважатися порушеною. Учасник заповнив таблицю у точній відповідності до наданої форми, що підтверджує формальну і змістовну відповідність документації та виключає наявність реальної невідповідності.

Крім того, твердження Замовника про необхідність надання зображення товару або посилання на офіційну сторінку виробника не може бути обґрунтованою підставою для відхилення тендерної пропозиції. Навіть у випадку відсутності такого зображення чи посилання, йдеться про формальну невідповідність, яка жодним чином не змінює предмет закупівлі, запропонований учасником.

Відповідно до пункту 43 Особливостей № 1178, невідповідністю не вважається відсутність інформації або документів про технічні та якісні характеристики, якщо це не змінює суть предмета закупівлі. Фото товару або посилання на сайт, як і документи на кшталт сертифікатів чи паспортів якості, виконують лише підтверджувальну функцію. Вони не впливають на найменування, марку, модель чи технічні характеристики товару, якщо такі вже чітко зазначені у тендерній пропозиції та відповідають технічному завданню.

Таким чином, навіть за наявності формальних зауважень, Замовник мав би надати 24 години для виправлення (доуточнення) такої інформації, оскільки це не є зміною предмета закупівлі, а лише способом додаткової перевірки відповідності вже запропонованого товару вимогам тендерної документації.

1.2 Щодо виконання вимог тендерної документації в частині Технічного завдання:

Умови документації закупівлі:
Відповідно до Додатку 3 «ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ ТА/АБО ІНФОРМАЦІЇ, ЯКІ ПОДАЮТЬСЯ УЧАСНИКОМ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ У СКЛАДІ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ» Тендерної документації встановлено, що учасник надає:

ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ
Північний центр професійної освіти

Придбання: Полікарбонат монолітний OSCAR-PR SOLID (2000мм*1000мм*8мм) (або еквівалент) та профіль з'єднувальний прозорий для полікарбонату

Код ДК 021:2015 – 44170000-2 – «Плити, листи, стрічки та фольга, пов’язані з конструкційними матеріалами»
Кількість поставки товару: Згідно технічної специфікації поданої нижче

Місце поставки товару: 66200, Україна, Одеська область, Подільський р-он, смт. Саврань, вул. Соборна, 28
Строк поставки товару до 31.12.2025 року (протягом 10 (десяти) календарних днів з дати направлення Постачальнику Заявки на кожну партію Товару (в усному або електронному вигляді)).

Найменування товару або еквівалент* Одиниця вимірювання Кількість Технічні характеристики
Полікарбонат монолітний OSCAR-PR SOLID (2000мм*1000мм*8мм) штук 75 ДСТУ EN 16153:2019
Товщина: 8мм
Колір прозорий
Світлопрозорість не менше 88%
Вага – не менше 9,6 кг/м2
Захист від ультрафіолету – двосторонній не менше 50 мкм
Гарантійний термін не менше 10 років
Наявність захисної плівки з обох сторін
Профіль з'єднувальний прозорий для полікарбонату метри 150 Профіль з’єднувальний прозорий для полікарбонату Soton HP (або еквівалент)
Товщина: 8 мм
Довжина профілю: 3 м.
* посилання є необхідним та обґрунтованим
** технічні параметри та характеристики еквівалента повинні повністю задовольняти вимоги, зазначені в тендерній документації.
*** всі параметри мають бути зазначені Учасником точно, без вживання «не менше, не більше» і підтверджені технічним паспортом, паспортом якості, сертифікатом якості в якому зазначені всі параметри. Обов’язкова умова – надання гарантійного сертифікату на зазначену продукцію.

Умови поставки товару: поставка товару здійснюється на умовах DDP, склад Покупця, місто Покупця відповідно до «ІНКОТЕРМС» у редакції 2020 року.
Рік/дата виготовлення: не раніше 01.12.2024 .


ЗАГАЛЬНІ ВИМОГИ:
• Товар, запропонований учасником, повинен відповідати технічним вимогам, встановленим в Технічній специфікації, викладеній у даному додатку до тендерної документації.
• Надати документальне підтвердження відповідності товару технічним, якісним та кількісним характеристикам, у складі тендерної пропозиції, у вигляді підписаного Додатку № 3.
• Товар повинний бути новим, без попередньої експлуатації. (надати гарантійний лист)
• Запропонований товар повинен бути якісним. Якість товару повинна підтверджуватися сертифікатом якості/відповідності та/або декларацією відповідності та/або паспортом якості, тощо. Якщо Товар не підлягає сертифікації, надається довідка про те, що даний товар не підлягає обов’язковій сертифікації в Україні.
• Товар повинний бути упакований відповідно до вимог нормативних документів, з урахуванням вимог ДСТУ ЕN 16153:2019, таким чином, щоб забезпечити його цілісність при транспортуванні, зберіганні та проведенні вантажно-розвантажувальних робіт. Товар повинен бути без зовнішніх пошкоджень, не брудний.. (надати гарантійний лист)
• Маркування на упаковці повинно відповідати вимогам нормативних документів.
• Учасник зобов’язаний отримати усі передбаченні законодавством дозволи, потрібні для забезпечення потреби Замовника.
• Гарантійний термін на експлуатацію товару повинен становити не менше 10 років з дати виготовлення, про що учасник надає гарантійний лист.
• Цінова пропозиція Учасника повинна розраховуватись з урахуванням технічних, якісних та кількісних характеристик предмету закупівлі, всіх умов виконання договору, вартості доставки. (надати гарантійний лист)
• Учасник має надати гарантійний лист про готовність поставити товар на зазначену адресу замовника протягом 10 (десяти) календарних днів від дня отримання заявки від Замовника.
• Учасник надає гарантійний лист, у якому підтверджує що він не пропонує в тендерній пропозиції товари походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран.
• Для не виробників товару: Учасник має надати договір з виробником та/або сертифікат дистриб’ютора, представника, дилера та/або лист авторизації від виробника та/або інший аналогічний документ, що підтверджує правовий зв'язок між виробником та учасником.
• У випадку надання еквіваленту товару: надати порівняльну таблицю із зазначенням технічних характеристик товару, що пропонується учасником, а також зображення товару або посилання на офіційну сторінку товару на веб-сайті виробника (або дистриб’ютора).

Послуги з транспортування здійснюються силами та за рахунок постачальника, окремо не сплачуються та включаються до вартості товару.
Придбання товарів за цією закупівлею здійснює виконавець проєкту МТД у платника ПДВ, операції з постачання таких товарів, відповідно до пункту 197.11 статті 197 Податкового кодексу України, - операції з постачання товарів та послуг у рамках проектів МТД, визначених міжнародними договорами України звільняються від оподаткування ПДВ, а в договорі на таке постачання ціну таких товарів/послуг має бути вказано "Без ПДВ".

Додаткові умови:
- Приймання Товару за кількістю і якістю здійснюється представником замовника. У разі невідповідності продукції в момент постачання або після виконання постачання умовам даної технічної документації Замовник має право припинити прийомку товару або вимагати заміни всієї партії товару яка не відповідає вимогам документації та в односторонньому порядку розірвати договір постачання.
- дані у всіх наданих документах щодо виробника повинні співпадати;
- розвантаження, доставка відбувається силами та за рахунок постачальника.

Скаржник – ТОВ «КАРБОСНАБ» – у складі своєї тендерної пропозиції надав усі документи, передбачені Додатка 3 до Тендерної документації.
Відповідно, відхилення його тендерної пропозиції є незаконним, оскільки відсутні обґрунтовані підстави для такого рішення на підставі абзацу два підпункту 2 пункту 44 Особливостей.

Зокрема, Скаржник у складі тендерної пропозиції подав ряд документів на підтвердження відповідності технічному завданню закупіві(додаються):
1. «12 Підписане технічне завдання закупівлі Додаток 3.pdf»;
2. «12 Порівняльна таблиця.pdf»;
3. «12 Гарантійний лист про пакування.pdf»;
4. «12 Гарантійний лист про готовність поставки.pdf»;
5. «12 Гарантійний лист про терміни поставки.pdf»;
6. «12 Гарантійний лист про походження товару.pdf»
7. «Сертифікат відповідності.pdf»
8. «12 Гарантійний лист що товар новий.pdf»
9. «12 Гарантійний лист про виробника.pdf».
Скаржником надано всі необхідні документи для підтвердження виконання вимог, зазначених у пунктах технічного завдання. Усі документи відповідають вимогам щодо підтвердження технічних і якісних характеристик товару, його походження, сертифікації якості, а також згідності технічним умовам і законодавчим вимогам.
Замовник, створюючи додаткові умови та вимоги на стадії перевірки тендерної документації, порушує основні принципи публічних закупівель, зокрема принципи відкритості, прозорості та недискримінації. Замість того, щоб чітко визначити всі вимоги на етапі публікації тендерної документації, замовник ставить додаткові вимоги після подання тендерних пропозицій, що створює дискримінаційний підхід до учасників. Учасники не могли передбачити ці вимоги, оскільки вони не були зазначені в початковій документації, що порушує принцип рівності всіх учасників. Такі дії призводять до ситуації, коли учасники закупівлі не мали можливості підготувати свої пропозиції відповідно до нових, несподіваних вимог, що є порушенням принципів добросовісної конкуренції та прозорості, що в свою чергу ставить під сумнів законність та справедливість самого процесу закупівлі.
Таким чином, у складі тендерної пропозиції Скаржника були надані всі документи, передбачені тендерною документацією. Відповідно до останнього абзацу пункту 44 Особливостей, відсутність будь-яких інших документів, що не передбачені додатками до тендерної документації, не є підставою для відхилення тендерної пропозиції.
З огляду на викладене, рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції Скаржника є незаконним та підлягає скасуванню. Скаржник має всі правові підстави для звернення до Антимонопольного комітету України зі скаргою про неправомірне відхилення його тендерної пропозиції.
Відхилення тендерної пропозиції Скаржника є безпідставним та незаконним, оскільки не відповідає вимогам Закону України "Про публічні закупівлі" та Особливостей.
Враховуючи зазначене, рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції Скаржника підлягає скасуванню, а його пропозиція має бути повторно розглянута відповідно до вимог законодавства.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 87d7f3361d654c27913a0553b8b0344d
Заголовок пункту скарги: 2. Щодо порушення порядку проведення процедури закупівлі – Замовник надав 24 години (із повідомленням, що не відповідає вимогам законодавства):
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Звертаємо увагу, що за наявних запитань до тендерної пропозиції учасника Замовника має можливість здійснити уточнення в період вивчення тендерної пропозиції або оприлюднити вимогу про усунення невідповідностей протягом 24 годин.
Відповідно до пункту 43 Особливостей, Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.

Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження

Відповідно до пункту 16 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей повинно містити таку інформацію:
1) перелік виявлених невідповідностей;
2) посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності;
3) перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей.
Замовник не може розміщувати щодо одного й того ж учасника процедури закупівлі більш ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження.
Відповідно до частини 16 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі», якщо під час розгляду тендерної пропозиції замовник виявляє невідповідності в документах, які стосуються відповідності учасника кваліфікаційним критеріям (у тому числі матеріально-технічної бази), він зобов’язаний надати учаснику 24 години на усунення таких невідповідностей.
Відповідно до вимог пункту 43 Особливостей здійснення публічних закупівель, якщо замовник під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником, замовник має зобов'язання розмістити повідомлення про усунення таких невідповідностей у електронній системі закупівель не пізніше ніж за два робочі дні до завершення строку розгляду тендерних пропозицій. Водночас, згідно з цією нормою, невідповідності в інформації та/або документах, що не призводять до зміни суті пропозиції, а саме — предмета закупівлі, найменування товару, марки, моделі тощо, можуть бути усунені без внесення змін до змісту самої пропозиції.
У даному випадку, тендерна пропозиція учасника ТОВ «КАРБОСНАБ» повністю відповідає вимогам технічного завдання, яке було надано в складі пропозиції, що містить чітке і повне визначення предмета закупівлі згідно вимог Замовника, відповідно до вимог тендерної документації. Усі документи, що стосуються технічних характеристик і відповідному сертифікату, були надані учасником у відповідності до умов тендерної документації.
Отже, навіть за наявності відсутності «фото/посилання на сайт» надання 24 годин «не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури» закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо., таких як сертифікати або паспорти якості, не впливає на сам предмет закупівлі, який чітко визначено в технічному завданні та ціновій пропозиції. Ці документи є лише додатковими для підтвердження відповідності вимогам, але не змінюють ні найменування, ні характеристики товару, запропонованого учасником.
Крім того, твердження Замовника про необхідність надання зображення товару або посилання на офіційну сторінку виробника не може бути обґрунтованою підставою для відхилення тендерної пропозиції. Навіть у випадку відсутності такого зображення чи посилання, йдеться про формальну невідповідність, яка жодним чином не змінює предмет закупівлі, запропонований учасником.
Відповідно до пункту 43 Особливостей № 1178, невідповідністю не вважається відсутність інформації або документів про технічні та якісні характеристики, якщо це не змінює суть предмета закупівлі. Фото товару або посилання на сайт, як і документи на кшталт сертифікатів чи паспортів якості, виконують лише підтверджувальну функцію. Вони не впливають на найменування, марку, модель чи технічні характеристики товару, якщо такі вже чітко зазначені у тендерній пропозиції та відповідають технічному завданню.
Таким чином, навіть за наявності формальних зауважень, Замовник мав би надати 24 години для виправлення (доуточнення) такої інформації, оскільки це не є зміною предмета закупівлі, а лише способом додаткової перевірки відповідності вже запропонованого товару вимогам тендерної документації.
З огляду на це, замовник був зобов'язаний надати учаснику можливість усунути невідповідності протягом 24 годин, як це передбачено пунктом 43 Особливостей. Оскільки ці невідповідності не змінюють суті тендерної пропозиції і не стосуються зміни предмета закупівлі, надання 24 годин для усунення документальних недоліків не призводило б до зміни предмета закупівлі чи його характеристик, що повинно було бути враховано замовником при ухваленні рішення.
Таким чином, відхилення тендерної пропозиції без надання можливості виправити документи протягом 24 годин є неправомірним, оскільки Скаржником надано належні документи на підтвердження відповідності технічного завдання, то по будь-яких інших недоліках Замовник повинен був надати 24 години, якщо встановив невідповідності.

Тому Дії замовника є незаконними, оскільки вони суперечать положенням Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей, а також обмежують право учасника на добросовісну конкуренцію.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: ce79365c210d448e864beed3c446ee2a
Заголовок пункту скарги: Щодо порушення принципів статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі»:
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються із дотримання встановлених принципів та недискримінація учасників, а саме закупівлі повинні здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3)відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відхиливши Пропозицію Скаржника, Замовник порушив вимоги пункту 44 Особливостей, згідно з якими замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, зокрема, якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, але підстави для такого відхилення відсутні на підставі наведеного вище.
Застосувавши дискримінаційний підхід під час розгляду Пропозицій Скаржника, а саме – безпідставно відхиливши Пропозицію Скаржника, Замовник порушив право Скаржника на об'єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі. Зазначені дії Замовника є порушенням одного з основних принципів здійснення закупівель, визначеного статтею 5 Закону, а саме – недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Також, учасник - Скаржник запропонував найкращу ціну «284 995,00 грн.» під час аукціону для послуг за ДК 021:2015: 44170000-2 — Плити, листи, стрічки та фольга, пов’язані з конструкційними матеріалами, чим його пропозиція зберігає більше 100 000,00 грн. кошторису Замовника, та при цьому безпідставно відхиливши її Замовник порушує принцип максимальної економії відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі».

Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей. Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або не оприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відхилення його пропозиції.

Враховуючи наведену вище інформацію, Скаржник вважає, що наявні підстави для задоволення його скарги в повному обсязі із метою захисту його порушених інтересів в зазначеній закупівлі.
Враховуючи викладене, прийняті рішення, дії чи бездіяльність замовника порушують права Скаржника на чесні та прозорі торги, які здійснюються з дотриманням законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема принципів здійснення закупівель. Скаржник вважає, що його права можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника здійснити вищезазначені дії.
Керуючись пунктом 56 Особливостей та статтями 5, 18, Закону та на підставі зазначеного вище,
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)