• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

безпілотний авіаційний апарат TACTICOOL ULTRA-10 або еквівалент

ДК 021:2015, код 34710000-7 Вертольоти, літаки, космічні та інші літальні апарати з двигуном (безпілотний авіаційний апарат TACTICOOL ULTRA-10 або еквівалент)

Завершена

1 150 000.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 750.00 UAH
Період оскарження: 25.04.2025 12:00 - 02.05.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга на відхилення ТОВ ВАЙБ ХАУС (1275)

Номер: f29e3c509e7b433cade22df1b99a7719
Ідентифікатор запиту: UA-2025-04-25-005082-a.c1
Назва: Скарга на відхилення ТОВ ВАЙБ ХАУС (1275)
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 27.05.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 20.05.2025 16:26
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 06.06.2025 15:40
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ВАЙБ ХАУС", Бігун Владислав 380736821397 tender@trueflex.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 09de3b1d3e2d40bfa7a47a334a54493a
Заголовок пункту скарги: Щодо неправомірного рішення ЗАМОВНИКА щодо відхилення тендерної пропозиції Скаржника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до Тендерної документації, а саме додатку 3 передбачено вимогу до предмету закупівлі:
“Вимога щодо підтвердження відповідності безпілотної авіаційної системи встановленим вимогам
Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати документальне підтвердження відповідності безпілотного літального апарата Порядку здійснення закупівлі безпілотних систем, засобів радіоелектронної боротьби тактичного рівня вітчизняного виробництва та їх складових частин, затвердженому пунктами 43–49 Постанови Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 № 1275 «Деякі питання здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану».
Для кодифікованих безпілотних літальних апаратів учасник повинен надати один з наведених документів:
сертифікат відповідності стандартам або технічним умовам (із змінами, за наявності);
або свідоцтво про реєстрацію штатно-табельного предмета, або витяг з каталогу предметів постачання;
або документ, що підтверджує допуск до експлуатації безпілотної системи;
або акт про проведення спільних відомчих випробувань з позитивним висновком.”
Замовником, у протокольному рішенні №4 уповноваженої особи про відхилення тендерної пропозиції від 13.05.2025 року встановлена наступна інформація про підстави відхилення:
“не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей» - підпункт 2 пункту 44 Постанови про особливості.
Відхилення із зазначеної підстави не передбачає можливості Замовнику формувати Повідомлення про усунення невідповідностей Учасника протягом 24 години у зв'язку із тим, що невиконання вимог учасником стосується безпосередньо Технічної специфікації на відповідність предмету закупівлі.
Пунктом 43 Постанови про особливості встановлено, що під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність
у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником
процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки,“

а також Замовник надав наступне обгрунтування:
“Учасником не виконано вимогу тендерної документації пункт 2 Додатку 3 до тендерної документації щодо надання документального підтвердження відповідності безпілотного літального апарата Порядку здійснення закупівлі безпілотних систем, засобів радіоелектронної боротьби тактичного рівня вітчизняного виробництва та 49 Постанови їх складових частин,
Відповідно до умов тендерної документації, для кодифікованих безпілотних літальних апаратів учасник зобов'язаний надати один з таких документів:
сертифікат відповідності стандартам або технічним умовам(із змінами,за наявності);
або свідоцтво про реєстрацію штатно-табельного предмета, або витяг з каталогу предметів постачання;
або документ, що підтверджує допуск до експлуатації безпілотної системи;
або акт про проведення спільних відомчих випробувань з позитивним висновком.
Учасник не надав жодного з вказаних документів у складі тендерної пропозиції, що свідчить про невиконання обов'язкової вимоги, визначеної тендерною документацією.”
Скаржник не погоджується із таким рішенням Замовника про відхилення тендерної пропозиції та вважає таке рішення Замовника безпідставним, неправомірним та таким, що порушує його права, з огляду на наступне:
Замовник у протоколі відхилення вказав що Учасником не було надано документи додатку 2 Тендерної документації пункт 2, а саме “Для кодифікованих безпілотних літальних апаратів учасник повинен надати один з наведених документів: ….”, Замовником не доведено що безпілотний літальний апарат який пропонує Скаржник є кодифікований, і що саме ця вимога стосується Учасника (скаржника), а також в тендерній документації не зазначено, що предмет закупівлі, а саме безпілотний літальний апарат має бути обов'язково кодифікований.
Кодифікація безпілотних літальних апаратів (БпЛА) — це процедура присвоєння унікального ідентифікаційного коду кожному зразку озброєння або військової техніки.


Замовник в пункті 2 Додатку 2 Тендерної документації посилається на “Порядку здійснення закупівлі безпілотних систем, засобів радіоелектронної боротьби тактичного рівня вітчизняного виробництва та їх складових частин, затвердженому пунктами 43–49 Постанови Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 № 1275 «Деякі питання здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану».
цей порядок не стосується відкритих торгів з особливостями для юридичних замовників які забезпечують потреби держави або територіальної громади, а стосується оборонних закупівель та Замовників Оборонних закупівель.

Відповідно до статті 23 Закону “Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності” пункту 6 “Якщо учасник не має відповідних маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій із причин, від нього не залежних, він може подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям. Замовник зобов’язаний розглянути технічний паспорт і визначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення.”, Скаржник подав декларацію про відповідність, паспорт товару, якими підтверджується відповідність запропонованого товару. Замовником не було розглянуто аналогічний документ відповідно до статті 23 Закону.

Якщо замовник посилається в тендерній документації на конкретні маркування, протокол випробувань чи сертифікат, він зобов’язаний прийняти маркування, протоколи випробувань чи сертифікати, що підтверджують відповідність еквівалентним вимогам та видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.

Відповідно до пункту 43 Особливостей, на який посилається Замовник: “Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.”
Зазначена вимога в додатку 2 тендерної документації: “Вимога щодо підтвердження відповідності безпілотної авіаційної системи встановленим вимогам” не стосується технічних характеристик Додатку 1 тендерної документації та/або технічної специфікації, а стосується загального Переліку документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції. Та ненадання цих документів “не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.”
Тендерні пропозиції повинні бути оцінені з точки зору відповідності всім технічним, якісним і кількісним характеристикам, зазначеним у Документації​. Скаржником було надано наступні документи на підтвердження технічних характеристик зазначених в додатку 1 Тендерної документації, а саме:
Декларація про відповідність.docx
Паспорт товару.docx
Технічні умови.pdf
що підтверджує, що запропонований товар Скаржника відповідає повністю всім технічним характеристикам Замовника.

Скаржник надав технічну специфікацію та порівняльну таблицю де порівняльним способом зазначені основні технічні та якісні характеристики товару, що вимагаються Замовником, до основних технічних та якісних характеристик товару, що пропонується Учасником. Також технічна специфікація та/або порівняльна таблиця Скаржника містить інформацію щодо назви товару, найменування виробника із зазначенням організаційно-правової форми.
Порушення принципу рівності та недискримінації учасників:
Замовник порушив принципи публічних закупівель, зокрема рівності учасників та недискримінації, передбачені ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі". Відхилення пропозиції на підставі вимог, не передбачених тендерною документацією, є дискримінаційним по відношенню до Скаржника і суперечить законодавству. Усі учасники процедури закупівель повинні мати рівні права та можливості.
Замовник, вимагаючи надання товару конкретної марки/ без чітких підстав у тендерній документації, порушив принцип рівного ставлення до учасників, оскільки учасники, що пропонують еквіваленти, були фактично дискваліфіковані на користь виробників конкретного товару. Це призвело до порушення рівності учасників і порушує п. 5 Особливостей, що регулюють недопущення дискримінації.
Невідповідність процедури відхилення тендерної пропозиції вимогам законодавства
Відповідно до п. 44 Особливостей, відхилення тендерної пропозиції повинно бути чітко обґрунтованим та відповідати нормам тендерної документації. Протокол відхилення тендерної пропозиції Скаржника не містить чітких і обґрунтованих аргументів, що свідчить про недотримання вимог щодо процедури відхилення.
Замовник не надав конкретних доказів того, що товар Скаржника не відповідає технічним характеристикам або що надані документи є недостатніми для підтвердження відповідності товару. Відповідно до п. 43 Особливостей, замовник зобов'язаний детально аргументувати своє рішення, чого зроблено не було, що є підставою для визнання цього рішення незаконним.
Тобто Замовник не вивчив належним чином тендерну пропозицію Скаржника, і не встановив вищу наявну інформацію, або Замовник намагається здійснити відхилення пропозиції учасника із найкращою ціновою пропозицію без наявних на те об’єктивних підстав.


Враховуючи наведене, у тому числі, зазначені вище документи, Пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена з наведеної Замовником підстави.
Враховуючи інформацію, наведену в мотивувальній частині рішення, Пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена Замовником з підстав, наведених у протоколі.
Неправомірно відхиливши Пропозицію Скаржника з підстав, наведених у протоколі, Замовник порушив вимоги пункту 44 Особливостей.
Оскільки базовим документом для оцінки пропозицій учасників є Тендерна документація, замовник має діяти виключно в рамках Закону та вимагати від учасників подання лише тієї інформації та документів, які передбачені тендерною документацією, а також в повному обсягу вивчати документи, що надані в тендерній пропозиції.
Твердження протоколу про те що Учасник не надав документи – є недоведеним, незаконним, та не об’єктивним. Як результат, Замовника таким протокол спотворює результат закупівлі, завдає економічної шкоди бюджету, суперечить як Тендерній документації, так і законодавству України.

Отже, на підставі норм законодавства що наведені вище, якщо учасник дотримався вимог Закону та тендерної документації при підготовці тендерної пропозиції та в разі, якщо виконав вимоги технічного завдання - замовник не має підстав для відхилення пропозиції такого учасника.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 4db8c1601dcf40eab4d5e929bf305cb5
Заголовок пункту скарги: Щодо порушення принципів статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються із дотримання встановлених принципів та недискримінація учасників, а саме закупівлі повинні здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відхиливши Пропозицію Скаржника, Замовник порушив вимоги пункту 44 Особливостей, згідно з якими замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, зокрема, якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, але підстави для такого відхилення відсутні на підставі наведеного вище.
Застосувавши дискримінаційний підхід під час розгляду Пропозицій Скаржника, а саме – безпідставно відхиливши Пропозицію Скаржника, Замовник порушив право Скаржника на об'єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі. Зазначені дії Замовника є порушенням одного з основних принципів здійснення закупівель, визначеного статтею 5 Закону, а саме – недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Також, учасник - Скаржник запропонував найкращу ціну під час аукціону для предмету закупівлі, при цьому безпідставно відхиливши пропозицію Замовник порушує принцип максимальної економії відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі».

Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей. Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або не оприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відхилення його пропозиції.

Враховуючи наведену вище інформацію, Скаржник вважає, що наявні підстави для задоволення його скарги в повному обсязі із метою захисту його порушених інтересів в зазначеній закупівлі.
Враховуючи викладене, прийняті рішення, дії чи бездіяльність замовника порушують права Скаржника на чесні та прозорі торги, які здійснюються з дотриманням законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема принципів здійснення закупівель. Скаржник вважає, що його права можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника здійснити вищезазначені дії.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)