• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

бензин А-95, дизельне паливо

Торги відмінено

2 834 500.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 14 172.50 UAH
Період оскарження: 25.04.2025 11:17 - 17.05.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції, поданої ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ»

Номер: 545efabc069a4b6b8a2d364c3daed325
Ідентифікатор запиту: UA-2025-04-25-003750-a.a2
Назва: Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції, поданої ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ»
Скарга:
Під час здійснення процедури закупівлі замовник допустив прийняття неправомірного рішення про відхилення тендерної пропозиції, поданої ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ». Таке рішення не відповідає вимогам пункту 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), а також вимогам статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).
Пов'язані документи: Учасник Замовник Орган оскарження
Дата розгляду скарги: 04.06.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 27.05.2025 15:08
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 06.06.2025 16:06
Дата виконання рішення Замовником: 09.06.2025 13:21
Коментар замовника щодо усунення порушень: Вимога задоволена відповідно до протоколу №92 від 09.06.2025 року
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УКРНАФТА-ПОСТАЧ", Дудник Євген 380978546494 fat-32-2@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 8effe316356a46ca8ca1686deebe06bc
Заголовок пункту скарги: Рішення замовника про відхилення тендерної пропозиції, поданої ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», є неправомірним.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Тип порушення: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Опис суті пункту скарги: ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» (04053, м. Київ, провулок Несторівський, 3-5; тел. +38 044 239 1480) бере участь у процедурі закупівлі UA-2025-04-25-003750-a, оголошеній Комунальним підприємством Білоцерківської міської ради «Тролейбусне управління» (далі – Замовник). Тендерну пропозицію ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» подано 19.05.2025. За результатами аукціону, який відбувся 20.05.2025, пропозиція, подана ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», була визначена найбільш економічно вигідною.
21.05.2025 Замовник опублікував в електронній системі закупівель Протокол від 21.05.2025 № 81, у якому, зокрема, зазначив: «тендерна пропозиція учасника ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» не відповідає вимогам тендерної документації, зокрема, додатку № 3 до тендерної документації. Так, у додатку № 3 в якості вимог до учасника вказано, що він повинен надати гарантійний лист від власника орендаря/ оператора (ліцензіата) партнерських АЗС, орендованих АЗС, із переліку, зазначеному у відповідній довідці, адресований Учаснику, про гарантування заправок автотранспорту за довірчими документами (бланками дозволами) встановленого зразка, що пропонується Учасником на АЗС що пропоновані Учасником із накладенням КЕП власника/орендаря/ оператора(ліцензіата) АЗС. Натомість даний учасник в гарантійному листі від постачальника-партнера надав тільки одну АЗС по вул П.Запорожця буд. 377-А, а на другу АЗС - SHELL м. Біла Церква, автомобільна дорога М05, ділянка Київ-Одеса, 84 кілометр +60 метрів, гарантії на відпуск товару не надав, що суперечить вимогам п.2 додатку № 3 тендерної документації, так як відповідно до листа з переліком АЗС наданого учасником було вказано тільки 4 одиниці АЗС, окрім цього даний лист не має накладання КЕП постачальника. Також при розгляді гарантійних листів від постачальників- партнерів учаснику ТОВ УКРНАФТА-ПОСТАЧ" та договорів між учасником та постачальником-партнером виявлено невідповідність у малюнку зазначених карток, що ставить під сумнів дійсність даних документів та відповідно поставки товару в майбутньому».
На підставі зазначеного, Замовник прийняв рішення про відхилення тендерної пропозиції, поданої ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», а також про оприлюднення в електронній системі закупівель відповідної інформації.

З цього приводу слід зазначити наступне.
1. Щодо адрес запропонованих АЗС.
Відповідно до умов пункту 3.4. Технічних вимог до предмету закупівлі, наведених у Додатку № 3 до тендерної документації щодо закупівлі UA-2025-04-25-003750-a, затвердженої Рішенням Уповноваженої особи Замовника, протокол від 25.04.2025 № 67 (далі – Тендерна документація), у разі наявності партнерських АЗС, Учасник процедури закупівлі повинен надати в складі пропозиції документальне підтвердження права користування автозаправними станціями інших власників:
- «копії Договорів з операторами (ліцензіатами) партнерських АЗС, орендованих АЗС, із переліку, зазначеному в Довідці, які повинні бути чинними впродовж строку поставки предмета закупівлі, та/або копія документу, який підтверджує діяльність операторів АЗС відповідно до чинного законодавства»;
- «гарантійний лист від власника/ орендаря/ оператора (ліцензіата) партнерських АЗС, орендованих АЗС, із переліку, зазначеному у відповідній довідці, адресований Учаснику, про гарантування заправок автотранспорту за довірчими документами (бланками дозволами) встановленого зразка, що пропонується Учасником на АЗС що пропоновані Учасником із накладенням КЕП власника/орендаря/ оператора(ліцензіата) АЗС».

На виконання зазначених умов Тендерної документації, у складі тендерної пропозиції, поданої ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» надано, зокрема:
- Перелік АЗС, у якому наведено інформацію, зокрема, про АЗС SHELL, які розташовані за адресами: м. Біла Церква, вул. Івана Кожедуба, буд. 377; м. Біла Церква, автомобільна дорога М05, ділянка Київ-Одеса, 84 кілометр + 60 метрів (файл «16Перелік АЗС.pdf»). При цьому, через технічний збій, у стовпчику «Реєстраційний № ліцензії на роздрібну торгівлю пальним на зазначені АЗС» наведено переплутану інформацію щодо номерів відповідних ліцензій;
- Договір поставки нафтопродуктів та послуг від 22.03.2023 № 20230322, укладений з ТОВ «АЛЬЯНС ХОЛДИНГ», а також Додаткову угоду від 26.08.2024 до зазначеного Договору, відповідно до яких здійснюється відпуск палива на підставі паливних карток, емітентом яких є ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», зокрема, на АЗС, розташованих за адресами: м. Біла Церква, вул. Івана Кожедуба, буд. 377; м. Біла Церква, автомобільна дорога М05, ділянка Київ-Одеса, 84 кілометр + 60 метрів (файли «Договір з ТОВ Альянс Холдинг (картки).pdf» та «ДУ перелік АЗС 26_08_24 2.pdf»);
- Гарантійний лист щодо заправки за наданими талонами та паливними картками учасника від 19.05.2025, виданий ТОВ «АЛЬЯНС ХОЛДИНГ», у якому, зокрема, наведено інформацію про АЗС, розташовані за адресами: м. Біла Церква, вул. Петра Запорожця, буд. 377; м. Біла Церква, вул. Петра Запорожця, буд. 377-А (файл «ГЛ АЛЬЯНС ХОЛДИНГ.pdf»);
- Ліцензію № 10270314202400050 на АЗС, розташовану за адресою м. Біла Церква, вул. Івана Кожедуба, буд. 377 (файл «4420.pdf»);
- Ліцензію № 10270314202100062 на АЗС, розташовану за адресою м. Біла Церква, автомобільна дорога М05, ділянка Київ-Одеса, 84 кілометр + 60 метрів.

Слід зазначити, що відповідно до Рішення Білоцерківської міської ради Київської області від 18.02.2016 № 81-07-VII (додаток до зазначеного рішення опублікований на офіційному сайті Білоцерківської міської ради та її виконавчих органів в мережі Інтернет за посиланням: https://bc-rada.gov.ua/node/5090), вул. Петра Запорожця у м. Біла Церква було перейменовано на вул. Івана Кожедуба.
Таким чином, адреси «м. Біла Церква, вул. Івана Кожедуба, буд. 377» та «м. Біла Церква, вул. Петра Запорожця, буд. 377», зазначені у різних документах, наданих у складі тендерної пропозиції, поданої ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», є адресами однієї і тієї ж самої АЗС № R4220, інформація про яку наведена, в т.ч., у Договорі поставки нафтопродуктів та послуг від 22.03.2023 № 20230322 та у Додатковій угоді від 26.08.2024 до зазначеного Договору.

Так само, за результатами прийняття Білоцерківською міською радою рішень в рамках встановлення/коригування меж території Білоцерківської міської територіальної громади, змінилася адреса реєстрації АЗС № R4221, інформацію про яку наведено у Договорі поставки нафтопродуктів та послуг від 22.03.2023 № 20230322 та у Додатковій угоді від 26.08.2024 до зазначеного Договору.
Таким чином, адреси «м. Біла Церква, вул. Петра Запорожця, буд. 377-А» та «м. Біла Церква, автомобільна дорога М05, ділянка Київ-Одеса, 84 кілометр + 60 метрів», зазначені у різних документах, наданих у складі тендерної пропозиції, поданої ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», є адресами однієї і тієї ж самої АЗС № R4221.
При цьому, місця фактичного розташування АЗС SHELL № R4220 та № R4221 – не змінилися.
Зазначена невідповідність могла бути усунута в порядку, встановленому пунктом 43 Особливостей, оскільки її виправлення не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Адже згідно з Тендерної документацією, предметом закупівлі є товар «бензин А-95 та дизельне паливо за ДК 021:2015 09130000-9 – Нафта і дистиляти».
Не зважаючи на це, Замовник не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення цієї невідповідності та прийняв рішення про відхилення тендерної пропозиції, поданої ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».

2. Щодо накладення КЕП на гарантійний лист.
У складі тендерної пропозиції, поданої ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», надано Гарантійний лист щодо заправки за наданими талонами та паливними картками учасника від 19.05.2025, виданий ТОВ «АЛЬЯНС ХОЛДИНГ».
При цьому, зазначений гарантійний лист було помилково надано без накладеного на нього КЕП власника/орендаря/ оператора(ліцензіата) АЗС.
Зазначена невідповідність могла бути усунута в порядку, встановленому пунктом 43 Особливостей, оскільки її виправлення не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Не зважаючи на це, Замовник не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення цієї невідповідності та прийняв рішення про відхилення тендерної пропозиції, поданої ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».

3. Щодо сумнівів Замовника щодо дійсності документів.
У складі тендерної пропозиції, поданої ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», надано Гарантійний лист щодо заправки за наданими талонами та паливними картками учасника від 19.05.2025, виданий ТОВ «АЛЬЯНС ХОЛДИНГ», у якому, зокрема, зазначено, що «Товариство з обмеженою відповідальністю «Альянс Холдинг» гарантує відпуск товару на АЗС на протязі терміну дії талонів (карток на пальне, бланків-дозволів, штрих-карток, тощо) Учасника Товариства з обмеженою відповідальністю «УКРНАФТА-ПОСТАЧ». ТОВ «Альянс Холдинг» гарантує безумовне та належного рівня обслуговування Талонів та паливних карток ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» за діючим Договором №20230322 від 22.03.2023 р. та за Договором №КР-004049 від 07.08.2023 р».
Крім того, Замовник міг скористатися правом, наданим йому відповідно до вимог абзацу другого частини 15 статті 29 Закону, та звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції.

Враховуючи наведене, вважаємо, що рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції, поданої ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», є безпідставним та неправомірним.
В наслідок таких дій Замовника порушене право ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, право на відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель.
В наслідок таких дій Замовника, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» неправомірно позбавлене можливості перемогти у Процедурі закупівлі, а також порушено інтереси ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», пов’язані з можливістю отримання законної вигоди в наслідок виконання договору про закупівлю, укладеного за результатами цієї закупівлі.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на неправомірні умови тендерної документації

Номер: 3d775e5ef70f460799904d10c3d8bdb7
Ідентифікатор запиту: UA-2025-04-25-003750-a.b1
Назва: Скарга на неправомірні умови тендерної документації
Скарга:
У тендерній документації щодо закупівлі UA-2025-04-25-003750-a, затвердженій рішенням уповноваженої особи замовника (Комунальне підприємство Білоцерківської міської ради «Тролейбусне управління») від 25.04.2025, протокол № 67 (далі – Тендерна документація), встановлено умови, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та є неправомірними, і як наслідок, унеможливлюють результативну участь у закупівлі окремих учасників (в т.ч., ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ»). В наслідок таких дій замовника порушене право ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» на участь у процедурі закупівлі на недискримінаційних засадах, право на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, право на відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель. В наслідок таких дій замовника, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» незаконно позбавлене можливості перемогти у процедурі закупівлі, а також порушено інтереси ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», пов’язані з можливістю отримання законної вигоди в наслідок виконання договору про закупівлю, укладеного за результатами процедури закупівлі.
Дата розгляду скарги: 09.05.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 01.05.2025 17:21
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 14.05.2025 12:25
Дата виконання рішення Замовником: 15.05.2025 12:15
Коментар замовника щодо усунення порушень: Внесено зміни до Додатку №3 тендерної документації відповідно до рішення АМКУ №7472-р/пк-пз
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УКРНАФТА-ПОСТАЧ", Дудник Євген 380978546494 fat-32-2@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: f1e934ae5459443dbe8db287ff2809df
Заголовок пункту скарги: Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-04-25-003750-a містить умови, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та є дискримінаційними, оскільки унеможливлюють результативну участь у закупівлі ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Тип порушення: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Опис суті пункту скарги: Товариство з обмеженою відповідальністю «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» (04053, м. Київ, провулок Несторівський, 3-5; тел. +38 044 239 1480) має намір взяти участь у закупівлі UA-2025-04-25-003750-a, оголошеній Комунальне підприємство Білоцерківської міської ради «Тролейбусне управління» (далі – Замовник). Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-04-25-003750-a містить умови, згідно з якими:
1. Учасник повинен забезпечити додаткові технічні вимоги щодо предмету закупівлі, які не передбачені законодавством.

З цього приводу слід зауважити наступне.

1. Щодо додаткових технічних вимог щодо предмету закупівлі.
Відповідно до умов Додатку № 3 «Технічні вимоги до предмету закупівлі» до Тендерної документації, «Паливна картка – це бланк дозвіл, універсальна пластикова з вбудованим в неї мікрочіпом або системою цифрового захисту (унікальним кодом, штрих кодом, голограмою, тощо, як прийнята на відповідній мережі АЗС), яка дозволяє здійснити ідентифікацію Покупця та провести заправку транспортного засобу нафтопродуктами відповідного виду. Особистий кабінет, це електронний додаток (сайт) з режимом роботи 24/7, який надає доступ Покупцю до об’ємів палива за який був здійснений розрахунок з Постачальником. Даний додаток дозволяє керувати об’ємами палива, розподілювати його між паливними картками, формувати статистичні звіти по витратам, місцям використання (отримання зі зберігання палива) бланків дозволів, КАРТИ АЗС УЧАСНИКА, тощо. Особистий кабінет повинен мати окремий розділ який містить елементи керування бланками – дозволами, блокування та розблокування доступу, інформацію щодо географії місця отримання палива, тощо. Покупець повинен мати доступ до «Особистого кабінету» в якому здійснюється контроль та розподіл пального, ІНФОРМАЦІЄЮ ПРО МІСЦЕ РОЗТАШУВАННЯ КОЖНОЇ ІЗ ЗАПРОПОНОВАНИХ УЧАСНИКОМ АЗС, на підтвердження чого учасником надається скрин відповідного веб-ресурсу із зазначенням його розташування у всесвітній мережі».

З цього приводу слід зауважити, що згідно з Тендерною документацією, предметом закупівлі є «бензин А-95 та дизельне паливо за ДК 021:2015 09130000-9 нафта і дистиляти».
При цьому, вимоги до бензину А-95 та дизельного палива, які є предметом закупівлі, встановлені Технічним регламентом щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927 (далі - Технічний регламент).
Зазначений Технічний регламент взагалі НЕ МІСТИТЬ вимог, які б зобов’язували розповсюджувачів палива (в т.ч. ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ»), мати електронний особистий кабінет.
Звертаємо увагу, що не зважаючи на зазначене, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», для забезпечення зручності використання покупцями паливних карток, впроваджено та здійснюється підтримка особистого (електронного) кабінету, який розміщений в мережі Інтернет за адресою: https://naftacards.ukrnafta.com/, доступ до якого надається покупцям (замовникам). Інструкцію користувача особового кабінету розміщено у вільному доступі на інтернет-сторінці ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» (https://sites.google.com/view/ukrnafta-postach/, у рубриці «Кабінет клієнта».
При цьому, функціонал електронного кабінету клієнта, у якому покупець може адмініструвати паливні картки «UKRNAFTA», емітентом яких є ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», дозволяє повною мірою використовувати весь функціонал паливних карток, необхідний для здійснення заправлення автомобілів замовника паливом, а також здійснювати адміністрування паливних карток, їх блокування, розблокування тощо.
Однак, функціонал електронного кабінету клієнта, у якому обслуговуються паливні картки «UKRNAFTA», не містить карти АЗС «UKRNAFTA» та не містить інформації про місце розташування кожної із запропонованих учасником АЗС («UKRNAFTA»).
Натомість, відповідний функціонал наявний у мобільному застосунку «UKRNAFTA».
Технічна реалізація надання споживачеві інформаційно-довідкових послуг та функціоналу обслуговування паливних карток, реалізована не у єдиному «Особистому кабінеті», а із додатковим залученням мобільного застосунку, жодним чином не впливає технічні характеристики та споживчі якості предмета закупівлю.
Разом з цим, за таких умов, тендерна пропозиція, яка буде подана ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», буде відхилена Замовником, як така, що не відповідає умовам Тендерної документації.
Отже, встановлення замовником таких вимог може призвести до порушення вимог частини 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», відповідно до якої тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.

Перелік доказів:
1. Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-04-25-003750-a.
2. Додаток № 3 до Тендерної документації.
3. Інструкція користувача особового кабінету.
4. Знімок екрана мобільного застосунку.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації