-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
«Капітальний ремонт нежитлової будівлі комунальної власності за адресою: м. Одеса, вул. Владислава Домбровського, 5 Б»
Всі документи, що готуються учасником безпосередньо до участі у процедурі закупівель викладаються українською мовою. Категорія замовника - органи державної влади та органи місцевого самоврядування. Місцезнаходження - Україна, 65091, Одеська обл., м. Одеса, вул. Комітетська, 10-А.
Завершена
2 801 800.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 14 009.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 14 009.00 UAH
Період оскарження:
25.04.2025 09:42 - 30.05.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на умови
Номер:
895e055726374050b1afafe5e7d65beb
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-04-25-001100-a.c1
Назва:
Скарга на умови
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Доказ_до_п_3_ Лист-відгук.pdf 08.05.2025 19:00
- Доказ_до_п_1_рішення від 23.04.2025 № 6513.pdf 08.05.2025 19:00
- Доказ_до_п_3_ Договір.pdf 08.05.2025 19:00
- Доказ_до_п_1_рішення від 24.04.2025 № 6577.pdf 08.05.2025 19:00
- Доказ_до_п_3_рішення_від_28_12_2021_№_28458.pdf 08.05.2025 19:00
- Доказ_до_п_2_Інформаційна довідка.pdf 08.05.2025 19:00
- Доказ_до_п_1_Рішення_від_20_02_2023_№1913.pdf 08.05.2025 19:00
- Скарга на умови тд UA-2025-04-25-001100-a.docx 08.05.2025 19:00
- Доказ_до_п_3_рішення_від_06_02_2023_№1307.pdf 08.05.2025 19:00
- Доказ_до_п_2_рішення від 27.09.2023 № 15421.pdf 08.05.2025 19:00
- Доказ_до_п_2 Антикорупційна програма.pdf 08.05.2025 19:00
- sign.p7s 08.05.2025 19:01
- рішення від 12.05.2025 № 7498.pdf 12.05.2025 17:05
- Інформація про резолютивну частину рішення від 19.05.2025 № 7957.pdf 20.05.2025 11:53
- рішення від 19.05.2025 № 7957.pdf 22.05.2025 12:41
Дата прийняття скарги до розгляду:
08.05.2025 19:20
Дата розгляду скарги:
19.05.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
12.05.2025 17:05
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
22.05.2025 12:41
Дата виконання рішення Замовником:
26.05.2025 15:12
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Внесено зміни
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
30479b606bc3489f8f521fe3d75d0060
Заголовок пункту скарги:
пункті 6 Розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації та у Переліку документів та/або інформація, які подаються учасником процедури закупівлі, наведеному у додатку № 9 - Акт про огляд/обстеження об`єкта
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
1. У пункті 6 Розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації та у Переліку документів та/або інформація, які подаються учасником процедури закупівлі, наведеному у додатку № 9 до тендерної документації, вимагається:
«З метою одержання всієї інформації, яка може бути необхідною для підготовки тендерної пропозиції, Учасникам необхідно до кінцевої дати подання пропозицій обстежити об’єкт, на якому мають виконуватись роботи та подати в складі пропозиції Акт про огляд/обстеження об`єкта, за підписом представника Замовника та з датою відвідування/огляду/обстеження об`єкта. Усі витрати, пов’язані з оглядом та отриманням інформації, покладаються на Учасника».
Встановлюючи таку вимогу, Замовник порушує принцип рівного доступу до участі в процедурі закупівлі, передбачений Законом України «Про публічні закупівлі». Зазначена вимога є незаконною, оскільки:
1. Порушує право учасників на конфіденційність інформації, змушуючи їх до прямої взаємодії із Замовником до завершення тендеру;
2. Створює корупційні ризики, адже вимагає обов’язкового контакту з представником Замовника для отримання підпису на Акті;
3. Не має правового підґрунтя в частині покладення на учасників обов’язку здійснення огляду за відсутності детальних технічних характеристик у тендерній документації.
Таким чином, вимога про надання Акта про огляд/обстеження об’єкта є дискримінаційною, невиправданою та такою, що порушує права потенційних учасників, у тому числі Скаржника та наступні принципи закупівель:
- добросовісна конкуренція серед учасників;
- максимальна економія, ефективність та пропорційність;
- відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
- недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
- запобігання корупційним діям і зловживанням.
Встановлення Замовником дискримінаційної вимоги щодо надання Акта про огляд/обстеження об`єкта є необґрунтованою та такою, що суперечить вимогам Закону України «Про публічні закупівлі», адже за таких умов, з підстав, незалежних від суб’єкта господарювання, зокрема Скаржника, Замовник може не надати наведений акт, що в подальшому може стати з не залежних від учасника торгів підстав причиною відхилення такої тендерної пропозиції.
Відповідно до частини другої статті 25 Господарського кодексу України органам державної влади і органам місцевого самоврядування, що регулюють відносини у сфері господарювання, забороняється приймати акти або вчиняти дії, що визначають привілейоване становище суб'єктів господарювання тієї чи іншої форми власності, або ставлять у нерівне становище окремі категорії суб'єктів господарювання чи іншим способом порушують правила конкуренції. У разі порушення цієї вимоги органи державної влади, до повноважень яких належить контроль та нагляд за додержанням антимонопольно-конкурентного законодавства, а також суб'єкти господарювання можуть оспорювати такі акти в установленому законом порядку.
Відповідно до частини другої статті 31 Господарського кодексу України дискримінація суб'єктів господарювання не допускається.
Частиною першою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що публічні закупівлі здійснюються, зокрема, за принципами , недискримінації учасників, відкритості та прозорість на всіх стадіях закупівель.
Відповідно до частини четвертої статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії замовника в частині встановлення у тендерній документації вищенаведених вимог порушують вимоги частини першої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов’язані з його участю у даній процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
На підставі зазначеного, просимо Комісію зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації шляхом виключення вимог, зазначених у пункті 6 Розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації та у Переліку документів та/або інформація, які подаються учасником процедури закупівлі, наведеному у додатку № 9 до тендерної документації, а саме:
«З метою одержання всієї інформації, яка може бути необхідною для підготовки тендерної пропозиції, Учасникам необхідно до кінцевої дати подання пропозицій обстежити об’єкт, на якому мають виконуватись роботи та подати в складі пропозиції Акт про огляд/обстеження об`єкта, за підписом представника Замовника та з датою відвідування/огляду/обстеження об`єкта. Усі витрати, пов’язані з оглядом та отриманням інформації, покладаються на Учасника».
Докази:
Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 20.02.2023 № 1913-р/пк-пз (пункт 3).
Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 23.04.2025 № 6513-р/пк-пз (пункт 1).
Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 24.04.2025 № 6577-р/пк-пз (пункт 1).
1. У пункті 6 Розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації та у Переліку документів та/або інформація, які подаються учасником процедури закупівлі, наведеному у додатку № 9 до тендерної документації, вимагається:
«З метою одержання всієї інформації, яка може бути необхідною для підготовки тендерної пропозиції, Учасникам необхідно до кінцевої дати подання пропозицій обстежити об’єкт, на якому мають виконуватись роботи та подати в складі пропозиції Акт про огляд/обстеження об`єкта, за підписом представника Замовника та з датою відвідування/огляду/обстеження об`єкта. Усі витрати, пов’язані з оглядом та отриманням інформації, покладаються на Учасника».
Встановлюючи таку вимогу, Замовник порушує принцип рівного доступу до участі в процедурі закупівлі, передбачений Законом України «Про публічні закупівлі». Зазначена вимога є незаконною, оскільки:
1. Порушує право учасників на конфіденційність інформації, змушуючи їх до прямої взаємодії із Замовником до завершення тендеру;
2. Створює корупційні ризики, адже вимагає обов’язкового контакту з представником Замовника для отримання підпису на Акті;
3. Не має правового підґрунтя в частині покладення на учасників обов’язку здійснення огляду за відсутності детальних технічних характеристик у тендерній документації.
Таким чином, вимога про надання Акта про огляд/обстеження об’єкта є дискримінаційною, невиправданою та такою, що порушує права потенційних учасників, у тому числі Скаржника та наступні принципи закупівель:
- добросовісна конкуренція серед учасників;
- максимальна економія, ефективність та пропорційність;
- відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
- недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
- запобігання корупційним діям і зловживанням.
Встановлення Замовником дискримінаційної вимоги щодо надання Акта про огляд/обстеження об`єкта є необґрунтованою та такою, що суперечить вимогам Закону України «Про публічні закупівлі», адже за таких умов, з підстав, незалежних від суб’єкта господарювання, зокрема Скаржника, Замовник може не надати наведений акт, що в подальшому може стати з не залежних від учасника торгів підстав причиною відхилення такої тендерної пропозиції.
Відповідно до частини другої статті 25 Господарського кодексу України органам державної влади і органам місцевого самоврядування, що регулюють відносини у сфері господарювання, забороняється приймати акти або вчиняти дії, що визначають привілейоване становище суб'єктів господарювання тієї чи іншої форми власності, або ставлять у нерівне становище окремі категорії суб'єктів господарювання чи іншим способом порушують правила конкуренції. У разі порушення цієї вимоги органи державної влади, до повноважень яких належить контроль та нагляд за додержанням антимонопольно-конкурентного законодавства, а також суб'єкти господарювання можуть оспорювати такі акти в установленому законом порядку.
Відповідно до частини другої статті 31 Господарського кодексу України дискримінація суб'єктів господарювання не допускається.
Частиною першою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що публічні закупівлі здійснюються, зокрема, за принципами , недискримінації учасників, відкритості та прозорість на всіх стадіях закупівель.
Відповідно до частини четвертої статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії замовника в частині встановлення у тендерній документації вищенаведених вимог порушують вимоги частини першої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов’язані з його участю у даній процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
На підставі зазначеного, просимо Комісію зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації шляхом виключення вимог, зазначених у пункті 6 Розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації та у Переліку документів та/або інформація, які подаються учасником процедури закупівлі, наведеному у додатку № 9 до тендерної документації, а саме:
«З метою одержання всієї інформації, яка може бути необхідною для підготовки тендерної пропозиції, Учасникам необхідно до кінцевої дати подання пропозицій обстежити об’єкт, на якому мають виконуватись роботи та подати в складі пропозиції Акт про огляд/обстеження об`єкта, за підписом представника Замовника та з датою відвідування/огляду/обстеження об`єкта. Усі витрати, пов’язані з оглядом та отриманням інформації, покладаються на Учасника».
Докази:
Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 20.02.2023 № 1913-р/пк-пз (пункт 3).
Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 23.04.2025 № 6513-р/пк-пз (пункт 1).
Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 24.04.2025 № 6577-р/пк-пз (пункт 1).
×
-
Назва доказу:
Рішення 20.02.2023 №1913
-
Повʼязаний документ:
Доказ_до_п_1_Рішення_від_20_02_2023_№1913.pdf
-
-
Назва доказу:
Рішення від 24.04.2025 № 6577
-
Повʼязаний документ:
Доказ_до_п_1_рішення від 24.04.2025 № 6577.pdf
-
-
Назва доказу:
Рішення від 23.04.2025 №6513
-
Повʼязаний документ:
Доказ_до_п_1_рішення від 23.04.2025 № 6513.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації шляхом виключення вимог, зазначених у пункті 6 Розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації та у Переліку документів та/або інформація, які подаються учасником процедури закупівлі, наведеному у додатку № 9 до тендерної документації, а саме: «З метою одержання всієї інформації, яка може бути необхідною для підготовки тендерної пропозиції, Учасникам необхідно до кінцевої дати подання пропозицій обстежити об’єкт, на якому мають виконуватись роботи та подати в складі пропозиції Акт про огляд/обстеження об`єкта, за підписом представника Замовника та з датою відвідування/огляду/обстеження об`єкта. Усі витрати, пов’язані з оглядом та отриманням інформації, покладаються на Учасника».
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
d9960e7d7dc7466aba5233275bed68bf
Заголовок пункту скарги:
пункті 6 Розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації та у Переліку документів та/або інформація, які подаються учасником процедури закупівлі, наведеному у додатку № 9 до тендерної документації, вимагається:
«…Учасник закупівлі повинен надати чинні на дату подання пропозиції, враховуючи відповідну сферу акредитації, сертифікат Учасника
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
2. У пункті 6 Розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації та у Переліку документів та/або інформація, які подаються учасником процедури закупівлі, наведеному у додатку № 9 до тендерної документації, вимагається:
«…Учасник закупівлі повинен надати чинні на дату подання пропозиції, враховуючи відповідну сферу акредитації, сертифікат Учасника на систему управління щодо протидії корупції ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016,IDT),…».
Зазначена вимога є дискримінаційною для нас, як Учасника цієї процедури закупівлі, адже сертифікат ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016,IDT) не стосується предмету закупівлі.
Відповідно до оголошення про проведення закупівлі здійснюється закупівля: «Капітальний ремонт нежитлової будівлі комунальної власності за адресою: м. Одеса, вул. Владислава Домбровського, 5 Б». Технічним завданням, зазначеним в Додатку 3 до тендерної документації, визначено перелік робіт, які необхідно виконати, серед яких:
- Загальнобудівельні роботи;
- Оздоблювальні роботи;
- Влаштування водостічної систем;
- Госп.-питне водопостачання;
- Госп.-побутова канализація;
- Внутрішня електрика;
- Зовнішні мережі електропостачання;
- Опалення та кондиціонування;
- зовнішні мережі водопроводу та каналізації;
- благоустрій території.
Сертифікат ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016,IDT) призначений для протидії хабарництву. Стандартом передбачено впровадження низки заходів, до переліку яких входять:
- встановлення сфери застосування системи управління;
- прийняття політики проти хабарництва;
- призначення осіб, відповідальних за дотриманням цієї політики, навчання персоналу, проведення оцінки ризиків щодо проектів та бізнес-партнерів, здійснення фінансового та комерційного контролю, а також оформлення звітності;
- оцінка ризиків в контексті корупційних дій та встановлення мір контролю; фінансових і комерційних засобів управління, звітності
Отже, в контексті мети стандарту, він не має відношення до предмету закупівлі та робіт, які необхідно виконати, відповідно до Технічного завдання.
Вимога, встановлена в тендерній документації, згідно з якою учасник закупівлі повинен надати чинний на дату подання пропозиції сертифікат на систему управління щодо протидії корупції відповідно до ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT), є дискримінаційною з огляду на таке:
1. Стаття 5 Закону України "Про публічні закупівлі" прямо забороняє встановлення дискримінаційних вимог до учасників. Встановлення обов’язкової наявності сертифіката, який є добровільним за своєю природою (не передбачений законодавством як обов’язковий для учасників), створює перевагу для окремих компаній, які мають можливість проходити таку сертифікацію, та обмежує участь інших добросовісних учасників, які можуть повноцінно виконати предмет договору без наявності зазначеного сертифіката.
2. Сертифікація за стандартом ISO 37001:2018 не є обов’язковою вимогою ні за галузевими нормативами, ні за законодавством України для учасників публічних закупівель. Отже, вимога про її обов’язковість виходить за межі повноважень Замовника та суперечить принципу правомірності.
3. Отримання сертифіката ISO 37001:2018 вимагає часу, коштів та звернення до акредитованого органу, що є непропорційною умовою щодо характеру предмета закупівлі. Це особливо обмежує нових учасників або представників малого та середнього бізнесу.
4. Подібна вимога потенційно може бути встановлена в інтересах конкретних учасників, які вже мають відповідний сертифікат, що суперечить статті 24 Конституції України (рівність усіх перед законом) та порушує принцип добросовісної конкуренції.
Вимога щодо обов’язкової наявності сертифіката ISO 37001:2018 є дискримінаційною, такою, що не передбачена законодавством, створює необґрунтовані бар’єри для участі в закупівлі та порушує основні принципи публічних закупівель - зокрема, добросовісної конкуренції, відкритості та рівного доступу.
Додатково зазначаємо, що вимога є дискримінаційною для нас, як Учасника цієї процедури закупівлі, адже надання відомостей про те, що юридичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», Постанови Кабінету міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», виключно Переможець процедури закупівлі повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстави для відмови учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах щодо корупційного правопорушення або правопорушень, пов’язаних з корупцією.
Абзацом п’ятнадцятим пункту 47 Особливостей передбачено, що замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
Крім того, Скаржник має затверджену згідно вимогами чинного законодавства Антикорупційну програму, а також в якості доказу надає Інформаційну довідку з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення з інформацією про відсутність у даному реєстрі ТОВ «УКРСЕРВІСГРУП», ЄДРПОУ: 34169458.
Отже, сертифікат ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016,IDT) не стосується предмету закупівлі, а Скаржник, в свою чергу, має інші документи, які підтверджують, що система управління Учасника щодо протидії корупції відповідає вимогам чинного законодавства України. Дана вимога обмежує можливість Скаржника на прийняття участі у закупівлі, адже Замовник просить надати саме сертифікат виданий органом сертифікації, на систему управління Учасника щодо протидії корупції ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016,IDT), що є дискримінаційним по відношенню до нас, як Учасника процедури закупівлі.
Докази:
Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 27.09.2023 № 15421-р/пк-пз (пункт 3);
Антикорупційна програма;
Інформаційна довідка з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення з інформацією про відсутність Учасника в реєстрі.
«…Учасник закупівлі повинен надати чинні на дату подання пропозиції, враховуючи відповідну сферу акредитації, сертифікат Учасника на систему управління щодо протидії корупції ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016,IDT),…».
Зазначена вимога є дискримінаційною для нас, як Учасника цієї процедури закупівлі, адже сертифікат ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016,IDT) не стосується предмету закупівлі.
Відповідно до оголошення про проведення закупівлі здійснюється закупівля: «Капітальний ремонт нежитлової будівлі комунальної власності за адресою: м. Одеса, вул. Владислава Домбровського, 5 Б». Технічним завданням, зазначеним в Додатку 3 до тендерної документації, визначено перелік робіт, які необхідно виконати, серед яких:
- Загальнобудівельні роботи;
- Оздоблювальні роботи;
- Влаштування водостічної систем;
- Госп.-питне водопостачання;
- Госп.-побутова канализація;
- Внутрішня електрика;
- Зовнішні мережі електропостачання;
- Опалення та кондиціонування;
- зовнішні мережі водопроводу та каналізації;
- благоустрій території.
Сертифікат ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016,IDT) призначений для протидії хабарництву. Стандартом передбачено впровадження низки заходів, до переліку яких входять:
- встановлення сфери застосування системи управління;
- прийняття політики проти хабарництва;
- призначення осіб, відповідальних за дотриманням цієї політики, навчання персоналу, проведення оцінки ризиків щодо проектів та бізнес-партнерів, здійснення фінансового та комерційного контролю, а також оформлення звітності;
- оцінка ризиків в контексті корупційних дій та встановлення мір контролю; фінансових і комерційних засобів управління, звітності
Отже, в контексті мети стандарту, він не має відношення до предмету закупівлі та робіт, які необхідно виконати, відповідно до Технічного завдання.
Вимога, встановлена в тендерній документації, згідно з якою учасник закупівлі повинен надати чинний на дату подання пропозиції сертифікат на систему управління щодо протидії корупції відповідно до ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT), є дискримінаційною з огляду на таке:
1. Стаття 5 Закону України "Про публічні закупівлі" прямо забороняє встановлення дискримінаційних вимог до учасників. Встановлення обов’язкової наявності сертифіката, який є добровільним за своєю природою (не передбачений законодавством як обов’язковий для учасників), створює перевагу для окремих компаній, які мають можливість проходити таку сертифікацію, та обмежує участь інших добросовісних учасників, які можуть повноцінно виконати предмет договору без наявності зазначеного сертифіката.
2. Сертифікація за стандартом ISO 37001:2018 не є обов’язковою вимогою ні за галузевими нормативами, ні за законодавством України для учасників публічних закупівель. Отже, вимога про її обов’язковість виходить за межі повноважень Замовника та суперечить принципу правомірності.
3. Отримання сертифіката ISO 37001:2018 вимагає часу, коштів та звернення до акредитованого органу, що є непропорційною умовою щодо характеру предмета закупівлі. Це особливо обмежує нових учасників або представників малого та середнього бізнесу.
4. Подібна вимога потенційно може бути встановлена в інтересах конкретних учасників, які вже мають відповідний сертифікат, що суперечить статті 24 Конституції України (рівність усіх перед законом) та порушує принцип добросовісної конкуренції.
Вимога щодо обов’язкової наявності сертифіката ISO 37001:2018 є дискримінаційною, такою, що не передбачена законодавством, створює необґрунтовані бар’єри для участі в закупівлі та порушує основні принципи публічних закупівель - зокрема, добросовісної конкуренції, відкритості та рівного доступу.
Додатково зазначаємо, що вимога є дискримінаційною для нас, як Учасника цієї процедури закупівлі, адже надання відомостей про те, що юридичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», Постанови Кабінету міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», виключно Переможець процедури закупівлі повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстави для відмови учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах щодо корупційного правопорушення або правопорушень, пов’язаних з корупцією.
Абзацом п’ятнадцятим пункту 47 Особливостей передбачено, що замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
Крім того, Скаржник має затверджену згідно вимогами чинного законодавства Антикорупційну програму, а також в якості доказу надає Інформаційну довідку з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення з інформацією про відсутність у даному реєстрі ТОВ «УКРСЕРВІСГРУП», ЄДРПОУ: 34169458.
Отже, сертифікат ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016,IDT) не стосується предмету закупівлі, а Скаржник, в свою чергу, має інші документи, які підтверджують, що система управління Учасника щодо протидії корупції відповідає вимогам чинного законодавства України. Дана вимога обмежує можливість Скаржника на прийняття участі у закупівлі, адже Замовник просить надати саме сертифікат виданий органом сертифікації, на систему управління Учасника щодо протидії корупції ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016,IDT), що є дискримінаційним по відношенню до нас, як Учасника процедури закупівлі.
Докази:
Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 27.09.2023 № 15421-р/пк-пз (пункт 3);
Антикорупційна програма;
Інформаційна довідка з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення з інформацією про відсутність Учасника в реєстрі.
×
-
Назва доказу:
Рішення від 27.09.2023 № 15421
-
Повʼязаний документ:
Доказ_до_п_2_рішення від 27.09.2023 № 15421.pdf
-
-
Назва доказу:
Інформаційна довідка
-
Повʼязаний документ:
Доказ_до_п_2_Інформаційна довідка.pdf
-
-
Назва доказу:
Антикорупційна програма
-
Повʼязаний документ:
Доказ_до_п_2 Антикорупційна програма.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації та видалити оскаржувану в даному пункті вимогу, а саме щодо надання: сертифікату Учасника на систему управління щодо протидії корупції ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016,IDT).
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
22dc735182a34f1a89c808e4d3449399
Заголовок пункту скарги:
підпункту 3.1 пункту 3 Переліку документів, які вимагаються замовником для підтвердження відповідності учасника встановленим кваліфікаційним критеріям, наведеному у Додатку № 1 до тендерної документації, вимагається надати: довідку про виконання аналогічного договору, відгук
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
3. Відповідно до підпункту 3.1 пункту 3 Переліку документів, які вимагаються замовником для підтвердження відповідності учасника встановленим кваліфікаційним критеріям, наведеному у Додатку № 1 до тендерної документації, вимагається надати:
«3.1. Довідка про виконання аналогічного договору, за підписом уповноваженої особи та скріплена печаткою Учасника – таблиця № 3. Підтверджується сканованими оригіналами або копіями документів: зазначеного договору; відгука від замовника або генерального підрядника/підрядника/субпідрядника про його виконання, відгук повинен бути на фірмовому бланку з номером та датою видачі відгуку (не раніше оголошення про проведення процедури закупівлі в системі prozorro.gov.ua, також містити назву закупівлі та номер оголошення, предмета закупівлі), містити інформацію про номер та дату договору до якого надається відгук, про якість виконаних робіт, своєчасність, наявність чи відсутність зауважень».
Таким чином, замовником вимагається надання відгуку датованого не раніше 25.04.2025, щоб він мав назву даної закупівлі та номер оголошення, даного предмета закупівлі що проводиться Замовником, що є дискримінаційною вимогою та такою, що не відповідає статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» та створює для учасників додаткові перешкоди для участі у процедурі закупівлі. За час своєї господарської діяльності Скаржник має значний досвід виконання робіт з капітального ремонту.
Нелогічним у даній вимозі також є те, що відгук має містити назву закупівлі та номер оголошення, предмета закупівлі що проводиться Замовником, нам не зрозуміло, чому роботи за аналогічним договором має виконувати підрядник, а відгук видаватися з посиланням на дану оголошену процедуру закупівлі. Таким чином, такий відгук, ми як активний учасник закупівель зможемо використати лише 1 раз до даної закупівлі, а потім нам треба знову звертатися до наших контрагентів, що не є економічним з точки зору затрат часу та трудоресурсів на зазначене. На підставі вищевикладеного у нас як потенційного учасника даної закупівлі виникає питання: яким чином інформація про номер оголошення, предмет закупівлі що проводиться Замовником та дата відгуку може вплинути на наявність у нас досвіду?
Відповідно до частини другої статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, серед яких, зокрема, наявність документального підтвердження досвіду виконання аналогічного договору. Таким чином, законодавцем передбачено наявність досвіду виконання аналогічного договору та його документальне підтвердження, проте, не обмежено право підтверджувати наявність досвіду виконання аналогічного договору наявними аналогічними договорами за попередні роки, або конкретний та відгуками, що видані у попередні роки, що підтверджують виконання аналогічних договорів. На наявність досвіду, якість виконання договору та його оцінку жодним чином не впливає дата видачі відгуку. В той же час, Замовник, встановлюючи вимоги до реквізитів відгука та інформації про процедуру закупівлі що проводиться Замовником, штучно звужує та обмежує участь у Закупівлі.
Крім того, ми як потенційні підрядники наразі не маємо правовідносин з нашими попередніми замовниками та не можемо впливати на рішення щодо надання документів, перелічених вище.
Висунута вимога обумовлює створення дискримінаційних умов. Дискримінаційними вважаються вимоги, яким може відповідати обмежена кількість учасників. За таких умов, взяти участь у процедурі закупівлі не мають змоги всі суб’єкти господарювання, а лише ті, що мають відгуки, видані після 25.04.2025 та які містять всю необхідну інформацію за переліком Замовника.
Виходячи з наведеного, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть учасники, які мають відгук саме з датою видачі відгуку (не раніше оголошення про проведення процедури закупівлі в системі prozorro.gov.ua, також містити назву закупівлі та номер оголошення, предмета закупівлі), що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників процедури закупівлі, у тому числі, Скаржника.
Ми маємо позитивний досвід та відгуки від контрагентів, які ми намагаємося отримувати одразу після виконання договорів, а не під кожну закупівлю окремо. Але надати наявні в нас документи надати на виконання оскаржуваної нами вимоги, ми не можемо, адже наші документи не відповідатимуть вимогам тендерної документації.
Така вимога для нас є дискримінаційною та підлягає редагуванню. Тому на підставі вищевикладеного просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації та видалити оскаржувану в даному пункті вимогу, а саме щодо надання: відгуку (не раніше оголошення про проведення процедури закупівлі в системі prozorro.gov.ua, також містити назву закупівлі та номер оголошення, предмета закупівлі).
Докази:
Лист-відгук від 17.12.2024 №01-24/1077 до договору №47/22 від 09.09.2022 р.;
Договір № 47/22 від 09.09.2022 р.;
Рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 06.02.2023 № 1307-р/пк-пз (пункт 2);
Рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 28.12.2021 № 28458-р/пк-пз (пункт 3).
«3.1. Довідка про виконання аналогічного договору, за підписом уповноваженої особи та скріплена печаткою Учасника – таблиця № 3. Підтверджується сканованими оригіналами або копіями документів: зазначеного договору; відгука від замовника або генерального підрядника/підрядника/субпідрядника про його виконання, відгук повинен бути на фірмовому бланку з номером та датою видачі відгуку (не раніше оголошення про проведення процедури закупівлі в системі prozorro.gov.ua, також містити назву закупівлі та номер оголошення, предмета закупівлі), містити інформацію про номер та дату договору до якого надається відгук, про якість виконаних робіт, своєчасність, наявність чи відсутність зауважень».
Таким чином, замовником вимагається надання відгуку датованого не раніше 25.04.2025, щоб він мав назву даної закупівлі та номер оголошення, даного предмета закупівлі що проводиться Замовником, що є дискримінаційною вимогою та такою, що не відповідає статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» та створює для учасників додаткові перешкоди для участі у процедурі закупівлі. За час своєї господарської діяльності Скаржник має значний досвід виконання робіт з капітального ремонту.
Нелогічним у даній вимозі також є те, що відгук має містити назву закупівлі та номер оголошення, предмета закупівлі що проводиться Замовником, нам не зрозуміло, чому роботи за аналогічним договором має виконувати підрядник, а відгук видаватися з посиланням на дану оголошену процедуру закупівлі. Таким чином, такий відгук, ми як активний учасник закупівель зможемо використати лише 1 раз до даної закупівлі, а потім нам треба знову звертатися до наших контрагентів, що не є економічним з точки зору затрат часу та трудоресурсів на зазначене. На підставі вищевикладеного у нас як потенційного учасника даної закупівлі виникає питання: яким чином інформація про номер оголошення, предмет закупівлі що проводиться Замовником та дата відгуку може вплинути на наявність у нас досвіду?
Відповідно до частини другої статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, серед яких, зокрема, наявність документального підтвердження досвіду виконання аналогічного договору. Таким чином, законодавцем передбачено наявність досвіду виконання аналогічного договору та його документальне підтвердження, проте, не обмежено право підтверджувати наявність досвіду виконання аналогічного договору наявними аналогічними договорами за попередні роки, або конкретний та відгуками, що видані у попередні роки, що підтверджують виконання аналогічних договорів. На наявність досвіду, якість виконання договору та його оцінку жодним чином не впливає дата видачі відгуку. В той же час, Замовник, встановлюючи вимоги до реквізитів відгука та інформації про процедуру закупівлі що проводиться Замовником, штучно звужує та обмежує участь у Закупівлі.
Крім того, ми як потенційні підрядники наразі не маємо правовідносин з нашими попередніми замовниками та не можемо впливати на рішення щодо надання документів, перелічених вище.
Висунута вимога обумовлює створення дискримінаційних умов. Дискримінаційними вважаються вимоги, яким може відповідати обмежена кількість учасників. За таких умов, взяти участь у процедурі закупівлі не мають змоги всі суб’єкти господарювання, а лише ті, що мають відгуки, видані після 25.04.2025 та які містять всю необхідну інформацію за переліком Замовника.
Виходячи з наведеного, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть учасники, які мають відгук саме з датою видачі відгуку (не раніше оголошення про проведення процедури закупівлі в системі prozorro.gov.ua, також містити назву закупівлі та номер оголошення, предмета закупівлі), що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників процедури закупівлі, у тому числі, Скаржника.
Ми маємо позитивний досвід та відгуки від контрагентів, які ми намагаємося отримувати одразу після виконання договорів, а не під кожну закупівлю окремо. Але надати наявні в нас документи надати на виконання оскаржуваної нами вимоги, ми не можемо, адже наші документи не відповідатимуть вимогам тендерної документації.
Така вимога для нас є дискримінаційною та підлягає редагуванню. Тому на підставі вищевикладеного просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації та видалити оскаржувану в даному пункті вимогу, а саме щодо надання: відгуку (не раніше оголошення про проведення процедури закупівлі в системі prozorro.gov.ua, також містити назву закупівлі та номер оголошення, предмета закупівлі).
Докази:
Лист-відгук від 17.12.2024 №01-24/1077 до договору №47/22 від 09.09.2022 р.;
Договір № 47/22 від 09.09.2022 р.;
Рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 06.02.2023 № 1307-р/пк-пз (пункт 2);
Рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 28.12.2021 № 28458-р/пк-пз (пункт 3).
×
-
Назва доказу:
Рішення від 28.12.2021 № 28458
-
Повʼязаний документ:
Доказ_до_п_3_рішення_від_28_12_2021_№_28458.pdf
-
-
Назва доказу:
Рішення від 06.02.2023 №1307
-
Повʼязаний документ:
Доказ_до_п_3_рішення_від_06_02_2023_№1307.pdf
-
-
Назва доказу:
Лист-відгук
-
Повʼязаний документ:
Доказ_до_п_3_ Лист-відгук.pdf
-
-
Назва доказу:
Договір
-
Повʼязаний документ:
Доказ_до_п_3_ Договір.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації та видалити оскаржувану в даному пункті вимогу, а саме щодо надання: відгуку (не раніше оголошення про проведення процедури закупівлі в системі prozorro.gov.ua, також містити назву закупівлі та номер оголошення, предмета закупівлі)