-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Сонячна енергія, код ДК 021:2015 – 09330000-1 – 3 комплекти сонячних електричних станцій з кріпленнями, електрощитовими та загальною потужністю 60 кВт.
Сонячна енергія, 3 комплекти сонячних електричних станцій з кріпленнями, електрощитовими та загальною потужністю 60 кВт.
Завершена
2 171 883.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 10 859.42 UAH
мін. крок: 0.5% або 10 859.42 UAH
Період оскарження:
24.04.2025 17:12 - 03.05.2025 00:00
Вимога
Є відповідь
Вимога щодо незаконного визначення переможцем ФОП "КОЛБІНОВА АНАТОЛІЯ МИХАЙЛОВИЧА"
Номер:
c9f59c70a516442a8f09739857a0b89a
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-04-24-012288-a.b1
Назва:
Вимога щодо незаконного визначення переможцем ФОП "КОЛБІНОВА АНАТОЛІЯ МИХАЙЛОВИЧА"
Вимога:
13.05.25 Замовником - КОМУНАЛЬНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ "ВЕСЕЛА ДОЛИНА" БУДЖАЦЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ БОЛГРАДСЬКОГО РАЙОНУ ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ у закупівлі «Сонячна енергія, код ДК 021:2015 – 09330000-1 – 3 комплекти сонячних електричних станцій з кріпленнями, електрощитовими та загальною потужністю 60 кВт» було визначено переможцем ФОП "КОЛБІНОВА АНАТОЛІЯ МИХАЙЛОВИЧА". Проте зазначені дії порушують законодавство у сфері публічних закупівель, оскільки тендерна пропозиція ФОП "КОЛБІНОВА АНАТОЛІЯ МИХАЙЛОВИЧА" не відповідає вимогам тендерної документації.
1. Відповідно до п.3.4 Додаткових вимог Додатку 3 Технічної специфікації: «У складі Тендерної пропозиції Учасник подає порівняльну таблицю відповідності характеристик запропонованого ним Товару вимогам, що ставляться Замовником стосовно характеристик предмету закупівлі, які наведені у складі Технічної Специфікації.»
Учасник ФОП "КОЛБІНОВ АНАТОЛІЙ МИХАЙЛОВИЧ" у складі тендерної пропозиції надає файл під назвою «3.4 порівняльна таблиця», проте вказаний файл не містить порівняльної таблиці відповідності характеристик запропонованого ним Товару вимогам, що ставляться Замовником стосовно характеристик предмету закупівлі, які наведені у складі Технічної Специфікації, а містить тільки підписану Технічну специфікацію.
Отже, у складі тендерної пропозиції Учасника ФОП "КОЛБІНОВА АНАТОЛІЯ МИХАЙЛОВИЧА" відсутня порівняльна таблиця відповідності характеристик запропонованого ним Товару вимогам, що ставляться Замовником стосовно характеристик предмету закупівлі, які наведені у складі Технічної Специфікації.
Таким чином, Замовник повинен відхилити тендерну пропозицію ФОП "КОЛБІНОВА АНАТОЛІЯ МИХАЙЛОВИЧА", оскільки вона не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
2. Відповідно до п. 1 Інструкції з підготовки тендерної пропозиції: «Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації:
- інформацією про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а також відповідну технічну специфікацію (у разі потреби (плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі) – згідно Додатку 3 до цієї тендерної документації;» Учасник ФОП "КОЛБІНОВ АНАТОЛІЙ МИХАЙЛОВИЧ" у складі тендерної пропозиції надає файл під назвою «13.Форма.pdf», який містить його тендерну пропозицію. У даному документі вказано, що учасник пропонує до постачання «Сонячну панель LONGI 615W Bifacial N-Type LR8-66HGD-615М».
Учасник ФОП "КОЛБІНОВ АНАТОЛІЙ МИХАЙЛОВИЧ" у складі тендерної пропозиції надає файл під назвою «3_5_Копія_Технічного_паспорту_на_панелі», який містить технічний паспорт на сонячні панелі LONGI 615W Bifacial N-Type LR8-66HGD-615М. У вказаному документі містяться наступні характеристики:
Напруга холостого ходу (Voc/V) – 48.58
Струм короткого замикання (Isc/A) – 16.00
Напруга при макс.потужності (Vmp/V) – 40.71
Струм при макс.потужності (Imp/A) – 15.11
ККД (%) – 22.8
Учасник ФОП "КОЛБІНОВ АНАТОЛІЙ МИХАЙЛОВИЧ" у складі тендерної пропозиції надає файл під назвою «3.4 порівняльна таблиця», в якому зазначає наступну інформацію:
Напруга холостого ходу (Voc) – 52.66
Струм короткого замикання (Isc) – 14.77
Напруга при Pmax (Vmpр) – 44.22
Струм при Pmax (Impр) – 13.91
ККД (ефективність) – 23%
Тобто, учасник ФОП "КОЛБІНОВ АНАТОЛІЙ МИХАЙЛОВИЧ" у Технічній специфікації вказує недостовірну інформацію щодо технічних характеристик сонячних панелей, які пропонує до постачання.
Таким чином, Замовник повинен відхилити тендерну пропозицію ФОП "КОЛБІНОВА АНАТОЛІЯ МИХАЙЛОВИЧА", оскільки вона не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації та учасник ФОП "КОЛБІНОВ АНАТОЛІЙ МИХАЙЛОВИЧ" зазначив недостовірну інформацію.
3. Відповідно п. 7 Інструкції з підготовки тендерної пропозиції: «Інформація про субпідрядника (у випадку закупівлі робіт або послуг) - не передбачено.»
Учасник ФОП "КОЛБІНОВ АНАТОЛІЙ МИХАЙЛОВИЧ" у складі тендерної пропозиції надає файл під назвою «5_Довідка_про_залучення_субпідряду», у якому зазначає, що «планується залучення субпідрядних організацій, у обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю, «ЕСКОРЕ»…»
Проте, Закон України «Про публічні закупівлі» передбачає залучення субпідрядників тільки у випадку закупівлі робіт або послуг. У випадку закупівлі товару незалучення субпідрядників не передбачено.
Отже, Учасник ФОП "КОЛБІНОВ АНАТОЛІЙ МИХАЙЛОВИЧ" порушує Закон України «Про публічні закупівлі» щодо залучення субпідрядників.
Таким чином, Замовник повинен відхилити тендерну пропозицію ФОП "КОЛБІНОВА АНАТОЛІЯ МИХАЙЛОВИЧА", оскільки вона не відповідає вимогам тендерної документації.
4. Відповідно до п.3.5 Додаткових вимог Додатку 3 Технічної специфікації: «У складі Тендерної пропозиції Учасник обов’язково надає копію технічного паспорту на устаткування, яке буде поставлене Замовнику Учасником.»
Відповідно до Додатку 3 Технічної специфікації: «Комплектація СЕС повинна включати:
- Інвертор гібридний високовольтний SUN-20K-SG01HP3-EU-AM2, EU ВЕРСІЯ…
- Наземну основу (металоконструкцію) з антикорозійного матеріалу, або іншого матеріалу з захисним покриттям та з типом монтажу на рівний дах для фотоелектричних модулів загальною потужністю 20кВт;
- Електрощит для підключення гібридного інвертора до мережі з трьохпозиційним перемикачем та автоматами захисту;
- Електрощити на кожен стрім СЕС для захисту сонячних панелей.
- Система блискавкозахисту, яка повинна забезпечувати захист СЕС від прямого удару блискавки з окремим заземленням.»
Також згідно Основних технічних характеристик установки Додатку 3 Технічної специфікації: «Обладнання: Інвертор гібридний DEYE SUN-20K-SG01HP3-EU-AM2 20KW, EU ВЕРСІЯ (або еквівалент не гірше зазначених характеристик); Готовий до встановлення комплект - система кріплення сонячних панелей на земляну ділянку; Комплект електрообладнання для підключення інверторів до загальної системи (AC); Комплект електрообладнання для підключення (DC) захисту кожного стріму.»
Проте, у складі тендерної пропозиції Учасник ФОП "КОЛБІНОВ АНАТОЛІЙ МИХАЙЛОВИЧ" не надає копію технічного паспорту на: Готовий до встановлення комплект - система кріплення сонячних панелей на земляну ділянку; Комплект електрообладнання для підключення інверторів до загальної системи (AC); Комплект електрообладнання для підключення (DC) захисту кожного стріму.
Також у складі тендерної пропозиції Учасник ФОП "КОЛБІНОВ АНАТОЛІЙ МИХАЙЛОВИЧ" надає файл під назвою «3.5 паспорт на инвертор», проте даний файл містить тільки титульну сторінку технічного паспорту на інвертор, тобто відсутня інформація про технічні характеристики інвертора.
Отже, у складі тендерної пропозиції Учасник ФОП "КОЛБІНОВ АНАТОЛІЙ МИХАЙЛОВИЧ" не надає копію технічного паспорту на Інвертор гібридний DEYE SUN-20K-SG01HP3-EU-AM2 20KW, EU ВЕРСІЯ (або еквівалент не гірше зазначених характеристик).
Таким чином, Замовник повинен відхилити тендерну пропозицію ФОП "КОЛБІНОВА АНАТОЛІЯ МИХАЙЛОВИЧА", оскільки вона не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Враховуючи вищезазначене, пропозиція учасника ФОП "КОЛБІНОВА АНАТОЛІЯ МИХАЙЛОВИЧА" повинна бути відхилена Замовником.
ТОВ «ЕНЕРГІЯ ПРИРОДИ ПЛЮС» не погоджується з рішенням Замовника щодо визначення ФОП "КОЛБІНОВА АНАТОЛІЯ МИХАЙЛОВИЧА" переможцем процедури закупівлі та вимагає від Замовника скасувати рішення про визначення останнього переможцем.
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога.pdf 13.05.2025 16:16
Дата подачі:
13.05.2025 16:16
Вирішення:
Cкасування замовником рішення, затвердженим протоколом № 4 від 13.05.2025 про визначення переможцем є неправомірним, оскільки ані Законом України «Про публічні закупівлі», ані Постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», незважаючи на технічну можливість на електронних майданчиках, не встановлено можливості замовниками самостійно скасовувати власні рішення про визначення учасника процедури закупівлі переможцем або відхилення тендерної пропозиції учасника, щодо якого замовником уже прийнято рішення.
Змінити своє рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника або визначення переможцем учасника замовник може правомірно лише у випадку виконання рішення Антимонопольного комітету України (пункт 2 частина 18 статті 18 Закону).
Статус вимоги:
Не задоволено
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга щодо неправомірного скасування процедури закупівлі UA-2025-04-24-012288-a без зазначення конкретного порушення законодавства
Номер:
818726dd70fc438f8f6a9f586c3d14f4
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-04-24-012288-a.b2
Назва:
Скарга щодо неправомірного скасування процедури закупівлі UA-2025-04-24-012288-a без зазначення конкретного порушення законодавства
Скарга:
Пов'язані документи:
Орган оскарження
- Інформація про резолютивну частину рішення від 05.06.2025 №9021.pdf 06.06.2025 15:25
- рішення від 05.06.2025 № 9021.pdf 10.06.2025 12:47
- рішення від 29.05.2025 №8574.pdf 29.05.2025 16:40
- Відповідь Колбінов.pdf 04.06.2025 16:48
- sign.p7s 27.05.2025 12:37
- протокол № 4 переможецю.pdf 27.05.2025 12:33
- Скарга до АМКУ Колбінов.рdf.pdf 27.05.2025 12:33
- протокол №5 скасування.pdf 27.05.2025 12:33
- відповідь.pdf 02.06.2025 15:47
Дата прийняття скарги до розгляду:
27.05.2025 12:58
Дата розгляду скарги:
05.06.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
29.05.2025 16:40
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
10.06.2025 12:48
Дата виконання рішення Замовником:
10.06.2025 16:40
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Комунальне підприємство "Весела Долина" скасовує своє рішення про відміну закупівлі згідно протоколу №5 від 20.05.2025р.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
e78d6313173b4100911728db7cfc5145
Заголовок пункту скарги:
Скасування закупівлі без опису порушень, як того вимагає п. 47 Особливостей (Постанова КМУ №1178)
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на відміну
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Відміна процедури закупівлі
Тип порушення:
Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Я, ФОП Колбінов Анатолій Михайлович (далі – Скаржник), учасник та переможець процедури закупівлі, предметом якої було «сонячна енергія, код ДК 021:2015 – 09330000-1 – 3 комплекти сонячних електричних станцій з кріпленнями, електрощитовими та загальною потужністю 60 кВт, ідентифікатор закупівлі: UA-2025-04-24-012288-a» (далі– Закупівля).
13.05.2025 Комунальним підприємством «Весела Долина» Буджацької селищної ради Болградського району Одеської області (далі – Замовник) був опублікований протокол №4 щодо прийняття рішення уповноваженою особою.
Відповідно до Протоколу №4 Замовником було розглянуто питання порядку денного, а саме:
1. Про розгляд тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі Фізична особа-підприємець Колбінов Анатолій Михайлович та визнання його переможцем процедури закупівлі.
2. Про прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю.
Під час розгляду першого питання порядку денного, Замовник прийшов до висновку, що «тендерна пропозиція учасника процедури закупівлі фізичної особи-підприємця Колбінова Анатолія Михайловича визначена найбільш економічно вигідною відповідно до пункту 37 Особливостей.
За результатами розгляду цієї тендерної пропозиції не виявлено невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерної документацією. З огляду на те, що тендерна пропозиція відповідає вимогам тендерної документації замовник визначає учасника Фізичу особу - підприємеця Колбінова Анатолія Михайловича переможцем процедури закупівлі та приймає рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до статті 33 Закону та пункту 49 Особливостей».
Відповідно до інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель Prozorro, 13.05.2025 року, я ФОП Колбінов Анатолій Михайлович, був офіційно визначений переможцем процедури Закупівлі
Однак, вже 20.05.2025 року Замовник скасував дану процедуру закупівлі, посилаючись на підпункт 2 пункту 47 Особливостей, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178, без належного обґрунтування та без надання конкретного опису виявлених порушень.
Вважаю, що Замовником було порушено ряд норм законодавства у сфері публічних закупівель, а саме:
Відповідно до підпункту 2 пункту 47 Особливостей здійснення публічних закупівель, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178: Замовник відміняє відкриті торги / спрощену закупівлю / переговорну процедуру закупівлі / конкурентний діалог / торги з обмеженою участю в разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Натомість, у рішенні Замовника (Протокол №5 від 20.05.2025 р.) не було наведено жодного конкретного порушення законодавства, як того прямо вимагає вказане положення. Таким чином, відміна процедури закупівлі не відповідає положенням пункту 50 Особливостей, є необґрунтованою та суперечить вимогам чинного законодавства, а відтак – підлягає оскарженню в установленому порядку.
У рішенні Замовника про скасування процедури Закупівлі було лише вказано: «Під час проведення Закупівлі встановлено такі порушення: технічна характеристика Учасника не відповідає технічній характеристики у тендерній документації. Зазначені порушення на цьому етапі Закупівлі неможливо усунути чи виправити».
Однак, таке формулювання не відповідає вимогам законодавства, оскільки:
1. Не містить опису порушень вимог законодавства (викладеного чітко й конкретно).
2. Не доведено факт неможливості усунення (в тому числі без пропозиції в иправити через систему закупівель, як це передбачено пунктом 43).
Згідно п. 43 Особливостей затвердженою Постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178: якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель».
В даному випадку Замовник не скористався цим правом, та не звернувся до Учасника для усунення навіть формальної неточності, а одразу скасував закупівлю.
Таким чином, відміна процедури закупівлі не відповідає положенням пункту 50 Особливостей, є необґрунтованою та суперечить вимогам чинного законодавства, а відтак – підлягає оскарженню в установленому порядку.
Згідно п. 16 ст. 29 Розгляд та оцінка тендерних пропозицій/пропозицій Закону України «Про публічні закупівлі», в останній редакції від 23.10.2024 року (далі – ЗУ «Про публічні закупівлі») , «якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах:
1) що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону;
2) на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю.»
Крім того, дії Замовника порушують статтю 32 Закону України "Про публічні закупівлі", яка передбачає, що: замовник має право прийняти рішення про відміну торгів у разі: [...] неможливості усунення порушень, що виникли під час проведення процедури закупівлі, у тому числі внаслідок визнання недійсними окремих положень тендерної документації (оголошення про проведення спрощеної закупівлі) або допущення помилки в ній».
Також, Замовником було порушено статтю 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» яка гарантує: Публічні закупівлі здійснюються за принципами:
– добросовісної конкуренції серед учасників;
– максимальної економії та ефективності;
– відкритості та прозорості на всіх стадіях;
– недискримінації учасників;
– об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій
Скасування торгів після визначення переможця без фактичного опису порушень і без надання Учаснику можливості пояснити або усунути нібито виявлені недоліки є прямим порушенням Замовником принципів законності та недискримінації, суперечить нормам Закону і має бути скасоване.
Відсутність жодного об'єктивного обґрунтування щодо порушення вимог закону учасником, помилки чи недійсності документації не було надано, що свідчить про зловживання Замовником, своїм правом на скасування закупівлі.
В аналогічних рішення Антимонопольний комітет України неодноразово визнавав неправомірною відміну закупівель замовниками без належного обґрунтування. Законодавство чітко визначає виключні підстави для скасування публічних закупівель, і замовник зобов’язаний документально підтверджувати кожну з них.
Прецедентна практика Антимонопольного комітету України:
1) Відповідно до рішення АМКУ № 16907-р/пк-пз від 08.09.2020 року, оголошення № UA-2020-06-18-001361-b, відповідно до інформації, оприлюдненої на веб-порталі Уповноваженого органу, причина відміни - неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель. Разом з тим, Замовник не довів та документально не підтвердив прийняття рішення про відміну торгів. Враховуючи наведене, Замовник, відмінивши процедуру закупівлі з наведених підстав, порушив вимоги Закону в цій частині. Відповідно зобовʼязано Замовника скасувати рішення про відміну процедури закупівлі. Враховуючи інформацію, викладену в мотивувальній частині цього рішення, Колегією встановлено, що під час проведення Процедури закупівлі Замовник допустив порушення, які на момент прийняття Колегією цього рішення можна виправити шляхом зобов'язання Замовника скасувати рішення про відміну Процедури закупівлі.
2) У Рішенні АМКУ №19117-р/пк-пз зазначено, що подання документа в іншому форматі без втрати змісту не є порушенням.
3) У Рішенні №11055-р/пк-пз АМКУ чітко вказано, що якщо інформація з технічної специфікації подана в іншій формі (текстом), але дозволяє зробити висновок про відповідність — таке оформлення є допустимим.
13.05.2025 Комунальним підприємством «Весела Долина» Буджацької селищної ради Болградського району Одеської області (далі – Замовник) був опублікований протокол №4 щодо прийняття рішення уповноваженою особою.
Відповідно до Протоколу №4 Замовником було розглянуто питання порядку денного, а саме:
1. Про розгляд тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі Фізична особа-підприємець Колбінов Анатолій Михайлович та визнання його переможцем процедури закупівлі.
2. Про прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю.
Під час розгляду першого питання порядку денного, Замовник прийшов до висновку, що «тендерна пропозиція учасника процедури закупівлі фізичної особи-підприємця Колбінова Анатолія Михайловича визначена найбільш економічно вигідною відповідно до пункту 37 Особливостей.
За результатами розгляду цієї тендерної пропозиції не виявлено невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерної документацією. З огляду на те, що тендерна пропозиція відповідає вимогам тендерної документації замовник визначає учасника Фізичу особу - підприємеця Колбінова Анатолія Михайловича переможцем процедури закупівлі та приймає рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до статті 33 Закону та пункту 49 Особливостей».
Відповідно до інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель Prozorro, 13.05.2025 року, я ФОП Колбінов Анатолій Михайлович, був офіційно визначений переможцем процедури Закупівлі
Однак, вже 20.05.2025 року Замовник скасував дану процедуру закупівлі, посилаючись на підпункт 2 пункту 47 Особливостей, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178, без належного обґрунтування та без надання конкретного опису виявлених порушень.
Вважаю, що Замовником було порушено ряд норм законодавства у сфері публічних закупівель, а саме:
Відповідно до підпункту 2 пункту 47 Особливостей здійснення публічних закупівель, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178: Замовник відміняє відкриті торги / спрощену закупівлю / переговорну процедуру закупівлі / конкурентний діалог / торги з обмеженою участю в разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Натомість, у рішенні Замовника (Протокол №5 від 20.05.2025 р.) не було наведено жодного конкретного порушення законодавства, як того прямо вимагає вказане положення. Таким чином, відміна процедури закупівлі не відповідає положенням пункту 50 Особливостей, є необґрунтованою та суперечить вимогам чинного законодавства, а відтак – підлягає оскарженню в установленому порядку.
У рішенні Замовника про скасування процедури Закупівлі було лише вказано: «Під час проведення Закупівлі встановлено такі порушення: технічна характеристика Учасника не відповідає технічній характеристики у тендерній документації. Зазначені порушення на цьому етапі Закупівлі неможливо усунути чи виправити».
Однак, таке формулювання не відповідає вимогам законодавства, оскільки:
1. Не містить опису порушень вимог законодавства (викладеного чітко й конкретно).
2. Не доведено факт неможливості усунення (в тому числі без пропозиції в иправити через систему закупівель, як це передбачено пунктом 43).
Згідно п. 43 Особливостей затвердженою Постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178: якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель».
В даному випадку Замовник не скористався цим правом, та не звернувся до Учасника для усунення навіть формальної неточності, а одразу скасував закупівлю.
Таким чином, відміна процедури закупівлі не відповідає положенням пункту 50 Особливостей, є необґрунтованою та суперечить вимогам чинного законодавства, а відтак – підлягає оскарженню в установленому порядку.
Згідно п. 16 ст. 29 Розгляд та оцінка тендерних пропозицій/пропозицій Закону України «Про публічні закупівлі», в останній редакції від 23.10.2024 року (далі – ЗУ «Про публічні закупівлі») , «якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах:
1) що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону;
2) на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю.»
Крім того, дії Замовника порушують статтю 32 Закону України "Про публічні закупівлі", яка передбачає, що: замовник має право прийняти рішення про відміну торгів у разі: [...] неможливості усунення порушень, що виникли під час проведення процедури закупівлі, у тому числі внаслідок визнання недійсними окремих положень тендерної документації (оголошення про проведення спрощеної закупівлі) або допущення помилки в ній».
Також, Замовником було порушено статтю 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» яка гарантує: Публічні закупівлі здійснюються за принципами:
– добросовісної конкуренції серед учасників;
– максимальної економії та ефективності;
– відкритості та прозорості на всіх стадіях;
– недискримінації учасників;
– об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій
Скасування торгів після визначення переможця без фактичного опису порушень і без надання Учаснику можливості пояснити або усунути нібито виявлені недоліки є прямим порушенням Замовником принципів законності та недискримінації, суперечить нормам Закону і має бути скасоване.
Відсутність жодного об'єктивного обґрунтування щодо порушення вимог закону учасником, помилки чи недійсності документації не було надано, що свідчить про зловживання Замовником, своїм правом на скасування закупівлі.
В аналогічних рішення Антимонопольний комітет України неодноразово визнавав неправомірною відміну закупівель замовниками без належного обґрунтування. Законодавство чітко визначає виключні підстави для скасування публічних закупівель, і замовник зобов’язаний документально підтверджувати кожну з них.
Прецедентна практика Антимонопольного комітету України:
1) Відповідно до рішення АМКУ № 16907-р/пк-пз від 08.09.2020 року, оголошення № UA-2020-06-18-001361-b, відповідно до інформації, оприлюдненої на веб-порталі Уповноваженого органу, причина відміни - неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель. Разом з тим, Замовник не довів та документально не підтвердив прийняття рішення про відміну торгів. Враховуючи наведене, Замовник, відмінивши процедуру закупівлі з наведених підстав, порушив вимоги Закону в цій частині. Відповідно зобовʼязано Замовника скасувати рішення про відміну процедури закупівлі. Враховуючи інформацію, викладену в мотивувальній частині цього рішення, Колегією встановлено, що під час проведення Процедури закупівлі Замовник допустив порушення, які на момент прийняття Колегією цього рішення можна виправити шляхом зобов'язання Замовника скасувати рішення про відміну Процедури закупівлі.
2) У Рішенні АМКУ №19117-р/пк-пз зазначено, що подання документа в іншому форматі без втрати змісту не є порушенням.
3) У Рішенні №11055-р/пк-пз АМКУ чітко вказано, що якщо інформація з технічної специфікації подана в іншій формі (текстом), але дозволяє зробити висновок про відповідність — таке оформлення є допустимим.
×
-
Назва доказу:
Повний текст скарги до АМКУ Містить обґрунтування правової позиції, порушених норм та прецедентної практики
-
Повʼязаний документ:
Скарга до АМКУ Колбінов.рdf.pdf
-
-
Назва доказу:
Протокол №4 — визначення переможця. Підтверджує, що Скаржника було офіційно визначено переможцем без виявлення порушень
-
Повʼязаний документ:
протокол № 4 переможецю.pdf
-
-
Назва доказу:
Протокол №5 — рішення про скасування закупівлі. Підтверджує скасування процедури без належного опису порушень, що є підставою скарги
-
Повʼязаний документ:
протокол №5 скасування.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
×
-
Зобов’язати Замовника скасувати Протокол №5 від 20.05.2025 року про скасування закупівлі та поновити процедуру UA-2025-04-24-012288-a на етапі визначення переможця.