-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Брикет паливний вугільний за кодом ДК 021:2015 09110000-3 Тверде паливо (09111220-8 Брикетоване вугілля)
Завершена
1 170 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 850.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 5 850.00 UAH
Період оскарження:
24.04.2025 11:55 - 21.05.2025 00:00
Скарга
Залишено без розгляду
КЕП
Скарга
Номер:
f2345c5134474c2d87ce8e93b7ee59ef
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-04-24-004785-a.a2
Назва:
Скарга
Скарга:
Скарга до АМКУ в рамках оголошення Брикет паливний вугільний за кодом ДК 021:2015 09110000-3 Тверде паливо (09111220-8 Брикетоване вугілля)
Пов'язані документи:
Учасник
- 20.05.25_Скарга UA-2025-05-08-010041-a 20.05.2025 21:35
- ТУ У 19.2-40351318-001-2017 зі Змінами №1 від 14.08.2023 року 20.05.2025 21:35
- 20.05.25_Скарга UA-2025-05-08-010041-a (підписана) 20.05.2025 21:35
- Про рішення Держпідприємництва від 29.04.99 N 17-28_4 - Повідомлення від 30.09.2000 - d69462-20000930 20.05.2025 21:35
- Про затвердження Тимчасового порядку проведення державної… - Наказ № 247 від 09.10.2000 - d75996-20231213 20.05.2025 21:35
- Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя… - Закон № 4004-XII від 24.02.1994 - d19990-20231001 20.05.2025 21:35
- Про визнання таким, що втратив чинність, наказу Міністерст… - Наказ № 1829 від 19.10.2023 - d531502-20231019 20.05.2025 21:35
- sign.p7s 20.05.2025 21:44
- рішення від 22.05.2025 № 8168.pdf 22.05.2025 16:44
Дата прийняття скарги до розгляду:
20.05.2025 21:54
Причина:
Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
22.05.2025 16:44
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
a17ef0ac58254bc1811786e1f1b7f9e0
Заголовок пункту скарги:
Скарга на дискримінаційні вимоги
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на лот
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
24.04.2025 р. Замовник оприлюднив Оголошення про закупівлю: UA-2025-04-24-004785-a, процедури закупівлі – відкриті торги з особливостями, предметом закупівлі зазначено: брикет паливний вугільний за кодом ДК 021:2015 09110000-3 Тверде паливо ( 09111220-8 Брикетоване вугілля).
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "НАУКОВО-ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО "ПРОМБРИКЕТ" (надалі – Скаржник) має намір взяти участь у відповідному тендері, однак ознайомившись з тендерною документацією (надалі – ТД), було виявлено в ній вимоги, які не відповідають чинному законодавству, обмежують конкуренцію, та не дають Скаржнику можливості прийняти участь у відповідній закупівлі а саме: відповідно до п. 4 розділу до Технічних вимог та специфікації (Додаток № 3) до ТД, зазначені у Додатоку № 5 до ТД “Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції”.
Замовник зазначає, документи та/або інформація, які повинен надати учасник у складі тендерної пропозиції, для підтвердження відповідності пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, а саме: копія технічних умов виробника відповідно до яких виготовляється пропонована продукція, з наданням завіреної копії Висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи, або довідку з посиланням на Реєстр висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи (в якому повинна міститися інформація щодо наявності висновку ДСЕЕ на технічні умови відповідно до яких виробляється брикет паливний вугільний).
Отже встановлення такої вимоги не має жодного відношення до чинного законодавства України, зокрема до Особливостей згідно яких Замовник проводить закупівлю, вважаємо, що наведена вимога штучно звужує коло потенційних учасників, та є дискримінаційною зокрема по відношенню до Скаржника, та має бути виправлена шляхом внесення відповідних змін.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
1. ТУ У 19.2-40351318-001:2017 зі змінами від 14.08.2023 року.
Відповідно до частини 11 статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі» регламентовано, що «документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції.
Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції, "не може бути підставою для її відхилення замовником".
Водночас, закон України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення" який регламентував проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи, а також затвердження (видачу) відповідного Висновку втратив чинність на підставі Закону України «Про систему громадського здоров’я» від 06.09.2022 № 2573-IX (Закон № 2573-IX ).
Також, на теперішній час втратив чинність і Порядок проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи, затвердженого наказом МОЗ України № 247 від 09.10.2000 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 10 січня 2001 р. За № 4/5195, на підставі Наказу Міністерства охорони здоров’я України від 19.10.2023 № 1829.
Законом № 2573-IX не передбачена можливість проведення санітарно-епідеміологічної експертизи, а отже і видача (отримання) Висновку, внесення його, на теперішній час, до реєстру висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи, виданих Держпродспоживслужбою. Також, наразі, вищевказані документи (зазначені у п. 4 розділу до Технічних вимог та специфікації (Додаток № 3) до ТД не передбачені і будь-якими іншими законодавчими актами, що відповідно унеможливлює їх отримання і надання.
Отже на теперішній час чинним законодавством України вказані документи не передбачені, а отже, з огляду на вищевказані законодавчі норми, не подаються у складі тендерної пропозиції:
Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи (та/або його копія), або довідка з посиланням на Реєстр висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може прийняти участь у закупівлі.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст.18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України, -
ПРОСИМО:
1. Прийняти Скаргу до розгляду
2. Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести вимоги Оголошення та тендерної документації у відповідність із вимогами законодавства.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
1) ТУ У 19.2-40351318-001:2017 зі змінами від 14.08.2023 року.
2) Про рішення Держпідприємництва від 29.04.99 N 17-28_4 - Повідомлення від 30.09.2000 - d69462-20000930
3) Про затвердження Тимчасового порядку проведення державної… - Наказ № 247 від 09.10.2000 - d75996-20231213
4) Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя… - Закон № 4004-XII від 24.02.1994 - d19990-20231001
5) Про визнання таким, що втратив чинність, наказу Міністерст… - Наказ № 1829 від 19.10.2023 - d531502-20231019
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "НАУКОВО-ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО "ПРОМБРИКЕТ" (надалі – Скаржник) має намір взяти участь у відповідному тендері, однак ознайомившись з тендерною документацією (надалі – ТД), було виявлено в ній вимоги, які не відповідають чинному законодавству, обмежують конкуренцію, та не дають Скаржнику можливості прийняти участь у відповідній закупівлі а саме: відповідно до п. 4 розділу до Технічних вимог та специфікації (Додаток № 3) до ТД, зазначені у Додатоку № 5 до ТД “Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції”.
Замовник зазначає, документи та/або інформація, які повинен надати учасник у складі тендерної пропозиції, для підтвердження відповідності пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, а саме: копія технічних умов виробника відповідно до яких виготовляється пропонована продукція, з наданням завіреної копії Висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи, або довідку з посиланням на Реєстр висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи (в якому повинна міститися інформація щодо наявності висновку ДСЕЕ на технічні умови відповідно до яких виробляється брикет паливний вугільний).
Отже встановлення такої вимоги не має жодного відношення до чинного законодавства України, зокрема до Особливостей згідно яких Замовник проводить закупівлю, вважаємо, що наведена вимога штучно звужує коло потенційних учасників, та є дискримінаційною зокрема по відношенню до Скаржника, та має бути виправлена шляхом внесення відповідних змін.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
1. ТУ У 19.2-40351318-001:2017 зі змінами від 14.08.2023 року.
Відповідно до частини 11 статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі» регламентовано, що «документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції.
Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції, "не може бути підставою для її відхилення замовником".
Водночас, закон України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення" який регламентував проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи, а також затвердження (видачу) відповідного Висновку втратив чинність на підставі Закону України «Про систему громадського здоров’я» від 06.09.2022 № 2573-IX (Закон № 2573-IX ).
Також, на теперішній час втратив чинність і Порядок проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи, затвердженого наказом МОЗ України № 247 від 09.10.2000 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 10 січня 2001 р. За № 4/5195, на підставі Наказу Міністерства охорони здоров’я України від 19.10.2023 № 1829.
Законом № 2573-IX не передбачена можливість проведення санітарно-епідеміологічної експертизи, а отже і видача (отримання) Висновку, внесення його, на теперішній час, до реєстру висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи, виданих Держпродспоживслужбою. Також, наразі, вищевказані документи (зазначені у п. 4 розділу до Технічних вимог та специфікації (Додаток № 3) до ТД не передбачені і будь-якими іншими законодавчими актами, що відповідно унеможливлює їх отримання і надання.
Отже на теперішній час чинним законодавством України вказані документи не передбачені, а отже, з огляду на вищевказані законодавчі норми, не подаються у складі тендерної пропозиції:
Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи (та/або його копія), або довідка з посиланням на Реєстр висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може прийняти участь у закупівлі.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст.18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України, -
ПРОСИМО:
1. Прийняти Скаргу до розгляду
2. Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести вимоги Оголошення та тендерної документації у відповідність із вимогами законодавства.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
1) ТУ У 19.2-40351318-001:2017 зі змінами від 14.08.2023 року.
2) Про рішення Держпідприємництва від 29.04.99 N 17-28_4 - Повідомлення від 30.09.2000 - d69462-20000930
3) Про затвердження Тимчасового порядку проведення державної… - Наказ № 247 від 09.10.2000 - d75996-20231213
4) Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя… - Закон № 4004-XII від 24.02.1994 - d19990-20231001
5) Про визнання таким, що втратив чинність, наказу Міністерст… - Наказ № 1829 від 19.10.2023 - d531502-20231019
×
-
Назва доказу:
Про рішення Держпідприємництва від 29.04.99 N 17-28_4 - Повідомлення від 30.09.2000 - d69462-20000930
-
Повʼязаний документ:
Про рішення Держпідприємництва від 29.04.99 N 17-28_4 - Повідомлення від 30.09.2000 - d69462-20000930
-
-
Назва доказу:
Про затвердження Тимчасового порядку проведення державної… - Наказ № 247 від 09.10.2000 - d75996-20231213
-
Повʼязаний документ:
Про затвердження Тимчасового порядку проведення державної… - Наказ № 247 від 09.10.2000 - d75996-20231213
-
-
Назва доказу:
Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя… - Закон № 4004-XII від 24.02.1994 - d19990-20231001
-
Повʼязаний документ:
Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя… - Закон № 4004-XII від 24.02.1994 - d19990-20231001
-
-
Назва доказу:
Про визнання таким, що втратив чинність, наказу Міністерст… - Наказ № 1829 від 19.10.2023 - d531502-20231019
-
Повʼязаний документ:
Про визнання таким, що втратив чинність, наказу Міністерст… - Наказ № 1829 від 19.10.2023 - d531502-20231019
-
-
Назва доказу:
ТУ У 19.2-40351318-001-2017 зі Змінами №1 від 14.08.2023 року
-
Повʼязаний документ:
ТУ У 19.2-40351318-001-2017 зі Змінами №1 від 14.08.2023 року
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести вимоги Оголошення та тендерної документації у відповідність із вимогами законодавства
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга
Номер:
906687dcb86d495cacd8d88a67fc0fff
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-04-24-004785-a.b1
Назва:
Скарга
Скарга:
Скарга до АМКУ в рамках оголошення Брикет паливний вугільний за кодом ДК 021:2015 09110000-3 Тверде паливо (09111220-8 Брикетоване вугілля)
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга UA-2025-04-24-004785-a (підписана) 28.04.2025 10:42
- ТУ У 19.2-40351318-001-2017 зі Змінами №1 від 14.08.2023 року 28.04.2025 10:42
- Скарга UA-2025-04-24-004785-a 28.04.2025 10:42
- sign.p7s 28.04.2025 10:49
- рішення від 30.04.2025 № 6855.pdf 30.04.2025 17:42
- Інформація про резолютивну частину рішення від 08.05.2025 № 7418.pdf 09.05.2025 15:25
- рішення від 08.05.2025 № 7418.pdf 13.05.2025 13:22
- ТУ зі змінами №1 і №2.pdf 02.05.2025 18:04
- котел.pdf 02.05.2025 18:04
- ТУ_брикет_оригінал_1_вуглепостач.pdf 02.05.2025 18:04
- Заперечення_та_пояснення_по_скарзі_ТОВ_НАУКОВО-ВИРОБНИЧЕ_ПІДПРИЄМСТВО_ПРОМБРИКЕТ.pdf 02.05.2025 18:04
- Заперечення та пояснення по скарзі ТОВ НАУКОВО-ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО ПРОМБРИКЕТ.docx 02.05.2025 18:04
- Протокол УО № 56.05-25 від 19.05.2025 року.docx 19.05.2025 23:57
Дата прийняття скарги до розгляду:
28.04.2025 12:43
Дата розгляду скарги:
08.05.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
30.04.2025 17:43
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
13.05.2025 13:22
Дата виконання рішення Замовником:
19.05.2025 23:57
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Внесено зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі - "Брикет паливний вугільний за кодом ДК 021:2015 09110000-3 Тверде паливо (09111220-8 Брикетоване вугілля)", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-04-24-004785-a.
Рішення № 7418-р/пк-пз від 08.05.2025 року Комісії АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель виконано.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
c0f1f9d2175940ce9242f0ada7957ff8
Заголовок пункту скарги:
Скарга на дискримінаційні вимоги
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на лот
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
24.04.2025 р. Замовник оприлюднив Оголошення про закупівлю: UA-2025-04-24-004785-a, процедури закупівлі – відкриті торги з особливостями, предметом закупівлі зазначено: Брикет паливний вугільний за кодом ДК 021:2015 09110000-3 Тверде паливо (09111220-8 Брикетоване вугілля).
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "НАУКОВО-ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО "ПРОМБРИКЕТ" (надалі – Скаржник) має намір взяти участь у відповідному тендері, однак ознайомившись з тендерною документацією (надалі – ТД), було виявлено в ній вимоги, які не відповідають чинному законодавству, обмежують конкуренцію, та не дають Скаржнику можливості прийняти участь у відповідній закупівлі а саме:
1) Відповідно до п. 6 розділу 3 ТД, Замовник зазначає, що інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики) згідно з пунктом третім частини другої статті 22 Закону зазначено в Додатку 3 до цієї тендерної документації.
Відповідно до Додатку 3 замовник зазначає зокрема:
Розміри брикетів: довжина до 8 см, ширина до 4см, висота до 5см.
Форма брикетів: овальна або еліпсоподібна або подушкоподібна.
1.1) Скаржник є безпосередньо виробником вугільних брикетів, та має власне ТУ У 19.2-40351318-001:2017 зі Змінами №1 від 14.08.2023 року, відповідно до п. 3.3.1 яких зазначено, що розмір і форма брикетів визначається конструкцією матричного каналу валкового преса. Форма брикетів пельменеподібна або сочевична.
Розмір брикетів зазначений у таблиці 1.
Таблиця 1
Діаметр, мм Висота, мм
25 25
40 40
60 60
Примітка. Допустимі відхилення розмірів 5мм.
Виходячи з наведеного пропозиція Скаржника може бути відхилена через невідповідність встановленим технічним характеристикам, зокрема враховуючи форму брикетів «пельменеподібна або сочевична», дана геометрична форма (кругла циліндрична) має лише 2 розміри, висоту та діаметр.
Замовник же додатково встановлює такий розмір, як ширина та довжина, що є в цілому логічним, саме відповідно до форм на основі геометричних фігур, таких як овал або еліпс та об’ємної форми, як зазначено вимогами та охарактеризована як «подушкоподібна».
Відповідно до зазначеного, хочемо відразу звернути увагу на найголовніший параметр, а саме той, заради якого використовується брикет, горіння та віддача тепла, очевидно, що брикет сформований з однієї марки вугілля пельменеподібний, або сочевицеподібний, або овальний, та будь якої іншої форми у розмірах в заданих Замовником діапазонах, а головне в одній вазі, буде виділяти однакову кількість тепла.
Отже встановлення такої вимоги не має жодного відношення до чинного законодавства України, зокрема до Особливостей згідно яких Замовник проводить закупівлю, вважаємо, що наведена вимога штучно звужує коло потенційних учасників, та є дискримінаційною зокрема по відношенню до Скаржника, та має бути виправлена шляхом внесення відповідних змін.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
1) ТУ У 19.2-40351318-001:2017 зі змінами від 14.08.2023 року.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може прийняти участь у закупівлі.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст.18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України, -
ПРОСИМО:
1. Прийняти Скаргу до розгляду
2. Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести вимоги Оголошення та тендерної документації у відповідність із вимогами законодавства.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
1) ТУ У 19.2-40351318-001:2017 зі змінами від 14.08.2023 року.
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "НАУКОВО-ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО "ПРОМБРИКЕТ" (надалі – Скаржник) має намір взяти участь у відповідному тендері, однак ознайомившись з тендерною документацією (надалі – ТД), було виявлено в ній вимоги, які не відповідають чинному законодавству, обмежують конкуренцію, та не дають Скаржнику можливості прийняти участь у відповідній закупівлі а саме:
1) Відповідно до п. 6 розділу 3 ТД, Замовник зазначає, що інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики) згідно з пунктом третім частини другої статті 22 Закону зазначено в Додатку 3 до цієї тендерної документації.
Відповідно до Додатку 3 замовник зазначає зокрема:
Розміри брикетів: довжина до 8 см, ширина до 4см, висота до 5см.
Форма брикетів: овальна або еліпсоподібна або подушкоподібна.
1.1) Скаржник є безпосередньо виробником вугільних брикетів, та має власне ТУ У 19.2-40351318-001:2017 зі Змінами №1 від 14.08.2023 року, відповідно до п. 3.3.1 яких зазначено, що розмір і форма брикетів визначається конструкцією матричного каналу валкового преса. Форма брикетів пельменеподібна або сочевична.
Розмір брикетів зазначений у таблиці 1.
Таблиця 1
Діаметр, мм Висота, мм
25 25
40 40
60 60
Примітка. Допустимі відхилення розмірів 5мм.
Виходячи з наведеного пропозиція Скаржника може бути відхилена через невідповідність встановленим технічним характеристикам, зокрема враховуючи форму брикетів «пельменеподібна або сочевична», дана геометрична форма (кругла циліндрична) має лише 2 розміри, висоту та діаметр.
Замовник же додатково встановлює такий розмір, як ширина та довжина, що є в цілому логічним, саме відповідно до форм на основі геометричних фігур, таких як овал або еліпс та об’ємної форми, як зазначено вимогами та охарактеризована як «подушкоподібна».
Відповідно до зазначеного, хочемо відразу звернути увагу на найголовніший параметр, а саме той, заради якого використовується брикет, горіння та віддача тепла, очевидно, що брикет сформований з однієї марки вугілля пельменеподібний, або сочевицеподібний, або овальний, та будь якої іншої форми у розмірах в заданих Замовником діапазонах, а головне в одній вазі, буде виділяти однакову кількість тепла.
Отже встановлення такої вимоги не має жодного відношення до чинного законодавства України, зокрема до Особливостей згідно яких Замовник проводить закупівлю, вважаємо, що наведена вимога штучно звужує коло потенційних учасників, та є дискримінаційною зокрема по відношенню до Скаржника, та має бути виправлена шляхом внесення відповідних змін.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
1) ТУ У 19.2-40351318-001:2017 зі змінами від 14.08.2023 року.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може прийняти участь у закупівлі.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст.18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України, -
ПРОСИМО:
1. Прийняти Скаргу до розгляду
2. Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести вимоги Оголошення та тендерної документації у відповідність із вимогами законодавства.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
1) ТУ У 19.2-40351318-001:2017 зі змінами від 14.08.2023 року.
×
-
Назва доказу:
ТУ У 19.2-40351318-001:2017 зі змінами від 14.08.2023 року.
-
Повʼязаний документ:
ТУ У 19.2-40351318-001-2017 зі Змінами №1 від 14.08.2023 року
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести вимоги Оголошення та тендерної документації у відповідність із вимогами законодавства