• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Страхування працівників виїзних бригад екстреної медичної допомоги

Завершена

150 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 1 500.00 UAH
Період оскарження: 23.04.2025 16:43 - 11.05.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга щодо дискримінаційних умов тендерної документації

Номер: 61063a52e5e44a96a24bb424b0ad34be
Ідентифікатор запиту: UA-2025-04-23-011582-a.b1
Назва: Скарга щодо дискримінаційних умов тендерної документації
Скарга:
Дата розгляду скарги: 06.05.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 29.04.2025 17:47
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 09.05.2025 17:44
Дата виконання рішення Замовником: 09.05.2025 21:58
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення органу оскарження, комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, Замовником внесено зміни до тендерної документації.
Автор: ПрАТ СК "ІНТЕРЕКСПРЕС", Вікторія Кушнір +380503362955 sk.interexpress2020@gmail.com http://interexpress.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 47bf6125917c446cb890f32f031510df
Заголовок пункту скарги: Тендерна документація (надалі – ТД) Замовника містить дискримінаційні умови та умови, які не відповідають чинному законодавству, що обмежують конкуренцію, порушують законодавство і права та законні інтереси Скаржника та створюють неможливість Скаржнику взяти участь у процедурі закупівлі. А саме, наявність відокремленого структурного підрозділу страховика у межах адміністративної одиниці м. Львів
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 23 квітня 2025 року через електронну систему публічних закупівель PROZORRO було розміщено оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями UA-2025-04-23-011582-a, Замовником яких виступає КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ "ЛЬВІВСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ЦЕНТР ЕКСТРЕНОЇ МЕДИЧНОЇ ДОПОМОГИ ТА МЕДИЦИНИ КАТАСТРОФ", щодо закупівлі послуг: Код ДК 021:2015: 66510000-8 Страхові послуги (Страхування працівників виїзних бригад екстреної медичної допомоги).
ПРИВАТНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «СТРАХОВА КОМПАНІЯ «ІНТЕРЕКСПРЕС» (далі – ПрАТ СК «ІНТЕРЕКСПРЕС»/Товариство або Скаржник) має намір взяти участь у зазначеній процедурі закупівлі, у зв’язку з чим було вивчено Тендерну документацію Замовника.
Проте виявилося, що Тендерна документація (надалі – ТД) Замовника містить дискримінаційні умови та умови, які не відповідають чинному законодавству, що обмежують конкуренцію, порушують законодавство і права та законні інтереси Скаржника та створюють неможливість Скаржнику взяти участь у процедурі закупівлі.
Зазначимо, що з рішень Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, випливає, що дискримінаційними визнаються зокрема «специфічні» вимоги до предмета закупівлі, відповідати яким може лише один учасник/обмежене коло учасників, та відсутність яких у тендерній документації жодним чином не може вплинути на якість товарів/робіт/послуг (недостатня їх обґрунтованість або навіть недоцільність).

У додатку № 1 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» пункт 4.1 передбачає необхідність подання Учасником у вигляді Довідки інформації про наявність відокремленого структурного підрозділу страховика у межах адміністративної одиниці м. Львів із зазначенням конкретної адреси місцезнаходження, прізвища, ім’я та по-батькові куратора, відповідального за роботу з конкретним замовником, контактного номеру телефону та адреси електронної пошти, що кореспондується з вимогою, передбаченою Додатком 2 до тендерної документації «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі. Технічна специфікація»– п. 1

Щодо наявності відокремленого структурного підрозділу страховика у межах адміністративної одиниці м. Львів із зазначенням конкретної адреси місцезнаходження, прізвища, ім’я та по-батькові куратора, відповідального за роботу з конкретним замовником, контактного номеру телефону та адреси електронної пошти.

Зазначаємо, що дана вимога є дискримінаційною по відношенню до учасників – страхових компаній, які не мають відокремлених підрозділів (офісів через які страховик здійснює страхову діяльність) у м. Львів, але можуть надавати страхові послуги зі страхування працівників виїзних бригад екстреної медичної допомоги на підставі укладених Товариством Договорів доручення з компаніями, які за дорученням Товариства як страховика від його імені і за винагороду здійснюють частину його діяльності, зокрема, але не обмежуючись, отриманням документів від застрахованих осіб, надання їм консультацій, врегулювання страхової події, тощо. Отже, дана вимога Замовника є дискримінаційною і по відношенню до Скаржника.

Оскільки, повідомляємо, що Скаржник забезпечує застрахованих осіб цілодобовим виконанням асистанських послуг (24 години 7 днів на тиждень) через свого Повіреного – ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЕНШУРІЯ ОПЕРЕЙШНЗ УКРАЇНА», з яким ПрАТ СК «ІНТЕРЕКСПРЕС» 23 серпня 2024 року укладено Договір доручення № 18-08/А і який, станом на дату написання скарги, є діючим (далі – Договір).

Відповідно до пункту 2.1. Договору, Товариство через свого Повіреного (ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЕНШУРІЯ ОПЕРЕЙШНЗ УКРАЇНА») забезпечує організацію надання застрахованим особам страхових послуг по укладеним договорам страхування, в тому числі, але не виключно – прийом та реєстрацію звернень застрахованих осіб, збір та реєстрацію оперативної інформації про страхові випадки, виклик та прибуття відповідних служб на місце випадку, що може надалі трактуватись як страховий, інформування застрахованих осіб про Довірителя, мережу Підрядників/Партнерів, задіяних при врегулюванні страхових випадків, консультація щодо надання первинної медичної допомоги по телефону, тощо на всій території України (за виключенням території, на якій ведуться бойові дії та тимчасово окупованої території України (п.2.3 Договору), в тому числі і в місті Львів.
Тобто, Повірений відповідно до Договору здійснює дії по обслуговуванню договорів страхування та врегулюванню випадків, що мають ознаки страхових, передбачені Додатком № 1 до Договору.
При укладанні відповідних договорів страхування контактні дані Повіреного, в тому числі, але не виключно - контактні номери телефонів, адреси електронної пошти зазначаються.
Вказане свідчить про відсутність будь-яких перешкод у Застрахованих осіб при настанні страхових випадків повідомити про їх настання Повіреному за наданими контактними даними у договорі страхування і, відповідно отримати вчасно кваліфіковану допомогу від спеціалістів Повіреного.

Крім того, зазначаємо, що діюче законодавство у сфері страхування, зокрема Закон України «Про фінансові послуги та фінансові компанії» (зі змінами та доповненнями), Закон України «Про страхування» (зі змінами та доповненнями), діючі нормативно-правові акти Національного банку України, як регулятора небанківських фінансових установ, тобто страхових компаній, якою являється Скаржник не зобов’язує Товариство відкривати відокремлені структурні підрозділи (офіси через які Товариство як страхова компанія здійснює страхову діяльність) для здійснення страхової діяльності в тих чи інших регіонах і передбачає можливість Товариства надавати страхові послуги в інший спосіб на підставі укладених останнім договорів доручення, що жодним чином не впливає на якість надання ним послуг.

До того ж, Замовник не надав жодних обґрунтувань щодо вимоги про наявність в учасника відокремленого структурного підрозділу в місті Львів.

Скаржник вважає, що вищенаведені оскаржувані вимоги є дискримінаційними, такими, що штучно суттєво обмежують коло учасників закупівлі та не відповідають діючому законодавству, чим порушують права і законні інтереси Скаржника та інших потенційних учасників процедури закупівлі та мають бути видалені Замовником.

Додатково зазначаємо, що Товариство всі діючі вимоги як чинного законодавства, так і нормативно-правових актів НБУ, як регулятора небанківських фінансових установ виконує протягом всієї своєї діяльності вчасно належно та без будь-яких зауважень зі сторони Національного Банку України.

Крім того, зазначаємо, що Скаржник має змогу вчасно, якісно та в повному обсязі надати Замовнику послуги, що є предметом закупівлі, оскільки є фінансово надійною (стійкою) страховою компанією відповідно до Вимог до рейтингів фінансової надійності (стійкості) страховиків та перестраховиків - нерезидентів та порядку їх підтвердження, затверджених Розпорядженням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг від 11.07.2013 р. № 2262.

ПрАТ СК «ІнтерЕкспрес» 02 червня 2022 року присвоєно кредитний рейтинг (рейтинг фінансової стійкості) за національною рейтинговою шкалою: uaAA (Високий рівень стійкості), який підтверджується Свідоцтвом № SR-02-08/2024 від 02.06.2024р., виданим Рейтинговим агентством «Стандарт-Рейтинг», яке, станом на дату написання скарги, є дійсним.

Відповідно до частини 3 ст. 22 Закону, тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Зазначивши у Тендерній документації надмірні вимоги до учасників, Замовник порушує принципи добросовісної конкуренції та недискримінації учасників під час проведення процедури закупівлі, що суперечить Закону.
В пункті 4 частини першої статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються за здійснюються за такими принципами: в тому числі, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Водночас частиною четвертою статті 22 Закону визначено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.

Вважаємо, що дії Замовника щодо встановлення у Тендерній документації наведених вище вимог порушують норми, передбачені статтею 5 та статтею 22 Закону, а також права та законні інтереси Скаржника, пов’язані з його участю у процедурі закупівлі з дотриманням принципу недискримінації.
Обґрунтуванням наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів Скаржника з приводу рішення, дії чи бездіяльності Замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель є все, зазначене вище.
Права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищенні шляхом зобов’язання Замовника внести зміни до Тендерної документації з метою усунення порушень Закону, що створить підстави для відновлення порушених прав та законних інтересів Скаржника, зокрема його право на участь у процедурі закупівлі з дотримання принципу недискримінації та отримання вигоди, пов’язаної з перемогою у процедурі закупівлі.

Відповідно до п. 56 Особливостей «Скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації».
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації