• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Миючі засоби код дК 021:2015 -39830000-9 Продукція для чищення.

Завершена

1 519 745.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 7 598.73 UAH
Період оскарження: 22.04.2025 09:23 - 18.05.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації.

Номер: f44a31b30d604357bb250255b34e6cb9
Ідентифікатор запиту: UA-2025-04-22-000777-a.c1
Назва: Скарга на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації.
Скарга:
ТОВ «Гренландія НВП» мало намір взяти участь у даній закупівлі. Проте, після внесених Замовником 02.05.2025 змін (далі по тексту – Зміни) до тендерної документації (далі по тексту – ТД), наше Товариство втратило можливість стати учасником даної закупівлі через нові, додаткові, вимоги ТД до надання документального підтвердження. ТОВ «Гренландія НВП» вважає, що умови ТД після внесення Змін через значні порушення виключають з участі у закупівлі велику кількість потенційних учасників, зокрема й наше Товариство. Також у ТД виявлено ряд положень, які мають ознаки таких, що порушують принципи, задекларовані частиною першою статті 5 Закону та норму частини четвертої статті 5 Закону, яка визначає, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників, наявність яких штучно обмежує коло учасників.
Дата розгляду скарги: 14.05.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 06.05.2025 18:14
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 19.05.2025 15:10
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ГРЕНЛАНДІЯ НВП", Пономаренко Катерина 380675014400 GREENNVP@UKR.NET

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: cafd06049f0b4bf2ac4e9eeb530fe964
Заголовок пункту скарги: Скарга на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги: КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "КЕРУЮЧА КОМПАНІЯ З ОБСЛУГОВУВАННЯ ЖИТЛОВОГО ФОНДУ ОБОЛОНСЬКОГО РАЙОНУ М. КИЄВА" (далі по тексту – Замовник) на виконання вимог закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі по тексту – Закон) та «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі по тексту – Особливості) оголосило про проведення процедури закупівлі (відкриті торги з особливостями), опублікувавши оголошення № UA-2025-04-22-000777-a в електронній системі закупівель.

ТОВ «Гренландія НВП» мало намір взяти участь у даній закупівлі.
Проте, після внесених Замовником 02.05.2025 змін (далі по тексту – Зміни) до тендерної документації (далі по тексту – ТД), наше Товариство втратило можливість стати учасником даної закупівлі через нові, додаткові, вимоги ТД до надання документального підтвердження.
ТОВ «Гренландія НВП» вважає, що умови ТД після внесення Змін через значні порушення виключають з участі у закупівлі велику кількість потенційних учасників, зокрема й наше Товариство. Також у ТД виявлено ряд положень, які мають ознаки таких, що порушують принципи, задекларовані частиною першою статті 5 Закону та норму частини четвертої статті 5 Закону, яка визначає, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників, наявність яких штучно обмежує коло учасників.

1) Зокрема, Змінами викладено у новій редакції пункт 1 Додатку 2 до ТД.
Встановлено нові вимоги до надання документального підтвердження, які в актуальній версії суттєво дискримінують учасників, які можуть запропонувати продукцію вітчизняних виробників, адже вимагається:
«На продукцію вітчизняного виробництва надати паспорт якості на партію виготовленого товару, виданий виробником. В паспорті якості на продукцію вітчизняного виробництва повинні бути підтверджені технічні вимоги замовника у повному обсязі. В паспорті якості на кожну позицію на продукцію вітчизняного виробництва обов'язково повинно бути вказано концентрація водневих іонів, од.рН засобу та його призначення.
На продукцію іноземного виробництва надати сертифікат відповідності виданий органом з оцінки відповіднсті або паспорт безпеки».

ТОВ «Гренландія НВП» на продукцію вітчизняного виробництва може надати паспорти якості, проте,
- не на всю продукцію вони можуть бути надані саме від виробника,
- наявні паспорти підтверджують технічні вимоги замовника не у повному обсязі (відсутнє зазначення підтвердження за кількома несуттєвими вимогами, яким товар відповідає, але це не відображено у паспортах якості, зокрема, за деякими позиціями, щодо фасування),
- не в усіх паспортах якості на продукцію вітчизняного виробництва вказано концентрацію водневих іонів, од.рН засобу та/або його призначення. Зокрема, рН визначається і має значення не для всіх мийних засобів.

До внесення Змін такі вимоги не встановлювалися Замовником до паспортів якості.

До цієї скарги додаємо зразок паспорту якості, на продукцію, яку може запропонувати ТОВ «Гренландія НВП» як постачальник, але який не відповідає усім вимогам у сукупності, які додано Змінами, – зокрема, він
- виданий не виробником,
- не підтверджує технічні вимоги замовника у повному обсязі (відсутнє зазначення підтвердження щодо фасування),
- не вказано концентрацію водневих іонів, од.рН засобу.

Таким чином, Зміни, через додаткові вимоги, унеможливили надання паспортів якості на пропоновану нами продукцію.

Разом з тим, ТОВ «Гренландія НВП» позбавлене й можливості надання сертифікату відповідності або паспорту безпеки на продукцію вітчизняного виробництва, що дозволено Замовником лише для продукції іноземного виробництва.
До цієї скарги додаємо також сертифікат відповідності, який може надати ТОВ «Гренландія НВП» на пропоновану нами продукцію.

Просимо зобов’язати Замовника виключити додані Змінами вимоги до паспортів якості, а також прирівняти у правах учасників, які пропонуватимуть продукцію вітчизняних та іноземних виробників, дозволивши надавати не лише на продукцію іноземного виробництва, але й на вітчизняну продукцію, окрім паспортів якості, також сертифікати відповідності або паспорти безпеки.
Також просимо зобов’язати Замовника надати докази наявності паспортів якості, що відповідають усім його доданим вимогам, на продукцію, щонайменше, двох виробників, зокрема, за позицією 10 предмета закупівлі.

2) Також, Змінами викладено у новій редакції пункт 2 Додатку 2 до ТД.
Виключено можливість надання гарантійного листа від представника або дилера:
«З метою запобігання закупівлі фальсифікатів та підтвердження своєчасного постачання товару у кількості, якості згідно тендерної документації учасник надає оригінал гарантійного листа виробника (представництва або філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України) або представника, дилера, дистриб’ютора уповноваженого на це виробником, яким підтверджується можливість поставки товару, який є предметом закупівлі цих торгів та пропонується учасником у кількості, якості та в терміни, визначені тендерною документацією(вказати строки та необхідну кількість товару). Даний гарантійний лист повинен бути виданий на ім’я учасника, включати номер оголошення про проведення відкритих торгів, оприлюдненого на веб-порталі Уповноваженого органу, а також назву предмету закупівлі та назву Замовника»

В актуальній версії зазначена вимога дискримінує учасників, які можуть запропонувати продукцію від представника або дилера.

Зокрема, ТОВ «Гренландія НВП» може запропонувати продукцію від дилера, який й надав гарантійний лист відповідно до вимог ТД.
Але Змінами унеможливлено поставку такої продукції.

Просимо зобов’язати Замовника повернути виключену Змінами можливість надання гарантійного листа від дилера або представника.

Вищенаведене свідчить про те, що через встановлення Замовником необгрунтованих вимог з метою звуження кола учасників, більшість з потенційних учасників не має можливості взяти участь у даній закупівлі.


На доказ наявності порушених прав надаємо:
- зразок паспорту якості, на продукцію, яку може запропонувати ТОВ «Гренландія НВП» як постачальник;
- сертифікат відповідності № UA.062.СВ.001/1-23 від 04.04.2023 на продукцію, яку може запропонувати у даній закупівлі ТОВ «Гренландія НВП» за окремими позиціями предмета закупівлі;
- гарантійний лист від дилера на продукцію, яку може запропонувати ТОВ «Гренландія НВП».


Просимо зобов’язати Замовника викласти обгрунтовані вимоги до надання документального підтвердження у спосіб, що надасть можливість участі у закупівлі учасникам, що пропонуватимуть продукцію різних виробників, а саме:

1. Виключити додані Змінами вимоги до паспортів якості, а також прирівняти у правах учасників, які пропонуватимуть продукцію вітчизняних та іноземних виробників, дозволивши надавати не лише на продукцію іноземного виробництва, але й на вітчизняну продукцію, окрім паспортів якості, також сертифікати відповідності або паспорти безпеки.
2. Повернути виключену Змінами можливість надання гарантійного листа від дилера або представника.
3. Також просимо зобов’язати Замовника надати докази наявності паспортів якості, що відповідають усім його доданим Змінами вимогам, на продукцію, щонайменше, двох виробників, зокрема, за позицією 10 предмета закупівлі.


оскільки за наявного формулювання зазначених вимог ТОВ «Гренландія НВП», як і переважна більшість інших потенційних учасників, позбавлене можливості взяти участь у даній закупівлі.


ТОВ «Гренландія НВП» вважає, що встановленими вимогами тендерної документації здійснено порушення його прав та законних інтересів як потенційного учасника, а також порушено принципи, задекларовані частиною першою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі»: добросовісної конкуренції серед учасників; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівного ставлення до них; об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі; максимальної економії та ефективності; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Також, фактично, порушено норму частини четвертої статті 5, яка визначає, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників
Відповідно до вищенаведеного, керуючись статтями 3, 5, 11, 18, 22, 23, 24, Закону України «Про публічні закупівлі» та пунктами 28, 30, 55-67 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, –
Вимоги: Зобов'язати замовника надати необхідні документи, роз'яснення