-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Бланки службового посвідчення Національної поліції України (на пластиковій основі) в комплекті з витратними матеріалами для їх персоналізації.
Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: до 01 жовтня 2025 року включно. Умови оплати: - по факту поставки товару протягом поточного бюджетного періоду.
Торги відмінено
4 522 455.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1.5% або 67 836.83 UAH
мін. крок: 1.5% або 67 836.83 UAH
Період оскарження:
18.04.2025 13:24 - 26.04.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга щодо дискваліфікації та відхилення пропозиції
Номер:
b8df8c700a1b4cbe8711c4aa50e66ba5
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-04-18-003695-a.b1
Назва:
Скарга щодо дискваліфікації та відхилення пропозиції
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга_тендер_НПУ2025_дод_3.pdf 12.05.2025 16:23
- Скарга_тендер_НПУ2025_дод_4.pdf 12.05.2025 16:23
- Скарга_тендер_НПУ2025_дод_1.pdf 12.05.2025 16:24
- Скарга_тендер_НПУ2025_0.pdf 12.05.2025 16:24
- Скарга_тендер_НПУ2025_дод_2+переклад.pdf 12.05.2025 16:24
- Скарга_тендер_НПУ2025_0.pdf 12.05.2025 16:24
- sign.p7s 12.05.2025 16:28
- Рішення від 14.05.2025 №7699.pdf 14.05.2025 16:35
- Інформація про резолютивну частину рішення від 22.05.2025 №8195.pdf 23.05.2025 11:07
- Рішення від 22.05.2025 №8195.pdf 27.05.2025 12:52
- Пояснення до скарги_UA-2025-04-18-003695-a.doc 16.05.2025 10:37
- Пояснення до скарги_UA-2025-04-18-003695-a.pdf 16.05.2025 10:37
- Протокол Уповноваженої особи.pdf 04.06.2025 17:55
- Протокол Уповноваженої особи.pdf 04.06.2025 17:57
Дата прийняття скарги до розгляду:
12.05.2025 17:34
Дата розгляду скарги:
22.05.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
14.05.2025 16:35
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
27.05.2025 12:52
Дата виконання рішення Замовником:
04.06.2025 17:57
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Замовником виконано рішення Антимонопольного комітету України №8195-р/пк-пз від 22.05.2025 року
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
a3c88d5d084d4236991068c2e58f54c1
Заголовок пункту скарги:
Скарга щодо неправомірного відхилення пропозиції та на неправомірне визначення переможця
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
07.05.2025 р. В.о.уповноваженої особи Національної поліції України Микола Ляхов прийняв рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «Поллі-Сервіс» на загальну суму пропозиції -1 408 500,00 грн. щодо закупівлі бланків службового посвідчення Національної поліції України (на пластиковій основі) в комплекті з витратними матеріалами для їх персоналізації (код за ЄЗС ДК 021:2015 – 22450000-9 (друкована продукція з елементами захисту) у кількості 31 500 шт. (Ідентифікатор закупівлі: UA-2025-04-18-003695-а).
Вказане рішення було оформлено протоколом № 32/2 від 07.05.2025 р.
Підставою прийняття такого рішення В.о.уповноваженої особи Національної поліції України в протоколі зазначено відсутність копії чинного сертифікату відповідності системи менеджменту учасника міжнародного стандарту ISO 14298 «Графічна технологія – управління процесами захищеного друку» з рівнем сертифікації «Урядовий рівень», виданого учаснику Європейською федерацією друку та цифрових комунікацій (INTERGRAF).
При цьому в протоколі № 32/2 вказано, що учасником ТОВ «Поллі-Сервіс» надано сертифікат, виданий NASPO INTERNATIONAL, який не містить автентичного перекладу українською мовою, що В.о.уповноваженої особи визнано як порушення пункту 6 Розділу III (Інструкція з підготовки тендерної пропозиції) та пункту 7 Розділу I Тендерної документації.
Більш того, таке відхилення на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування , затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, кваліфікується як невідповідність умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей № 1178.
1. Замовник, вказуючи в Тендерній документації сертифікат відповідності, що видається конкретною юридичною особою, порушивши вимоги статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» «Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності» не зазначив про можливість надання учасниками закупівлі еквівалентних документів, чим фактично встановив дискримінаційні вимоги до учасників, що, в свою чергу, є прямим порушенням частини 4 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Так, як зазначено на сайті https://www.intergrafconference.com/index.php/intergraf-certification Intergraf - це приватна федерація друку та цифрового зв'язку
Тобто, Intergraf позиціонує себе як асоціацію, а тому будь-які рішення або документи, що виходять від Intergraf, можуть мати лише рекомендаційний характер.
NASPO International є акредитованою організацією з розробки стандартів (SDO) Американського національного інституту стандартів (ANSI) та бере участь у розробці міжнародних стандартів через Міжнародну організацію зі стандартизації (ISO). Зокрема, NASPO International виступає секретаріатом технічного комітету ISO TC247 «Fraud Countermeasures and Controls».
Компанія NASPO International має повноваження проводити аудити та сертифікацію відповідності стандарту ISO 14298:2013 «Graphic technology — Management of security printing processes» на підставі власного статусу акредитованого органу сертифікації. Це підтверджується офіційною інформацією на їхньому вебсайті (https://naspo.info), де зазначено, що NASPO International проводить незалежні аудити та сертифікує поліграфічні підприємства відповідно до вимог ISO 14298:2013 .
Таким чином, повноваження NASPO International проводити аудити та сертифікацію відповідності стандарту ISO 14298:2013 підтверджуються їхнім статусом акредитованого органу сертифікації та активною участю в розробці відповідних міжнародних стандартів.
Отже, при дотриманні Національною поліцією України вимог статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» та зазначенні у Тендерній документації можливості надання учасниками еквівалентів сертифікатів відповідності системам менеджменту учасника міжнародного стандарту ISO 14298 «Графічна технологія – управління процесами захищеного друку», виданих, крім INTERGRAF, іншими акредитованими органами стандартизації, дії учасника закупівлі ТОВ «Поллі-Сервіс» при пред’явленні сертифікату, виданого компанією NASPO International, є цілком законними.
Стосовно ж відсутності перекладу сертифікату українською мовою, який помилково не був долучений до копії самого сертифікату, то замовник закупівлі повинен був керуватися пунктом 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, який передбачає, що якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Саме про такий підхід наголошує Антимонопольний комітет України у пункті 3 Узагальненої практики розгляду органом оскарження скарг щодо застосування замовниками положень пунктів 43 та 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (опублікованої на сайті Антимонопольного комітету України 24 лютого 2025 року о 16:10).
Тобто, В.о.уповноваженої особи Національної поліції України Микола Ляхов повинен був менш, ніж за два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, розмістити в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою до ТОВ «Поллі-Сервіс» про усунення таких невідповідностей
2. При відхиленні тендерної пропозиції ТОВ «Поллі-Сервіс» В.о. уповноваженої особи Національної поліції України зовсім не був взятий до уваги ціновий критерій, який становив 1 480 500 грн. при заявленій замовником очікуваній вартості закупівлі 4 522 455,00 грн. ТОВ «Поллі-Сервіс» пропонує умови співпраці, які в рази заощаджують бюджетні кошти державної установи у важкий для країни час. Запропоновані умови сприяють заощадженню бюджетних коштів не тільки для закупівлі UA-2025-04-18-003695-a, але і в довгостроковій перспективі використання принтерів для двостороннього ретрансферного друку Swiftpro K60 з безконтактним енкодером та подвійним модулем ламінування.
Натомість, В.о.уповноваженої особи Національної поліції України Миколою Ляховим наступного дня, 08.05.2025 р., прийнято рішення про визнання другого учасника закупівлі – ДП Поліграфічний комбінат Зоря, - переможцем за процедурою відкритих торгів з особливостями та прийнято рішення про намір укласти з ним договір на загальну суму пропозиції 4 517 100,00 грн. при заявленій замовником очікуваній вартості закупівлі 4 522 455,00 грн. Тобто, пропозиція дочірнього підприємства «Поліграфічний комбінат «Зоря» на дивовижу відрізняється у бік зменшення від очікуваної вартості замовника.
Складно собі уявити відсутність заінтересованості в діях замовника та визначеного ним переможця за таких результатів розкриття цінової пропозиції, яка всього на 5 000 грн. відрізняється від очікуваної замовником..
При цьому, при всій прискіпливості при оцінці тендерної пропозиції ТОВ «Поллі-Сервіс», В.о.уповноваженої особи Національної поліції України Миколою Ляховим навіть назва переможця зазначена невірно – ДП Поліграфічний комбінат Зоря, тоді як згідно з пунктом 1.7 статуту підприємства скорочена назва підприємства українською мовою: ДП «Поліграфічний комбінат «Зоря».
Вказане рішення було оформлено протоколом № 32/2 від 07.05.2025 р.
Підставою прийняття такого рішення В.о.уповноваженої особи Національної поліції України в протоколі зазначено відсутність копії чинного сертифікату відповідності системи менеджменту учасника міжнародного стандарту ISO 14298 «Графічна технологія – управління процесами захищеного друку» з рівнем сертифікації «Урядовий рівень», виданого учаснику Європейською федерацією друку та цифрових комунікацій (INTERGRAF).
При цьому в протоколі № 32/2 вказано, що учасником ТОВ «Поллі-Сервіс» надано сертифікат, виданий NASPO INTERNATIONAL, який не містить автентичного перекладу українською мовою, що В.о.уповноваженої особи визнано як порушення пункту 6 Розділу III (Інструкція з підготовки тендерної пропозиції) та пункту 7 Розділу I Тендерної документації.
Більш того, таке відхилення на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування , затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, кваліфікується як невідповідність умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей № 1178.
1. Замовник, вказуючи в Тендерній документації сертифікат відповідності, що видається конкретною юридичною особою, порушивши вимоги статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» «Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності» не зазначив про можливість надання учасниками закупівлі еквівалентних документів, чим фактично встановив дискримінаційні вимоги до учасників, що, в свою чергу, є прямим порушенням частини 4 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Так, як зазначено на сайті https://www.intergrafconference.com/index.php/intergraf-certification Intergraf - це приватна федерація друку та цифрового зв'язку
Тобто, Intergraf позиціонує себе як асоціацію, а тому будь-які рішення або документи, що виходять від Intergraf, можуть мати лише рекомендаційний характер.
NASPO International є акредитованою організацією з розробки стандартів (SDO) Американського національного інституту стандартів (ANSI) та бере участь у розробці міжнародних стандартів через Міжнародну організацію зі стандартизації (ISO). Зокрема, NASPO International виступає секретаріатом технічного комітету ISO TC247 «Fraud Countermeasures and Controls».
Компанія NASPO International має повноваження проводити аудити та сертифікацію відповідності стандарту ISO 14298:2013 «Graphic technology — Management of security printing processes» на підставі власного статусу акредитованого органу сертифікації. Це підтверджується офіційною інформацією на їхньому вебсайті (https://naspo.info), де зазначено, що NASPO International проводить незалежні аудити та сертифікує поліграфічні підприємства відповідно до вимог ISO 14298:2013 .
Таким чином, повноваження NASPO International проводити аудити та сертифікацію відповідності стандарту ISO 14298:2013 підтверджуються їхнім статусом акредитованого органу сертифікації та активною участю в розробці відповідних міжнародних стандартів.
Отже, при дотриманні Національною поліцією України вимог статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» та зазначенні у Тендерній документації можливості надання учасниками еквівалентів сертифікатів відповідності системам менеджменту учасника міжнародного стандарту ISO 14298 «Графічна технологія – управління процесами захищеного друку», виданих, крім INTERGRAF, іншими акредитованими органами стандартизації, дії учасника закупівлі ТОВ «Поллі-Сервіс» при пред’явленні сертифікату, виданого компанією NASPO International, є цілком законними.
Стосовно ж відсутності перекладу сертифікату українською мовою, який помилково не був долучений до копії самого сертифікату, то замовник закупівлі повинен був керуватися пунктом 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, який передбачає, що якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Саме про такий підхід наголошує Антимонопольний комітет України у пункті 3 Узагальненої практики розгляду органом оскарження скарг щодо застосування замовниками положень пунктів 43 та 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (опублікованої на сайті Антимонопольного комітету України 24 лютого 2025 року о 16:10).
Тобто, В.о.уповноваженої особи Національної поліції України Микола Ляхов повинен був менш, ніж за два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, розмістити в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою до ТОВ «Поллі-Сервіс» про усунення таких невідповідностей
2. При відхиленні тендерної пропозиції ТОВ «Поллі-Сервіс» В.о. уповноваженої особи Національної поліції України зовсім не був взятий до уваги ціновий критерій, який становив 1 480 500 грн. при заявленій замовником очікуваній вартості закупівлі 4 522 455,00 грн. ТОВ «Поллі-Сервіс» пропонує умови співпраці, які в рази заощаджують бюджетні кошти державної установи у важкий для країни час. Запропоновані умови сприяють заощадженню бюджетних коштів не тільки для закупівлі UA-2025-04-18-003695-a, але і в довгостроковій перспективі використання принтерів для двостороннього ретрансферного друку Swiftpro K60 з безконтактним енкодером та подвійним модулем ламінування.
Натомість, В.о.уповноваженої особи Національної поліції України Миколою Ляховим наступного дня, 08.05.2025 р., прийнято рішення про визнання другого учасника закупівлі – ДП Поліграфічний комбінат Зоря, - переможцем за процедурою відкритих торгів з особливостями та прийнято рішення про намір укласти з ним договір на загальну суму пропозиції 4 517 100,00 грн. при заявленій замовником очікуваній вартості закупівлі 4 522 455,00 грн. Тобто, пропозиція дочірнього підприємства «Поліграфічний комбінат «Зоря» на дивовижу відрізняється у бік зменшення від очікуваної вартості замовника.
Складно собі уявити відсутність заінтересованості в діях замовника та визначеного ним переможця за таких результатів розкриття цінової пропозиції, яка всього на 5 000 грн. відрізняється від очікуваної замовником..
При цьому, при всій прискіпливості при оцінці тендерної пропозиції ТОВ «Поллі-Сервіс», В.о.уповноваженої особи Національної поліції України Миколою Ляховим навіть назва переможця зазначена невірно – ДП Поліграфічний комбінат Зоря, тоді як згідно з пунктом 1.7 статуту підприємства скорочена назва підприємства українською мовою: ДП «Поліграфічний комбінат «Зоря».
×
-
Назва доказу:
Копія сертифіката з перекладом
-
Повʼязаний документ:
Скарга_тендер_НПУ2025_дод_2+переклад.pdf
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
Зобовʼязати В.о.уповноваженої особи Національної поліції України Миколу Ляхова скасувати рішення про визнання переможцем за процедурою відкритих торгів та рішення про намір укласти договір з учасником – ДП Поліграфічний комбінат Зоря на загальну суму пропозиції - 4 517 100,00 грн. щодо закупівлі бланків службового посвідчення Національної поліції України (на пластиковій основі) в комплекті з витратними матеріалами для їх персоналізації (код за ЄЗС ДК 021:2015 – 22450000-9 (друкована продукція з елементами захисту) у кількості 31 500 шт. (Ідентифікатор закупівлі: UA-2025-04-18-003695-а), оформлене протоколом від 08.05.2025 р. № 35/4.
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
Зобовʼязати В.о.уповноваженої особи Національної поліції України Миколу Ляхова скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «Поллі-Сервіс» на загальну суму пропозиції -1 408 500,00 грн. щодо закупівлі бланків службового посвідчення Національної поліції України (на пластиковій основі) в комплекті з витратними матеріалами для їх персоналізації (код за ЄЗС ДК 021:2015 – 22450000-9 (друкована продукція з елементами захисту) у кількості 31 500 шт. (Ідентифікатор закупівлі: UA-2025-04-18-003695-а), оформлене протоколом від 07.05.2025 р. № 32/2.