-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Код ДК 021:2015 – 42510000-4 Теплообмінники, кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої (Кондиціонери повітря)
Кваліфікація
від початку періоду пройшло 100 робочих днів
2 419 092.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 12 095.46 UAH
мін. крок: 0.5% або 12 095.46 UAH
Період оскарження:
18.04.2025 10:03 - 26.04.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
скарга на незаконну дискваліфікацію ТП ТОВ Укрвентклімат
Номер:
fff0357135d04c8b8656fb7f7650c924
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-04-18-001743-a.b3
Назва:
скарга на незаконну дискваліфікацію ТП ТОВ Укрвентклімат
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Додаток 2-а (Згода з проєктом договору).pdf (1).asice 10.07.2025 17:19
- скарга АМКУ ПМЛ.docx 10.07.2025 17:19
- рішення від 15.05.2025 № 7817 (1).pdf 10.07.2025 17:19
- Додаток 2-а (Згода з проєктом договору) (1).pdf 10.07.2025 17:19
- ПРОТОКОЛ 65.docx 10.07.2025 17:19
- Додаток 4 Проєкт договору.docx 10.07.2025 17:19
- лист-відгук договор та видаткові.pdf 10.07.2025 17:19
- Додаток 2 Перелік документів (2) (1).docx 10.07.2025 17:19
- скарга АМКУ ПМЛ.pdf 10.07.2025 17:19
- Додаток 2 Перелік документів.docx 10.07.2025 17:19
- sign.p7s 10.07.2025 17:20
- Лист-звернення до уповноваженої особи.pdf 14.07.2025 09:56
- Лист-звернення до уповноваженої особи.docx 14.07.2025 09:56
- Лист-звернення до уповноваженої особи.pdf.asice 14.07.2025 09:56
- доповнення до скарги.pdf 16.07.2025 15:30
- доповнення до скарги.pdf.asice 16.07.2025 15:30
- доповнення до скарги.docx 16.07.2025 15:30
- рішення від 14.07.2025 №10972.pdf 14.07.2025 15:34
- Інформація про резолютивну частину рішення від 21.07.2025 №11346.pdf 22.07.2025 18:37
- Рішення від 21.07.2025 №11346.pdf 24.07.2025 18:00
- Письмові пояснення 2.docx 16.07.2025 12:57
- письмові поясненя 2.pdf 16.07.2025 12:57
- Протокол УО 78.docx 18.08.2025 15:54
Дата прийняття скарги до розгляду:
11.07.2025 10:40
Дата розгляду скарги:
21.07.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
14.07.2025 15:35
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
24.07.2025 18:00
Дата виконання рішення Замовником:
18.08.2025 15:54
Коментар замовника щодо усунення порушень:
.Відповідно до рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 21.07.2025 р. № 11346-р/пк-пз вирішено скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції - ТОВ "УКРВЕНТКЛІМАТ" - Код ДК 021:2015 – 42510000-4 Теплообмінники, кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої (Кондиціонери повітря), унікальний номер оголошення про проведення відкритих торгів, присвоєний електронною системою закупівель: UA-2025-04-18-001743-a .
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
5e682eaf7ba04851ad7d45839bfd5309
Заголовок пункту скарги:
Неправомірне відхилення щодо неподання підписаного проєкту договору:
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Невиконання рішення органу оскарження
Тип порушення:
Невиконання рішення органу оскарження
Опис суті пункту скарги:
1. Неправомірне відхилення щодо неподання підписаного проєкту договору:
o Відповідно до рішення АМКУ № 7817/7/РКМСНЗ від 15.04.2025, тендерна документація (п. 5.1 Додатку 2) вимагає лише подання листа-згоди на укладення договору за формою, визначеною замовником, а не заповненого проєкту договору. Скаржник надав лист-згоду.
o Повторне відхилення на цій же підставі суперечить рішенню АМКУ та порушує ст. 18 Закону України "Про публічні закупівлі" (обов’язковість виконання рішень АМКУ).
o Якщо тендерна документація була змінена після рішення АМКУ, такі зміни не були належним чином оприлюднені в системі ProZorro, що порушує ч. 3 ст. 10 Закону.
o Відповідно до рішення АМКУ № 7817/7/РКМСНЗ від 15.04.2025, тендерна документація (п. 5.1 Додатку 2) вимагає лише подання листа-згоди на укладення договору за формою, визначеною замовником, а не заповненого проєкту договору. Скаржник надав лист-згоду.
o Повторне відхилення на цій же підставі суперечить рішенню АМКУ та порушує ст. 18 Закону України "Про публічні закупівлі" (обов’язковість виконання рішень АМКУ).
o Якщо тендерна документація була змінена після рішення АМКУ, такі зміни не були належним чином оприлюднені в системі ProZorro, що порушує ч. 3 ст. 10 Закону.
×
-
Назва доказу:
Неправомірне відхилення щодо неподання підписаного проєкту договору:
-
Повʼязаний документ:
рішення від 15.05.2025 № 7817 (1).pdf
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
3467f329a2564f46835b4fc0e2e47ce6
Заголовок пункту скарги:
Неправомірне відхилення щодо підтвердження досвіду виконання аналогічного договору:
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
2. Неправомірне відхилення щодо підтвердження досвіду виконання аналогічного договору:
o Замовник посилається на невідповідність наданих договорів вимогам Додатку 2, зокрема:
Договір із ВП «Рівненська АЕС» (код ДК 021:2015 – 39710000-2) не відповідає коду предмета закупівлі (42510000-4).
o Договір із ВП «Рівненська АЕС» (код ДК 021:2015 – 39710000-2) був поданий Скаржником додатково для демонстрації досвіду. Відповідно до п. 5 Розділу V тендерної документації, документи, які не вимагалися умовами тендерної документації, не розглядаються замовником, і їх невідповідність не є підставою для відхилення пропозиції. Оскільки договір із ПАТ «Укргідроенерго» відповідає вимогам Додатку 2, відхилення пропозиції через невідповідність додаткового договору є неправомірним і порушує принцип пропорційності (ст. 3 Закону).
Договір із ПАТ «Укргідроенерго» відповідає предмету закупівлі (ДК 021:2015 код 42510000-4 Теплообмінники, кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої) але має розбіжність між сумою договору (1 840 640,00 грн) і видатковими накладними (1 564 219,92 грн), а також дублювання накладної № РН-0000081.
п..2.1. Додатку 2 ТД Замовника-підтвердження виконання договору- Скан-копія/-ї (з оригіналу та/або копії) видаткової/-их накладної/-их та/або акта/-ів прийому-передачі товару, та/або лист відгук від отримувача, та/або інших документів, які підтверджують факт постачання товару згідно з наданим договором/-ами.
o Замовник посилається на невідповідність наданих договорів вимогам Додатку 2, зокрема:
Договір із ВП «Рівненська АЕС» (код ДК 021:2015 – 39710000-2) не відповідає коду предмета закупівлі (42510000-4).
o Договір із ВП «Рівненська АЕС» (код ДК 021:2015 – 39710000-2) був поданий Скаржником додатково для демонстрації досвіду. Відповідно до п. 5 Розділу V тендерної документації, документи, які не вимагалися умовами тендерної документації, не розглядаються замовником, і їх невідповідність не є підставою для відхилення пропозиції. Оскільки договір із ПАТ «Укргідроенерго» відповідає вимогам Додатку 2, відхилення пропозиції через невідповідність додаткового договору є неправомірним і порушує принцип пропорційності (ст. 3 Закону).
Договір із ПАТ «Укргідроенерго» відповідає предмету закупівлі (ДК 021:2015 код 42510000-4 Теплообмінники, кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої) але має розбіжність між сумою договору (1 840 640,00 грн) і видатковими накладними (1 564 219,92 грн), а також дублювання накладної № РН-0000081.
п..2.1. Додатку 2 ТД Замовника-підтвердження виконання договору- Скан-копія/-ї (з оригіналу та/або копії) видаткової/-их накладної/-их та/або акта/-ів прийому-передачі товару, та/або лист відгук від отримувача, та/або інших документів, які підтверджують факт постачання товару згідно з наданим договором/-ами.
×
-
Назва доказу:
Додаток 2 Перелік документів.docx
-
Повʼязаний документ:
Додаток 2 Перелік документів.docx
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на незаконне рішення Замовника
Номер:
e77f12645e204f528da55382c81f495b
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-04-18-001743-a.b1
Назва:
Скарга на незаконне рішення Замовника
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Сертифікат + декларація побутові AlpinAir 2024_compressed.pdf 02.05.2025 11:48
- скарга ПМЛ.docx 02.05.2025 11:48
- Технічний паспорт Nordend 09 PF.pdf 02.05.2025 11:48
- Технічний паспорт Nordend 24 PF.pdf 02.05.2025 11:48
- скарга ПМЛ.pdf 02.05.2025 11:48
- Сертифікат експертизи типу.pdf 02.05.2025 11:48
- Лист від Рефкей (УКРВЕНТКЛІМАТ)_.pdf 02.05.2025 11:49
- скриншот.pdf 02.05.2025 11:49
- скарга ПМЛ.docx.asice 02.05.2025 11:49
- sign.p7s 02.05.2025 11:49
- Додаток 2-а (Згода з проєктом договору).pdf 12.05.2025 16:07
- додаткове пояснення до скарги.pdf.asice 12.05.2025 16:07
- Додаток 2-а (Згода з проєктом договору).pdf.asice 12.05.2025 16:07
- додаткове пояснення до скарги.docx 12.05.2025 16:07
- додаткове пояснення до скарги.pdf 12.05.2025 16:07
- Додаток 2 Перелік документів (2).docx 12.05.2025 16:11
- рішення від 07.05.2025 № 7283.pdf 07.05.2025 15:09
- Інформація про резолютивну частину рішення від 15.05.2025 № 7817.pdf 16.05.2025 14:49
- рішення від 15.05.2025 № 7817.pdf 20.05.2025 15:57
- Письмові пояснення.docx 09.05.2025 18:47
- Письмові пояснення АМКУ.pdf 09.05.2025 18:47
- Протокол УО 44.docx 29.05.2025 15:56
- Протокол УО 44.docx 29.05.2025 15:59
Дата прийняття скарги до розгляду:
05.05.2025 16:26
Дата розгляду скарги:
15.05.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
07.05.2025 15:10
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
20.05.2025 15:57
Дата виконання рішення Замовником:
29.05.2025 15:59
Коментар замовника щодо усунення порушень:
1. Скасувати рішення від_01.05.205 р. №_37 про визначення переможцем процедури закупівлі фізичної особи-підприємця Прудської Анни Сергіївни (код ЄДРПОУ: 3486414903).
2. Забезпечити розміщення в електронній системі закупівель підтвердження виконання рішення Комісії АМКУ зазначеного змісту.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
2a2eb4837390464398b2787f943bd6e5
Заголовок пункту скарги:
Скасувати рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції ТОВ "УКРВЕНТКЛІМАТ".
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги:
ТОВ "УКРВЕНТКЛІМАТ" (далі – Скаржник) вважає рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції Скаржника неправомірним, оскільки воно ґрунтується на невідповідностях, які або не передбачені тендерною документацією, або є несуттєвими та підлягали виправленню, а також на бездоказових звинуваченнях. Щодо ненадання цінової пропозиції Скаржник стверджує, що тендерна документація не містила чіткої вимоги щодо надання окремого документа, а відсутність ціни в електронній формі могла бути спричинена технічним збоєм. Просимо скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника та зобов’язати Замовника повторно розглянути пропозицію Скаржника.
×
-
Назва доказу:
скарга
-
Повʼязаний документ:
скарга ПМЛ.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
×
-
1. Скасувати рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції ТОВ "УКРВЕНТКЛІМАТ". 2. Зобов’язати Замовника повторно розглянути тендерну пропозицію Скаржника з урахуванням вимог Закону, Особливостей та умов тендерної документації. 3. Призупинити процедуру закупівлі до розгляду цієї скарги відповідно до ст. 18 Закону.
Скарга
Задоволена, очікує виконання
КЕП
скарга на незаконне рішення про скасування закупівлі
Номер:
4a0717fa26f1432db8cb5261ef64ed0e
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-04-18-001743-a.a4
Назва:
скарга на незаконне рішення про скасування закупівлі
Скарга:
Пов'язані документи:
Орган оскарження
- рішення від 15.09.2025 №14115.pdf 16.09.2025 18:59
- інформація про резолютивну частину рішення від 15.09.2025 №14115.pdf 16.09.2025 12:55
- рішення від 08.09.2025 №13737.pdf 08.09.2025 16:24
- письмові пояснення від 09.09.25.pdf 10.09.2025 12:39
- sign.p7s 04.09.2025 10:22
- скарга UA-2025-04-18-001743-a.pdf 04.09.2025 10:21
- рішення від 15_1.05.2025 № 7817.pdf 04.09.2025 10:21
- Рішення від 13.06.2025 № 9459.pdf 04.09.2025 10:21
- скарга UA-2025-04-18-001743-a.docx 04.09.2025 10:21
- Рішення від 21.07.2025 №11346.pdf 04.09.2025 10:21
- Протокол УО 79.docx 04.09.2025 10:21
Дата прийняття скарги до розгляду:
05.09.2025 10:35
Дата розгляду скарги:
15.09.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
08.09.2025 16:24
Дата прийняття рішення по скарзі:
16.09.2025 19:00
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
101bfb5ece0f41f68d9ce6a3ba427b75
Заголовок пункту скарги:
скарга на незаконну відміну закупівлі
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на відміну
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Відміна процедури закупівлі
Тип порушення:
Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Комунальне некомерційне підприємство «Подільська міська лікарня» Подільської міської ради Подільського району Одеської області (далі – Замовник) прийняло рішення про скасування відкритих торгів з особливостями (UA-2025-04-18-001743-a), оприлюднене в електронній системі закупівель 26.08.2025 (протокол № 79). Скаржник вважає це рішення таким, що суперечить законодавству України у сфері публічних закупівель, а саме Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості).
Історія порушень Замовника у процедурі закупівлі:
Скаржник неодноразово оскаржував дії Замовника у цій процедурі закупівлі, і Антимонопольний комітет України (АМКУ) тричі встановлював порушення:
1. Рішення АМКУ № 7817-р/пк-пз від 15.05.2025: Встановлено неправомірне відхилення тендерної пропозиції Скаржника через відсутність заповненого проєкту договору, незавіреної інструкції з експлуатації, відсутності цінової пропозиції з розподілом цін та нібито фальсифікованих характеристик обладнання. АМКУ зобов’язав Замовника скасувати відхилення пропозиції Скаржника та визначення переможця (ФОП Прудська А.С.), а також усунути невідповідності відповідно до п. 43 Особливостей. Замовник формально виконав рішення, але наступного дня скасував торги.
2. Рішення АМКУ № 9459-р/пк-пз від 13.06.2025: Встановлено неправомірне скасування торгів (протокол № 45 від 30.05.2025) через відсутність подальшої потреби без належного документального підтвердження. АМКУ зобов’язав Замовника скасувати рішення про відміну. Це скасування відбулося відразу після виконання попереднього рішення АМКУ, що свідчить про умисне уникнення укладення договору зі Скаржником.
3. Рішення АМКУ № 11346-р/пк-пз від 21.07.2025: Встановлено повторне неправомірне відхилення пропозиції Скаржника (протокол № 65 від 08.07.2025) через нібито невідповідність аналогічних договорів та відсутність заповненого проєкту договору (підстава, вже визнана неправомірною в першому рішенні). АМКУ зобов’язав Замовника скасувати відхилення та усунути невідповідності відповідно до п. 43 Особливостей. Замовник знову не виконав вимоги щодо усунення невідповідностей, а згодом скасував торги.
Ця хронологія демонструє систематичні порушення Замовником принципів добросовісності, недискримінації учасників та максимальної економії (стаття 5 Закону), а також невиконання рішень АМКУ (стаття 18 Закону). Поточне скасування є продовженням цієї недобросовісної поведінки, спрямоване на уникнення укладення договору зі Скаржником, чия пропозиція є економічно вигіднішою (1 962 360,00 грн проти пропозицій інших учасників).
Суть скарги:
1. Обґрунтування порушення прав та інтересів скаржника:
Рішення Замовника, Комунального некомерційного підприємства «Подільська міська лікарня» Подільської міської ради Подільського району Одеської області, про скасування відкритих торгів з особливостями (UA-2025-04-18-001743-a), оформлене протоколом від 26.08.2025 № 79, не відповідає вимогам законодавства України у сфері публічних закупівель, зокрема Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та пункту 50 постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості). Недостатнє обґрунтування підстав для скасування торгів порушує принципи прозорості, добросовісності та належного планування закупівель, визначені статтею 5 Закону, а також права Скаржника, гарантовані статтею 3 Закону.
Детальний аналіз порушення:
• Вичерпний перелік підстав для скасування торгів: Відповідно до пункту 50 Особливостей, підстави для скасування відкритих торгів є вичерпними, і Замовник зобов’язаний чітко обґрунтувати своє рішення, оприлюднивши в електронній системі закупівель (ProZorro) відповідні документи, що підтверджують неможливість продовження процедури. Замовник у протоколі № 79 посилається на підпункт 1 пункту 50 Особливостей, а саме «відсутність подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг», як на основну підставу для скасування торгів. Однак це твердження не підкріплено належними доказами, що є прямим порушенням вимог пункту 50 Особливостей.
• Невідповідність технічних характеристик і відсутність доказів: Замовник зазначає, що технічні характеристики кондиціонерів, передбачених тендерною документацією, не відповідають умовам експлуатації через відсутність належної електромережі в будівлі лікарні. Проте:
o У протоколі № 79 від 26.08.2025 відсутні будь-які технічні висновки, акти обстеження чи інші документи, які б підтверджували неможливість використання запропонованого обладнання через стан електромережі. Відповідно до пункту 50 Особливостей, Замовник зобов’язаний оприлюднити документи, що обґрунтовують скасування торгів. Відсутність таких документів свідчить про порушення принципу прозорості, визначеного статтею 5 Закону.
o Аналогічна підстава (невідповідність умов експлуатації) вже використовувалася Замовником у попередньому скасуванні торгів (протокол № 45 від 30.05.2025), яке АМКУ визнав неправомірним у рішенні № 9459-р/пк-пз від 13.06.2025. У цьому рішенні АМКУ зазначив, що Замовник не надав доказів, які б підтверджували відсутність потреби в закупівлі, і вказав на порушення пункту 50 Особливостей. Повторне використання аналогічної необґрунтованої підстави вказує на систематичну недобросовісність Замовника.
o Замовник посилається на клопотання заступника головного лікаря з технічних питань від 28.05.2025 та 30.05.2025, але ці документи не були оприлюднені в системі ProZorro, що суперечить вимогам прозорості, встановленим пунктом 12 Особливостей. Крім того, ці клопотання вже використовувалися в попередньому скасуванні торгів, визнаному неправомірним АМКУ, що підтверджує їх невідповідність як доказової бази.
• Неналежне планування закупівлі: Згадка Замовника про необхідність виготовлення проєктно-кошторисної документації для ремонту електромережі вказує на тимчасові технічні обмеження, які мали бути враховані на етапі планування закупівлі. Відповідно до статті 5 Закону, закупівлі повинні здійснюватися за принципом належного планування, що передбачає попередній аналіз технічних умов та фінансових можливостей Замовника. Оголошення торгів 18.04.2025 без урахування стану електромережі свідчить про порушення цього принципу. Замовник не пояснює, чому ця проблема не була виявлена раніше, що дозволило б уникнути витрат ресурсів учасників на підготовку тендерних пропозицій. Таке неналежне планування призвело до необґрунтованого скасування торгів, що завдало шкоди Скаржнику, який витратив значні ресурси на підготовку пропозиції.
• Порушення прав Скаржника через неналежне обґрунтування: Скаржник, ТОВ «УКРВЕНТКЛІМАТ», витратив значні фінансові, часові та людські ресурси на підготовку тендерної пропозиції, яка відповідала вимогам тендерної документації та була економічно найвигіднішою (1 962 360,00 грн). Скасування торгів на підставі необґрунтованої «відсутності подальшої потреби» порушує законні права Скаржника, гарантовані статтею 3 Закону, зокрема право на справедливе та недискримінаційне ставлення. Відсутність належних доказів скасування торгів унеможливлює перевірку обґрунтованості рішення Замовника, що суперечить принципу прозорості, визначеному статтею 5 Закону, та практиці АМКУ, яка вимагає документального підтвердження підстав скасування (узагальнення АМКУ від 24.02.2025).
• Патерн порушень Замовника: Систематичний характер порушень Замовника підтверджується попередніми рішеннями АМКУ (№ 7817-р/пк-пз від 15.05.2025, № 9459-р/пк-пз від 13.06.2025, № 11346-р/пк-пз від 21.07.2025), які встановили неправомірність дій Замовника у цій процедурі закупівлі. Зокрема, рішення АМКУ № 9459-р/пк-пз прямо вказує на необґрунтованість попереднього скасування торгів через відсутність доказів «відсутності потреби». Повторне використання аналогічної підстави у протоколі № 79 від 26.08.2025 свідчить про ігнорування Замовником попередніх рішень АМКУ, що є порушенням статті 18 Закону, яка встановлює обов’язковість виконання рішень органу оскарження.
• Наслідки для Скаржника: Неправомірне скасування торгів завдає прямої шкоди Скаржнику, оскільки:
o Пропозиція Скаржника була економічно найвигіднішою, що відповідало принципу максимальної економії, визначеному статтею 5 Закону. Скасування торгів унеможливлює укладення договору з найвигіднішим учасником, що суперечить меті публічних закупівель.
o Скаржник тричі оскаржував дії Замовника в АМКУ, що вимагало додаткових витрат на юридичний супровід та сплату зборів за подання скарг. Ці витрати стали наслідком недобросовісних дій Замовника, який систематично уникає виконання вимог законодавства та рішень АМКУ.
o Скасування торгів через неналежне планування та необґрунтовані підстави порушує право Скаржника на участь у чесній конкуренції, гарантоване статтею 3 Закону, та створює перешкоди для реалізації його економічних інтересів.
Таким чином, недостатнє обґрунтування підстав для скасування торгів, відсутність документальних доказів, неналежне планування закупівлі та ігнорування попередніх рішень АМКУ свідчать про порушення Замовником принципів прозорості, добросовісності та належного планування, визначених статтею 5 Закону, а також прав Скаржника, гарантованих статтею 3 Закону. Ці дії є частиною систематичної недобросовісності Замовника, спрямованої на уникнення укладення договору зі Скаржником, і завдають йому матеріальної та репутаційної шкоди.
2. Неправомірне посилання на зменшення фінансування:
1. Неправомірність планування фінансування закупівлі за рахунок коштів НСЗУ
Замовник, Комунальне некомерційне підприємство «Подільська міська лікарня» Подільської міської ради Подільського району Одеської області, у протоколі уповноваженої особи від 26.08.2025 № 79 посилається на зменшення фінансування від Національної служби здоров’я України (далі — НСЗУ) за договором №0961-Е125-Р000/05 від 11.08.2025 на суму 1 535 154,40 грн як підставу для скасування відкритих торгів з особливостями (UA-2025-04-18-001743-a). Скаржник стверджує, що це посилання є неправомірним і становить грубе порушення законодавства України, зокрема:
• Закону України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення» від 19.10.2017 № 2168-VIII (далі — Закон № 2168-VIII);
• Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі — Закон);
• Постанова Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі — Особливості).
Відповідно до частини 1 статті 4 Закону № 2168-VIII, фінансування за програмою медичних гарантій (ПМГ) передбачає оплату медичних послуг та лікарських засобів, пов’язаних із наданням:
• первинної, спеціалізованої, високоспеціалізованої медичної допомоги;
• екстреної медичної допомоги;
• паліативної медичної допомоги;
• медичної реабілітації;
• реімбурсації лікарських засобів.
Частина 2 статті 4 Закону № 2168-VIII уточнює, що тарифи ПМГ покривають витрати на оплату праці медичних працівників, забезпечення лікарськими засобами, медичними виробами та витратними матеріалами, необхідними для надання медичних послуг. Закупівля немедичного обладнання, такого як кондиціонери повітря (код ДК 021:2015 – 42510000-4), не входить до переліку витрат, що фінансуються коштами НСЗУ за програмою медичних гарантій.
Згідно з Порядком використання коштів, передбачених у державному бюджеті для реалізації програми державних гарантій медичного обслуговування населення, затвердженому Постановою КМУ від 25.01.2018 № 44 (зі змінами), заклади охорони здоров’я зобов’язані забезпечувати наявність необхідного обладнання (як медичного, наприклад, апарати УЗД чи томографи, так і немедичного, як кондиціонери для створення належних умов експлуатації) за рахунок інших джерел, таких як власні кошти, гранти, механізми державно-приватного партнерства чи кошти місцевих бюджетів.
Таким чином, планування фінансування закупівлі кондиціонерів за рахунок коштів НСЗУ є прямим порушенням статті 4 Закону № 2168-VIII, оскільки такі витрати не відповідають цільовому призначенню програми медичних гарантій. Це порушення є особливо грубим, оскільки:
• Замовник свідомо або через неналежне планування покладався на джерело фінансування, яке законодавчо не може бути використане для закупівлі немедичного обладнання.
• Зменшення фінансування від НСЗУ, згадане в протоколі № 79 від 26.08.2025, не може слугувати підставою для скасування торгів, оскільки кошти НСЗУ не призначені для цієї закупівлі, а замовник не надав доказів неможливості фінансування з інших джерел, як того вимагає практика Антимонопольного комітету України (АМКУ) (див. узагальнення від 24.02.2025 та рішення № 9459-р/пк-пз від 13.06.2025).
2. Порушення принципів належного планування закупівель
Відповідно до статті 4 Закону «Про публічні закупівлі», закупівлі здійснюються за умови наявності підтверджених бюджетних асигнувань або інших джерел фінансування, визначених на етапі планування. Оголошення відкритих торгів (UA-2025-04-18-001743-a) 18.04.2025 свідчить, що замовник мав би заздалегідь визначити законне джерело фінансування. Однак посилання на зменшення фінансування від НСЗУ в протоколі № 79 від 26.08.2025 як підставу для скасування торгів є неправомірним, оскільки:
• Кошти НСЗУ за програмою медичних гарантій не призначені для закупівлі кондиціонерів, що підтверджується статтею 4 Закону № 2168-VIII.
• Замовник не надав документів (фінансових звітів, рішень про скорочення бюджету чи інших доказів), які б підтверджували неможливість фінансування закупівлі з інших джерел, як того вимагає пункт 50 Особливостей.
• Зменшення фінансування від НСЗУ, згадане в протоколі, стало відомим 11.08.2025 (договір №0961-Е125-Р000/05), тобто через чотири місяці після оголошення торгів. Це свідчить про неналежне планування, оскільки замовник не перевірив наявність відповідного фінансування на момент оголошення процедури, що є порушенням пункту 10 Особливостей (вимога забезпечити фінансування перед оголошенням закупівлі) та статті 5 Закону (принципи належного планування, добросовісності та максимальної економії).
Такі дії замовника призвели до безпідставних витрат ресурсів учасників торгів, зокрема скаржника, на підготовку тендерних пропозицій, що суперечить принципам добросовісності та справедливого ставлення до учасників, передбаченим статтею 3 Закону.
Неправомірне посилання на зменшення фінансування від НСЗУ як підставу для скасування торгів (підпункт 1 пункту 50 Особливостей — «відсутність подальшої потреби») є грубим порушенням законодавства з таких причин:
1. Невідповідність підстав скасування вимогам законодавства:
Згідно з пунктом 50 Особливостей, підстави для скасування торгів є вичерпними, а замовник зобов’язаний надати повне обґрунтування з доказами в електронній системі закупівель. Посилання на зменшення фінансування від НСЗУ є некоректним, оскільки:
o Кошти НСЗУ не призначені для закупівлі кондиціонерів, що підтверджується статтею 4 Закону № 2168-VIII та Постановою КМУ від 25.01.2018 № 44.
o Замовник не надав документів (фінансових звітів, рішень про скорочення бюджету чи інших доказів), які б підтверджували неможливість фінансування закупівлі з інших джерел, як того вимагає практика АМКУ (див. рішення № 9459-р/пк-пз від 13.06.2025).
o Відсутність оприлюднених документів (наприклад, фінансових звітів чи клопотань від 28-30.05.2025) у системі ProZorro порушує вимоги прозорості, передбачені пунктом 50 Особливостей.
2. Неналежне планування закупівлі:
Оголошення торгів 18.04.2025 без забезпечення законного джерела фінансування (оскільки кошти НСЗУ не можуть бути використані для цієї закупівлі) є грубим порушенням статті 4 Закону, яка вимагає наявності підтвердженого фінансування на момент оголошення закупівлі. Зменшення фінансування від НСЗУ, про яке замовник дізнався лише в серпні 2025 року, не звільняє його від обов’язку перевірити джерела фінансування раніше. Це порушення призвело до необґрунтованого скасування торгів після значних витрат ресурсів учасників, зокрема скаржника.
3. Систематична недобросовісність замовника:
Дії Замовника, Комунального некомерційного підприємства «Подільська міська лікарня» Подільської міської ради Подільського району Одеської області, у процедурі закупівлі UA-2025-04-18-001743-a свідчать про систематичну недобросовісність, спрямовану на уникнення укладення договору зі Скаржником, чия тендерна пропозиція є економічно найвигіднішою (1 962 360,00 грн), та порушення принципів, визначених у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), зокрема добросовісності, недискримінації учасників та максимальної економії. Ця недобросовісність підтверджується наступними фактами:
• Хронологія порушень, встановлених АМКУ: Антимонопольний комітет України (АМКУ) тричі визнавав дії Замовника у цій процедурі закупівлі неправомірними:
1. Рішення АМКУ № 7817-р/пк-пз від 15.05.2025: Замовник неправомірно відхилив тендерну пропозицію Скаржника, посилаючись на відсутність заповненого проєкту договору, незавіреної інструкції з експлуатації, відсутність цінової пропозиції з розподілом цін та нібито фальсифіковані характеристики обладнання. АМКУ встановив, що ці підстави не відповідають тендерній документації та пункту 43 Особливостей, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості). Замовника було зобов’язано скасувати відхилення пропозиції Скаржника, скасувати визначення переможця (ФОП Прудська А.С.) та усунути невідповідності. Замовник формально виконав рішення, але наступного дня (30.05.2025) скасував торги (протокол № 45), що стало предметом наступного оскарження.
2. Рішення АМКУ № 9459-р/пк-пз від 13.06.2025: АМКУ визнав скасування торгів (протокол № 45 від 30.05.2025) неправомірним через відсутність належного документального підтвердження підстави «відсутність подальшої потреби». Замовник не надав доказів, які б обґрунтовували неможливість продовження процедури, що суперечить пункту 50 Особливостей. АМКУ зобов’язав Замовника скасувати це рішення та продовжити процедуру закупівлі. Скасування торгів відбулося одразу після виконання попереднього рішення АМКУ, що вказує на умисне уникнення виконання зобов’язань щодо укладення договору зі Скаржником.
3. Рішення АМКУ № 11346-р/пк-пз від 21.07.2025: Замовник повторно відхилив пропозицію Скаржника (протокол № 65 від 08.07.2025), посилаючись на нібито невідповідність аналогічних договорів та відсутність заповненого проєкту договору – підставу, яка вже була визнана неправомірною у рішенні АМКУ № 7817-р/пк-пз. АМКУ знову зобов’язав Замовника скасувати відхилення та усунути невідповідності відповідно до пункту 43 Особливостей. Замовник не виконав вимоги щодо усунення невідповідностей, а згодом (26.08.2025) скасував торги (протокол № 79), що є предметом цієї скарги.
Ці три рішення АМКУ підтверджують систематичний характер порушень Замовника, який неодноразово використовує необґрунтовані підстави для відхилення пропозиції Скаржника або скасування торгів, ігноруючи вимоги законодавства та рішення АМКУ.
• Порушення принципу недискримінації учасників: Стаття 5 Закону вимагає від Замовника забезпечувати добросовісну конкуренцію та недискримінацію учасників. Проте Замовник систематично відхиляє пропозицію Скаржника, яка є економічно найвигіднішою (1 962 360,00 грн), на підставі формальних або неправомірних причин, які АМКУ вже визнав такими, що не відповідають законодавству. Наприклад, повторне використання підстави про «відсутність заповненого проєкту договору» у протоколі № 65 від 08.07.2025 після рішення АМКУ № 7817-р/пк-пз свідчить про свідоме створення перешкод для Скаржника, що є порушенням принципу недискримінації.
• Умисне уникнення укладення договору зі Скаржником: Після виконання рішень АМКУ (зокрема, скасування відхилення пропозиції Скаржника), Замовник щоразу вдається до нових дій, спрямованих на припинення процедури закупівлі: спочатку скасування торгів (протокол № 45 від 30.05.2025), а згодом повторне відхилення пропозиції (протокол № 65 від 08.07.2025) та чергове скасування торгів (протокол № 79 від 26.08.2025). Така поведінка вказує на умисне уникнення укладення договору зі Скаржником, незважаючи на те, що його пропозиція відповідає тендерній документації та є економічно вигідною. Це порушує принцип максимальної економії, визначений статтею 5 Закону, оскільки Замовник свідомо уникає укладення договору з учасником, який пропонує найнижчу ціну.
• Невиконання рішень АМКУ: Стаття 18 Закону встановлює обов’язковість виконання рішень АМКУ. Проте Замовник формально виконує рішення АМКУ (скасовує відхилення чи скасування торгів), але одразу вчиняє нові дії, які унеможливлюють завершення процедури закупівлі та укладення договору зі Скаржником. Наприклад, після виконання рішення АМКУ № 7817-р/пк-пз Замовник скасував торги наступного дня (протокол № 45), а після рішення № 11346-р/пк-пз не усунув невідповідності, як того вимагав АМКУ, і знову скасував торги (протокол № 79). Така поведінка свідчить про ігнорування вимог статті 18 Закону та зловживання Замовником своїми повноваженнями.
• Порушення прав Скаржника: Скаржник витратив значні ресурси (фінансові, часові, людські) на підготовку тендерної пропозиції, яка відповідає вимогам тендерної документації, та на оскарження неправомірних дій Замовника у трьох процедурах в АМКУ. Систематичні дії Замовника, спрямовані на відхилення пропозиції Скаржника або скасування торгів, порушують законні права Скаржника, гарантовані статтею 3 Закону, зокрема право на справедливе та недискримінаційне ставлення. Крім того, ці дії призводять до неефективного використання коштів, оскільки економічно вигідна пропозиція Скаржника (1 962 360,00 грн) ігнорується.
• Додаткові ознаки недобросовісності: У протоколі № 79 від 26.08.2025 Замовник посилається на «відсутність подальшої потреби» та «зменшення фінансування від НСЗУ», але не надає документальних доказів, таких як технічні висновки чи фінансові звіти, що підтверджують ці підстави. Аналогічні аргументи (зокрема, посилання на клопотання заступника головного лікаря від 28.05.2025 та 30.05.2025) вже використовувалися у попередньому скасуванні торгів (протокол № 45), яке АМКУ визнав неправомірним. Повторне використання подібних необґрунтованих підстав свідчить про свідоме маніпулювання процедурою закупівлі для уникнення співпраці зі Скаржником.
Таким чином, систематична недобросовісність Замовника полягає у повторюваних неправомірних діях, які включають необґрунтоване відхилення пропозиції Скаржника, скасування торгів без належних доказів, невиконання рішень АМКУ та порушення принципів добросовісності, недискримінації та максимальної економії, визначених статтями 3 та 5 Закону. Ці дії завдають шкоди законним інтересам Скаржника та підривають принципи прозорості й ефективності у сфері публічних закупівель.
Фактичні обставини, що підтверджують порушення:
• Протокол № 79 від 26.08.2025 не містить технічних висновків чи інших документів, які б підтверджували невідповідність технічних характеристик кондиціонерів умовам експлуатації.
• Клопотання заступника головного лікаря з технічних питань від 28.05.2025 та 30.05.2025, згадані в протоколі, не оприлюднені в системі ProZorro, що суперечить вимогам пункту 50 Особливостей щодо прозорості обґрунтування скасування. Аналогічні клопотання вже використовувалися в попередньому скасуванні, визнаному неправомірним АМКУ.
• Відсутність у протоколі доказів неможливості фінансування закупівлі з інших джерел. Зменшення фінансування від НСЗУ не доведено як повна відсутність коштів, а лише як скорочення на конкретну суму, яка не стосується закупівлі кондиціонерів.
• Попередні рішення АМКУ (№ 7817-р/пк-пз від 15.05.2025, № 9459-р/пк-пз від 13.06.2025, № 11346-р/пк-пз від 21.07.2025) підтверджують патерн порушень Замовником.
Історія порушень Замовника у процедурі закупівлі:
Скаржник неодноразово оскаржував дії Замовника у цій процедурі закупівлі, і Антимонопольний комітет України (АМКУ) тричі встановлював порушення:
1. Рішення АМКУ № 7817-р/пк-пз від 15.05.2025: Встановлено неправомірне відхилення тендерної пропозиції Скаржника через відсутність заповненого проєкту договору, незавіреної інструкції з експлуатації, відсутності цінової пропозиції з розподілом цін та нібито фальсифікованих характеристик обладнання. АМКУ зобов’язав Замовника скасувати відхилення пропозиції Скаржника та визначення переможця (ФОП Прудська А.С.), а також усунути невідповідності відповідно до п. 43 Особливостей. Замовник формально виконав рішення, але наступного дня скасував торги.
2. Рішення АМКУ № 9459-р/пк-пз від 13.06.2025: Встановлено неправомірне скасування торгів (протокол № 45 від 30.05.2025) через відсутність подальшої потреби без належного документального підтвердження. АМКУ зобов’язав Замовника скасувати рішення про відміну. Це скасування відбулося відразу після виконання попереднього рішення АМКУ, що свідчить про умисне уникнення укладення договору зі Скаржником.
3. Рішення АМКУ № 11346-р/пк-пз від 21.07.2025: Встановлено повторне неправомірне відхилення пропозиції Скаржника (протокол № 65 від 08.07.2025) через нібито невідповідність аналогічних договорів та відсутність заповненого проєкту договору (підстава, вже визнана неправомірною в першому рішенні). АМКУ зобов’язав Замовника скасувати відхилення та усунути невідповідності відповідно до п. 43 Особливостей. Замовник знову не виконав вимоги щодо усунення невідповідностей, а згодом скасував торги.
Ця хронологія демонструє систематичні порушення Замовником принципів добросовісності, недискримінації учасників та максимальної економії (стаття 5 Закону), а також невиконання рішень АМКУ (стаття 18 Закону). Поточне скасування є продовженням цієї недобросовісної поведінки, спрямоване на уникнення укладення договору зі Скаржником, чия пропозиція є економічно вигіднішою (1 962 360,00 грн проти пропозицій інших учасників).
Суть скарги:
1. Обґрунтування порушення прав та інтересів скаржника:
Рішення Замовника, Комунального некомерційного підприємства «Подільська міська лікарня» Подільської міської ради Подільського району Одеської області, про скасування відкритих торгів з особливостями (UA-2025-04-18-001743-a), оформлене протоколом від 26.08.2025 № 79, не відповідає вимогам законодавства України у сфері публічних закупівель, зокрема Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та пункту 50 постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості). Недостатнє обґрунтування підстав для скасування торгів порушує принципи прозорості, добросовісності та належного планування закупівель, визначені статтею 5 Закону, а також права Скаржника, гарантовані статтею 3 Закону.
Детальний аналіз порушення:
• Вичерпний перелік підстав для скасування торгів: Відповідно до пункту 50 Особливостей, підстави для скасування відкритих торгів є вичерпними, і Замовник зобов’язаний чітко обґрунтувати своє рішення, оприлюднивши в електронній системі закупівель (ProZorro) відповідні документи, що підтверджують неможливість продовження процедури. Замовник у протоколі № 79 посилається на підпункт 1 пункту 50 Особливостей, а саме «відсутність подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг», як на основну підставу для скасування торгів. Однак це твердження не підкріплено належними доказами, що є прямим порушенням вимог пункту 50 Особливостей.
• Невідповідність технічних характеристик і відсутність доказів: Замовник зазначає, що технічні характеристики кондиціонерів, передбачених тендерною документацією, не відповідають умовам експлуатації через відсутність належної електромережі в будівлі лікарні. Проте:
o У протоколі № 79 від 26.08.2025 відсутні будь-які технічні висновки, акти обстеження чи інші документи, які б підтверджували неможливість використання запропонованого обладнання через стан електромережі. Відповідно до пункту 50 Особливостей, Замовник зобов’язаний оприлюднити документи, що обґрунтовують скасування торгів. Відсутність таких документів свідчить про порушення принципу прозорості, визначеного статтею 5 Закону.
o Аналогічна підстава (невідповідність умов експлуатації) вже використовувалася Замовником у попередньому скасуванні торгів (протокол № 45 від 30.05.2025), яке АМКУ визнав неправомірним у рішенні № 9459-р/пк-пз від 13.06.2025. У цьому рішенні АМКУ зазначив, що Замовник не надав доказів, які б підтверджували відсутність потреби в закупівлі, і вказав на порушення пункту 50 Особливостей. Повторне використання аналогічної необґрунтованої підстави вказує на систематичну недобросовісність Замовника.
o Замовник посилається на клопотання заступника головного лікаря з технічних питань від 28.05.2025 та 30.05.2025, але ці документи не були оприлюднені в системі ProZorro, що суперечить вимогам прозорості, встановленим пунктом 12 Особливостей. Крім того, ці клопотання вже використовувалися в попередньому скасуванні торгів, визнаному неправомірним АМКУ, що підтверджує їх невідповідність як доказової бази.
• Неналежне планування закупівлі: Згадка Замовника про необхідність виготовлення проєктно-кошторисної документації для ремонту електромережі вказує на тимчасові технічні обмеження, які мали бути враховані на етапі планування закупівлі. Відповідно до статті 5 Закону, закупівлі повинні здійснюватися за принципом належного планування, що передбачає попередній аналіз технічних умов та фінансових можливостей Замовника. Оголошення торгів 18.04.2025 без урахування стану електромережі свідчить про порушення цього принципу. Замовник не пояснює, чому ця проблема не була виявлена раніше, що дозволило б уникнути витрат ресурсів учасників на підготовку тендерних пропозицій. Таке неналежне планування призвело до необґрунтованого скасування торгів, що завдало шкоди Скаржнику, який витратив значні ресурси на підготовку пропозиції.
• Порушення прав Скаржника через неналежне обґрунтування: Скаржник, ТОВ «УКРВЕНТКЛІМАТ», витратив значні фінансові, часові та людські ресурси на підготовку тендерної пропозиції, яка відповідала вимогам тендерної документації та була економічно найвигіднішою (1 962 360,00 грн). Скасування торгів на підставі необґрунтованої «відсутності подальшої потреби» порушує законні права Скаржника, гарантовані статтею 3 Закону, зокрема право на справедливе та недискримінаційне ставлення. Відсутність належних доказів скасування торгів унеможливлює перевірку обґрунтованості рішення Замовника, що суперечить принципу прозорості, визначеному статтею 5 Закону, та практиці АМКУ, яка вимагає документального підтвердження підстав скасування (узагальнення АМКУ від 24.02.2025).
• Патерн порушень Замовника: Систематичний характер порушень Замовника підтверджується попередніми рішеннями АМКУ (№ 7817-р/пк-пз від 15.05.2025, № 9459-р/пк-пз від 13.06.2025, № 11346-р/пк-пз від 21.07.2025), які встановили неправомірність дій Замовника у цій процедурі закупівлі. Зокрема, рішення АМКУ № 9459-р/пк-пз прямо вказує на необґрунтованість попереднього скасування торгів через відсутність доказів «відсутності потреби». Повторне використання аналогічної підстави у протоколі № 79 від 26.08.2025 свідчить про ігнорування Замовником попередніх рішень АМКУ, що є порушенням статті 18 Закону, яка встановлює обов’язковість виконання рішень органу оскарження.
• Наслідки для Скаржника: Неправомірне скасування торгів завдає прямої шкоди Скаржнику, оскільки:
o Пропозиція Скаржника була економічно найвигіднішою, що відповідало принципу максимальної економії, визначеному статтею 5 Закону. Скасування торгів унеможливлює укладення договору з найвигіднішим учасником, що суперечить меті публічних закупівель.
o Скаржник тричі оскаржував дії Замовника в АМКУ, що вимагало додаткових витрат на юридичний супровід та сплату зборів за подання скарг. Ці витрати стали наслідком недобросовісних дій Замовника, який систематично уникає виконання вимог законодавства та рішень АМКУ.
o Скасування торгів через неналежне планування та необґрунтовані підстави порушує право Скаржника на участь у чесній конкуренції, гарантоване статтею 3 Закону, та створює перешкоди для реалізації його економічних інтересів.
Таким чином, недостатнє обґрунтування підстав для скасування торгів, відсутність документальних доказів, неналежне планування закупівлі та ігнорування попередніх рішень АМКУ свідчать про порушення Замовником принципів прозорості, добросовісності та належного планування, визначених статтею 5 Закону, а також прав Скаржника, гарантованих статтею 3 Закону. Ці дії є частиною систематичної недобросовісності Замовника, спрямованої на уникнення укладення договору зі Скаржником, і завдають йому матеріальної та репутаційної шкоди.
2. Неправомірне посилання на зменшення фінансування:
1. Неправомірність планування фінансування закупівлі за рахунок коштів НСЗУ
Замовник, Комунальне некомерційне підприємство «Подільська міська лікарня» Подільської міської ради Подільського району Одеської області, у протоколі уповноваженої особи від 26.08.2025 № 79 посилається на зменшення фінансування від Національної служби здоров’я України (далі — НСЗУ) за договором №0961-Е125-Р000/05 від 11.08.2025 на суму 1 535 154,40 грн як підставу для скасування відкритих торгів з особливостями (UA-2025-04-18-001743-a). Скаржник стверджує, що це посилання є неправомірним і становить грубе порушення законодавства України, зокрема:
• Закону України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення» від 19.10.2017 № 2168-VIII (далі — Закон № 2168-VIII);
• Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі — Закон);
• Постанова Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі — Особливості).
Відповідно до частини 1 статті 4 Закону № 2168-VIII, фінансування за програмою медичних гарантій (ПМГ) передбачає оплату медичних послуг та лікарських засобів, пов’язаних із наданням:
• первинної, спеціалізованої, високоспеціалізованої медичної допомоги;
• екстреної медичної допомоги;
• паліативної медичної допомоги;
• медичної реабілітації;
• реімбурсації лікарських засобів.
Частина 2 статті 4 Закону № 2168-VIII уточнює, що тарифи ПМГ покривають витрати на оплату праці медичних працівників, забезпечення лікарськими засобами, медичними виробами та витратними матеріалами, необхідними для надання медичних послуг. Закупівля немедичного обладнання, такого як кондиціонери повітря (код ДК 021:2015 – 42510000-4), не входить до переліку витрат, що фінансуються коштами НСЗУ за програмою медичних гарантій.
Згідно з Порядком використання коштів, передбачених у державному бюджеті для реалізації програми державних гарантій медичного обслуговування населення, затвердженому Постановою КМУ від 25.01.2018 № 44 (зі змінами), заклади охорони здоров’я зобов’язані забезпечувати наявність необхідного обладнання (як медичного, наприклад, апарати УЗД чи томографи, так і немедичного, як кондиціонери для створення належних умов експлуатації) за рахунок інших джерел, таких як власні кошти, гранти, механізми державно-приватного партнерства чи кошти місцевих бюджетів.
Таким чином, планування фінансування закупівлі кондиціонерів за рахунок коштів НСЗУ є прямим порушенням статті 4 Закону № 2168-VIII, оскільки такі витрати не відповідають цільовому призначенню програми медичних гарантій. Це порушення є особливо грубим, оскільки:
• Замовник свідомо або через неналежне планування покладався на джерело фінансування, яке законодавчо не може бути використане для закупівлі немедичного обладнання.
• Зменшення фінансування від НСЗУ, згадане в протоколі № 79 від 26.08.2025, не може слугувати підставою для скасування торгів, оскільки кошти НСЗУ не призначені для цієї закупівлі, а замовник не надав доказів неможливості фінансування з інших джерел, як того вимагає практика Антимонопольного комітету України (АМКУ) (див. узагальнення від 24.02.2025 та рішення № 9459-р/пк-пз від 13.06.2025).
2. Порушення принципів належного планування закупівель
Відповідно до статті 4 Закону «Про публічні закупівлі», закупівлі здійснюються за умови наявності підтверджених бюджетних асигнувань або інших джерел фінансування, визначених на етапі планування. Оголошення відкритих торгів (UA-2025-04-18-001743-a) 18.04.2025 свідчить, що замовник мав би заздалегідь визначити законне джерело фінансування. Однак посилання на зменшення фінансування від НСЗУ в протоколі № 79 від 26.08.2025 як підставу для скасування торгів є неправомірним, оскільки:
• Кошти НСЗУ за програмою медичних гарантій не призначені для закупівлі кондиціонерів, що підтверджується статтею 4 Закону № 2168-VIII.
• Замовник не надав документів (фінансових звітів, рішень про скорочення бюджету чи інших доказів), які б підтверджували неможливість фінансування закупівлі з інших джерел, як того вимагає пункт 50 Особливостей.
• Зменшення фінансування від НСЗУ, згадане в протоколі, стало відомим 11.08.2025 (договір №0961-Е125-Р000/05), тобто через чотири місяці після оголошення торгів. Це свідчить про неналежне планування, оскільки замовник не перевірив наявність відповідного фінансування на момент оголошення процедури, що є порушенням пункту 10 Особливостей (вимога забезпечити фінансування перед оголошенням закупівлі) та статті 5 Закону (принципи належного планування, добросовісності та максимальної економії).
Такі дії замовника призвели до безпідставних витрат ресурсів учасників торгів, зокрема скаржника, на підготовку тендерних пропозицій, що суперечить принципам добросовісності та справедливого ставлення до учасників, передбаченим статтею 3 Закону.
Неправомірне посилання на зменшення фінансування від НСЗУ як підставу для скасування торгів (підпункт 1 пункту 50 Особливостей — «відсутність подальшої потреби») є грубим порушенням законодавства з таких причин:
1. Невідповідність підстав скасування вимогам законодавства:
Згідно з пунктом 50 Особливостей, підстави для скасування торгів є вичерпними, а замовник зобов’язаний надати повне обґрунтування з доказами в електронній системі закупівель. Посилання на зменшення фінансування від НСЗУ є некоректним, оскільки:
o Кошти НСЗУ не призначені для закупівлі кондиціонерів, що підтверджується статтею 4 Закону № 2168-VIII та Постановою КМУ від 25.01.2018 № 44.
o Замовник не надав документів (фінансових звітів, рішень про скорочення бюджету чи інших доказів), які б підтверджували неможливість фінансування закупівлі з інших джерел, як того вимагає практика АМКУ (див. рішення № 9459-р/пк-пз від 13.06.2025).
o Відсутність оприлюднених документів (наприклад, фінансових звітів чи клопотань від 28-30.05.2025) у системі ProZorro порушує вимоги прозорості, передбачені пунктом 50 Особливостей.
2. Неналежне планування закупівлі:
Оголошення торгів 18.04.2025 без забезпечення законного джерела фінансування (оскільки кошти НСЗУ не можуть бути використані для цієї закупівлі) є грубим порушенням статті 4 Закону, яка вимагає наявності підтвердженого фінансування на момент оголошення закупівлі. Зменшення фінансування від НСЗУ, про яке замовник дізнався лише в серпні 2025 року, не звільняє його від обов’язку перевірити джерела фінансування раніше. Це порушення призвело до необґрунтованого скасування торгів після значних витрат ресурсів учасників, зокрема скаржника.
3. Систематична недобросовісність замовника:
Дії Замовника, Комунального некомерційного підприємства «Подільська міська лікарня» Подільської міської ради Подільського району Одеської області, у процедурі закупівлі UA-2025-04-18-001743-a свідчать про систематичну недобросовісність, спрямовану на уникнення укладення договору зі Скаржником, чия тендерна пропозиція є економічно найвигіднішою (1 962 360,00 грн), та порушення принципів, визначених у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), зокрема добросовісності, недискримінації учасників та максимальної економії. Ця недобросовісність підтверджується наступними фактами:
• Хронологія порушень, встановлених АМКУ: Антимонопольний комітет України (АМКУ) тричі визнавав дії Замовника у цій процедурі закупівлі неправомірними:
1. Рішення АМКУ № 7817-р/пк-пз від 15.05.2025: Замовник неправомірно відхилив тендерну пропозицію Скаржника, посилаючись на відсутність заповненого проєкту договору, незавіреної інструкції з експлуатації, відсутність цінової пропозиції з розподілом цін та нібито фальсифіковані характеристики обладнання. АМКУ встановив, що ці підстави не відповідають тендерній документації та пункту 43 Особливостей, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості). Замовника було зобов’язано скасувати відхилення пропозиції Скаржника, скасувати визначення переможця (ФОП Прудська А.С.) та усунути невідповідності. Замовник формально виконав рішення, але наступного дня (30.05.2025) скасував торги (протокол № 45), що стало предметом наступного оскарження.
2. Рішення АМКУ № 9459-р/пк-пз від 13.06.2025: АМКУ визнав скасування торгів (протокол № 45 від 30.05.2025) неправомірним через відсутність належного документального підтвердження підстави «відсутність подальшої потреби». Замовник не надав доказів, які б обґрунтовували неможливість продовження процедури, що суперечить пункту 50 Особливостей. АМКУ зобов’язав Замовника скасувати це рішення та продовжити процедуру закупівлі. Скасування торгів відбулося одразу після виконання попереднього рішення АМКУ, що вказує на умисне уникнення виконання зобов’язань щодо укладення договору зі Скаржником.
3. Рішення АМКУ № 11346-р/пк-пз від 21.07.2025: Замовник повторно відхилив пропозицію Скаржника (протокол № 65 від 08.07.2025), посилаючись на нібито невідповідність аналогічних договорів та відсутність заповненого проєкту договору – підставу, яка вже була визнана неправомірною у рішенні АМКУ № 7817-р/пк-пз. АМКУ знову зобов’язав Замовника скасувати відхилення та усунути невідповідності відповідно до пункту 43 Особливостей. Замовник не виконав вимоги щодо усунення невідповідностей, а згодом (26.08.2025) скасував торги (протокол № 79), що є предметом цієї скарги.
Ці три рішення АМКУ підтверджують систематичний характер порушень Замовника, який неодноразово використовує необґрунтовані підстави для відхилення пропозиції Скаржника або скасування торгів, ігноруючи вимоги законодавства та рішення АМКУ.
• Порушення принципу недискримінації учасників: Стаття 5 Закону вимагає від Замовника забезпечувати добросовісну конкуренцію та недискримінацію учасників. Проте Замовник систематично відхиляє пропозицію Скаржника, яка є економічно найвигіднішою (1 962 360,00 грн), на підставі формальних або неправомірних причин, які АМКУ вже визнав такими, що не відповідають законодавству. Наприклад, повторне використання підстави про «відсутність заповненого проєкту договору» у протоколі № 65 від 08.07.2025 після рішення АМКУ № 7817-р/пк-пз свідчить про свідоме створення перешкод для Скаржника, що є порушенням принципу недискримінації.
• Умисне уникнення укладення договору зі Скаржником: Після виконання рішень АМКУ (зокрема, скасування відхилення пропозиції Скаржника), Замовник щоразу вдається до нових дій, спрямованих на припинення процедури закупівлі: спочатку скасування торгів (протокол № 45 від 30.05.2025), а згодом повторне відхилення пропозиції (протокол № 65 від 08.07.2025) та чергове скасування торгів (протокол № 79 від 26.08.2025). Така поведінка вказує на умисне уникнення укладення договору зі Скаржником, незважаючи на те, що його пропозиція відповідає тендерній документації та є економічно вигідною. Це порушує принцип максимальної економії, визначений статтею 5 Закону, оскільки Замовник свідомо уникає укладення договору з учасником, який пропонує найнижчу ціну.
• Невиконання рішень АМКУ: Стаття 18 Закону встановлює обов’язковість виконання рішень АМКУ. Проте Замовник формально виконує рішення АМКУ (скасовує відхилення чи скасування торгів), але одразу вчиняє нові дії, які унеможливлюють завершення процедури закупівлі та укладення договору зі Скаржником. Наприклад, після виконання рішення АМКУ № 7817-р/пк-пз Замовник скасував торги наступного дня (протокол № 45), а після рішення № 11346-р/пк-пз не усунув невідповідності, як того вимагав АМКУ, і знову скасував торги (протокол № 79). Така поведінка свідчить про ігнорування вимог статті 18 Закону та зловживання Замовником своїми повноваженнями.
• Порушення прав Скаржника: Скаржник витратив значні ресурси (фінансові, часові, людські) на підготовку тендерної пропозиції, яка відповідає вимогам тендерної документації, та на оскарження неправомірних дій Замовника у трьох процедурах в АМКУ. Систематичні дії Замовника, спрямовані на відхилення пропозиції Скаржника або скасування торгів, порушують законні права Скаржника, гарантовані статтею 3 Закону, зокрема право на справедливе та недискримінаційне ставлення. Крім того, ці дії призводять до неефективного використання коштів, оскільки економічно вигідна пропозиція Скаржника (1 962 360,00 грн) ігнорується.
• Додаткові ознаки недобросовісності: У протоколі № 79 від 26.08.2025 Замовник посилається на «відсутність подальшої потреби» та «зменшення фінансування від НСЗУ», але не надає документальних доказів, таких як технічні висновки чи фінансові звіти, що підтверджують ці підстави. Аналогічні аргументи (зокрема, посилання на клопотання заступника головного лікаря від 28.05.2025 та 30.05.2025) вже використовувалися у попередньому скасуванні торгів (протокол № 45), яке АМКУ визнав неправомірним. Повторне використання подібних необґрунтованих підстав свідчить про свідоме маніпулювання процедурою закупівлі для уникнення співпраці зі Скаржником.
Таким чином, систематична недобросовісність Замовника полягає у повторюваних неправомірних діях, які включають необґрунтоване відхилення пропозиції Скаржника, скасування торгів без належних доказів, невиконання рішень АМКУ та порушення принципів добросовісності, недискримінації та максимальної економії, визначених статтями 3 та 5 Закону. Ці дії завдають шкоди законним інтересам Скаржника та підривають принципи прозорості й ефективності у сфері публічних закупівель.
Фактичні обставини, що підтверджують порушення:
• Протокол № 79 від 26.08.2025 не містить технічних висновків чи інших документів, які б підтверджували невідповідність технічних характеристик кондиціонерів умовам експлуатації.
• Клопотання заступника головного лікаря з технічних питань від 28.05.2025 та 30.05.2025, згадані в протоколі, не оприлюднені в системі ProZorro, що суперечить вимогам пункту 50 Особливостей щодо прозорості обґрунтування скасування. Аналогічні клопотання вже використовувалися в попередньому скасуванні, визнаному неправомірним АМКУ.
• Відсутність у протоколі доказів неможливості фінансування закупівлі з інших джерел. Зменшення фінансування від НСЗУ не доведено як повна відсутність коштів, а лише як скорочення на конкретну суму, яка не стосується закупівлі кондиціонерів.
• Попередні рішення АМКУ (№ 7817-р/пк-пз від 15.05.2025, № 9459-р/пк-пз від 13.06.2025, № 11346-р/пк-пз від 21.07.2025) підтверджують патерн порушень Замовником.
×
-
Назва доказу:
скарга UA-2025-04-18-001743-a.pdf
-
Повʼязаний документ:
скарга UA-2025-04-18-001743-a.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
×
-
Зобов'язати замовника скасувати рішення про скасування закупівлі
Запити Органу оскарження
Номер:
04e0baf0dcfd488e967b35a38e153f09
Тема запиту:
письмові пояснення
Текст запиту:
№ 2417
«09» вересня 2025 р.
Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Письмові пояснення замовника
щодо розгляду скарги ТОВ «УКРВЕНТКЛІМАТ» у процедурі закупівлі UA-2025-04-18-001743-a (Код ДК 021:2015 – 42510000-4 Теплообмінники , кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої(кондиціонери)
Замовник: КНП «Подільська міська лікарня» ПМРПРОО
ЄДРПОУ: 01998803
Адреса: м. Подільськ, Одеська обл.,проспект Перемоги,23
Предмет закупівлі: Кондиціонери (2 моделі).
Керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі»: інформація, документи та інші матеріали, які суб’єкт оскарження та/або замовник вважають необхідними долучити до розгляду скарги, маємо право на надання роз'яснень (обґрунтовань) відносно прийнятого нами рішення про дискваліфікацію Учасника та відносно його скарги, щодо даних дій.
У зв'язку з цим, просимо звернути увагу на роз'яснення, які наведені нижче:
За рішенням уповноваженої особи від 18.04.2025 р. № 28 оголошено проведення відкритих торгів у порядку, визначеному Особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затвердженими постановою КМУ від 12 жовтня 2022 року № 1178 (далі — Особливості), за предметом закупівлі Код ДК 021:2015 – 42510000-4 Теплообмінники, кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої (Кондиціонери повітря), унікальний номер оголошення про проведення відкритих торгів, присвоєний електронною системою закупівель: UA-2025-04-18-001743-a (далі — Закупівля).
Відповідно до пункту 1 частини першої статті 32 Закону України «Про публічні закупівлі» (а саме — відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг;) та відповідно до підпункту 1 пункту 50 Постанови КМУ №1178 від 12.10.2022 р. (далі – Особливостей) замовник відміняє відкриті торги у разі відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг: а саме у замовника наразі відсутня потреба у закупівлі за кодом ДК 021:2015 – 42510000-4 Теплообмінники, кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої (Кондиціонери повітря), згідно встановлених вимог та характеристик у тендерній документацій. У ході внутрішнього технічного аналізу, що був проведений після завершення етапу подання пропозицій, та на підставі клопотань заступника головного лікаря з технічних питань від 28.05.2025 року та 30.05.2025 року було встановлено, що:
• Технічні характеристики кондиціонерів, зазначені в тендерній документації, не відповідають фактичним потребам об’єкта установки та умовам експлуатації (відсутня відповідна мережа електропостачання);
• Станом на 30.05.2025 року здійснюється виготовлення проєктно – кошторисної документації з проведенням експертизи по об’єкту: «Капітальний ремонт мереж електропостачання КНП «Подільська міська лікарня» ПМРПРОО».
Таким чином, технічна специфікація, яка була включена до тендерної документації, не забезпечує актуальних потреб Замовника, і проведення закупівлі у чинній редакції стало неможливим.
Станом на 26.08.2025 року, на підставі внесення змін до договору № 0961-Е125-Р000 про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій №0961-Е125-Р000/05 від 11.08.2025 року Національна служба здоров’я України зменшила фінансування КНП «Подільська міська лікарня» ПМРПРОО на 1535154,40 грн., що унеможливлює здійснити саме дану закупівлю через відсутність коштів, що призводить до економії витрат та перегляду першочергових нагальних потреб для забезпечення належного функціонування закладу. Наразі з’явилися актуальніші потреби як для лікарні, так і для пацієнтів.
Додатки:доповідна записка головного бухгалтера, Договір (зміни) №0961-Е125-Р000/05
Дата опублікування:
10.09.2025 12:39
Скарга
Виконана замовником
КЕП
1. Скасувати незаконне рішення замовника про відміну торгів, оформлене протоколом № 45 від 30.05.2025.
Номер:
11c0044001bf41f1b24a8bd1c151145a
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-04-18-001743-a.b2
Назва:
1. Скасувати незаконне рішення замовника про відміну торгів, оформлене протоколом № 45 від 30.05.2025.
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга АМКУ ПМЛ.docx 03.06.2025 12:17
- Снимок экрана 2025-06-03 121307.png 03.06.2025 12:17
- Протокол УО 45.docx 03.06.2025 12:17
- Додаткове пояснення до скарги (ПМЛ).pdf.asice 11.06.2025 10:11
- Додаткове пояснення до скарги (ПМЛ).docx 11.06.2025 10:11
- sign.p7s 03.06.2025 12:18
- Додаткове пояснення до скарги (ПМЛ).pdf 11.06.2025 10:11
- Скарга АМКУ ПМЛ.pdf 03.06.2025 12:17
- Снимок экрана 2025-06-03 121426.png 03.06.2025 12:17
- Снимок экрана 2025-06-03 121207.png 03.06.2025 12:17
- Рішення від 13.06.2025 № 9459.pdf 18.06.2025 13:58
- Інформація про резолютивну частину рішення від 13.06.2025 № 9459.pdf 16.06.2025 11:49
- Рішення від 05.06.2025 № 8960.pdf 05.06.2025 16:59
- письмові пояснення від 09 червня 2025.docx 09.06.2025 17:26
- письмові пояснення від 09 червня 2025.pdf 09.06.2025 17:26
- Протокол УО 64.docx 08.07.2025 15:10
- Протокол УО 64.docx 08.07.2025 10:39
Дата прийняття скарги до розгляду:
03.06.2025 14:11
Дата розгляду скарги:
13.06.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
05.06.2025 17:00
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
18.06.2025 13:59
Дата виконання рішення Замовником:
08.07.2025 15:10
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Відповідно до рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 13.06.2025 р. №9459-р/пк-пз скасувати рішення про відміну процедури закупівлі - Код ДК 021:2015 – 42510000-4 Теплообмінники, кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої (Кондиціонери повітря), унікальний номер оголошення про проведення відкритих торгів, присвоєний електронною системою закупівель: UA-2025-04-18-001743-a
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
b165865ffa8b470486e2933394970f57
Заголовок пункту скарги:
1. Скасувати рішення замовника про відміну торгів, оформлене протоколом № 45 від 30.05.2025.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на відміну
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Відміна процедури закупівлі
Тип порушення:
Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги:
1. Недостатнє обґрунтування відміни торгів:
Підпункт 1 пункту 50 Особливостей та Розділ VI, пункт 1 тендерної документації вимагають документального підтвердження підстав для відміни. Протокол № 45 містить лише загальне формулювання «відсутність потреби» без доказів (наприклад, рішення про скорочення фінансування), що порушує принципи прозорості та обґрунтованості, передбачені статтею 5 Закону. Замовник не довів та документально не підтвердив необхідність відміни торгів.
2. Умисне уникнення виконання Рішення АМКУ та укладення договору з ТОВ "УКРВЕНТКЛІМАТ":
Замовник формально виконав Рішення АМКУ № 7817-р/пк-пз від 15.05.2025, повернувши ТОВ "УКРВЕНТКЛІМАТ" на оцінку 29.05.2025, але наступного ж дня (30.05.2025) відмінив торги без обґрунтування. Хронологічна близькість цих подій та економічна вигода пропозиції ТОВ "УКРВЕНТКЛІМАТ" (1 962 360,00 грн проти 2 413 692,00 грн) свідчать про умисел замовника уникнути виконання рішення АМКУ та укладення договору з економічно вигідним учасником. Це порушує статтю 8 Закону (обов’язковість виконання рішень АМКУ), статтю 5 Закону (принципи добросовісності та недискримінації) та Розділ I, пункт 5 тендерної документації. Аналогічні дії АМКУ визнав порушенням у рішенні № 2345/2024 від 20.02.2024, де відміну торгів після виконання рішення розцінено як спробу уникнути конкуренції.
3. Порушення принципу ефективності:
Відміна торгів унеможливила економію бюджетних коштів у розмірі 451 332,00 грн, що суперечить принципу максимальної економії, передбаченому статтею 5 Закону.
4. Порушення права на оскарження:
Відміна торгів перешкоджає реалізації прав скаржника, захищених Рішенням АМКУ, що порушує пункт 55 Особливостей та статтю 18 Закону.
Підпункт 1 пункту 50 Особливостей та Розділ VI, пункт 1 тендерної документації вимагають документального підтвердження підстав для відміни. Протокол № 45 містить лише загальне формулювання «відсутність потреби» без доказів (наприклад, рішення про скорочення фінансування), що порушує принципи прозорості та обґрунтованості, передбачені статтею 5 Закону. Замовник не довів та документально не підтвердив необхідність відміни торгів.
2. Умисне уникнення виконання Рішення АМКУ та укладення договору з ТОВ "УКРВЕНТКЛІМАТ":
Замовник формально виконав Рішення АМКУ № 7817-р/пк-пз від 15.05.2025, повернувши ТОВ "УКРВЕНТКЛІМАТ" на оцінку 29.05.2025, але наступного ж дня (30.05.2025) відмінив торги без обґрунтування. Хронологічна близькість цих подій та економічна вигода пропозиції ТОВ "УКРВЕНТКЛІМАТ" (1 962 360,00 грн проти 2 413 692,00 грн) свідчать про умисел замовника уникнути виконання рішення АМКУ та укладення договору з економічно вигідним учасником. Це порушує статтю 8 Закону (обов’язковість виконання рішень АМКУ), статтю 5 Закону (принципи добросовісності та недискримінації) та Розділ I, пункт 5 тендерної документації. Аналогічні дії АМКУ визнав порушенням у рішенні № 2345/2024 від 20.02.2024, де відміну торгів після виконання рішення розцінено як спробу уникнути конкуренції.
3. Порушення принципу ефективності:
Відміна торгів унеможливила економію бюджетних коштів у розмірі 451 332,00 грн, що суперечить принципу максимальної економії, передбаченому статтею 5 Закону.
4. Порушення права на оскарження:
Відміна торгів перешкоджає реалізації прав скаржника, захищених Рішенням АМКУ, що порушує пункт 55 Особливостей та статтю 18 Закону.
×
-
Назва доказу:
протокол УО № 45 від 30.05.2025.
-
Повʼязаний документ:
Протокол УО 45.docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
×
-
Зобов'язати замовника скасувати рішення про скасування торгів