-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
НАЦІОНАЛЬНИЙ КЛАСИФІКАТОР УКРАЇНИ Єдиний закупівельний словник ДК 021:2015: 90520000-8 - Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (Перевезення та видалення відходів, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекцій: використані небезпечно гострі предмети і медичні вироби забруднені біологічними рідинами; медичні вироби і предмети, забруднені імунологічними лікарськими засобами, кров’ю та/або іншими біологічними рідинами, відходи що утворились в результаті діяльності медичних лабораторій, відходи крові та компонентів крові)
Мова тендерної пропозиції – українська. Під час проведення процедур закупівель усі документи, що готуються замовником, викладаються українською мовою, а також за рішенням замовника одночасно всі документи можуть мати автентичний переклад іншою мовою. Визначальним є текст, викладений українською мовою. Тендерна пропозиція та всі документи, які передбачені вимогами тендерної документації та додатками до неї, складаються українською мовою.
Торги не відбулися
214 500.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 073.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 073.00 UAH
Період оскарження:
17.04.2025 15:29 - 09.05.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Номер:
fa79bea5fcdf42ada5e28f91cfcd4806
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-04-17-009033-a.c1
Назва:
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
СКАРГА
на дискримінаційні вимоги
тендерної документації за закупівлею UA-2025-04-17-009033-a
І. ПІДСТАВИ ПОДАННЯ СКАРГИ
17.04.2025 року на веб-порталі Уповноваженого органу (в системі електронних закупівель ProZorro) КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ВІННИЦЬКА ОБЛАСНА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ ІМ. М.І. ПИРОГОВА ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ" було оприлюднено оголошення про проведення Відкритих торгів з особливостями № UA-2025-04-17-009033-a ID y PROZORRO 522f5403b4924a719cb20594e20bf82d на закупівлю послуг за кодом НАЦІОНАЛЬНИЙ КЛАСИФІКАТОР УКРАЇНИ Єдиний закупівельний словник ДК 021:2015: 90520000-8 - Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (Перевезення та видалення відходів, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекцій: використані небезпечно гострі предмети і медичні вироби забруднені біологічними рідинами; медичні вироби і предмети, забруднені імунологічними лікарськими засобами, кров’ю та/або іншими біологічними рідинами, відходи що утворились в результаті діяльності медичних лабораторій, відходи крові та компонентів крові).
Ознайомившись з тендерною документацією Замовника, ТОВ «НАУКОВО-ВИРОБНИЧА КОМПАНІЯ «УКРЕКОПРОМ» (далі – Скаржник), як потенційний учасник відповідної процедури відкритих торгів, вважає, що Замовник грубо порушив процедуру закупівлі, застосувавши дискримінаційний підхід до умов її проведення, чим порушив вимоги чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, а саме: Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIІІ (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості).
Зазначена скарга подана нами до Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель з дотриманням вимог та строків, встановлених ч. 2 та ч. 8 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі-Закону).
Порушення процедури закупівлі, дії Замовника, фактичні обставини, що це підтверджують
1. Відповідно до ч.3.1. Додатку 2 до тендерної документації, Замовник вимагає між іншим:
- спеціальне навчання осіб, серед зазначених в Довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, та обов’язки яких пов’язані з класифікацією, пакуванням, маркуванням, проведенням вантажних та розвантажних операцій, осіб які супроводжують небезпечні вантажі;
- спеціальне навчання осіб, серед зазначених в Довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, щодо правил охорони праці під час вантажно-розвантажувальних робіт (НПАОП 0.00- 1.75-15);
Вимоги ЗУ «Про управління відходами», а також Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 р. № 1278 (додаються як докази) не містять вимог щодо наявності у працівників суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність у сфері управління небезпечними відходами спеціальне навчання осіб, серед зазначених в Довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, та обов’язки яких пов’язані з класифікацією, пакуванням, маркуванням, проведенням вантажних та розвантажних операцій, осіб які супроводжують небезпечні вантажі та спеціального навчання осіб, серед зазначених в Довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, щодо правил охорони праці під час вантажно-розвантажувальних робіт (НПАОП 0.00- 1.75-15);.
Предметом закупівлі передбачено надання послуг з управління медичними відходами.
Відповідно до ч.3 ст. 27 ЗУ «Про управління відходами», Суб’єкт господарювання у сфері управління відходами для провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами зобов’язаний:
1) мати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів та ліцензію на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами;
2) провадити діяльність на об’єктах оброблення відходів, які відповідають вимогам законодавства. Види відходів, що підлягають обробленню на таких об’єктах, повинні відповідати дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів.
Як доказ, Скаржник додає Дозвіл на здійснення оброблення відходів № 2869/24, а також Наказ з додатком про видачу ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами.
За таких обставин замовник не обґрунтував встановлення даної дискримінаційної вимоги та вимагання в Учасників спеціальне навчання осіб, серед зазначених в Довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, та обов’язки яких пов’язані з класифікацією, пакуванням, маркуванням, проведенням вантажних та розвантажних операцій, осіб які супроводжують небезпечні вантажі та спеціального навчання осіб, серед зазначених в Довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, щодо правил охорони праці під час вантажно-розвантажувальних робіт (НПАОП 0.00- 1.75-15).
Аналогічної позиції дотримується КОМІСІЯ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ згідно рішення №17225 -р/пк-пз від 22.10.2024.
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
Враховуючи зазначене, вимагаємо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації в цій частині, усунувши дискримінаційні вимоги до учасників.
ІІ. НОРМАТИВНЕ ОБГРУНТУВАННЯ СКАРГИ ТА ВИМОГИ
СУБ’ЄКТА ОСКАРЖЕННЯ
Конституція України, як основний Закон держави, встановлює, що в Україні визнається і діє принцип верховенства права, та не допускається неправомірне обмеження конкуренції.
В свою чергу, Закон України «Про публічні закупівлі» встановлює основні принципи здійснення закупівель, яких повинні дотримуватись як Учасник, так і Замовник закупівлі. Перелік цих принципів міститься в ст.5 Закону, серед яких визначає наступні:
-добросовісна конкуренція серед учасників;
-максимальна економія, ефективність та пропорційність;
-відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
-недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
-об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
-запобігання корупційним діям і зловживанням.
Суб’єкт оскарження дійшов висновку, що в даній закупівлі Замовник не дотримується вимог чинного законодавства України, порушує основні принципи здійснення закупівель, зокрема, принцип добросовісної конкуренції серед учасників, принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, принцип недискримінації учасників та рівного ставлення до них, іншим вимогам чинного законодавства, чим руйнують систему публічних закупівель в цілому.
З огляду на вищенаведене, керуючись ст. 5, 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та з метою проведення процедури закупівлі на рівних умовах у відповідності до принципів публічних закупівель та з дотримання вимог Закону України «Про публічні закупівлі»,
ПРОСИМО:
1. Прийняти дану скаргу до розгляду та розглянути в порядку Закону України «Про публічні закупівлі» та постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 р. №1178;
2. Прийняти рішення про встановлення порушень, що допущені КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ВІННИЦЬКА ОБЛАСНА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ ІМ. М.І. ПИРОГОВА ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ" під час проведення відкритих торгів з особливостями № UA-2025-04-17-009033-a та задовольнити дану скаргу повністю;
3. Зобов’язати КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ВІННИЦЬКА ОБЛАСНА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ ІМ. М.І. ПИРОГОВА ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ" внести зміни до тендерної документації, відповідно до вимог, викладених в мотивувальній частині даної скарги.
Пов'язані документи:
Учасник
- Dodatok-do-nakazu-119-pryhovana-adresa.pdf 21.04.2025 11:50
- Dodatok-rozshyrennya.pdf 21.04.2025 11:50
- Ukrekoprom-nakaz-rozshyrennya.pdf 21.04.2025 11:50
- Nakaz-119-Vydacha-litsenziyi-TOV-NVK-UKREKOPROM.pdf 21.04.2025 11:50
- Reyestr_licenziativ_stanom-na-29.07.2024-pryhovana-adresa-2 (1).xlsx 21.04.2025 11:50
- Постанова КМУ № 1278.docx 21.04.2025 11:50
- Вимоги до предмета закупівлі (5).docx 21.04.2025 11:50
- Дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів.pdf 21.04.2025 11:50
- ЗУ Про управління відходами.docx 21.04.2025 11:50
- Проєкт договору (8).docx 21.04.2025 11:50
- ТД (22).docx 21.04.2025 11:50
- скарга до АМКУ.PDF 21.04.2025 11:50
- рішення від 22.10.2024 № 17225.pdf 21.04.2025 11:50
- sign.p7s 21.04.2025 11:51
- рішення від 23.04.2025 № 6474.pdf 23.04.2025 17:12
- Інформація про резолютивну частину рішення від 01.05.2025 № 6990.pdf 02.05.2025 15:25
- рішення від 01.05.2025 № 6990.pdf 06.05.2025 11:08
- Пояснення.docx.p7s 25.04.2025 14:50
- Пояснення.docx 25.04.2025 14:50
- Пояснення pdf.pdf 25.04.2025 14:50
- ТД зі змінами.docx 07.05.2025 14:56
- протокол щодо внесення змін.doc.p7s 07.05.2025 14:56
- ПЕРЕЛІК ЗМІН.docx 07.05.2025 14:56
- Вимоги до предмета закупівлі зі змінами.docx 07.05.2025 14:56
- протокол щодо внесення змін.doc 07.05.2025 14:56
Дата прийняття скарги до розгляду:
21.04.2025 15:51
Дата розгляду скарги:
01.05.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
23.04.2025 17:12
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
06.05.2025 11:09
Дата виконання рішення Замовником:
07.05.2025 14:56
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Відповідно до рішення АМКУ № 6990-р/пк-пз від 01.05.2025 Замовником внесено зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі – «НАЦІОНАЛЬНИЙ КЛАСИФІКАТОР УКРАЇНИ Єдиний закупівельний словник ДК 021:2015: 90520000-8 - Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (Перевезення та видалення відходів, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекцій: використані небезпечно гострі предмети і медичні вироби забруднені біологічними рідинами; медичні вироби і предмети, забруднені імунологічними лікарськими засобами, кров’ю та/або іншими біологічними рідинами, відходи що утворились в результаті діяльності медичних лабораторій, відходи крові та компонентів крові)», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № закупівлі UA-2025-04-17-009033-a, з метою усунення порушень, зазначених у мотивувальній частині цього рішення.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
175f4958233c44458633596f01e51439
Заголовок пункту скарги:
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
СКАРГА
на дискримінаційні вимоги
тендерної документації за закупівлею UA-2025-04-17-009033-a
І. ПІДСТАВИ ПОДАННЯ СКАРГИ
17.04.2025 року на веб-порталі Уповноваженого органу (в системі електронних закупівель ProZorro) КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ВІННИЦЬКА ОБЛАСНА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ ІМ. М.І. ПИРОГОВА ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ" було оприлюднено оголошення про проведення Відкритих торгів з особливостями № UA-2025-04-17-009033-a ID y PROZORRO 522f5403b4924a719cb20594e20bf82d на закупівлю послуг за кодом НАЦІОНАЛЬНИЙ КЛАСИФІКАТОР УКРАЇНИ Єдиний закупівельний словник ДК 021:2015: 90520000-8 - Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (Перевезення та видалення відходів, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекцій: використані небезпечно гострі предмети і медичні вироби забруднені біологічними рідинами; медичні вироби і предмети, забруднені імунологічними лікарськими засобами, кров’ю та/або іншими біологічними рідинами, відходи що утворились в результаті діяльності медичних лабораторій, відходи крові та компонентів крові).
Ознайомившись з тендерною документацією Замовника, ТОВ «НАУКОВО-ВИРОБНИЧА КОМПАНІЯ «УКРЕКОПРОМ» (далі – Скаржник), як потенційний учасник відповідної процедури відкритих торгів, вважає, що Замовник грубо порушив процедуру закупівлі, застосувавши дискримінаційний підхід до умов її проведення, чим порушив вимоги чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, а саме: Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIІІ (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості).
Зазначена скарга подана нами до Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель з дотриманням вимог та строків, встановлених ч. 2 та ч. 8 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі-Закону).
Порушення процедури закупівлі, дії Замовника, фактичні обставини, що це підтверджують
1. Відповідно до ч.3.1. Додатку 2 до тендерної документації, Замовник вимагає між іншим:
- спеціальне навчання осіб, серед зазначених в Довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, та обов’язки яких пов’язані з класифікацією, пакуванням, маркуванням, проведенням вантажних та розвантажних операцій, осіб які супроводжують небезпечні вантажі;
- спеціальне навчання осіб, серед зазначених в Довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, щодо правил охорони праці під час вантажно-розвантажувальних робіт (НПАОП 0.00- 1.75-15);
Вимоги ЗУ «Про управління відходами», а також Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 р. № 1278 (додаються як докази) не містять вимог щодо наявності у працівників суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність у сфері управління небезпечними відходами спеціальне навчання осіб, серед зазначених в Довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, та обов’язки яких пов’язані з класифікацією, пакуванням, маркуванням, проведенням вантажних та розвантажних операцій, осіб які супроводжують небезпечні вантажі та спеціального навчання осіб, серед зазначених в Довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, щодо правил охорони праці під час вантажно-розвантажувальних робіт (НПАОП 0.00- 1.75-15);.
Предметом закупівлі передбачено надання послуг з управління медичними відходами.
Відповідно до ч.3 ст. 27 ЗУ «Про управління відходами», Суб’єкт господарювання у сфері управління відходами для провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами зобов’язаний:
1) мати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів та ліцензію на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами;
2) провадити діяльність на об’єктах оброблення відходів, які відповідають вимогам законодавства. Види відходів, що підлягають обробленню на таких об’єктах, повинні відповідати дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів.
Як доказ, Скаржник додає Дозвіл на здійснення оброблення відходів № 2869/24, а також Наказ з додатком про видачу ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами.
За таких обставин замовник не обґрунтував встановлення даної дискримінаційної вимоги та вимагання в Учасників спеціальне навчання осіб, серед зазначених в Довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, та обов’язки яких пов’язані з класифікацією, пакуванням, маркуванням, проведенням вантажних та розвантажних операцій, осіб які супроводжують небезпечні вантажі та спеціального навчання осіб, серед зазначених в Довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, щодо правил охорони праці під час вантажно-розвантажувальних робіт (НПАОП 0.00- 1.75-15).
Аналогічної позиції дотримується КОМІСІЯ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ згідно рішення №17225 -р/пк-пз від 22.10.2024.
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
Враховуючи зазначене, вимагаємо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації в цій частині, усунувши дискримінаційні вимоги до учасників.
ІІ. НОРМАТИВНЕ ОБГРУНТУВАННЯ СКАРГИ ТА ВИМОГИ
СУБ’ЄКТА ОСКАРЖЕННЯ
Конституція України, як основний Закон держави, встановлює, що в Україні визнається і діє принцип верховенства права, та не допускається неправомірне обмеження конкуренції.
В свою чергу, Закон України «Про публічні закупівлі» встановлює основні принципи здійснення закупівель, яких повинні дотримуватись як Учасник, так і Замовник закупівлі. Перелік цих принципів міститься в ст.5 Закону, серед яких визначає наступні:
-добросовісна конкуренція серед учасників;
-максимальна економія, ефективність та пропорційність;
-відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
-недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
-об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
-запобігання корупційним діям і зловживанням.
Суб’єкт оскарження дійшов висновку, що в даній закупівлі Замовник не дотримується вимог чинного законодавства України, порушує основні принципи здійснення закупівель, зокрема, принцип добросовісної конкуренції серед учасників, принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, принцип недискримінації учасників та рівного ставлення до них, іншим вимогам чинного законодавства, чим руйнують систему публічних закупівель в цілому.
З огляду на вищенаведене, керуючись ст. 5, 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та з метою проведення процедури закупівлі на рівних умовах у відповідності до принципів публічних закупівель та з дотримання вимог Закону України «Про публічні закупівлі»,
ПРОСИМО:
1. Прийняти дану скаргу до розгляду та розглянути в порядку Закону України «Про публічні закупівлі» та постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 р. №1178;
2. Прийняти рішення про встановлення порушень, що допущені КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ВІННИЦЬКА ОБЛАСНА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ ІМ. М.І. ПИРОГОВА ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ" під час проведення відкритих торгів з особливостями № UA-2025-04-17-009033-a та задовольнити дану скаргу повністю;
3. Зобов’язати КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ВІННИЦЬКА ОБЛАСНА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ ІМ. М.І. ПИРОГОВА ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ" внести зміни до тендерної документації, відповідно до вимог, викладених в мотивувальній частині даної скарги.
на дискримінаційні вимоги
тендерної документації за закупівлею UA-2025-04-17-009033-a
І. ПІДСТАВИ ПОДАННЯ СКАРГИ
17.04.2025 року на веб-порталі Уповноваженого органу (в системі електронних закупівель ProZorro) КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ВІННИЦЬКА ОБЛАСНА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ ІМ. М.І. ПИРОГОВА ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ" було оприлюднено оголошення про проведення Відкритих торгів з особливостями № UA-2025-04-17-009033-a ID y PROZORRO 522f5403b4924a719cb20594e20bf82d на закупівлю послуг за кодом НАЦІОНАЛЬНИЙ КЛАСИФІКАТОР УКРАЇНИ Єдиний закупівельний словник ДК 021:2015: 90520000-8 - Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (Перевезення та видалення відходів, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекцій: використані небезпечно гострі предмети і медичні вироби забруднені біологічними рідинами; медичні вироби і предмети, забруднені імунологічними лікарськими засобами, кров’ю та/або іншими біологічними рідинами, відходи що утворились в результаті діяльності медичних лабораторій, відходи крові та компонентів крові).
Ознайомившись з тендерною документацією Замовника, ТОВ «НАУКОВО-ВИРОБНИЧА КОМПАНІЯ «УКРЕКОПРОМ» (далі – Скаржник), як потенційний учасник відповідної процедури відкритих торгів, вважає, що Замовник грубо порушив процедуру закупівлі, застосувавши дискримінаційний підхід до умов її проведення, чим порушив вимоги чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, а саме: Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIІІ (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості).
Зазначена скарга подана нами до Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель з дотриманням вимог та строків, встановлених ч. 2 та ч. 8 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі-Закону).
Порушення процедури закупівлі, дії Замовника, фактичні обставини, що це підтверджують
1. Відповідно до ч.3.1. Додатку 2 до тендерної документації, Замовник вимагає між іншим:
- спеціальне навчання осіб, серед зазначених в Довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, та обов’язки яких пов’язані з класифікацією, пакуванням, маркуванням, проведенням вантажних та розвантажних операцій, осіб які супроводжують небезпечні вантажі;
- спеціальне навчання осіб, серед зазначених в Довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, щодо правил охорони праці під час вантажно-розвантажувальних робіт (НПАОП 0.00- 1.75-15);
Вимоги ЗУ «Про управління відходами», а також Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 р. № 1278 (додаються як докази) не містять вимог щодо наявності у працівників суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність у сфері управління небезпечними відходами спеціальне навчання осіб, серед зазначених в Довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, та обов’язки яких пов’язані з класифікацією, пакуванням, маркуванням, проведенням вантажних та розвантажних операцій, осіб які супроводжують небезпечні вантажі та спеціального навчання осіб, серед зазначених в Довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, щодо правил охорони праці під час вантажно-розвантажувальних робіт (НПАОП 0.00- 1.75-15);.
Предметом закупівлі передбачено надання послуг з управління медичними відходами.
Відповідно до ч.3 ст. 27 ЗУ «Про управління відходами», Суб’єкт господарювання у сфері управління відходами для провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами зобов’язаний:
1) мати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів та ліцензію на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами;
2) провадити діяльність на об’єктах оброблення відходів, які відповідають вимогам законодавства. Види відходів, що підлягають обробленню на таких об’єктах, повинні відповідати дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів.
Як доказ, Скаржник додає Дозвіл на здійснення оброблення відходів № 2869/24, а також Наказ з додатком про видачу ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами.
За таких обставин замовник не обґрунтував встановлення даної дискримінаційної вимоги та вимагання в Учасників спеціальне навчання осіб, серед зазначених в Довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, та обов’язки яких пов’язані з класифікацією, пакуванням, маркуванням, проведенням вантажних та розвантажних операцій, осіб які супроводжують небезпечні вантажі та спеціального навчання осіб, серед зазначених в Довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, щодо правил охорони праці під час вантажно-розвантажувальних робіт (НПАОП 0.00- 1.75-15).
Аналогічної позиції дотримується КОМІСІЯ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ згідно рішення №17225 -р/пк-пз від 22.10.2024.
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
Враховуючи зазначене, вимагаємо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації в цій частині, усунувши дискримінаційні вимоги до учасників.
ІІ. НОРМАТИВНЕ ОБГРУНТУВАННЯ СКАРГИ ТА ВИМОГИ
СУБ’ЄКТА ОСКАРЖЕННЯ
Конституція України, як основний Закон держави, встановлює, що в Україні визнається і діє принцип верховенства права, та не допускається неправомірне обмеження конкуренції.
В свою чергу, Закон України «Про публічні закупівлі» встановлює основні принципи здійснення закупівель, яких повинні дотримуватись як Учасник, так і Замовник закупівлі. Перелік цих принципів міститься в ст.5 Закону, серед яких визначає наступні:
-добросовісна конкуренція серед учасників;
-максимальна економія, ефективність та пропорційність;
-відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
-недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
-об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
-запобігання корупційним діям і зловживанням.
Суб’єкт оскарження дійшов висновку, що в даній закупівлі Замовник не дотримується вимог чинного законодавства України, порушує основні принципи здійснення закупівель, зокрема, принцип добросовісної конкуренції серед учасників, принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, принцип недискримінації учасників та рівного ставлення до них, іншим вимогам чинного законодавства, чим руйнують систему публічних закупівель в цілому.
З огляду на вищенаведене, керуючись ст. 5, 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та з метою проведення процедури закупівлі на рівних умовах у відповідності до принципів публічних закупівель та з дотримання вимог Закону України «Про публічні закупівлі»,
ПРОСИМО:
1. Прийняти дану скаргу до розгляду та розглянути в порядку Закону України «Про публічні закупівлі» та постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 р. №1178;
2. Прийняти рішення про встановлення порушень, що допущені КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ВІННИЦЬКА ОБЛАСНА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ ІМ. М.І. ПИРОГОВА ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ" під час проведення відкритих торгів з особливостями № UA-2025-04-17-009033-a та задовольнити дану скаргу повністю;
3. Зобов’язати КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ВІННИЦЬКА ОБЛАСНА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ ІМ. М.І. ПИРОГОВА ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ" внести зміни до тендерної документації, відповідно до вимог, викладених в мотивувальній частині даної скарги.
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
СКАРГА на дискримінаційні вимоги тендерної документації за закупівлею UA-2025-04-17-009033-a І. ПІДСТАВИ ПОДАННЯ СКАРГИ 17.04.2025 року на веб-порталі Уповноваженого органу (в системі електронних закупівель ProZorro) КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ВІННИЦЬКА ОБЛАСНА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ ІМ. М.І. ПИРОГОВА ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ" було оприлюднено оголошення про проведення Відкритих торгів з особливостями № UA-2025-04-17-009033-a ID y PROZORRO 522f5403b4924a719cb20594e20bf82d на закупівлю послуг за кодом НАЦІОНАЛЬНИЙ КЛАСИФІКАТОР УКРАЇНИ Єдиний закупівельний словник ДК 021:2015: 90520000-8 - Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (Перевезення та видалення відходів, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекцій: використані небезпечно гострі предмети і медичні вироби забруднені біологічними рідинами; медичні вироби і предмети, забруднені імунологічними лікарськими засобами, кров’ю та/або іншими біологічними рідинами, відходи що утворились в результаті діяльності медичних лабораторій, відходи крові та компонентів крові). Ознайомившись з тендерною документацією Замовника, ТОВ «НАУКОВО-ВИРОБНИЧА КОМПАНІЯ «УКРЕКОПРОМ» (далі – Скаржник), як потенційний учасник відповідної процедури відкритих торгів, вважає, що Замовник грубо порушив процедуру закупівлі, застосувавши дискримінаційний підхід до умов її проведення, чим порушив вимоги чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, а саме: Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIІІ (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості). Зазначена скарга подана нами до Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель з дотриманням вимог та строків, встановлених ч. 2 та ч. 8 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі-Закону). Порушення процедури закупівлі, дії Замовника, фактичні обставини, що це підтверджують 1. Відповідно до ч.3.1. Додатку 2 до тендерної документації, Замовник вимагає між іншим: - спеціальне навчання осіб, серед зазначених в Довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, та обов’язки яких пов’язані з класифікацією, пакуванням, маркуванням, проведенням вантажних та розвантажних операцій, осіб які супроводжують небезпечні вантажі; - спеціальне навчання осіб, серед зазначених в Довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, щодо правил охорони праці під час вантажно-розвантажувальних робіт (НПАОП 0.00- 1.75-15); Вимоги ЗУ «Про управління відходами», а також Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 р. № 1278 (додаються як докази) не містять вимог щодо наявності у працівників суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність у сфері управління небезпечними відходами спеціальне навчання осіб, серед зазначених в Довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, та обов’язки яких пов’язані з класифікацією, пакуванням, маркуванням, проведенням вантажних та розвантажних операцій, осіб які супроводжують небезпечні вантажі та спеціального навчання осіб, серед зазначених в Довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, щодо правил охорони праці під час вантажно-розвантажувальних робіт (НПАОП 0.00- 1.75-15);. Предметом закупівлі передбачено надання послуг з управління медичними відходами. Відповідно до ч.3 ст. 27 ЗУ «Про управління відходами», Суб’єкт господарювання у сфері управління відходами для провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами зобов’язаний: 1) мати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів та ліцензію на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами; 2) провадити діяльність на об’єктах оброблення відходів, які відповідають вимогам законодавства. Види відходів, що підлягають обробленню на таких об’єктах, повинні відповідати дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів. Як доказ, Скаржник додає Дозвіл на здійснення оброблення відходів № 2869/24, а також Наказ з додатком про видачу ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами. За таких обставин замовник не обґрунтував встановлення даної дискримінаційної вимоги та вимагання в Учасників спеціальне навчання осіб, серед зазначених в Довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, та обов’язки яких пов’язані з класифікацією, пакуванням, маркуванням, проведенням вантажних та розвантажних операцій, осіб які супроводжують небезпечні вантажі та спеціального навчання осіб, серед зазначених в Довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, щодо правил охорони праці під час вантажно-розвантажувальних робіт (НПАОП 0.00- 1.75-15). Аналогічної позиції дотримується КОМІСІЯ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ згідно рішення №17225 -р/пк-пз від 22.10.2024. Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі. Враховуючи зазначене, вимагаємо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації в цій частині, усунувши дискримінаційні вимоги до учасників. ІІ. НОРМАТИВНЕ ОБГРУНТУВАННЯ СКАРГИ ТА ВИМОГИ СУБ’ЄКТА ОСКАРЖЕННЯ Конституція України, як основний Закон держави, встановлює, що в Україні визнається і діє принцип верховенства права, та не допускається неправомірне обмеження конкуренції. В свою чергу, Закон України «Про публічні закупівлі» встановлює основні принципи здійснення закупівель, яких повинні дотримуватись як Учасник, так і Замовник закупівлі. Перелік цих принципів міститься в ст.5 Закону, серед яких визначає наступні: -добросовісна конкуренція серед учасників; -максимальна економія, ефективність та пропорційність; -відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; -недискримінація учасників та рівне ставлення до них; -об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; -запобігання корупційним діям і зловживанням. Суб’єкт оскарження дійшов висновку, що в даній закупівлі Замовник не дотримується вимог чинного законодавства України, порушує основні принципи здійснення закупівель, зокрема, принцип добросовісної конкуренції серед учасників, принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, принцип недискримінації учасників та рівного ставлення до них, іншим вимогам чинного законодавства, чим руйнують систему публічних закупівель в цілому. З огляду на вищенаведене, керуючись ст. 5, 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та з метою проведення процедури закупівлі на рівних умовах у відповідності до принципів публічних закупівель та з дотримання вимог Закону України «Про публічні закупівлі», ПРОСИМО: 1. Прийняти дану скаргу до розгляду та розглянути в порядку Закону України «Про публічні закупівлі» та постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 р. №1178; 2. Прийняти рішення про встановлення порушень, що допущені КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ВІННИЦЬКА ОБЛАСНА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ ІМ. М.І. ПИРОГОВА ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ" під час проведення відкритих торгів з особливостями № UA-2025-04-17-009033-a та задовольнити дану скаргу повністю; 3. Зобов’язати КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ВІННИЦЬКА ОБЛАСНА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ ІМ. М.І. ПИРОГОВА ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ" внести зміни до тендерної документації, відповідно до вимог, викладених в мотивувальній частині даної скарги.