-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Апаратура для підтримування фізіологічних функцій організму (ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник: 33180000-5 Апаратура для підтримування фізіологічних функцій організму) Код згідно НК 024:2023 45062 - Нерозсмоктний анкер для кріплення м'яких тканин /47030 - Штучні зв'язки
Завершена
1 418 079.33
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 14 180.79 UAH
мін. крок: 1% або 14 180.79 UAH
Період оскарження:
17.04.2025 12:08 - 13.05.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Встановлення дискримінаційних вимог до предмету закупівлі у тендерній документації
Номер:
f2193f893c164d34b110052883f8b801
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-04-17-004795-a.b1
Назва:
Встановлення дискримінаційних вимог до предмету закупівлі у тендерній документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга ФОП Кокотєєв.pdf 21.04.2025 13:07
- Протоколи розкриття пропозицій.pdf 21.04.2025 13:07
- Сертифікат і декларація Doratek.pdf 21.04.2025 13:07
- Сертифікат відповідності ORTHO Care.pdf 21.04.2025 13:07
- Скарга ФОП Кокотєєв.docx 21.04.2025 13:07
- Сертифікат і декларація Auxein.pdf 21.04.2025 13:07
- Додаток 2 - технічні вимоги.docx 21.04.2025 13:07
- sign.p7s 21.04.2025 13:09
- Заперечення на пояснення замовника.docx 25.04.2025 10:41
- Заперечення на пояснення замовника.pdf 25.04.2025 10:41
- Рішення від 23.04.2025 №6453.pdf 23.04.2025 16:39
- Інформація про резолютивну частину рішення від 02.05.2025 №7059.pdf 05.05.2025 12:44
- Рішення від 02.05.2025 №7059.pdf 07.05.2025 11:11
- Пояснення на скаргу.pdf 25.04.2025 09:19
- Пояснення на скаргу.docx 25.04.2025 09:19
- Додаток №2.pdf 25.04.2025 09:19
- Додаток №3.pdf 25.04.2025 09:19
- Додаток №1.pdf 25.04.2025 09:19
- Додаток №4.pdf 25.04.2025 09:19
- Пояснення_по_суті_Скарги__UA-2024-06-13-006701-a.b1.pdf.p7s 25.04.2025 09:33
- Пояснення на скаргу.pdf.asice 25.04.2025 10:09
- Відповідь на заперечення.pdf 25.04.2025 16:52
- Відповідь на заперечення АМКУ.docx 25.04.2025 16:52
- Відповідь на заперечення АМКУ.docx.asice 25.04.2025 16:52
- ТД 3318 2025 (нова редакція).docx 08.05.2025 16:35
- Перелік змін ТД.doc 08.05.2025 16:35
- Додаток 2 - технічні вимоги (нова редакція).docx 08.05.2025 16:35
Дата прийняття скарги до розгляду:
21.04.2025 13:10
Дата розгляду скарги:
02.05.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
23.04.2025 16:40
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
07.05.2025 11:12
Дата виконання рішення Замовником:
08.05.2025 16:35
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Повідомляємо, що з метою виконання рішення комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №7059 -р/пк-пз від 02.05.2025 року за скаргою від Фізична особа-підприємець Кокотєєв Пилип Геннадійович (код ЄДРПОУ:3454213672) Замовником були внесені зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі - "Апаратура для підтримування фізіологічних функцій організму (ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник: 33180000-5 Апаратура для підтримування фізіологічних функцій організму) Код згідно НК 024:2023 45062 - Нерозсмоктний анкер для кріплення м'яких тканин /47030 - Штучні зв'язки"", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-04-17-004795-a
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
b80090a7ce5c49f4b10901d8f4ef59f8
Заголовок пункту скарги:
Встановлення дискримінаційних вимог до предмету закупівлі у тендерній документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
17 квітня 2025 року Комунальне некомерційне підприємство «Клінічна лікарня №5» Сумської міської ради (далі по тексту –Замовник) оприлюднило оголошення про проведення закупівлі «Апаратура для підтримування фізіологічних функцій організму (ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник: 33180000-5 Апаратура для підтримування фізіологічних функцій організму) Код згідно НК 024:2023 45062 - Нерозсмоктний анкер для кріплення м'яких тканин /47030 - Штучні зв'язки».
Фізична особа – підприємець Кокотєєв Пилип Геннадійович з метою участі у зазначеній вище процедурі закупівлі розглянув тендерну документацію та виявив порушення Замовником законодавства у сфері публічних закупівель, а саме: встановлення дискримінаційних вимог у тендерній документації та обмеження конкуренції. Відповідно до ч.4 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Що в свою чергу порушує принципи здійснення публічних закупівель (штучне зменшення кола учасників, перешкоджання добросовісній конкуренції). Як передбачено ч. 4. ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Скаржник, як потенційний учасник закупівлі та авторизований продавець продукції компанії ДОРАТЕК МЕДІКАЛ ЕЛЕКТРІК МАКІНА ІМАЛЯТИ ВЕ ТУРІЗМ ІНШААТ САНАЇ ВЕ ТІДЖАРЕТ ЛТД. ШІРКЕТІ (Туреччина) звертається з метою захисту своїх прав, порушених дискримінаційними умовами тендерної документації, які обмежують конкуренцію та унеможливлюють участь Скаржника у процедурі закупівлі.
Суть скарги
У межах закупівлі за предметом «Апаратура для підтримування фізіологічних функцій організму (ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник: 33180000-5 Апаратура для підтримування фізіологічних функцій організму) Код згідно НК 024:2023 45062 - Нерозсмоктний анкер для кріплення м'яких тканин /47030 - Штучні зв'язки» Замовником встановлено технічні вимоги, які є дискримінаційними та не враховують специфіку продукції, представленої різними виробниками, що призводить до штучного звуження кола учасників.
Аналіз дискримінаційних вимог
У Додатку 2 до тендерної документації (Доказ-1 додається) встановлено медико-технічні вимоги до предмета закупівлі.
Провівши аналіз ринку та технічної документації виробників, офіційно представлених в Україні «Ortho Kare» (Індія), «Doratek» (Туреччина), «Auxein» (Індія), мною встановлено, що зазначеним вимогам предмету в цілому відповідає лише продукція компанії «Auxein» (Індія). Зокрема товарна позиція «1. Гвинт інтерферентний» з розмірами:
«Діаметр: 7мм. Довжина: 20мм;25мм;30мм;
Діаметр: 8мм. Довжина: 20мм;25мм;30мм;35мм;
Діаметр: 9мм. Довжина: 20мм;25мм;30мм;35мм;
Діаметр: 10мм. Довжина: 25мм;30мм;35мм;
Діаметр: 11мм. Довжина: 25мм;30мм;35мм;
Діаметр: 12мм. Довжина: 25мм;30мм;35мм;»
Окрім того, дослідивши закупівлі, що відбулись у 2024 р. (Протоколи розкриття пропозицій-Доказ 2 додається), було встановлено, що закупівлі, у яких до предмету закупівлі було включено «1. Гвинт інтерферентний» приймав участь та перемагав лише один конкретний учасник (ФОП Ріпка Людмила Григорівна, код 2607105142), який пропонував продукцію компанії «Auxein».
Посилання на закупівлі:
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-08-25-000342-a
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-05-24-005714-a
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-05-08-011486-a
На мою думку, виріб «1. Гвинт інтерферентний» з розмірами:
«Діаметр: 7мм. Довжина: 20мм;25мм;30мм;
Діаметр: 8мм. Довжина: 20мм;25мм;30мм;35мм;
Діаметр: 9мм. Довжина: 20мм;25мм;30мм;35мм;
Діаметр: 10мм. Довжина: 25мм;30мм;35мм;
Діаметр: 11мм. Довжина: 25мм;30мм;35мм;
Діаметр: 12мм. Довжина: 25мм;30мм;35мм;»
використовуються Замовником як блокуючі позиції, які не дозволяють брати участь у закупівлі іншим учасникам ринку.
До того ж звертаю увагу, що вимога щодо довжини гвинта 35 мм є надмірною, оскільки гвинти такої довжини практично не застосовуються у медичній практиці.
Порушення законодавства
1. Порушення статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» Згідно зі статтею 5 Закону, закупівлі мають здійснюватися з дотриманням принципів прозорості, недискримінації учасників і рівного ставлення до них. Замовник, встановлюючи вузькі технічні вимоги, порушує ці принципи, обмежуючи участь інших потенційних учасників.
2. Порушення статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» Частина 4 статті 22 Закону передбачає, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та дискримінують учасників.
3. Порушення пункту 28 Особливостей Пункт 28 Особливостей визначає, що тендерна документація має формуватися відповідно до статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі». Використання занадто вузьких технічних характеристик, які обмежують участь, порушує цей пункт.
Порушення прав Скаржника
Скаржник, як авторизований представник продукції компанії «Doratek», позбавлений можливості подати тендерну пропозицію через дискримінаційні вимоги тендерної документації. Такі дії Замовника порушують право Скаржника на участь у конкурентній процедурі закупівлі.
Провівши аналіз ринку та технічної документації виробників, офіційно представлених в Україні , мною встановлено, що зазначеним вимогам відповідає лише продукція компанії «Auxein» (Індія). Таким чином, вимога Замовника є необґрунтованою, дискримінаційною та порушує принципи недискримінації учасників і рівного доступу до участі в процедурі закупівлі.
Пропозиція: Внести зміни до тендерної документації, змінивши вимоги до розмірів Інтерферентних гвинтів таким чином, щоб участь у закупівлі могли прийняти хоча б два виробника.
Наприклад наступним чином:
№ з/п Код НК 024:2023 Найменування товару Найменування технічної або іншої вимоги Од.
виміру Кількість
1 45062 - Нерозсмоктний анкер для кріплення м'яких тканин Гвинт інтерферентний
Матеріал: PEEK OPTIMA;
Діаметр: 7мм. Довжина: 20-23мм; 25мм;30мм;
Діаметр: 8мм. Довжина: 20-23мм;25мм;30-35мм;
Діаметр: 9мм. Довжина: 20-23мм;25мм;30-35мм;
Діаметр: 10мм. Довжина: 25мм;30-35мм;
Діаметр: 11мм. Довжина: 25мм;30-35мм;
Діаметр: 12мм. Довжина: 25-28мм;30-35мм;
(У разі вказання діапазону розмірів – відповідністю буде вважатися наявність будь-якого розміру із вказаного діапазону)
Голівка під викрутку чотирикутник;
Повна різьба;
Накінечник – конічної форми;
Гвинт – канюльований та повинен мати отвір під спицю-провідник діам. 1,2 мм Шт. 50
Згідно з пунктом 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей, а частиною 4 статті 22 Закону передбачено «тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників». Враховуючи наведене, скаржник вважає, що умови тендерної документації мають бути змінені з метою усунення названих дискримінаційних вимог та узгодження вимог замовника з приписами Особливостей та Закону.
Фізична особа – підприємець Кокотєєв Пилип Геннадійович з метою участі у зазначеній вище процедурі закупівлі розглянув тендерну документацію та виявив порушення Замовником законодавства у сфері публічних закупівель, а саме: встановлення дискримінаційних вимог у тендерній документації та обмеження конкуренції. Відповідно до ч.4 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Що в свою чергу порушує принципи здійснення публічних закупівель (штучне зменшення кола учасників, перешкоджання добросовісній конкуренції). Як передбачено ч. 4. ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Скаржник, як потенційний учасник закупівлі та авторизований продавець продукції компанії ДОРАТЕК МЕДІКАЛ ЕЛЕКТРІК МАКІНА ІМАЛЯТИ ВЕ ТУРІЗМ ІНШААТ САНАЇ ВЕ ТІДЖАРЕТ ЛТД. ШІРКЕТІ (Туреччина) звертається з метою захисту своїх прав, порушених дискримінаційними умовами тендерної документації, які обмежують конкуренцію та унеможливлюють участь Скаржника у процедурі закупівлі.
Суть скарги
У межах закупівлі за предметом «Апаратура для підтримування фізіологічних функцій організму (ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник: 33180000-5 Апаратура для підтримування фізіологічних функцій організму) Код згідно НК 024:2023 45062 - Нерозсмоктний анкер для кріплення м'яких тканин /47030 - Штучні зв'язки» Замовником встановлено технічні вимоги, які є дискримінаційними та не враховують специфіку продукції, представленої різними виробниками, що призводить до штучного звуження кола учасників.
Аналіз дискримінаційних вимог
У Додатку 2 до тендерної документації (Доказ-1 додається) встановлено медико-технічні вимоги до предмета закупівлі.
Провівши аналіз ринку та технічної документації виробників, офіційно представлених в Україні «Ortho Kare» (Індія), «Doratek» (Туреччина), «Auxein» (Індія), мною встановлено, що зазначеним вимогам предмету в цілому відповідає лише продукція компанії «Auxein» (Індія). Зокрема товарна позиція «1. Гвинт інтерферентний» з розмірами:
«Діаметр: 7мм. Довжина: 20мм;25мм;30мм;
Діаметр: 8мм. Довжина: 20мм;25мм;30мм;35мм;
Діаметр: 9мм. Довжина: 20мм;25мм;30мм;35мм;
Діаметр: 10мм. Довжина: 25мм;30мм;35мм;
Діаметр: 11мм. Довжина: 25мм;30мм;35мм;
Діаметр: 12мм. Довжина: 25мм;30мм;35мм;»
Окрім того, дослідивши закупівлі, що відбулись у 2024 р. (Протоколи розкриття пропозицій-Доказ 2 додається), було встановлено, що закупівлі, у яких до предмету закупівлі було включено «1. Гвинт інтерферентний» приймав участь та перемагав лише один конкретний учасник (ФОП Ріпка Людмила Григорівна, код 2607105142), який пропонував продукцію компанії «Auxein».
Посилання на закупівлі:
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-08-25-000342-a
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-05-24-005714-a
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-05-08-011486-a
На мою думку, виріб «1. Гвинт інтерферентний» з розмірами:
«Діаметр: 7мм. Довжина: 20мм;25мм;30мм;
Діаметр: 8мм. Довжина: 20мм;25мм;30мм;35мм;
Діаметр: 9мм. Довжина: 20мм;25мм;30мм;35мм;
Діаметр: 10мм. Довжина: 25мм;30мм;35мм;
Діаметр: 11мм. Довжина: 25мм;30мм;35мм;
Діаметр: 12мм. Довжина: 25мм;30мм;35мм;»
використовуються Замовником як блокуючі позиції, які не дозволяють брати участь у закупівлі іншим учасникам ринку.
До того ж звертаю увагу, що вимога щодо довжини гвинта 35 мм є надмірною, оскільки гвинти такої довжини практично не застосовуються у медичній практиці.
Порушення законодавства
1. Порушення статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» Згідно зі статтею 5 Закону, закупівлі мають здійснюватися з дотриманням принципів прозорості, недискримінації учасників і рівного ставлення до них. Замовник, встановлюючи вузькі технічні вимоги, порушує ці принципи, обмежуючи участь інших потенційних учасників.
2. Порушення статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» Частина 4 статті 22 Закону передбачає, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та дискримінують учасників.
3. Порушення пункту 28 Особливостей Пункт 28 Особливостей визначає, що тендерна документація має формуватися відповідно до статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі». Використання занадто вузьких технічних характеристик, які обмежують участь, порушує цей пункт.
Порушення прав Скаржника
Скаржник, як авторизований представник продукції компанії «Doratek», позбавлений можливості подати тендерну пропозицію через дискримінаційні вимоги тендерної документації. Такі дії Замовника порушують право Скаржника на участь у конкурентній процедурі закупівлі.
Провівши аналіз ринку та технічної документації виробників, офіційно представлених в Україні , мною встановлено, що зазначеним вимогам відповідає лише продукція компанії «Auxein» (Індія). Таким чином, вимога Замовника є необґрунтованою, дискримінаційною та порушує принципи недискримінації учасників і рівного доступу до участі в процедурі закупівлі.
Пропозиція: Внести зміни до тендерної документації, змінивши вимоги до розмірів Інтерферентних гвинтів таким чином, щоб участь у закупівлі могли прийняти хоча б два виробника.
Наприклад наступним чином:
№ з/п Код НК 024:2023 Найменування товару Найменування технічної або іншої вимоги Од.
виміру Кількість
1 45062 - Нерозсмоктний анкер для кріплення м'яких тканин Гвинт інтерферентний
Матеріал: PEEK OPTIMA;
Діаметр: 7мм. Довжина: 20-23мм; 25мм;30мм;
Діаметр: 8мм. Довжина: 20-23мм;25мм;30-35мм;
Діаметр: 9мм. Довжина: 20-23мм;25мм;30-35мм;
Діаметр: 10мм. Довжина: 25мм;30-35мм;
Діаметр: 11мм. Довжина: 25мм;30-35мм;
Діаметр: 12мм. Довжина: 25-28мм;30-35мм;
(У разі вказання діапазону розмірів – відповідністю буде вважатися наявність будь-якого розміру із вказаного діапазону)
Голівка під викрутку чотирикутник;
Повна різьба;
Накінечник – конічної форми;
Гвинт – канюльований та повинен мати отвір під спицю-провідник діам. 1,2 мм Шт. 50
Згідно з пунктом 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей, а частиною 4 статті 22 Закону передбачено «тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників». Враховуючи наведене, скаржник вважає, що умови тендерної документації мають бути змінені з метою усунення названих дискримінаційних вимог та узгодження вимог замовника з приписами Особливостей та Закону.
×
-
Назва доказу:
Сертифікат відповідності та декларація «Doratek»
-
Повʼязаний документ:
Сертифікат і декларація Doratek.pdf
-
-
Назва доказу:
Сертифікат відповідності «Auxein
-
Повʼязаний документ:
Сертифікат і декларація Auxein.pdf
-
-
Назва доказу:
Сертифікат відповідності та декларація «Ortho Kare»,
-
Повʼязаний документ:
Сертифікат відповідності ORTHO Care.pdf
-
-
Назва доказу:
Протоколи розкриття пропозицій
-
Повʼязаний документ:
Протоколи розкриття пропозицій.pdf
-
-
Назва доказу:
Додаток 2 до Тендерної документації.
-
Повʼязаний документ:
Додаток 2 - технічні вимоги.docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Замовника, з метою усунення порушень законодавства з питань публічних закупівель, внести зміни до тендерної документації на підставах, наведених в описовій частині цієї скарги.