-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь Код ДК 021:2015 45230000-8 (Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення, послуги з нанесення дорожньої розмітки та встановлення засобів регулювання дорожнього руху)
Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь Код ДК 021:2015 45230000-8 (Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення, послуги з нанесення дорожньої розмітки та встановлення засобів регулювання дорожнього руху)
Завершена
2 000 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 10 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 10 000.00 UAH
Період оскарження:
17.04.2025 12:04 - 22.04.2025 00:00
Скарга
Скасована
КЕП
Скарга
Номер:
6391f169d5ab4ef9b25fbffdadaf3a4a
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-04-17-004712-a.c1
Назва:
Скарга
Скарга:
До: Антимонопольного комітету України
Адреса: вул. Митрополита Василя Липківського, 45 м. Київ 03035
Замовник: БІЛОГОРОДСЬКА СІЛЬСЬКА РАДА БУЧАНСЬКОГО РАЙОНУ КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
код ЄДРПОУ: 04358477
Адреса: КИЇВСЬКА ОБЛ., БУЧАНСЬКИЙ Р-Н, С. БІЛОГОРОДКА, ВУЛ. ВОЛОДИМИРСЬКА, БУД. 33
Суб’єкт оскарження: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СІТІ-А"
код ЄДРПОУ: 38766275
Адреса: М. КИЇВ, ВУЛ. ГЕТЬМАНА ВАДИМА, БУД. 27, ПОВЕРХ 6
Відомості про процедуру закупівлі: Ідентифікатор: UA-2025-04-17-004712-a
Предмет: ДК 021:2015:45230000-8: Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь
СКАРГА
Замовник розпочав тендерну процедуру відкритих торгів з особливостями. Скаржник виявив намір взяти участь у відповідному тендері, однак, ознайомившись з тендерною документацією, виявив в ній вимоги, які не відповідають чинному законодавству, обмежують конкуренцію та не дають можливості взяти участь, а саме:
1. Щодо схеми тимчасової організації дорожнього руху.
Відповідно до пункту 9 додатку 1 до тендерної документації: Таким чином для можливості надання послуг передбачених даною закупівлею Учасник повинен надати у складі пропозиції схеми тимчасової організації дорожнього руху на період виконання дорожніх робіт, що розроблені у відповідності до ДСТУ 8749:2017 «Безпека дорожнього руху. Огородження та організація дорожнього руху в місцях проведення дорожніх робіт» та оформлені згідно ДСТУ 8752:2017 «Безпека дорожнього руху. Проект організації дорожнього руху. Правила розроблення, побудови, оформлення. Вимоги до змісту». Схеми тимчасової організації дорожнього руху мають відповідати виду, типу, характеру та технології виконуваних робіт, а також повинні бути погоджені відповідним підрозділом Національної поліції України. Схеми тимчасової організації дорожнього руху повинні бути розроблені Учасником або на замовлення Учасника, про що надаються підтверджуючі документи на виконання зазначеного замовлення.
Відповідно до пункту 4 додатку 3 до тендерної документації: Таким чином для можливості надання послуг передбачених даною закупівлею Учасник повинен надати у складі пропозиції схеми тимчасової організації дорожнього руху на період виконання дорожніх робіт, що розроблені у відповідності до ДСТУ 8749:2017 «Безпека дорожнього руху. Огородження та організація дорожнього руху в місцях проведення дорожніх робіт» та оформлені згідно ДСТУ 8752:2017 «Безпека дорожнього руху. Проект організації дорожнього руху. Правила розроблення, побудови, оформлення. Вимоги до змісту». Схеми тимчасової організації дорожнього руху мають відповідати виду, типу, характеру та технології виконуваних робіт, а також повинні бути погоджені відповідним підрозділом Національної поліції України. Схеми тимчасової організації дорожнього руху повинні бути розроблені Учасником або на замовлення Учасника, про що надаються підтверджуючі документи на виконання зазначеного замовлення.
Вказана вимога обмежує ймовірне коло учасників, оскільки усе залежить від погодження схеми тимчасової ОДР відповідним підрозділом управління патрульної поліції. З незалежних від учасника підстав, відповідний підрозділ управління патрульної поліції може не погодити учаснику схему тимчасової організації дорожнього руху.
Звертаємо увагу, що законодавчо не визначено жодних положень, якими би учасник міг апелювати до Замовника про факт подання ним такої схеми на погодження до управління патрульної поліції, як механізму захисту, у випадку затримки розгляду чи бездіяльності відповідних органів, що не залежить від учасника. А від так учасник не в змозі гарантовано отримати у визначені строки погоджену схему тимчасової організації дорожнього руху.
Варто звернути увагу, що розробка схеми тимчасової організації дорожнього руху на період виконання дорожніх робіт у відповідності до ДСТУ 8749:2017 та у відповідності до характеру виконуваних робіт, а також її погодження відповідним підрозділом управління патрульної поліції, за загальним правилом, займає більше часу ніж строк встановлений для подання тендерних пропозицій. Разом з тим, немає чіткого законодавчого визначення процедури, чітких строків, відповідальності за їх порушення та чітких вимог до погодження схем тимчасової організації дорожнього руху на період виконання дорожніх робіт.
Більше того, попри встановлений обов’язок надання у складі пропозиції схеми тимчасової організації дорожнього руху, що погоджені відповідним підрозділом управління патрульної поліції, Замовник не конкретизує та чітко не визначає місце, назву вулиці, її розташування чи її відрізок де вимагається проведення робіт за вимогами Замовника, що є обов’язковим критерієм для погодження схеми тимчасової ОДР органами поліції, адже пунктом 4.3 розділу 1 тендерної документації (кількість товару та місце його поставки) визначено «Територія Білогородської сільської територіальної громади». У додатку №3 до тендерної документації «технічні вимоги до предмета закупівлі» теж немає жодних посилань Замовника на конкретизацію місця проведення робіт. На підтвердження надаємо тендерну документацію.
Виготовлення схеми тимчасової ОДР та її подальше погодження напряму залежить від місця розташування проведення робіт, вулиці, перехрестя, тощо. Від так учаснику залишається тільки гадати де будуть проводитись роботи згідно вимог Замовника і виготовляти схему тимчасової ОДР в «сліпу» або виготовляти схему тимчасової ОДР на всю територію Білогородської сільської територіальної громади, як це вказано у 4.3 тендерної документації, що в обох випадках не отримає погодження підрозділом управління патрульної поліції.
Тендерна документація повинна чітко відповідати вимогам закону, і вимоги щодо надання схеми тимчасової організації дорожнього руху вимагають чіткої процедури і строків, що можуть бути підставою для дискваліфікації учасників. Якщо ці строки не враховані, а також якщо місце виконання робіт не визначене, це безумовно порушує принципи відкритості, прозорості та недискримінації. На підтвердження надаємо ЗУ "Про публічні закупівлі".
Відсутність конкретної інформації про місце надання послуг не дає можливості учаснику належним чином підготувати свою тендерну пропозицію.
Крім того, з незалежних від учасника підстав, відповідний підрозділ управління патрульної поліції може не погодити учаснику схему тимчасової організації дорожнього руху на період виконання дорожніх робіт, що розроблені у відповідності до ДСТУ 8749:2017 "Безпека дорожнього руху. Огородження та організація дорожнього руху в місцях проведення дорожніх робіт" та оформлені згідно з ДСТУ 8752:2017 "Безпека дорожнього руху. Проект організації дорожнього руху. Правила розроблення, побудови, оформлення. Вимоги до змісту", що унеможливить учасника надати у складі своєї пропозиції підписану схему тимчасової організації дорожнього руху на період виконання дорожніх робіт, що в подальшому може призвести до відхилення Пропозиції учасника, що є дискримінаційним по відношенню до суб’єктів господарювання, зокрема, Скаржника.
Аналогічної позиції дотримується орган оскарження в рішенні № 3217 -р/пк-пз від 03.03.2025, яке додається.
Враховуючи вищевикладене, Замовник повинен усунути наведену вище невідповідність шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації в цій частині.
Вважаємо, що Замовник порушив принципи здійснення закупівель, встановлені частиною першою статті 5 ЗУ "Про публічні закупівлі", зокрема принципи недискримінації, відкритості та прозорості.
Дії Замовника суперечать положенням частини четвертої статті 22 ЗУ "Про публічні закупівлі", яка забороняє включення до тендерної документації вимог, що обмежують конкуренцію або мають дискримінаційний характер.
Факт порушених прав підтверджується тим, що ми маємо намір взяти участь у відповідній закупівлі, за результатами якої претендуємо на укладення договору. Водночас дискримінаційні та неправомірні вимоги до предмета закупівлі унеможливлюють нашу участь в закупівлі.
З огляду на викладене та керуючись статтею 18 ЗУ "Про публічні закупівлі", –
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати Замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести вимоги оголошення та тендерної документації у відповідність із вимогами законодавства.
3. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі, допущених Замовником.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів:
1. Тендерна документація;
2. ЗУ "Про публічні закупівлі";
3. Рішення №3217 -р/пк-пз від 03.03.2025.
З повагою,
Директор Дмитро ЦАРЕНКО
Пов'язані документи:
Учасник
- ЗУ Про публічні закупівлі.docx 21.04.2025 21:00
- Тендерна документація.zip 21.04.2025 21:00
- Скарга на умови.docx 21.04.2025 21:00
- рішення від 03.03.2025 № 3217.pdf 21.04.2025 21:00
Причина:
Період оскарження закінчився
Дата скасування:
22.04.2025 00:00
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
a0a79fdf41b540bf85283331eb98cc42
Заголовок пункту скарги:
1. Щодо схеми тимчасової організації дорожнього руху.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до пункту 9 додатку 1 до тендерної документації: Таким чином для можливості надання послуг передбачених даною закупівлею Учасник повинен надати у складі пропозиції схеми тимчасової організації дорожнього руху на період виконання дорожніх робіт, що розроблені у відповідності до ДСТУ 8749:2017 «Безпека дорожнього руху. Огородження та організація дорожнього руху в місцях проведення дорожніх робіт» та оформлені згідно ДСТУ 8752:2017 «Безпека дорожнього руху. Проект організації дорожнього руху. Правила розроблення, побудови, оформлення. Вимоги до змісту». Схеми тимчасової організації дорожнього руху мають відповідати виду, типу, характеру та технології виконуваних робіт, а також повинні бути погоджені відповідним підрозділом Національної поліції України. Схеми тимчасової організації дорожнього руху повинні бути розроблені Учасником або на замовлення Учасника, про що надаються підтверджуючі документи на виконання зазначеного замовлення.
Відповідно до пункту 4 додатку 3 до тендерної документації: Таким чином для можливості надання послуг передбачених даною закупівлею Учасник повинен надати у складі пропозиції схеми тимчасової організації дорожнього руху на період виконання дорожніх робіт, що розроблені у відповідності до ДСТУ 8749:2017 «Безпека дорожнього руху. Огородження та організація дорожнього руху в місцях проведення дорожніх робіт» та оформлені згідно ДСТУ 8752:2017 «Безпека дорожнього руху. Проект організації дорожнього руху. Правила розроблення, побудови, оформлення. Вимоги до змісту». Схеми тимчасової організації дорожнього руху мають відповідати виду, типу, характеру та технології виконуваних робіт, а також повинні бути погоджені відповідним підрозділом Національної поліції України. Схеми тимчасової організації дорожнього руху повинні бути розроблені Учасником або на замовлення Учасника, про що надаються підтверджуючі документи на виконання зазначеного замовлення.
Вказана вимога обмежує ймовірне коло учасників, оскільки усе залежить від погодження схеми тимчасової ОДР відповідним підрозділом управління патрульної поліції. З незалежних від учасника підстав, відповідний підрозділ управління патрульної поліції може не погодити учаснику схему тимчасової організації дорожнього руху.
Звертаємо увагу, що законодавчо не визначено жодних положень, якими би учасник міг апелювати до Замовника про факт подання ним такої схеми на погодження до управління патрульної поліції, як механізму захисту, у випадку затримки розгляду чи бездіяльності відповідних органів, що не залежить від учасника. А від так учасник не в змозі гарантовано отримати у визначені строки погоджену схему тимчасової організації дорожнього руху.
Варто звернути увагу, що розробка схеми тимчасової організації дорожнього руху на період виконання дорожніх робіт у відповідності до ДСТУ 8749:2017 та у відповідності до характеру виконуваних робіт, а також її погодження відповідним підрозділом управління патрульної поліції, за загальним правилом, займає більше часу ніж строк встановлений для подання тендерних пропозицій. Разом з тим, немає чіткого законодавчого визначення процедури, чітких строків, відповідальності за їх порушення та чітких вимог до погодження схем тимчасової організації дорожнього руху на період виконання дорожніх робіт.
Більше того, попри встановлений обов’язок надання у складі пропозиції схеми тимчасової організації дорожнього руху, що погоджені відповідним підрозділом управління патрульної поліції, Замовник не конкретизує та чітко не визначає місце, назву вулиці, її розташування чи її відрізок де вимагається проведення робіт за вимогами Замовника, що є обов’язковим критерієм для погодження схеми тимчасової ОДР органами поліції, адже пунктом 4.3 розділу 1 тендерної документації (кількість товару та місце його поставки) визначено «Територія Білогородської сільської територіальної громади». У додатку №3 до тендерної документації «технічні вимоги до предмета закупівлі» теж немає жодних посилань Замовника на конкретизацію місця проведення робіт. На підтвердження надаємо тендерну документацію.
Виготовлення схеми тимчасової ОДР та її подальше погодження напряму залежить від місця розташування проведення робіт, вулиці, перехрестя, тощо. Від так учаснику залишається тільки гадати де будуть проводитись роботи згідно вимог Замовника і виготовляти схему тимчасової ОДР в «сліпу» або виготовляти схему тимчасової ОДР на всю територію Білогородської сільської територіальної громади, як це вказано у 4.3 тендерної документації, що в обох випадках не отримає погодження підрозділом управління патрульної поліції.
Тендерна документація повинна чітко відповідати вимогам закону, і вимоги щодо надання схеми тимчасової організації дорожнього руху вимагають чіткої процедури і строків, що можуть бути підставою для дискваліфікації учасників. Якщо ці строки не враховані, а також якщо місце виконання робіт не визначене, це безумовно порушує принципи відкритості, прозорості та недискримінації. На підтвердження надаємо ЗУ "Про публічні закупівлі".
Відсутність конкретної інформації про місце надання послуг не дає можливості учаснику належним чином підготувати свою тендерну пропозицію.
Крім того, з незалежних від учасника підстав, відповідний підрозділ управління патрульної поліції може не погодити учаснику схему тимчасової організації дорожнього руху на період виконання дорожніх робіт, що розроблені у відповідності до ДСТУ 8749:2017 "Безпека дорожнього руху. Огородження та організація дорожнього руху в місцях проведення дорожніх робіт" та оформлені згідно з ДСТУ 8752:2017 "Безпека дорожнього руху. Проект організації дорожнього руху. Правила розроблення, побудови, оформлення. Вимоги до змісту", що унеможливить учасника надати у складі своєї пропозиції підписану схему тимчасової організації дорожнього руху на період виконання дорожніх робіт, що в подальшому може призвести до відхилення Пропозиції учасника, що є дискримінаційним по відношенню до суб’єктів господарювання, зокрема, Скаржника.
Аналогічної позиції дотримується орган оскарження в рішенні № 3217 -р/пк-пз від 03.03.2025, яке додається.
Враховуючи вищевикладене, Замовник повинен усунути наведену вище невідповідність шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації в цій частині.
Відповідно до пункту 4 додатку 3 до тендерної документації: Таким чином для можливості надання послуг передбачених даною закупівлею Учасник повинен надати у складі пропозиції схеми тимчасової організації дорожнього руху на період виконання дорожніх робіт, що розроблені у відповідності до ДСТУ 8749:2017 «Безпека дорожнього руху. Огородження та організація дорожнього руху в місцях проведення дорожніх робіт» та оформлені згідно ДСТУ 8752:2017 «Безпека дорожнього руху. Проект організації дорожнього руху. Правила розроблення, побудови, оформлення. Вимоги до змісту». Схеми тимчасової організації дорожнього руху мають відповідати виду, типу, характеру та технології виконуваних робіт, а також повинні бути погоджені відповідним підрозділом Національної поліції України. Схеми тимчасової організації дорожнього руху повинні бути розроблені Учасником або на замовлення Учасника, про що надаються підтверджуючі документи на виконання зазначеного замовлення.
Вказана вимога обмежує ймовірне коло учасників, оскільки усе залежить від погодження схеми тимчасової ОДР відповідним підрозділом управління патрульної поліції. З незалежних від учасника підстав, відповідний підрозділ управління патрульної поліції може не погодити учаснику схему тимчасової організації дорожнього руху.
Звертаємо увагу, що законодавчо не визначено жодних положень, якими би учасник міг апелювати до Замовника про факт подання ним такої схеми на погодження до управління патрульної поліції, як механізму захисту, у випадку затримки розгляду чи бездіяльності відповідних органів, що не залежить від учасника. А від так учасник не в змозі гарантовано отримати у визначені строки погоджену схему тимчасової організації дорожнього руху.
Варто звернути увагу, що розробка схеми тимчасової організації дорожнього руху на період виконання дорожніх робіт у відповідності до ДСТУ 8749:2017 та у відповідності до характеру виконуваних робіт, а також її погодження відповідним підрозділом управління патрульної поліції, за загальним правилом, займає більше часу ніж строк встановлений для подання тендерних пропозицій. Разом з тим, немає чіткого законодавчого визначення процедури, чітких строків, відповідальності за їх порушення та чітких вимог до погодження схем тимчасової організації дорожнього руху на період виконання дорожніх робіт.
Більше того, попри встановлений обов’язок надання у складі пропозиції схеми тимчасової організації дорожнього руху, що погоджені відповідним підрозділом управління патрульної поліції, Замовник не конкретизує та чітко не визначає місце, назву вулиці, її розташування чи її відрізок де вимагається проведення робіт за вимогами Замовника, що є обов’язковим критерієм для погодження схеми тимчасової ОДР органами поліції, адже пунктом 4.3 розділу 1 тендерної документації (кількість товару та місце його поставки) визначено «Територія Білогородської сільської територіальної громади». У додатку №3 до тендерної документації «технічні вимоги до предмета закупівлі» теж немає жодних посилань Замовника на конкретизацію місця проведення робіт. На підтвердження надаємо тендерну документацію.
Виготовлення схеми тимчасової ОДР та її подальше погодження напряму залежить від місця розташування проведення робіт, вулиці, перехрестя, тощо. Від так учаснику залишається тільки гадати де будуть проводитись роботи згідно вимог Замовника і виготовляти схему тимчасової ОДР в «сліпу» або виготовляти схему тимчасової ОДР на всю територію Білогородської сільської територіальної громади, як це вказано у 4.3 тендерної документації, що в обох випадках не отримає погодження підрозділом управління патрульної поліції.
Тендерна документація повинна чітко відповідати вимогам закону, і вимоги щодо надання схеми тимчасової організації дорожнього руху вимагають чіткої процедури і строків, що можуть бути підставою для дискваліфікації учасників. Якщо ці строки не враховані, а також якщо місце виконання робіт не визначене, це безумовно порушує принципи відкритості, прозорості та недискримінації. На підтвердження надаємо ЗУ "Про публічні закупівлі".
Відсутність конкретної інформації про місце надання послуг не дає можливості учаснику належним чином підготувати свою тендерну пропозицію.
Крім того, з незалежних від учасника підстав, відповідний підрозділ управління патрульної поліції може не погодити учаснику схему тимчасової організації дорожнього руху на період виконання дорожніх робіт, що розроблені у відповідності до ДСТУ 8749:2017 "Безпека дорожнього руху. Огородження та організація дорожнього руху в місцях проведення дорожніх робіт" та оформлені згідно з ДСТУ 8752:2017 "Безпека дорожнього руху. Проект організації дорожнього руху. Правила розроблення, побудови, оформлення. Вимоги до змісту", що унеможливить учасника надати у складі своєї пропозиції підписану схему тимчасової організації дорожнього руху на період виконання дорожніх робіт, що в подальшому може призвести до відхилення Пропозиції учасника, що є дискримінаційним по відношенню до суб’єктів господарювання, зокрема, Скаржника.
Аналогічної позиції дотримується орган оскарження в рішенні № 3217 -р/пк-пз від 03.03.2025, яке додається.
Враховуючи вищевикладене, Замовник повинен усунути наведену вище невідповідність шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації в цій частині.
×
-
Назва доказу:
Тендерна документація
-
Повʼязаний документ:
Тендерна документація.zip
-
-
Назва доказу:
рішення від 03.03.2025 № 3217
-
Повʼязаний документ:
рішення від 03.03.2025 № 3217.pdf
-
-
Назва доказу:
ЗУ Про публічні закупівлі
-
Повʼязаний документ:
ЗУ Про публічні закупівлі.docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести вимоги оголошення та тендерної документації у відповідність із вимогами законодавства.