• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Металопластикові дверні та віконні блоки

Завершена

680 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 400.00 UAH
Період оскарження: 17.04.2025 09:59 - 07.05.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

дискримінаційна вимога

Номер: 8e3020c0cb584b69aecd582dcf8a6968
Ідентифікатор запиту: UA-2025-04-17-001335-a.a1
Назва: дискримінаційна вимога
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 30.04.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 23.04.2025 16:23
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 02.05.2025 18:17
Дата виконання рішення Замовником: 05.05.2025 09:01
Коментар замовника щодо усунення порушень: Відповідно до рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 30.04.2025 №6896-р/пк-пз замовником внесені зміни до тендерної документації.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УКРАЇНСЬКЕ МІЖРЕГІОНАЛЬНЕ БУДІВНИЦТВО", КАСЯН ВАДИМ 380969659618 tov-umb2023@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 251782623d0b44bdbb5bcbf41c6ed723
Заголовок пункту скарги: дискримінаційна вимога
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Комунальним некомерційним підприємством «Вінницька обласна клінічна психоневрологічна лікарня ім. акад. О.І. Ющенка Вінницької обласної Ради» (далі – Замовник) було оголошено про проведення відкритих торгів з особливостями (ідентифікатор закупівлі: UA-2025-04-17-001335-a) щодо предмету закупівлі: «Металопластикові дверні та віконні блоки - 44220000-8: Столярні вироби за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника.» на суму 680 000 UAH (з ПДВ) із кінцевим строком подання тендерних пропозицій 25-04-2025, 00:00.
Уважно вивчивши Тендерну документацію та додатки до неї, нами було встановлено про наявність дискримінаційної вимоги, а саме :
1. В п.9 Додатку 2 ТД присутня друга дискримінаційна вимога : «Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати скан-копію дозволу (дозволів) на виконання робіт підвищеної небезпеки та/або експлуатацію машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки (далі - Дозвіл) або декларацію (декларації) відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з охорони праці (далі – Декларація), виданих Учаснику органом Держпраці (Держгірпромнагляду) у відповідності до постанови КМУ від 26.10 2011р. №1107 (в т.ч. зі змінами від 03.02.2021 №77) з наступним переліком:
- роботи, що виконуються на висоті понад 1,3 метра.». (цитата з ТД)..
З метою приведення ТД до діючого законодавства та уникнення непорозумінь в правильному трактуванні вимог Замовника, потенційним учасником через ЕСЗ було завантажено звернення у період уточнень :
Звернення на:
тендер
Дата:
17-04-2025, 10:50
Дата відповіді:
18-04-2025, 10:42
Тема:
Технічні вимоги
Звернення:
Добрий день, прошу звернути увагу, що ви закуповуєте товар з супутніми послугами, тому вимагати декларацію на виконання будівельних робіт є дискримінацією учасників які не є підрядними організаціями. Також щодо акту огляду об'єкту до проведення тендеру - це є порушенням принципів публічних закупівель відповідно до ЗУ "Про публічні закупівлі". З цього приводу є дуже широка практика АМКУ, тому прошу звернути увагу та внести відповідні зміни до тендерної документації.Менше

На дане звернення Замовник надав відповідь 18-04-2025, 10:42 :
Доброго дня! У технічні вимоги будуть внесені зміни.
Замовник 18.04.2025р. дійсно вніс зміни, щодо складання акту огляду об’єкту, але ж чомусь не вніс зміни щодо надання декларації (таблиця змiн вiд 18.04.2025 року.doc додається).
З метою приведення ТД до діючого законодавства, нами 21.04.2025р. через ЕСЗ було розміщене наступне звернення:
Звернення на: тендер
Дата: 21-04-2025, 11:44
Тема: дискримінаційна вимога
Звернення:
Шановний Замовник в п.9 Додатку 2 ТД присутня друга дискримінаційна вимога : «Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати скан-копію дозволу (дозволів) на виконання робіт підвищеної небезпеки та/або експлуатацію машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки (далі - Дозвіл) або декларацію (декларації) відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з охорони праці (далі – Декларація), виданих Учаснику органом Держпраці (Держгірпромнагляду) у відповідності до постанови КМУ від 26.10 2011р. №1107 (в т.ч. зі змінами від 03.02.2021 №77) з наступним переліком: - роботи, що виконуються на висоті понад 1,3 метра.». (цитата з ТД). Відповідно до норм Закону України «Про публічні закупівлі» ст.5 ч.1 Закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Також згідно з ч.4 ст.5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог. Крім того ч.4 ст.22 Закону говорить, що тендерна документація не повинна містити вимог , що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Вимога надання дозвілу/декларації/інших дозвільних документів на виконання робіт підвищеної небезпеки та/або експлуатацію машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки та/або декларацію (декларації) відповідності матеріально-технічної бази згідно з вимогами законодавства з охорони праці є дискримінаційною, так як предметом закупівлі є «Металопластикові дверні та віконні блоки - 44220000-8: Столярні вироби за ДК 021:2015», тобто товар , а не надання послуг. Вами у складі ТД завантажено лише Додаток 2 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» , в якому відсутній будь-який перелік робіт та умови їх виконання, які потрібно виконати відповідно до предмета закупівлі. Відсутність такого переліку та умов виконання унеможливлюють ідентифікувати ці роботи як підвищеної небезпеки. Судячи з даного Додатку 2 можна отримати лише наступну інформацію: найбільше вікно має висоту 2000мм= 2,00м та металопластикові перегородки з дверима мають найбільшу висота 2100мм+904мм=3004мм=3,004м. Відповідно до будівельних норм, висота підвіконня від підлоги не повинна бути вище 0,8м. Тобто висота від рівня підлоги до верхньої рами віконної конструкції складає 0,8м+2,00м=не більше 2,80м. Середній зріст людини складає 1,7мм при витягнутих руках не менше 2,4м. Таким чином, щоб змонтувати дану вікону конструкцію необхідно лише використовувати стремянку чи подмості висотою не більш 1м, або ці роботи можна виконати стоячи на підвіконні без допомоги будь якого інвентарю. Металопластикові перегородки з дверима взагалі монтуються з підлоги, а тому максимальна висота конструкції від рівня підлоги складає 3,004м. Враховуючи середній зріст людини з витягнутими руками , для монтажу потрібно використовувати стремянку чи подмості висотою не більш 1м , отже це доводить, що роботи підвищеної небезпеки проводитись не будуть, а тому вимога про витребування декларації є неправомірною та дискримінаційною, так як не відноситься до предмета закупівлі. Окрім того , одним з потенційних Учасників було розміщено звернення про дискримінаційність даної вимоги в ЕСЗ 17-04-2025, 10:50. На дане звернення Ви відповіли: «Доброго дня! У технічні вимоги будуть внесені зміни.», але чомусь на жаль не внесли відповідні зміни , щодо цього питання. Вимагаємо внести відповідні зміни та прибрати цю дискримінаційну вимогу. У разі ігнорування ячи надання необґрунтованої відповіді , ми будемо вимушені звернутись до АМКУ з відповідною скаргою.
Відповідь: Поки немає відповіді...

Але на жаль, на момент подання скарги відповідь на дане звернення не була отримана.
У зв’язку з наявністю в ТД дискримінаційної вимоги , що є порушенням норм діючого законодавства, Скаржник не погоджується з позицією Замовника та вважає, що він порушує права потенційних учасників закупівлі, у тому числі і права Скаржника, щодо недискримінації, а саме:
1. Відповідно до Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, які були затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 : «п.7. Централізовані закупівельні організації, у тому числі утворені під час дії правового режиму воєнного стану в Україні, організовують і проводять в інтересах замовників процедури закупівлі відкриті торги (далі - відкриті торги) відповідно до цих особливостей та закупівлі за рамковими угодами відповідно до умов, визначених Законом».
Водночас Закон України «Про публічні закупівлі» ст.5 ч.1 Закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Також згідно з ч.4 ст.5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог. Крім того ч.4 ст.22 Закону говорить, що тендерна документація не повинна містити вимог , що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
У п.9 Додатку 2 ТД присутня друга дискримінаційна вимога : «Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати скан-копію дозволу (дозволів) на виконання робіт підвищеної небезпеки та/або експлуатацію машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки (далі - Дозвіл) або декларацію (декларації) відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з охорони праці (далі – Декларація), виданих Учаснику органом Держпраці (Держгірпромнагляду) у відповідності до постанови КМУ від 26.10 2011р. №1107 (в т.ч. зі змінами від 03.02.2021 №77) з наступним переліком:
- роботи, що виконуються на висоті понад 1,3 метра.». (цитата з ТД).
Відповідно до норм Закону України «Про публічні закупівлі» ст.5 ч.1 Закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Вимога надання дозвілу/декларації/інших дозвільних документів на виконання робіт підвищеної небезпеки та/або експлуатацію машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки та/або декларацію (декларації) відповідності матеріально-технічної бази згідно з вимогами законодавства з охорони праці є дискримінаційною, так як предметом закупівлі є «Металопластикові дверні та віконні блоки - 44220000-8: Столярні вироби за ДК 021:2015», тобто Товар , а не надання послуг. Замовником у складі ТД завантажено лише Додаток 2 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» , в якому відсутній будь-який перелік робіт та умови їх виконання, які потрібно виконати відповідно до предмета закупівлі. Відсутність такого переліку та умов виконання унеможливлюють ідентифікувати ці роботи як підвищеної небезпеки. Судячи з даного Додатку 2 можна отримати лише наступну інформацію: найбільше вікно має висоту 2000мм= 2,00м та металопластикові перегородки з дверима мають найбільшу висота 2100мм+904мм=3004мм=3,004м. Відповідно до будівельних норм, висота підвіконня від підлоги не повинна бути вище 0,8м. Тобто висота від рівня підлоги до верхньої рами віконної конструкції складає 0,8м+2,00м=не більше 2,80м. Середній зріст людини складає 1,7мм при витягнутих руках не менше 2,4м. Таким чином, щоб змонтувати дану вікону конструкцію необхідно лише використовувати стремянку чи подмості висотою не більш 1м, або ці роботи можна виконати стоячи на підвіконні без допомоги будь якого інвентарю. Металопластикові перегородки з дверима взагалі монтуються з підлоги, а тому максимальна висота конструкції від рівня підлоги складає 3,004м. Враховуючи середній зріст людини з витягнутими руками , для монтажу потрібно використовувати стремянку чи подмості висотою не більш 1м , отже це доводить, що роботи підвищеної небезпеки проводитись не будуть, а тому вимога про витребування декларації є неправомірною та дискримінаційною, так як не відноситься до предмета закупівлі.
Для отримання даних дозвільних документів необхідно сплатити певні кошти для проведення аудиту підприємства та державного мита, що ставить в дискримінаційні умови учасників , які не виконують роботи підвищеної небезпеки. Замовник у складі своєї ТД не вказав жодних причин чи аргументів на витребування цих дозвільних документів.
Вимога , щодо надання вищевказаних документів, в тому числі і декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з охорони праці є безпідставною та необгрунтованною, а тому дискримінаційною. Даний факт підтверджується рішеннями комісії АМКУ з розгляду скарг про порушення у сфері публічних закупівель:
1. Рішення №3063-р/пк-пз від 27.02.2025р.
2. Рішення № 3526-р/пк-пз від 21.03.2023р.
3. Рішення № 2579-р/пк-пз від 19.02.2025р.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації