• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ЦЗВ-25Т_105_ВО: Батарея акумуляторна 110 V, 570 Ah для пасажирського рухомого складу (31430000-9 Електричні акумулятори)

Категорія замовника: юридичні особи та/або суб’єкти господарювання, які здійснюють діяльність в окремих сферах господарювання, зазначені у пункті 4 частини першої статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі». Місцезнаходження замовника: 03049, Україна, Київська область, м. Київ, Повітрофлотський проспект, будинок 11/15.

Завершена

19 645 335.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 98 226.68 UAH
Період оскарження: 16.04.2025 17:14 - 21.04.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга на рішення Замовника

Номер: e8c3b85846bd475ea18b4523efb0633a
Ідентифікатор запиту: UA-2025-04-16-012155-a.b2
Назва: Скарга на рішення Замовника
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 02.07.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 25.06.2025 15:35
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 15.07.2025 10:26
Автор: ТОВ "ЕНЕРГОЗБЕРІГАЮЧІ СИСТЕМИ УКРАЇНИ", Ольга Дерев'янко +380445371719 enersys.info@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: ed67737e66bd4c1989a35534f6c475be
Заголовок пункту скарги: Щодо неправомірності визначення переможцем ТОВ «АДС СЕРВІС»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: «Стаціонарна акумуляторна батарея 3*9*12НVR200» не відповідає вимогам Замовника щодо технічного підтвердження її застосування у пасажирських вагонах залізничного транспорту, що не відповідає ні предмету Закупівлі, ні технічним вимогам Замовника до предмету Закупівлі, ні сфері застосування та призначенню предмету Закупівлі .
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга про порушення порядку проведення закупівель

Номер: 929df83c3edd4a2eb9503f22736abbf8
Ідентифікатор запиту: UA-2025-04-16-012155-a.c1
Назва: Скарга про порушення порядку проведення закупівель
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 06.06.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 30.05.2025 16:35
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 11.06.2025 11:22
Дата виконання рішення Замовником: 16.06.2025 16:49
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення Комісії АМКУ від 06.06.2025р. №9080-р/пк-пз замовником скасовано рішення про визначення ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "АДС СЕРВІС" переможцем процедури закупівлі - " ЦЗВ-25Т_105_ВО: Батарея акумуляторна 110 V, 570 Ah для пасажирського рухомого складу (31430000-9 Електричні акумулятори)", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-04-16-012155-a.
Автор: ТОВ "ЕНЕРГОЗБЕРІГАЮЧІ СИСТЕМИ УКРАЇНИ", Ольга Дерев'янко +380445371719 enersys.info@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 85e19412f4d34d17b4f4bb92d04d91f9
Заголовок пункту скарги: Щодо надання ТОВ «АДС СЕРВІС» 24 годин на усунення невідповідностей
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Замовником розпочато процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями) ідентифікатор закупівлі UA-2025-04-16-012155-a. Скаржник подав тендерну пропозицію та взяв участь у вищевказаній процедурі закупівлі, оголошеній Замовником.

Протоколом щодо прийняття рішення Уповноваженою особою від 23.05.2025 № 105_25_ВО переможцем закупівлі з ідентифікатором UA-2025-04-16-012155-a визнано учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «АДС СЕРВІС» (ідентифікаційний код юридичної особи 38454636) (далі – ТОВ «АДС СЕРВІС», Переможець), як такого, чия тендерна пропозиція відповідає умовам, визначеним в тендерній документації з ціною тендерної пропозиції 13 680 000,00 грн без ПДВ.
Такими прийнятими рішеннями, діями та бездіяльністю замовника порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, а саме вимог статті 5 Закону «Про публічні закупівлі»:
«Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням».

Щодо неправомірності визначення переможцем ТОВ «АДС СЕРВІС»
Скаржник не може погодитися з прийнятим уповноваженою особою Замовника рішенням щодо визнання учасника ТОВ «АДС СЕРВІС», як такого, чия тендерна пропозиція відповідає умовам, визначеним у тендерній документації закупівлі UA-2025-04-16-012155-a, та вважає такі дії такими, що порушують його права та інтереси, а також норми закріплені Законом України «Про публічні закупівлі» та Особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (зі змінами) (далі – Особливості) виходячи з того, що Замовником не виявлено невідповідності технічні та якісні характеристики тендерної пропозиції ТОВ «АДС СЕРВІС» технічним та якісним характеристикам власної тендерної документації Закупівлі.
Щодо надання ТОВ «АДС СЕРВІС» 24 годин на усунення невідповідностей
Замовником 22.05.2025 розміщено повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей за процедурою закупівлі: «Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей за процедурою закупівлі: «ЦЗВ-25Т_105_ВО: Батарея акумуляторна 110 V, 570 Ah для пасажирського рухомого складу (31430000-9 Електричні акумулятори)» за оголошенням № UA-2025-04-16-012155-a в тендерній пропозиції учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "АДС СЕРВІС" (надалі - Учасник)» (мова оригіналу).
Зокрема з наступних підстав: «1. Перелік виявлених невідповідностей: 1.1. Згідно п. 3 Додатку 2 до тендерної документації Учасник має надати Цінову пропозицію за формою згідно з Додатком 4 до тендерної документації. Учасником не уточнено гарантійні строки (місяці/дні) в колонці 9 цінової пропозиції. 2. Посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлено невідповідності: 2.1. Пункт 3 Додатку 2 до тендерної документації, Додаток 4 до тендерної документації. 3. Перелік інформації/документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей: 3.1. Учасник повинен надати належним чином оформлений документ, що вимагається пунктом 3 Додатку 2 до тендерної документації, у відповідності до вимог Інструкції (роз’яснення) щодо заповнення окремих колонок цінової пропозиції Додатку 4 до тендерної документації. Відповідно до абзацу другого пункту 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 р. № 1178, невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. При цьому зазначаємо, що відповідно до абзацу 5 підпункту 1 пункту 44 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей» (мова оригіналу).
Згідно вимог пункту 43 Особливості якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
У складі тендерної пропозиції Переможця наявна цінова пропозиція від 23.04.2025 № 167/25, у колонці 9 цієї пропозиції «Гарантійний строк зберігання або гарантійний строк придатності, (місяці/дні)» вказано «36».
Відповідно до умов Тендерної документації, а саме Додатку А, в якому описуються технічні, якісні та інші вимоги до товару вказано, що гарантійний термін зберігання у розрядженому стані без електроліту або у зарядженому стані з електролітом не менше 3 років від дати виготовлення.
Відповідно до Інструкції (роз’яснення) щодо заповнення окремих колонок цінової пропозиції (додаток 4 тендерної документації):
«У разі якщо технічними вимогами визначено гарантійні строки:
у колонці 8 вказується гарантійний строк експлуатації товару відповідно до вимог цієї тендерної документації;
у колонці 9 вказується гарантійний строк зберігання товару відповідно до вимог цієї тендерної документації.
Гарантійні строки експлуатації та зберігання не повинні бути меншими, ніж передбачено стандартами, технічними умовами, іншою нормативно-технічною документацією, за якою виготовляється товар» (мова оригіналу).
На виконання вимоги Замовника на усунення невідповідностей ТОВ «АДС СЕРВІС» завантажено оновлену цінову пропозицію від 23.05.2025 № 195/25 в якій у колонці 9 зазначено «36 місяців».
Тобто, у поданій ТОВ «АДС СЕРВІС» ціновій пропозиції від 23.05.2025 № 195/25 змінено інформацію стосовно технічних та якісних характеристик запропонованого на Закупівлю товару, а саме гарантійний строки зберігання товару, також, замовником порушено порядок проведення закупівлі, адже він не мав права надавати 24 години на виправлення такої «невідповідності».
Разом з тим, учасником ТОВ «АДС СЕРВІС» не вказано конкретний гарантійний строк зберігання товару, що відповідатиме саме вимогам щодо технічних вимог до предмету Закупівлі (гарантійних строків) предмета закупівлі, а відповідно у Замовника цілком відсутні правові підстави надавати строк на усунення невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури (ТОВ «АДС СЕРВІС») закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією.
В порушення вимог своєї ж тендерної документації, Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей, Замовник виявивши невідповідність тендерної пропозиції ТОВ «АДС СЕРВІС» в частині технічних та якісних характеристик власній Тендерній документації, порушив вимоги Особливостей та надав учаснику ТОВ «АДС СЕРВІС» строк у 24 години на усунення технічних невідповідностей власної пропозиції у вигляді зазначення гарантійних строків.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 36efd9cb4cfd4dbab239a08cd7907daf
Заголовок пункту скарги: Тендерна пропозиція ТОВ «АДС СЕРВІС» містить наступні невідповідності тендерній документації Замовника в технічній частині
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Щодо неправомірності визначення переможцем ТОВ «АДС СЕРВІС»
Скаржник не може погодитися з прийнятим уповноваженою особою Замовника рішенням щодо визнання учасника ТОВ «АДС СЕРВІС», як такого, чия тендерна пропозиція відповідає умовам, визначеним у тендерній документації закупівлі UA-2025-04-16-012155-a, та вважає такі дії такими, що порушують його права та інтереси, а також норми закріплені Законом України «Про публічні закупівлі» та Особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (зі змінами) (далі – Особливості) виходячи з того, що Замовником не виявлено невідповідності технічні та якісні характеристики тендерної пропозиції ТОВ «АДС СЕРВІС» технічним та якісним характеристикам власної тендерної документації Закупівлі.
Щодо надання ТОВ «АДС СЕРВІС» 24 годин на усунення невідповідностей
Замовником 22.05.2025 розміщено повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей за процедурою закупівлі: «Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей за процедурою закупівлі: «ЦЗВ-25Т_105_ВО: Батарея акумуляторна 110 V, 570 Ah для пасажирського рухомого складу (31430000-9 Електричні акумулятори)» за оголошенням № UA-2025-04-16-012155-a в тендерній пропозиції учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "АДС СЕРВІС" (надалі - Учасник)» (мова оригіналу).
Зокрема з наступних підстав: «1. Перелік виявлених невідповідностей: 1.1. Згідно п. 3 Додатку 2 до тендерної документації Учасник має надати Цінову пропозицію за формою згідно з Додатком 4 до тендерної документації. Учасником не уточнено гарантійні строки (місяці/дні) в колонці 9 цінової пропозиції. 2. Посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлено невідповідності: 2.1. Пункт 3 Додатку 2 до тендерної документації, Додаток 4 до тендерної документації. 3. Перелік інформації/документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей: 3.1. Учасник повинен надати належним чином оформлений документ, що вимагається пунктом 3 Додатку 2 до тендерної документації, у відповідності до вимог Інструкції (роз’яснення) щодо заповнення окремих колонок цінової пропозиції Додатку 4 до тендерної документації. Відповідно до абзацу другого пункту 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 р. № 1178, невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. При цьому зазначаємо, що відповідно до абзацу 5 підпункту 1 пункту 44 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей» (мова оригіналу).
Згідно вимог пункту 43 Особливості якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
У складі тендерної пропозиції Переможця наявна цінова пропозиція від 23.04.2025 № 167/25, у колонці 9 цієї пропозиції «Гарантійний строк зберігання або гарантійний строк придатності, (місяці/дні)» вказано «36».
Відповідно до умов Тендерної документації, а саме Додатку А, в якому описуються технічні, якісні та інші вимоги до товару вказано, що гарантійний термін зберігання у розрядженому стані без електроліту або у зарядженому стані з електролітом не менше 3 років від дати виготовлення.
Відповідно до Інструкції (роз’яснення) щодо заповнення окремих колонок цінової пропозиції (додаток 4 тендерної документації):
«У разі якщо технічними вимогами визначено гарантійні строки:
у колонці 8 вказується гарантійний строк експлуатації товару відповідно до вимог цієї тендерної документації;
у колонці 9 вказується гарантійний строк зберігання товару відповідно до вимог цієї тендерної документації.
Гарантійні строки експлуатації та зберігання не повинні бути меншими, ніж передбачено стандартами, технічними умовами, іншою нормативно-технічною документацією, за якою виготовляється товар» (мова оригіналу).
На виконання вимоги Замовника на усунення невідповідностей ТОВ «АДС СЕРВІС» завантажено оновлену цінову пропозицію від 23.05.2025 № 195/25 в якій у колонці 9 зазначено «36 місяців».
Тобто, у поданій ТОВ «АДС СЕРВІС» ціновій пропозиції від 23.05.2025 № 195/25 змінено інформацію стосовно технічних та якісних характеристик запропонованого на Закупівлю товару, а саме гарантійний строки зберігання товару, також, замовником порушено порядок проведення закупівлі, адже він не мав права надавати 24 години на виправлення такої «невідповідності».
Разом з тим, учасником ТОВ «АДС СЕРВІС» не вказано конкретний гарантійний строк зберігання товару, що відповідатиме саме вимогам щодо технічних вимог до предмету Закупівлі (гарантійних строків) предмета закупівлі, а відповідно у Замовника цілком відсутні правові підстави надавати строк на усунення невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури (ТОВ «АДС СЕРВІС») закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією.
В порушення вимог своєї ж тендерної документації, Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей, Замовник виявивши невідповідність тендерної пропозиції ТОВ «АДС СЕРВІС» в частині технічних та якісних характеристик власній Тендерній документації, порушив вимоги Особливостей та надав учаснику ТОВ «АДС СЕРВІС» строк у 24 години на усунення технічних невідповідностей власної пропозиції у вигляді зазначення гарантійних строків.

Тендерна пропозиція ТОВ «АДС СЕРВІС» містить наступні невідповідності тендерній документації Замовника.
І. Відповідно до додатку 2 до Тендерної документації Замовником вимагається наступне:

«Додаток 2
до тендерної документації

Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції

Документальне підтвердження відповідності технічним, якісним, кількісним, та іншим вимогам предмета закупівлі:
№ п/п Типи документів або даних Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності продукції, що пропонується до постачання, вимогам тендерної документації.
1. Документи щодо підтвердження відповідності 1.1 Документ виданий органом з оцінки відповідності відповідної галузі акредитації, оформлений органом з оцінки відповідності за встановленою ним формою, що підтверджує відповідність продукції вимогам нормативного документу виробника на її виготовлення.

2. Документи щодо підтвердження виконання заданих вимог на товар 2.1 Нормативний документ виробника згідно якого виготовляється запропонована до постачання продукція, та містить наступну інформацію:
- технічні вимоги (характеристики) продукції;
- вимоги безпеки;
- вимоги охорони навколишнього середовища;
- правила приймання;
- методи контролю;
- транспортування та зберігання;
- вказівки з експлуатації;
- гарантії виробника.

Додатково:
е) Якщо в складі тендерної пропозиції надається документ на іншій мові, ніж українська, учасник надає автентичний переклад цього документа українською мовою.
Проектна та технічна документація, які викладені в оригіналі російською мовою, не потребують перекладу українською мовою. Стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення у вигляді скорочень та термінологія, пов’язана з товарами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами, викладаються мовою їх загальноприйнятого застосування.» (мова оригіналу).

У складі тендерної пропозиції Переможця міститься сертифікат відповідності UA0.YT.021703-25 на продукцію стаціонарні акумуляторні батареї виробництва «Монбат» АД, ТМ «MONBAT» ТМ «START» ТМ «WINMAXX», типів MVR, UPM, UVG, HVR, HVR C, W MAXX, MAXX, MBT, що відповідають вимогам ДСТУ EN 60896-11:2019, ДСТУ EN 60254-2:2016, ДСТУ ГОСТ МЭК 61056-1:2004, ДСТУ ГОСТ МЭК 61056-2:2004, ДСТУ IEC 60623:2015, ДСТУ ГОСТ 959:2006, ДСТУ EN 50342-1:2022 строком дії з 17.02.2025 до 16.02.2026.
Відповідно до цінової пропозиції ТОВ «АДС СЕРВІС» від 23.04.2025 № 167/25 на Закупівлю запропоновано товар з найменуванням «Стаціонарна акумуляторна батарея 3*9*12НVR200».
У поданій ТОВ «АДС СЕРВІС» ціновій пропозиції певний стандарт не зазначено, таким чином перелік нормативних документів виробника зазначено у сертифікаті відповідності. У складі пропозиції подано ДСТУ EN 60254-2:2016 Батареї свинцево-кислотні тягові. Частина 2. Розміри акумуляторів і виводів та маркування виводів акумуляторів (EN 60254-2:2008, IDT) та ДСТУ EN 60896-11:2019 Батареї акумуляторні свинцево-кислотні стаціонарні. Однак, вказані ДСТУ завантажені ТОВ «АДС СЕРВІС» без відповідного перекладу на українську мову.
Разом з тим, виходячи зі змісту пункту 32 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» учасник подає замовнику тендерну пропозицію щодо предмета закупівлі або його частини (лота) відповідно до вимог тендерної документації. Водночас частиною другою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено перелік складових, які повинна містити тендерна документація.
Відповідно до пунктів 1 та 13 частини другої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація повинна містити інструкцію з підготовки тендерних пропозицій та інформацію про мову (мови), якою (якими) повинні бути складені тендерні пропозиції.
Отже, замовник самостійно зазначає у тендерній документації вимогу щодо мови тендерної пропозиції, а також конкретизувати, який текст є визначальним, у випадку мовних розбіжностей.
Варто зазначити, що пунктом 8 частини другої статті 21 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що оголошення про проведення відкритих торгів має містити інформацію про мову (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції.
Враховуючи вищенаведене, замовник має прописати в тендерній документації вимоги щодо мови тендерної пропозиції, що ним і було зроблено у пункті 1.7 розділу І Тендерної документації: «Тендерна пропозиція та усі документи, які передбачені вимогами тендерної документації і додатками до неї, складаються українською мовою.
Якщо в складі тендерної пропозиції надається документ на іншій мові, ніж українська, учасник надає автентичний переклад цього документа українською мовою. Відповідальність за якість та достовірність перекладу несе учасник. Тексти повинні бути автентичними, визначальним є текст викладений українською мовою.
Проектна та технічна документація, які викладені в оригіналі російською мовою, не потребують перекладу українською мовою.
Стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення у вигляді скорочень та термінологія, пов’язана з товарами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами, викладаються мовою їх загальноприйнятого застосування.
Уся інформація розміщується в електронній системі закупівель українською мовою, крім тих випадків коли використання букв та символів української мови призводить до їх спотворення (зокрема, але не виключно адреси мережі «інтернет», адреси електронної пошти, торговельної марки (знаку для товарів і послуг), загальноприйняті міжнародні терміни)» (мова оригіналу).
ТОВ «АДС СЕРВІС» не скористався правом, наданим вимогами частини 1 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостями, звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/ або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі. Відсутність вказаних дій з боку ТОВ «АДС СЕРВІС» підтверджує відповідність своєї тендерної пропозиції вимогам замовника за принципом мовчазної згоди.
Відповідно до пункту 1 Порядку здійснення офіційного перекладу багатосторонніх міжнародних договорів України на українську мову, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 17.03.2006 № 353, поняття «офіційний переклад» означає автентичний виклад українською мовою тексту багатостороннього міжнародного договору України, складеного мовою, іншою, ніж українська.
Згідно із тлумаченням словосполучення автентичний переклад, то це переклад, який має однакову юридичну чинність з оригіналом.
Проте, надані ТОВ «АДС СЕРВІС» ДСТУ EN 60254-2:2016 Батареї свинцево-кислотні тягові. Частина 2. Розміри акумуляторів і виводів та маркування виводів акумуляторів (EN 60254-2:2008, IDT) та ДСТУ EN 60896-11:2019 Батареї акумуляторні свинцево-кислотні стаціонарні, які завантажені ТОВ «АДС СЕРВІС» у складі власної тендерної пропозиції, не є перекладеними на українську мову.
Порушивши основну аксіому закупівлі «тендерна пропозиція = тендерній документації» та оприлюднивши документи, які є складовою тендерної пропозиції, викладені іншою мовою (мовами), аніж мова (мови), що вимагається тендерною документацією, підлягає відхиленню на підставі частини 2 статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі».
Рішення про відхилення тендерної пропозиції приймається замовником самостійно за наявності однієї або декількох підстав, встановлених у статті 31 Закону, перелік яких є вичерпним.
Так, замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо тендерна пропозиція учасника викладена іншою мовою (мовами), аніж мова (мови), що вимагається тендерною документацією.
Учасник ТОВ «АДС СЕРВІС» не надав автентичний переклад ДСТУ EN 60254-2:2016 Батареї свинцево-кислотні тягові. Частина 2. Розміри акумуляторів і виводів та маркування виводів акумуляторів (EN 60254-2:2008, IDT) та ДСТУ EN 60896-11:2019 Батареї акумуляторні свинцево-кислотні стаціонарні.
Проте, Замовником не надано відповідної оцінки невідповідності тендерної пропозиції ТОВ «АДС СЕРВІС» власній Тендерній документації.
Крім вказаного щодо наданих стандартів, Тендерна документація не передбачала можливості часткового дання технічних документів чи стандартів за якими виготовляється продукція.

Щодо порівняльної таблиці ТОВ «АДС СЕРВІС»
Крім того, технічні та якісні характеристики, зазначені у порівняльній таблиці від 22.04.2025 № 143/25, наданій у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «АДС СЕРВІС» зазначено наступне «приєднувальна різьба виводів; відповідно до нормативного документу виробника» (мова оригіналу) (Малюнок 1), умови зберігання, транспортування, пакування, маркування – «відповідно до нормативного документу виробника» (мова оригіналу) (Малюнок 2).

Малюнок 1


Подані нормативні документи виробника ДСТУ EN 60254-2:2016 Батареї свинцево-кислотні тягові. Частина 2. Розміри акумуляторів і виводів та маркування виводів акумуляторів (EN 60254-2:2008, IDT) та ДСТУ EN 60896-11:2019 Батареї акумуляторні свинцево-кислотні стаціонарні не містять необхідних розділів та не підтверджують технічні та якісні характеристики запропонованого ТОВ «АДС СЕРВІС» на Закупівлю товару.
Також, аналіз порівняльної таблиці від 22.04.2025 № 143/25 свідчить про те, що вона заповнена не у відповідності до поданих нормативних документів, а відповідно до вимог Тендерної документації Замовника, що жодним чином не підтверджено Переможцем документально. Тобто, у порівняльній таблиці зазначено які характеристики повинен мати запропонований до постачання товар, а не які він має. До прикладу: акумуляторні батареї повинні бути з перемичками, для кріплення перемичок повинні встановлюватись.
Порівняльна таблиця має заповнюватись у відповідності до документів виробника.
Таким чином порівняльна таблиця не містить інформації, щодо характеристик саме запропонованого до постачання товару, не підтверджує відповідність товару ТОВ «АДС СЕРВІС» вимогам Тендерної документації, та заповнена не у відповідності до вимог Тендерної документації, зокрема не на підставі документів виробника.

Щодо подання ТОВ «АДС СЕРВІС» паспорту на інший товар
Поданий у складі Тендерної пропозиції ТОВ «АДС СЕРВІС» пропозиції Паспорт 3х9х12НVR200 виданий на 12HVR200CG фронтально-термінальну батарею AMG VRLA, однак у ціновій пропозиції Переможця на Закупівлю запропонована «Стаціонарна акумуляторна батарея 3*9*12НVR200».
Отже, Паспорт 3х9х12НVR200 не може слугувати підтвердженням технічних та якісних характеристик «Стаціонарна акумуляторна батарея 3*9*12НVR200».

Щодо невідповідності гарантійного терміну експлуатації
У складі Тендерної пропозиції ТОВ «АДС СЕРВІС» подана Інструкція щодо зберігання, контролю та технічного обслуговування акумуляторних батарей.
Відповідно до якої претензії по гарантії втрачають свою силу у наступних випадках: «10. Експлуатація батареї не на автомобілі» (мова оригіналу) .
Разом з тим, Додатком А передбачено наступне: «Призначення: для живлення електричного обладнання пасажирського вагону» (мова оригіналу).
Також відповідно до пункту 1 Інструкція щодо зберігання, контролю та технічного обслуговування акумуляторних батарей: «Умови гарантії продавець гарантує надійну та безпечну роботу акумуляторної батареї при дотримуванні технічних вимог, описаних в Гарантійному талоні, протягом 2 років з дати поставки товару» (мова оригіналу).
Проте, Додатком А до Тендерної документації гарантійний термін експлуатації повинен складати не менше 5 років з дня введення в експлуатацію.
Отже, гарантійний строк експлуатації запропонованого ТОВ «АДС СЕРВІС» товару не відповідає технічним та якісним вимогам Тендерної документації.
Вищенаведене свідчить, що учасник не підтвердив та не гарантував необхідні технічні та якісні характеристики предмету закупівлі, що вимагаються Замовником. Таким чином, запропонований учасником ТОВ «АДС СЕРВІС» товар не відповідає вимогам тендерної документації Замовника, тобто така тендерна пропозиція мала б бути відхилена Замовником, однак в супереч вимогам законодавства у сфері публічних закупівель Замовником не було цього зроблено.
Вказані у цій скарзі невідповідності не можна віднести до формальних помилок, згідно Переліку формальних помилок, затвердженому наказом Мінекономіки від 15.04.2020 № 710, зареєстрованим у Мін’юсті 29.07.2020 за № 715/34998. формальними, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.»
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі.
В свою чергу, Замовник, за результатами розгляду тендерних пропозицій учасників публічних закупівель визначає їх повну відповідність тендерній документації/оголошенню, і у випадку невідповідності документів, які надані учасником із найбільш економічно вигідною пропозицією, зобов’язаний був відхилити тендерну пропозицію (у даному випадку через відсутність автентичного перекладу документу або роз’яснень щодо його наявності у складі іншого документу).
Натомість, в порушення вимог своєї ж тендерної документації, Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей, Замовник не виявив невідповідності та не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «АДС СЕРВІС».
Вказане підтверджується практикою органу оскарження, наприклад; рішенням від 15.04.2024 № 6650-р/пк-пз (UA-2024-03-13-004597-а), рішенням від 18.10.2023 № 16693-р/пк-пз (UA-2023-08-23-011784-a).
Відповідно до пункту 2 частини першої статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель, якщо тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Замовник товару, за результатами розгляду тендерних пропозицій учасників публічних закупівель визначає їх повну відповідність тендерній документації/оголошенню, і у випадку невідповідності документів, які надані учасником із найбільш економічно вигідною пропозицією, зобов’язаний був відхилити тендерну пропозицію (у даному випадку через невідновідність технічних, якісних характеристик запропонованого товару вимогам Тендерної документації).
Натомість, в порушення вимог своєї ж тендерної документації, Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей, Замовник не виявив невідповідність тендерної пропозиції ТОВ «АДС СЕРВІС» в частині технічних та якісних характеристик власній тендерній документації.
Враховуючи вищевказані порушення, Тендерна пропозиція Учасника підлягає відхиленню на підставі абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей оскільки не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та\або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до п. 43 цих Особливостей.
Разом з тим, учасником ТОВ «АДС СЕРВІС» не надано документи, що підтверджують відповідність вимогам щодо предмета закупівлі, а відповідно відсутні правові підстави виставляти невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією
Скаржник, будучи учасником процедури публічних закупівель, внаслідок протиправного рішення Замовника, позбавлений права бути визначеним переможцем таких закупівель, а також як результат - отримання прибутку. Водночас, з іншого боку – Замовник всупереч принципам, нормам законодавства України, які регламентують порядок проведення публічних закупівель, вчинив порушення, що є недопустимим.
Закон України «Про публічні закупівлі» установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Одними із принципів здійснення публічних закупівель є принципи об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та запобігання корупційним діям і зловживанням, встановлені у пунктах 5 та 6 частини першої статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Дотримання вказаних принципів означає є обов’язковим для Замовника при визначенні переможця:
Статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або не оприлюднення інформації про закупівлі, передбаченою цим Законом) та про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов'язати замовника повністю або частково скасувати своє рішення, надати необхідні документи, роз'яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі тi, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства, або за неможливості виправити допущені порушення, відмінити процедуру закупівлі.
Зважаючи на вищевикладене, Замовник неправомірно визначив ТОВ «АДС СЕРВІС» переможцем закупівлі.

Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір