• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Продукція для чищення

Торги не відбулися

245 237.63 UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 2 452.38 UAH
Період оскарження: 16.04.2025 09:53 - 21.04.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо неправомірного відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Гренландія НВП»

Номер: 42996205ab0d485ea95d3dd6d519f9b9
Ідентифікатор запиту: UA-2025-04-16-001537-a.c1
Назва: Скарга на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо неправомірного відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Гренландія НВП»
Скарга:
За результатами розгляду тендерних пропозицій уповноваженою особою Замовника Протоколом №134 від 01.05.2025 було прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Гренландія НВП» з двох підстав. ТОВ «Гренландія НВП» не погоджується з наданими Замовником аргументами щодо відхилення тендерної пропозиції нашого Товариства із зазначених у Скарзі підстав.
Дата розгляду скарги: 16.05.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 08.05.2025 15:49
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 29.05.2025 12:28
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ГРЕНЛАНДІЯ НВП", Пономаренко Катерина 380675014400 GREENNVP@UKR.NET

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 8dae8aa633744637a5ff15385c594830
Заголовок пункту скарги: Скарга на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо неправомірного відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Гренландія НВП»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги: ТОВ «ЄВРО-РЕКОНСТРУКЦІЯ» (далі по тексту – Замовник) на виконання вимог закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі по тексту – Закон) та «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі по тексту – Особливості) оголосило про проведення процедури закупівлі (відкриті торги з особливостями), опублікувавши оголошення № UA-2025-04-16-001537-a в електронній системі закупівель.

Слід зазначити, що дану закупівлю Замовником оголошено після того, як за двома попередніми аналогічними закупівлями, у яких, також як і у цій закупівлі, ТОВ «Гренландія НВП» виявилося єдиним учасником, Замовник неодноразово намагався відхилити тендерну пропозицію нашого Товариства та відмінити зазначені закупівлі:
№ UA-2025-01-22-010352-a (Комісією задоволено 3 скарги ТОВ «Гренландія НВП»);
№ UA-2025-02-24-007852-a (Комісією задоволено 1 скаргу ТОВ «Гренландія НВП»).

Разом з тим, Замовник за зазначеними закупівлями не виконує останні рішення Комісії, а також не визначає ТОВ «Гренландія НВП» переможцем за жодною із зазначених проведених ним процедур закупівель.
Також Замовник уникає визначення переможцем ТОВ «Гренландія НВП» й у даній закупівля.

За результатами розгляду тендерних пропозицій уповноваженою особою Замовника Протоколом №134 від 01.05.2025 (далі по тексту – Протокол відхилення) було прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Гренландія НВП» з двох підстав:



ТОВ «Гренландія НВП» не погоджується з наданими Замовником аргументами щодо відхилення тендерної пропозиції нашого Товариства з наступних підстав.

1. Щодо підстави першої відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Гренландія НВП».

Замовник стверджує, що у складі тендерної пропозиції ТОВ «Гренландія НВП» не надано копію сертифікату відповідності мийних засобів відповідно до ДСТУ ISO 14024.

Відповідно до вимоги п. 5 Додатку 4 до тендерної документації (далі по тексту – ТД) вимагалось:
ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ НЕОБХІДНИХ ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ТЕХНІЧНИХ, ЯКІСНИХ ТА КІЛЬКІСНИХ ХАРАКТЕРИСТИК
Мийні засоби повинні відповідати вимогам екологічних критеріїв на дану категорію продукції, встановленим відповідно до стандарту ДСТУ ISO 14024.

5. Надати копію сертифікатів відповідності мийних засобів відповідно до ДСТУ ISO 14024.

У складі тендерної пропозиції ТОВ «Гренландія НВП» надано копію сертифіката відповідності мийних засобів відповідно до ДСТУ ISO 14024 (№ 534 від 23.04.2025, файл «40.Сертифікат відповідності мийних засобів ДСТУ 14024.pdf»):


Тендерна документація не містила окремих вимог щодо того, хто саме може видавати зазначений сертифікат, а також ТД не містила заборони надавати його на фірмовому бланку.

Разом з тим, в Україні відсутній уповноважений у визначений законодавством спосіб орган з сертифікації (зокрема, акредитований НААУ) щодо видачі сертифікатів саме за ДСТУ ISO 14024, щодо чого наявні рішення Комісії.
За таких умов, підтвердження виробника щодо відповідності мийних засобів вимогам екологічних критеріїв на дану категорію продукції, встановленим відповідно до стандарту ДСТУ ISO 14024, оформлене, зокрема, у вигляді сертифікату відповідності, є найбільш обгрунтованим та надійним способом підтвердження відповідності, яке, разом з тим, повністю відповідає вимогам тендерної документації.

Встановлювати додаткові вимоги до надання документального підтвердження вже після проведення аукціону Замовник не уповноважений.


2. Щодо підстави другої відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Гренландія НВП».

Замовник стверджує, що у складі тендерної пропозиції ТОВ «Гренландія НВП»
- не надано повну скановану копію ТУ, а надано лише титульні листи ТУ;
- не виконана норма ТД; «ТУ повинні бути розроблені оформлені відповідно до вимог ГОСТ 2.114-95 або СОУ КЗПС 74.9-02568182-003:2016, а ТЗ – відповідно до ДСТУ 3974-2000»;
- не виконана норма ТД:
«У разі виготовлення Товару згідно ТУ (з урахуванням внесення змін до ТУ на момент подання пропозиції) - учасник надає завірені копії окремих сторінок ТУ (обов'язково титульний лист і зміст щодо технічних характеристик). А також інші сторінки, які забезпечують належне виконання умов цього Договору (якість, маркування, транспортування, гарантії тощо»
з коментарем Замовника: «Вищезаначених документів учасник не надав так як, доданий до змін №6. Витяг з ТУ сформований учасником самостійно, повністю дублює перелік товарів, зазначений в тендерній документації. Дані документи повинні бути оформлені і завірені, відповідно до СОУ КЗПС 74.9-02568182-003:2016, ДСТУ-Н 4486:2005».


Додатком 4 до ТД вимагалось щодо нормативних документів:
У разі виготовлення Товару згідно ТУ (з урахуванням внесення змін до ТУ на момент подання пропозиції) - учасник надає завірені копії окремих сторінок ТУ (обов'язково титульний лист і зміст щодо технічних характеристик). А також інші сторінки, які забезпечують належне виконання умов цього Договору (якість, маркування, транспортування, гарантії тощо.
Якщо продукція виготовляється за ТУ, або технічним завданням (далі – ТЗ) необхідно надати повну скановану копію ТУ (або ТЗ) на виготовлення даної продукції.
Скановані копії ТУ (ТЗ), а також зміни до них, що надаються учасником, повинні бути діючими на момент подання пропозиції учасником. Якщо виробник продукції, яка пропонується до постачання учасником, не є власником ТУ (ТЗ) на виготовлення вказаної продукції, необхідно надати скановану копію документу (договору, листа-підтвердження, тощо) власника (власників) ТУ (ТЗ), завіреного підписом та печаткою (за наявності) власника/власників про передачу повноважень на використання даного ТУ (ТЗ) виробнику, продукція якого пропонується до постачання учасником. ТУ повинні бути розроблені оформлені відповідно до вимог ГОСТ 2.114-95 або СОУ КЗПС 74.9-02568182-003:2016, а ТЗ – відповідно до ДСТУ 3974-2000. ТУ або нормативний документ іноземного походження, за яким виготовляється продукція, повинен містити розділи та інформацію відповідно до розділу 4 ГОСТ 2.114-95. На кожен вид продукції надати скановані зразки документів виробника, що підтверджують якість та походження продукції, запропонованої до постачання (паспорт та/або сертифікат якості тощо).

Оскільки запропонований ТОВ «Гренландія НВП» товар виготовляється за ТЗ, яке складається в межах вимог, встановлених ТУ, а саме – за Технічним завданням до ТУ У 30576937.002-2001 на виготовлення переліку запропонованої продукції від 16 квітня 2025 р., то у складі тендерної пропозиції ТОВ «Гренландія НВП» надано:

- Окремі сторінки ТУ У 30576937.002-2001 (титульний лист і зміст щодо технічних характеристик), а також інші сторінки (якість, маркування, транспортування, гарантії тощо (файл «ТУ(титульний лист та листи згідно вимог).pdf»);
- ТЗ – Технічне завдання до ТУ У 30576937.002-2001 від 16 квітня 2025 р. (файл «41. Технічне завдання на виготовлення продукції.pdf»)на виготовлення переліку запропонованої продукції (Засіб для прочищення труб, 1л),Засіб для миття підлоги «EXTREME WASH» (Миючий засіб для підлоги, 1л), Засіб для миття скла з нашатирним спиртом «EXTREME WASH» (Засіб миючий для скла, 0,5л з розпилювачем), Санітарно-гігієнічний засіб «EXTREME WASH» (Засіб миючий, дезинфікуючий, 1000 мл), Засіб санітарно-гігієнічний для чищення сантехніки та унітазів «EXTREME WASH» (Засіб для чищення унітазу, 500 мл), Засіб для чищення порошкоподібний «EXTREME WASH» (Засіб універсальний чистячий, 500г), Засіб для видалення іржі та миття раковин та унітазів «EXTREME WASH» (Засіб для сантехніки дезинфікуючий, 450 мл), Засіб для миття посуду «EXTREME WASH» (Миючий засіб для посуду, 1л), Паста миюча для рук «EXTREME WASH» (550 г), Пральний порошок «EXTREME WASH» універсальний (10 кг), Засіб для видалення накипу для автоматичних пральних машин «EXTREME WASH»(Засіб для пральних машин, 500 г), Поліроль для меблів «EXTREME WASH»(250 мл), Засіб для миття скла і дзеркал «EXTREME WASH» (5л), Засіб для миття унітазів «EXTREME WASH» (5 л), Засіб миючий універсальний «EXTREME WASH» (Універсальний миючий засіб для підлоги, 5л), Засіб для миття (Диспенсер рідкого мила або шампуню, об’єм 0,5 л).

Надані окремі сторінки ТУ та повна сканована копія ТЗ повністю відповідають усім вимогам ТД щодо надання нормативних документів на виготовлення товару.

ТУ У 30576937.002-2001 розроблені та оформлені відповідно до вимог ГОСТ 2.114-95, а ТЗ – відповідно до ДСТУ 3974-2000, також дотримано усіх інших вимог ТД до наданих документів.

Замовник не зазначає у Протоколі відхилення, які саме вимоги ТД або зазначених у ТД нормативних документів було порушено.
Встановлювати додаткові вимоги до надання документального підтвердження вже після проведення аукціону Замовник не уповноважений.

Виходячи з вищенаведеного, ТОВ «Гренландія НВП» вважає, що підстави відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Гренландія НВП», наведені у Протоколі відхилення, не обгрунтовані Замовником та не містять ознак невідповідності тендерної пропозиції нашого Товариства вимогам тендерної документації та/або законодавства про публічні закупівлі.

ТОВ “Гренландія НВП” вважає, що прийнятим Замовником рішенням здійснено порушення його прав та законних інтересів в частині безпідставного відхилення його тендерної пропозиції, а також порушено принципи, задекларовані ч. 1 статті 5 Закону України “Про публічні закупівлі”: добросовісної конкуренції серед учасників; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівного ставлення до них; об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі; максимальної економії та ефективності; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відповідно до вищенаведеного, керуючись статтями 3, 5, 11, 18, 29, 31 Закону України “Про публічні закупівлі” та пунктами 44, 55-67 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, –
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника