• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015 (CPV) 90470000-2 - Послуги з чищення каналізаційних колекторів (Послуги з очищення дощової каналізаційної мережі)

Оголошення про проведення відкритих торгів оприлюднюється відповідно до «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 №1178 (зі змінами). Відповідно до пункту 38 Особливостей, дата і час розкриття тендерних пропозицій, дата і час проведення електронного аукціону визначаються електронною системою закупівель автоматично в день оприлюднення замовником оголошення про проведення відкритих торгів в електронній системі закупівель. Учасник процедури закупівлі підтверджує відсутність підстав, визначених пунктом 47 Особливостей (крім підпунктів 1 і 7 цього пункту), шляхом самостійного декларування відсутності таких підстав в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції. Дана процедура закупівлі оголошується з метою запобігання аварійних ситуацій шляхом планової очистки каналізаційних колекторів та оглядових колодязів зовнішньої каналізаційної мережі (дощової) за допомогою каналопромивальної машини з вилученням мулу, коренів, гілля, каміння, тощо для забезпечення надійного відведення стічних вод.

Завершена

3 300 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 16 500.00 UAH
Період оскарження: 15.04.2025 15:58 - 20.04.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА НА РІШЕННЯ ЗАМОВНИКА ЩОДО НЕПРАВОМІРНОГО ВІДХИЛЕННЯ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ

Номер: c60f077b40244dc19c43540196b8c784
Ідентифікатор запиту: UA-2025-04-15-011436-a.a1
Назва: СКАРГА НА РІШЕННЯ ЗАМОВНИКА ЩОДО НЕПРАВОМІРНОГО ВІДХИЛЕННЯ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ
Скарга:
Дата розгляду скарги: 16.05.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 07.05.2025 15:21
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 21.05.2025 13:42
Дата виконання рішення Замовником: 22.05.2025 16:28
Коментар замовника щодо усунення порушень: Протоколом від 22.05.2025 №6/32/25 уповноваженою особою прийнято рішення про скасування рішення про відхилення учасника процедури закупівлі ТОВ «ЮГГІДРОСЕРВІС», а також скасування рішення про визначення переможця процедури закупівлі ТОВ «АТМОТЕРРА» та проведення повторної оцінки
Автор: ТОВ "ЮГГІДРОСЕРВІС", Евгений Попа +380934242525 yggidroservis@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: c38f9718101147fc9d6bef00731c2182
Заголовок пункту скарги: Щодо пункту 1 Протоколу про відхилення пропозиції ТОВ «ЮГГІДРОСЕРВІС»: "ненадання договору з Львівводоканал"
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Детально ознайомившись з тендерною документацією (далі – ТД) Замовника, зазначаємо, що ТД останнього дійсно містить вимоги які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним ТА ІНШИМ ВИМОГАМ до предмета закупівлі: у документі «3.1 Додаток 1 - Перелік для учасника.docx», а саме у частині 4 п.1.3.,1.4. зазначеного Додатку який має назву: «ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ ТА/АБО ІНФОРМАЦІЇ, ЯКІ ПОДАЮТЬСЯ УЧАСНИКОМ У СКЛАДІ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ», у наступній редакції:




















Щодо «невиконання» вимог підпунктів 1.3 частини 4 Додатку №1 до тендерної документації та вимог про усунення невідповідностей, зазначаємо:
У п.1.3. Тендерної документації Замовника дійсно зазначено: «Для належного надання послуг здійснюється забір води з існуючих мереж водопостачання через стояк, обладнаний приладом обліку води, що підтверджується договором, укладеним з ЛМКП «Львівводоканал» про забір води, що діє на період надання послуг.»;

Замовник відхилив пропозицію Учасника та Договір, що був завантажений Учасником укладений з ЛМКП «Львівводоканал», що є ПІДТВЕРДЖЕННЯМ ВИМОГ ДО УЧАСНИКІВ ЗАКУПІВЛІ посилаючись на абзац 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей - тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей та абзацу 5 підпункту 1 пункту 44 Особливостей та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Зазначаємо що Замовник у своєму повідомленні про усунення невідповідностей взагалі не зазначав даний документ як такий що вимагається надати, натомість даний Договір був однією з вимог для підтвердження ІНШИХ харасткеристик закупівлі, т.я. наяність/відсутність даного договору взагалі не впливає на характеристики саме ПРЕДМЕТА закупівлі, яким є надання послуг, а не наявність договірних відносин з КОНКРЕТНИМ суб’єктом водопостачання, а саме «Львівводоканал».
Мало того у п. 44 особливостей чітко зазначено що пропозиція відхиляється Замовником за умови що інформація або документи що не відповідають вимогам, не МОЖУТЬ БУТИ УСУНУТІ, проте даний документ як і договір про на утилізацію відходів (мулу, тощо), що діє на період надання послуг, або договір з організацією, що має ліцензію на захоронення відходів, який є пунктом 1.4 ЦЬОГО Ж розділу.

Тобто самим Замовником неоднаково трактуються пункти 1.3. і 1.4. Додатку 1 Тендерної документації, а дії Замовника незрозумілі, чому Учаснику було надано 24 години для усунення невідповідності в п.1.4, але не надано 24 години для усунення невідповідності в п.1.3., які є рівнозначними для надання послуг згідно предмету закупівлі та викладені в одному розділі ТД послідовно.
Хочемо зазначити що згідно з сталою практикою АМКУ та ДАСУ дії Замовника вважаються порушенням коли необхідний документ не було завантажено, а Замовником не надано 24 години на усунення даної невідповідності, а саме:
1) Рішення Колегії №14717-р/пк-пз від 30.07.2020;
2) Рішення Колегії від 07.02.2025 №1898-р/пк-пз;
3) Рішення Колегії №4559-р/пк-пз від 12.03.2024;
4) Рішення № 127-р/пк-пз від 05.01.2021.
Відповідна практика сформувалася і судовій системі, наприклад Постанова Оріхівського районного суду Запорізької області від 12.10.2020 по справі №323/1959/20 або Рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 21.10.2020 по справі №280/5194/20.
Також Законом чітко регламентується питання що є предметом даної Скарги та вказано: «якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель».
Просимо звернути увагу, що законодавцем чітко визначено що «Повідомлення з вимогою розміщується як до документів що подані Учасником, так і до документів подання яких вимагалося (тобто які не були подані з різни причин)», тобто Замовник необґрунтовано та на нашу думку упереджено не застосував положення Закону і відхилив пропозицію Учасника.

Мало того, хотіли б зазначити що згідно ч.2 п. 44 Особливостей зазначено що Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли:
не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей;

є такою, строк дії якої закінчився;

є такою, ціна якої перевищує очікувану вартість предмета закупівлі, визначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, якщо замовник у тендерній документації не зазначив про прийняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, та/або не зазначив прийнятний відсоток перевищення або відсоток перевищення є більшим, ніж зазначений замовником в тендерній документації;

не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону;

Тобто посилаючись на даний пункт Особливостей, Замовник взагалі не обґрунтував як його положення відносяться до документів що були надані в пропозиції учасника та під час усунення невідповідностей, оскільки Учасник самостійно надав всі необхідні документи, що тільки підтверджує можливість учасників для усунення недоліків.
Тендерна пропозиція учасника НЕ Є такою строк якої закінчився, її ціна НЕ ПЕРЕВИЩУЄ очікувану вартість, та відповідає вимогам ст.22 Закону, тобто відповідає всім необхідним вимогам Закону та Особливостей згідно з п.44, а тому на нашу думку була відхилена безпідставно.

Додатково хочемо зазначити що вимоги з інформацією про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі було викладено в Додатку 3 до ТД (файл «3.3. Додаток 3 Технічна специфікація.docx» в якому чітко зазначено необхідні вимоги до характеристик предмета та взагалі не згадується про наявність чи відсутність будь-яких договорів у Учасника з жодним контрагентами, як такими які є необхідні для підтвердження технічних, кількісних чи якісних характеристик, а отже посилання Замовника на недотримання Учасником характеристик предмета закупівлі є неаргументованим на безпідставним, а рішення щодо відхилення пропозиції Учасника – неправомірним.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 0f951ad630324c68b2bd124cf45ee9a8
Заголовок пункту скарги: Щодо пункту 2 Протоколу про відхилення пропозиції ТОВ «ЮГГІДРОСЕРВІС»: ненадання договору про захоронення відходів
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Згідно з текстом протоколу відхилення Замовника: 28.04.2025 опубліковано повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, а саме, надати надати документ, що підтверджує продовження дії договору №16 від 01.02.2024 про надання послуг з прийому та утилізації рідких побутових відходів та мулових відходів, укладеного між КП «Комунальник» та ТОВ «ЮГГІДРОСЕРВІС» на період надання послуг, а саме на 2025 рік.
Однак, всупереч даним вимогам учасником у термін що не перевищує 24 години не надано Замовнику документів, що підтверджую продовження дії договору №16 від 01.02.2024

Поряд з цим, в період виправлення невідповідностей виявлених Замовником під час розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ЮГГІДРОСЕРВІС», учасником було завантажено скан-копію договору №38969 від 25.04.2025 (файл з назвою «Договір на захоронення побутовий відходів Екосфера.pdf» який експортовано 29-04-2025, 13:58:45), однак такі дії учасника суперечать нормам пункту 31 Особливостей та частини 8 статті 26 Закону.

Щодо «невиконання» вимог пункту 31 Особливостей та частини 8 статті 26 Закону хочемо зазначити що відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» замовник розглядає подані тендерні пропозиції з урахуванням виправлення або невиправлення учасниками виявлених невідповідностей.
Якщо виправлення виявлених невідповідностей зі сторони Учасника шляхом завантаження нових документів не призвело до зміни предмета закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) і учасник надав документи на підтвердження кваліфікаційних критеріїв визначених замовником в тендерній документації, то можна розглянути на відповідність вимогам тендерної документації тендерну пропозицію з врахуванням виправлень.
Тобто завантаження нового договору про утилізацію побутових відходів з іншим контрагентом та більш новою датою ніяким чином не змінює предмет закупівлі (його найменування, марку, тощо).
Аналогічна позиція АМКУ викладена у Рішенні від 02.12.2021 № 26867.

Також хочемо зазначити що Замовником чомусь взагалі НЕ ВРАХОВАНО ч. 9 ст. 26 Закону «Учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей».
Замовник розглядає подані тендерні пропозиції з урахуванням виправлення або невиправлення учасниками виявлених невідповідностей.

Тобто в цьому питанні навіть відсутня можливість іншого, аніж зазначеного, трактування тексту Закону. Невідповідності усуваються шляхом завантаження через електронну систему закупівель УТОЧНЕНИХ АБО НОВИХ документів.
Відповідно до цього, учасником ТОВ «ЮГГІДРОСЕРВІС» і було завантажено новий документ «Договір на захоронення побутовий відходів Екосфера.pdf» який повністю відповідає вимогам ТД, завантажений до спливу 24 годин на усунення невідповідностей та має юридичну силу протягом всього строку надання послуг, а саме до кінця 2025 року.


Додатково надаємо скріншот з документації Замовника (Розділ V. Оцінка тендерної пропозиції) в якій частко вказано що Учасник виправляє невідповідності шляхом завантаження виправлених або нових документі, отже Замовник суперечить своїм же положенням тендерної документації та чинному законодавству України.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір