-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
«Послуги з облаштування приміщення туалету для інвалідів»
Завершена
400 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 4 000.00 UAH
мін. крок: 1% або 4 000.00 UAH
Період оскарження:
15.04.2025 15:34 - 21.04.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
СКАРГА на рішення про відхилення тендерної пропозиції ( на підставі пункту 44 Постанова №1178 від 12.10.2022р.)
Номер:
93a4419fc3fd406984bba2b6a440412e
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-04-15-010793-a.a1
Назва:
СКАРГА на рішення про відхилення тендерної пропозиції ( на підставі пункту 44 Постанова №1178 від 12.10.2022р.)
Скарга:
Дана скарга сформована та подана у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості, Постанова №1178) на рішення замовника, у порядку та строки, визначених статтею 18 Закону та пунктом 59 Особливостей).
Київський фаховий коледж туризму та готельного господарства Міносвіти і науки України (код ЄДРПОУ 05408295) (далі – Замовник) від 15 квітня 2025 року було оголошено процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями), «Послуги з облаштування приміщення туалету для інвалідів» за кодом ДК 021:2015:45450000-6: Інші завершальні будівельні роботи.
Фактичні обставини
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ГРАНЕЛЬ» (далі – Скаржник) подав тендерну пропозицію та взяв участь у вищевказаній процедурі, оголошеній Замовником, а також виграв аукціон за результатами закупівлі, і далі перебував на стадії кваліфікації із найнижчою ціною тендерної пропозиції.
Розкриття тендерних пропозицій учасників відбулось 15 квітня 2025 року.
Згідно з реєстром отриманих тендерних пропозицій участь у закупівлі взяли наступні учасники:
Учасник Первинна пропозиція Остаточна пропозиція
Товариство з обмеженою відповідальністю «ГРАНЕЛЬ» (далі – Скаржник) 344 156,76
UAH з ПДВ 325 999,00
UAH з ПДВ
ТОВ "БК "Нові Зодчі" 389 000,00
UAH з ПДВ 326 000,00
UAH з ПДВ
Учасник - Скаржник запропонував найкращу ціну «325 999,00 грн. з ПДВ» під час аукціону для послуг за ДК 021:2015: 18110000-3 — Формений одяг, чим його пропозиція зберігає більше 250 000,00 грн. кошторису Замовника.
25 квітня 2025 року Замовник ухвалив рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника, що було зафіксовано в протоколі відхилення тендерної пропозиції (Протокол № 135) (далі – Протокол). Замовник обґрунтував своє рішення відсутністю «дозвільних документів», посилаючись на вимоги, що відсутні в тендерній документації.
Скаржник, ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ГРАНЕЛЬ», вважає, що зазначені рішення, дії чи бездіяльність замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, призвели до порушення норм законодавства України у сфері публічних закупівель, зокрема Закону та Особливостей, у зв’язку з чим, керуючись статтею 18 Закону та у строк, абзацом 3 пункту 56 Особливостей (протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю), звертаємось до Постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Колегія) зі скаргою з огляду на таке:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга до АМКУ на рішення про відхилення ua-2025-04-15-010793-a.doc 27.04.2025 21:47
- протокол дискваліфікація(1).PDF 27.04.2025 21:47
- протокол переможця(1).PDF 27.04.2025 21:47
- Технічний опис.PDF 27.04.2025 21:47
- Скарга до АМКУ на рішення про відхилення ua-2025-04-15-010793-a.pdf 27.04.2025 21:47
- Тендерна документація послуги.doc 27.04.2025 21:47
- sign.p7s 29.04.2025 09:10
- Скарга до АМКУ на рішення про відхилення ua-2025-04-15-010793-a кінцева редакція.pdf 29.04.2025 14:51
- Скарга до АМКУ на рішення про відхилення ua-2025-04-15-010793-a кінцева редакція.doc 29.04.2025 14:51
- Скарга до АМКУ на рішення про відхилення ua-2025-04-15-010793-a кінцева редакція.pdf 29.04.2025 14:52
- Скарга до АМКУ на рішення про відхилення ua-2025-04-15-010793-a кінцева редакція.doc 29.04.2025 14:52
- Скарга до АМКУ на рішення про відхилення ua-2025-04-15-010793-a кінцева редакція.pdf 29.04.2025 14:53
- Скарга до АМКУ на рішення про відхилення ua-2025-04-15-010793-a кінцева редакція.doc 29.04.2025 14:53
- Скарга до АМКУ на рішення про відхилення ua-2025-04-15-010793-a кінцева редакція.pdf 29.04.2025 14:54
- Скарга до АМКУ на рішення про відхилення ua-2025-04-15-010793-a кінцева редакція.doc 29.04.2025 14:54
- Скарга до АМКУ на рішення про відхилення ua-2025-04-15-010793-a кінцева редакція.pdf 29.04.2025 14:54
- Скарга до АМКУ на рішення про відхилення ua-2025-04-15-010793-a кінцева редакція.doc 29.04.2025 14:54
- Скарга до АМКУ на рішення про відхилення ua-2025-04-15-010793-a кінцева редакція.doc 29.04.2025 14:54
- Скарга до АМКУ на рішення про відхилення ua-2025-04-15-010793-a кінцева редакція.pdf 29.04.2025 14:54
- Рішення від 01.05.2025 №6938.pdf 01.05.2025 17:02
- Інформація про резолютивну частину рішення від 09.05.2025 №7469.pdf 12.05.2025 16:26
- Рішення від 09.05.2025 №7469.pdf 14.05.2025 11:59
- Обгрунтування 02.05.2025 11:52
- Обгрунтування WORD 02.05.2025 11:52
- Тендерна документація 02.05.2025 11:53
- Тендерна документація WORD 02.05.2025 11:53
- Довідка ТОВ "ГРАНЕЛЬ" про ліцензію 02.05.2025 11:53
- Ліцензія та дозволи ТОВ "БК "Нові Зодчі" 02.05.2025 11:53
- Калькулятор розрахунку класу наслідків 02.05.2025 11:53
- Дефектний акт ТОВ "БК "Нові Зодчі" 02.05.2025 11:53
- Дефектний акт ТОВ "БК "Нові Зодчі" EXCEL 02.05.2025 11:53
- Договірна ціна ТОВ "БК "Нові Зодчі" 02.05.2025 11:53
- Договірна ціна ТОВ "БК "Нові Зодчі" Excel 02.05.2025 11:53
- Зведений кошторис ТОВ "БК "Нові Зодчі" 02.05.2025 11:53
- Зведений кошторис ТОВ "БК "Нові Зодчі" excel 02.05.2025 11:53
- Об'єктний кошторис ТОВ "БК "Нові Зодчі" 02.05.2025 11:53
- Об'єктний кошторис ТОВ "БК "Нові Зодчі" excel 02.05.2025 11:53
- Локальний кошторис ТОВ "БК "Нові Зодчі" Excel 02.05.2025 11:53
- Локальний кошторис ТОВ "БК Нові Зодчі" 02.05.2025 11:53
- Підсумкова відомість ресурсів ТОВ "БК "Нові Зодчі" 02.05.2025 11:53
- Підсумкова відомість ресурсів ТОВ "БК "Нові Зодчі" Excel 02.05.2025 11:53
- Технічний паспорт будівлі коледжу 02.05.2025 11:53
Дата прийняття скарги до розгляду:
29.04.2025 13:08
Дата розгляду скарги:
09.05.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
01.05.2025 17:04
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
14.05.2025 12:02
Дата виконання рішення Замовником:
21.05.2025 12:28
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Київський фаховий коледж туризму та готельного господарства забов'язується виконати рішення № 7469-р/пк-пз від 09.05.2025 року видане Антимонопольним комітетои України
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
da9db1e191964a538b954fd09878fbb5
Заголовок пункту скарги:
1. Щодо неправомірного рішення ЗАМОВНИКА щодо відхилення тендерної пропозиції Скаржника:
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Протокол № 135 від 25 квітня 2025 року про відхилення тендерної пропозиції Скаржника містить наступні підстави:
«Під час розгляду першого питання порядку денного:
За рішенням уповноваженої особи від 15.04.2025 року №116 оголошено проведення відкритих торгів з урахуванням положень Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні на протязі 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ від 12 жовтня 2022 року №1178 (далі — Особливості), за предметом закупівлі «Послуги з облаштування приміщення туалету для інвалідів», унікальний номер оголошення про проведення відкритих торгів, присвоєний електронною системою закупівель: UA-2025-04-15-010793-а (далі — Закупівля).
ТОВ «ГРАНЕЛЬ» не надав, у складі тендерної пропозиції, ліцензію на виконання робіт, аргументуючи, що даний документ не потрібен при виконанні робіт з облаштування туалету для інвалідів. Будівля коледжу побудована в 1977 році. Дані роботи проводитимуться з несучими стінами, які мають тріщини та багато недоліків, враховуючи їх вік. У коледжі знаходиться багато працівників та студентів кожного дня - це велике навантаження на будівлю, тому такий тип робіт має підвищений клас наслідків і наявність ліцензії для виконання робіт предмету закупівлі і в цілому для всіх робіт, які проводяться у старій будівлі є необхідною. Також у складі тендерної пропозиції учасником не було додано заповненого проекту договору який вимагався у додатку 8 тендерної документації.
Під час розгляду другого питання порядку денного:
На виконання вимог замовник в електронній системі закупівель оприлюднює інформацію про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення, протягом одного дня з дати ухвалення рішення.
ВИРІШИЛА:
1. Відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі ТОВ "ГРАНЕЛЬ" у зв'язку з відсутністю необхідних документів.
2. Забезпечити оприлюднення в електронній системі закупівель інформації про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення.»
Скаржник із такими підставами відхилення не погоджується та повідомляє, що вони є незаконними на підставі наступного:
1.1 Щодо неналежного оформлення протоколу про відхилення Скаржника:
1. Щодо нібито відсутності ліцензії на виконання робіт
Твердження Замовника про обов'язковість надання ліцензії є безпідставним з огляду на таке.
Відповідно до положень Додатку 8 до Тендерної документації, який містить Перелік документів та інформації, які повинен надати учасник у складі тендерної пропозиції, у пункті 15 зазначено:
"у разі, якщо діяльність, пов’язана з предметом закупівлі, підлягає ліцензуванню або носить дозвільний характер, замовник може передбачити надання у складі тендерної пропозиції копії відповідної ліцензії/дозволу".
Таким чином, перелік документів має загальний і необов’язковий характер, а тендерна документація в частині вимоги про ліцензію залишилася в шаблонному, невідредагованому вигляді без конкретизації вимоги щодо обов'язковості надання такого документа.
Крім того, відповідно до технічного завдання предметом закупівлі є «Послуги з облаштування приміщення туалету для інвалідів», які належать до поточних ремонтних робіт.
Відповідно до чинного законодавства України, зокрема Закону України "Про ліцензування видів господарської діяльності" та підзаконних актів, поточний ремонт об'єктів будівництва не потребує отримання ліцензії або іншого дозвільного документа.
Також у складі тендерної пропозиції ТОВ "ГРАНЕЛЬ" було надано відповідну довідку, яка підтверджує, що для здійснення заявлених робіт отримання ліцензії не передбачено законодавством.
Таким чином, підстави для відхилення тендерної пропозиції через відсутність ліцензії є незаконними та необґрунтованими.
2. Щодо нібито незаповненого проекту договору
Відповідно до положень Додатку 8 до Тендерної документації, який містить Перелік документів та інформації, які повинен надати учасник у складі тендерної пропозиції, у пункті 8 зазначено:
"8) проект договору, підготовлений у відповідності з Додатком 5, який повинен бути заповнений для сторони учасника, включаючи додатки та специфікації до нього, підписаний уповноваженою особою учасника і містити печатку учасника. При заповнені проекту договору та додатків до договору цінові показники можуть не зазначатися (не заповнюватися);".
Замовник також послався на ненадання заповненого проекту договору як на підставу для відхилення тендерної пропозиції. При цьому при формуванні тендерної документації, Замовник не зазначив Додаток № 5 серед завантажених документів.
Є визначений документ «Договір.docx», що не містить номеру додатку, примітки, предмету, коду ДК.
Водночас відповідно до положень пункту 43 Особливостей здійснення публічних закупівель та частини 16 статті 29 Закону України "Про публічні закупівлі", якщо під час розгляду тендерної пропозиції Замовник виявляє невідповідності у документах, він зобов'язаний надати учаснику 24 години на усунення таких невідповідностей через електронну систему закупівель.
Факт незаповнення певних розділів проекту договору є саме такою невідповідністю, яка підлягає усуненню в установленому порядку без відхилення пропозиції без надання права на виправлення.
Замовник не надав ТОВ "ГРАНЕЛЬ" можливості усунути невідповідності у межах 24 годин, чим порушив обов'язкові вимоги законодавства щодо порядку розгляду тендерних пропозицій.
Висновок
Підстави для відхилення тендерної пропозиції ТОВ "ГРАНЕЛЬ", викладені у протоколі, є неправомірними з огляду на таке:
• вимога щодо обов'язкової наявності ліцензії була відсутня у опублікованій формі тендерної документації;
• відповідно до технічного завдання документації закупівлі і законодавства України, виконання поточного ремонту не потребує дозволів/ліцензії;
• замовник порушив вимоги пункту 43 Особливостей і статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі», не надавши учаснику 24 години на усунення невідповідностей в частині вимоги про надання заповненого проекту договору.
• Учасником використано підставою відхилення те, що не передбачено окреми додатком «переліком документів» учасника, що порушує вимогу пункту 44 Особливостей.
Виходячи з вищевикладеного, рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ГРАНЕЛЬ» має бути визнано незаконним і таким, що підлягає скасуванню.
Відповідно останнього абзацу пункту 44 Особливостей встановлено, що відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому пункту 28 цих особливостей, не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту.
Крім того, відповідно до пункту 46 Особливостей встановлено, що інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні положення цих особливостей та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дати ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику процедури закупівлі/переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель.
Тобто Замовник зобов’язаний протягом одного дня з дати ухвалення рішення оприлюднити в електронній системі закупівель інформацію про відхилення тендерної пропозиції. В цій інформації має бути чітко зазначено підстави відхилення з посиланням на відповідні положення Особливостей здійснення закупівель та конкретні вимоги тендерної документації, яким не відповідає тендерна пропозиція або учасник. При цьому необхідно детально пояснити, у чому саме полягає така невідповідність. Оприлюднена інформація автоматично надсилається учаснику або переможцю, тендерна пропозиція якого була відхилена, через електронну систему закупівель, що Замовником не було виконано, протокол не містить посилання на пункт Документації закупівлі, який не виконаний Скаржником, а також наведене аргументація відхилення не відповідає законодавству України, і такі незаконні вимоги відсутні в документації закупівлі: «»
Відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ГРАНЕЛЬ» у процедурі закупівлі № ua-2025-04-15-010793-a є незаконним через порушення вимог Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей здійснення публічних закупівель, затверджених постановою Кабінету Міністрів України.
Додатково, протокол відхилення не містить конкретного переліку документів які не надані Скаржником в частині дозвільних документів. Замовник не зазначив, які саме документи учасника є неналежними, які конкретні положення тендерної документації були порушені або які вимоги залишилися невиконаними. Такий підхід може свідчити про дискримінаційний характер рішення.
Окрім цього, рішення замовника є незаконним і з тієї причини, що учаснику не було надано можливості усунути виявлені невідповідності протягом 24 годин. Відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо недоліки у документації можуть бути виправлені без зміни змісту тендерної пропозиції, замовник зобов'язаний надати учаснику відповідний час для їх усунення. Відсутність у протоколі пояснень щодо того, чому така можливість не була надана, є порушенням законодавства та створює передумови для оскарження рішення.
Формальне або безпідставне відхилення пропозиції учасника, який подав найбільш економічно вигідну пропозицію, також порушує принципи закупівель, зокрема щодо забезпечення добросовісної конкуренції. Такий підхід може свідчити про намір обмежити конкуренцію або неправомірно віддати перевагу іншому учаснику.
З огляду на зазначене, рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ГРАНЕЛЬ» є незаконним та може бути оскаржене в Антимонопольному комітеті України. Відповідно до статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», учасник має право подати скаргу на дії замовника та вимагати скасування неправомірного рішення про відхилення його тендерної пропозиції.
1.2 Щодо виконання вимог тендерної документації в частині Технічного завдання:
Умови документації закупівлі:
Відповідно до положень Додатку 8 до Тендерної документації, який містить Перелік документів та інформації, які повинен надати учасник у складі тендерної пропозиції, у пункті 4 зазначено:
«4) інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, підготовлені у відповідності з вимогами п.6 розділу 3 Тендерної документації та Додатка 4 до тендерної документації:».
Відповідно до Додатку Технічнний опис, відповідно додаток 4 ТД, встановлено, що у складі тендерної документації учасник має надати акт огляду приміщення з обсягами робіт та вартістю.
Учасник повинен мати столяра, сантехніка, плиточника та електрика, що підпадають під кваліфікацію робіт.
Загальна вартість послуги становить 400 000,00 грн з ПДВ.
Загальна вартість включає витрати на матеріали для виконання робіт.
Скаржник – ТОВ «ГРАНЕЛЬ» – у складі своєї тендерної пропозиції надав усі документи, передбачені Додатка 8 до Тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції».
Зокрема, Скаржник у складі тендерної пропозиції подав ряд документів на підтвердження відповідності технічному завданню закупіві(додаються):
1. «471ДЦ.pdf; 47ДЦ.pdf ;– супровідна документація до договірної ціни та ресурсного забезпечення виконання робіт.»;
2. «додаток 4.pdf»;
3. «Додаток 1.pdf»;
4. «ліцензція.pdf»(лист пояснення).
Скаржником надано всі необхідні документи для підтвердження виконання вимог, зазначених у додатку № 8 ТД.Усі документи відповідають вимогам щодо підтвердження технічних і якісних характеристик послуг – предмету закупівлі.
Замовник, створюючи додаткові умови та вимоги на стадії перевірки тендерної документації, порушує основні принципи публічних закупівель, зокрема принципи відкритості, прозорості та недискримінації. Замість того, щоб чітко визначити всі вимоги на етапі публікації тендерної документації, замовник ставить додаткові вимоги після подання тендерних пропозицій, що створює дискримінаційний підхід до учасників. Учасники не могли передбачити ці вимоги, оскільки вони не були зазначені в початковій документації, що порушує принцип рівності всіх учасників. Такі дії призводять до ситуації, коли учасники закупівлі не мали можливості підготувати свої пропозиції відповідно до нових, несподіваних вимог, що є порушенням принципів добросовісної конкуренції та прозорості, що в свою чергу ставить під сумнів законність та справедливість самого процесу закупівлі.
Таким чином, у складі тендерної пропозиції Скаржника були надані всі документи, передбачені тендерною документацією. Відповідно до останнього абзацу пункту 44 Особливостей, відсутність будь-яких інших документів, що не передбачені додатками до тендерної документації, не є підставою для відхилення тендерної пропозиції.
З огляду на викладене, рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції Скаржника є незаконним та підлягає скасуванню. Скаржник має всі правові підстави для звернення до Антимонопольного комітету України зі скаргою про неправомірне відхилення його тендерної пропозиції.
Відхилення тендерної пропозиції Скаржника є безпідставним та незаконним, оскільки не відповідає вимогам Закону України "Про публічні закупівлі" та Особливостей.
Враховуючи зазначене, рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції Скаржника підлягає скасуванню, а його пропозиція має бути повторно розглянута відповідно до вимог законодавства.
2. Щодо порушення порядку проведення процедури закупівлі – Замовник надав 24 години (із повідомленням, що не відповідає вимогам законодавства):
Звертаємо увагу, що за наявних запитань до тендерної пропозиції учасника Замовника має можливість здійснити уточнення в період вивчення тендерної пропозиції або оприлюднити вимогу про усунення невідповідностей протягом 24 годин.
Відповідно до пункту 43 Особливостей, Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження
Відповідно до пункту 16 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей повинно містити таку інформацію:
1) перелік виявлених невідповідностей;
2) посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності;
3) перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей.
Замовник не може розміщувати щодо одного й того ж учасника процедури закупівлі більш ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження.
Відповідно до частини 16 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі», якщо під час розгляду тендерної пропозиції замовник виявляє невідповідності в документах, які стосуються відповідності учасника кваліфікаційним критеріям (у тому числі матеріально-технічної бази), він зобов’язаний надати учаснику 24 години на усунення таких невідповідностей.
Відповідно до вимог пункту 43 Особливостей здійснення публічних закупівель, якщо замовник під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником, замовник має зобов'язання розмістити повідомлення про усунення таких невідповідностей у електронній системі закупівель не пізніше ніж за два робочі дні до завершення строку розгляду тендерних пропозицій. Водночас, згідно з цією нормою, невідповідності в інформації та/або документах, що не призводять до зміни суті пропозиції, а саме — предмета закупівлі, найменування товару, марки, моделі тощо, можуть бути усунені без внесення змін до змісту самої пропозиції.
У даному випадку, тендерна пропозиція учасника ТОВ «ГРАНЕЛЬ» повністю відповідає вимогам технічного завдання, яке було надано в складі пропозиції, а також ціновій пропозиції, що містить чітке і повне визначення предмета закупівлі згідно вимог Замовника, відповідно до вимог тендерної документації. Усі документи, що стосуються технічних характеристик і цінової пропозиції, були надані учасником у відповідності до умов тендерної документації, а протокол стосується «дозволів/ліцензій» та «проект договору».
Отже, навіть за наявних тверджень замовник в частині «дозволів/ліцензій» та «проект договору» надання 24 годин «не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури» закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо., таких як сертифікати або паспорти якості, не впливає на сам предмет закупівлі, який чітко визначено в технічному завданні та ціновій пропозиції. Ці документи є лише додатковими для підтвердження відповідності вимогам, але не змінюють ні найменування, ні характеристики товару, запропонованого учасником.
З огляду на це, замовник був зобов'язаний надати учаснику можливість усунути невідповідності протягом 24 годин, як це передбачено пунктом 43 Особливостей. Оскільки ці невідповідності не змінюють суті тендерної пропозиції і не стосуються зміни предмета закупівлі, надання 24 годин для усунення документальних недоліків не призводило б до зміни предмета закупівлі чи його характеристик, що повинно було бути враховано замовником при ухваленні рішення.
Таким чином, відхилення тендерної пропозиції без надання можливості виправити документи протягом 24 годин є неправомірним, оскільки Скаржником надано належні документи на підтвердження відповідності технічного завдання, то по будь-яких інших недоліках Замовник повинен був надати 24 години, якщо встановив невідповідності.
Тому Дії замовника є незаконними, оскільки вони суперечать положенням Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей, а також обмежують право учасника на добросовісну конкуренцію.
«Під час розгляду першого питання порядку денного:
За рішенням уповноваженої особи від 15.04.2025 року №116 оголошено проведення відкритих торгів з урахуванням положень Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні на протязі 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ від 12 жовтня 2022 року №1178 (далі — Особливості), за предметом закупівлі «Послуги з облаштування приміщення туалету для інвалідів», унікальний номер оголошення про проведення відкритих торгів, присвоєний електронною системою закупівель: UA-2025-04-15-010793-а (далі — Закупівля).
ТОВ «ГРАНЕЛЬ» не надав, у складі тендерної пропозиції, ліцензію на виконання робіт, аргументуючи, що даний документ не потрібен при виконанні робіт з облаштування туалету для інвалідів. Будівля коледжу побудована в 1977 році. Дані роботи проводитимуться з несучими стінами, які мають тріщини та багато недоліків, враховуючи їх вік. У коледжі знаходиться багато працівників та студентів кожного дня - це велике навантаження на будівлю, тому такий тип робіт має підвищений клас наслідків і наявність ліцензії для виконання робіт предмету закупівлі і в цілому для всіх робіт, які проводяться у старій будівлі є необхідною. Також у складі тендерної пропозиції учасником не було додано заповненого проекту договору який вимагався у додатку 8 тендерної документації.
Під час розгляду другого питання порядку денного:
На виконання вимог замовник в електронній системі закупівель оприлюднює інформацію про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення, протягом одного дня з дати ухвалення рішення.
ВИРІШИЛА:
1. Відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі ТОВ "ГРАНЕЛЬ" у зв'язку з відсутністю необхідних документів.
2. Забезпечити оприлюднення в електронній системі закупівель інформації про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення.»
Скаржник із такими підставами відхилення не погоджується та повідомляє, що вони є незаконними на підставі наступного:
1.1 Щодо неналежного оформлення протоколу про відхилення Скаржника:
1. Щодо нібито відсутності ліцензії на виконання робіт
Твердження Замовника про обов'язковість надання ліцензії є безпідставним з огляду на таке.
Відповідно до положень Додатку 8 до Тендерної документації, який містить Перелік документів та інформації, які повинен надати учасник у складі тендерної пропозиції, у пункті 15 зазначено:
"у разі, якщо діяльність, пов’язана з предметом закупівлі, підлягає ліцензуванню або носить дозвільний характер, замовник може передбачити надання у складі тендерної пропозиції копії відповідної ліцензії/дозволу".
Таким чином, перелік документів має загальний і необов’язковий характер, а тендерна документація в частині вимоги про ліцензію залишилася в шаблонному, невідредагованому вигляді без конкретизації вимоги щодо обов'язковості надання такого документа.
Крім того, відповідно до технічного завдання предметом закупівлі є «Послуги з облаштування приміщення туалету для інвалідів», які належать до поточних ремонтних робіт.
Відповідно до чинного законодавства України, зокрема Закону України "Про ліцензування видів господарської діяльності" та підзаконних актів, поточний ремонт об'єктів будівництва не потребує отримання ліцензії або іншого дозвільного документа.
Також у складі тендерної пропозиції ТОВ "ГРАНЕЛЬ" було надано відповідну довідку, яка підтверджує, що для здійснення заявлених робіт отримання ліцензії не передбачено законодавством.
Таким чином, підстави для відхилення тендерної пропозиції через відсутність ліцензії є незаконними та необґрунтованими.
2. Щодо нібито незаповненого проекту договору
Відповідно до положень Додатку 8 до Тендерної документації, який містить Перелік документів та інформації, які повинен надати учасник у складі тендерної пропозиції, у пункті 8 зазначено:
"8) проект договору, підготовлений у відповідності з Додатком 5, який повинен бути заповнений для сторони учасника, включаючи додатки та специфікації до нього, підписаний уповноваженою особою учасника і містити печатку учасника. При заповнені проекту договору та додатків до договору цінові показники можуть не зазначатися (не заповнюватися);".
Замовник також послався на ненадання заповненого проекту договору як на підставу для відхилення тендерної пропозиції. При цьому при формуванні тендерної документації, Замовник не зазначив Додаток № 5 серед завантажених документів.
Є визначений документ «Договір.docx», що не містить номеру додатку, примітки, предмету, коду ДК.
Водночас відповідно до положень пункту 43 Особливостей здійснення публічних закупівель та частини 16 статті 29 Закону України "Про публічні закупівлі", якщо під час розгляду тендерної пропозиції Замовник виявляє невідповідності у документах, він зобов'язаний надати учаснику 24 години на усунення таких невідповідностей через електронну систему закупівель.
Факт незаповнення певних розділів проекту договору є саме такою невідповідністю, яка підлягає усуненню в установленому порядку без відхилення пропозиції без надання права на виправлення.
Замовник не надав ТОВ "ГРАНЕЛЬ" можливості усунути невідповідності у межах 24 годин, чим порушив обов'язкові вимоги законодавства щодо порядку розгляду тендерних пропозицій.
Висновок
Підстави для відхилення тендерної пропозиції ТОВ "ГРАНЕЛЬ", викладені у протоколі, є неправомірними з огляду на таке:
• вимога щодо обов'язкової наявності ліцензії була відсутня у опублікованій формі тендерної документації;
• відповідно до технічного завдання документації закупівлі і законодавства України, виконання поточного ремонту не потребує дозволів/ліцензії;
• замовник порушив вимоги пункту 43 Особливостей і статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі», не надавши учаснику 24 години на усунення невідповідностей в частині вимоги про надання заповненого проекту договору.
• Учасником використано підставою відхилення те, що не передбачено окреми додатком «переліком документів» учасника, що порушує вимогу пункту 44 Особливостей.
Виходячи з вищевикладеного, рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ГРАНЕЛЬ» має бути визнано незаконним і таким, що підлягає скасуванню.
Відповідно останнього абзацу пункту 44 Особливостей встановлено, що відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому пункту 28 цих особливостей, не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту.
Крім того, відповідно до пункту 46 Особливостей встановлено, що інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні положення цих особливостей та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дати ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику процедури закупівлі/переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель.
Тобто Замовник зобов’язаний протягом одного дня з дати ухвалення рішення оприлюднити в електронній системі закупівель інформацію про відхилення тендерної пропозиції. В цій інформації має бути чітко зазначено підстави відхилення з посиланням на відповідні положення Особливостей здійснення закупівель та конкретні вимоги тендерної документації, яким не відповідає тендерна пропозиція або учасник. При цьому необхідно детально пояснити, у чому саме полягає така невідповідність. Оприлюднена інформація автоматично надсилається учаснику або переможцю, тендерна пропозиція якого була відхилена, через електронну систему закупівель, що Замовником не було виконано, протокол не містить посилання на пункт Документації закупівлі, який не виконаний Скаржником, а також наведене аргументація відхилення не відповідає законодавству України, і такі незаконні вимоги відсутні в документації закупівлі: «»
Відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ГРАНЕЛЬ» у процедурі закупівлі № ua-2025-04-15-010793-a є незаконним через порушення вимог Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей здійснення публічних закупівель, затверджених постановою Кабінету Міністрів України.
Додатково, протокол відхилення не містить конкретного переліку документів які не надані Скаржником в частині дозвільних документів. Замовник не зазначив, які саме документи учасника є неналежними, які конкретні положення тендерної документації були порушені або які вимоги залишилися невиконаними. Такий підхід може свідчити про дискримінаційний характер рішення.
Окрім цього, рішення замовника є незаконним і з тієї причини, що учаснику не було надано можливості усунути виявлені невідповідності протягом 24 годин. Відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо недоліки у документації можуть бути виправлені без зміни змісту тендерної пропозиції, замовник зобов'язаний надати учаснику відповідний час для їх усунення. Відсутність у протоколі пояснень щодо того, чому така можливість не була надана, є порушенням законодавства та створює передумови для оскарження рішення.
Формальне або безпідставне відхилення пропозиції учасника, який подав найбільш економічно вигідну пропозицію, також порушує принципи закупівель, зокрема щодо забезпечення добросовісної конкуренції. Такий підхід може свідчити про намір обмежити конкуренцію або неправомірно віддати перевагу іншому учаснику.
З огляду на зазначене, рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ГРАНЕЛЬ» є незаконним та може бути оскаржене в Антимонопольному комітеті України. Відповідно до статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», учасник має право подати скаргу на дії замовника та вимагати скасування неправомірного рішення про відхилення його тендерної пропозиції.
1.2 Щодо виконання вимог тендерної документації в частині Технічного завдання:
Умови документації закупівлі:
Відповідно до положень Додатку 8 до Тендерної документації, який містить Перелік документів та інформації, які повинен надати учасник у складі тендерної пропозиції, у пункті 4 зазначено:
«4) інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, підготовлені у відповідності з вимогами п.6 розділу 3 Тендерної документації та Додатка 4 до тендерної документації:».
Відповідно до Додатку Технічнний опис, відповідно додаток 4 ТД, встановлено, що у складі тендерної документації учасник має надати акт огляду приміщення з обсягами робіт та вартістю.
Учасник повинен мати столяра, сантехніка, плиточника та електрика, що підпадають під кваліфікацію робіт.
Загальна вартість послуги становить 400 000,00 грн з ПДВ.
Загальна вартість включає витрати на матеріали для виконання робіт.
Скаржник – ТОВ «ГРАНЕЛЬ» – у складі своєї тендерної пропозиції надав усі документи, передбачені Додатка 8 до Тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції».
Зокрема, Скаржник у складі тендерної пропозиції подав ряд документів на підтвердження відповідності технічному завданню закупіві(додаються):
1. «471ДЦ.pdf; 47ДЦ.pdf ;– супровідна документація до договірної ціни та ресурсного забезпечення виконання робіт.»;
2. «додаток 4.pdf»;
3. «Додаток 1.pdf»;
4. «ліцензція.pdf»(лист пояснення).
Скаржником надано всі необхідні документи для підтвердження виконання вимог, зазначених у додатку № 8 ТД.Усі документи відповідають вимогам щодо підтвердження технічних і якісних характеристик послуг – предмету закупівлі.
Замовник, створюючи додаткові умови та вимоги на стадії перевірки тендерної документації, порушує основні принципи публічних закупівель, зокрема принципи відкритості, прозорості та недискримінації. Замість того, щоб чітко визначити всі вимоги на етапі публікації тендерної документації, замовник ставить додаткові вимоги після подання тендерних пропозицій, що створює дискримінаційний підхід до учасників. Учасники не могли передбачити ці вимоги, оскільки вони не були зазначені в початковій документації, що порушує принцип рівності всіх учасників. Такі дії призводять до ситуації, коли учасники закупівлі не мали можливості підготувати свої пропозиції відповідно до нових, несподіваних вимог, що є порушенням принципів добросовісної конкуренції та прозорості, що в свою чергу ставить під сумнів законність та справедливість самого процесу закупівлі.
Таким чином, у складі тендерної пропозиції Скаржника були надані всі документи, передбачені тендерною документацією. Відповідно до останнього абзацу пункту 44 Особливостей, відсутність будь-яких інших документів, що не передбачені додатками до тендерної документації, не є підставою для відхилення тендерної пропозиції.
З огляду на викладене, рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції Скаржника є незаконним та підлягає скасуванню. Скаржник має всі правові підстави для звернення до Антимонопольного комітету України зі скаргою про неправомірне відхилення його тендерної пропозиції.
Відхилення тендерної пропозиції Скаржника є безпідставним та незаконним, оскільки не відповідає вимогам Закону України "Про публічні закупівлі" та Особливостей.
Враховуючи зазначене, рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції Скаржника підлягає скасуванню, а його пропозиція має бути повторно розглянута відповідно до вимог законодавства.
2. Щодо порушення порядку проведення процедури закупівлі – Замовник надав 24 години (із повідомленням, що не відповідає вимогам законодавства):
Звертаємо увагу, що за наявних запитань до тендерної пропозиції учасника Замовника має можливість здійснити уточнення в період вивчення тендерної пропозиції або оприлюднити вимогу про усунення невідповідностей протягом 24 годин.
Відповідно до пункту 43 Особливостей, Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження
Відповідно до пункту 16 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей повинно містити таку інформацію:
1) перелік виявлених невідповідностей;
2) посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності;
3) перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей.
Замовник не може розміщувати щодо одного й того ж учасника процедури закупівлі більш ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження.
Відповідно до частини 16 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі», якщо під час розгляду тендерної пропозиції замовник виявляє невідповідності в документах, які стосуються відповідності учасника кваліфікаційним критеріям (у тому числі матеріально-технічної бази), він зобов’язаний надати учаснику 24 години на усунення таких невідповідностей.
Відповідно до вимог пункту 43 Особливостей здійснення публічних закупівель, якщо замовник під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником, замовник має зобов'язання розмістити повідомлення про усунення таких невідповідностей у електронній системі закупівель не пізніше ніж за два робочі дні до завершення строку розгляду тендерних пропозицій. Водночас, згідно з цією нормою, невідповідності в інформації та/або документах, що не призводять до зміни суті пропозиції, а саме — предмета закупівлі, найменування товару, марки, моделі тощо, можуть бути усунені без внесення змін до змісту самої пропозиції.
У даному випадку, тендерна пропозиція учасника ТОВ «ГРАНЕЛЬ» повністю відповідає вимогам технічного завдання, яке було надано в складі пропозиції, а також ціновій пропозиції, що містить чітке і повне визначення предмета закупівлі згідно вимог Замовника, відповідно до вимог тендерної документації. Усі документи, що стосуються технічних характеристик і цінової пропозиції, були надані учасником у відповідності до умов тендерної документації, а протокол стосується «дозволів/ліцензій» та «проект договору».
Отже, навіть за наявних тверджень замовник в частині «дозволів/ліцензій» та «проект договору» надання 24 годин «не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури» закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо., таких як сертифікати або паспорти якості, не впливає на сам предмет закупівлі, який чітко визначено в технічному завданні та ціновій пропозиції. Ці документи є лише додатковими для підтвердження відповідності вимогам, але не змінюють ні найменування, ні характеристики товару, запропонованого учасником.
З огляду на це, замовник був зобов'язаний надати учаснику можливість усунути невідповідності протягом 24 годин, як це передбачено пунктом 43 Особливостей. Оскільки ці невідповідності не змінюють суті тендерної пропозиції і не стосуються зміни предмета закупівлі, надання 24 годин для усунення документальних недоліків не призводило б до зміни предмета закупівлі чи його характеристик, що повинно було бути враховано замовником при ухваленні рішення.
Таким чином, відхилення тендерної пропозиції без надання можливості виправити документи протягом 24 годин є неправомірним, оскільки Скаржником надано належні документи на підтвердження відповідності технічного завдання, то по будь-яких інших недоліках Замовник повинен був надати 24 години, якщо встановив невідповідності.
Тому Дії замовника є незаконними, оскільки вони суперечать положенням Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей, а також обмежують право учасника на добросовісну конкуренцію.
×
-
Назва доказу:
технічне завдання закупівлі
-
Повʼязаний документ:
Технічний опис.PDF
-
-
Назва доказу:
ТД закупівлі
-
Повʼязаний документ:
Тендерна документація послуги.doc
-
-
Назва доказу:
Скарга в електронному форматі
-
Повʼязаний документ:
Скарга до АМКУ на рішення про відхилення ua-2025-04-15-010793-a.doc
-
-
Назва доказу:
незаконний протокол про відхилення
-
Повʼязаний документ:
протокол дискваліфікація(1).PDF
Вимоги:
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
×
-
1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Визнати рішення Замовника у вигляді протоколу № 135 від 25.04.2025 року про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ГРАНЕЛЬ» неправомірним та необґрунтованим, прийнятим з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель із наступних підстав - Скаржником належним чином надано інформацію та документи на підтвердження технічного завдання закупівлі. 3. Зобов’язати Замовника скасувати рішення у вигляді протоколу № 135 від 25.04.2025 року про відхилення тендерної ТОВ «ГРАНЕЛЬ» через відсутність законних підстав для відхилення тендерної пропозиції Скаржника. 4. Зобов’язати Замовника скасувати рішення у вигляді протоколу № 135 від 25.04.2025 року про відхилення тендерної ТОВ «ГРАНЕЛЬ» через не надання 24 годин для усунення невідповідностей на підставі пункту 43 Особливостей. 5. Зобов’язати Замовника скасувати рішення у вигляді протоколу № 136 від 25.04.2025 року про визначення переможцем тендерної пропозиції ТОВ «БК "Нові Зодчі"» через не відповідність тендерної пропозиції, а саме за відсутності акту огляду об’єкту, який вимагався в складі пропозиції учасників. 6. Зобов’язати Замовника повернутися до розгляду пропозиції ТОВ «ГРАНЕЛЬ» в законному порядку (розглянути пропозицію із дотриманням вимог статті 5 Закону, виставити протокол, укласти договір за результатами закупівлі).
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
468ade03e9b54469a3b63cd6f903185d
Заголовок пункту скарги:
3. Щодо порушення принципів статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» та незаконного визначення переможця:
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
3. Щодо порушення принципів статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» та незаконного визначення переможця:
Рішення Замовника у вигляді протоколу № 136 від 25.04.2025 року про визначення переможцем тендерної пропозиції ТОВ «БК "Нові Зодчі"» є незаконним, так як суперечить наявним невідповідностям учасника, якого визначено переможцем.
Відповідно до положень Додатку 8 до Тендерної документації, який містить Перелік документів та інформації, які повинен надати учасник у складі тендерної пропозиції, у пункті 4 зазначено:
«4) інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, підготовлені у відповідності з вимогами п.6 розділу 3 Тендерної документації та Додатка 4 до тендерної документації:».
Відповідно до Додатку Технічнний опис, відповідно додаток 4 ТД, встановлено, що у складі тендерної документації учасник має надати акт огляду приміщення з обсягами робіт та вартістю.
Учасник повинен мати столяра, сантехніка, плиточника та електрика, що підпадають під кваліфікацію робіт.
Загальна вартість послуги становить 400 000,00 грн з ПДВ.
Загальна вартість включає витрати на матеріали для виконання робіт.
Фактично, ТОВ «БК "Нові Зодчі"», якого визначено переможцем, не надало у складі своєї тендерної пропозиції акту огляду приміщення з обсягами робіт та вартістю, що є обов'язковим документом відповідно до вимог тендерної документації.
Відсутність акту огляду є істотною невідповідністю, яка впливає на можливість виконання договору відповідно до вимог замовника.
Згідно підпункту 2, пункту 44 Особливостей, - замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Відповідно до п. 43 Особливостей, - під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Таким чином відсутність вищенаведеного документа (документів), який є інформацією про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі (технічний паспорт та/або технічні умови тощо) унеможливлює надання вимоги замовником про усунення невідповідностей.
Таким чином, визначення ТОВ «БК "Нові Зодчі"» переможцем торгів за наявності такої невідповідності є неправомірним, а рішення Замовника підлягає скасуванню як таке, що ухвалене з порушенням вимог тендерної документації та законодавства у сфері публічних закупівель.
Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються із дотримання встановлених принципів та недискримінація учасників, а саме закупівлі повинні здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3)відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відхиливши Пропозицію Скаржника, Замовник порушив вимоги пункту 44 Особливостей, згідно з якими замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, зокрема, якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, але підстави для такого відхилення відсутні на підставі наведеного вище.
Застосувавши дискримінаційний підхід під час розгляду Пропозицій Скаржника, а саме – безпідставно відхиливши Пропозицію Скаржника, Замовник порушив право Скаржника на об'єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі. Зазначені дії Замовника є порушенням одного з основних принципів здійснення закупівель, визначеного статтею 5 Закону, а саме – недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Також, учасник - Скаржник запропонував найкращу ціну «325 999,00 грн. із пдв» під час аукціону для предмету закупівлі за кодом ДК 021:2015:45450000-6: Інші завершальні будівельні роботи, чим його пропозиція зберігає більше 20 відсотків кошторису Замовника, та при цьому безпідставно відхиливши її Замовник порушує принцип максимальної економії відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей. Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або не оприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відхилення його пропозиції.
Враховуючи наведену вище інформацію, Скаржник вважає, що наявні підстави для задоволення його скарги в повному обсязі із метою захисту його порушених інтересів в зазначеній закупівлі.
Враховуючи викладене, прийняті рішення, дії чи бездіяльність замовника порушують права Скаржника на чесні та прозорі торги, які здійснюються з дотриманням законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема принципів здійснення закупівель. Скаржник вважає, що його права можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника здійснити вищезазначені дії.
Керуючись пунктом 56 Особливостей та статтями 5, 18, Закону та на підставі зазначеного вище,
Рішення Замовника у вигляді протоколу № 136 від 25.04.2025 року про визначення переможцем тендерної пропозиції ТОВ «БК "Нові Зодчі"» є незаконним, так як суперечить наявним невідповідностям учасника, якого визначено переможцем.
Відповідно до положень Додатку 8 до Тендерної документації, який містить Перелік документів та інформації, які повинен надати учасник у складі тендерної пропозиції, у пункті 4 зазначено:
«4) інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, підготовлені у відповідності з вимогами п.6 розділу 3 Тендерної документації та Додатка 4 до тендерної документації:».
Відповідно до Додатку Технічнний опис, відповідно додаток 4 ТД, встановлено, що у складі тендерної документації учасник має надати акт огляду приміщення з обсягами робіт та вартістю.
Учасник повинен мати столяра, сантехніка, плиточника та електрика, що підпадають під кваліфікацію робіт.
Загальна вартість послуги становить 400 000,00 грн з ПДВ.
Загальна вартість включає витрати на матеріали для виконання робіт.
Фактично, ТОВ «БК "Нові Зодчі"», якого визначено переможцем, не надало у складі своєї тендерної пропозиції акту огляду приміщення з обсягами робіт та вартістю, що є обов'язковим документом відповідно до вимог тендерної документації.
Відсутність акту огляду є істотною невідповідністю, яка впливає на можливість виконання договору відповідно до вимог замовника.
Згідно підпункту 2, пункту 44 Особливостей, - замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Відповідно до п. 43 Особливостей, - під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Таким чином відсутність вищенаведеного документа (документів), який є інформацією про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі (технічний паспорт та/або технічні умови тощо) унеможливлює надання вимоги замовником про усунення невідповідностей.
Таким чином, визначення ТОВ «БК "Нові Зодчі"» переможцем торгів за наявності такої невідповідності є неправомірним, а рішення Замовника підлягає скасуванню як таке, що ухвалене з порушенням вимог тендерної документації та законодавства у сфері публічних закупівель.
Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються із дотримання встановлених принципів та недискримінація учасників, а саме закупівлі повинні здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3)відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відхиливши Пропозицію Скаржника, Замовник порушив вимоги пункту 44 Особливостей, згідно з якими замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, зокрема, якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, але підстави для такого відхилення відсутні на підставі наведеного вище.
Застосувавши дискримінаційний підхід під час розгляду Пропозицій Скаржника, а саме – безпідставно відхиливши Пропозицію Скаржника, Замовник порушив право Скаржника на об'єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі. Зазначені дії Замовника є порушенням одного з основних принципів здійснення закупівель, визначеного статтею 5 Закону, а саме – недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Також, учасник - Скаржник запропонував найкращу ціну «325 999,00 грн. із пдв» під час аукціону для предмету закупівлі за кодом ДК 021:2015:45450000-6: Інші завершальні будівельні роботи, чим його пропозиція зберігає більше 20 відсотків кошторису Замовника, та при цьому безпідставно відхиливши її Замовник порушує принцип максимальної економії відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей. Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або не оприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відхилення його пропозиції.
Враховуючи наведену вище інформацію, Скаржник вважає, що наявні підстави для задоволення його скарги в повному обсязі із метою захисту його порушених інтересів в зазначеній закупівлі.
Враховуючи викладене, прийняті рішення, дії чи бездіяльність замовника порушують права Скаржника на чесні та прозорі торги, які здійснюються з дотриманням законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема принципів здійснення закупівель. Скаржник вважає, що його права можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника здійснити вищезазначені дії.
Керуючись пунктом 56 Особливостей та статтями 5, 18, Закону та на підставі зазначеного вище,
×
-
Назва доказу:
Незаконний протокол переможця
-
Повʼязаний документ:
протокол переможця(1).PDF
Вимоги:
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
×
-
5. Зобов’язати Замовника скасувати рішення у вигляді протоколу № 136 від 25.04.2025 року про визначення переможцем тендерної пропозиції ТОВ «БК "Нові Зодчі"» через не відповідність тендерної пропозиції, а саме за відсутності акту огляду об’єкту, який вимагався в складі пропозиції учасників.