• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з експертного обстеження (технічного діагностування) промислових трубопроводів

Звертаємо вашу увагу та додатково уточнюємо, що при заповненні розділу "Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі" учасник процедури закупівлі підтверджує відсутність підстав, шляхом самостійного декларування відсутності таких підстав в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції, а Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документів, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей (детально описано у додатку 2 та 4 до ТД)

Торги відмінено

201 939.20 UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 2 019.39 UAH
Період оскарження: 15.04.2025 14:56 - 25.04.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на рішення Замовника закупівлі UA-2025-04-15-009551-a про відміну закупівлі, протокол від 28.04.2025 № 01/01/13/10/01/01/144-ЮП/1

Номер: 543ed8e109d047a7ad4b74cb7a0c45cb
Ідентифікатор запиту: UA-2025-04-15-009551-a.c1
Назва: Скарга на рішення Замовника закупівлі UA-2025-04-15-009551-a про відміну закупівлі, протокол від 28.04.2025 № 01/01/13/10/01/01/144-ЮП/1
Скарга:
Дата розгляду скарги: 20.05.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 12.05.2025 17:04
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 23.05.2025 15:25
Дата виконання рішення Замовником: 10.06.2025 15:41
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 20.05.2025 №8029-р/пк-пз, Замовник скасував рішення щодо відміни процедури Закупівлі
Автор: Товариство з обмеженою відповідальністю "Житомирський експертно-технічний центр Держпраці", Колісніченко Сергій Васильович 380509695277 zhetc.tender@ukr.net http://www.etc.zt.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 721b814f0d2e4816a0a08e83441df6da
Заголовок пункту скарги: Неправомірна, надумана та необгрунтована відміна закупівлі
Тип пов'язаного елемента: Скарга на відміну
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Відміна процедури закупівлі
Тип порушення: Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги: Товариством з обмеженою відповідальністю «Житомирський експертно-технічний центр Держпраці» планувало прийняти участь у публічній закупівлі № UA-2025-04-15-009551-a, у зв’язку із чим у відведений для подання тендерних пропозицій строк до автоматизованої системи ProZorro завантажило свою тендерну пропозицію разом із додатками передбаченими вимогами тендерної документації Замовника.

Згодом, через автоматизовану систему ProZorro 28-04-2025, 09:15 Замовником зареєстровано протокольне рішення від 28.04.2025 № 01/01/13/10/01/01/144-ЮП/1, згідно якого «Після оприлюднення оголошення про проведення Закупівлі «Послуги з експертного обстеження (технічного діагностування) промислових трубопроводів», UA-2025-04-15-009551-a, Замовником було виявлено відсутність подальшої потреби у закупівлі послуги. Згідно з отриманою службовою запискою від ініціатора закупівлі №7238/1 від 25.04.2025, а саме щодо: «У зв’язку з втратою чинності наказу Міністерства економіки України від 27 листопада 2023 року N 17954 «Про затвердження Вимог до суб'єктів господарювання, які мають намір виконувати (виконують) експертизу стану охорони праці та безпеки промислового виробництва, проводити (проводять) технічний огляд, експертне обстеження (технічне діагностування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 15 січня 2024 року за N 76/41421, послуга з експертного обстеження (технічного діагностування) промислових трубопроводів (заявка №01111/3287), яка згідно вимог технічного завдання на закупівлю не потребує попередніх корозійних обстежень (електрометрії), стало можливо виконати власними силами Служби діагностики ДКСП.». З огляду на вищезазначене, Замовником прийняте рішення про відміну процедури Закупівлі з підстав, передбачених пп.1 п.50 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами і доповненнями) (далі – Особливості), а саме: відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг.».

У відповідності до ст. 32 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що замовник відміняє тендер у разі відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг. У разі відміни тендеру замовником або визнання тендеру таким, що не відбувся, замовник протягом одного робочого дня з дня прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття рішення. Тобто, відміна тендеру має супроводжуватись відповідним обґрунтуванням та посиланнями чинні норми законодавства України, в чому саме, у даному випадку, полягає спроможність виконати послуги з експертного обстеження (технічного діагностування) промислових трубопроводів власними силами.
В свою чергу, зазначаємо, що у відповідності до Порядку проведення технічного огляду, випробування та експертного обстеження (технічного діагностування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 травня 2004 р. N 687 (далі – Порядок), експертне обстеження (технічне діагностування) - комплекс робіт з визначення технічного стану, умов і строку подальшої безпечної експлуатації устатковання з урахуванням режиму роботи, а також визначення потреби у проведенні ремонту, модернізації, реконструкції або виведенні з експлуатації (далі - експертне обстеження). Також визначено, що експертна організація - незалежний суб’єкт господарювання, який проводить технічний огляд, експертне обстеження (технічне діагностування) устатковання та провадить діяльність у цій сфері як третя сторона відповідно до вимог, встановлених Мінекономіки. Крім того, порядком визначено, спеціалізована організація - суб’єкт господарювання, який проводить технічний огляд, випробування устатковання, що перебуває у його володінні, користуванні (експлуатації), та провадить діяльність у цій сфері відповідно до вимог, встановлених Мінекономіки. До якого виду організацій належить Замовник, що надає йому право самому собі надати послуги з експертного обстеження (технічного діагностування) промислових трубопроводів власними силами, в оскаржуваному рішенні так і не зазначено, що в свою чергу не дає можливості в дійсності оцінити відсутність подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт і послуг.
Також звертаємо особливу увагу, що відповідно до п. 23 Порядку, експертне обстеження устатковання проводиться виключно експертним організаціями, якою в свою чергу являється ТОВ «Житомирський експертно-технічний центр Держпраці» та інформацію про спроможність надання відповідних послуг опубліковано на офіційному веб-сайті Державної служби України з питань праці за посиланням https://dsp.gov.ua/idnist-orhaniv-z-inspektuvannia/.

Незважаючи на вказані вище обставини, без належного обґрунтування та доказів, Замовником – ПАТ "Укрнафта", посилаючись на пп. 1 п. 50 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, до автоматизованої системи закупівель завантажено протокольне рішення від 28.04.2025 № 01/01/13/10/01/01/144-ЮП/1, про відміну закупівлі за № UA-2025-04-15-009551-a, яке являється предметом оскарження відповідно до даної скарги.

Отже, згідно зазначених вище норм чинного права та описаних обставин, протокольне рішення Замовника від 28.04.2025 № 01/01/13/10/01/01/144-ЮП/1 про відміну закупівлі за № UA-2025-04-15-009551-a з підстав, що начебто у зв’язку з втратою чинності наказу Міністерства економіки України від 27 листопада 2023 року N 17954 «Про затвердження Вимог до суб'єктів господарювання, які мають намір виконувати (виконують) експертизу стану охорони праці та безпеки промислового виробництва, проводити (проводять) технічний огляд, експертне обстеження (технічне діагностування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки» виникла відсутність подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт і послуг – є надуманим, дискримінуючим, необґрунтованим та таким, що не відповідає чинним нормативно-правовим актам України. Оскаржуване рішення порушує права та охоронювані законом інтереси Учасника, що лягли в основу принципів здійснення публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)