-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Розроблення Проекту землеустрою щодо встановлення межі території Богодухівської міської територіальної громади Богодухівського району Харківської області з можливістю подальшого розміщення в геоінформаційній системі
Завершена
875 150.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 375.75 UAH
мін. крок: 0.5% або 4 375.75 UAH
Період оскарження:
15.04.2025 14:33 - 08.05.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга, що стосується тендерної документації у закупівлі UA-2025-04-15-008822-a, стосовно порушення процедури закупівлі – встановлення Замовником в Тендерній документації дискримінаційних вимог до потенційних Учасників
Номер:
ee29ef479b4f453cb210c4b62a79df07
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-04-15-008822-a.a1
Назва:
Скарга, що стосується тендерної документації у закупівлі UA-2025-04-15-008822-a,
стосовно порушення процедури закупівлі – встановлення Замовником в Тендерній документації дискримінаційних вимог до потенційних Учасників
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Додаток №7.pdf 18.04.2025 17:04
- Скарга_АМКУ_Богодухів межі.docx.asice 18.04.2025 17:04
- Додаток №6.pdf 18.04.2025 17:04
- Додаток №3.pdf 18.04.2025 17:04
- Скарга_АМКУ_Богодухів межі.docx 18.04.2025 17:04
- Додаток №1.pdf 18.04.2025 17:04
- Скарга_АМКУ_Богодухів межі.pdf 18.04.2025 17:04
- Додаток №2.pdf 18.04.2025 17:04
- Додаток №5.pdf 18.04.2025 17:04
- Додаток №4.pdf 18.04.2025 17:04
- sign.p7s 18.04.2025 17:04
- рішення від 22.04.2025 № 6342.pdf 22.04.2025 14:42
- Інформація про резолютивну частину рішення від 29.04.2025 № 6810.pdf 30.04.2025 12:21
- рішення від 29.04.2025 № 6810.pdf 02.05.2025 12:24
- Пояснення на скаргу.rtf 24.04.2025 16:33
- Пояснення щодо внесення змін до ТД.pdf 24.04.2025 16:33
- Перелік змін 06.05.rtf 06.05.2025 10:01
Дата прийняття скарги до розгляду:
18.04.2025 17:08
Дата розгляду скарги:
29.04.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
22.04.2025 14:42
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
02.05.2025 12:24
Дата виконання рішення Замовником:
06.05.2025 10:01
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання рішення від 29.04.2025 № 6810, Замовником внесено зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі - "Розроблення Проекту землеустрою щодо встановлення межі території Богодухівської міської територіальної громади Богодухівського району Харківської області з можливістю подальшого розміщення в геоінформаційній системі", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-04-15-008822-a, з метою усунення порушень, зазначених у мотивувальній частині рішення
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
d5f75b1310cd4b5da9ccab1dc6ec15b1
Заголовок пункту скарги:
1.1 Скаржнику не зрозуміла необхідність встановлення завищених вимог до характеристик обладнання, зокрема, «1) Один літальних апаратів (БПЛА), оснащений системою визначення координат GPS, цифровою фотокамерою для отримання якісної інформації про рельєф та місцевість;», яка не обґрунтовується Замовником ні положеннями нормативно-правових актів, ні змістом Технічного завдання щодо надання послуг
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
1.1 Скаржнику не зрозуміла необхідність встановлення завищених вимог до характеристик обладнання, зокрема, «1) Один літальних апаратів (БПЛА), оснащений системою визначення координат GPS, цифровою фотокамерою для отримання якісної інформації про рельєф та місцевість;», яка не обґрунтовується Замовником ні положеннями нормативно-правових актів, ні змістом Технічного завдання щодо надання послуг (Додаток 2 до Тендерної документації ), що складають Предмет закупівлі.
Скаржнику не зрозуміло чому Послуги, які складають Предмет оскаржуваної закупівлі має бути надано з-за допомогою саме Один літальних апаратів (БПЛА), оснащений системою визначення координат GPS, цифровою фотокамерою для отримання якісної інформації про рельєф та місцевість, адже жодним діючим нормативно-правовим актом або змістом Технічного завдання не обґрунтована необхідність використання саме даного обладнання.
Зауважимо, що Скаржник є професійним оператором землевпорядних та геодезичних послуг, послуг у сфері розроблення містобудівної документації, та відповідно має значну кількість власного або орендованого обладнання для надання послуг у цих сферах, зокрема, Безпілотний літальний апарат літакового типу FLIRT Cetus з автоматичною системою керування та аксесуарами, камера SONY та бортовий приймач GNSS (БПЛА) (2 шт) (Додаток №1 до Скарги)
Повідомляємо, що наявного у Скаржника обладнання більше ніж достатньо для надання послуг за предметом закупівлі, однак внаслідок завищений вимог до БПЛА, зокрема наявність таких характеристик як: «, оснащений системою визначення координат GPS, цифровою фотокамерою для отримання якісної інформації про рельєф та місцевість», Скаржник позбавлений можливості взяти участь у процедурі закупівлі.
Так, відповідно до Закону України «Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність» та пункту 1 підпункту 3 пункту 4 Положення про Міністерство аграрної політики та продовольства України, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України «Деякі питання діяльності центральних органів виконавчої влади» від 17 лютого 2021 року №124 у Міністерстві аграрної політики та продовольства України наразі проходить затвердження «Порядок топографічної зйомки у масштабах 1:5000, 1:2000, 1:1000 та 1:500», в якому зазначається, що для виконання аерозйомки можуть використовуватися як пілотовані повітряні судна, так і безпілотні повітряні судна, на борту який встановлено аерознімальне обладнання.
При цьому законодавством не визначеного вимог до БПЛА, подібних до встановлених Замовником в Тендерній документації, зокрема, в частині наявності саме «оснащений системою визначення координат GPS, цифровою фотокамерою для отримання якісної інформації про рельєф та місцевість».
Використання таких повітряних суден для аерозйомки здійснюється відповідно Повітряного кодексу України, Авіаційних правил України та інших нормативно-правових актів України у галузі цивільної та державної авіації, що регламентують умови виконання авіаційних робіт. При цьому зазначається, що суб’єкт господарювання, який здійснює аерозйомку, повинен мати право на використання повітряного судна на праві власності чи інших законних підставах (договір надання послуг, договір оренди повітряного судна тощо), самостійно або із залученням субпідрядних організацій (співвиконавців).
При виконанні аерозйомки за допомогою безпілотних повітряних суден до 20 кг, обладнаних неметричною аерофотокамерою (саме такі безпілотні повітряні судна використовує для робіт наша компанія), для неметричної камери, відповідно до вимог Порядку, нами обов’язково виконується самокалібрування за допомогою спеціалізованого фотограмметричного програмного забезпечення, в якому визначаються початкові та оптимізовані (отримані в результаті самокалібрування) параметри неметричної аерофотокамери, а саме: розмір пікселя матриці, розмір сенсора, F – фокусна відстань об’єктиву камери; C0x, C0y – координати розміщення головної точки в системі координат неметричної аерофотокамери; R1, R2, R3 – значення коефіцієнтів степеневого полінома радіальної дисторсії; T1, T2 – значення коефіцієнтів тангенціальної дисторсії, при цьому фокусна відстань об’єктиву неметричної аерофотокамери підбирається таким чином, щоб перепад висот на місцевості (в тому числі з урахуванням висоти будівель) в межах одного об’єкту аерозйомки не перевищував 7% від висоти аерофотозйомки.
Саме це на сьогодні робить можливим виконувати аерозйомку за допомогою безпілотних повітряних суден вагою до 20 кг, обладнаних неметричною аерофотокамерою. Це підтверджується як нашим власним досвідом, досвідом українських компаній розробників та експлуатантів безпілотних літальних апаратів вагою до 20 кг, так і загальносвітовою тенденцією.
Таким чином, Скаржник має у власності новітній БПЛА, достовірність наявності якого підтверджується документами, які додаються до даної Скарги (Додаток №1). Завдяки цьому БПЛА, Скаржник успішно здійснює надання послуг у сфері землевпорядних та топографо-геодезичних і картографічних відносин, в тому числі, має укладені та виконані договори про надання послуг аналогічних предмету оскаржуваної Закупівлі.
Враховуючи викладене, вважаємо, що дії Замовника в частині встановлення зазначеної вище умови Документації порушують вимоги частини четвертої статті 22 Закону, частини четвертої статті 5 Закону відповідно до яких тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також порушують принципи здійснення публічних закупівель згідно з частиною першою статті 5 Закону, зокрема – добросовісна конкуренція серед учасників, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у даній процедурі закупівлі та претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, бо є реальним учасником ринку надання послуг у сфері землевпорядкування, проте через необґрунтовані і дискримінаційні вимоги Замовника не може взяти участь у цій закупівлі.
Скаржнику не зрозуміло чому Послуги, які складають Предмет оскаржуваної закупівлі має бути надано з-за допомогою саме Один літальних апаратів (БПЛА), оснащений системою визначення координат GPS, цифровою фотокамерою для отримання якісної інформації про рельєф та місцевість, адже жодним діючим нормативно-правовим актом або змістом Технічного завдання не обґрунтована необхідність використання саме даного обладнання.
Зауважимо, що Скаржник є професійним оператором землевпорядних та геодезичних послуг, послуг у сфері розроблення містобудівної документації, та відповідно має значну кількість власного або орендованого обладнання для надання послуг у цих сферах, зокрема, Безпілотний літальний апарат літакового типу FLIRT Cetus з автоматичною системою керування та аксесуарами, камера SONY та бортовий приймач GNSS (БПЛА) (2 шт) (Додаток №1 до Скарги)
Повідомляємо, що наявного у Скаржника обладнання більше ніж достатньо для надання послуг за предметом закупівлі, однак внаслідок завищений вимог до БПЛА, зокрема наявність таких характеристик як: «, оснащений системою визначення координат GPS, цифровою фотокамерою для отримання якісної інформації про рельєф та місцевість», Скаржник позбавлений можливості взяти участь у процедурі закупівлі.
Так, відповідно до Закону України «Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність» та пункту 1 підпункту 3 пункту 4 Положення про Міністерство аграрної політики та продовольства України, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України «Деякі питання діяльності центральних органів виконавчої влади» від 17 лютого 2021 року №124 у Міністерстві аграрної політики та продовольства України наразі проходить затвердження «Порядок топографічної зйомки у масштабах 1:5000, 1:2000, 1:1000 та 1:500», в якому зазначається, що для виконання аерозйомки можуть використовуватися як пілотовані повітряні судна, так і безпілотні повітряні судна, на борту який встановлено аерознімальне обладнання.
При цьому законодавством не визначеного вимог до БПЛА, подібних до встановлених Замовником в Тендерній документації, зокрема, в частині наявності саме «оснащений системою визначення координат GPS, цифровою фотокамерою для отримання якісної інформації про рельєф та місцевість».
Використання таких повітряних суден для аерозйомки здійснюється відповідно Повітряного кодексу України, Авіаційних правил України та інших нормативно-правових актів України у галузі цивільної та державної авіації, що регламентують умови виконання авіаційних робіт. При цьому зазначається, що суб’єкт господарювання, який здійснює аерозйомку, повинен мати право на використання повітряного судна на праві власності чи інших законних підставах (договір надання послуг, договір оренди повітряного судна тощо), самостійно або із залученням субпідрядних організацій (співвиконавців).
При виконанні аерозйомки за допомогою безпілотних повітряних суден до 20 кг, обладнаних неметричною аерофотокамерою (саме такі безпілотні повітряні судна використовує для робіт наша компанія), для неметричної камери, відповідно до вимог Порядку, нами обов’язково виконується самокалібрування за допомогою спеціалізованого фотограмметричного програмного забезпечення, в якому визначаються початкові та оптимізовані (отримані в результаті самокалібрування) параметри неметричної аерофотокамери, а саме: розмір пікселя матриці, розмір сенсора, F – фокусна відстань об’єктиву камери; C0x, C0y – координати розміщення головної точки в системі координат неметричної аерофотокамери; R1, R2, R3 – значення коефіцієнтів степеневого полінома радіальної дисторсії; T1, T2 – значення коефіцієнтів тангенціальної дисторсії, при цьому фокусна відстань об’єктиву неметричної аерофотокамери підбирається таким чином, щоб перепад висот на місцевості (в тому числі з урахуванням висоти будівель) в межах одного об’єкту аерозйомки не перевищував 7% від висоти аерофотозйомки.
Саме це на сьогодні робить можливим виконувати аерозйомку за допомогою безпілотних повітряних суден вагою до 20 кг, обладнаних неметричною аерофотокамерою. Це підтверджується як нашим власним досвідом, досвідом українських компаній розробників та експлуатантів безпілотних літальних апаратів вагою до 20 кг, так і загальносвітовою тенденцією.
Таким чином, Скаржник має у власності новітній БПЛА, достовірність наявності якого підтверджується документами, які додаються до даної Скарги (Додаток №1). Завдяки цьому БПЛА, Скаржник успішно здійснює надання послуг у сфері землевпорядних та топографо-геодезичних і картографічних відносин, в тому числі, має укладені та виконані договори про надання послуг аналогічних предмету оскаржуваної Закупівлі.
Враховуючи викладене, вважаємо, що дії Замовника в частині встановлення зазначеної вище умови Документації порушують вимоги частини четвертої статті 22 Закону, частини четвертої статті 5 Закону відповідно до яких тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також порушують принципи здійснення публічних закупівель згідно з частиною першою статті 5 Закону, зокрема – добросовісна конкуренція серед учасників, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у даній процедурі закупівлі та претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, бо є реальним учасником ринку надання послуг у сфері землевпорядкування, проте через необґрунтовані і дискримінаційні вимоги Замовника не може взяти участь у цій закупівлі.
×
-
Назва доказу:
Договір купівлі-продажу БПЛА від 02.03.2018 року та Договір купівлі-продажу БПЛА від 01.03.2018 року
-
Повʼязаний документ:
Додаток №1.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Просимо Комісію зобов’язати Замовника внести зміни до Тендерної документації шляхом виключення дискримінаційної вимоги до Учасників про наявність «Один літальних апаратів (БПЛА), оснащений системою визначення координат GPS, цифровою фотокамерою для отримання якісної інформації про рельєф та місцевість.;», а також просимо зобов’язати Замовника внести зміни до Тендерної документації шляхом викладення оскаржуваної вимоги у наступній редакції «Один літальний апарат (БПЛА)».
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
205655b59dd2464c9107725f1578437a
Заголовок пункту скарги:
1.2 Скаржник вважає Замовника вимоги щодо необхідності такого обладнання, як «3) не менше двох тахеометрів із чинними свідоцтвами про повірку на кожний; не менше двох GPS приймачів із чинними свідоцтвами про повірку 6) принтери формату А3 та А4, кольорові – не менше трьох; «7) Швидкісний сканер формату А4»;
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
1.2 Скаржник вважає Замовника вимоги щодо необхідності такого обладнання, як «3) не менше двох тахеометрів із чинними свідоцтвами про повірку на кожний; не менше двох GPS приймачів із чинними свідоцтвами про повірку 6) принтери формату А3 та А4, кольорові – не менше трьох; «7) Швидкісний сканер формату А4»; завищеними, дискримінаційними, необґрунтованими та надлишковими з огляду на наступне. Окрім того, Скарнику не зрозуміло чому Замовник обмежує можливість участі в даноій процедурі Закупівлі, які володіють ГНСС примачами.
Скаржнику не зрозуміла необхідність встановлення завищеної вимоги до кількості обладанання, яка не обгрунтовується Замовником, ні вимогами чинного законодавства, ні змістом Технічного завдання.
У володінні Скаржника наявне відповідне обладнання, зокрема, Тахеометр електронний TCRP1201+R1000 (зав. №237818) та Супутниковий геодезичний Приймач GNSS SPS882, Серійний номер: №5038449459 якого цілком достатньо для надання послуги, що складають Предмет даної закупівлі Кольоровий принтер та сканер Epson Work Force WF-7620 (2 шт); (Додаток №2 до Скарги).
Виконання вказаного обсягу послуг регулюється профільними нормативно-правовими актами, які передбачають вимоги до матеріально-технічного забезпечення виконавців послуг, зокрема Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності», Законом України «Про архітектурну діяльність», Законом України «Про землеустрій», Законом України «Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність», Земельним Кодексом України, Закону України «Про землеустрій», Закону України «Про Державний земельний кадастр», Постанови Кабінету Міністрів України від 01.09.2021 №926, Постанови Кабінету Міністрів України від 17 листопада 2004 р. № 1553 «Про затвердження Положення про Державний фонд документації із землеустрою та оцінки земель», ДБН Б.1.1-14:2021 «Склад та зміст містобудівної документації на місцевому рівні», Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України «Про затвердження Вимог до технічного і технологічного забезпечення виконавців топографо-геодезичних і картографічних робіт» №65 від 11.02.2014 року та ін.
Так, відповідно до Наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України «Про затвердження Вимог до технічного і технологічного забезпечення виконавців топографо-геодезичних і картографічних робіт» №65 від 11.02.2014 року, в Розділі II «Вимоги до технічного забезпечення виконавців робіт» регламентовано наступне:
«2.1. Виконавець робіт повинен мати на праві власності чи інших законних підставах такі засоби обчислювальної та інформаційної техніки, технічні засоби, необхідні для виконання топографо-геодезичних і картографічних робіт:
• супутникові геодезичні ГНСС-приймачі, високоточні і точні електронні тахеометри, теодоліти та нівеліри, гравіметри, комп’ютери та відповідне ліцензоване програмне забезпечення для виконання робіт зі створення Державної геодезичної мережі, геодезичних мереж згущення, геодезичних мереж спеціального призначення, інженерно-геодезичних вишукувань;
• цифрові аерокамери, аерофотоапарати, прилади для обробки аерофільмів та друку фотографій, сканери високої роздільної здатності, аналітичні та цифрові фотограмметричні прилади, точні та технічної точності тахеометри (електронні), теодоліти та нівеліри, комп’ютери та відповідне ліцензоване програмне забезпечення для виконання аерофототопографічних робіт, топографічних зйомок, кадастрових зйомок, топографічних робіт для забезпечення основи різних кадастрів;
• сканери високої роздільної здатності, обладнання для підготовки карт до видання, комп’ютери та спеціалізоване ліцензоване програмне забезпечення (геоінформаційні системи, система управління банком даних тощо) для виконання робіт зі створення (укладання, поновлення, підготовка до видання) карт (планів) у графічному, цифровому та електронному видах, робіт зі створення та ведення геоінформаційних систем, баз та банків даних.
2.2. Геодезичні інструменти та обладнання, комп’ютерна, обчислювальна, інформаційна техніка і програмне забезпечення, які застосовуються для виконання топографо-геодезичних і картографічних робіт, повинні забезпечувати необхідну точність вимірювань, автоматизацію процесів обробки даних, отримання геодезичних, топографічних і картографічних матеріалів та даних у паперовому та електронному вигляді».
Відповідно встановлення обмеження для участі Учасників, які, зокрема, володіють ГНСС-приймачами, а також вставлення додаткової вимоги щодо технічних характеристик сканера, зокрема щодо його швідкості є необґрунтованим Технічним завдання щодо надання послуг, які складають Предмет даної закупівлі, а також протиправними та дискримінаційними, оскільки, володіючи всім необхідним обладнанням Скаржник позбавлений можливості взяти участь в даній процедурі закупівлі. Додатково зазначаємо, що жодним діючим нормативно-правовим актом не передбачено вимоги щодо кількості даного обладнання у Виконавця даних послуг.
Нормативно-правові акти не закріплюють вимог щодо кількості обладнання у Виконавця даних послуг, дії Замовника в частині встановлення зазначених вище умов Документації порушують вимоги частини четвертої статті 22 Закону, частини четвертої статті 5 Закону відповідно до яких тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також порушують принципи здійснення публічних закупівель згідно з частиною першою статті 5 Закону, зокрема – добросовісна конкуренція серед учасників, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у даній процедурі закупівлі та претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, бо є реальним учасником ринку надання послуг у сфері землевпорядкування, проте через необґрунтовані і дискримінаційні вимоги Замовника щодо кількості обладнання, та обмеження можливості участі в даній процедурі Закупівлі, які володіють ГНСС приймачами не може взяти участь у цій закупівлі.
Скаржнику не зрозуміла необхідність встановлення завищеної вимоги до кількості обладанання, яка не обгрунтовується Замовником, ні вимогами чинного законодавства, ні змістом Технічного завдання.
У володінні Скаржника наявне відповідне обладнання, зокрема, Тахеометр електронний TCRP1201+R1000 (зав. №237818) та Супутниковий геодезичний Приймач GNSS SPS882, Серійний номер: №5038449459 якого цілком достатньо для надання послуги, що складають Предмет даної закупівлі Кольоровий принтер та сканер Epson Work Force WF-7620 (2 шт); (Додаток №2 до Скарги).
Виконання вказаного обсягу послуг регулюється профільними нормативно-правовими актами, які передбачають вимоги до матеріально-технічного забезпечення виконавців послуг, зокрема Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності», Законом України «Про архітектурну діяльність», Законом України «Про землеустрій», Законом України «Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність», Земельним Кодексом України, Закону України «Про землеустрій», Закону України «Про Державний земельний кадастр», Постанови Кабінету Міністрів України від 01.09.2021 №926, Постанови Кабінету Міністрів України від 17 листопада 2004 р. № 1553 «Про затвердження Положення про Державний фонд документації із землеустрою та оцінки земель», ДБН Б.1.1-14:2021 «Склад та зміст містобудівної документації на місцевому рівні», Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України «Про затвердження Вимог до технічного і технологічного забезпечення виконавців топографо-геодезичних і картографічних робіт» №65 від 11.02.2014 року та ін.
Так, відповідно до Наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України «Про затвердження Вимог до технічного і технологічного забезпечення виконавців топографо-геодезичних і картографічних робіт» №65 від 11.02.2014 року, в Розділі II «Вимоги до технічного забезпечення виконавців робіт» регламентовано наступне:
«2.1. Виконавець робіт повинен мати на праві власності чи інших законних підставах такі засоби обчислювальної та інформаційної техніки, технічні засоби, необхідні для виконання топографо-геодезичних і картографічних робіт:
• супутникові геодезичні ГНСС-приймачі, високоточні і точні електронні тахеометри, теодоліти та нівеліри, гравіметри, комп’ютери та відповідне ліцензоване програмне забезпечення для виконання робіт зі створення Державної геодезичної мережі, геодезичних мереж згущення, геодезичних мереж спеціального призначення, інженерно-геодезичних вишукувань;
• цифрові аерокамери, аерофотоапарати, прилади для обробки аерофільмів та друку фотографій, сканери високої роздільної здатності, аналітичні та цифрові фотограмметричні прилади, точні та технічної точності тахеометри (електронні), теодоліти та нівеліри, комп’ютери та відповідне ліцензоване програмне забезпечення для виконання аерофототопографічних робіт, топографічних зйомок, кадастрових зйомок, топографічних робіт для забезпечення основи різних кадастрів;
• сканери високої роздільної здатності, обладнання для підготовки карт до видання, комп’ютери та спеціалізоване ліцензоване програмне забезпечення (геоінформаційні системи, система управління банком даних тощо) для виконання робіт зі створення (укладання, поновлення, підготовка до видання) карт (планів) у графічному, цифровому та електронному видах, робіт зі створення та ведення геоінформаційних систем, баз та банків даних.
2.2. Геодезичні інструменти та обладнання, комп’ютерна, обчислювальна, інформаційна техніка і програмне забезпечення, які застосовуються для виконання топографо-геодезичних і картографічних робіт, повинні забезпечувати необхідну точність вимірювань, автоматизацію процесів обробки даних, отримання геодезичних, топографічних і картографічних матеріалів та даних у паперовому та електронному вигляді».
Відповідно встановлення обмеження для участі Учасників, які, зокрема, володіють ГНСС-приймачами, а також вставлення додаткової вимоги щодо технічних характеристик сканера, зокрема щодо його швідкості є необґрунтованим Технічним завдання щодо надання послуг, які складають Предмет даної закупівлі, а також протиправними та дискримінаційними, оскільки, володіючи всім необхідним обладнанням Скаржник позбавлений можливості взяти участь в даній процедурі закупівлі. Додатково зазначаємо, що жодним діючим нормативно-правовим актом не передбачено вимоги щодо кількості даного обладнання у Виконавця даних послуг.
Нормативно-правові акти не закріплюють вимог щодо кількості обладнання у Виконавця даних послуг, дії Замовника в частині встановлення зазначених вище умов Документації порушують вимоги частини четвертої статті 22 Закону, частини четвертої статті 5 Закону відповідно до яких тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також порушують принципи здійснення публічних закупівель згідно з частиною першою статті 5 Закону, зокрема – добросовісна конкуренція серед учасників, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у даній процедурі закупівлі та претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, бо є реальним учасником ринку надання послуг у сфері землевпорядкування, проте через необґрунтовані і дискримінаційні вимоги Замовника щодо кількості обладнання, та обмеження можливості участі в даній процедурі Закупівлі, які володіють ГНСС приймачами не може взяти участь у цій закупівлі.
×
-
Назва доказу:
Документи, що підтверджують наявність обладнання
-
Повʼязаний документ:
Додаток №2.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Просимо Комісію зобов’язати Замовника внести зміни до Тендерної документації шляхом виключення дискримінаційної вимоги до Учасників про наявність «3) не менше двох тахеометрів із чинними свідоцтвами про повірку на кожний; не менше двох GPS приймачів із чинними свідоцтвами про повірку;», а також просимо зобов’язати Замовника внести зміни до Тендерної документації шляхом викладення оскаржуваної вимоги у наступній редакції «3) не менше одного тахеометра із чинним свідоцтвом про повірку на кожний; не менше одного GPS приймача або ГНСС приймача із чинни свідоцтвом про повірку6) принтери формату А3 та А4, кольорові – не менше двох».
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
9ebdaafe043041f9a787f9ad4ea33b49
Заголовок пункту скарги:
1.3 Скаржник вважає Замовника вимоги щодо необхідності такого обладнання, як «програмного забезпечення «QGIS» (QGIS Desktop) за допомогою системи керування базами даних PostgreSQL. Основним інтерфейсом для роботи із даними є ГІС QGIS або аналог.» є дискримінаційною, необґрунтованою та надлишковою.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
1.3 Скаржник вважає Замовника вимоги щодо необхідності такого обладнання, як «програмного забезпечення «QGIS» (QGIS Desktop) за допомогою системи керування базами даних PostgreSQL. Основним інтерфейсом для роботи із даними є ГІС QGIS або аналог.» є дискримінаційною, необґрунтованою та надлишковою.
Скаржнику не зрозуміло чому Послуги, які складають Предмет оскаржуваної закупівлі має бути надано з-за допомогою саме програмного забезпечення «QGIS» (QGIS Desktop) за допомогою системи керування базами даних PostgreSQL. Основним інтерфейсом для роботи із даними є ГІС QGIS або аналог, адже жодним діючим нормативно-правовим актом або змістом Технічного завдання не обґрунтована необхідність використання саме даного програмного забезпечення.
Зауважимо, що Скаржник є професійним оператором землевпорядних та геодезичних послуг, послуг у сфері розроблення містобудівної документації, та відповідно має значну кількість власного або орендованого обладнання для надання послуг у цих сферах, зокрема, Ліцензійне програмне забезпечення ESRI PARTNER NETWORK BRONZE ANNUAL FEE (ArcGIS Desktop Advanced with Extensions Esri Partner Network Demo and Marketing Bronze Tier Bundle, ArcGIS Enterprise Advanced with Extensions Esri Partner Network Demo and Marketing Bronze Tier Bundle, ArcGIS Online Esri Partner Network Promotional Level 1 Plan; Includes Up to 5 Named Users and 2,500 Service Credits) (Додаток №3 до Скарги). З-за допомогою даного програмного забезпечення Скаржник здатний надати послуги, що складають Предмет закупівлі у Повному обсязі.
GIS QGIS дозволяє користувачам створювати карти з безліччю шарів, використовуючи різні картографічні проєкції. Карти можуть бути зібрані в різні формати і використовуватися з різною метою, у той час як ArcGIS for Desktop – представляє групу настільних продуктів сімейства ArcGIS, що надає весь необхідний інструментарій для повноцінної роботи з географічною інформацією: створення і редагування даних, оформлення і публікації карт, побудови запитів і аналізу інформації.
Отже, внаслідок встановлення необгрунтованого обмеження можливості залучення еквівалентного програмного забезпечення, зокрема ArcGIS Desktop Скаржник позбавлений можливості взяти участь в даній процедурі закупівлі.
Скаржнику не зрозуміло чому Послуги, які складають Предмет оскаржуваної закупівлі має бути надано з-за допомогою саме програмного забезпечення «QGIS» (QGIS Desktop) за допомогою системи керування базами даних PostgreSQL. Основним інтерфейсом для роботи із даними є ГІС QGIS або аналог, адже жодним діючим нормативно-правовим актом або змістом Технічного завдання не обґрунтована необхідність використання саме даного програмного забезпечення.
Зауважимо, що Скаржник є професійним оператором землевпорядних та геодезичних послуг, послуг у сфері розроблення містобудівної документації, та відповідно має значну кількість власного або орендованого обладнання для надання послуг у цих сферах, зокрема, Ліцензійне програмне забезпечення ESRI PARTNER NETWORK BRONZE ANNUAL FEE (ArcGIS Desktop Advanced with Extensions Esri Partner Network Demo and Marketing Bronze Tier Bundle, ArcGIS Enterprise Advanced with Extensions Esri Partner Network Demo and Marketing Bronze Tier Bundle, ArcGIS Online Esri Partner Network Promotional Level 1 Plan; Includes Up to 5 Named Users and 2,500 Service Credits) (Додаток №3 до Скарги). З-за допомогою даного програмного забезпечення Скаржник здатний надати послуги, що складають Предмет закупівлі у Повному обсязі.
GIS QGIS дозволяє користувачам створювати карти з безліччю шарів, використовуючи різні картографічні проєкції. Карти можуть бути зібрані в різні формати і використовуватися з різною метою, у той час як ArcGIS for Desktop – представляє групу настільних продуктів сімейства ArcGIS, що надає весь необхідний інструментарій для повноцінної роботи з географічною інформацією: створення і редагування даних, оформлення і публікації карт, побудови запитів і аналізу інформації.
Отже, внаслідок встановлення необгрунтованого обмеження можливості залучення еквівалентного програмного забезпечення, зокрема ArcGIS Desktop Скаржник позбавлений можливості взяти участь в даній процедурі закупівлі.
×
-
Назва доказу:
Документи, що підтверджують наявність програмного забезпечення
-
Повʼязаний документ:
Додаток №3.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Просимо Комісію зобов’язати Замовника внести зміни до Тендерної документації шляхом викладення оскаржуваної вимоги у наступній редакції «програмного забезпечення «QGIS» (QGIS Desktop) за допомогою системи керування базами даних PostgreSQL. Основним інтерфейсом для роботи із даними є ГІС QGIS або аналог, або ArcGIS Desktop або аналог».
Порядковий номер пункту скарги:
4
Номер:
37c79bf363284e46bd21301142c7dd3e
Заголовок пункту скарги:
№2. Щодо встановлення дискримінаційних умов до кваліфікаційного критерію про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Ознайомившись з умовами тендерної документації, Скаржник встановив наявність дискримінаційних, необґрунтованих та надлишкових вимог, які порушують права потенційних учасників, зокрема Скаржника на участь у закупівлі, а саме:
Відповідно до вимог п.2.1 Додатку 1 до Тендерної документації від Учасника процедури закупівлі вимагається подання у складі тендерної пропозиції інформації та підтверджуючих документів щодо, зокрема:
«4. Не менше одного працівника фахівця з спеціальністю: Експерт з управління інформаційними технологіями з освітньо-кваліфікаційним рівнем спеціаліста або магістра з чиним сертифікатом користувача геоінформаційних систем в просторовому плануванні міжнародного зразка»
Предметом оскаржуваної закупівлі є розробка проекту землеустрою.
Порядок надання вищевказаних послуг регулюються відповідним профільним законодавством, перш за все: Земельним Кодексом України, Законом України «Про землеустрій» та Постановою КМУ від 3 листопада 2021 р. № 1147 «Про затвердження Методики нормативної грошової оцінки земельних ділянок.».
Відповідно до ч.2 ст. 26 Закону України «Про землеустрій» розробниками документації із землеустрою є: юридичні особи, що володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та у складі яких працює за основним місцем роботи сертифікований інженер-землевпорядник, який є відповідальним за якість робіт із землеустрою.
Таким чином, нормами чинного законодавства встановлено, що надання ВСІХ послуг, передбачених обсягом закупівлі, суб’єкти господарювання повинні мати у власному штаті працівників: сертифікованого інженера-землевпорядника, встановлення будь-яких інших вимог Замовником не відповідає чинним положенням законодавства та є необґрунтованим.
Жодним діючим нормативно-правовим актом не встановлено вимоги до надавача відповідних послуг мати в своєму штаті такого працівника як: «Експерт з управління інформаційними технологіями з освітньо-кваліфікаційним рівнем спеціаліста або магістра»
Відповідно до пп.4 п.2.1 Додатку №1 щодо кожного зазначеного в довідці фахівця з спеціальністю «Експерт з управління інформаційними технологіями» – скан-копії з оригіналів або належним чином засвідчені копії наступних документів:
- сертифікат користувача геоінформаційних систем в просторовому плануванні міжнародного зразка;»
Законодавством, та Технічним завданням не обґрунтовується необхідність володіння даним працівником «сертифікату користувача геоінформаційних систем в просторовому плануванні міжнародного зразка».
Вимога щодо наявності міжнародного сертифікату з користування ГІС системами не є обов’язковою умовою для підтвердження наявності кваліфікації чи досвіду. Вона штучно звужує коло потенційних учасників, які могли б виконати технічне завдання. Сертифікат міжнародного зразка не є єдиним доказом здатності користуватись ГІС у просторовому плануванні — це може бути забезпечено іншим чином (освіта, досвід роботи, локальні сертифікати тощо). Вимога саме міжнародного зразка може бути розцінена як необґрунтована перевага певним компаніям, що володіють специфічними документами, і необ’єктивне обмеження участі інших потенційно кваліфікованих суб’єктів. АМКУ неодноразово вказував у своїх рішеннях, що встановлення вимог щодо сертифікатів, які не є загальноприйнятими чи обов’язковими, є дискримінаційним (рішення №2175-р/пк-пз від 06.12.2018).
У штаті Скаржника наявний працівник «Інженер з комп’ютерних систем (інженер– геоінформатик)» (Додаток №4 до Скарги), який здатний надати всі необхідні Послуги, що складають Предмет даної Закупівлі, проте, внаслідок встановлення протиправної та дискримінаційної вимоги щодо наявності саме «4. Не менше одного працівника фахівця з спеціальністю: Експерт з управління інформаційними технологіями з освітньо-кваліфікаційним рівнем спеціаліста або магістра з чиним сертифікатом користувача геоінформаційних систем в просторовому плануванні міжнародного зразка» Скаржник позбавлений можливості взяти участь в даній процедурі закупівлі.
Відповідно до вимог п.2.1 Додатку 1 до Тендерної документації від Учасника процедури закупівлі вимагається подання у складі тендерної пропозиції інформації та підтверджуючих документів щодо, зокрема:
«4. Не менше одного працівника фахівця з спеціальністю: Експерт з управління інформаційними технологіями з освітньо-кваліфікаційним рівнем спеціаліста або магістра з чиним сертифікатом користувача геоінформаційних систем в просторовому плануванні міжнародного зразка»
Предметом оскаржуваної закупівлі є розробка проекту землеустрою.
Порядок надання вищевказаних послуг регулюються відповідним профільним законодавством, перш за все: Земельним Кодексом України, Законом України «Про землеустрій» та Постановою КМУ від 3 листопада 2021 р. № 1147 «Про затвердження Методики нормативної грошової оцінки земельних ділянок.».
Відповідно до ч.2 ст. 26 Закону України «Про землеустрій» розробниками документації із землеустрою є: юридичні особи, що володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та у складі яких працює за основним місцем роботи сертифікований інженер-землевпорядник, який є відповідальним за якість робіт із землеустрою.
Таким чином, нормами чинного законодавства встановлено, що надання ВСІХ послуг, передбачених обсягом закупівлі, суб’єкти господарювання повинні мати у власному штаті працівників: сертифікованого інженера-землевпорядника, встановлення будь-яких інших вимог Замовником не відповідає чинним положенням законодавства та є необґрунтованим.
Жодним діючим нормативно-правовим актом не встановлено вимоги до надавача відповідних послуг мати в своєму штаті такого працівника як: «Експерт з управління інформаційними технологіями з освітньо-кваліфікаційним рівнем спеціаліста або магістра»
Відповідно до пп.4 п.2.1 Додатку №1 щодо кожного зазначеного в довідці фахівця з спеціальністю «Експерт з управління інформаційними технологіями» – скан-копії з оригіналів або належним чином засвідчені копії наступних документів:
- сертифікат користувача геоінформаційних систем в просторовому плануванні міжнародного зразка;»
Законодавством, та Технічним завданням не обґрунтовується необхідність володіння даним працівником «сертифікату користувача геоінформаційних систем в просторовому плануванні міжнародного зразка».
Вимога щодо наявності міжнародного сертифікату з користування ГІС системами не є обов’язковою умовою для підтвердження наявності кваліфікації чи досвіду. Вона штучно звужує коло потенційних учасників, які могли б виконати технічне завдання. Сертифікат міжнародного зразка не є єдиним доказом здатності користуватись ГІС у просторовому плануванні — це може бути забезпечено іншим чином (освіта, досвід роботи, локальні сертифікати тощо). Вимога саме міжнародного зразка може бути розцінена як необґрунтована перевага певним компаніям, що володіють специфічними документами, і необ’єктивне обмеження участі інших потенційно кваліфікованих суб’єктів. АМКУ неодноразово вказував у своїх рішеннях, що встановлення вимог щодо сертифікатів, які не є загальноприйнятими чи обов’язковими, є дискримінаційним (рішення №2175-р/пк-пз від 06.12.2018).
У штаті Скаржника наявний працівник «Інженер з комп’ютерних систем (інженер– геоінформатик)» (Додаток №4 до Скарги), який здатний надати всі необхідні Послуги, що складають Предмет даної Закупівлі, проте, внаслідок встановлення протиправної та дискримінаційної вимоги щодо наявності саме «4. Не менше одного працівника фахівця з спеціальністю: Експерт з управління інформаційними технологіями з освітньо-кваліфікаційним рівнем спеціаліста або магістра з чиним сертифікатом користувача геоінформаційних систем в просторовому плануванні міжнародного зразка» Скаржник позбавлений можливості взяти участь в даній процедурі закупівлі.
×
-
Назва доказу:
Документи працівника Інженер з комп’ютерних систем (інженер– геоінформатик)
-
Повʼязаний документ:
Додаток №4.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Просимо Комісію зобов’язати Замовника внести зміни до Тендерної документації шляхом виключення дискримінаційної вимоги до Учасників про наявність «з чиним сертифікатом користувача геоінформаційних систем в просторовому плануванні міжнародного зразка.;», а також просимо зобов’язати Замовника внести зміни до Тендерної документації шляхом викладення оскаржуваної вимоги у наступній редакції «Експерт з управління інформаційними технологіями або Інженер з комп’ютерних систем (інженер– геоінформатик) з освітньо-кваліфікаційним рівнем спеціаліста або магістра».
Порядковий номер пункту скарги:
5
Номер:
fd1f4411e4784449bac3c89e6d5468d1
Заголовок пункту скарги:
3.1 Ознайомившись з умовами тендерної документації, Скаржник встановив наявність дискримінаційних, необґрунтованих та надлишкових вимог, які порушують права потенційних учасників, зокрема Скаржника на участь у закупівлі, а саме:
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
3.1 Ознайомившись з умовами тендерної документації, Скаржник встановив наявність дискримінаційних, необґрунтованих та надлишкових вимог, які порушують права потенційних учасників, зокрема Скаржника на участь у закупівлі, а саме:
Відповідно до вимог п.3.1 Додатку 1 до Тендерної документації від Учасника процедури закупівлі вимагається подання у складі тендерної пропозиції інформації та підтверджуючих документів щодо, зокрема:
Довідка
про досвід виконання аналогічного (аналогічних)
за предметом закупівлі договору (договорів)
Таблиця 2
№
з/п Замовник,
місцезнаходження,
ПІБ відповідальної особи,
№ телефону,
код ЄДРПОУ № Договору
Дата укладання договору
Предмет договору Документ, що підтверджує виконання договору
1 2 3 4
I. Досвід виконання землевпорядних робіт: розроблення проекту землеустрою щодо встановлення меж(і) території територіальної громади, де замовником послуг виступає орган місцевого самоврядування.
Відповідно до ОГОЛОШЕННЯ про проведення відкритих торгів UA-2025-04-15-008822-a (Додаток № 5 до Скарги) видом предмета даної закупівлі є Послуги. Також, відповідно до п. 4.1 Тендерної документації Предметом даної закупівлі є код ДК 021:2015: 71340000-3 Комплексні інженерні послуги (Розроблення Проекту землеустрою щодо встановлення межі території Богодухівської міської територіальної громади Богодухівського району Харківської області з можливістю подальшого розміщення в геоінформаційній системі). Відповідно Скаржнику не зрозуміло яким чином Досвід виконання землевпорядних робіт: розроблення проекту землеустрою щодо встановлення меж(і) території територіальної громади, де замовником послуг виступає орган місцевого самоврядування підтверджує необхідний досвід виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) в Учасника.
Відповідно до п. 1. Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» Ці особливості встановлюють порядок та умови здійснення публічних закупівель (далі - закупівлі) товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі” (далі - замовники), із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
Відповідно, «Послуги» та «Роботи» є різними предметами закупівель та передбачають різні вимоги щодо здійснення процедур їх закупівель.
Учасник володіє необхідним досвідом виконання аналогічних договорів, про що надається підтвердження в складі даної Скарги (Додатки 6-7 до Скарги), однак внаслідок встановлення протиправної та дискримінаційної вимоги щодо підтвердження Досвіду виконання землевпорядних робіт Скаржник позбавлений можливості взяти участь в даній процедурі закупівлі
Відповідно до вимог п.3.1 Додатку 1 до Тендерної документації від Учасника процедури закупівлі вимагається подання у складі тендерної пропозиції інформації та підтверджуючих документів щодо, зокрема:
Довідка
про досвід виконання аналогічного (аналогічних)
за предметом закупівлі договору (договорів)
Таблиця 2
№
з/п Замовник,
місцезнаходження,
ПІБ відповідальної особи,
№ телефону,
код ЄДРПОУ № Договору
Дата укладання договору
Предмет договору Документ, що підтверджує виконання договору
1 2 3 4
I. Досвід виконання землевпорядних робіт: розроблення проекту землеустрою щодо встановлення меж(і) території територіальної громади, де замовником послуг виступає орган місцевого самоврядування.
Відповідно до ОГОЛОШЕННЯ про проведення відкритих торгів UA-2025-04-15-008822-a (Додаток № 5 до Скарги) видом предмета даної закупівлі є Послуги. Також, відповідно до п. 4.1 Тендерної документації Предметом даної закупівлі є код ДК 021:2015: 71340000-3 Комплексні інженерні послуги (Розроблення Проекту землеустрою щодо встановлення межі території Богодухівської міської територіальної громади Богодухівського району Харківської області з можливістю подальшого розміщення в геоінформаційній системі). Відповідно Скаржнику не зрозуміло яким чином Досвід виконання землевпорядних робіт: розроблення проекту землеустрою щодо встановлення меж(і) території територіальної громади, де замовником послуг виступає орган місцевого самоврядування підтверджує необхідний досвід виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) в Учасника.
Відповідно до п. 1. Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» Ці особливості встановлюють порядок та умови здійснення публічних закупівель (далі - закупівлі) товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі” (далі - замовники), із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
Відповідно, «Послуги» та «Роботи» є різними предметами закупівель та передбачають різні вимоги щодо здійснення процедур їх закупівель.
Учасник володіє необхідним досвідом виконання аналогічних договорів, про що надається підтвердження в складі даної Скарги (Додатки 6-7 до Скарги), однак внаслідок встановлення протиправної та дискримінаційної вимоги щодо підтвердження Досвіду виконання землевпорядних робіт Скаржник позбавлений можливості взяти участь в даній процедурі закупівлі
×
-
Назва доказу:
Оголошення про проведення відкритих торгів UA-2025-04-15-008822-a
-
Повʼязаний документ:
Додаток №5.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Просимо Комісію зобов’язати Замовника внести зміни до Тендерної документації шляхом виключення дискримінаційної вимоги, а також просимо зобов’язати Замовника внести зміни до Тендерної документації шляхом викладення оскаржуваної вимоги у наступній редакції «Досвід виконання землевпорядних послуг: розроблення проекту землеустрою щодо встановлення меж(і) території територіальної громади, де замовником послуг виступає орган місцевого самоврядування.».
Порядковий номер пункту скарги:
6
Номер:
fdf740370cf54d9191d71b1594cf3e53
Заголовок пункту скарги:
3.2 Відповідно до вимог п.3.1 Додатку 1 до Тендерної документації від Учасника процедури закупівлі вимагається подання у складі тендерної пропозиції інформації та підтверджуючих документів щодо, зокрема:
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
3.2 Відповідно до вимог п.3.1 Додатку 1 до Тендерної документації від Учасника процедури закупівлі вимагається подання у складі тендерної пропозиції інформації та підтверджуючих документів щодо, зокрема:
«До вказаної вище Довідки учасник має надати у складі тендерної пропозиції наступні документи, що підтверджують досвід виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів):
1. Договір (договори) з розроблення проекту землеустрою щодо встановлення меж(і) території територіальної громади (не менше трьох договорів). Виконання договору підтверджується відповідним Витягом із Державного земельного кадастру.
Для підтвердження виконання Учасник процедури закупівлі повинен надати скан-копії у кольоровому вигляді з оригіналів документів або належно завірених копій виконаного(их) договору(-ів) (включно з його Додатками, невід’ємними частинами; актом(ами) наданих послуг), та відповідних Витягів з Державного земельного кадастру.
2. Договори зі створення геоінформаційних інструментів для систематизації та управління даними – базових геопросторових даних геоінформаційної системи/розроблення геопорталу органу місцевого самоврядування, де замовником послуг виступає орган місцевого самоврядування або підрозділ, департамент, управління, виконавчий орган такого органу місцевого самоврядування (не менше ніж 3 договорів за 2021-2024 роки): - скан-копії у кольоровому вигляді з оригіналу або належно завіреної копії виконаного договору (договорів), вказаного у довідці, включно зі всіма додатками/невід’ємними частинами до такого договору (договорів), актами виконаних робіт/послуг тощо; - скан-копії у кольоровому вигляді з оригіналу або належно завіреної копії.»
Скаржнику не зрозуміло встановлення завищеної вимоги щодо кількості виконаних договорів, а саме «Договір (договори) з розроблення проекту землеустрою щодо встановлення меж(і) території територіальної громади (не менше трьох договорів).» та Договори зі створення геоінформаційних інструментів для систематизації та управління даними – базових геопросторових даних геоінформаційної системи/розроблення геопорталу органу місцевого самоврядування, де замовником послуг виступає орган місцевого самоврядування або підрозділ, департамент, управління, виконавчий орган такого органу місцевого самоврядування (не менше ніж 3 договорів за 2021-2024 роки):
Встановлення вказаних кільксних вимог є безпідставним, оскільки жодним чином не гарантує належне виконання Виконавцем предмету закупівлі.
Вищезазначені вимоги Тендерної документації, визначені Замовником в частині встановлення вимоги про надання договорів, є дискримінаційними та необґрунтованими, що призводить до умисного обмеження кола учасників даної закупівлі, які можуть (могли б) прийняти участь у закупівлі відповідно до предмету. Замовником порушено принципи здійснення публічних закупівель», а саме: принцип добросовісної конкуренції між учасниками, принципів відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівлі, а також принципів недискримінації учасників.
Відповідно до п. 3 ч. 2 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, зокрема наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). Законом не встановлено вимог щодо кількості виконання таких аналогічних договорів.
Таким чином, Замовником встановлено значну кількість очевидно завищених вимог в частині аналогічного досвіду до потенційних учасників закупівлі.
Скаржник має успішний досвід виконання проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок, зокрема:
1) Договір про закупівлю послуги №106 від 16.08.2022 року за Предметом: розроблення проекту землеустрою щодо встановлення меж території Білоцерківської міської територіальної громади з можливістю подальшого розміщення в геоінформаційній системі (Додаток №5 до Скарги).
2) Договір №ММ/21/11-МК від 26.11.2021 року за Предметом: послуги зі створення геоінформаційних інструментів для систематизації та управління даними – базових геопросторових даних геоінформаційної системи, розроблення геопорталу органу місцевого самоврядування (містобудівний кадастр) на територію населеного пункту с. Коблево з наданням доступу до програмного комплексу та супровід містобудівного кадастру на 2021 р. (Додаток №6 до Скарги).
Однак через встановлену дискримінаційну вимогу у тендерній документації, маючи об’єктивну можливість виконати договір, Скаржник не може взяти участь у закупівлі, оскільки Замовником встановлено завищену вимогу до кількості виконаних договорів.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація неповинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону № 922-VIII, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у даній процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону № 922-VIII.
«До вказаної вище Довідки учасник має надати у складі тендерної пропозиції наступні документи, що підтверджують досвід виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів):
1. Договір (договори) з розроблення проекту землеустрою щодо встановлення меж(і) території територіальної громади (не менше трьох договорів). Виконання договору підтверджується відповідним Витягом із Державного земельного кадастру.
Для підтвердження виконання Учасник процедури закупівлі повинен надати скан-копії у кольоровому вигляді з оригіналів документів або належно завірених копій виконаного(их) договору(-ів) (включно з його Додатками, невід’ємними частинами; актом(ами) наданих послуг), та відповідних Витягів з Державного земельного кадастру.
2. Договори зі створення геоінформаційних інструментів для систематизації та управління даними – базових геопросторових даних геоінформаційної системи/розроблення геопорталу органу місцевого самоврядування, де замовником послуг виступає орган місцевого самоврядування або підрозділ, департамент, управління, виконавчий орган такого органу місцевого самоврядування (не менше ніж 3 договорів за 2021-2024 роки): - скан-копії у кольоровому вигляді з оригіналу або належно завіреної копії виконаного договору (договорів), вказаного у довідці, включно зі всіма додатками/невід’ємними частинами до такого договору (договорів), актами виконаних робіт/послуг тощо; - скан-копії у кольоровому вигляді з оригіналу або належно завіреної копії.»
Скаржнику не зрозуміло встановлення завищеної вимоги щодо кількості виконаних договорів, а саме «Договір (договори) з розроблення проекту землеустрою щодо встановлення меж(і) території територіальної громади (не менше трьох договорів).» та Договори зі створення геоінформаційних інструментів для систематизації та управління даними – базових геопросторових даних геоінформаційної системи/розроблення геопорталу органу місцевого самоврядування, де замовником послуг виступає орган місцевого самоврядування або підрозділ, департамент, управління, виконавчий орган такого органу місцевого самоврядування (не менше ніж 3 договорів за 2021-2024 роки):
Встановлення вказаних кільксних вимог є безпідставним, оскільки жодним чином не гарантує належне виконання Виконавцем предмету закупівлі.
Вищезазначені вимоги Тендерної документації, визначені Замовником в частині встановлення вимоги про надання договорів, є дискримінаційними та необґрунтованими, що призводить до умисного обмеження кола учасників даної закупівлі, які можуть (могли б) прийняти участь у закупівлі відповідно до предмету. Замовником порушено принципи здійснення публічних закупівель», а саме: принцип добросовісної конкуренції між учасниками, принципів відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівлі, а також принципів недискримінації учасників.
Відповідно до п. 3 ч. 2 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, зокрема наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). Законом не встановлено вимог щодо кількості виконання таких аналогічних договорів.
Таким чином, Замовником встановлено значну кількість очевидно завищених вимог в частині аналогічного досвіду до потенційних учасників закупівлі.
Скаржник має успішний досвід виконання проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок, зокрема:
1) Договір про закупівлю послуги №106 від 16.08.2022 року за Предметом: розроблення проекту землеустрою щодо встановлення меж території Білоцерківської міської територіальної громади з можливістю подальшого розміщення в геоінформаційній системі (Додаток №5 до Скарги).
2) Договір №ММ/21/11-МК від 26.11.2021 року за Предметом: послуги зі створення геоінформаційних інструментів для систематизації та управління даними – базових геопросторових даних геоінформаційної системи, розроблення геопорталу органу місцевого самоврядування (містобудівний кадастр) на територію населеного пункту с. Коблево з наданням доступу до програмного комплексу та супровід містобудівного кадастру на 2021 р. (Додаток №6 до Скарги).
Однак через встановлену дискримінаційну вимогу у тендерній документації, маючи об’єктивну можливість виконати договір, Скаржник не може взяти участь у закупівлі, оскільки Замовником встановлено завищену вимогу до кількості виконаних договорів.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація неповинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону № 922-VIII, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у даній процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону № 922-VIII.
×
-
Назва доказу:
Договір №ММ/21/11-МК від 26.11.2021 року
-
Повʼязаний документ:
Додаток №7.pdf
-
-
Назва доказу:
Договір про закупівлю послуги №106 від 16.08.2022 року
-
Повʼязаний документ:
Додаток №6.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Просимо комісію зобов’язати Замовника внести зміни до Тендерної документації з метою виключення дискримінаційних вимог з п. 3.1 Додатку № 1 до Тендерної документації, а саме зменшення кількості виконаних договорів, що підтверджують досвід виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі до 1 (одного).
Порядковий номер пункту скарги:
7
Номер:
377ae299b0ae44f59878cf623ccd404d
Заголовок пункту скарги:
№4 Щодо встановлення дискримінаційних умов в технічних, якісних та кількісних характеристиках предмета закупівлі, у тому числі відповідна технічна специфікація
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
4.1 Відповідно до Додадтку №2 до тендерної документації «Технічне завдання на надання послуг»:
- «Геопросторові дані імпортуються до бази геоданих геоінформаційної системи Богодухівської міської територіальної громади, а також передаються Замовнику у вигляді електронних файлів:
• у векторному поданні у файловій базі даних QGIS - цифрові векторні набори геопросторових даних у форматі *.gpkg в системах координат СК-63, з документами карт (креслень) у форматі .qgz;
• у векторному поданні у файловій базі даних QGIS - цифрові векторні набори геопросторових даних у форматі *.gpkg в системах координат МСК-63 однозначно зв’язаною з УСК-2000, з документами карт (креслень) у форматі .qgz;»
Скаржник вважає, що обмеження кількості видів форматів геопросторових даних є протиправним, необґрунтованим та дискримінаційним з огляду на наступне:
Правові та організаційні засади створення, функціонування та розвитку національної інфраструктури геопросторових даних, спрямованої на забезпечення ефективного прийняття органами державної влади та органами місцевого самоврядування управлінських рішень, задоволення потреб суспільства в усіх видах географічної інформації, інтегрування у глобальну та європейську інфраструктури геопросторових даних регулюються Законом України «Про національну інфраструктуру геопросторових даних». Скаржник зазначає, що ні даним Законом, ні жодним іншим нормативно-правовим актом не встановлено обов’яку подання геоінформаційних даних в певному, конкретному форматі.
Скаржник зазначає. що є професійним оператором землевпорядних та геодезичних послуг, послуг у сфері розроблення містобудівної документації, та відповідно має значну кількість власного або орендованого обладнання для надання послуг у цих сферах, зокрема, Ліцензійне програмне забезпечення ESRI PARTNER NETWORK BRONZE ANNUAL FEE (ArcGIS Desktop Advanced with Extensions Esri Partner Network Demo and Marketing Bronze Tier Bundle, ArcGIS Enterprise Advanced with Extensions Esri Partner Network Demo and Marketing Bronze Tier Bundle, ArcGIS Online Esri Partner Network Promotional Level 1 Plan; Includes Up to 5 Named Users and 2,500 Service Credits) (Додаток №3 до Скарги). З-за допомогою даного програмного забезпечення Скаржник здатний надати послуги, що складають Предмет закупівлі у Повному обсязі.
Зокрема, Скаржник має можливість обробки та надання геоінформаційних даних - у векторному поданні у файловій базі даних ArcGIS – цифрові векторні набори геопросторових даних у форматі *.gdb, що буде повністю відповідати вимогам чинного законодавства та потреба Замовника, вимогам містобудівного кадастру, тощо. Результат надання послуг з-за допомогою програмного забезпечення ArcGIS Desktop є повністю ЕКВІВАЛЕНТНИМ, а в частині розширеного функціоналу, навіть якіснішим інструментом для обробки та надання геоінформаційних даних - у векторному поданні у файловій базі даних.
Однак, внаслідок штучного обмеження форматів геопросторових даних Скаржник позбавлений можливості взяти участь в даній закупівлі.
- «Геопросторові дані імпортуються до бази геоданих геоінформаційної системи Богодухівської міської територіальної громади, а також передаються Замовнику у вигляді електронних файлів:
• у векторному поданні у файловій базі даних QGIS - цифрові векторні набори геопросторових даних у форматі *.gpkg в системах координат СК-63, з документами карт (креслень) у форматі .qgz;
• у векторному поданні у файловій базі даних QGIS - цифрові векторні набори геопросторових даних у форматі *.gpkg в системах координат МСК-63 однозначно зв’язаною з УСК-2000, з документами карт (креслень) у форматі .qgz;»
Скаржник вважає, що обмеження кількості видів форматів геопросторових даних є протиправним, необґрунтованим та дискримінаційним з огляду на наступне:
Правові та організаційні засади створення, функціонування та розвитку національної інфраструктури геопросторових даних, спрямованої на забезпечення ефективного прийняття органами державної влади та органами місцевого самоврядування управлінських рішень, задоволення потреб суспільства в усіх видах географічної інформації, інтегрування у глобальну та європейську інфраструктури геопросторових даних регулюються Законом України «Про національну інфраструктуру геопросторових даних». Скаржник зазначає, що ні даним Законом, ні жодним іншим нормативно-правовим актом не встановлено обов’яку подання геоінформаційних даних в певному, конкретному форматі.
Скаржник зазначає. що є професійним оператором землевпорядних та геодезичних послуг, послуг у сфері розроблення містобудівної документації, та відповідно має значну кількість власного або орендованого обладнання для надання послуг у цих сферах, зокрема, Ліцензійне програмне забезпечення ESRI PARTNER NETWORK BRONZE ANNUAL FEE (ArcGIS Desktop Advanced with Extensions Esri Partner Network Demo and Marketing Bronze Tier Bundle, ArcGIS Enterprise Advanced with Extensions Esri Partner Network Demo and Marketing Bronze Tier Bundle, ArcGIS Online Esri Partner Network Promotional Level 1 Plan; Includes Up to 5 Named Users and 2,500 Service Credits) (Додаток №3 до Скарги). З-за допомогою даного програмного забезпечення Скаржник здатний надати послуги, що складають Предмет закупівлі у Повному обсязі.
Зокрема, Скаржник має можливість обробки та надання геоінформаційних даних - у векторному поданні у файловій базі даних ArcGIS – цифрові векторні набори геопросторових даних у форматі *.gdb, що буде повністю відповідати вимогам чинного законодавства та потреба Замовника, вимогам містобудівного кадастру, тощо. Результат надання послуг з-за допомогою програмного забезпечення ArcGIS Desktop є повністю ЕКВІВАЛЕНТНИМ, а в частині розширеного функціоналу, навіть якіснішим інструментом для обробки та надання геоінформаційних даних - у векторному поданні у файловій базі даних.
Однак, внаслідок штучного обмеження форматів геопросторових даних Скаржник позбавлений можливості взяти участь в даній закупівлі.
×
-
Назва доказу:
Документи, що підтверджують наявність програмного забезпечення;
-
Повʼязаний документ:
Додаток №3.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Просимо комісію зобов’язати Замовника внести зміни до Тендерної документації з метою виключення дискримінаційних вимог з п. 3.1 Додатку № 1 до Тендерної документації, а саме передбачити можливість «передання геопросторових даних в форматі - у векторному поданні у файловій базі даних ArcGIS – цифрові векторні набори геопросторових даних у форматі *.gdb. в системах координат МСК-63 однозначно зв’язаною з УСК-2000, з документами карт (креслень) у форматі *.gdb»