-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Заглушки
Дана закупівля здійснюється з урахуванням «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (зі змінами)
Торги не відбулися
634 069.59
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 6 340.70 UAH
мін. крок: 1% або 6 340.70 UAH
Період оскарження:
15.04.2025 13:44 - 20.04.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
СКАРГА на рішення Замовника при проведенні процедури відкриті торги з особливостями на закупівлю «Заглушки», ідентифікатор закупівлі UA-2025-04-15-007574-a.
Номер:
189efd8d91fc4e0684bd49cb1d0cff15
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-04-15-007574-a.c1
Назва:
СКАРГА на рішення Замовника при проведенні процедури відкриті торги з особливостями на закупівлю «Заглушки», ідентифікатор закупівлі UA-2025-04-15-007574-a.
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- 04_01 Протокол акцепту №25-43П-3.pdf 07.05.2025 11:05
- 01_01 Тендерна документація.docx 07.05.2025 11:05
- 02_01 Додаток 2 (технічні характеристики).docx 07.05.2025 11:05
- Скарга.pdf 07.05.2025 11:05
- Скарга.docx 07.05.2025 11:05
- 03_01 Пропозиція ТОВ ГК Вертекс Україна.pdf 07.05.2025 11:05
- sign.p7s 07.05.2025 11:07
- рішення від 09.05.2025 №7438.pdf 09.05.2025 14:35
- інформація про резолютивну частину рішення від 19.05.2025 №7933.pdf 20.05.2025 11:36
- рішення від 19.05.2025 №7933.pdf 22.05.2025 10:32
- Пояснення по суті скарги.docx 13.05.2025 11:41
- Додаток 2 (технічні характеристики).docx 13.05.2025 11:41
- Пояснення по суті скарги.pdf 13.05.2025 11:41
- Пропозиція ТОВ ГК Вертекс Україна.pdf 13.05.2025 11:41
- Протокол скасування рішення №25-43П-4.pdf 02.06.2025 10:38
Дата прийняття скарги до розгляду:
07.05.2025 11:43
Дата розгляду скарги:
19.05.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
09.05.2025 14:35
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
22.05.2025 10:32
Дата виконання рішення Замовником:
02.06.2025 10:38
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання рішення рішення №7933-р/пк-пз від 19 травня 2025 року Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель ЗУ «Про Публічні закупівлі» необхідно скасувати рішення про визначення переможцем Учасника Товариства з обмеженою відповідальністю "ГРУПА КОМПАНІЙ "ВЕРТЕКС УКРАЇНА" закупівлі - ДК 021:2015: 44610000-9 Цистерни, резервуари, контейнери та посудини високого тиску (Заглушки), UA-2025-04-15-007574-a.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
b2f673a85f734ea4a358243237c0d929
Заголовок пункту скарги:
СКАРГА
на рішення Замовника при проведенні процедури
відкриті торги з особливостями на закупівлю
«Заглушки», ідентифікатор закупівлі UA-2025-04-15-007574-a.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
СКАРГА
на рішення Замовника при проведенні процедури
відкриті торги з особливостями на закупівлю
«Заглушки», ідентифікатор закупівлі UA-2025-04-15-007574-a.
15 квітня 2025 року Львівське міське комунальне підприємство "Львівводоканал" (далі – Замовник), на виконання вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі по тексту – Закон) та «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі по тексту – Особливості) опублікував повідомлення про проведення процедури закупівлі (відкриті торги з особливостями), за предметом: «Заглушки, код за ДК 021:2015:44610000-9: Цистерни, резервуари, контейнери та посудини високого тиску», ідентифікатор закупівлі UA-2025-04-15-007574-a.
Очікувана вартість закупівлі – 634 069,59 грн. з ПДВ.
Прийнявши рішення про участь у відкритих торгах ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "НАУКОВО-ВИРОБНИЧИЙ ЦЕНТР "ВАЛІДУС" (далі – Скаржник) подали тендерну пропозицію в електронній системі закупівель відповідно до умов тендерної документації до Закупівлі (остаточна пропозиція за результатом аукціону 570 000,00 грн. з ПДВ).
02 травня 2025 року уповноважена особа Замовника прийняла рішення (Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою №25-43П-3 від 02 травня 2025 року – додається до скарги) про визначення учасника ТОВ "ГРУПА КОМПАНІЙ "ВЕРТЕКС УКРАЇНА" переможцем закупівлі за ідентифікатором UA-2025-04-15-007574-a.
Товариство з обмеженою відповідальністю «НАУКОВО-ВИРОБНИЧИЙ ЦЕНТР «ВАЛІДУС»» категорично не погоджується з даним рішенням Замовника щодо визначення учасника Товариство з обмеженою відповідальністю "ГРУПА КОМПАНІЙ "ВЕРТЕКС УКРАЇНА" переможцем закупівлі та вважає його таким, що порушує його права, з таких підстав:
Відповідно до п. 6 Розділу ІІІ Тендерної документації Замовника Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі зазначено в Додатку 2 до тендерної документації.
Згідно з п. 3.3. Додатку 2 до Тендерної документації Замовника встановлено, що учасник повинен надати Сертифікат відповідності на пневматичні заглушки, який підтверджує відповідність пневматичних заглушок вимогам технічного регламенту.
Так, на виконання вказаних вимог, в складі тендерної пропозиції ТОВ "ГРУПА КОМПАНІЙ "ВЕРТЕКС УКРАЇНА" в складі пропозиції (Пропозиція ТОВ ГК Вертекс Україна.pdf – додається до скарги) було подано документ із назвою «Сертифікат відповідності», № 56-11-25 від від 23.04.2025 (сторінка 53 пропозиції) за підписом директора ТОВ "ГРУПА КОМПАНІЙ "ВЕРТЕКС УКРАЇНА", Судиловського С.В..
Учасник закупівлі надав сертифікат відповідності, який він сформував самостійно від свого імені, тобто без участі призначеного органу з оцінки відповідності. Такий документ не має юридичної сили як сертифікат відповідності згідно з вимогами Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» №124-VIII від 15.01.2015 року (чинна редакція від 19.04.2025 року).
Відповідно до положень Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» №124-VIII від 15.01.2015 року (чинна редакція від 19.04.2025 року):
● Частина 1 статті 1, абзац 33 визначає:
Сертифікація — це підтвердження відповідності третьою стороною, що стосується продукції, процесів, послуг, систем або персоналу.
Це визначення прямо вказує, що сертифікат відповідності має бути виданий незалежною третьою стороною, а не самим виробником чи постачальником.
● Частина 1 статті 1, абзац 21 визначає:
Орган з оцінки відповідності визначено як «орган (підприємство, установа, організація чи їх структурний підрозділ), що здійснює діяльність з оцінки відповідності, включаючи калібрування, випробування, сертифікацію та інспектування».
Ці органи призначаються державою через відповідні процедури (див. стаття 32), і тільки вони можуть видавати сертифікати відповідності у випадках, коли це передбачено технічним регламентом.
● Частина 1 статті 1, абзац 10 визначає:
Документ про відповідність – декларація (у тому числі декларація про відповідність), звіт, висновок, свідоцтво, сертифікат (у тому числі сертифікат відповідності) або будь-який інший документ, що підтверджує виконання заданих вимог, які стосуються об’єкта оцінки відповідності.
Це підтверджує, що сертифікат відповідності є окремою формою документа про відповідність, що прямо згадується в законі. Його правовий статус чітко визначений у межах процедури оцінки відповідності, яку можуть проводити лише призначені органи, як зазначено у попередніх пунктах скарги.
Таким чином, лише орган з оцінки відповідності має право видавати сертифікати відповідності.
Сертифікат, виданий учасником ТОВ "ГРУПА КОМПАНІЙ "ВЕРТЕКС УКРАЇНА" самостійно «від свого імені», не відповідає вищевказаним вимогам, а отже, не може визнаватися дійсним сертифікатом відповідності згідно з чинним законодавством.
Таким чином, тендерна пропозиція ТОВ "ГРУПА КОМПАНІЙ "ВЕРТЕКС УКРАЇНА" не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації Замовника.
Відповідно до пп. 2 п. 44 Особливостей, Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Враховуючи вищевикладене, Замовник повинен був відхилити тендерну пропозицію ТОВ "ГРУПА КОМПАНІЙ "ВЕРТЕКС УКРАЇНА" на підставі пп. 2 п. 44 Особливостей.
Не відхиливши тендерну пропозицію ТОВ "ГРУПА КОМПАНІЙ "ВЕРТЕКС УКРАЇНА", Замовник грубо порушив імперативну вимоги пункту 44 Особливостей, відповідно до якого замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли, зокрема, тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Зазначені дії Замовника є порушенням одного з основних принципів здійснення закупівель, визначеного статтею 5 Закону, а саме – недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Враховуючи викладене, прийняте рішення Замовника про визначення переможцем закупівлі ТОВ "ГРУПА КОМПАНІЙ "ВЕРТЕКС УКРАЇНА" порушує право ТОВ «НВЦ «ВАЛІДУС»» на чесні та прозорі торги, які здійснюються з дотриманням законодавства у сфері публічних закупівель, у т. ч. принципів здійснення закупівель.
Визнання переможцем учасника, тендерна пропозиція якого не відповідає вимогам тендерної документації є порушенням положень законодавства, у зв’язку з чим заявлені вище вимоги є ефективним способом захисту прав Суб’єкта оскарження на участь на рівних та недискримінаційних умовах, що гарантовані Законом України «Про публічні закупівлі».
Скаржник вважає, що прийнятим Замовником рішенням здійснено порушення його прав та законних інтересів в частині неправомірного визначення переможцем закупівлі UA-2025-04-15-007574-a, а також порушено принципи, задекларовані ч. 1 статті 5 Закону України “Про публічні закупівлі”: відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівного ставлення до них; об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відповідно до вищенаведеного, керуючись статтями 3, 5, 11, 18, 31 Закону України “Про публічні закупівлі”:
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Встановити наявність порушень допущених Замовником по процедурі закупівлі UA-2025-04-15-007574-a.
3. Зобов’язати Замовника скасувати рішення про визначення учасника Товариство з обмеженою відповідальністю "ГРУПА КОМПАНІЙ "ВЕРТЕКС УКРАЇНА" переможцем закупівлі.
Додатки:
1. 01_01 Тендерна документація затверджена рішенням уповноваженої особи ЛЬВІВСЬКОГО МІСЬКОГО КОМУНАЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА "ЛЬВІВВОДОКАНАЛ" №25-43П-1 від 15 квітня 2025 року.
2. 02_01 Додаток 2 до Тендерної документації.
3. 03_01 Тендерна пропозиція ТОВ "ГРУПА КОМПАНІЙ "ВЕРТЕКС УКРАЇНА".
4. 04_01 Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою №25-43П-3 від 02 травня 2025 року .
на рішення Замовника при проведенні процедури
відкриті торги з особливостями на закупівлю
«Заглушки», ідентифікатор закупівлі UA-2025-04-15-007574-a.
15 квітня 2025 року Львівське міське комунальне підприємство "Львівводоканал" (далі – Замовник), на виконання вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі по тексту – Закон) та «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі по тексту – Особливості) опублікував повідомлення про проведення процедури закупівлі (відкриті торги з особливостями), за предметом: «Заглушки, код за ДК 021:2015:44610000-9: Цистерни, резервуари, контейнери та посудини високого тиску», ідентифікатор закупівлі UA-2025-04-15-007574-a.
Очікувана вартість закупівлі – 634 069,59 грн. з ПДВ.
Прийнявши рішення про участь у відкритих торгах ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "НАУКОВО-ВИРОБНИЧИЙ ЦЕНТР "ВАЛІДУС" (далі – Скаржник) подали тендерну пропозицію в електронній системі закупівель відповідно до умов тендерної документації до Закупівлі (остаточна пропозиція за результатом аукціону 570 000,00 грн. з ПДВ).
02 травня 2025 року уповноважена особа Замовника прийняла рішення (Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою №25-43П-3 від 02 травня 2025 року – додається до скарги) про визначення учасника ТОВ "ГРУПА КОМПАНІЙ "ВЕРТЕКС УКРАЇНА" переможцем закупівлі за ідентифікатором UA-2025-04-15-007574-a.
Товариство з обмеженою відповідальністю «НАУКОВО-ВИРОБНИЧИЙ ЦЕНТР «ВАЛІДУС»» категорично не погоджується з даним рішенням Замовника щодо визначення учасника Товариство з обмеженою відповідальністю "ГРУПА КОМПАНІЙ "ВЕРТЕКС УКРАЇНА" переможцем закупівлі та вважає його таким, що порушує його права, з таких підстав:
Відповідно до п. 6 Розділу ІІІ Тендерної документації Замовника Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі зазначено в Додатку 2 до тендерної документації.
Згідно з п. 3.3. Додатку 2 до Тендерної документації Замовника встановлено, що учасник повинен надати Сертифікат відповідності на пневматичні заглушки, який підтверджує відповідність пневматичних заглушок вимогам технічного регламенту.
Так, на виконання вказаних вимог, в складі тендерної пропозиції ТОВ "ГРУПА КОМПАНІЙ "ВЕРТЕКС УКРАЇНА" в складі пропозиції (Пропозиція ТОВ ГК Вертекс Україна.pdf – додається до скарги) було подано документ із назвою «Сертифікат відповідності», № 56-11-25 від від 23.04.2025 (сторінка 53 пропозиції) за підписом директора ТОВ "ГРУПА КОМПАНІЙ "ВЕРТЕКС УКРАЇНА", Судиловського С.В..
Учасник закупівлі надав сертифікат відповідності, який він сформував самостійно від свого імені, тобто без участі призначеного органу з оцінки відповідності. Такий документ не має юридичної сили як сертифікат відповідності згідно з вимогами Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» №124-VIII від 15.01.2015 року (чинна редакція від 19.04.2025 року).
Відповідно до положень Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» №124-VIII від 15.01.2015 року (чинна редакція від 19.04.2025 року):
● Частина 1 статті 1, абзац 33 визначає:
Сертифікація — це підтвердження відповідності третьою стороною, що стосується продукції, процесів, послуг, систем або персоналу.
Це визначення прямо вказує, що сертифікат відповідності має бути виданий незалежною третьою стороною, а не самим виробником чи постачальником.
● Частина 1 статті 1, абзац 21 визначає:
Орган з оцінки відповідності визначено як «орган (підприємство, установа, організація чи їх структурний підрозділ), що здійснює діяльність з оцінки відповідності, включаючи калібрування, випробування, сертифікацію та інспектування».
Ці органи призначаються державою через відповідні процедури (див. стаття 32), і тільки вони можуть видавати сертифікати відповідності у випадках, коли це передбачено технічним регламентом.
● Частина 1 статті 1, абзац 10 визначає:
Документ про відповідність – декларація (у тому числі декларація про відповідність), звіт, висновок, свідоцтво, сертифікат (у тому числі сертифікат відповідності) або будь-який інший документ, що підтверджує виконання заданих вимог, які стосуються об’єкта оцінки відповідності.
Це підтверджує, що сертифікат відповідності є окремою формою документа про відповідність, що прямо згадується в законі. Його правовий статус чітко визначений у межах процедури оцінки відповідності, яку можуть проводити лише призначені органи, як зазначено у попередніх пунктах скарги.
Таким чином, лише орган з оцінки відповідності має право видавати сертифікати відповідності.
Сертифікат, виданий учасником ТОВ "ГРУПА КОМПАНІЙ "ВЕРТЕКС УКРАЇНА" самостійно «від свого імені», не відповідає вищевказаним вимогам, а отже, не може визнаватися дійсним сертифікатом відповідності згідно з чинним законодавством.
Таким чином, тендерна пропозиція ТОВ "ГРУПА КОМПАНІЙ "ВЕРТЕКС УКРАЇНА" не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації Замовника.
Відповідно до пп. 2 п. 44 Особливостей, Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Враховуючи вищевикладене, Замовник повинен був відхилити тендерну пропозицію ТОВ "ГРУПА КОМПАНІЙ "ВЕРТЕКС УКРАЇНА" на підставі пп. 2 п. 44 Особливостей.
Не відхиливши тендерну пропозицію ТОВ "ГРУПА КОМПАНІЙ "ВЕРТЕКС УКРАЇНА", Замовник грубо порушив імперативну вимоги пункту 44 Особливостей, відповідно до якого замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли, зокрема, тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Зазначені дії Замовника є порушенням одного з основних принципів здійснення закупівель, визначеного статтею 5 Закону, а саме – недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Враховуючи викладене, прийняте рішення Замовника про визначення переможцем закупівлі ТОВ "ГРУПА КОМПАНІЙ "ВЕРТЕКС УКРАЇНА" порушує право ТОВ «НВЦ «ВАЛІДУС»» на чесні та прозорі торги, які здійснюються з дотриманням законодавства у сфері публічних закупівель, у т. ч. принципів здійснення закупівель.
Визнання переможцем учасника, тендерна пропозиція якого не відповідає вимогам тендерної документації є порушенням положень законодавства, у зв’язку з чим заявлені вище вимоги є ефективним способом захисту прав Суб’єкта оскарження на участь на рівних та недискримінаційних умовах, що гарантовані Законом України «Про публічні закупівлі».
Скаржник вважає, що прийнятим Замовником рішенням здійснено порушення його прав та законних інтересів в частині неправомірного визначення переможцем закупівлі UA-2025-04-15-007574-a, а також порушено принципи, задекларовані ч. 1 статті 5 Закону України “Про публічні закупівлі”: відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівного ставлення до них; об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відповідно до вищенаведеного, керуючись статтями 3, 5, 11, 18, 31 Закону України “Про публічні закупівлі”:
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Встановити наявність порушень допущених Замовником по процедурі закупівлі UA-2025-04-15-007574-a.
3. Зобов’язати Замовника скасувати рішення про визначення учасника Товариство з обмеженою відповідальністю "ГРУПА КОМПАНІЙ "ВЕРТЕКС УКРАЇНА" переможцем закупівлі.
Додатки:
1. 01_01 Тендерна документація затверджена рішенням уповноваженої особи ЛЬВІВСЬКОГО МІСЬКОГО КОМУНАЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА "ЛЬВІВВОДОКАНАЛ" №25-43П-1 від 15 квітня 2025 року.
2. 02_01 Додаток 2 до Тендерної документації.
3. 03_01 Тендерна пропозиція ТОВ "ГРУПА КОМПАНІЙ "ВЕРТЕКС УКРАЇНА".
4. 04_01 Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою №25-43П-3 від 02 травня 2025 року .
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
Відповідно до вищенаведеного, керуючись статтями 3, 5, 11, 18, 31 Закону України “Про публічні закупівлі”: ПРОСИМО: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Встановити наявність порушень допущених Замовником по процедурі закупівлі UA-2025-04-15-007574-a. 3. Зобов’язати Замовника скасувати рішення про визначення учасника Товариство з обмеженою відповідальністю "ГРУПА КОМПАНІЙ "ВЕРТЕКС УКРАЇНА" переможцем закупівлі.