• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Шлак доменний, фракція 0-40 мм

Закупівля здійснюється відповідно до технічної специфікації

Торги відмінено

1 000 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 000.00 UAH
Період оскарження: 15.04.2025 09:59 - 20.04.2025 00:00
Вимога
Є відповідь

Вимога про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель (невідповідність пропозиції ФОП Орлов Р.С. умовам тендерної документації)

Номер: b854dc0e4d554c678c6768517b904924
Ідентифікатор запиту: UA-2025-04-15-001859-a.a2
Назва: Вимога про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель (невідповідність пропозиції ФОП Орлов Р.С. умовам тендерної документації)
Вимога:
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "КРЛ УКРАЇНА" (код ЄДРПОУ 44770017) повідомляє про виявлені порушення під час проведення процедури закупівлі: Найменування закупівлі: Шлак доменний, фракція 0–40 мм Ідентифікатор закупівлі: UA-2025-04-15-001859-a Замовник: Управління житлово-комунального господарства та будівництва Лозівської міської ради Харківської області Відповідно до Додатку №3 (ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі Шлак доменний, фракція 0-40 мм ДК 021:2015: 14630000-6 «Шлак, окалина, відходи та скрап чорних металів») до тендерної документації, встановлено обов’язкові вимоги до предмета закупівлі, зокрема: товар повинен відповідати ТУ У В.2.7-27.1-26416904-204:2012; хімічний склад (усереднений): SiO₂ – 37–40%; CaO – 46–50%; MgO – 3,5–4,5%; гранулометричний склад: фракція 0–20 мм – 80%; фракція 20–40 мм – 20%; підтвердження відповідності товару зазначеним характеристикам здійснюється шляхом надання документа про якість / сертифіката відповідності / висновку про якість товару. ФОП Орлов Рустам Станіславович у складі тендерної пропозиції надав документ про якість №780778 від 19.03.2025, виданий ПАТ «Запоріжсталь», який не містить інформації про гранулометричний склад (відсотковий вміст фракцій 0–20 мм та 20–40 мм). Відповідно до статті 30 Закону України «Про публічні закупівлі» та п. 44 Особливостей (Постанова КМУ №1178), тендерна пропозиція, що не відповідає умовам тендерної документації, підлягає відхиленню. Замовник не встановив вимоги про усунення такої невідповідності відповідно до п. 43 Особливостей, а така невідповідність не є такою, що підлягає усуненню, оскільки стосується відсутності обов'язкового документа для підтвердження технічної характеристики товару. Таким чином, пропозиція ФОП Орлов Рустам Станіславович не відповідає вимогам тендерної документації та підлягає відхиленню, а визначення його переможцем порушує вимоги чинного законодавства. Вимога: Відхилити тендерну пропозицію ФОП Орлов Рустам Станіславович як таку, що не відповідає умовам тендерної документації відповідно до ч. 1 ст. 30 Закону України «Про публічні закупівлі». Усунути порушення законодавства шляхом скасування рішення про визначення переможця та прийняття рішення відповідно до вимог закону. Повідомити про прийняте рішення через електронну систему Prozorro у встановлений законом строк.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: У відповідь на вимогу Товариства з обмеженою відповідальністю «КРЛ УКРАЇНА» (далі – ТОВ «КРЛ УКРАЇНА») номер вимоги, присвоєний в електронній системі закупівель «Prozorro» під час її подання: UA-2025-04-15-001859-а.а2 (далі - Вимога) про відхилення тендерної пропозиції ФОП Орлов Рустам Станіславович як такої, що не відповідає умовам технічної документації відповідно до ч. 1 ст. 30 Закону України «Про публічні закупівлі» шляхом скасування рішення про визначення переможця повідомляємо наступне. Замовником торгів – Управлінням житлово-комунального господарства та будівництва Лозівської міської ради Харківської області прийнято рішення про закупівлю за кодом ДК 021:2015: 14630000-6 Шлак, окалина, відходи та скрап чорних металів (Шлак доменний, фракція 0-40 мм) (далі — Закупівля) відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування” (далі — Особливості). Відповідно до пункту 24 Особливостей в електронній системі закупівель оприлюднена інформація про проведення відкритих торгів з особливостями (UA-2025-04-15-001859-а) очікуваною вартістю 1 000 000,00 грн. (один мільйон гривень 00 коп.). Електронною системою закупівель тендерну пропозицію ТОВ «КРЛ УКРАЇНА» визначено як найбільш економічно вигідну з ціновою пропозицією 786 500,00 грн. (сімсот вісімдесят шість тисяч п’ятсот грн. 00 коп.). Протоколом від 25.04.2025 № 23-03/2025 пропозиція ТОВ «КРЛ УКРАЇНА» відхилена на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей, як така, що не відповідає вимогам тендерної документації. Наступною пропозицією була тендерна пропозиція ФОП Орлов Рустам Станіславович з ціновою пропозицією 787 930,00 грн. (сімсот вісімдесят сім тисяч дев’ятсот тридцять грн. 00 коп.). Після проведеного розгляду тендерної пропозиції ФОП Орлов Рустам Станіславович на відповідність її вимогам тендерної документації, на підставі статті 33 Закону та пункту 49 Особливостей, Замовником було визнано зазначеного учасника переможцем Закупівлі (Протокол від 28.04.2025 № 23-04/2025). Згідно закупівельного законодавства та функціоналу майданчика, Замовник може повернути на кваліфікацію учасника лише за рішенням Антимонопольного комітету України. Крім того повідомляємо, що Замовником не вимагалось окремого підтвердження гранулометричного складу шлаку. ФОП Орлов Рустам Станіславович надав всі документи, які вимагались Замовником в Додатку №6 до тендерної документації, тому причин для відхилення тендерної пропозиції зазначеного учасника не було.
Статус вимоги: Відхилено
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Щодо безпідставного відхилення тендерної пропозиції ТОВ "КРЛ УКРАЇНА"

Номер: 6fbfe204b7bc48c6bc59d9ec504d07a7
Ідентифікатор запиту: UA-2025-04-15-001859-a.a1
Назва: Щодо безпідставного відхилення тендерної пропозиції ТОВ "КРЛ УКРАЇНА"
Скарга:
Управлінням житлово-комунального господарства та будівництва Лозівської міської ради Харківської області (далі – Замовник) було оголошено закупівлю UA-2025-04-15-001859-a, предметом якої є Шлак доменний, фракція 0-40 мм ДК 021:2015: 14630000-6 Шлак, окалина, відходи та скрап чорних металів. Пропозиція ТОВ «КРЛ УКРАЇНА» була подана через електронну систему закупівель Prozorro та визначена системою як найбільш економічно вигідна по результату аукціону. За результатами електронного аукціону, що відбувся в межах вищезазначеної процедури, були подані наступні цінові пропозиції: • ТОВ "ТЗК №1" — 800 000,00 грн • ФОП Орлов Рустам Станіславович — 787 930,00 грн • ТОВ «КРЛ Україна» — 786 500,00 грн Замовником було прийнято рішення про відхилення пропозиції ТОВ «КРЛ УКРАЇНА», що оформлено Протоколом № 23-03/2025 від 25.04.2025. Підставою для відхилення Замовник визначив нібито невідповідність документів, поданих у складі тендерної пропозиції, вимогам тендерної документації. На думку Скаржника, таке рішення не ґрунтується на комплексному аналізі змісту поданих документів, не відповідає принципам об’єктивної оцінки та суперечить нормам законодавства у сфері публічних закупівель.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 09.05.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 02.05.2025 16:39
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 14.05.2025 12:18
Дата виконання рішення Замовником: 15.05.2025 14:21
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 09.05.2025 №7474-р/пк-пз Управління житлово-комунального господарства та будівництва Лозівської міської ради Харківської області (далі - Замовник) скасовує: 1) протокол від 28.04.2025 №23-04/2025 про прийняття уповноваженою особою Замовника рішення про визнання Фізичної особи-підприємця ОРЛОВА Рустама Станіславовича переможцем закупівлі Шлак доменний, фракція 0-40 мм за кодом ДК 021:2015: 14630000-6 «Шлак, окалина, відходи та скрап чорних металів»; 2) протокол від 25.04.2025 №23-03/2025 про прийняття уповноваженою особою Замовника рішення про відхилення тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «КРЛ Україна».
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "КРЛ УКРАЇНА", Руслан Куталовський 380960028621 krlukraine@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 0dbab1e04c54403c99479cc5d4052a82
Заголовок пункту скарги: Підстави для оскарження
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Нецінові критерії оцінки тендерної пропозиції
Тип порушення: Нецінові критерії оцінки тендерної пропозиції
Опис суті пункту скарги: Підстави для оскарження
У Протоколі відхилення № 23-03/2025 від 25.04.2025 Замовник зазначив наступне обґрунтування:
«Учасником надано сертифікат якості, в якому зазначено ТУ У 08.1-42561761-004:2024, тоді як у Додатку №3 до тендерної документації Замовником вимагається товар, який відповідає ТУ У В.2.7-27.1-26416904-204:2012. Згідно зазначеного сертифікату якості, товар має хімічний склад: SiO₂ – 23.02%, CaO – 62.96%, MgO – 1.30%, в той час як згідно Додатку №3 до тендерної документації вимога: SiO₂ – 37–40%, CaO – 46–50%, MgO – 3.5–4.5%. Тобто товар, який пропонує Учасник, по своїм характеристикам відрізняється від того товару, який потребує Замовник».
Скаржник вважає, що вказане тлумачення є помилковим, а рішення про відхилення – необґрунтованим.
Відповідно до вимог тендерної документації Замовника, визначених у Додатку №3 «Технічна специфікація», предмет закупівлі – шлак доменний, фракція 0–40 мм – повинен відповідати наступним параметрам:
• нормативний документ: ТУ У В.2.7-27.1-26416904-204:2012;
• хімічний склад (усереднений): SiO₂ – 37–40%, CaO – 46–50%, MgO – 3,5–4,5%;
• питома вага: 1,4 т/м³;
• гранулометричний склад: фракція 0–20 мм – 80%, фракція 20–40 мм – 20%;
• підтвердження відповідності товару вимогам документації здійснюється шляхом надання у складі тендерної пропозиції:
o завіреної копії радіаційного сертифіката;
o документа про якість / сертифіката відповідності / висновку про якість товару.
Скаржником було у повному обсязі подано документи тендерної пропозиції, які підтверджують відповідність запропонованого товару зазначеним вимогам Замовника, а саме:
1. Документ про якість №784528, виданий ПАТ «Запоріжсталь» 08.03.2024.
У документі:
o зазначено, що продукція відповідає ТУ У В.2.7-27.1-26416904-204:2012, які вказані в технічній специфікації;
o наведено хімічний склад продукції, що повністю відповідає технічним вимогам Замовника:
 SiO₂ – 37–40%,
 CaO – 46–50%,
 MgO – 3,5–4,5%.
2. Окремо надано сам текст ТУ У В.2.7-27.1-26416904-204:2012, як доказ того, що товар, який буде поставлено, відповідає саме цим технічним умовам. Це документ, який дозволяє Замовнику ознайомитися з повним обсягом регламентованих показників, закріплених у чинному стандарті, і підтверджує серйозність наміру поставити відповідну продукцію.
3. Протокол лабораторного дослідження радіаційної безпеки, який підтверджує безпечність матеріалу відповідно до вимог ДБН В.1.4-2.01-97 та НРБУ-97.
4. Сертифікат якості, виданий вимірювальною лабораторією ТОВ «РЕСАЙКЛІНГ СОЛЮШИНС», на шлак доменний відвальний фракція 0-40, походженням з МК «Запоріжсталь», поданий під окремою назвою "гранулометричний склад".
Цей документ:
• не подавався як сертифікат якості товару;
• не дублює і не замінює документ ПАТ «Запоріжсталь»;
• призначений виключно для підтвердження відповідності фракційного (гранулометричного) складу вимогам Додатку №3 до Тендерної документації.
Зазначений документ не суперечить основному, оскільки стосується окремого параметра (гранулометрії), який не відображений у документі №784528, але є обов’язковим згідно з вимогами Замовника.
У пропозиції Скаржника структурно та змістовно розмежовано документи, що підтверджують відповідність:
• основним технічним вимогам – документ №784528 ПАТ «Запоріжсталь»;
• вимогам радіаційної безпеки – окремий протокол;
• нормативній базі – ТУ як окремий файл;
• фракційному складу (гранулометричний склад) – сертифікат якості, виданий випробовуваною лабораторією ТОВ «РЕСАФКЛІНГ СОЛЮШИНС».
Відтак, документи не суперечать одне одному, не дублюють, а доповнюють інформацію щодо відповідності різним критеріям.
Однак Замовник у Протоколі відхилення неправомірно сприйняв додатковий документ про фракційний склад як такий, що заперечує або замінює основний документ про якість, і на цій підставі безпідставно відхилив пропозицію Скаржника, хоча саме документ ПАТ "Запоріжсталь" №784528, наданий учасником у складі тендерної пропозиції, підтверджує відповідність товару вимогам технічної специфікації.
Порушення, допущені Замовником
1. Порушення принципу об'єктивності розгляду тендерних пропозицій
Згідно з пунктом 1 частини першої статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі», одним з основних принципів здійснення закупівель є об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій.
Замовник у протоколі відхилення (№ 23-03/2025 від 25.04.2025) не врахував подану в складі тендерної пропозиції структуру документів, а саме:
• документ про якість ПАТ «Запоріжсталь» №784528 подано як основний документ про якість, що відповідає ТУ У В.2.7-27.1-26416904-204:2012;
• додатковий сертифікат, виданий випробовуваною лабораторією ТОВ «РЕСАФКЛІНГ СОЛЮШИНС», що містить інформацію про гранулометричний склад, подано під відповідною назвою «гранулеметричний склад», для підтвердження окремого параметра — відсоткового вмісту фракцій.
Таким чином, Замовник помилково сприйняв додатковий документ як такий, що замінює основний сертифікат, і на цій підставі зробив висновок про невідповідність пропозиції.
Основний сертифікат якості №784528, виданий ПАТ "Запоріжсталь", містить усі технічні параметри, встановлені у Додатку №3 до тендерної документації, та чітко посилається на передбачені технічні умови (ТУ У В.2.7-27.1-26416904-204:2012).
Ігнорування цього документа на користь додаткового, який подавався для підтвердження іншого параметра, є необґрунтованим та технічно помилковим.
3. Порушення положень пункту 43 Особливостей, затверджених постановою КМУ №1178
Згідно з пунктом 43 Особливостей, у разі виявлення невідповідностей, які можуть бути усунені, замовник повинен повідомити учасника в системі з вимогою про виправлення. У даному випадку не йдеться про незаперечну та юридично значущу невідповідність, а лише про розбіжність у тлумаченні функціонального призначення документа, яка могла бути уточнена.
Тому з огляду на все викладене, тендерна пропозиція ТОВ «КРЛ УКРАЇНА» була неправомірно відхилена, а рішення щодо відхилення тендерної пропозиції скаржника є неправомірним, необґрунтованим та підлягає скасуванню.
Вважаємо, що таким рішенням були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, зокрема вимог ст. 5 Закону:
«Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням».

Файли/документи, які можуть підтвердити все вищезазначене, знаходяться у вільному доступі в електронній системі закупівель, зокрема, на сайті prozorro.gov.ua).
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника